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コネクテッドリビングルーム市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

コネクテッドリビングルーム市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Connected Living Room Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界のコネクテッドリビングルーム市場に関する包括的なレポートを発表し、原動力、新興動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを詳細に分析しました。当レポー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年5月26日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のコネクテッドリビングルーム市場に関する包括的なレポートを発表し、原動力、新興動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを詳細に分析しました。当レポートは、市場展望の詳細な理解を提供し、関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう支援します。

主な洞察

- コネクテッドリビングルームの市場規模(2025E):605億7000万米ドル
- 予測市場価値(2032F):1,068億米ドル1,068億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025 to 2032): 8.5%

コネクテッドリビングルーム市場 - レポートスコープ:

コネクテッドリビングルーム市場には、従来のホームセットアップに取って代わりつつあるスマートデバイスとエンターテインメントシステムのスイートが含まれる。消費者は、利便性、リアルタイムのコントロール、パーソナライズされたメディア消費への欲求を原動力に、デジタル化された家庭体験へと急速に移行している。この市場には、スマートTVやコンソールから照明や音声アシスタントまで、最新の接続プロトコルによってシームレスに統合されたあらゆるものが含まれる。

市場成長の促進要因:

主な成長促進要因としては、スマートホームエコシステムの技術的進歩や、ライフスタイル志向のデジタル製品に対する消費者の関心の高まりが挙げられる。ホームオートメーションとエンターテインメント機器をバンドルする傾向が加速している。また、可処分所得の増加やスマートホームのメリットに対する意識の高まりも、世界的な普及を後押ししている。

市場の阻害要因

有望なトレンドにもかかわらず、インターネット接続が不安定であるなど、一部の地域ではインフラの制約により普及が遅れる可能性がある。また、デバイスの陳腐化や製品ライフサイクルの短さも、長期的な投資を妨げる可能性がある。さらに、設置や使用に関する顧客の認識不足も市場成長に影響を与える可能性がある。

市場機会:

企業は、ユーザー・インターフェースを革新し、異なるデバイス間の制御を一元化する統合プラットフォームを提供する大きな機会がある。生体認証セキュリティとAIによるパーソナライゼーションの統合は、価値提案をさらに強化する。市場プレーヤーは、省エネスマート技術や持続可能な製品設計に対する需要を取り込むことができる。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のコネクテッドリビングルーム市場の成長を促す主な要因は何か?
- 市場拡大に最も貢献している製品セグメントと地域は?
- スマートコネクティビティ技術は消費者行動にどのような影響を与えているか?
- コネクテッドリビングルーム市場の主要プレイヤーは誰か、またどのような戦略を採用しているか?
- この市場の将来を形作る、予想される技術的進歩とトレンドは何か?

競争情報とビジネス戦略:

パナソニック株式会社、シャオミ株式会社、ボーズ株式会社などの企業は、多様な消費者層に対応するため、ミッドレンジおよびプレミアム・セグメントに注力している。研究開発への投資、没入型オーディオビジュアル体験への注力、スマート・ホーム・オートメーション企業との提携が、各社の戦略の中心となっている。これらの企業はまた、クロスプラットフォームの相互運用性の向上や、ソフトウェアアップデートによるデバイスライフサイクルの強化にも取り組んでいる。

本レポートの対象企業

- サムスン電子
- LGエレクトロニクス
- ソニー株式会社
- アップル
- グーグル合同会社
- ハネウェル・インターナショナル
- アマゾン
- パナソニック株式会社
- シャオミ株式会社
- ボーズ株式会社
- ルトロンエレクトロニクス
- TCLテクノロジー

市場セグメント

製品タイプ別

- スマートテレビ
- ストリーミング・デバイス
- セットトップボックス(STB)
- ゲーム機
- コンピューターとノートパソコン
- スマートフォンとタブレット
- ホームシアターシステムとサウンドバー
- スマートスピーカー&音声アシスタント
- スマート照明
- その他

テクノロジー別

- Wi-Fi
- ブルートゥース
- Zigbee
- Zウェーブ
- その他

アプリケーション別

- ホームエンターテイメント&メディアストリーミング
- ホームオートメーション&コントロール
- ゲーム&Eスポーツ
- その他

地域別

- 北米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中南米
- 中東・アフリカ



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目次

1.要旨
1.1.コネクテッドリビングルームの世界市場スナップショット、2025-2032年
1.2.市場機会評価、2025-2032年、10億米ドル
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.マクロ経済要因
2.3.1.世界のGDP成長率見通し
2.3.2.インフレ率
2.3.3.経済状況とIT予算配分
2.3.4.研究開発費の見通し
2.3.5.インフラ整備の見通し
2.4.COVID-19影響分析
2.5.予測要因-関連性と影響
3.付加価値の洞察
3.1.規制情勢
3.2.バリューチェーン分析
3.3.PESTLE分析
3.4.ポーターのファイブフォース分析
4.価格動向分析
4.1.主なハイライト
4.2.コネクテッド・リビングルームの価格に影響を与える主な要因
4.3.価格分析(製品タイプ別
5.コネクテッドリビングルームの世界市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
5.1.コネクテッドリビングルームの世界市場展望製品タイプ
5.1.1.イントロダクション/主な調査結果
5.1.2.過去の市場規模(億米ドル)と分析、製品タイプ別、2019年~2024年
5.1.3.市場規模(億米ドル)と分析・予測:製品タイプ別、2025-2032年
5.1.3.1.スマートテレビ
5.1.3.2.ストリーミング機器
5.1.3.3.セットトップボックス(STB)
5.1.3.4.ゲーム機
5.1.3.5.コンピューターおよびノートパソコン
5.1.3.6.スマートフォンとタブレット
5.1.3.7.ホームシアターシステムとサウンドバー
5.1.3.8.スマートスピーカー&音声アシスタント
5.1.3.9.スマート照明
5.1.3.10.その他
5.2.市場魅力度分析:製品タイプ
5.3.コネクテッドリビングルームの世界市場展望テクノロジー
5.3.1.はじめに/主な調査結果
5.3.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、技術別、2019年~2024年
5.3.3.市場規模(億米ドル)分析と予測、技術別、2025-2032年
5.3.3.1.Wi-Fi
5.3.3.2.ブルートゥース
5.3.3.3.Zigbee
5.3.3.4.Z-Wave
5.3.3.5.その他
5.4.市場の魅力度分析テクノロジー
5.5.コネクテッドリビングルームの世界市場展望アプリケーション
5.5.1.はじめに/主な調査結果
5.5.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、用途別、2019年~2024年
5.5.3.市場規模(10億米ドル)分析・予測:用途別、2025-2032年
5.5.3.1.ホームエンターテイメント&メディアストリーミング
5.5.3.2.ホームオートメーションと制御
5.5.3.3.ゲーム&Eスポーツ
5.5.3.4.その他
5.6.市場の魅力度分析アプリケーション
6.コネクテッドリビングルームの世界市場展望地域
6.1.主なハイライト
6.2.過去の市場規模(10億米ドル)と分析、地域別、2019年~2024年
6.3.地域別市場規模(億米ドル)分析と予測、2025-2032年
6.3.1.北米
6.3.2.欧州
6.3.3.東アジア
6.3.4.南アジア・オセアニア
6.3.5.ラテンアメリカ
6.3.6.中東・アフリカ
6.4.市場魅力度分析:地域
7.北米のコネクテッドリビングルーム市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
7.1.主なハイライト
7.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
7.2.1.国別
7.2.2.製品タイプ別
7.2.3.技術別
7.2.4.用途別
7.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
7.3.1.米国
7.3.2.カナダ
7.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025年~2032年
7.4.1.スマートテレビ
7.4.2.ストリーミングデバイス
7.4.3.セットトップボックス(STB)
7.4.4.ゲーム機
7.4.5.コンピューターとノートパソコン
7.4.6.スマートフォンとタブレット
7.4.7.ホームシアターシステム&サウンドバー
7.4.8.スマートスピーカー&音声アシスタント
7.4.9.スマート照明
7.4.10.その他
7.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、技術別、2025~2032年
7.5.1.Wi-Fi
7.5.2.ブルートゥース
7.5.3.Zigbee
7.5.4.Zウェーブ
7.5.5.その他
7.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、アプリケーション別、2025年~2032年
7.6.1.ホームエンターテインメント&メディアストリーミング
7.6.2.ホームオートメーション&コントロール
7.6.3.ゲーム&Eスポーツ
7.6.4.その他
7.7.市場魅力度分析
8.欧州コネクテッドリビングルーム市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
8.1.主要ハイライト
8.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
8.2.1.国別
8.2.2.製品タイプ別
8.2.3.技術別
8.2.4.用途別
8.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
8.3.1.ドイツ
8.3.2.フランス
8.3.3.イギリス
8.3.4.イタリア
8.3.5.スペイン
8.3.6.ロシア
8.3.7.トルコ
8.3.8.その他のヨーロッパ
8.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025~2032年
8.4.1.スマートテレビ
8.4.2.ストリーミングデバイス
8.4.3.セットトップボックス(STB)
8.4.4.ゲーム機
8.4.5.コンピューターとノートパソコン
8.4.6.スマートフォンとタブレット
8.4.7.ホームシアターシステム&サウンドバー
8.4.8.スマートスピーカー&音声アシスタント
8.4.9.スマート照明
8.4.10.その他
8.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、技術別、2025~2032年
8.5.1.Wi-Fi
8.5.2.ブルートゥース
8.5.3.Zigbee
8.5.4.Zウェーブ
8.5.5.その他
8.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、アプリケーション別、2025年~2032年
8.6.1.ホームエンターテインメント&メディアストリーミング
8.6.2.ホームオートメーション&コントロール
8.6.3.ゲーム&Eスポーツ
8.6.4.その他
8.7.市場魅力度分析
9.東アジアのコネクテッドリビングルーム市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
9.1.主要ハイライト
9.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
9.2.1.国別
9.2.2.製品タイプ別
9.2.3.技術別
9.2.4.用途別
9.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
9.3.1.中国
9.3.2.日本
9.3.3.韓国
9.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025年~2032年
9.4.1.スマートテレビ
9.4.2.ストリーミングデバイス
9.4.3.セットトップボックス(STB)
9.4.4.ゲーム機
9.4.5.コンピューターとノートパソコン
9.4.6.スマートフォンとタブレット
9.4.7.ホームシアターシステム&サウンドバー
9.4.8.スマートスピーカー&音声アシスタント
9.4.9.スマート照明
9.4.10.その他
9.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、技術別、2025~2032年
9.5.1.Wi-Fi
9.5.2.ブルートゥース
9.5.3.Zigbee
9.5.4.Zウェーブ
9.5.5.その他
9.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、アプリケーション別、2025年~2032年
9.6.1.ホームエンターテインメント&メディアストリーミング
9.6.2.ホームオートメーション&コントロール
9.6.3.ゲーム&Eスポーツ
9.6.4.その他
9.7.市場魅力度分析
10.南アジア・オセアニアのコネクテッドリビングルーム市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
10.1.主要ハイライト
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
10.2.1.国別
10.2.2.製品タイプ別
10.2.3.技術別
10.2.4.用途別
10.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
10.3.1.インド
10.3.2.東南アジア
10.3.3.ニュージーランド
10.3.4.その他の南アジア・オセアニア
10.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025-2032年
10.4.1.スマートテレビ
10.4.2.ストリーミングデバイス
10.4.3.セットトップボックス(STB)
10.4.4.ゲーム機
10.4.5.コンピューターとノートパソコン
10.4.6.スマートフォンとタブレット
10.4.7.ホームシアターシステム&サウンドバー
10.4.8.スマートスピーカー&音声アシスタント
10.4.9.スマート照明
10.4.10.その他
10.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、技術別、2025~2032年
10.5.1.Wi-Fi
10.5.2.ブルートゥース
10.5.3.Zigbee
10.5.4.Zウェーブ
10.5.5.その他
10.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、アプリケーション別、2025年~2032年
10.6.1.ホームエンターテインメント&メディアストリーミング
10.6.2.ホームオートメーション&コントロール
10.6.3.ゲーム&Eスポーツ
10.6.4.その他
10.7.市場魅力度分析
11.ラテンアメリカのコネクテッドリビングルーム市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
11.1.主要ハイライト
11.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
11.2.1.国別
11.2.2.製品タイプ別
11.2.3.技術別
11.2.4.用途別
11.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
11.3.1.ブラジル
11.3.2.メキシコ
11.3.3.その他のラテンアメリカ
11.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025-2032年
11.4.1.スマートテレビ
11.4.2.ストリーミングデバイス
11.4.3.セットトップボックス(STB)
11.4.4.ゲーム機
11.4.5.コンピューターとノートパソコン
11.4.6.スマートフォンとタブレット
11.4.7.ホームシアターシステム&サウンドバー
11.4.8.スマートスピーカー&音声アシスタント
11.4.9.スマート照明
11.4.10.その他
11.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、技術別、2025~2032年
11.5.1.Wi-Fi
11.5.2.ブルートゥース
11.5.3.Zigbee
11.5.4.Zウェーブ
11.5.5.その他
11.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、アプリケーション別、2025年~2032年
11.6.1.ホームエンターテインメント&メディアストリーミング
11.6.2.ホームオートメーション&コントロール
11.6.3.ゲーム&Eスポーツ
11.6.4.その他
11.7.市場魅力度分析
12.中東・アフリカのコネクテッドリビングルーム市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
12.1.主要ハイライト
12.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
12.2.1.国別
12.2.2.製品タイプ別
12.2.3.技術別
12.2.4.用途別
12.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
12.3.1.GCC諸国
12.3.2.エジプト
12.3.3.南アフリカ
12.3.4.北アフリカ
12.3.5.その他の中東・アフリカ
12.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025年~2032年
12.4.1.スマートテレビ
12.4.2.ストリーミングデバイス
12.4.3.セットトップボックス(STB)
12.4.4.ゲーム機
12.4.5.コンピューターとノートパソコン
12.4.6.スマートフォンとタブレット
12.4.7.ホームシアターシステム&サウンドバー
12.4.8.スマートスピーカー&音声アシスタント
12.4.9.スマート照明
12.4.10.その他
12.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、技術別、2025~2032年
12.5.1.Wi-Fi
12.5.2.ブルートゥース
12.5.3.Zigbee
12.5.4.Zウェーブ
12.5.5.その他
12.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、アプリケーション別、2025年~2032年
12.6.1.ホームエンターテインメント&メディアストリーミング
12.6.2.ホームオートメーション&コントロール
12.6.3.ゲーム&Eスポーツ
12.6.4.その他
12.7.市場魅力度分析
13.競争環境
13.1.市場シェア分析、2025年
13.2.市場構造
13.2.1.競争激化度マッピング
13.2.2.競争ダッシュボード
13.3.企業プロフィール(詳細-概要、財務、戦略、最近の動向)
13.3.1.サムスン電子
13.3.1.1.概要
13.3.1.2.ソリューションポートフォリオ
13.3.1.3.主要財務情報
13.3.1.4.市場動向
13.3.1.5.市場戦略
13.3.2.LGエレクトロニクス
13.3.3.ソニー株式会社
13.3.4.アップル
13.3.5.グーグル合同会社
13.3.6.ハネウェル・インターナショナル
13.3.7.アマゾン
13.3.8.パナソニック株式会社
13.3.9.シャオミ株式会社
13.3.10.ボーズ株式会社
13.3.11.ルトロンエレクトロニクス
13.3.12.TCLテクノロジー
14.付録
14.1.調査方法
14.2.調査の前提
14.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Connected Living Room Market, providing an in-depth analysis of key market dynamics, including driving forces, emerging trends, opportunities, and challenges. This report offers a detailed understanding of the market landscape, helping stakeholders make well-informed decisions.

Key Insights:

• Connected Living Room Market Size (2025E): US$ 60.57 Bn
• Projected Market Value (2032F): US$ 106.8 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 8.5%

Connected Living Room Market – Report Scope:

The connected living room market encompasses a suite of smart devices and entertainment systems that are increasingly replacing traditional home setups. Consumers are rapidly transitioning toward digitized home experiences, driven by a desire for convenience, real-time control, and personalized media consumption. This market includes everything from smart TVs and consoles to lighting and voice assistants, all seamlessly integrated through modern connectivity protocols.

Market Growth Drivers:

Key growth drivers include technological advancements in smart home ecosystems and the rising consumer interest in lifestyle-oriented digital products. The trend of bundling home automation with entertainment devices is accelerating. Increasing disposable incomes and greater awareness of smart home benefits are also boosting adoption globally.

Market Restraints:

Despite promising trends, adoption can be slowed due to infrastructure limitations in some regions, such as unstable internet connectivity. Device obsolescence and short product life cycles may also discourage long-term investment. Additionally, lack of customer awareness about installation and usage can impact market growth.

Market Opportunities:

Companies have a significant opportunity to innovate around user interfaces and deliver integrated platforms that unify control across different devices. The integration of biometric security and AI-enhanced personalization can further enhance value propositions. Market players can tap into demand for energy-saving smart technologies and sustainable product design.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the key factors fueling the global connected living room market's growth?
• Which product segments and regions are contributing most to market expansion?
• How are smart connectivity technologies influencing consumer behavior?
• Who are the leading players in the connected living room market, and what strategies are they employing?
• What are the expected technological advancements and trends shaping the future of this market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Companies such as Panasonic Corporation, Xiaomi Corporation, and Bose Corporation are focusing on mid-range and premium segments to cater to varied consumer bases. Investment in R&D, focus on immersive audio-visual experiences, and partnerships with smart home automation firms are central to their strategies. These firms are also working toward improving cross-platform interoperability and enhancing device lifecycle through software updates.

Companies Covered in This Report:

• Samsung Electronics
• LG Electronics
• Sony Corporation
• Apple Inc.
• Google LLC
• Honeywell International Inc.
• Amazon
• Panasonic Corporation
• Xiaomi Corporation
• Bose Corporation
• Lutron Electronics
• TCL Technology

Market Segmentation

By Product Type

• Smart TVs
• Streaming Devices
• Set-Top Boxes (STBs)
• Gaming Consoles
• Computers and Laptops
• Smartphones and Tablets
• Home Theater Systems & Soundbars
• Smart Speakers & Voice Assistants
• Smart Lighting
• Others

By Technology

• Wi-Fi
• Bluetooth
• Zigbee
• Z-Wave
• Others

By Application

• Home Entertainment & Media Streaming
• Home Automation & Control
• Gaming & E-sports
• Others

By Region

• North America
• Europe
• East Asia
• South Asia and Oceania
• Latin America
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Connected Living Room Market Snapshot, 2025-2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025-2032, US$ Bn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Macro-Economic Factors
2.3.1. Global GDP Growth Outlook
2.3.2. Inflation Rate
2.3.3. Economic Conditions and IT Budget Allocation
2.3.4. R&D Expenditure Outlook
2.3.5. Infrastructure Development Outlook
2.4. COVID-19 Impact Analysis
2.5. Forecast Factors - Relevance and Impact
3. Value Added Insights
3.1. Regulatory Landscape
3.2. Value Chain Analysis
3.3. PESTLE Analysis
3.4. Porter’s Five Force Analysis
4. Price Trend Analysis
4.1. Key Highlights
4.2. Key Factors Impacting Connected Living Room Prices
4.3. Pricing Analysis, by Product Type
5. Global Connected Living Room Market Outlook: Historical (2019-2024) and Forecast (2025-2032)
5.1. Global Connected Living Room Market Outlook: Product Type
5.1.1. Introduction / Key Findings
5.1.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Analysis, By Product Type, 2019-2024
5.1.3. Market Size (US$ Bn) and Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
5.1.3.1. Smart TVs
5.1.3.2. Streaming Devices
5.1.3.3. Set-Top Boxes (STBs)
5.1.3.4. Gaming Consoles
5.1.3.5. Computers and Laptops
5.1.3.6. Smartphones and Tablets
5.1.3.7. Home Theater Systems & Soundbars
5.1.3.8. Smart Speakers & Voice Assistants
5.1.3.9. Smart Lighting
5.1.3.10. Others
5.2. Market Attractiveness Analysis: Product Type
5.3. Global Connected Living Room Market Outlook: Technology
5.3.1. Introduction / Key Findings
5.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Technology, 2019-2024
5.3.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Technology, 2025-2032
5.3.3.1. Wi-Fi
5.3.3.2. Bluetooth
5.3.3.3. Zigbee
5.3.3.4. Z-Wave
5.3.3.5. Others
5.4. Market Attractiveness Analysis: Technology
5.5. Global Connected Living Room Market Outlook: Application
5.5.1. Introduction / Key Findings
5.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Application, 2019-2024
5.5.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025-2032
5.5.3.1. Home Entertainment & Media Streaming
5.5.3.2. Home Automation & Control
5.5.3.3. Gaming & E-sports
5.5.3.4. Others
5.6. Market Attractiveness Analysis: Application
6. Global Connected Living Room Market Outlook: Region
6.1. Key Highlights
6.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Analysis, By Region, 2019-2024
6.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Region, 2025-2032
6.3.1. North America
6.3.2. Europe
6.3.3. East Asia
6.3.4. South Asia and Oceania
6.3.5. Latin America
6.3.6. Middle East & Africa
6.4. Market Attractiveness Analysis: Region
7. North America Connected Living Room Market Outlook: Historical (2019-2024) and Forecast (2025-2032)
7.1. Key Highlights
7.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
7.2.1. By Country
7.2.2. By Product Type
7.2.3. By Technology
7.2.4. By Application
7.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
7.3.1. U.S.
7.3.2. Canada
7.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
7.4.1. Smart TVs
7.4.2. Streaming Devices
7.4.3. Set-Top Boxes (STBs)
7.4.4. Gaming Consoles
7.4.5. Computers and Laptops
7.4.6. Smartphones and Tablets
7.4.7. Home Theater Systems & Soundbars
7.4.8. Smart Speakers & Voice Assistants
7.4.9. Smart Lighting
7.4.10. Others
7.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Technology, 2025-2032
7.5.1. Wi-Fi
7.5.2. Bluetooth
7.5.3. Zigbee
7.5.4. Z-Wave
7.5.5. Others
7.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025-2032
7.6.1. Home Entertainment & Media Streaming
7.6.2. Home Automation & Control
7.6.3. Gaming & E-sports
7.6.4. Others
7.7. Market Attractiveness Analysis
8. Europe Connected Living Room Market Outlook: Historical (2019-2024) and Forecast (2025-2032)
8.1. Key Highlights
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
8.2.1. By Country
8.2.2. By Product Type
8.2.3. By Technology
8.2.4. By Application
8.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
8.3.1. Germany
8.3.2. France
8.3.3. U.K.
8.3.4. Italy
8.3.5. Spain
8.3.6. Russia
8.3.7. Turkey
8.3.8. Rest of Europe
8.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
8.4.1. Smart TVs
8.4.2. Streaming Devices
8.4.3. Set-Top Boxes (STBs)
8.4.4. Gaming Consoles
8.4.5. Computers and Laptops
8.4.6. Smartphones and Tablets
8.4.7. Home Theater Systems & Soundbars
8.4.8. Smart Speakers & Voice Assistants
8.4.9. Smart Lighting
8.4.10. Others
8.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Technology, 2025-2032
8.5.1. Wi-Fi
8.5.2. Bluetooth
8.5.3. Zigbee
8.5.4. Z-Wave
8.5.5. Others
8.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025-2032
8.6.1. Home Entertainment & Media Streaming
8.6.2. Home Automation & Control
8.6.3. Gaming & E-sports
8.6.4. Others
8.7. Market Attractiveness Analysis
9. East Asia Connected Living Room Market Outlook: Historical (2019-2024) and Forecast (2025-2032)
9.1. Key Highlights
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
9.2.1. By Country
9.2.2. By Product Type
9.2.3. By Technology
9.2.4. By Application
9.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. South Korea
9.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
9.4.1. Smart TVs
9.4.2. Streaming Devices
9.4.3. Set-Top Boxes (STBs)
9.4.4. Gaming Consoles
9.4.5. Computers and Laptops
9.4.6. Smartphones and Tablets
9.4.7. Home Theater Systems & Soundbars
9.4.8. Smart Speakers & Voice Assistants
9.4.9. Smart Lighting
9.4.10. Others
9.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Technology, 2025-2032
9.5.1. Wi-Fi
9.5.2. Bluetooth
9.5.3. Zigbee
9.5.4. Z-Wave
9.5.5. Others
9.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025-2032
9.6.1. Home Entertainment & Media Streaming
9.6.2. Home Automation & Control
9.6.3. Gaming & E-sports
9.6.4. Others
9.7. Market Attractiveness Analysis
10. South Asia & Oceania Connected Living Room Market Outlook: Historical (2019-2024) and Forecast (2025-2032)
10.1. Key Highlights
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
10.2.1. By Country
10.2.2. By Product Type
10.2.3. By Technology
10.2.4. By Application
10.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
10.3.1. India
10.3.2. Southeast Asia
10.3.3. ANZ
10.3.4. Rest of South Asia & Oceania
10.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
10.4.1. Smart TVs
10.4.2. Streaming Devices
10.4.3. Set-Top Boxes (STBs)
10.4.4. Gaming Consoles
10.4.5. Computers and Laptops
10.4.6. Smartphones and Tablets
10.4.7. Home Theater Systems & Soundbars
10.4.8. Smart Speakers & Voice Assistants
10.4.9. Smart Lighting
10.4.10. Others
10.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Technology, 2025-2032
10.5.1. Wi-Fi
10.5.2. Bluetooth
10.5.3. Zigbee
10.5.4. Z-Wave
10.5.5. Others
10.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025-2032
10.6.1. Home Entertainment & Media Streaming
10.6.2. Home Automation & Control
10.6.3. Gaming & E-sports
10.6.4. Others
10.7. Market Attractiveness Analysis
11. Latin America Connected Living Room Market Outlook: Historical (2019-2024) and Forecast (2025-2032)
11.1. Key Highlights
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
11.2.1. By Country
11.2.2. By Product Type
11.2.3. By Technology
11.2.4. By Application
11.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
11.3.1. Brazil
11.3.2. Mexico
11.3.3. Rest of Latin America
11.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
11.4.1. Smart TVs
11.4.2. Streaming Devices
11.4.3. Set-Top Boxes (STBs)
11.4.4. Gaming Consoles
11.4.5. Computers and Laptops
11.4.6. Smartphones and Tablets
11.4.7. Home Theater Systems & Soundbars
11.4.8. Smart Speakers & Voice Assistants
11.4.9. Smart Lighting
11.4.10. Others
11.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Technology, 2025-2032
11.5.1. Wi-Fi
11.5.2. Bluetooth
11.5.3. Zigbee
11.5.4. Z-Wave
11.5.5. Others
11.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025-2032
11.6.1. Home Entertainment & Media Streaming
11.6.2. Home Automation & Control
11.6.3. Gaming & E-sports
11.6.4. Others
11.7. Market Attractiveness Analysis
12. Middle East & Africa Connected Living Room Market Outlook: Historical (2019-2024) and Forecast (2025-2032)
12.1. Key Highlights
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
12.2.1. By Country
12.2.2. By Product Type
12.2.3. By Technology
12.2.4. By Application
12.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
12.3.1. GCC Countries
12.3.2. Egypt
12.3.3. South Africa
12.3.4. Northern Africa
12.3.5. Rest of Middle East & Africa
12.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
12.4.1. Smart TVs
12.4.2. Streaming Devices
12.4.3. Set-Top Boxes (STBs)
12.4.4. Gaming Consoles
12.4.5. Computers and Laptops
12.4.6. Smartphones and Tablets
12.4.7. Home Theater Systems & Soundbars
12.4.8. Smart Speakers & Voice Assistants
12.4.9. Smart Lighting
12.4.10. Others
12.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Technology, 2025-2032
12.5.1. Wi-Fi
12.5.2. Bluetooth
12.5.3. Zigbee
12.5.4. Z-Wave
12.5.5. Others
12.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025-2032
12.6.1. Home Entertainment & Media Streaming
12.6.2. Home Automation & Control
12.6.3. Gaming & E-sports
12.6.4. Others
12.7. Market Attractiveness Analysis
13. Competition Landscape
13.1. Market Share Analysis, 2025
13.2. Market Structure
13.2.1. Competition Intensity Mapping
13.2.2. Competition Dashboard
13.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
13.3.1. Samsung Electronics
13.3.1.1. Overview
13.3.1.2. Solution Portfolio
13.3.1.3. Key Financials
13.3.1.4. Market Developments
13.3.1.5. Market Strategy
13.3.2. LG Electronics
13.3.3. Sony Corporation
13.3.4. Apple Inc.
13.3.5. Google LLC
13.3.6. Honeywell International Inc.
13.3.7. Amazon
13.3.8. Panasonic Corporation
13.3.9. Xiaomi Corporation
13.3.10. Bose Corporation
13.3.11. Lutron Electronics
13.3.12. TCL Technology
14. Appendix
14.1. Research Methodology
14.2. Research Assumptions
14.3. Acronyms and Abbreviations

 

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