世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

放送スケジューリングソフトウェア市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

放送スケジューリングソフトウェア市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Broadcast Scheduling Software Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、放送スケジューリングソフトウェアの世界市場に関する包括的なレポートを発表した。この調査レポートは、促進要因、動向、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年2月10日 US$4,995
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常3-5営業日以内 189 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、放送スケジューリングソフトウェアの世界市場に関する包括的なレポートを発表した。この調査レポートは、促進要因、動向、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界の放送スケジューリングソフトウェア市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

- 放送スケジューリングソフトウェア市場規模(2025E):17億米ドル
- 予測市場価値(2032F):US$ 5.8 Bn:58億米ドル
- 世界市場成長率(2025年~2032年のCAGR):18.2

放送スケジューリングソフトウェア市場 - レポートスコープ:

放送スケジューリングソフトウェアは、テレビやラジオの放送局、ストリーミングプラットフォーム、メディア企業にとって、コンテンツ配信、広告配置、番組編成の自動化を管理する上で重要な役割を果たしている。これらのソリューションは、ワークフローの効率を最適化し、コンテンツ管理を強化し、複数のチャンネルにわたる業務を合理化する。この市場は、従来の放送局、デジタルメディア企業、ストリーミングサービスプロバイダーに対応しており、さまざまな放送ニーズに合わせたクラウドベースとオンプレミスのソリューションを提供している。シームレスなスケジューリング自動化、AI主導の分析、クラウドベースの放送ソリューションに対する需要の高まりが、市場拡大の原動力となっている。

市場成長の促進要因

世界の放送スケジューリングソフトウェア市場は、メディアとエンターテインメントにおける急速なデジタル変革など、いくつかの重要な要因によって推進されている。オーバーザトップ(OTT)プラットフォーム、ビデオオンデマンド(VOD)サービス、マルチプラットフォームコンテンツ配信の台頭により、効率的なスケジューリングツールや自動化ツールの需要が高まっている。人工知能と機械学習の統合により、スケジューリングの精度とコンテンツの最適化が強化され、放送局は視聴者のエンゲージメントと広告収入を最大化できる。さらに、規制遵守と権利管理ソリューションのニーズの高まりが、高度なスケジューリング・ソフトウェアの採用に拍車をかけている。

市場の阻害要因

有望な成長見込みがあるにもかかわらず、放送スケジューリング・ソフトウェア市場は、高い導入コスト、複雑な統合、サイバーセキュリティの懸念に関連する課題に直面している。中小規模の放送局は、高度なスケジューリングソリューションを導入するための経済的負担に苦慮することが多い。さらに、既存の放送システムとの互換性を確保し、膨大なメタデータを管理することが技術的な課題となっている。データ・セキュリティの脅威や、専有コンテンツへの不正アクセスに対する懸念の高まりは、市場の成長にさらに影響を与える。こうした懸念に対処するには、サイバーセキュリティ対策を強化し、レガシーシステムとの相互運用性を向上させる必要がある。

市場機会:

放送スケジューリング・ソフトウェア市場は、クラウド・コンピューティングの進歩、AIによる自動化、パーソナライズされたコンテンツ戦略によって大きな成長機会がもたらされる。クラウドベースのソリューションは、費用対効果が高く、スケーラブルなスケジューリングオプションを提供するため、放送局やOTTプラットフォームにとって非常に魅力的である。AIを活用した予測分析は、視聴者の嗜好に基づいてコンテンツのスケジューリングを最適化し、視聴者のエンゲージメントを高めるのに役立つ。さらに、リモート制作ワークフローとハイブリッド放送モデルの採用が増加しているため、ソフトウェアプロバイダーは、柔軟でリモートフレンドリーなソリューションで自社の製品を強化する新たな道を開いている。

本レポートで扱う主な質問

- 放送スケジューリングソフトウェア市場の世界的な成長を促進する主な要因は何か?
- AIと自動化はどのように放送局のコンテンツスケジューリングを再構築しているか?
- マルチプラットフォームのコンテンツ配信とスケジューリングにおける新たなトレンドとは?
- 放送スケジューリングソフトウェア市場に貢献している主要プレイヤーは誰か、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているか?
- 世界の放送スケジューリングソフトウェア市場における主要な課題と将来展望は?

競争情報とビジネス戦略:

Imagine Communications、Amagi Corporation、WideOrbit Inc.など、世界の放送スケジューリングソフトウェア市場の主要企業は、競争優位性を獲得するために、AI主導の自動化、クラウドベースのソリューション、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は研究開発に投資し、マルチプラットフォーム放送、広告収入の最適化、視聴者分析を強化する次世代スケジューリング・ソフトウェアを開発している。ストリーミング・サービス・プロバイダー、放送事業者、デジタル・メディア企業とのコラボレーションは、市場拡大と技術採用を促進する。さらに、サイバーセキュリティ、AIの統合、クラウドベースの展開に重点を置くことで、市場の成長を促進し、運用効率を高めている。

主な企業

- イマジン・コミュニケーションズ
- アマギ・コーポレーション
- 株式会社ワイドオービット
- メディアジェニックス
- マイヤーズ・インフォメーション・システムズ
- RCSサウンドソフトウェア
- マーケットロン・ブロードキャスト・ソリューションズ
- シンテックメディア
- BroadView ソフトウェア
- オペレイティブ・メディア

放送スケジューリングソフトウェア市場のセグメント化

ソリューション別
- ソフトウェア
- サービス別

デプロイメント別
- クラウドベース
- オンプレミス
- ハイブリッド

アプリケーション別
- テレビ放送
- ラジオ放送
- オンラインストリーミングプラットフォーム
- イベント放送

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.放送スケジューリングソフトウェアの世界市場スナップショット、2025年~2032年
1.2.市場機会評価、2025年~2032年、10億米ドル
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.車両ソリューションの開発と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.マクロ経済要因
2.3.1.世界のGDP成長率見通し
2.3.2.保険普及率
2.3.3.政府支出とインフラ投資
2.3.4.世界の研究開発費
2.3.5.自動車保有率
2.4.COVID-19影響分析
2.5.予測要因-関連性と影響
3.付加価値の洞察
3.1.規制情勢
3.2.バリューチェーン分析
3.3.PESTLE分析
3.4.ポーターのファイブフォース分析
4.価格動向分析
4.1.主なハイライト
4.2.放送スケジューリングソフトの価格に影響を与える主な要因
4.3.価格分析(ソリューション別
5.放送スケジューリングソフトウェアの世界市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
5.1.放送スケジューリングソフトウェアの世界市場展望:ソリューション
5.1.1.はじめに / 主要な調査結果
5.1.2.過去の市場規模(億米ドル)と分析、ソリューション別、2019年~2024年
5.1.3.現在の市場規模(10億米ドル)と分析・予測:ソリューション別、2025年~2032年
5.1.3.1.ソフトウェア
5.1.3.2.サービス
5.1.3.2.1.マネージド・サービス
5.1.3.2.2.プロフェッショナル・サービス
5.2.市場の魅力度分析ソリューション
5.3.放送スケジューリングソフトウェアの世界市場展望:展開
5.3.1.はじめに/主な調査結果
5.3.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、デプロイメント別、2019年~2024年
5.3.3.現在の市場規模(10億米ドル)分析と予測:デプロイメント別、2025年~2032年
5.3.3.1.クラウドベース
5.3.3.2.オンプレミス
5.3.3.3.ハイブリッド
5.4.市場の魅力度分析展開
5.5.放送スケジューリングソフトウェアの世界市場展望:アプリケーション
5.5.1.はじめに/主な調査結果
5.5.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、用途別、2019年~2024年
5.5.3.現在の市場規模(10億米ドル)分析と予測:用途別、2025年~2032年
5.5.3.1.テレビ放送
5.5.3.2.ラジオ放送
5.5.3.3.オンライン・ストリーミング・プラットフォーム
5.5.3.4.イベント放送
5.5.3.5.その他
5.6.市場の魅力度分析アプリケーション
6.放送スケジューリングソフトウェアの世界市場展望:地域
6.1.主なハイライト
6.2.過去の市場規模(10億米ドル)と地域別分析、2019年~2024年
6.3.現在の市場規模(億米ドル)分析と予測、地域別、2025年~2032年
6.3.1.北米
6.3.2.欧州
6.3.3.東アジア
6.3.4.南アジア・オセアニア
6.3.5.ラテンアメリカ
6.3.6.中東・アフリカ
6.4.市場魅力度分析:地域
7.北米の放送スケジューリングソフトウェア市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
7.1.主なハイライト
7.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
7.2.1.国別
7.2.2.ソリューション別
7.2.3.展開別
7.2.4.アプリケーション別
7.3.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
7.3.1.米国
7.3.2.カナダ
7.4.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、ソリューション別、2025年~2032年
7.4.1.ソフトウェア
7.4.2.サービス
7.4.2.1.マネージド・サービス
7.4.2.2.プロフェッショナル・サービス
7.5.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、デプロイメント別、2025年〜2032年
7.5.1.クラウドベース
7.5.2.オンプレミス
7.5.3.ハイブリッド
7.6.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、用途別、2025年〜2032年
7.6.1.テレビ放送
7.6.2.ラジオ放送
7.6.3.オンライン・ストリーミング・プラットフォーム
7.6.4.イベント放送
7.6.5.その他
7.7.市場魅力度分析
8.欧州放送スケジューリングソフトウェア市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
8.1.主要ハイライト
8.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
8.2.1.国別
8.2.2.ソリューション別
8.2.3.展開別
8.2.4.アプリケーション別
8.3.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
8.3.1.ドイツ
8.3.2.フランス
8.3.3.イギリス
8.3.4.イタリア
8.3.5.スペイン
8.3.6.ロシア
8.3.7.トルコ
8.3.8.その他のヨーロッパ
8.4.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、ソリューション別、2025年~2032年
8.4.1.ソフトウェア
8.4.2.サービス
8.4.2.1.マネージド・サービス
8.4.2.2.プロフェッショナル・サービス
8.5.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、デプロイメント別、2025年〜2032年
8.5.1.クラウドベース
8.5.2.オンプレミス
8.5.3.ハイブリッド
8.6.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、用途別、2025年~2032年
8.6.1.テレビ放送
8.6.2.ラジオ放送
8.6.3.オンライン・ストリーミング・プラットフォーム
8.6.4.イベント放送
8.6.5.その他
8.7.市場魅力度分析
9.東アジアの放送スケジューリングソフトウェア市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
9.1.主要ハイライト
9.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
9.2.1.国別
9.2.2.ソリューション別
9.2.3.展開別
9.2.4.アプリケーション別
9.3.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
9.3.1.中国
9.3.2.日本
9.3.3.韓国
9.4.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、ソリューション別、2025年~2032年
9.4.1.ソフトウェア
9.4.2.サービス
9.4.2.1.マネージド・サービス
9.4.2.2.プロフェッショナル・サービス
9.5.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、デプロイメント別、2025年〜2032年
9.5.1.クラウドベース
9.5.2.オンプレミス
9.5.3.ハイブリッド
9.6.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、用途別、2025年〜2032年
9.6.1.テレビ放送
9.6.2.ラジオ放送
9.6.3.オンライン・ストリーミング・プラットフォーム
9.6.4.イベント放送
9.6.5.その他
9.7.市場魅力度分析
10.南アジア・オセアニアの放送スケジューリングソフトウェア市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
10.1.主要ハイライト
10.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
10.2.1.国別
10.2.2.ソリューション別
10.2.3.展開別
10.2.4.アプリケーション別
10.3.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
10.3.1.インド
10.3.2.東南アジア
10.3.3.ニュージーランド
10.3.4.その他の南アジア・オセアニア
10.4.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、ソリューション別、2025年~2032年
10.4.1.ソフトウェア
10.4.2.サービス
10.4.2.1.マネージド・サービス
10.4.2.2.プロフェッショナル・サービス
10.5.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、デプロイメント別、2025年〜2032年
10.5.1.クラウドベース
10.5.2.オンプレミス
10.5.3.ハイブリッド
10.6.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、用途別、2025年~2032年
10.6.1.テレビ放送
10.6.2.ラジオ放送
10.6.3.オンライン・ストリーミング・プラットフォーム
10.6.4.イベント放送
10.6.5.その他
10.7.市場魅力度分析
11.ラテンアメリカの放送スケジューリングソフトウェア市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
11.1.主要ハイライト
11.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
11.2.1.国別
11.2.2.ソリューション別
11.2.3.展開別
11.2.4.アプリケーション別
11.3.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
11.3.1.ブラジル
11.3.2.メキシコ
11.3.3.その他のラテンアメリカ
11.4.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、ソリューション別、2025年~2032年
11.4.1.ソフトウェア
11.4.2.サービス
11.4.2.1.マネージド・サービス
11.4.2.2.プロフェッショナル・サービス
11.5.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、デプロイメント別、2025年〜2032年
11.5.1.クラウドベース
11.5.2.オンプレミス
11.5.3.ハイブリッド
11.6.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、用途別、2025年〜2032年
11.6.1.テレビ放送
11.6.2.ラジオ放送
11.6.3.オンライン・ストリーミング・プラットフォーム
11.6.4.イベント放送
11.6.5.その他
11.7.市場魅力度分析
12.中東・アフリカの放送スケジューリングソフトウェア市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
12.1.主要ハイライト
12.2.過去の市場規模(億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
12.2.1.国別
12.2.2.ソリューション別
12.2.3.展開別
12.2.4.アプリケーション別
12.3.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
12.3.1.GCC諸国
12.3.2.エジプト
12.3.3.南アフリカ
12.3.4.北アフリカ
12.3.5.その他の中東・アフリカ
12.4.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、ソリューション別、2025年~2032年
12.4.1.ソフトウェア
12.4.2.サービス
12.4.2.1.マネージド・サービス
12.4.2.2.プロフェッショナル・サービス
12.5.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、デプロイメント別、2025年〜2032年
12.5.1.クラウドベース
12.5.2.オンプレミス
12.5.3.ハイブリッド
12.6.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、用途別、2025年~2032年
12.6.1.テレビ放送
12.6.2.ラジオ放送
12.6.3.オンライン・ストリーミング・プラットフォーム
12.6.4.イベント放送
12.6.5.その他
12.7.市場魅力度分析
13.競争環境
13.1.市場シェア分析、2025年
13.2.市場構造
13.2.1.競争激化度マッピング
13.2.2.競争ダッシュボード
13.3.企業プロフィール(詳細-概要、財務、戦略、最近の動向)
13.3.1.イマジン・コミュニケーションズ
13.3.1.1.概要
13.3.1.2.ソリューション・ポートフォリオ
13.3.1.3.主要財務情報
13.3.1.4.市場動向
13.3.1.5.市場戦略
13.3.2.ブロードビューソフトウェア
13.3.3.RCS
13.3.4.メディアジェニックス
13.3.5.アビッドテクノロジー
13.3.6.エンヴィボ
13.3.7.VSN ビデオストリームネットワークス S.L.
13.3.8.プレイボックス・テクノロジー
13.3.9.シンクレア・ブロードキャスト・グループ
13.3.10.シナメディア
13.3.11.バイテック
13.3.12.エテール
13.3.13.OBniBusシステム
14.付録
14.1.調査方法
14.2.調査の前提
14.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for broadcast scheduling software. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global broadcast scheduling software market from 2025 to 2032.

Key Insights:

• Broadcast Scheduling Software Market Size (2025E): US$ 1.7 Bn
• Projected Market Value (2032F): US$ 5.8 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032):18.2%

Broadcast Scheduling Software Market - Report Scope:

Broadcast scheduling software plays a crucial role in managing content distribution, ad placement, and programming automation for television and radio broadcasters, streaming platforms, and media companies. These solutions optimize workflow efficiency, enhance content management, and streamline operations across multiple channels. The market caters to traditional broadcasters, digital media firms, and streaming service providers, offering cloud-based and on-premise solutions tailored to various broadcasting needs. The increasing demand for seamless scheduling automation, AI-driven analytics, and cloud-based broadcasting solutions is driving market expansion.

Market Growth Drivers:

The global broadcast scheduling software market is propelled by several key factors, including the rapid digital transformation in media and entertainment. The rise of over-the-top (OTT) platforms, video-on-demand (VOD) services, and multi-platform content distribution is increasing the demand for efficient scheduling and automation tools. Artificial intelligence and machine learning integration enhance scheduling accuracy and content optimization, enabling broadcasters to maximize viewer engagement and ad revenue. Additionally, the growing need for regulatory compliance and rights management solutions is fueling the adoption of advanced scheduling software.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the broadcast scheduling software market faces challenges related to high implementation costs, integration complexities, and cybersecurity concerns. Small and mid-sized broadcasters often struggle with the financial burden of deploying advanced scheduling solutions. Additionally, ensuring compatibility with existing broadcasting systems and managing vast amounts of metadata pose technical challenges. Data security threats and increasing concerns about unauthorized access to proprietary content further impact market growth. Addressing these concerns requires enhanced cybersecurity measures and improved interoperability with legacy systems.

Market Opportunities:

The broadcast scheduling software market presents significant growth opportunities driven by advancements in cloud computing, AI-driven automation, and personalized content strategies. Cloud-based solutions offer cost-effective, scalable scheduling options, making them highly attractive to broadcasters and OTT platforms. AI-powered predictive analytics help optimize content scheduling based on viewer preferences, boosting audience engagement. Furthermore, the increasing adoption of remote production workflows and hybrid broadcasting models opens new avenues for software providers to enhance their offerings with flexible, remote-friendly solutions.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the broadcast scheduling software market globally?
• How is AI and automation reshaping content scheduling for broadcasters?
• What are the emerging trends in multi-platform content distribution and scheduling?
• Who are the key players contributing to the broadcast scheduling software market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the key challenges and future prospects in the global broadcast scheduling software market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global broadcast scheduling software market, including Imagine Communications, Amagi Corporation, and WideOrbit Inc., focus on AI-driven automation, cloud-based solutions, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop next-generation scheduling software that enhances multi-platform broadcasting, ad revenue optimization, and audience analytics. Collaborations with streaming service providers, broadcasters, and digital media companies facilitate market expansion and technology adoption. Additionally, emphasis on cybersecurity, AI integration, and cloud-based deployment fosters market growth and enhances operational efficiency.

Key Companies Profiled:

• Imagine Communications
• Amagi Corporation
• WideOrbit Inc.
• Mediagenix
• Myers Information Systems
• RCS Sound Software
• Marketron Broadcast Solutions
• SintecMedia
• BroadView Software
• Operative Media

Broadcast Scheduling Software Market Segmentation

By Solution
• Software
• Services

By Deployment
• Cloud-based
• On-premises
• Hybrid

By Application
• Television Broadcasting
• Radio Broadcasting
• Online Streaming Platforms
• Event Broadcasting

By Region
• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia and Oceania
• Middle East and Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Broadcast Scheduling Software Market Snapshot, 2025 - 2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025 - 2032, US$ Bn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Vehicle Solution Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Macro-Economic Factors
2.3.1. Global GDP Growth Outlook
2.3.2. Insurance Penetration Rates
2.3.3. Government Spending and Infrastructure Investments
2.3.4. Global R&D Expenditure
2.3.5. Vehicle Ownership Rates
2.4. COVID-19 Impact Analysis
2.5. Forecast Factors - Relevance and Impact
3. Value Added Insights
3.1. Regulatory Landscape
3.2. Value Chain Analysis
3.3. PESTLE Analysis
3.4. Porter’s Five Force Analysis
4. Price Trend Analysis
4.1. Key Highlights
4.2. Key Factors Impacting Broadcast Scheduling Software Prices
4.3. Pricing Analysis, by Solution
5. Global Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)
5.1. Global Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Solution
5.1.1. Introduction / Key Findings
5.1.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Analysis, By Solution, 2019 - 2024
5.1.3. Current Market Size (US$ Bn) and Analysis and Forecast, By Solution, 2025 - 2032
5.1.3.1. Software
5.1.3.2. Services
5.1.3.2.1. Managed Services
5.1.3.2.2. Professional Services
5.2. Market Attractiveness Analysis: Solution
5.3. Global Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Deployment
5.3.1. Introduction / Key Findings
5.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Deployment, 2019 - 2024
5.3.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Deployment, 2025 - 2032
5.3.3.1. Cloud-based
5.3.3.2. On-premises
5.3.3.3. Hybrid
5.4. Market Attractiveness Analysis: Deployment
5.5. Global Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Application
5.5.1. Introduction / Key Findings
5.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Application, 2019 - 2024
5.5.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025 - 2032
5.5.3.1. Television Broadcasting
5.5.3.2. Radio Broadcasting
5.5.3.3. Online Streaming Platforms
5.5.3.4. Event Broadcasting
5.5.3.5. Others
5.6. Market Attractiveness Analysis: Application
6. Global Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Region
6.1. Key Highlights
6.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Analysis, By Region, 2019 - 2024
6.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Region, 2025 - 2032
6.3.1. North America
6.3.2. Europe
6.3.3. East Asia
6.3.4. South Asia and Oceania
6.3.5. Latin America
6.3.6. Middle East & Africa
6.4. Market Attractiveness Analysis: Region
7. North America Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)
7.1. Key Highlights
7.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019 - 2024
7.2.1. By Country
7.2.2. By Solution
7.2.3. By Deployment
7.2.4. By Application
7.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025 - 2032
7.3.1. U.S.
7.3.2. Canada
7.4. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Solution, 2025 - 2032
7.4.1. Software
7.4.2. Services
7.4.2.1. Managed Services
7.4.2.2. Professional Services
7.5. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Deployment, 2025 - 2032
7.5.1. Cloud-based
7.5.2. On-premises
7.5.3. Hybrid
7.6. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025 - 2032
7.6.1. Television Broadcasting
7.6.2. Radio Broadcasting
7.6.3. Online Streaming Platforms
7.6.4. Event Broadcasting
7.6.5. Others
7.7. Market Attractiveness Analysis
8. Europe Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)
8.1. Key Highlights
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019 - 2024
8.2.1. By Country
8.2.2. By Solution
8.2.3. By Deployment
8.2.4. By Application
8.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025 - 2032
8.3.1. Germany
8.3.2. France
8.3.3. U.K.
8.3.4. Italy
8.3.5. Spain
8.3.6. Russia
8.3.7. Turkey
8.3.8. Rest of Europe
8.4. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Solution, 2025 - 2032
8.4.1. Software
8.4.2. Services
8.4.2.1. Managed Services
8.4.2.2. Professional Services
8.5. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Deployment, 2025 - 2032
8.5.1. Cloud-based
8.5.2. On-premises
8.5.3. Hybrid
8.6. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025 - 2032
8.6.1. Television Broadcasting
8.6.2. Radio Broadcasting
8.6.3. Online Streaming Platforms
8.6.4. Event Broadcasting
8.6.5. Others
8.7. Market Attractiveness Analysis
9. East Asia Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)
9.1. Key Highlights
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019 - 2024
9.2.1. By Country
9.2.2. By Solution
9.2.3. By Deployment
9.2.4. By Application
9.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025 - 2032
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. South Korea
9.4. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Solution, 2025 - 2032
9.4.1. Software
9.4.2. Services
9.4.2.1. Managed Services
9.4.2.2. Professional Services
9.5. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Deployment, 2025 - 2032
9.5.1. Cloud-based
9.5.2. On-premises
9.5.3. Hybrid
9.6. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025 - 2032
9.6.1. Television Broadcasting
9.6.2. Radio Broadcasting
9.6.3. Online Streaming Platforms
9.6.4. Event Broadcasting
9.6.5. Others
9.7. Market Attractiveness Analysis
10. South Asia & Oceania Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)
10.1. Key Highlights
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019 - 2024
10.2.1. By Country
10.2.2. By Solution
10.2.3. By Deployment
10.2.4. By Application
10.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025 - 2032
10.3.1. India
10.3.2. Southeast Asia
10.3.3. ANZ
10.3.4. Rest of South Asia & Oceania
10.4. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Solution, 2025 - 2032
10.4.1. Software
10.4.2. Services
10.4.2.1. Managed Services
10.4.2.2. Professional Services
10.5. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Deployment, 2025 - 2032
10.5.1. Cloud-based
10.5.2. On-premises
10.5.3. Hybrid
10.6. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025 - 2032
10.6.1. Television Broadcasting
10.6.2. Radio Broadcasting
10.6.3. Online Streaming Platforms
10.6.4. Event Broadcasting
10.6.5. Others
10.7. Market Attractiveness Analysis
11. Latin America Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)
11.1. Key Highlights
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019 - 2024
11.2.1. By Country
11.2.2. By Solution
11.2.3. By Deployment
11.2.4. By Application
11.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025 - 2032
11.3.1. Brazil
11.3.2. Mexico
11.3.3. Rest of Latin America
11.4. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Solution, 2025 - 2032
11.4.1. Software
11.4.2. Services
11.4.2.1. Managed Services
11.4.2.2. Professional Services
11.5. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Deployment, 2025 - 2032
11.5.1. Cloud-based
11.5.2. On-premises
11.5.3. Hybrid
11.6. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025 - 2032
11.6.1. Television Broadcasting
11.6.2. Radio Broadcasting
11.6.3. Online Streaming Platforms
11.6.4. Event Broadcasting
11.6.5. Others
11.7. Market Attractiveness Analysis
12. Middle East & Africa Broadcast Scheduling Software Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)
12.1. Key Highlights
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019 - 2024
12.2.1. By Country
12.2.2. By Solution
12.2.3. By Deployment
12.2.4. By Application
12.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025 - 2032
12.3.1. GCC Countries
12.3.2. Egypt
12.3.3. South Africa
12.3.4. Northern Africa
12.3.5. Rest of Middle East & Africa
12.4. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Solution, 2025 - 2032
12.4.1. Software
12.4.2. Services
12.4.2.1. Managed Services
12.4.2.2. Professional Services
12.5. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Deployment, 2025 - 2032
12.5.1. Cloud-based
12.5.2. On-premises
12.5.3. Hybrid
12.6. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Application, 2025 - 2032
12.6.1. Television Broadcasting
12.6.2. Radio Broadcasting
12.6.3. Online Streaming Platforms
12.6.4. Event Broadcasting
12.6.5. Others
12.7. Market Attractiveness Analysis
13. Competition Landscape
13.1. Market Share Analysis, 2025
13.2. Market Structure
13.2.1. Competition Intensity Mapping
13.2.2. Competition Dashboard
13.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
13.3.1. Imagine Communications
13.3.1.1. Overview
13.3.1.2. Solution Portfolio
13.3.1.3. Key Financials
13.3.1.4. Market Developments
13.3.1.5. Market Strategy
13.3.2. BroadView Software
13.3.3. RCS
13.3.4. Mediagenix
13.3.5. Avid Technology
13.3.6. Envivo
13.3.7. VSN Video Stream Networks S.L.
13.3.8. PlayBox Technology
13.3.9. Sinclair Broadcast Group
13.3.10. Synamedia
13.3.11. Vitec
13.3.12. Etere
13.3.13. OBniBus Systems
14. Appendix
14.1. Research Methodology
14.2. Research Assumptions
14.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Persistence Market Research社のIT・通信分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(broadcast)の最新刊レポート


よくあるご質問


Persistence Market Research社はどのような調査会社ですか?


パーシスタンスマーケットリサーチ(Persistence Market Research/PMR)は独自の方法論を用いたデータ解析と市場調査をベースに広範な産業調査報告書とカスタム調査を提供しています... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/06/06 10:26

144.76 円

166.15 円

199.28 円

ページTOPに戻る