ジェネリック医薬品市場調査レポート:適応症別(中枢神経系(CNS)、循環器、泌尿器、腫瘍、呼吸器、その他)、投与経路別(経口、局所、非経口、その他)、流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域) 2035年までの予測
Generic Drugs Market Research Report by Indication (Central Nervous System (CNS), Cardiovascular, Urology, Oncology, Respiratory, Others), by Route of Administration (Oral, Topical, Parenteral, Others), by Distribution Channel (Hospital Pharmacy, Retail Pharmacy, Online Pharmacy), and by Region (North America, Europe, Aia-Pacific, Rest of the World) Forecast till 2035
ジェネリック医薬品市場調査レポート:適応症別(中枢神経系(CNS)、循環器、泌尿器、腫瘍、呼吸器、その他)、投与経路別(経口、局所、非経口、その他)、流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局... もっと見る
サマリー ジェネリック医薬品市場調査レポート:適応症別(中枢神経系(CNS)、循環器、泌尿器、腫瘍、呼吸器、その他)、投与経路別(経口、局所、非経口、その他)、流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域) 2035年までの予測
市場分析
世界のジェネリック医薬品市場は、2024年の4,379億米ドルから2035年には1兆1,485億5,000万米ドルに拡大し、年平均成長率は9.36%に達すると予測される。ジェネリック医薬品は、先発医薬品と同じ有効成分を含み、同じ治療効果、投与量、安全性プロファイルを提供する医薬品である。ジェネリック医薬品は、先発医薬品の特許が切れた後に市場に導入され、品質や有効性を損なうことなく、より手頃な価格で代替品を提供する。
世界では、がん、心血管疾患、神経疾患、自己免疫疾患などの慢性疾患の増加により、ジェネリック医薬品が一般的な選択肢となりつつある。治療費の高騰に伴い、手ごろな価格の代替品が絶対的に必要となっており、ジェネリック医薬品はこの要件を満たすだけでなく、治療上もブランド医薬品と同等です。さらに、この業界の成長は、新製品の発売、低コストの製剤の使用、生産能力の増強など、業界のメーカーが取る行動によっても支えられている。
しかし、このような利点があるにもかかわらず、品質、包装、製造上の問題による製品の自主的な市場撤退によって、この分野の成長は抑制される可能性があり、その結果、患者からの信頼が失われ、供給が不安定になる。これに加え、医師や患者がブランド医薬品を好むことも、グリーン浸透のペースに問題を投げかけている。
これは、生物学的製剤やがん治療薬のような複雑な薬物カテゴリーにおいて、ジェネリック医薬品の普及に伴う深い研究開発投資のために変化したものです。先進国だけでなく発展途上国でも高齢者人口が増加していることは、複数の疾患に対する長期的な治療に対する持続的な需要につながる恒常的な要因である。各国政府は、コスト抑制戦略、代替政策、償還インセンティブを通じてジェネリック医薬品に優先順位を与えている。ジェネリック医薬品市場は、このような阻害要因の影に隠れている推進要因と機会を併せ持つことで、世界的に安価な医療へのアクセスを確保する中心的存在となっています。
市場細分化の洞察
世界市場は、経口剤、外用剤、非経口剤、その他の投与経路に基づいて分類される。
適応症によって、世界の医薬品市場は中枢神経系(CNS)、心臓血管、泌尿器、腫瘍、呼吸器、その他に区分される。
流通チャネルに基づき、世界のジェネリック医薬品市場は病院、小売、オンライン薬局に分けられる。
地域別展望
北米は引き続き世界のジェネリック医薬品市場を支配しており、これは既存製薬企業の強い存在感と、ジェネリック承認に向けた有利な規制経路に支えられている。特に米国は、整備された医療制度と、ブランド薬に代わる費用対効果の高い医薬品への旺盛な需要に恵まれている。ハッチ・ワックスマン法やジェネリック医薬品の代替を奨励するイニシアチブなどの政府の政策が、市場の成長をさらに加速させている。カナダも、国内のニーズと輸出需要の両方に対応するジェネリック医薬品のポートフォリオを拡大しており、その役割を果たしています。
欧州は、ドイツ、英国、フランスなどの国々がジェネリック医薬品の採用でリードしており、市場で大きなシェアを占めています。同地域では、厳しい価格管理メカニズムと償還政策が、ブランド品よりもジェネリック医薬品への嗜好を高めています。欧州医薬品庁の合理化された承認プロセスは、新しいジェネリック製剤の迅速な市場参入を支援しています。東欧諸国では、医療アクセスの向上とコストに敏感な患者層により、消費量が増加しています。
アジア太平洋地域は、人口の多さと慢性疾患の増加により、ジェネリック医薬品の高成長市場として浮上している。インドは依然としてジェネリック医薬品製造の世界的大国であり、米国、欧州、その他の地域に幅広く輸出している。医療改革と低価格医薬品の普及に注力する中国も、この分野を後押ししている。日本やオーストラリアなどの他の市場でも、高齢化や政府主導のコスト抑制努力により、ジェネリック医薬品の普及が進んでいる。
その他の地域セグメントでは、中南米、中東、アフリカでジェネリック医薬品の採用が着実に増加している。中南米ではブラジルとメキシコが注目すべき市場であり、政府調達プログラムや現地製造能力の恩恵を受けている。中東では輸入依存度を下げるために国内生産への投資が進んでおり、アフリカ諸国では規制の枠組みが徐々に改善されている。医療インフラの増加とジェネリック医薬品に対する意識の高まりが、長期的な市場拡大を後押しすると予想されます。
主な競合企業
世界のジェネリック医薬品市場における主な競合企業は、Teva Pharmaceuticals Industries Ltd.、Novartis AG、Viatris, Inc.、Sun Pharmaceuticals Industries、Fresenius Kabi、Lupin Pharmaceuticals, Inc.、Endo International plc、Aurobindo Pharma、Aspen Holdings、Cipla Ltd.、Fresenius SE & Co.KGaAである。
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Summary Generic Drugs Market Research Report by Indication (Central Nervous System (CNS), Cardiovascular, Urology, Oncology, Respiratory, Others), by Route of Administration (Oral, Topical, Parenteral, Others), by Distribution Channel (Hospital Pharmacy, Retail Pharmacy, Online Pharmacy), and by Region (North America, Europe, Aia-Pacific, Rest of the World) Forecast till 2035
Market Analysis The global generic drugs market is forecast to expand from USD 437.90 billion in 2024 to reach USD 1,148.55 billion by 2035 with a CAGR of 9.36%. Generic drugs are medications that contain the same active ingredients as brand-name drugs and provide the same therapeutic effects, dosage, and safety profile. They are introduced to the market after the original drug’s patent expires, offering a more affordable alternative without compromising quality or efficacy. In the world generic medicines are becoming a popular choice due to the increased in chronic illnesses like cancer, cardiovascular diseases, neurological disorders, and autoimmune diseases. As the cost of treatment escalates, affordable alternatives become an absolute necessity and generics not only fulfill this requirement but also are therapeutically equivalent to the branded medicines. The growth of the industry is additionally supported by the actions that are taken by the manufacturers of the industry, such as launching new products, using lower-cost formulations, and increasing the production capacity. However, despite the upsides, the growth of the sector could be restrained by voluntary withdrawal of products from the market owing to problems of quality, packaging, or manufacturing, which result in a loss of trust among patients and unstable supply. Along with this, a doctor's and patient's preference for branded drugs poses a problem to the pace of green penetration. This changed because of deep R&D investments that go along with the progression of generics in the complex drug categories such as biologics and oncology therapies. The growth of the elderly population in developed as well as developing countries is a constant factor that leads to a sustained demand for their long-term treatment for multiple diseases. The governments are giving priority to the generics through their cost-containment strategies, substitution policies, and reimbursement incentives. The generic drugs market with these set targeted growth has combined drivers and opportunities overshadowing restraints, will still be at the center of ensuring global access to affordable healthcare.
Market Segmentation Insights The global market is classified based on the route of administration, comprising oral, topical, parenteral, and others. Depending on the indication, the global drugs market is segmented into central nervous system (CNS), cardiovascular, urology, oncology, respiratory, and others. Based on the distribution channel, the global generic drug market is divided into hospital, retail, and online pharmacy.
Regional Perspectives North America continues to dominate the global generic drugs market, supported by a strong presence of established pharmaceutical companies and favorable regulatory pathways for generic approvals. The United States, in particular, benefits from a well-working healthcare system and robust demand for cost-effective alternatives to branded drugs. Government policies such as the Hatch-Waxman Act and initiatives to encourage generic substitution have further accelerated market growth. Canada also plays a role, with its expanding portfolio of generics catering to both domestic needs and export demands. Europe holds a significant share of the market, with countries like Germany, the UK, and France leading in generic drug adoption. Stringent price control mechanisms and reimbursement policies across the region drive the preference for generics over branded products. The European Medicines Agency’s streamlined approval process aids in faster market entry for new generic formulations. Eastern European nations are witnessing rising consumption, thanks to increasing healthcare access and cost-sensitive patient populations. The Asia-Pacific region is emerging as a high-growth market for generic drugs, fueled by large populations and the growing burden of chronic diseases. India remains a global powerhouse for generic manufacturing, exporting extensively to the US, Europe, and other regions. China’s focus on healthcare reforms and the promotion of low-cost medicines is also propelling the sector. Other markets such as Japan and Australia are seeing increased uptake due to aging populations and government-led cost-containment efforts. In the Rest of the World segment, Latin America, the Middle East, and Africa are experiencing steady growth in generic drug adoption. Brazil and Mexico are notable Latin American markets, benefiting from government procurement programs and local manufacturing capacity. The Middle East is investing in domestic production to reduce dependence on imports, while African countries are gradually improving their regulatory frameworks. Rising healthcare infrastructure and growing awareness of generics are expected to support long-term market expansion.
Major Competitors Key competitors in the global generic drugs market are Teva Pharmaceuticals Industries Ltd., Novartis AG, Viatris, Inc., Sun Pharmaceuticals Industries, Fresenius Kabi, Lupin Pharmaceuticals, Inc., Endo International plc, Aurobindo Pharma, Aspen Holdings, Cipla Ltd., and Fresenius SE & Co. KGaA.
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Table of Contents
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY ...... 17
2 MARKET INTRODUCTION ... 19
2.1 DEFINITION ........ 19
2.2 SCOPE OF THE STUDY ........... 19
2.3 RESEARCH OBJECTIVE .......... 19
2.4 MARKET STRUCTURE ........... 19
3 RESEARCH METHODOLOGY .................. 20
3.1 OVERVIEW ......... 20
3.2 DATA FLOW ....... 22
3.2.1 DATA MINING PROCESS ... 22
3.3 PURCHASED DATABASE: ...... 23
3.4 SECONDARY SOURCES: ........ 24
3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: .... 25
3.5 PRIMARY RESEARCH: ........... 26
3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: ........ 27
3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED .......... 28
3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE .............. 28
3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: ...... 29
3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH ............ 29
3.7 DATA FORECASTING............. 30
3.7.1 DATA FORECASTING TYPE ..................... 30
3.8 DATA MODELING .................. 31
3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: ... 31
3.8.2 DATA MODELING: ............. 32
3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION ..................... 34
4 MARKET DYNAMICS ........... 36
4.1 INTRODUCTION ..................... 36
4.2 DRIVERS .............. 36
4.2.1 INCREASING INCIDENCES OF CHRONIC DISEASES ACROSS THE GLOBE ................. 36
4.2.2 RISING STRATEGIC INITIATIVES BY MARKET PLAYERS ..................... 37
4.2.3 RISING DEMAND FOR AFFORDABLE MEDICATIONS ...... 38
4.3 RESTRAINTS ....... 39
4.3.1 VOLUNTARY PRODUCT RECALLS FROM MARKET PLAYERS ............... 39
4.3.2 BRAND LOYALTY AND DOCTOR PREFERENCES ............ 40
4.4 OPPORTUNITY .. 41
4.4.1 INVESMTENT ON RESEARCH & DEVELOPMENT (R&D) FOR GENERIC MEDICINE ....... 41
4.4.2 RISING AGING POPULATION .................. 41
5 MARKET FACTOR ANALYSIS .................. 42
5.1 PORTER'S FIVE FORCES MODEL .............. 42
5.1.1 THREAT OF NEW ENTRANTS .................. 42
5.1.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS ...... 43
5.1.3 THREAT OF SUBSTITUTES ..................... 43
5.1.4 BARGAINING POWER OF BUYERS ........... 43
5.1.5 INTENSITY OF RIVALRY .... 43
5.2 IMPACT OF COVID-19 ON THE GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET .............. 44
6 GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET, BY INDICATION .................... 46
6.1 OVERVIEW ......... 46
6.2 CENTRAL NERVOUS SYSTEM (CNS) ........ 48
6.3 CARDIOVASCULAR ............... 49
6.4 UROLOGY ........... 49
6.5 ONCOLOGY ........ 49
6.6 RESPIRATORY .... 50
6.7 OTHERS ............... 50
7 GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET, BY ROUTE OF ADMINISTRATION ............ 51
7.1 OVERVIEW ......... 51
7.2 ORAL .................... 53
7.3 TOPICAL.............. 54
7.4 PARENTERAL ..... 54
7.5 OTHERS ............... 54
8 GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL .................. 55
8.1 OVERVIEW ......... 55
8.2 HOSPITAL PHARMACY ......... 57
8.3 RETAIL PHARMACY .............. 57
8.4 ONLINE PHARMACY ............. 58
9 GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET, BY REGION ..... 59
9.1 OVERVIEW ......... 59
9.2 NORTH AMERICA .................. 60
9.2.1 US............... 63
9.2.2 CANADA ..... 64
9.3 EUROPE ............... 65
9.3.1 GERMANY ... 68
9.3.2 FRANCE ...... 69
9.3.3 UK .............. 70
9.3.4 ITALY .......... 71
9.3.5 SPAIN ......... 72
9.3.6 REST OF EUROPE .............. 73
9.4 ASIA-PACIFIC ..... 75
9.4.1 CHINA ......... 78
9.4.2 INDIA .......... 79
9.4.3 JAPAN ........ 80
9.4.4 SOUTH KOREA .................. 81
9.4.5 AUSTRALIA . 82
9.4.6 REST OF ASIA-PACIFIC ..... 84
9.5 REST OF THE WORLD ........... 86
9.5.1 MIDDLE EAST ................... 88
9.5.2 AFRICA ....... 90
9.5.3 SOUTH AMERICA .............. 91
10 COMPETITIVE LANDSCAPE .................... 94
10.1 INTRODUCTION ..................... 94
10.2 MARKET SHARE ANALYSIS, 2024 ............. 94
10.3 COMPETITOR DASHBOARD ..................... 95
10.4 PUBLIC PLAYERS STOCK SUMMARY ...... 96
10.5 COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANICAL ................ 96
10.6 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES ....... 97
10.6.1 PRODUCT LAUNCH ........... 97
10.6.2 PRODUCT LAUNCH / PRODUCT APPROVAL ................. 97
10.6.3 EXPANSION ..................... 99
11 COMPANY PROFILES ......... 100
11.1 SUN PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD. ............... 100
11.1.1 COMPANY OVERVIEW ....... 100
11.1.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 101
11.1.3 PRODUCTS OFFERED ........ 102
11.1.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 103
11.1.5 SWOT ANALYSIS .............. 103
11.1.6 KEY STRATEGIES .............. 104
11.2 LUPIN PHARMACEUTICALS, INC. ............ 105
11.2.1 COMPANY OVERVIEW ....... 105
11.2.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 106
11.2.3 PRODUCTS OFFERED ........ 107
11.2.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 108
11.2.5 SWOT ANALYSIS .............. 109
11.2.6 KEY STRATEGIES .............. 109
11.3 ENDO INTERNATIONAL PLC .................... 110
11.3.1 COMPANY OVERVIEW ....... 110
11.3.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 111
11.3.3 PRODUCTS OFFERED ........ 111
11.3.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 112
11.3.5 KEY STRATEGIES .............. 112
11.4 AUROBINDO PHARMA ......... 113
11.4.1 COMPANY OVERVIEW ....... 113
11.4.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 114
11.4.3 PRODUCTS OFFERED ........ 115
11.4.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 116
11.4.5 KEY STRATEGIES .............. 116
11.5 ASPEN HOLDINGS .................. 117
11.5.1 COMPANY OVERVIEW ....... 117
11.5.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 118
11.5.3 PRODUCTS OFFERED ........ 119
11.5.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 119
11.5.5 KEY STRATEGIES .............. 119
11.6 CIPLA LTD .......... 120
11.6.1 COMPANY OVERVIEW ....... 120
11.6.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 121
11.6.3 PRODUCTS OFFERED ........ 121
11.6.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 123
11.6.5 SWOT ANALYSIS .............. 124
11.6.6 KEY STRATEGIES .............. 124
11.7 NOVARTIS AG .... 125
11.7.1 COMPANY OVERVIEW ....... 125
11.7.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 126
11.7.3 PRODUCTS OFFERED ........ 126
11.7.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 127
11.7.5 SWOT ANALYSIS .............. 128
11.7.6 KEY STRATEGIES .............. 128
11.8 TEVA PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD .............. 129
11.8.1 COMPANY OVERVIEW ....... 129
11.8.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 130
11.8.3 PRODUCTS OFFERED ........ 130
11.8.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 131
11.8.5 SWOT ANALYSIS .............. 132
11.8.6 KEY STRATEGIES .............. 132
11.9 FRESENIUS SE & CO. KGAA .. 133
11.9.1 COMPANY OVERVIEW ....... 133
11.9.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 134
11.9.3 PRODUCTS OFFERED ........ 134
11.9.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 137
11.9.5 KEY STRATEGIES .............. 137
11.10 VIATRIS INC. ...... 138
11.10.1 COMPANY OVERVIEW ....... 138
11.10.2 FINANCIAL OVERVIEW ...... 139
11.10.3 PRODUCTS OFFERED ........ 139
11.10.4 KEY DEVELOPMENTS ........ 140
11.10.5 KEY STRATEGIES .............. 141
12 DATA CITATIONS ................ 142
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