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抗肥満薬市場調査レポート:治療タイプ別(セロトニン・ノルエピネフリン再取り込み阻害薬、選択的セロトニン2C受容体作動薬、ノルエピネフリン・ドパミン再取り込み阻害薬)、リパーゼ阻害薬、GLP-1受容体作動薬、併用薬、その他)、薬物タイプ別(処方薬、市販薬)、作用機序別(中枢性抗肥満薬、末梢性抗肥満薬)、投与経路別(経口、皮下)、流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東、アフリカ) 2035年までの予測

抗肥満薬市場調査レポート:治療タイプ別(セロトニン・ノルエピネフリン再取り込み阻害薬、選択的セロトニン2C受容体作動薬、ノルエピネフリン・ドパミン再取り込み阻害薬)、リパーゼ阻害薬、GLP-1受容体作動薬、併用薬、その他)、薬物タイプ別(処方薬、市販薬)、作用機序別(中枢性抗肥満薬、末梢性抗肥満薬)、投与経路別(経口、皮下)、流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東、アフリカ) 2035年までの予測


Anti-Obesity Drugs Market Research Report by Treatment Type [Appetite Suppressants (Serotonin Norepinephrine Reuptake Inhibitors, Selective Serotonin 2C Receptor Agonists, Norepinephrine Dopamine Reuptake Inhibitors), Lipase Inhibitors, GLP-1 Receptor Agonists, Combination Drugs, Others], by Drug Type (Prescription Drugs, Over the Counter Drugs), by Mechanism of Action (Centrally Acting Anti-Obesity Drugs, Peripherally Acting Anti-Obesity Drugs), by Route of Administration (Oral, Subcutaneous), by Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies), and by Region (North America, Europe, Asia Pacific, South America, Middle East and Africa) Forecast till 2035

抗肥満薬市場調査レポート:治療タイプ別(セロトニン・ノルエピネフリン再取り込み阻害薬、選択的セロトニン2C受容体作動薬、ノルエピネフリン・ドパミン再取り込み阻害薬)、リパーゼ阻害薬、GLP-1受容体作動薬... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2025年7月8日 US$4,950
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サマリー

抗肥満薬市場調査レポート:治療タイプ別(セロトニン・ノルエピネフリン再取り込み阻害薬、選択的セロトニン2C受容体作動薬、ノルエピネフリン・ドパミン再取り込み阻害薬)、リパーゼ阻害薬、GLP-1受容体作動薬、併用薬、その他)、薬物タイプ別(処方薬、市販薬)、作用機序別(中枢性抗肥満薬、末梢性抗肥満薬)、投与経路別(経口、皮下)、流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東、アフリカ) 2035年までの予測

市場概要
抗肥満薬市場は、2024年の271億6,200万米ドルから2035年には3,268億9,690万米ドルに拡大し、2025〜2035年のCAGRは25.82%で推移すると予測される。抗肥満薬は、肥満とそれに関連する合併症を治療するために開発された治療薬である。特定の生物学的プロセスを標的とすることで、食事摂取をコントロールし、代謝を改善し、体重減少を促進する。これらの治療薬は、健康的な食習慣や定期的な身体活動と組み合わせることで最も効果を発揮する。
肥満が世界的に深刻な健康問題となっていることから、世界の肥満治療薬市場は拡大している。より不活発なライフスタイルの発展、高カロリー食、環境的要素などにより、体重過多や肥満の人が多くなっている。
WHOの推計では、8億人以上が太りすぎであり、先進国でも発展途上国でもその傾向は上昇し続けている。北米やヨーロッパなどの高所得地域では成人の30%以上が肥満であるのに対し、アジアやアフリカでは急速に増加している。このような負担の増大により、肥満を治療する適切な医薬品ソリューションの必要性が高まっており、FDAが承認したゼップバウンドやインドでのマウンジャロの発売は大きな歓迎すべき出来事であった。
公衆衛生プログラム、砂糖税、迅速な医薬品承認は、政府が肥満との闘いを支援する方法の一部である。とはいえ、医薬品の安全性、副作用、長期的な健康状態に対する不安は大きく、医薬品の大規模な導入に対する抵抗が浸透している。
イーライ・リリー社やノボ・ノルディスク社のようなGLP-1薬や二重受容体薬が減量に顕著な効果を示す非外科的治療への扉は開かれている。2060年までに年間18兆ドルを超えると推定される医療費とその関連費用の増加をもたらす肥満の傾向が続けば、研究開発投資、患者の意識、より安全で効果的な治療法を求める努力に支えられ、市場は徐々に拡大していくだろう。

市場区分
世界の抗肥満薬市場は、食欲抑制薬、リパーゼ阻害薬、GLP-1受容体作動薬、併用薬、その他からなる治療タイプ別に区分される。食欲抑制薬はさらに、セロトニン・ノルエピネフリン再取り込み阻害薬、選択的セロトニン2C受容体作動薬、ノルエピネフリン・ドパミン再取り込み阻害薬に区分される。
薬剤の種類に基づき、世界市場は処方薬と市販薬に分類される。
中枢に作用する抗肥満薬と末梢に作用する抗肥満薬は、世界の抗肥満薬市場の作用機序の一部である。
投与経路によって、世界市場は経口と皮下に分けられる。
病院、小売店、オンライン薬局が世界市場の流通経路のカテゴリーである。

地域別洞察
肥満は北米にとって諸刃の剣であり、その蔓延が市場の経済力となっている。米国では、肥満による社会的・経済的ダメージが政治状況を急速に変化させているため、当局は生活習慣への介入と並行して薬物使用を促進しようと躍起になっている。複数の健康問題を抱える高齢化社会が、医療用体重管理の需要を押し上げている。さらに、雇用主も長期的な医療費削減を目指して、肥満治療薬を含む健康保険プランに資金を投入している。このような地域経済の論理は、製薬会社にとってこの地に投資を続ける魅力的なものだ。
ヨーロッパでは高齢化社会が医療費の原因となっているが、その結果、予防的な肥満治療への需要が高まっている。ほとんどのEU諸国では、国民皆保険制度の下、肥満治療薬はより入手しやすくなっている。しかし、肥満治療薬の広範な採用を証明するために行われる、いわゆる費用対効果調査の決定には、予算の制約が依然として重要な要素となっている。需要の大半は、この地域で肥満者が最も多い国、すなわち東欧や南欧の国々からのものである。EUにおける政策の調和により、承認された医薬品が複数の市場に迅速に参入することが可能になった。さらに、西欧と東欧の経済格差が製品の価格設定に影響を与えている。
アジア太平洋地域の繁栄は、さまざまなライフスタイルの変化の根本原因であり、そのほとんどは、特に急速に成長する同地域の都市部における肥満のリスクを高めている。中国、インド、東南アジアの中産階級の増加により、より多くの人々が処方薬を利用できるようになっている。若い層が医療による減量に関心を示し、従来の方法から徐々にシフトしている。さらに、企業の福利厚生プログラムでも、従業員の福利厚生リストに肥満治療薬が含まれ始めている。経済の発展により、政府が介入し、リスクの高いグループに対して治療費の補助を行うことも可能になりつつある。
南米では経済発展が進み、より良い医療への道が開かれたため、都市部の中間層で抗肥満薬の使用が増加している。肥満が被雇用者の生産性低下と関連することから、肥満は潜在的な経済的負担であるという概念が生まれた。ブラジルでは、政府の医療制度が肥満治療薬の保険適用を試験的に導入している。政府は、患者が処方箋を期限内に服用することを目的とした健康促進キャンペーンに資金を投入しているようだ。医薬品メーカー各社は、販売促進のため、予算に余裕のある購買層にとってより魅力的な価格設定プランを考案している。
中東・アフリカでは、経済発展と都市の拡大が、肥満の原因となるライフスタイルの変化を促している。富裕な湾岸諸国が医薬品導入でリードしている一方、アフリカでの導入は民間医療セクターが成長している国に集中している。政府の医療予算は、肥満を含む慢性疾患の予防にますます割り当てられるようになっている。都市部の若年層の健康意識が高まり、処方箋による減量治療への関心が高まっている。価格への敏感さは依然として要因であり、市場成長には段階的な価格戦略が重要となる。

主要プレーヤー
世界の抗肥満薬市場における主なプレーヤーは、Novo Nordisk A/S、Rhythm Pharmaceuticals, Inc.、KVK Tech, Inc.、Currax Pharmaceuticals LLC、VIVUS LLC、Eli Lilly and Company、AstraZeneca、GSK Plc、Gelesis、CHEPLAPHARM Arzneimittel GmbHである。

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目次

目次
1 エグゼクティブサマリー
2 市場導入 ................... 22
2.1 定義 ................... 22
2.2 研究範囲 ................... 22
2.3 研究目的 ................... 22
2.4 市場構造 .................... 23
3 調査方法論 ...................... 24
3.1 概要 ................... 24
3.2 データフロー .......... 26
3.2.1 データマイニングプロセス ................. 26
3.3 購入データベース: ......... 27
3.4 二次情報源: ................... 28
3.4.1 二次調査データフロー: ................... 29
3.5 一次調査: ................... 30
3.5.1 一次調査データフロー: ................... 31
3.5.2 一次調査:実施インタビュー数 ......... 32
3.5.3 一次調査:地域カバレッジ .. 32
3.6 市場規模推定のアプローチ: ........... 33
3.6.1 収益分析アプローチ ..... 33
3.7 データ予測 ................. 34
3.7.1 データ予測の種類 .............. 34
3.8 データモデリング ........ 35
3.8.1 ミクロ経済的要因分析: ............ 35
3.8.2 データモデリング: ........... 36
3.9 チームとアナリストの貢献 ........... 38
4 市場動向 .... 40
4.1 はじめに ........... 40
4.2 推進要因 ......... 40
4.2.1 肥満の増加傾向 ................... 40
4.2.2 政府の取り組みと支援の拡大 ................... 41
4.3 抑制要因 ................... 42
4.3.1 副作用と安全性への懸念 ..................... 42
4.4 機会 ............. 43
4.4.1 非外科的肥満治療への注目 .......... 43
5 市場要因分析 ...... 44
5.1 ポーターの5つの力モデル ........... 44
5.1.1 新規参入の脅威 ........... 44
5.1.2 供給者の交渉力 ............... 45
5.1.3 代替品の脅威 .............. 45
5.1.4 購入者の交渉力 .... 45
5.1.5 競争の激しさ 45
5.2 COVID-19 が世界の抗肥満薬市場に与える影響 45
5.3 市場動向 46
5.4 規制環境 47
5.4.1 北米 47..... 47
5.4.2 ヨーロッパ ......... 47
5.4.3 アジア太平洋 ................. 47
5.4.4 ラテンアメリカ ............. 48
5.4.5 中東・アフリカ ............. 48
5.5 満たされていないニーズ ............ 48
5.6 疫学評価 .............. 50
5.7 ブランドおよびパイプライン分析 ....... 52
5.8 価格分析.... 53
6 治療タイプ別グローバル抗肥満薬市場 .......... 55
6.1 概要 .... 55
6.1 食欲抑制剤 .... 58
6.1.1 セロトニン・ノルエピネフリン再取り込み阻害剤 (SNRI) ... 59
6.1.2 選択的セロトニン2C受容体作動薬 ........... 60
6.1.3 ノルエピネフリン・ドーパミン再取り込み阻害薬(NDRIS) ........ 60
6.2 リパーゼ阻害薬 ... 61
6.3 GLP-1受容体作動薬 ... 61
6.4 複合薬 .............. 62
6.5 その他 .......... 62
7 薬剤タイプ別世界肥満治療薬市場 ..... 63
7.1 概要 .... 63
7.2 処方薬 ............. 65
7.3 店頭薬 ................... 65
8 作用機序別グローバル抗肥満薬市場 ................................................ 66
8.1 概要 .... 66
8.2 中枢性抗肥満薬 .. 68
8.3 末梢性抗肥満薬 ............ 68
9 投与経路別グローバル抗肥満薬市場 ........ 69
9.1 概要 .... 69
9.2 経口投与 ............... 70
9.3 皮下投与 ........ 71
10 流通チャネル別グローバル抗肥満薬市場 ............... 72
10.1 概要 .... 72
10.2 病院薬局 ......... 74
10.3 小売薬局 .............. 74
10.4 オンライン薬局 .............. 75
11 地域別グローバル抗肥満薬市場 ............ 76
11.1 概要 .... 76
11.2 北米 ....... 77
11.2.1 米国.. 81
11.2.2 カナダ ........ 83
11.3 欧州 .......... 85
11.3.1 ドイツ ...... 89
11.3.2 フランス ......... 91
11.3.3 英国 ................. 94
11.3.4 スペイン ............ 96
11.3.5 イタリア ............. 98
11.3.6 ロシア .......... 99
11.3.7 その他のヨーロッパ ............ 101
11.4 アジア太平洋 ............... 105
11.4.1 中国 ............ 109
11.4.2 インド ............. 111
11.4.3 日本 ........... 113
11.4.4 韓国 ................ 115
11.4.5 マレーシア ..... 117
11.4.6 タイ ................ 119
11.4.7 インドネシア ..... 121
11.4.8 アジア太平洋その他 .... 123
11.5 南アメリカ ....... 126
11.5.1 ブラジル ........... 129
11.5.2 メキシコ ......... 132
11.5.3 アルゼンチン ... 134
11.5.4 南アメリカその他 .............. 136
11.6 中東およびアフリカ .... 139
11.6.1 GCC諸国 ................... 143
11.6.2 南アフリカ ................... 145
11.6.3 中東およびアフリカのその他の地域 ................. 147
12 競争環境 .................... 151
12.1 はじめに ........... 151
12.2 市場シェア分析、2024年 ....... 151
12.3 競合他社ダッシュボード..... 152
12.4 公開企業の株式概要 ................. 153
12.5 比較分析:主要企業の財務状況 .............. 153
12.1 主要な進展と成長戦略 ............ 154
12.1.1 製品承認 ..... 154
12.1.2 マーケティング承認 ................. 154
12.1.3 製品拡大 .... 155
12.1.4 施設立ち上げ .......... 155
12.1.5 買収 .... 155
12.1.6 契約 .. 156
13 企業プロファイル 157
13.1 イーライリリー・アンド・カンパニー 157
13.1.1 企業概要 157
13.1.2 財務概要 158
13.1.3 提供製品 159
13.1.4 主要な展開 ................... 159
13.1.5 SWOT分析 ................... 160
13.1.6 主要戦略 ................... 160
13.2 アストラゼネカ ............ 161
13.2.1 会社概要 ................ 161
13.2.2 財務概要 ................ 162
13.2.3 提供製品 ................ 162
13.2.4 主な動向 ................ 163
13.2.5 SWOT分析 .................. 163
13.2.6 主要戦略 ............ 163
13.3 GSK PLC .......... 164
13.3.1 会社概要 ..... 164
13.3.2 財務概要 .... 165
13.3.3 提供製品 ........ 165
13.3.4 主要な進展 .......... 166
13.3.5 SWOT分析 ............ 166
13.3.6 主要戦略 ............ 166
13.4 ゲレシス .......... 167
13.4.1 会社概要 ................ 167
13.4.2 財務概要 ................ 167
13.4.3 提供製品 ................ 167
13.4.4 主な展開 ................ 167
13.4.5 主要戦略 ....................... 168
13.5 CHEPLAPHARM ARZNEIMITTEL GMBH ........... 169
13.5.1 会社概要 ..... 169
13.5.2 財務概要 .... 170
13.5.3 提供製品 ........ 170
13.5.4 主要な進展 ................ 170
13.5.5 主要戦略 ................... 170
13.6 ノボノルディスクA/S ... 171
13.6.1 会社概要 ................... 171
13.6.2 財務概要 ................... 172
13.6.3 提供製品 ................... 173
13.6.4 主な展開 ................... 173
13.6.5 SWOT 分析 ................... 173
13.6.6 主な戦略 ...................... 174
13.7 リズム・ファーマシューティカルズ社 .. 175
13.7.1 会社概要 ..... 175
13.7.2 財務概要 .... 176
13.7.3 提供製品 ...... 176
13.7.4 主要な開発動向 ............ 177
13.7.5 SWOT分析 ................... 178
13.7.6 主要戦略 ................... 178
13.8 KVKテック社 ................ 179
13.8.1 会社概要 ................... 179
13.8.2 財務概要 ................... 179
13.8.3 提供製品 ................... 180
13.8.4 主な展開 ................... 180
13.8.5 主要戦略 .................... 180
13.9 CURRAX PHARMACEUTICALS LLC ..... 181
13.9.1 会社概要 ................... 181
13.9.2 財務概要 ................... 181
13.9.3 提供製品 ................... 182
13.9.4 主な展開 ................... 182
13.9.5 主な戦略 ................... 182
13.10 VIVUS LLC ................ 183
13.10.1 会社概要 ................... 183
13.10.2 財務概要 ................... 183
13.10.3 提供製品 ................... 183
13.10.4 主な動向 ................... 184
13.10.5 主な戦略 ................... 184
14 データ引用 ................ 185

 

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Summary

Anti-Obesity Drugs Market Research Report by Treatment Type [Appetite Suppressants (Serotonin Norepinephrine Reuptake Inhibitors, Selective Serotonin 2C Receptor Agonists, Norepinephrine Dopamine Reuptake Inhibitors), Lipase Inhibitors, GLP-1 Receptor Agonists, Combination Drugs, Others], by Drug Type (Prescription Drugs, Over the Counter Drugs), by Mechanism of Action (Centrally Acting Anti-Obesity Drugs, Peripherally Acting Anti-Obesity Drugs), by Route of Administration (Oral, Subcutaneous), by Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies), and by Region (North America, Europe, Asia Pacific, South America, Middle East and Africa) Forecast till 2035

Market Overview
The market for anti-obesity drugs is forecast to rise from USD 27.1623 billion in 2024 to USD 326.8969 billion in 2035, advancing at a CAGR of 25.82% between 2025 and 2035. Anti-obesity drugs are therapeutic agents developed to treat obesity and its related complications. By targeting specific biological processes, they help control food intake, improve metabolism, and promote weight reduction. These treatments are most effective when combined with healthy eating habits and regular physical activity.
The worldwide obesity medication anti-obesity drug market is expanding as obesity becomes a serious health problem globally. The development of more inactive lifestyles, high-calorie diets, and environmental elements has resulted in a large number of overweight and obese people.
WHO estimates that more than 800 million people are overweight, and the trend continues to move upwards in both developed and developing countries. Over 30% of adults are obese in high-income areas such as North America and Europe, whereas the numbers are going up rapidly in Asia and Africa. This escalating burden has invigorated the need for the right pharmaceutical solutions treating obesity has contributed to a major event that the FDA approved Zepbound and the India launch of Mounjaro were significant welcome marks.
Public health programs, sugar taxes, and quicker drug approvals are some of the methods by which governments are supporting the fight against obesity. Nevertheless, a great deal of anxiety over the security of drugs, side effects, and long-term health permeates resistance to the adoption of the drugs on a large scale.
The door is open to non-surgical therapies where GLP-1 and dual receptor medications, like those of Eli Lilly and Novo Nordisk, present remarkable results in weight loss. If the trend of obesity resulting in a rise in healthcare and its related costs, which have been estimated to exceed $18 trillion annually by 2060, continues, the market will be gradually growing as it will be supported by R&D investments, patient awareness, and the effort for safer and more effective therapies.

Market Segmentations
The global anti-obesity drugs market is segmented by the treatment type, comprising appetite suppressants, lipase inhibitors, GLP-1 receptor agonists, combination drugs, and others. Appetite suppressants are further segmented into Serotonin Norepinephrine reuptake inhibitors, selective serotonin 2C receptor agonists, and Norepinephrine Dopamine Reuptake inhibitors.
Based on the drug type, the global market is classified into prescription drugs and over-the-counter drugs.
Centrally acting anti-obesity drugs and peripherally acting anti-obesity drugs are part of the mechanism of action of the global anti-obesity drugs market.
Depending on the route of administration, the global market is divided into oral and subcutaneous.
Hospital, retail, and online pharmacies are the distribution channel category of the global market.

Regional Insights
Obesity has been a double-edged sword for North America, the prevalence of which has been its market's economic power. The social and economic damage caused by obesity in the U.S. is rapidly transforming the political landscape so that authorities are eager to promote drug use alongside lifestyle interventions. An aging population with multiple health issues is driving up the demand for medical weight management. Moreover, employers are also pouring money into health insurance plans that include obesity drugs with an aim to long-term healthcare expenditure cut. The regional economic logic is enticing for pharma to keep investing here.
The aging society in Europe has been the source of healthcare costs in the region, but the eventual effect of this has been the increased demand for preventive obesity treatments. Obesity drugs are much more accessible under universal healthcare in most EU countries; however, budget restrictions are still the key factor in the decision for the so-called cost-effectiveness studies that will be used to prove the extensive adoption of them. Most of the demand comes from countries with the highest number of obese people in the region, i.e., those in Eastern and Southern Europe. Harmonization of policies in the EU has made it possible for drugs that are approved to enter several markets quickly. Furthermore, the economic gap between Western and Eastern Europe is influencing the way products are priced.
Asia-Pacific's prosperity is the root cause of various lifestyle changes, most of which increase the risk of obesity, particularly in the area's rapidly growing urban centers. The growing middle class in China, India, and Southeast Asia is making it possible for more people to access prescription medications. With the younger demographics showing interest in medical weight loss, they are gradually shifting away from the traditional methods. Furthermore, corporate wellness programs are also beginning to include obesity drugs in the list of employee health benefits. The economic progress is also allowing governments to step in and provide subsidies for treatment for the high-risk groups.
Positive economic developments in South America have opened the door to better healthcare, which has led to a rise in the use of anti-obesity drugs in the urban middle class. The association of obesity with lowered productivity of employed individuals has led to the concept of obesity as a latent economic burden. In Brazil, the government health care system is piloting various insurance coverage plans for obesity medicines. It appears that governments are channeling funds into health promotion campaigns with the goal of ensuring that patients take their prescriptions on time. Drug makers are crafting pricing plans that are more attractive to the budget-savvy buyers to facilitate sales.
In the Middle East & Africa, economic development and urban expansion are driving lifestyle changes that contribute to obesity. Wealthier Gulf nations are leading in drug adoption, while African uptake is concentrated in countries with growing private healthcare sectors. Government health budgets are increasingly allocating funds to chronic disease prevention, including obesity. Young, urban populations are becoming more health-conscious, fueling interest in prescription weight-loss treatments. Price sensitivity remains a factor, making tiered pricing strategies important for market growth.

Major Players
Key players in the global anti-obesity drugs market are Novo Nordisk A/S, Rhythm Pharmaceuticals, Inc., KVK Tech, Inc., Currax Pharmaceuticals LLC, VIVUS LLC, Eli Lilly and Company, AstraZeneca, GSK Plc, Gelesis, and CHEPLAPHARM Arzneimittel GmbH.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY
2 MARKET INTRODUCTION ............ 22
2.1 DEFINITION .. 22
2.2 SCOPE OF THE STUDY .............. 22
2.3 RESEARCH OBJECTIVE ............ 22
2.4 MARKET STRUCTURE .............. 23
3 RESEARCH METHODOLOGY ...... 24
3.1 OVERVIEW .... 24
3.2 DATA FLOW .. 26
3.2.1 DATA MINING PROCESS ................. 26
3.3 PURCHASED DATABASE: ......... 27
3.4 SECONDARY SOURCES: ............ 28
3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: ............. 29
3.5 PRIMARY RESEARCH: ............... 30
3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: ................. 31
3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED ......... 32
3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE .. 32
3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: ........... 33
3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH ..... 33
3.7 DATA FORECASTING................. 34
3.7.1 DATA FORECASTING TYPE .............. 34
3.8 DATA MODELING ........ 35
3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: ............ 35
3.8.2 DATA MODELING: ........... 36
3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION ........... 38
4 MARKET DYNAMICS .... 40
4.1 INTRODUCTION ........... 40
4.2 DRIVERS ......... 40
4.2.1 RISING PREVALENCE OF OBESITY ... 40
4.2.2 INCREASING GOVERNMENT INITIATIVES AND SUPPORT .. 41
4.3 RESTRAINTS ................ 42
4.3.1 SIDE EFFECTS AND SAFETY CONCERNS .......... 42
4.4 OPPORTUNITY ............. 43
4.4.1 FOCUS ON NON-SURGICAL OBESITY TREATMENTS .......... 43
5 MARKET FACTOR ANALYSIS ...... 44
5.1 PORTER'S FIVE FORCES MODEL ........... 44
5.1.1 THREAT OF NEW ENTRANTS ........... 44
5.1.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS ............... 45
5.1.3 THREAT OF SUBSTITUTES .............. 45
5.1.4 BARGAINING POWER OF BUYERS .... 45
5.1.5 INTENSITY OF RIVALRY .. 45
5.2 IMPACT OF COVID-19 ON GLOBAL ANTI-OBESITY DRUGS MARKET ...... 45
5.3 MARKET TRENDS ...... 46
5.4 REGULATORY LANDSCAPE .... 47
5.4.1 NORTH AMERICA ............ 47
5.4.2 EUROPE ......... 47
5.4.3 ASIA-PACIFIC ................. 47
5.4.4 LATIN AMERICA ............. 48
5.4.5 MIDDLE EAST AND AFRICA ............. 48
5.5 UNMET NEEDS ............ 48
5.6 EPIDEMIOLOGY ASSESSMENT .............. 50
5.7 BRAND AND PIPELINE ANALYSIS ....... 52
5.8 PRICING ANALYSIS.... 53
6 GLOBAL ANTI-OBESITY DRUGS MARKET, BY TREATMENT TYPE .......... 55
6.1 OVERVIEW .... 55
6.1 APPETITE SUPPRESSANTS .... 58
6.1.1 SEROTONIN-NOREPINEPHRINE REUPTAKE INHIBITORS ... 59
6.1.2 SELECTIVE SEROTONIN 2C RECEPTOR AGONISTS ........... 60
6.1.3 NOREPINEPHRINE-DOPAMINE REUPTAKE INHIBITORS (NDRIS) ........ 60
6.2 LIPASE INHIBITORS ... 61
6.3 GLP-1 RECEPTOR AGONISTS ... 61
6.4 COMBINATION DRUGS .............. 62
6.5 OTHERS .......... 62
7 GLOBAL ANTI-OBESITY DRUGS MARKET, BY DRUG TYPE ..... 63
7.1 OVERVIEW .... 63
7.2 PRESCRIPTION DRUGS ............. 65
7.3 OVER THE COUNTER DRUGS .. 65
8 GLOBAL ANTI-OBESITY DRUGS MARKET, BY MECHANISM OF ACTION ................ 66
8.1 OVERVIEW .... 66
8.2 CENTRALLY ACTING ANTI-OBESITY DRUGS .. 68
8.3 PERIPHERALLY ACTING ANTI-OBESITY DRUGS ............ 68
9 GLOBAL ANTI-OBESITY DRUGS MARKET, BY ROUTE OF ADMINISTRATION ........ 69
9.1 OVERVIEW .... 69
9.2 ORAL ............... 70
9.3 SUBCUTANEOUS ........ 71
10 GLOBAL ANTI-OBESITY DRUGS MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL ............... 72
10.1 OVERVIEW .... 72
10.2 HOSPITAL PHARMACIES ......... 74
10.3 RETAIL PHARMACIES .............. 74
10.4 ONLINE PHARMACIES .............. 75
11 GLOBAL ANTI-OBESITY DRUGS MARKET, BY REGION ............ 76
11.1 OVERVIEW .... 76
11.2 NORTH AMERICA ....... 77
11.2.1 US.. 81
11.2.2 CANADA ........ 83
11.3 EUROPE .......... 85
11.3.1 GERMANY ...... 89
11.3.2 FRANCE ......... 91
11.3.3 UK ................. 94
11.3.4 SPAIN ............ 96
11.3.5 ITALY ............. 98
11.3.6 RUSSIA .......... 99
11.3.7 REST OF EUROPE ............ 101
11.4 ASIA PACIFIC ............... 105
11.4.1 CHINA ............ 109
11.4.2 INDIA ............. 111
11.4.3 JAPAN ........... 113
11.4.4 SOUTH KOREA ................ 115
11.4.5 MALAYSIA ..... 117
11.4.6 THAILAND ...... 119
11.4.7 INDONESIA ..... 121
11.4.8 REST OF ASIA PACIFIC.... 123
11.5 SOUTH AMERICA ....... 126
11.5.1 BRAZIL ........... 129
11.5.2 MEXICO ......... 132
11.5.3 ARGENTINA ... 134
11.5.4 REST OF SOUTH AMERICA .............. 136
11.6 MIDDLE EAST AND AFRICA .... 139
11.6.1 GCC COUNTRIES............. 143
11.6.2 SOUTH AFRICA ............... 145
11.6.3 REST OF MEA ................. 147
12 COMPETITIVE LANDSCAPE ........ 151
12.1 INTRODUCTION ........... 151
12.2 MARKET SHARE ANALYSIS, 2024 ....... 151
12.3 COMPETITOR DASHBOARD..... 152
12.4 PUBLIC PLAYERS STOCK SUMMARY ................. 153
12.5 COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANCIAL .............. 153
12.1 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES ............ 154
12.1.1 PRODUCT APPROVAL ..... 154
12.1.2 MARKETING APPROVAL ................. 154
12.1.3 PRODUCT EXPANSION .... 155
12.1.4 FACILITY LAUNCH .......... 155
12.1.5 AQUISITION .... 155
12.1.6 AGREEMENT .. 156
13 COMPANY PROFILES .. 157
13.1 ELI LILLY AND COMPANY ....... 157
13.1.1 COMPANY OVERVIEW ..... 157
13.1.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 158
13.1.3 PRODUCTS OFFERED ...... 159
13.1.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 159
13.1.5 SWOT ANALYSIS ............ 160
13.1.6 KEY STRATEGIES ............ 160
13.2 ASTRAZENECA............ 161
13.2.1 COMPANY OVERVIEW ..... 161
13.2.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 162
13.2.3 PRODUCTS OFFERED ...... 162
13.2.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 163
13.2.5 SWOT ANALYSIS ............ 163
13.2.6 KEY STRATEGIES ............ 163
13.3 GSK PLC .......... 164
13.3.1 COMPANY OVERVIEW ..... 164
13.3.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 165
13.3.3 PRODUCT OFFERED ........ 165
13.3.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 166
13.3.5 SWOT ANALYSIS ............ 166
13.3.6 KEY STRATEGIES ............ 166
13.4 GELESIS .......... 167
13.4.1 COMPANY OVERVIEW ..... 167
13.4.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 167
13.4.3 PRODUCTS OFFERED ...... 167
13.4.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 167
13.4.5 KEY STRATEGIES ............ 168
13.5 CHEPLAPHARM ARZNEIMITTEL GMBH ........... 169
13.5.1 COMPANY OVERVIEW ..... 169
13.5.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 170
13.5.3 PRODUCT OFFERED ........ 170
13.5.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 170
13.5.5 KEY STRATEGIES ............ 170
13.6 NOVO NORDISK A/S ... 171
13.6.1 COMPANY OVERVIEW ..... 171
13.6.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 172
13.6.3 PRODUCTS OFFERED ...... 173
13.6.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 173
13.6.5 SWOT ANALYSIS ............ 173
13.6.6 KEY STRATEGIES ............ 174
13.7 RHYTHM PHARMACEUTICALS, INC. .. 175
13.7.1 COMPANY OVERVIEW ..... 175
13.7.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 176
13.7.3 PRODUCTS OFFERED ...... 176
13.7.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 177
13.7.5 SWOT ANALYSIS ............ 178
13.7.6 KEY STRATEGIES ............ 178
13.8 KVK TECH, INC. ........... 179
13.8.1 COMPANY OVERVIEW ..... 179
13.8.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 179
13.8.3 PRODUCTS OFFERED ...... 180
13.8.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 180
13.8.5 KEY STRATEGIES ............ 180
13.9 CURRAX PHARMACEUTICALS LLC ..... 181
13.9.1 COMPANY OVERVIEW ..... 181
13.9.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 181
13.9.3 PRODUCTS OFFERED ...... 182
13.9.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 182
13.9.5 KEY STRATEGIES ............ 182
13.10 VIVUS LLC ..... 183
13.10.1 COMPANY OVERVIEW ..... 183
13.10.2 FINANCIAL OVERVIEW .... 183
13.10.3 PRODUCTS OFFERED ...... 183
13.10.4 KEY DEVELOPMENTS ...... 184
13.10.5 KEY STRATEGIES ............ 184
14 DATA CITATIONS ......... 185

 

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