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ウクライナの油井管市場に関する調査レポート情報:製品別(ドリルパイプ、ケーシングパイプ、チューブパイプ、その他)、グレード別(APIグレード、プレミアムグレード)、プロセス別(電気抵抗溶接(ERW)、シームレス)、用途別(陸上、海洋) 2030年までの予測

ウクライナの油井管市場に関する調査レポート情報:製品別(ドリルパイプ、ケーシングパイプ、チューブパイプ、その他)、グレード別(APIグレード、プレミアムグレード)、プロセス別(電気抵抗溶接(ERW)、シームレス)、用途別(陸上、海洋) 2030年までの予測


Ukraine OCTG Market Research Report Information by Product (Drill pipe, Casing pipe, Tubing pipe and others), Grade (API grade and premium grade), Process (Electric Resistance Welded (ERW) and Seamless), Application (Onshore and Offshore) Forecast to 2030

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Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2025年5月9日 US$2,950
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サマリー

ウクライナの油井管市場に関する調査レポート情報:製品別(ドリルパイプ、ケーシングパイプ、チューブパイプ、その他)、グレード別(APIグレード、プレミアムグレード)、プロセス別(電気抵抗溶接(ERW)、シームレス)、用途別(陸上、海洋) 2030年までの予測

市場の概要
ウクライナの油井管市場は2030年までCAGR 4.9%で成長すると予測される。2022年以降、ウクライナの油井管市場では紛争が大きな要因となっており、輸入と国内生産の両方に混乱が生じている。ウクライナは、特にドニプロ・ドネツ盆地での石油・ガス生産事業のおかげで、戦争以前は油井管市場の拡大が続いていた。しかし、紛争によるロジスティクスとインフラの深刻な混乱のため、掘削と探査は減少している。さらに、ロシアに対する国際的な制裁措置と世界のエネルギー原動力の変化のため、各国は鋼管製品の代替供給先を探している。こうした障害にもかかわらず、ウクライナの油井管市場には長期的な可能性が残されている。特に、戦後の復興とエネルギー安全保障への取り組みが、インフラ整備と掘削設備に対する需要の復活を後押ししている。
様々な油井管メーカーが、市場での地位を向上させるために多くの事業開発戦術を実施している。億万長者のロマン・アブラモビッチが一部所有するロシアの鉄鋼メーカー、エブラズ・グループは、2024年4月にウクライナの鉄鋼・原料資産の買収の第一段階を終え、10億ドル以上を費やした。声明で、ロシア第2位の鉄鋼メーカーであるEvrazは、ウクライナにコークス、鉄鋼、鉄鉱石資産を持つキプロス登録企業Palmrose Ltdの株式51.4%の取得に成功したと発表した。

市場セグメント分析
油井管市場は、製品、グレード、プロセス、用途によって区分される。
製品は、チュービングパイプ、ドリルパイプ、ケーシングパイプなどに分けられる。2023年の市場収益シェアは45.57%で、ケーシングパイプセグメントが予測期間を通じて最も速いCAGR 5.0%で上昇すると予測される。

市場はプロセスによってシームレスと電気抵抗溶接(ERW)セグメントに分けられる。2023年の市場収益シェアは67.50%で、シームレス部門は予測期間を通じて最も速いCAGR 5.0%で成長すると予測される。
APIグレードとプレミアムグレードは、2つのグレードベースの市場セグメントである。2023年の市場収益シェアが73.50%であるAPIグレード・セグメントはこのグループをリードし、予測期間を通じて複合年間成長率(CAGR)5.0%で拡大すると予測される。
オンショアとオフショアの市場セグメントは用途に基づいている。

主要プレーヤー
ウクライナの油井管市場の主要企業は、住友商事、Tenaris、ArcelorMittal S.A.、Metinvest、Interpipeである。




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目次

目次
1 エグゼクティブ・サマリー 14
2 市場紹介 20
2.1 定義 20
2.2 調査範囲 20
2.3 調査目的 20
2.4 市場構造 21
3 調査方法 22
3.1 概要 22
3.2 データフロー 25
3.2.1 データマイニングのプロセス 25
3.3 購入データベース: 26
3.4 二次情報源27
3.4.1 二次調査のデータフロー: 28
3.5 一次調査: 29
3.5.1 一次調査のデータフロー: 30
3.5.2 一次調査:インタビュー実施数 31
3.6 市場規模推定のためのアプローチ: 31
3.6.1 貿易分析アプローチ 31
3.7 データ予測 32
3.7.1 データ予測手法 32
3.8 データモデリング 33
3.8.1 ミクロ経済要因分析: 33
3.8.2 データモデリング34
3.9 チームとアナリストの貢献 36
4 マーケットダイナミクス 38
4.1 はじめに 38
4.2 推進要因 39
4.2.1 石油・ガス探査・生産(E&P) 39
4.2.2 高品質油井管に対する需要の増加 39
4.3 制約 41
4.3.1 政府規制 41
4.3.2 石油・ガス価格の乱高下による探鉱・生産活動への影響 42
4.4 チャンス 43
4.4.1 エネルギー資源の可能性 43
5 市場要因分析
5.1 供給/バリューチェーン分析 45
5.1.1 原材料サプライヤー 45
5.1.2 メーカー 46
5.1.3 流通・販売チャネル 46
5.1.4 エンドユーザー
5.2 ポーターの5力モデル 47
5.2.1 新規参入の脅威 48
5.2.2 供給者の交渉力 48
5.2.3 代替品の脅威 48
5.2.4 買い手の交渉力 48
5.2.5 競争の激しさ 48
5.3 ウクライナにおけるコロナウイルス感染の影響 49
5.4 貿易分析(HSコード:730420), 2019-2023 49
5.4.1 輸入分析、(HSコード:730423)、2019-2023 49
5.4.2 輸出分析、(HSコード:730423)、2019年~2023年 49
6 ウクライナのOTCG市場:製品タイプ別 51
6.1 はじめに 51
6.2 ドリルパイプ 51
6.3 ケーシングパイプ 51
6.4 チュービングパイプ 51
6.5 その他
7 ウクライナのOTCG市場:プロセス別 54
7.1 概要 54
7.2 電気抵抗溶接(ERW) 54
7.3 シームレス 54
8 ウクライナのPCG市場:グレード別 57
8.1 概要
8.2 API グレード 57
8.3 プレミアムグレード
9 ウクライナのプラスチック固化材市場:用途別 60
9.1 概要
9.2 オンショア 60
9.3 オフショア
10 競争環境 63
10.1 導入 63
10.2 各社の市場シェア分析、2023 年 (%) 63
10.3 市場戦略分析 64
10.4 主要開発と成長戦略 64
10.5 競合ベンチマーキング 65
11 企業プロファイル 66
11.1 アルセロールミッタル S.A. 66
11.1.1 会社概要 66
11.1.2 財務概要 67
11.1.3 提供製品 67
11.1.4 主要な開発 68
11.1.5 swot 分析 68
11.1.6 主要戦略 69
11.2 インターパイプ 70
11.2.1 会社概要 70
11.2.2 財務概要 71
11.2.3 提供製品 71
11.2.4 主要な開発 72
11.2.5 swot分析 72
11.2.6 主要戦略 73
11.3 EVRAZ PLC 74
11.3.1 会社概要 74
11.3.2 財務概要 74
11.3.3 提供製品 75
11.3.4 主要開発製品 75
11.3.5 swot分析 75
11.3.6 主要戦略 76
11.4 ヴォスタルピネ AG 77
11.4.1 会社概要
11.4.2 財務概要
11.4.3 提供製品 78
11.4.4 主要な開発 79
11.4.5 swot分析 80
11.4.6 主要戦略 80
11.5 バローレック 81
11.5.1 会社概要 81
11.5.2 財務概要 82
11.5.3 提供製品 82
11.5.4 主要な開発 83
11.5.5 swot分析 83
11.5.6 主要戦略 84
11.6 テナリス 85
11.6.1 会社概要 85
11.6.2 財務概要 86
11.6.3 提供製品 86
11.6.4 主要開発商品 86
11.6.5 swot分析 87
11.6.6 主要戦略 87
11.7 メティンベスト 88
11.7.1 会社概要 88
11.7.2 財務概要 89
11.7.3 提供製品 89
11.7.4 主要な開発 89
11.7.5 swot分析 90
11.7.6 主要戦略 90
11.8 カナム・パイプ&サプライ 91
11.8.1 会社概要 91
11.8.2 財務概要 91
11.8.3 提供製品 91
11.8.4 主要な開発 91
11.8.5 swot分析 92
11.8.6 主要戦略 92
11.9 住友商事 93
11.9.1 会社概要 93
11.9.2 財務概要 94
11.9.3 提供製品 94
11.9.4 主要な開発 95
11.9.5 swot分析 95
11.9.6 主要戦略 95
11.10 セントラヴィス 97
11.10.1 会社概要 97
11.10.2 財務概要 97
11.10.3 提供製品 97
11.10.4 主要な開発 98
11.10.5 swot分析 98
11.10.6 主要戦略 99
12 データ引用 100

 

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Summary

Ukraine OCTG Market Research Report Information by Product (Drill pipe, Casing pipe, Tubing pipe and others), Grade (API grade and premium grade), Process (Electric Resistance Welded (ERW) and Seamless), Application (Onshore and Offshore) Forecast to 2030

An Overview of the Market
Over the course of the review year, the Ukraine OCTG Market is expected to grow at a noteworthy CAGR of 4.9%. The conflict has been a major factor in the Ukraine Oil Country Tubular Goods (OCTG) market since 2022, causing disruptions in both imports and domestic production. Ukraine was OCTG's expanding market before the war, thanks to its oil and gas production operations, especially in the Dnipro-Donets Basin. Drilling and exploration have decreased, though, because of the conflict's severe disruption of logistics and infrastructure. Furthermore, nations are looking for alternate suppliers of tubular goods because of the international sanctions placed on Russia and the change in the world's energy dynamics. Long-term potential for Ukraine's OCTG market still exists despite these obstacles, especially as post-war rehabilitation and energy security initiatives fuel a resurgence in demand for infrastructure development and drilling equipment.
Many business development tactics are being implemented by various OCTG manufacturers to improve their market position. The Russian steel manufacturer Evraz Group, which is partially owned by billionaire Roman Abramovich, finished the first phase of its acquisition of steel and raw material assets in Ukraine in April 2024, spending more than $1 billion. In a statement, Evraz, the second-largest steel producer in Russia, announced that it had successfully acquired a 51.4% share in Palmrose Ltd, a Cyprus-registered company that has coke, steel, and iron ore assets in Ukraine.

Market Segments Insight
The market for OCTG is divided into segments based on Product, Grade, Process, and Application.
The market is divided into segments based on product, such as tubing pipes, drilling pipes, and casing pipes. With a 45.57% market revenue share in 2023, the Casing Pipe segment is predicted to rise at the quickest CAGR of 5.0% throughout the forecast period.

The market is divided into seamless and electric resistance welded (ERW) segments based on process. With a 67.50% market revenue share in 2023, the Seamless sector is predicted to grow at the quickest CAGR of 5.0% throughout the forecast period.
API grade and premium grade are the two grade-based market segments. With a 73.50% market revenue share in 2023, the API Grade segment led this group and is anticipated to expand at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.0% throughout the forecast period.
Onshore and offshore market segments are based on application.

Principal Players
The leading companies in the Ukrainian OCTG market are Sumitomo Corporation, Tenaris, ArcelorMittal S.A., Metinvest, and Interpipe.




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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY 14
2 MARKET INTRODUCTION 20
2.1 DEFINITION 20
2.2 SCOPE OF THE STUDY 20
2.3 RESEARCH OBJECTIVE 20
2.4 MARKET STRUCTURE 21
3 RESEARCH METHODOLOGY 22
3.1 OVERVIEW 22
3.2 DATA FLOW 25
3.2.1 Data Mining Process 25
3.3 PURCHASED DATABASE: 26
3.4 SECONDARY SOURCES: 27
3.4.1 Secondary Research data flow: 28
3.5 PRIMARY RESEARCH: 29
3.5.1 Primary Research DATA FLOW: 30
3.5.2 Primary Research: Number of Interviews conducted 31
3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: 31
3.6.1 trade Analysis Approach 31
3.7 DATA FORECASTING 32
3.7.1 Data forecasting Technique 32
3.8 DATA MODELING 33
3.8.1 microeconomic factor analysis: 33
3.8.2 Data modeling: 34
3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION 36
4 MARKET DYNAMICS 38
4.1 INTRODUCTION 38
4.2 DRIVERS 39
4.2.1 Oil and Gas Exploration & Production (E&P) 39
4.2.2 Increasing Demand for High-Quality OCTG 39
4.3 RESTRAINT 41
4.3.1 Government regulations 41
4.3.2 Volatile oil & gas Prices impacting the exploration and production Activities 42
4.4 OPPORTUNITY 43
4.4.1 Energy Resource Potential 43
5 MARKET FACTOR ANALYSIS 45
5.1 SUPPLY/VALUE CHAIN ANALYSIS 45
5.1.1 Raw MATERIAL SUPPLIERS 45
5.1.2 MANUFACTURER 46
5.1.3 Distribution & Sales channel 46
5.1.4 end users 46
5.2 PORTER’S FIVE FORCES MODEL 47
5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 48
5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 48
5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES 48
5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 48
5.2.5 Intensity of RIVALRY 48
5.3 IMPACT OF CORONAVIRUS OUTBREAK ON THE UKRAINE OCTG MARKET 49
5.4 TRADE ANALYSIS, (HS CODE: 730420), 2019-2023 49
5.4.1 Import Analysis, (HS Code: 730423), 2019-2023 49
5.4.2 Export Analysis, (HS Code: 730423), 2019-2023 49
6 UKRAINE OTCG MARKET, BY PRODUCT TYPE 51
6.1 INTRODUCTION 51
6.2 DRILL PIPE 51
6.3 CASING PIPE 51
6.4 TUBING PIPE 51
6.5 OTHERS 51
7 UKRAINE OTCG MARKET, BY PROCESS 54
7.1 OVERVIEW 54
7.2 ELECTRIC RESISTANCE WELDED (ERW) 54
7.3 SEAMLESS 54
8 UKRAINE OTCG MARKET, BY GRADE 57
8.1 OVERVIEW 57
8.2 API GRADE 57
8.3 PREMIUM GRADE 57
9 UKRAINE OTCG MARKET, BY APPLICATION 60
9.1 OVERVIEW 60
9.2 ONSHORE 60
9.3 OFFSHORE 60
10 COMPETITIVE LANDSCAPE 63
10.1 INTRODUCTION 63
10.2 COMPANY MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 (%) 63
10.3 MARKET STRATEGY ANALYSIS 64
10.4 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES 64
10.5 COMPETITIVE BENCHMARKING 65
11 COMPANY PROFILES 66
11.1 ARCELORMITTAL S.A. 66
11.1.1 COMPANY OVERVIEW 66
11.1.2 FINANCIAL OVERVIEW 67
11.1.3 PRODUCTS OFFERed 67
11.1.4 KEY DEVELOPMENTS 68
11.1.5 SWOT ANALYSIS 68
11.1.6 Key Strategy 69
11.2 INTERPIPE 70
11.2.1 COMPANY OVERVIEW 70
11.2.2 FINANCIAL OVERVIEW 71
11.2.3 PRODUCTS OFFERed 71
11.2.4 KEY DEVELOPMENTS 72
11.2.5 SWOT ANALYSIS 72
11.2.6 Key Strategy 73
11.3 EVRAZ PLC 74
11.3.1 COMPANY OVERVIEW 74
11.3.2 FINANCIAL OVERVIEW 74
11.3.3 PRODUCTS OFFERed 75
11.3.4 KEY DEVELOPMENTS 75
11.3.5 SWOT ANALYSIS 75
11.3.6 Key Strategy 76
11.4 VOESTALPINE AG 77
11.4.1 COMPANY OVERVIEW 77
11.4.2 FINANCIAL OVERVIEW 77
11.4.3 PRODUCTS OFFERed 78
11.4.4 KEY DEVELOPMENTS 79
11.4.5 SWOT ANALYSIS 80
11.4.6 Key Strategy 80
11.5 VALLOUREC 81
11.5.1 COMPANY OVERVIEW 81
11.5.2 FINANCIAL OVERVIEW 82
11.5.3 PRODUCTS OFFERed 82
11.5.4 KEY DEVELOPMENTS 83
11.5.5 SWOT ANALYSIS 83
11.5.6 Key Strategy 84
11.6 TENARIS 85
11.6.1 COMPANY OVERVIEW 85
11.6.2 FINANCIAL OVERVIEW 86
11.6.3 PRODUCTS OFFERed 86
11.6.4 KEY DEVELOPMENTS 86
11.6.5 SWOT ANALYSIS 87
11.6.6 Key Strategy 87
11.7 METINVEST 88
11.7.1 COMPANY OVERVIEW 88
11.7.2 FINANCIAL OVERVIEW 89
11.7.3 PRODUCTS OFFERed 89
11.7.4 KEY DEVELOPMENTS 89
11.7.5 SWOT ANALYSIS 90
11.7.6 Key Strategy 90
11.8 CANAM PIPE & SUPPLY 91
11.8.1 COMPANY OVERVIEW 91
11.8.2 FINANCIAL OVERVIEW 91
11.8.3 PRODUCTS OFFERed 91
11.8.4 KEY DEVELOPMENTS 91
11.8.5 SWOT ANALYSIS 92
11.8.6 Key Strategy 92
11.9 SUMITOMO CORPORATION 93
11.9.1 COMPANY OVERVIEW 93
11.9.2 FINANCIAL OVERVIEW 94
11.9.3 PRODUCTS OFFERed 94
11.9.4 KEY DEVELOPMENTS 95
11.9.5 SWOT ANALYSIS 95
11.9.6 Key Strategy 95
11.10 CENTRAVIS 97
11.10.1 COMPANY OVERVIEW 97
11.10.2 FINANCIAL OVERVIEW 97
11.10.3 PRODUCTS OFFERed 97
11.10.4 KEY DEVELOPMENTS 98
11.10.5 SWOT ANALYSIS 98
11.10.6 Key Strategy 99
12 DATA CITATIONS 100

 

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