eSIM技術:分野別分析、新たな市場機会、市場予測 2021-2025年ESIMS: SECTOR ANALYSIS, EMERGING OPPORTUNITIES & MARKET FORECASTS 2021-2025 ジュニパー・リサーチの新しいeSIMsリサーチは、消費者、産業、公共の3つの主要セクターにおけるeSIM技術の需要を総合的に評価しています。 本リサーチは、2つの主要ベンダーの分析を含んでい... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー
ジュニパー・リサーチの新しいeSIMsリサーチは、消費者、産業、公共の3つの主要セクターにおけるeSIM技術の需要を総合的に評価しています。
本リサーチは、2つの主要ベンダーの分析を含んでいます。主要なeSIM管理プラットフォーム・プロバイダーとeSIMハードウェア・メーカーは、別々のジュニパー・リサーチ・リーダーボードに含まれています。
また、統合エンタイトルメントサーバー、LPWAN接続、iSIM、5G、リモートSIMプロビジョニングなど、補完的な技術の分析と、それらがeSIM市場の発展にどのような影響を与えるかについての分析も含まれています。
この調査スイートには以下が含まれています。
主な特徴
Market Landscape & Trends Assessment:eSIM市場の広範な分析を行います。
ベンチマークとなる業界予測。ジュニパーリサーチの5年間予測は、接続されたセンサーや機器に搭載されるeSIMの数、eSIMモジュールの出荷数、市場収益など、eSIMエコシステムの将来を包括的に示しています。これらの予測は、世界の8つの主要地域と22の主要国市場を対象としています。
ジュニパー・リサーチのリーダーボードです。
eSIM管理プラットフォームの主要プロバイダー19社とeSIMハードウェアの主要メーカー12社を比較し、スコアリングして、専用のジュニパー・リサーチ・リーダーボードに掲載しています。
eSIM管理プラットフォーム・プロバイダー19社 ?CSG、Ericsson、Eseye、Evolving Systems、G+D、Gigsky、iBASIS、IDEMIA、Kigen、KORE Wireless、Monty Mobile、Movenda、Sierra Wireless、Telit、Thales、Top Connect、Truphone、VALID、Workzの19社。
eSIMハードウェアメーカー12社 ?Beijing Huahong、Eastcompeace Technology、E-Kart、G+D、IDEMIA、Kigen、NXP Semiconductors、STMicroelectronics、Thales、VALID、Workz、Wuhan Tianyu。
バリューチェーンの主要プレーヤーへのインタビュー。
Key QUESTIONS
参考にしたCOMPANIES
インタビューしたエリクソン、Eseye、Evolving Systems、G+D、IDEMIA、Kigen、KORE Wireless、Monty Mobile、Sierra Wireless、Telit、Thales、Truphone、VALID、Workz Group.
ケーススタディ:1oT.
ジュニパーリサーチ社のeSIMハードウェアメーカーのリーダーボードに含まれています。
Beijing Huahong, Eastcompeace Technology, E-Kart, G+D, IDEMIA, Kigen, NXP Semiconductors, STMicroelectronics, Thales, VALID, Workz, Wuhan Tianyu.
ジュニパー・リサーチのeSIM管理プラットフォーム・プロバイダーのリーダーボードに含まれています。
CSG、Ericsson、Eseye、Evolving Systems、G+D、GigSky、iBASIS、IDEMIA、Kigen、KORE Wireless、Monty Mobile、Movenda、Sierra Wireless、Telit、Thales、Top Connect、Truphone、VALID、Workz
前述のとおりです。
450MHz グローバルアライアンス、A.T.Kearney, Accenture, AirBolt, Airtel Africa, Alcuris, Alfa Orascom Telcom, Alif Semiconductor, Alpha Pharma Services, Alstom Group, Altair Semiconductor, Amazon, Amdocs, America Movil, Apple, Applus Laboratories, AREVA, Arkessa, Arm Holdings, Arrow Electronics ,Artificial Solutions, AT&T, Atos, Audi, Avionica, Batelco, Bell Canada, Bharti Airtel, Biotecture, BMW, Bosch, Bridge Alliance, Brightsight, BSNL, BT, Bull, Burkhard, Card Centric Limited, Cavil Wireless, CEC (China Electronics Corporation),CENX、長安、Charge Your Car、Charter Communications、China Mobile、China Telecom、China Unicom、Chunghwa Telecom、Cisco、CITC(通信・情報技術委員会)、Claro、Colorplast、Com4、Comcast、Connected Development,Continental、Costa Coffee、Cradlepoint、CSF、Dell、Denso、Deutsche Telekom、Dialog、Digi、DISH、DMET(Directorate of Marine Engineering & Technology)、DMI、DTAC、Du、DXC Technology(CSC)、dz card、Eastcompeace Technology、Eastlink、Econet、Eczac?バ?Holding, EDS, EE, Ekatra, Electric Power, Enel, Envivio, Ericpol, Etisalat, ETSI, eWaterPay, Expresso, FarEasTone, FASSI, FIDO Alliance , Fine EquinITy, FloLive, Formula 1, Funkwerk AG, FYI Television, GateTel, Genaker, Genie & Plus Consulting, GigSky, Gilbarco Veeder-Root, GlobalPlatform, Google, GSMA, Haltian, Harman,ハーバードビジネススクール、HEC Paris、日立ソリューションズ、Homido、HP、HTC、Huawei、Hutchison、Hyundai、ICON、Indosat Ooredoo、Infineon、Inkript、Inmarsat、INSEAD、Intel、Intelisys、Investor AB、Investor Growth Capital Inc、IoT M2M Council、Ivey School of Business、Java、Jawwal、Jersey Telecom、Jio、JT Group Limited、Just Checking、Kathrein,KDDI, KIOSK, KPN, KTH Royal Institute of Technology, KuKua, Land Rover, Lebara Mobile, LG, Linux, Linxens, Liveable Cities, Lochbridge, LUCI, Lufthansa Industry Solutions, Lyca Mobile, Maroc Telecom, Mastercard, Maximus, McKinsey & Co Inc, McLloyd, Mediacom, Megafon, Microsoft, Miele, Millicom, M-KOPA, Mob, Mobidia, Mobifone,Mobily, Monty Holding, Motorola, M-PESA, MTN, MTX Connect, Murata, NASDAQ, New Leaf Service Contracts, NewMotion, NodePrime , Novare Kapital AB, NTT Docomo, O2, Oberthur Technologies, Oculus, OMA SpecWorks, OMERS Ventures, OnGo Alliance, Oppo, Orange, Ovarro, Patricia Industries, Pelion, Philips, Placecast, Plus, Pod Group,Positec, PRGX Global, Inc, PSB (Paris School of Business), Qualcomm, Rakuten, React Mobile, Realtek, Redknee, Rhino Conservation Bostwana, Rhodia, Richardson RFPD, Riscure, Rogers Cantel Wireless, Rovers, Safari, Samsung, SAP, SaskTel, ScaleUP Venture Partners, Sequans, Setefi, SEVEN Networks, Shell, Siemens, SIMAlliance,Simulity Labs Ltd, Singtel, SKYTRAC Systems, Smart, Softbank Group , SolarNow, Somtel, Sony, Spidertracks, Sprint, SSE, State of California DMW, STC (Saudi Telecom Company), Sternum, Stone Technologies, Streetline, Sunrise Technologies, SWAN, Swisscom, Synopsys, TalkTalk, Tampnet, Taoglas, Tata Consultancy Services, TCA,TCA(Trusted Connectivity Alliance)、TCG(Telecom Consulting Group)、Tech Mahindra、Telarus、Tele2、Telecom Italia、Telefonica、Telenet、Telenor、Telia、Telna、Telstra、TELUS、The Alliance Partners、The Red McCombs School of Business、Thermigas、TIM、Timelessmind、T-Mobile、Tongxin Microelectronics、Toyota、Tracfone、TrapMe、Trasna,UL LLC, University of Sao Paulo , University of Texas, University of Western Ontario, Uros, VDS Racing, Venpay, Verizon, Vestas, VidScale, Viettel, Village Infrastructure Angels, Virgin Media, Virocom, VISA, Vivo, Vodafone, Volkswagen, Western University, Wi-Fi Alliance, Wind, WTG, XH Smart Tech, Xiaomi, XL Axiata, Zain, Zeiss, Zong 4G.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチのeSIMs予測スイートには以下が含まれます。
消費者向けeSIMの市場は次のように分かれています。
産業用eSIM市場の内訳は以下の通りです。
公共部門のeSIM市場は次のように分かれています。
各市場区分には以下の予測が含まれる。
主要8地域と以下の22の国別の5年間のベンチマーク予測を行った。
300以上の表と68,000以上のデータポイントからなる予測データ一式にアクセスできます。
インタラクティブ・エクセル・シナリオ・ツールにより、ユーザーは5つの指標についてジュニパー・リサーチのデータを操作することができます。ジュニパー・リサーチの非常に詳細なインタラクティブ・エクセルを使えば、ジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で厳選した市場を並べて比較したりすること
ができます。
IFxlsは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
地域:北米、中南米、西欧、中・東欧、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ、中東の8つの主要地域
国:オーストラリア、ベルギー、ブラジル、カナダ、中国、デンマーク、フランス、ドイツ、インド、イタリア、日本、韓国、メキシコ、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、ロシア連邦、サウジアラビア、スペイン、スウェーデン、英国、米国
目次
1. eSIMsFuture Market Outlook
1.1 Introduction.7
1.2 Current Market Status .7
1.3 Future Market Outlook.8
Figure 1.2: Total Number of eSIMs Installed in Connected Devices and Sensors in
2020 & 2025, Split by 8 Key Regions.8
1.3.1 Consumer eSIM Market .8
1.3.2 Industrial eSIM Market.8
1.3.3 Public Sector eSIM Market.9
Figure 1.3: Total Number of eSIMs Installed in Connected Devices & Sensors (m)
in 2025, Split by Sector.9
2. eSIMs Sector Analysis
2.1 Introduction.11
2.1.1 Consumer Sector.11
i. Smartphones .13
Figure 2.1:コネクテッド・コンシューマー・デバイスの例 .13
図 2.2:スマートフォンに搭載されるeSIMモジュールの総数(m)、
8つの主要地域別に分割、2020-2025年 .13
表2.3:eSIMをサポートするスマートフォン(2021年3月) .15
ii.タブレット.15
図2.4:タブレットに搭載されたeSIMモジュールの総数(m)、主要8地域別に分割、2020-2025年 .15
表2.5:eSIMをサポートするタブレット(2021年3月).16
iii.デスクトップ&ノートブック.16
図2.6:デスクトップとノートブックに搭載されたeSIMモジュールの総数 (m)、
主要8地域別に分けた場合、2020-2025年 .16
表 2.7: eSIM をサポートするデスクトップおよびノートブック(2021 年 3 月).17
④.ヘッドマウントデバイス .17
v. 消費者向けウェアラブル .18
表2.8:eSIMに対応したスマートウォッチ(2021年3月).18
vi.コネクテッド・コンシューマー・ビークル .19
図 2.9:20
図 2.9:コネクテッド・コンシューマー 車両に搭載される eSIM モジュールの総数(m)、
主要 8 地域別に分割、2020-2025 年 .20
図 2.10: 車載コネクティビティのメリット.20
vii.Smart Meters.21
図 2.11: スマートメーターに設置されている eSIM モジュールの総数 (m), 主要 8 地域別の分割
, 2020-2025.22
viii.Smart Home Appliances & Smart Home Automation.22
図2.12: スマートホームアプライアンスの例 .23
ix.コネクテッドホーム監視装置およびセキュリティシステム .23
図 2.13: コネクテッド・ホーム・デバイスにおける eSIM 接続のメリット.24
x. 消費者セクターにおける課題 .24
2.1.2 産業分野 .25
図 2.14: eSIM 導入成功への道 .26
i. 農業.27
図 2.15:農業用 IoT センサーに搭載される eSIM モジュールの総数
(m), 主要 8 地域別に分けた場合、2020-2025 年。28
ii.コネクテッド・ロジスティクス .28
図 2.16:物流 IoT センサーに設置されている eSIM モジュールの総数
(m), 主要 8 地域別、2020-2025 年に分割 .29
iii.製造業.29
図 2.17:製造業 IoT センサーに設置されているeSIM モジュールの総数(m)、
主要 8地域別に分けた場合、2020-2025 年 30
iv.鉱業.30
図 2.18:鉱業用 IoT センサーに設置された eSIM モジュールの総数(m)、
主要 8 地域別に分割、2020-2025.31
v. 石油・ガス.31
図 2.19:原油・天然ガス センサーに設置された eSIM モジュールの総数(m)、主要 8 地域別に分割、2020-2025.32
vi.Retail (POS).33
Figure 2.20: Total Number of eSIM Modules Installed in Retail POS Devices (m),
Split by 8 Key Regions, 2020-2025.33
vii.産業分野における課題 .33
2.1.3 公共分野 .37
Figure 2.21: Total Number of eSIMs Installed in Connected Public Sector
Sensors (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.38
Figure 2.22: Total Number of eSIMs Installed in Connected Public Sector Sensors
(m), Split by 3 Key Sensor Types, 2020-2025.39
i. Issues within the Public Sector .39
2.1.4 Overarching Issues Impacting eSIM Adoption .40
i. eSIM Deployment Remains in the Maturity Phase .40
ii.さらなるデジタル化の必要性 .40
図 2.23: Connected Device & Sensor eSIM Managementの総プラットフォーム収益(百万ドル)、
主要 8 地域別、2020-2025 年 .41
2.2 セクター分析・ヒートマップ .42
i. エコシステムの準備状況 .42
ii.デバイスの準備状況 .42
iii.ネットワークの準備状況 .42
iv.エンドユーザーのメリット .42
v. ロールアウトの可能性 .42
vi.実現可能な法制度 .43
vii.フレームワークの開発 .43
vii.43
viii.技術的な明確さ43
ix.将来の収益の可能性43
図 2.24: eSIM テクノロジー・セクター・ヒートマップ.43
2.3 eSIMハードウェアメーカー .44
2.3.1 ベンダー・アセスメントの方法論 44
図 2.25: eSIMハードウェア・メーカー スコアリング基準。45
図 2.26: eSIM ハードウェアメーカーのジュニパー・リサーチ・リーダーボード .46
図2.27: ジュニパー・リサーチのヒートマップ結果 ? eSIM ハードウェアメーカー .47
2.3.2 ベンダーのグループ化 ? eSIMハードウェアメーカー .48
i. 確立されたリーダー48
ii.主要なチャレンジャー .48
iii.ディスラプター&エミュレーター.49
2.4 限界と解釈.49
3. eSIM:破壊的技術と新興機会
3.1 はじめに 52
i. 統合エンタイトルメント・サーバー .52
ii.付加価値サービス .52
iii.LPWAN(Low-power Widarea Network)接続 .53
表 3.1:既存の LPWAN ローミング契約(2021 年 3 月).53
iv. iSIM.54
v. 5G54
vi.リモートSIMプロビジョニング55
3.1.2 eSIM出荷数の分析55
i. 消費者市場のeSIM出荷数 .55
ii.Industrial Market eSIM Shipments.55
iii.公共部門のeSIM出荷数 .55
図3.2: eSIMモジュールを搭載したコネクテッドデバイス&センサーの総出荷数 (m)、
カテゴリー別に分けた場合 .56
4.eSIMCompetitive Landscape & Leaderboard
4.1 Introduction.58
4.1.1 Vendor Assessment Methodology.58
Figure 4.1: eSIM Management Platform Providers ?スコアリング基準 .60
図 4.2: ジュニパー・リサーチ・リーダーボード ? eSIMマネジメント・プラットフォーム プロバイダー .61
図 4.3:Juniper Research Heatmap Results ? eSIM Management Platform
Providers.62
4.1.2 Vendor Groupings ? eSIM Management Platform Providers.63
i. Established Leaders .63
ii.主要なチャレンジャー .63
iii.ディスラプター&エミュレーター .64
4.2 限界と解釈 .65
4.3 ムーバーズ&シェイカーズ .67
4.4 eSIMプラットフォーム・プロバイダー ?ベンダーのプロフィール .69
4.4.1 CSG .69
i. 会社情報 .69
ii.地域的な広がり .69
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .69
iv.ハイレベルな製品群 .69
図 4.4:CSGのeSIM Orchestratorエコシステム .70
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的機会 .70
4.4.2 エリクソン .70
i. 企業情報 .70
図 4.5: エリクソンの買収 ?2015 年 4 月から 2020 年 11 月まで。70
ii.地理的な広がり.71
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .71
iv.提供製品の上位互換性 .71
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的機会 .72
4.4.3 Eseye .72
i. 会社情報 .72
ii.地理的な広がり.72
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .72
iv.提供製品の上位表示 .73
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的機会 .74
4.4.4 進化するシステム.74
i. 企業情報.74
ii.地理的な広がり。74
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .74
iv.提供製品の上位表示 .74
v. ジュニパー・リサーチの見解。75 4.4.5 G+D(Giesecke + Devrient) .75
4.4.5 G+D(ギースケ+デヴリエント) .75
i. 企業情報 .75
ii.地理的な広がり.75
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .75
iv.オファーのハイレベルビュー .76
図 4.6:G+D社の信頼性の高いコネクテッドデバイスと効率的なライフサイクル
管理 .76
v. ジュニパーリサーチ社の見解。主要な強みと戦略的機会 .77
4.4.6 GigSky.77
i. 会社情報.77
ii.地域的な広がり .77
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ.77
iv.ハイレベルなサービス内容 .77
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .78
4.4.7 iBASIS.78
i. 企業情報 .78
ii.地域的な広がり .79
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .79
iv.ハイレベルなサービス内容 .79
v. ジュニパーリサーチ社の見解。主要な強みと戦略的機会 .79
4.4.8 IDEMIA .80
i. 企業情報.80
ii.地域的な広がり .80
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ.80
iv.ハイレベルなサービス内容 .80
v. ジュニパーリサーチ社の見解。主要な強みと戦略的機会 .81
4.4.9 Kigen.82
i. 企業情報 .82
ii.地域的な広がり .82
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .82
iv.高いレベルでのサービスの提供 .8282
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的機会 .8283
4.4.10 KORE Wireless .83
図 4.8: KORE Wireless の買収 2014-2019.83
ii.地理的な広がり.84
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .84
iv.提供製品の上位表示 .84
v. ジュニパー・リサーチの見解。84 4.4.11 Monty Mobile84
4.4.11 Monty Mobile.84
i. 会社情報 .84
ii.地理的な広がり.85
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .85
iv.提供製品の上位表示 .85
v. ジュニパー・リサーチの見解。85 4.4.12 Movenda .85 i. 会社情報 .85
4.4.12 Movenda .85
i. Corporate Information .85
ii.地理的な広がり.86
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .86
iv.オファーのハイレベルビュー .86
図 4.9: Mercurius P4M アーキテクチャ .87
v. ジュニパー・リサーチの見解。87 v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .88
4.4.13 シエラ・ワイヤレス」 88
i. 会社情報 .88
ii.地理的な広がり.89
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .89
v. ハイレベルな製品群 .89
図 4.10: Sierra Wireless の eSIM 製品ポートフォリオ .90
v. ジュニパー・リサーチの見解主な強みと戦略的機会 .90
4.4.14 Telit.91
i. 企業情報 .91
ii.地理的な広がり .91
iii.主要な戦略的パートナーシップ.91
iv.ハイレベルな製品群 .91
v. ジュニパー・リサーチ社の見解:.92
4.4.15 タレス.92
i. 企業情報.92
図 4.11: タレスの買収 ?2013年~2021年 .93
ii.地域的な広がり .93
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ.93
iv.提供するサービスの高い水準 .93
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強みと戦略的機会 .94
4.4.16 トップコネクト.94
i. 企業情報.94
ii.地域的な広がり .94
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .95
iv.提供するサービスの高いレベル .95
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強みと戦略的機会 .95
4.4.17 Truphone .95
i. 企業情報 .95
ii.地域的な広がり .96
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .96
iv.提供製品の上位表示 .96
v. ジュニパー・リサーチの見解。96 v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .96
4.4.18 バリッド.97
i. 企業情報 .97
ii.地理的な広がり.97
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .97
iv.提供製品の上位表示 .98
v. ジュニパー・リサーチの見解。98 4.4.19 Workz社98
4.4.19 ワークス社 99
i. 会社情報 .99
ii.地理的な広がり.99
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .99
iv.提供製品の上位表示 .99
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的機会 .100
1.eSIMs:Market Forecasts & Key Takeaways
1.1 Introduction.4
1.2 Current Market Status .4
1.3 eSIMs Forecast Approach.5
1.4 Methodology.5
Figure 1.2: eSIM Market Forecast Methodology .7
1.5 eSIM Forecast Summary .8
1.5.1 Total Number of eSIMs Installed in Connected Devices &
Sensors.8
図・表1.3:コネクテッドデバイス& センサーに搭載されたeSIMの総台数
(m)、主要8地域別、2020-2025年.8
表1.4:1.5.2 コネクテッドデバイス&センサー用eSIMの総市場規模(m)、
主要3セクター別、2020-2025.8
1.5.2 コネクテッドデバイス&センサー用eSIMの総市場規模 .10
図及び表1.5:eSIMの総市場価値(百万ドル)、主要8地域別、2020-2025年 .10
表1.6:eSIMの総市場価値(百万ドル)、収益源別、2020-2025年 .10
2.コンシューマー分野のeSIM。
2.1.1 方法論と前提条件 .13
図2.1:15
2.2 コンシューマー向けeSIMの市場.16
2.2.1 コネクテッド・コンシューマー デバイスに搭載されているeSIMの総数.16
図及び表2.2: 16
図 & 表 2.2:コネクテッド・コンシューマー デバイスに搭載されたeSIMの総数(m)、
8つの主要地域別に分けた場合、2020-2025年 .16
表2.3:コネクテッド・コンシューマー・デバイスにインストールされたeSIMの総数(m)、
デバイスタイプ別に分割、2020-2025年 .16
2.2.2 Total Market Value of Connected Consumer Device eSIMs .18
Figure & Table 2.4: Total Market Value of Connected Consumer Device eSIMs ($m),
Split by 8 Key Regions, 2020-2025 .18
表2.5:コネクテッド・コンシューマー・デバイスのeSIMの総市場価値(百万ドル)、
デバイスタイプ別にに分割、2020-2025年 .18
3. 産業分野のeSIMs。
3.1.1 方法論と前提条件.21
図3.1:産業用セクターのeSIMs予測方法.21-23
3.1.2 コネクテッド・インダストリアルデバイス&センサーに搭載されるeSIMの総数.24
図・表3.2:コネクテッド・インダストリアルデバイス&センサーに搭載されるeSIMの総数(m)、
主要8地域別、2020-2025年 .24
図・表 3.3:2020-2025年、コネクテッド・インダストリアル・デバイス&
センサーに搭載されたeSIMの総数(m)、セクター別に分けた場合 .24
3.1.3 コネクテッドインダストリアルデバイスとセンサーの総市場価値eSIMs .26
図・表3.4: 24
3.1.3 接続された産業用機器とセンサー eSIMs の総市場価値、主要8地域別、2020-2025年 .26
表3.5:コネクテッド・インダストリアル・デバイスとセンサーのeSIMの総市場価値、
7つの主要市場別に分けて、2020-2025年 .26
4. 公共部門のeSIMs。市場予測 & キーテイクアウェイ
4.1.1 方法論 & 前提条件.2
図 4.1:31
4.1.2 公共部門のセンサーに搭載されているeSIMの総数32
図・表4.2:公共部門の接続されたセンサーに搭載されているeSIMの総数(m)、
8つの主要地域別に分けた場合、2020年~2025年 .32
表4.3:接続された公共部門のセンサーに設置されたeSIMの総数 (m)、
3つの主要ユースケース別に分けた場合、2020年~2025年 .32
4.1.3 接続された公共部門のセンサーのeSIMの総市場価値.34
図及び表4.4:
(百万ドル)、8つの主要地域別に分けた場合、2020年~2025年.34
表4.5:接続された公共部門のセンサーeSIMの総市場価値(百万ドル)、
3つの主要ユースケース別に分けた場合、2020年~2025年 .34
Summary
このレポートは、消費者、産業、公共の3つの主要セクターにおけるeSIM技術の需要を総合的に評価しています。
Report Description
Juniper Research’s new eSIMs research provides a comprehensive evaluation of the demand for eSIM technology across 3 key sectors: consumer, industrial and public. Our eSIMs research provides an assessment of eSIM adoption and demand across each of these sectors; highlighting the main opportunities for market growth and development.
The research contains 2 key vendor analyses, with leading eSIM management platform providers and eSIM hardware manufacturers included in separate Juniper Research Leaderboards. It also includes an analysis of complementary technologies and how they impact the development of the eSIM market, including integrated entitlement servers, LPWAN connectivity, iSIMs, 5G and remote SIM provisioning.
This research suite includes:
KEY FEATURES
Market Landscape & Trends Assessment: Extensive analysis of the eSIMs market including:
Benchmark Industry Forecasts: Juniper Research’s 5-year forecasts provide a comprehensive view of the future of the eSIMs ecosystem, including the number of eSIMs installed in connected sensors and devices, shipments of eSIM modules and market revenue. These forecasts cover 8 global key regions and 22 key country markets:
Juniper Research Leaderboards: 19 leading eSIM management platform providers and 12 leading eSIM hardware manufacturers compared, scored, and positioned on dedicated Juniper Research Leaderboards:
19 eSIM management platform providers ? CSG, Ericsson, Eseye, Evolving Systems, G+D, Gigsky, iBASIS, IDEMIA, Kigen, KORE Wireless, Monty Mobile, Movenda, Sierra Wireless, Telit, Thales, Top Connect, Truphone, VALID and Workz.
12 eSIM hardware manufacturers ? Beijing Huahong, Eastcompeace Technology, E-Kart, G+D, IDEMIA, Kigen, NXP Semiconductors, STMicroelectronics, Thales, VALID, Workz and Wuhan Tianyu.
Interviews with leading players across the value chain, including:
KEY QUESTIONS
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: Ericsson, Eseye, Evolving Systems, G+D, IDEMIA, Kigen, KORE Wireless, Monty Mobile, Sierra Wireless, Telit, Thales, Truphone, VALID, Workz Group.
Case Studied: 1oT.
Included in Juniper Research eSIM Hardware Manufacturers Leaderboard: Beijing Huahong, Eastcompeace Technology, E-Kart, G+D, IDEMIA, Kigen, NXP Semiconductors, STMicroelectronics, Thales, VALID, Workz, Wuhan Tianyu.
Included in Juniper Research eSIM Management Platform Providers Leaderboard:
CSG, Ericsson, Eseye, Evolving Systems, G+D, GigSky, iBASIS, IDEMIA, Kigen, KORE Wireless, Monty Mobile, Movenda, Sierra Wireless, Telit, Thales, Top Connect, Truphone, VALID, Workz.
Mentioned: 450 MHz Global Alliance, A.T. Kearney, Accenture, AirBolt, Airtel Africa, Alcuris, Alfa Orascom Telcom, Alif Semiconductor, Alpha Pharma Services, Alstom Group, Altair Semiconductor, Amazon, Amdocs, America Movil, Apple, Applus Laboratories, AREVA, Arkessa, Arm Holdings, Arrow Electronics , Artificial Solutions, AT&T, Atos, Audi, Avionica, Batelco, Bell Canada, Bharti Airtel, Biotecture, BMW, Bosch, Bridge Alliance, Brightsight, BSNL, BT, Bull, Burkhard, Card Centric Limited, Cavil Wireless, CEC (China Electronics Corporation), CENX, Changan, Charge Your Car, Charter Communications, China Mobile, China Telecom, China Unicom, Chunghwa Telecom, Cisco, CITC (Communications and Information Technology Commission), Claro, Colorplast, Com4, Comcast, Connected Development, Continental, Costa Coffee, Cradlepoint, CSF, Dell, Denso, Deutsche Telekom, Dialog, Digi, DISH, DMET (Directorate of Marine Engineering & Technology), DMI, DTAC, Du, DXC Technology (CSC), dz card, Eastcompeace Technology, Eastlink, Econet, Eczac?ba?? Holding, EDS, EE, Ekatra, Electric Power, Enel, Envivio, Ericpol, Etisalat, ETSI, eWaterPay, Expresso, FarEasTone, FASSI, FIDO Alliance , Fine EquinITy, FloLive, Formula 1, Funkwerk AG, FYI Television, GateTel, Genaker, Genie & Plus Consulting, GigSky, Gilbarco Veeder-Root, GlobalPlatform, Google, GSMA, Haltian, Harman, Harvard Business School, HEC Paris, Hitachi Solutions , Homido, HP, HTC, Huawei, Hutchison, Hyundai, ICON, Indosat Ooredoo, Infineon, Inkript, Inmarsat, INSEAD, Intel, Intelisys, Investor AB, Investor Growth Capital Inc, IoT M2M Council, Ivey School of Business, Java, Jawwal, Jersey Telecom, Jio, JT Group Limited, Just Checking, Kathrein, KDDI, KIOSK, KPN, KTH Royal Institute of Technology, KuKua, Land Rover, Lebara Mobile, LG, Linux, Linxens, Liveable Cities, Lochbridge, LUCI, Lufthansa Industry Solutions, Lyca Mobile, Maroc Telecom, Mastercard, Maximus, McKinsey & Co Inc, McLloyd, Mediacom, Megafon, Microsoft, Miele, Millicom, M-KOPA, Mob, Mobidia, Mobifone, Mobily, Monty Holding, Motorola, M-PESA, MTN, MTX Connect, Murata, NASDAQ, New Leaf Service Contracts, NewMotion, NodePrime , Novare Kapital AB, NTT Docomo, O2, Oberthur Technologies, Oculus, OMA SpecWorks, OMERS Ventures, OnGo Alliance, Oppo, Orange, Ovarro, Patricia Industries, Pelion, Philips, Placecast, Plus, Pod Group, Positec, PRGX Global, Inc, PSB (Paris School of Business), Qualcomm, Rakuten, React Mobile, Realtek, Redknee, Rhino Conservation Bostwana, Rhodia, Richardson RFPD, Riscure, Rogers Cantel Wireless, Rovers, Safari, Samsung, SAP, SaskTel, ScaleUP Venture Partners, Sequans, Setefi, SEVEN Networks, Shell, Siemens, SIMAlliance, Simulity Labs Ltd, Singtel, SKYTRAC Systems, Smart, Softbank Group , SolarNow, Somtel, Sony, Spidertracks, Sprint, SSE, State of California DMW, STC (Saudi Telecom Company), Sternum, Stone Technologies, Streetline, Sunrise Technologies, SWAN, Swisscom, Synopsys, TalkTalk, Tampnet, Taoglas, Tata Consultancy Services, TCA, TCA (Trusted Connectivity Alliance), TCG (Telecom Consulting Group), Tech Mahindra, Telarus, Tele2, Telecom Italia, Telefonica, Telenet, Telenor, Telia, Telna, Telstra, TELUS, The Alliance Partners, The Red McCombs School of Business, Thermigas, TIM, Timelessmind, T-Mobile, Tongxin Microelectronics, Toyota, Tracfone, TrapMe, Trasna, UL LLC, University of Sao Paulo , University of Texas, University of Western Ontario, Uros, VDS Racing, Venpay, Verizon, Vestas, VidScale, Viettel, Village Infrastructure Angels, Virgin Media, Virocom, VISA, Vivo, Vodafone, Volkswagen, Western University, Wi-Fi Alliance, Wind, WTG, XH Smart Tech, Xiaomi, XL Axiata, Zain, Zeiss, Zong 4G.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s eSIMs forecast suite includes:
Consumer eSIM market split by:
Industrial eSIM market split by:
Public Sector eSIM market split by:
Each market split contains forecasts for:
5-year benchmark forecasts for 8 key regions and 22 country-level splits including:
Access to the full set of forecast data of over 300 tables and over 68,000 data points.
Interactive Excel Scenario tool allowing the user the ability to manipulate Juniper Research’s data for 5 metrics.Juniper Research’s highly granular interactive Excels enable clients to manipulate
Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Australia, Belgium, Brazil, Canada, China, Denmark, France, Germany, India, Italy, Japan, South Korea, Mexico, Netherlands, Norway, Portugal, Russian Federation, Saudi Arabia, Spain, Sweden, UK, USA
Table of Contents1. Deep Dive Strategy & Competition Table of Contents
1. eSIMs: Future Market Outlook
1.1 Introduction.7
1.2 Current Market Status .7
1.3 Future Market Outlook.8
Figure 1.2: Total Number of eSIMs Installed in Connected Devices and Sensors in
2020 & 2025, Split by 8 Key Regions.8
1.3.1 Consumer eSIM Market .8
1.3.2 Industrial eSIM Market.8
1.3.3 Public Sector eSIM Market.9
Figure 1.3: Total Number of eSIMs Installed in Connected Devices & Sensors (m)
in 2025, Split by Sector.9
2. eSIMs Sector Analysis
2.1 Introduction.11
2.1.1 Consumer Sector.11
i. Smartphones .13
Figure 2.1: Examples of Connected Consumer Devices .13
Figure 2.2: Total Number of eSIM Modules Installed in Smartphones (m), Split by
8 Key Regions, 2020-2025 .13
Table 2.3: Smartphones that Support eSIMs (March 2021) .15
ii. Tablets.15
Figure 2.4: Total Number of eSIM Modules Installed in Tablets (m), Split by 8 Key
Regions, 2020-2025 .15
Table 2.5: Tablets that Support eSIMs (March 2021).16
iii. Desktops & Notebooks.16
Figure 2.6: Total Number of eSIM Modules Installed in Desktops and Notebooks
(m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 16
Table 2.7: Desktops & Notebooks that Support eSIMs (March 2021). 17
iv. Head Mounted Devices . 17
v. Consumer Wearables. 18
Table 2.8: Smartwatches that Support eSIMs (March 2021). 18
vi. Connected Consumer Vehicles . 19
Figure 2.9: Total Number of eSIM Modules Installed in Connected Consumer
Vehicles (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 20
Figure 2.10: Benefits of In-vehicle Connectivity. 20
vii. Smart Meters. 21
Figure 2.11: Total Number of eSIM Modules Installed in Smart Meters (m), Split
by 8 Key Regions, 2020-2025. 22
viii. Smart Home Appliances & Smart Home Automation. 22
Figure 2.12: Examples of Smart Home Appliances . 23
ix. Connected Home Surveillance Devices and Security Systems . 23
Figure 2.13: Benefits of eSIM Connectivity for Connected Home Devices. 24
x. Issues within the Consumer Sector . 24
2.1.2 Industrial Sector .25
Figure 2.14: Road to Successful eSIM Deployment . 26
i. Agriculture. 27
Figure 2.15: Total Number of eSIM Modules Installed in Agricultural IoT Sensors
(m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 28
ii. Connected Logistics . 28
Figure 2.16: Total Number of eSIM Modules Installed in Logistics IoT Sensors
(m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 29
iii. Manufacturing. 29
Figure 2.17: Total Number of eSIM Modules Installed in Manufacturing IoT
Sensors (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.30
iv. Mining.30
Figure 2.18: Total Number of eSIM Modules Installed in Mining IoT Sensors (m),
Split by 8 Key Regions, 2020-2025.31
v. Oil & Gas .31
Figure 2.19: Total Number of eSIM Modules Installed in Crude Oil & Natural Gas
Sensors (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.32
vi. Retail (POS).33
Figure 2.20: Total Number of eSIM Modules Installed in Retail POS Devices (m),
Split by 8 Key Regions, 2020-2025.33
vii. Issues within the Industrial Sector .33
2.1.3 Public Sector.37
Figure 2.21: Total Number of eSIMs Installed in Connected Public Sector
Sensors (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.38
Figure 2.22: Total Number of eSIMs Installed in Connected Public Sector Sensors
(m), Split by 3 Key Sensor Types, 2020-2025.39
i. Issues within the Public Sector .39
2.1.4 Overarching Issues Impacting eSIM Adoption .40
i. eSIM Deployment Remains in the Maturity Phase .40
ii. The Need for Further Digitalisation.40
Figure 2.23: Total Platform Revenue from Connected Device & Sensor eSIM
Management ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 .41
2.2 Sector Analysis & Heatmap .42
i. Ecosystem Readiness .42
ii. Device Readiness .42
iii. Network Readiness .42
iv. End-user Benefits .42
v. Roll-out Potential .42
vi. Enabling Legislation . 43
vii. Framework Development. 43
viii. Technological Clarity. 43
ix. Future Revenue Potential. 43
Figure 2.24: eSIM Technology Sector Heatmap. 43
2.3 eSIM Hardware Manufacturers: Competitive Landscape &
Leaderboard.44
2.3.1 Vendor Assessment Methodology.44
Figure 2.25: eSIM Hardware Manufacturers ? Scoring Criteria. 45
Figure 2.26: Juniper Research Leaderboard ? eSIM Hardware Manufacturers. 46
Figure 2.27: Juniper Research Heatmap Results ? eSIM Hardware
Manufacturers. 47
2.3.2 Vendor Groupings ? eSIM Hardware Manufacturers .48
i. Established Leaders. 48
ii. Leading Challengers. 48
iii. Disruptors & Emulators. 49
2.4 Limitations & Interpretations.49
3. eSIMs: Disruptive Technologies & Emerging Opportunities
3.1 Introduction.52
i. Integrated Entitlement Servers . 52
ii. Value-added Services . 52
iii. LPWAN (Low-power Wide-area Network) Connectivity. 53
Table 3.1: Existing LPWAN Roaming Agreements (March 2021). 53
iv. iSIM. 54
v. 5G. 54
vi. Remote SIM Provisioning.55
3.1.2 Analysis of eSIM Shipments.55
i. Consumer Market eSIM Shipments .55
ii. Industrial Market eSIM Shipments.55
iii. Public Sector eSIM Shipments .55
Figure 3.2: Total Shipments of Connected Devices & Sensors with eSIM Modules
(m), Split by Category.56
4. eSIMs: Competitive Landscape & Leaderboard
4.1 Introduction.58
4.1.1 Vendor Assessment Methodology.58
Figure 4.1: eSIM Management Platform Providers ? Scoring Criteria .60
Figure 4.2: Juniper Research Leaderboard ? eSIM Management Platform
Providers.61
Figure 4.3: Juniper Research Heatmap Results ? eSIM Management Platform
Providers.62
4.1.2 Vendor Groupings ? eSIM Management Platform Providers.63
i. Established Leaders .63
ii. Leading Challengers .63
iii. Disruptors & Emulators .64
4.2 Limitations & Interpretations.65
4.3 Movers & Shakers.67
4.4 eSIM Platform Providers ? Vendor Profiles.69
4.4.1 CSG .69
i. Corporate Information.69
ii. Geographical Spread .69
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .69
iv. High-level View of Offerings . 69
Figure 4.4: CSG’s eSIM Orchestrator Ecosystem. 70
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 70
4.4.2 Ericsson .70
i. Corporate Information . 70
Figure 4.5: Ericsson Acquisitions ? April 2015 to November 2020. 70
ii. Geographical Spread. 71
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 71
iv. High-level View of Offerings . 71
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 72
4.4.3 Eseye .72
i. Corporate Information . 72
ii. Geographical Spread. 72
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 72
iv. High-level View of Offerings . 73
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 74
4.4.4 Evolving Systems.74
i. Corporate Information . 74
ii. Geographical Spread. 74
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 74
iv. High-level View of Offerings . 74
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 75
4.4.5 G+D (Giesecke + Devrient) .75
i. Corporate Information . 75
ii. Geographical Spread. 75
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 75
iv. High-level View of Offerings .76
Figure 4.6: G+D’s Trusted Connected Devices and Efficient Lifecycle
Management .76
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .77
4.4.6 GigSky.77
i. Corporate Information.77
ii. Geographical Spread .77
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .77
iv. High-level View of Offerings .77
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .78
4.4.7 iBASIS.78
i. Corporate Information.78
ii. Geographical Spread .79
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .79
iv. High-level View of Offerings .79
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .79
4.4.8 IDEMIA .80
i. Corporate Information.80
ii. Geographical Spread .80
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.80
iv. High-level View of Offerings .80
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .81
4.4.9 Kigen.82
i. Corporate Information.82
ii. Geographical Spread .82
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .82
iv. High-level View of Offerings . 82
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 83
4.4.10 KORE Wireless .83
i. Corporate Information . 83
Figure 4.8: KORE Wireless Acquisitions 2014-2019. 83
ii. Geographical Spread. 84
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 84
iv. High-level View of Offerings . 84
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 84
4.4.11 Monty Mobile.84
i. Corporate Information . 84
ii. Geographical Spread. 85
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 85
iv. High-level View of Offerings . 85
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 85
4.4.12 Movenda .85
i. Corporate Information . 85
ii. Geographical Spread. 86
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 86
iv. High-level View of Offerings . 86
Figure 4.9: Mercurius P4M Architecture . 87
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 88
4.4.13 Sierra Wireless.88
i. Corporate Information . 88
ii. Geographical Spread. 89
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 89
v. High-level View of Offerings .89
Figure 4.10: Sierra Wireless’ eSIM Product Portfolio .90
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .90
4.4.14 Telit.91
i. Corporate Information.91
ii. Geographical Spread .91
iii. Key Strategic Partnerships.91
iv. High-level View of Offerings .91
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .92
4.4.15 Thales.92
i. Corporate Information.92
Figure 4.11: Thales Acquisitions ? 2013 to 2021 .93
ii. Geographical Spread .93
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .93
iv. High-level View of Offerings .93
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .94
4.4.16 Top Connect.94
i. Corporate Information.94
ii. Geographical Spread .94
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.95
iv. High-level View of Offerings .95
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .95
4.4.17 Truphone .95
i. Corporate Information.95
ii. Geographical Spread .96
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .96
iv. High-level View of Offerings . 96
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 96
4.4.18 VALID.97
i. Corporate Information . 97
ii. Geographical Spread. 97
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 97
iv. High-level View of Offerings . 98
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 98
4.4.19 Workz.99
i. Corporate Information . 99
ii. Geographical Spread. 99
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 99
iv. High-level View of Offerings . 99
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 100
2. Deep Dive Data & Forecasting Table of Contents
1. eSIMs: Market Forecasts & Key Takeaways
1.1 Introduction.4
1.2 Current Market Status .4
1.3 eSIMs Forecast Approach.5
1.4 Methodology.5
Figure 1.2: eSIM Market Forecast Methodology .7
1.5 eSIM Forecast Summary .8
1.5.1 Total Number of eSIMs Installed in Connected Devices &
Sensors.8
Figure & Table 1.3: Total Number of eSIMs Installed in Connected Devices &
Sensors (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.8
Table 1.4: Total Number of eSIMs Installed in Connected Devices & Sensors (m),
Split by 3 Key Sectors, 2020-2025.8
1.5.2 Total Market Value of Connected Device & Sensor eSIMs .10
Figure & Table 1.5: Total eSIM Market Value ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-
2025.10
Table 1.6: Total eSIM Market Value ($m), Split by Revenue Source, 2020-2025 10
2. Consumer Sector eSIMs: Market Forecasts & Key Takeaways
2.1.1 Methodology & Assumptions .13
Figure 2.1: Consumer Sector eSIMs Forecast Methodology .15
2.2 Consumer Sector eSIMs Market.16
2.2.1 Total Number of eSIMs Installed in Connected Consumer
Devices .16
Figure & Table 2.2: Total Number of eSIMs Installed in Connected Consumer
Devices (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 16
Table 2.3: Total Number of eSIMs Installed in Connected Consumer Devices (m),
Split by Device Type, 2020-2025 . 16
2.2.2 Total Market Value of Connected Consumer Device eSIMs .18
Figure & Table 2.4: Total Market Value of Connected Consumer Device eSIMs
($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 18
Table 2.5: Total Market Value of Connected Consumer Device eSIMs ($m), Split
by Device Type, 2020-2025 . 18
3. Industrial Sector eSIMs: Market Forecasts & Key Takeaways
3.1.1 Methodology & Assumptions.21
Figure 3.1: Industrial Sector eSIMs Forecast Methodology . 23
3.1.2 Total Number of eSIMs Installed in Connected Industrial
Devices & Sensors .24
Figure & Table 3.2: Total Number of eSIMs Installed in Connected Industrial
Devices & Sensors (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 24
Table 3.3: Total Number of eSIMs Installed in Connected Industrial Devices &
Sensors (m), Split by Sector 2020-2025. 24
3.1.3 Total Market Value of Connected Industrial Device and Sensor
eSIMs .26
Figure & Table 3.4: Total Market Value of Connected Industrial Device and
Sensor eSIMs, Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 26
Table 3.5: Total Market Value of Connected Industrial Device and Sensor eSIMs,
Split by 7 Key Markets, 2020-2025. 26
4. Public Sector eSIMs: Market Forecasts & Key Takeaway
4.1.1 Methodology & Assumptions.2
Figure 4.1: Public Sector eSIMs Forecast Methodology.31
4.1.2 Total Number of eSIMs Installed in Public Sector Sensors.32
Figure & Table 4.2: Total Number of eSIMs Installed in Connected Public Sector
Sensors (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.32
Table 4.3: Total Number of eSIMs Installed in Connected Public Sector Sensors
(m), Split by 3 Key Use Cases, 2020-2025 .32
4.1.3 Total Market Value of Connected Public Sector Sensor eSIMs
.34
Figure & Table 4.4: Total Market Value of Connected Public Sector Sensor eSIMs
($m), Split by 8 Key Regions 2020-2025.34
Table 4.5: Total Market Value of Connected Public Sector Sensor eSIMs ($m),
Split by 3 Key Use Cases, 2020-2025 .34
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(スマートフォン・タブレット)の最新刊レポート
Juniper Research 社の最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(mobiles)の最新刊レポートよくあるご質問Juniper Research社はどのような調査会社ですか?ジュニパーリサーチ社(Juniper Research)は2001年の創立以来、モバイルとデジタル技術を専門に調査・出版事... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/10/11 10:26 149.62 円 164.03 円 198.16 円 |