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アジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場予測 2024-2032


ASIA-PACIFIC FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 アジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクル・リユース市場は、予測期間2024~2032年にCAGR 24.20%を記録し、2032年には2億8728万ドルの収益に達すると予測される。 市場インサイト アジア... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年10月12日 US$1,600
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151 英語

 

サマリー

主な調査結果
アジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクル・リユース市場は、予測期間2024~2032年にCAGR 24.20%を記録し、2032年には2億8728万ドルの収益に達すると予測される。
市場インサイト
アジア太平洋地域全体の都市化と工業化が、持続可能なエネルギー・ソリューションの需要を大幅に押し上げている。その結果、水素燃料電池自動車(FCEV)の普及が進み、リサイクルと材料回収率の向上が必要となり、高度なリサイクル技術への要求が高まっている。さらに、この地域の新興経済圏ではインフラ整備のペースが速く、水素インフラの展開が加速しているため、効率的な燃料電池スタックのリサイクルソリューションの必要性が高まっている。
地域分析
アジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の成長評価には、日本、韓国、中国、インド、シンガポール、マレーシア、オーストラリア・ニュージーランド、その他のアジア太平洋地域の詳細な分析が含まれている。日本の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場は、水素戦略への多額の投資と、持続可能な慣行への強いこだわりによって牽引されている。日本政府は、2030年までに80万台の燃料電池自動車を普及させるという計画を掲げ、「水素社会」の確立に取り組んでいる。同国の自動車産業は、燃料電池技術とリサイクル施設に多額の投資を行っており、増加する使用済み燃料電池の処理に不可欠である。持続可能性とグリーン技術の重視の高まりに後押しされた今後の開発プロジェクトは、日本におけるリサイクルインフラの拡大を加速させると予想される。
韓国では、燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場が、政府の水素経済ロードマップと水素経済促進法および水素安全管理法に後押しされて成長している。水素インフラへの多額の投資と、2040年までに620万台の燃料電池自動車を生産する計画により、普及率が高まり、使用済み燃料電池の量が増加している。同国が産業の進歩と持続可能性に重点を置くことで、リサイクル・インフラの拡大が加速すると予想される。
中国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場は、燃料電池自動車開発計画で示された、2030年までに100万台以上の燃料電池自動車を導入するという野心的な目標に後押しされている。水素補給ステーションの急速な成長、地域の製造イニシアティブ、補助金、税制優遇措置により、増加する使用済み燃料電池を管理するための効率的なリサイクル施設の開発が加速している。
これらの国々で進行中の産業および商業の成長もまた、リサイクル部門全体の投資を後押しする上で不可欠な役割を果たすと予想される。さらに、循環型経済に対する意識の高まりや、二酸化炭素排出量の削減が急務となっていることも一因となっている。消費者と企業は持続可能な慣行をますます求めるようになっており、これが水素燃料電池セクターの成長を促進し、リサイクルソリューションの需要をさらに押し上げている。
技術の進歩は、特にプラチナのような貴重な材料の回収において、リサイクル工程をより効率的で費用効果の高いものにしている。燃料電池の設計における標準化の取り組みは、材料の回収を容易にし、処理コストを削減している。こうした進歩は、リサイクル事業の経済的な実行可能性にとって極めて重要であり、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。
セグメント分析
アジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場のセグメンテーションには、タイプ別市場、リサイクルプロセス別市場、最終用途産業別市場が含まれる。最終用途産業セグメントは、輸送、定置式発電、ポータブル発電にさらに拡大される。
輸送分野では、燃料電池技術は自動車、バス、トラック、列車、さらには船舶を含む様々な乗り物の動力源として極めて重要な役割を果たしている。燃料電池、特に固体高分子形(PEM)燃料電池は、水素を電気に変換して電気モーターを駆動する。
燃料電池電気自動車(FCEV)の効率性、信頼性、ゼロ・エミッション性能は、運輸部門の脱炭素化に向けた取り組みにおいて、ますます人気を集めている。しかし、これらの燃料電池のライフサイクルは、車両の使用状況にもよるが、通常5~10年であり、その後は機能寿命に達する。
競争に関する洞察
アジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の主要企業には、Ballard Power Systems Inc、Johnson Matthey、Nedstack Fuel Cell Technology BVなどがある。
ジョンソン・マッセイ社は、持続可能な技術の世界的リーダーであり、ネット・ゼロ移行を推進する先端材料と触媒の開発と製造に特化している。同社は4つの主要事業分野で事業を展開している:クリーン・エア、プラチナ・グループ・メタル・サービス(PGMS)、触媒技術、水素技術。ジョンソン・マッセイ社の革新的なソリューションは、産業の脱炭素化、大気環境の改善、循環型経済の実現において中心的な役割を果たしている。
ジョンソン・マッセイ社は英国ロンドンに本社を置き、世界中で約12,600人を雇用している。北米、欧州、アジアで事業を展開し、排ガス規制触媒、貴金属のリサイクル、水素燃料電池部品などの技術を通じて、顧客が規制基準を満たし、持続可能な目標を達成できるよう支援することに注力している。また、同社は循環型経済の推進にも取り組んでおり、製品に使用される白金族金属の約80%を社内でリサイクルして調達している。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 市場概要
2.3. 調査範囲
2.4. 危機シナリオ分析
2.4.1. Covid-19が燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場に与える影響
2.5. 主な市場調査結果
2.5.1. リサイクルのための標準化と設計
2.5.2. プロトン交換膜燃料電池は、最も一般的にリサイクル・再利用されるタイプの燃料電池である。
2.5.3. 乾式リサイクルは、燃料電池スタックのリサイクルと再利用に利用される主要プロセスである。
2.5.4. 輸送は、燃料電池スタックのリサイクルと再利用の主要な最終用途産業である。
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 貴金属の希少性
3.1.2. 全産業における燃料電池車の採用の増加
3.1.3. リサイクル方法の技術的進歩
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. リサイクルに伴う高コスト
3.2.2. 燃料電池リサイクルの技術的複雑性
4. 主要分析
4.1. 親市場分析
4.2. 主要市場動向
4.2.1. リサイクルに適した製造技術の開発
4.2.2. 規制が燃料電池リサイクルを促進し、材料回収と持続可能な技術への投資を促す
4.3. ポーターの5つの力分析
4.3.1. 買い手の力
4.3.2. 供給者の力
4.3.3. 代替
4.3.4. 新規参入
4.3.5. 業界のライバル関係
4.4. 成長見通しマッピング
4.4.1. アジア太平洋地域の成長見通しマッピング
4.5. 市場成熟度分析
4.6. 市場集中度分析
4.7. バリューチェーン分析
4.7.1. 原材料調達
4.7.2. 燃料電池製造
4.7.3. 燃料電池の使用
4.7.4. 使用済み燃料電池の管理
4.7.5. 解体・リサイクル
4.7.6. 二次市場と再利用
4.7.7. リサイクル不可能な材料の廃棄
4.8. 主要な購入基準
4.8.1. 費用対効果
4.8.2. 環境への影響
4.8.3. 規制遵守
4.8.4. 技術と工程の効率
4.8.5. 信頼性と一貫性
4.9. 燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の規制枠組み
5. タイプ別市場
5.1. プロトン交換膜燃料電池(Pemfcs)
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. 固体酸化物形燃料電池(Sofcs)
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
5.3. 溶融炭酸塩燃料電池(MCFC)
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメント分析
5.4. リン酸型燃料電池(PAFCS)
5.4.1. 市場予測図
5.4.2. セグメント分析
5.5.その他のタイプ
5.5.1. 市場予測図
5.5.2. セグメント分析
6. リサイクルプロセス別市場
6.1. 乾式リサイクル
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2. 湿式冶金リサイクル
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
6.3. 機械的リサイクル
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメント分析
6.4. その他のリサイクルプロセス
6.4.1. 市場予測図
6.4.2. セグメント分析
7. 最終用途産業別市場
7.1. 輸送
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメント分析
7.2. 定置式発電
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメント分析
7.3. ポータブル発電
7.3.1. 市場予測図
7.3.2. セグメント分析
8. 地理的分析
8.1. アジア太平洋
8.1.1. 市場規模と予測
8.1.2. アジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の促進要因
8.1.3. アジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の課題
8.1.4. アジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の主要企業
8.1.5. 国別分析
8.中国
8.中国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模&機会
8.日本
8.日本の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模&機会
8.1.5.3. 韓国
8.韓国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模・機会
8.1.5.4. オーストラリアとニュージーランド
8.オーストラリア・ニュージーランド 燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模・機会
8.インド
8.インドの燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模・機会
8.シンガポール
8.シンガポールの燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模&機会
8.1.5.7. マレーシア
8.マレーシアの燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模&機会
8.1.5.8. その他のアジア太平洋地域
8.1.5.8.1. その他のアジア太平洋地域の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模&機会
9. 競争環境
9.1. 主要な戦略的展開
9.1.1. 合併と買収
9.1.2. 製品の発表と開発
9.1.3. パートナーシップと契約
9.1.4. 事業拡大・売却
9.2. 会社概要
9.2.1. バラード・パワー
9.2.1.1. 会社概要
9.2.1.2. 製品
9.2.1.3. 強みと課題
9.2.2. ブルームエネルギー
9.2.2.1. 会社概要
9.2.2.2. 製品
9.2.2.3. 強みと課題
9.2.3. キュミンズ社
9.2.3.1. 会社概要
9.2.3.2.
9.2.3.3. 強みと課題
9.2.4.斗山株式会社
9.2.4.1. 会社概要
9.2.4.2.
9.2.4.3. 強みと課題
9.2.5. ヘンセルリサイクル
9.2.5.1. 会社概要
9.2.5.2.
9.2.5.3. 強みと課題
9.2.6. ジョンソン・マッセイ
9.2.6.1. 会社概要
9.2.6.2.
9.2.6.3. 強みと課題
9.2.7. ネドスタック燃料電池テクノロジーBV
9.2.7.1. 会社概要
9.2.7.2. 製品
9.2.7.3. 強みと課題
9.2.8. ロバート・ボッシュGmbH
9.2.8.1. 会社概要
9.2.8.2.
9.2.8.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Asia-Pacific fuel cell stack recycling and reuse market is anticipated to register a CAGR of 24.20% over the forecast period 2024-2032, reaching revenue of $287.28 million by 2032.
MARKET INSIGHTS
Urbanization and industrialization across the Asia-Pacific region are significantly boosting the demand for sustainable energy solutions. Consequently, the growing adoption of hydrogen fuel cell vehicles (FCEVs) necessitates higher rates of recycling and material recovery, leading to an increased requirement for advanced recycling technologies. Additionally, the rapid pace of infrastructural development in emerging economies within the region is accelerating the deployment of hydrogen infrastructure, which in turn is driving the need for efficient fuel cell stack recycling solutions.
REGIONAL ANALYSIS
The Asia-Pacific fuel cell stack recycling and reuse market growth assessment encompasses a detailed analysis of Japan, South Korea, China, India, Singapore, Malaysia, Australia & New Zealand, and Rest of Asia-Pacific. Japan’s fuel cell stack recycling and reuse market is driven by substantial investments in hydrogen strategies and a strong emphasis on sustainable practices. The Japanese government’s commitment to establishing a ‘Hydrogen Society,’ with plans to have 800,000 fuel cell vehicles on the road by 2030, is leading to higher adoption rates and, consequently, an increased volume of fuel cell stacks requiring recycling. The country’s automotive sector, is investing heavily in fuel cell technologies and recycling facilities, critical for processing the growing number of used fuel cells. Upcoming development projects, fueled by a growing emphasis on sustainability and green technologies, are expected to accelerate the expansion of recycling infrastructure in Japan.
In South Korea, the fuel cell stack recycling and reuse market is experiencing growth fueled by the government’s Hydrogen Economy Roadmap and the Hydrogen Economy Promotion and Hydrogen Safety Management Law, which promote hydrogen production, infrastructure development, and fuel cell technology adoption. Significant investments in hydrogen infrastructure and plans to produce 6.2 million fuel cell vehicles by 2040 are increasing adoption rates, leading to a higher volume of end-of-life fuel cells. The country’s focus on industrial advancements and sustainability is expected to accelerate the expansion of recycling infrastructure.
China’s fuel cell stack recycling and reuse market is fueled by the nation’s ambitious goal to deploy over one million fuel cell vehicles by 2030, as outlined in the Fuel Cell Vehicle Development Plan. The swift growth of hydrogen refueling stations, along with local manufacturing initiatives, subsidies, and tax incentives, is accelerating the development of efficient recycling facilities to manage the rising volumes of used fuel cells.
The ongoing industrial and commercial growth in these nations is also expected to play an essential role in boosting investments across the recycling sector. Additionally, rising awareness of the circular economy and the imperative to reduce carbon emissions are contributing factors, as well. Consumers and businesses are increasingly demanding sustainable practices, which are fostering growth in the hydrogen fuel cell sector and further boosting the demand for recycling solutions.
Technological advancements are making recycling processes more efficient and cost-effective, particularly in the recovery of precious materials like platinum. Standardization efforts in fuel cell design are facilitating easier material recovery and reducing processing costs. These advancements are crucial for the economic viability of recycling operations and are expected to drive market growth during the forecast years.
SEGMENTATION ANALYSIS
The Asia-Pacific fuel cell stack recycling and reuse market segmentation includes market by type, recycling process, and end use industry. The end use industry segment is further expanded into transportation, stationary power generation, and portable power generation.
In the transportation sector, fuel cell technology plays a pivotal role in powering various vehicles, including cars, buses, trucks, trains, and even ships. Fuel cells, particularly Proton Exchange Membrane (PEM) fuel cells, convert hydrogen into electricity to propel electric motors, producing only water and heat as by-products, making them an environmentally friendly alternative to traditional internal combustion engines.
The efficiency, reliability, and zero-emission capabilities of fuel cell electric vehicles (FCEVs) make them increasingly popular in efforts to decarbonize the transportation sector. However, the lifecycle of these fuel cells typically ranges from 5 to 10 years, depending on vehicle usage, after which they reach the end of their functional life.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the major players in the Asia-Pacific fuel cell stack recycling and reuse market include Ballard Power Systems Inc, Johnson Matthey, Nedstack Fuel Cell Technology BV, etc.
Johnson Matthey is a global leader in sustainable technologies, specializing in the development and manufacturing of advanced materials and catalysts that drive the net-zero transition. The company operates across four key business segments: Clean Air, Platinum Group Metal Services (PGMS), Catalyst Technologies, and Hydrogen Technologies. Johnson Matthey’s innovative solutions are central to decarbonizing industries, improving air quality, and enabling circular economies.
Headquartered in London, thr United Kingdom, Johnson Matthey has a global footprint, employing approximately 12,600 people worldwide. The company has operations in North America, Europe, and Asia, focusing on helping customers meet regulatory standards and achieve sustainability goals through its technologies, including emission control catalysts, recycling of precious metals, and hydrogen fuel cell components. The company is also committed to advancing the circular economy, with around 80% of the platinum group metals used in its products sourced internally from recycling.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. STANDARDIZATION AND DESIGN FOR RECYCLING
2.5.2. PROTON EXCHANGE MEMBRANE FUEL CELLS ARE THE MOST COMMONLY RECYCLED AND REUSED TYPE OF FUEL CELL
2.5.3. PYROMETALLURGICAL RECYCLING IS THE PRIMARY PROCESS UTILIZED FOR FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE
2.5.4. TRANSPORTATION IS THE LEADING END USE INDUSTRY FOR FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. SCARCITY OF PRECIOUS METALS
3.1.2. RISING ADOPTION OF FUEL CELL VEHICLES ACROSS INDUSTRIES
3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN RECYCLING METHODS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH COSTS ASSOCIATED WITH RECYCLING
3.2.2. TECHNICAL COMPLEXITY OF RECYCLING FUEL CELLS
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.2.1. DEVELOPMENT OF RECYCLING-FRIENDLY MANUFACTURING TECHNOLOGIES
4.2.2. REGULATIONS DRIVE FUEL CELL RECYCLING, ENCOURAGING MATERIAL RECOVERY AND SUSTAINABLE TECH INVESTMENTS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR ASIA-PACIFIC
4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7.1. RAW MATERIAL PROCUREMENT
4.7.2. FUEL CELL MANUFACTURING
4.7.3. FUEL CELL USAGE
4.7.4. END-OF-LIFE MANAGEMENT
4.7.5. DISMANTLING & RECYCLING
4.7.6. SECONDARY MARKET AND REUSE
4.7.7. DISPOSAL OF NON-RECYCLABLE MATERIALS
4.8. KEY BUYING CRITERIA
4.8.1. COST EFFECTIVENESS
4.8.2. ENVIRONMENTAL IMPACT
4.8.3. REGULATORY COMPLIANCE
4.8.4. TECHNOLOGY AND PROCESS EFFICIENCY
4.8.5. RELIABILITY AND CONSISTENCY
4.9. FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY TYPE
5.1. PROTON EXCHANGE MEMBRANE FUEL CELLS (PEMFCS)
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. SOLID OXIDE FUEL CELLS (SOFCS)
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
5.3. MOLTEN CARBONATE FUEL CELLS (MCFCS)
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
5.4. PHOSPHORIC ACID FUEL CELLS (PAFCS)
5.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.4.2. SEGMENT ANALYSIS
5.5. OTHER TYPES
5.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.5.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY RECYCLING PROCESS
6.1. PYROMETALLURGICAL RECYCLING
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. HYDROMETALLURGICAL RECYCLING
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3. MECHANICAL RECYCLING
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6.4. OTHER RECYCLING PROCESSES
6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.4.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY END USE INDUSTRY
7.1. TRANSPORTATION
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. STATIONARY POWER GENERATION
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7.3. PORTABLE POWER GENERATION
7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.3.2. SEGMENT ANALYSIS
8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
8.1. ASIA-PACIFIC
8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
8.1.2. ASIA-PACIFIC FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET DRIVERS
8.1.3. ASIA-PACIFIC FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET CHALLENGES
8.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET
8.1.5. COUNTRY ANALYSIS
8.1.5.1. CHINA
8.1.5.1.1. CHINA FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.2. JAPAN
8.1.5.2.1. JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.3. SOUTH KOREA
8.1.5.3.1. SOUTH KOREA FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.4. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
8.1.5.4.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.5. INDIA
8.1.5.5.1. INDIA FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.6. SINGAPORE
8.1.5.6.1. SINGAPORE FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.7. MALAYSIA
8.1.5.7.1. MALAYSIA FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC
8.1.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. BALLARD POWER
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCTS
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.2. BLOOM ENERGY
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCTS
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.3. CUMINS INC
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCTS
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.4. DOOSAN CORPORATION
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCTS
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.5. HENSEL RECYCLING
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCTS
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.6. JOHNSON MATTHEY
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCTS
9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.7. NEDSTACK FUEL CELL TECHNOLOGY BV
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCTS
9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.8. ROBERT BOSCH GMBH
9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.8.2. PRODUCTS
9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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