世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

日本の中古トラック市場レポート:車両タイプ別(小型トラック、中型トラック、大型トラック)、販売チャネル別(フランチャイズディーラー、独立系ディーラー、ピアツーピア)、エンドユーザー別(建設、石油・ガス、その他)、地域別 2025-2033

日本の中古トラック市場レポート:車両タイプ別(小型トラック、中型トラック、大型トラック)、販売チャネル別(フランチャイズディーラー、独立系ディーラー、ピアツーピア)、エンドユーザー別(建設、石油・ガス、その他)、地域別 2025-2033


Japan Used Truck Market Report by Vehicle Type (Light Trucks, Medium-duty Trucks, Heavy-duty Trucks), Sales Channel (Franchised Dealer, Independent Dealer, Peer-to-Peer), End User (Construction, Oil and Gas, and Others), and Region 2025-2033.

日本の中古トラック市場規模は2024年に13億ドルに達した。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに19億米ドルに達し、2025年から2033年の間に3.7%の成長率(CAGR)を示すと予測している。急速な工業化活動、日本... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2025年5月1日 US$2,999
シングルユーザーライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
3-5営業日以内 121 英語

英語原文をAIを使って翻訳しています。


 

サマリー

日本の中古トラック市場規模は2024年に13億ドルに達した。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに19億米ドルに達し、2025年から2033年の間に3.7%の成長率(CAGR)を示すと予測している。急速な工業化活動、日本政府による厳格な規制の賦課、電子商取引や小売事業による広範な自動車利用、グリーンコンシューマリズムの台頭傾向、最近の技術進歩が市場を牽引する主な要因のいくつかである。

中古トラックは、以前所有されていた商用車と定義され、輸送やその他の事業中心の活動を含むさまざまな目的に使用される。これらの車両は、エンジン、トランスミッション、ブレーキ、サスペンション、車体、内装などの主要部品に焦点を当て、状態を判断するために厳格な評価を受けます。これらの車両は、建設、農業、鉱業、貨物輸送、物流、林業、小売配送、石油・ガス輸送、軍事支援、公共輸送、冷蔵品、牽引、移動式ビジネスプラットフォームなどの特殊分野など、幅広い用途で使用されています。中古トラックには、初期購入コストの削減、即時入手可能性、既知の性能履歴、カスタマイズの可能性、減価償却の減少、幅広い選択範囲、保証オプションの存在など、複数の利点があります。また、柔軟な融資ソリューション、保険コスト削減の機会、税制優遇措置の可能性などもあります。新車トラックと比較すると、中古トラックは、短期的ニーズに対する実用性、簡素化された再販手続き、多様な産業部門にわたる適応性、再利用による持続可能性への貢献、認定中古セレクションへのアクセス、プロフェッショナル・グレードの検査保証、ライフサイクル総費用の最小化、財政制限との適合性など、様々な利点を提供します。

日本の中古トラック市場の動向:
日本における産業活動の復活と急速な都市化が輸送ソリューションへの需要を増大させ、市場の成長を後押ししている。さらに、日本政府が自動車のリサイクルと再利用を促進する厳しい規制を課していることも成長を促す要因となっている。さらに、ロジスティクスや貨物輸送サービスのための経済的で実行可能なソリューションとして、電子商取引や小売業で車両が広く利用されていることも、市場成長に寄与している。これとは別に、二酸化炭素排出量を削減し、環境保全をサポートする持続可能な選択肢として中古トラックの採用を奨励している、日本におけるグリーン消費主義の新たなトレンドが、市場成長にプラスの影響を与えています。これに加えて、環境に優しい輸送へのシフト傾向に沿った、中古トラックへの先進的で低燃費のエンジンの統合といった最近の技術的進歩が、市場の成長を支えている。さらに、インフラ・プロジェクトへの投資の増加により、輸送および建設活動への車両採用が増加していることも、市場成長の触媒となっている。これに加えて、鉱業、廃棄物管理、軍事支援、緊急サービスなど、さまざまな業界のニーズに合わせてカスタマイズできる中古トラックの汎用性が、市場成長を後押ししている。その他、柔軟な融資オプションの利用可能性や保険料の低下、中古トラックに関連した専門的検査・認証の導入、持続可能性の重視の高まりなどが、市場成長を促進すると予想される。

日本の中古トラック市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、日本の中古トラック市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2025年から2033年までの国別予測を提供しています。当レポートでは、車両タイプ、販売チャネル、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

車両タイプの洞察
- 小型トラック
- 中型トラック
- 大型トラック

本レポートでは、車両タイプ別に市場を詳細に分類・分析している。これには小型トラック、中型トラック、大型トラックが含まれる。

販売チャネルの洞察
- フランチャイズディーラー
- 独立ディーラー
- ピアツーピア

本レポートでは、販売チャネルに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには、フランチャイズディーラー、独立ディーラー、ピアツーピアが含まれる。

エンドユーザーの洞察
- 建設
- 石油・ガス
- その他

本レポートでは、エンドユーザーに基づく市場の詳細な分類と分析も行っています。これには、建設、石油・ガス、その他が含まれる。

地域別インサイト
- 関東地方
- 近畿地方
- 中部地方
- 九州・沖縄地方
- 東北地方
- 中国地方
- 北海道地方
- 四国地方

また、関東地方、近畿地方、中部・沖縄地方、九州・沖縄地方、東北地方、中国地方、北海道地方、四国地方といった主要な地域市場についても包括的に分析している。

競争環境:
本レポートでは、市場の競争環境についても包括的に分析しています。市場構造、主要プレイヤーのポジショニング、トップ勝ち抜き戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析が網羅されています。また、主要企業の詳細なプロフィールも掲載しています。

本レポートで扱う主な質問
- 日本の中古トラック市場はこれまでどのように推移してきたか?
- COVID-19が日本の中古トラック市場に与えた影響は?
- 日本の中古トラック市場の車種別内訳は?
- 日本の中古トラック市場の販売チャネル別内訳は?
- 日本の中古トラック市場のエンドユーザー別内訳は?
- 日本の中古トラック市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
- 日本の中古トラック市場における主要な推進要因と課題は何か?
- 日本の中古トラック市場の構造と主要プレーヤーは?
- 日本の中古トラック市場における競争の程度は?


ページTOPに戻る


目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブサマリー
4 日本の中古トラック市場 - はじめに
4.1 概要
4.2 市場ダイナミクス
4.3 業界動向
4.4 競合他社の動向
5 日本の中古トラック市場展望
5.1 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
5.2 市場予測(2025年~2033年)
6 日本の中古トラック市場-車種別内訳
6.1 小型トラック
6.1.1 概要
6.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
6.1.3 市場予測(2025年~2033年)
6.2 中型トラック
6.2.1 概要
6.2.2 歴史的・現在の市場動向(2019~2024年)
6.2.3 市場予測(2025年~2033年)
6.3 大型トラック
6.3.1 概要
6.3.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
6.3.3 市場予測(2025年~2033年)
7 日本の中古トラック市場-販売チャネル別内訳
7.1 フランチャイズディーラー
7.1.1 概要
7.1.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
7.1.3 市場予測(2025年~2033年)
7.2 独立系ディーラー
7.2.1 概要
7.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
7.2.3 市場予測(2025年~2033年)
7.3 ピアツーピア
7.3.1 概要
7.3.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
7.3.3 市場予測(2025年~2033年)
8 日本の中古トラック市場-エンドユーザー別内訳
8.1 建設業
8.1.1 概要
8.1.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.1.3 市場予測(2025年~2033年)
8.2 石油・ガス
8.2.1 概要
8.2.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
8.2.3 市場予測(2025-2033年)
8.3 その他
8.3.1 過去と現在の市場動向(2019-2024年)
8.3.2 市場予測(2025年~2033年)
9 日本の中古トラック市場-地域別内訳
9.1 関東地方
9.1.1 概要
9.1.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
9.1.3 車種別市場構成比
9.1.4 販売チャネル別市場構成比
9.1.5 エンドユーザー別市場構成比
9.1.6 主要プレイヤー
9.1.7 市場予測(2025年~2033年)
9.2 近畿地域
9.2.1 概要
9.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
9.2.3 車種別市場構成比
9.2.4 販売チャネル別市場構成比
9.2.5 エンドユーザー別市場構成比
9.2.6 主要プレイヤー
9.2.7 市場予測(2025年~2033年)
9.3 中部地域
9.3.1 概要
9.3.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
9.3.3 車種別市場構成比
9.3.4 販売チャネル別市場構成比
9.3.5 エンドユーザー別市場構成比
9.3.6 主要プレイヤー
9.3.7 市場予測(2025年~2033年)
9.4 九州・沖縄地域
9.4.1 概要
9.4.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
9.4.3 車種別市場構成比
9.4.4 販売チャネル別市場構成比
9.4.5 エンドユーザー別市場構成比
9.4.6 主要プレイヤー
9.4.7 市場予測(2025年~2033年)
9.5 東北地域
9.5.1 概要
9.5.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
9.5.3 車種別市場構成比
9.5.4 販売チャネル別市場構成比
9.5.5 エンドユーザー別市場構成比
9.5.6 主要プレイヤー
9.5.7 市場予測(2025年~2033年)
9.6 中国地域
9.6.1 概要
9.6.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
9.6.3 車種別市場構成比
9.6.4 販売チャネル別市場構成比
9.6.5 エンドユーザー別市場構成比
9.6.6 主要プレイヤー
9.6.7 市場予測(2025年~2033年)
9.7 北海道地域
9.7.1 概要
9.7.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
9.7.3 車種別市場構成比
9.7.4 販売チャネル別市場構成比
9.7.5 エンドユーザー別市場構成比
9.7.6 主要プレイヤー
9.7.7 市場予測(2025年~2033年)
9.8 四国地域
9.8.1 概要
9.8.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
9.8.3 車種別市場構成比
9.8.4 販売チャネル別市場構成比
9.8.5 エンドユーザー別市場構成比
9.8.6 主要プレイヤー
9.8.7 市場予測(2025年~2033年)
10 日本の中古トラック市場 - 競争環境
10.1 概要
10.2 市場構造
10.3 市場プレイヤーのポジショニング
10.4 勝つための戦略
10.5 競争ダッシュボード
10.6 企業評価象限
11 主要プレーヤーのプロフィール
11.1 A社
11.1.1 事業概要
11.1.2 提供サービス
11.1.3 事業戦略
11.1.4 SWOT分析
11.1.5 主要ニュースとイベント
11.2 B社
11.2.1 事業概要
11.2.2 提供サービス
11.2.3 事業戦略
11.2.4 SWOT分析
11.2.5 主要ニュースとイベント
11.3 C社
11.3.1 事業概要
11.3.2 提供サービス
11.3.3 事業戦略
11.3.4 SWOT分析
11.3.5 主要ニュースとイベント
11.4 D社
11.4.1 事業概要
11.4.2 提供サービス
11.4.3 事業戦略
11.4.4 SWOT分析
11.4.5 主要ニュースとイベント
11.5 E社
11.5.1 事業概要
11.5.2 提供サービス
11.5.3 事業戦略
11.5.4 SWOT分析
11.5.5 主要ニュースとイベント
12 日本の中古トラック市場 - 産業分析
12.1 推進要因
阻害要因
および機会
12.1.1 概要
12.1.2 推進要因
12.1.3 制止要因
12.1.4 機会
12.2 ポーターズファイブフォース分析
12.2.1 概要
12.2.2 買い手の交渉力
12.2.3 供給者の交渉力
12.2.4 競争の程度
12.2.5 新規参入の脅威
12.2.6 代替品の脅威
12.3 バリューチェーン分析
13 付録

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Japan used truck market size reached USD 1.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.7% during 2025-2033. The rapid industrialization activities, imposition of stringent regulations by the Government of Japan, widespread vehicle utilization by e-commerce and retail businesses, the emerging trend of green consumerism, and the recent technological advancements represent some of the key factors driving the market.

A used truck is defined as a commercial vehicle that has been previously owned, serving various purposes, including transportation and other business-centric activities. These vehicles are subjected to rigorous evaluations to determine their state, focusing on key components such as the engine, transmission, brakes, suspension, bodywork, and interior. They are used in a wide spectrum of applications, such as construction, agriculture, mining, freight transport, logistics, forestry, retail delivery, and specialized areas, including oil and gas transportation, military support, public transportation, refrigerated goods, towing, and mobile business platforms. Used trucks offer multiple benefits, such as a reduction in initial purchase cost, immediate availability, known performance history, customization potential, decreased depreciation, a broad selection range, and the existence of warranty options. They also come with flexible financing solutions, opportunities for insurance cost reduction, and possible tax incentives. As compared to new trucks, used trucks offer various advantages, such as practicality for short-term needs, simplified resale procedures, adaptability across diverse industrial sectors, contribution to sustainability via reuse, access to certified pre-owned selections, professional-grade inspection assurances, minimized total lifecycle expenses, and compatibility with fiscal limitations.

Japan Used Truck Market Trends:
The resurgence of industrial activities and rapid urbanization in Japan, which has increased the demand for transportation solutions, is propelling the market growth. Additionally, the imposition of stringent regulations by the Government of Japan promoting the recycling and reutilization of vehicles is acting as another growth-inducing factor. Furthermore, widespread vehicle utilization as an economical and viable solution by e-commerce and retail businesses for logistics and freight services is contributing to the market growth. Apart from this, the emerging trend of green consumerism in Japan, which is encouraging the adoption of used trucks as a sustainable choice that reduces carbon footprint and supports environmental preservation, is positively influencing the market growth. Besides this, the recent technological advancements, such as the integration of advanced, fuel-efficient engines in used trucks, which aligns with the shifting trend towards eco-friendly transportation, are supporting the market growth. Moreover, the growing vehicle adoption in transportation and construction activities due to increasing investment in infrastructure projects is catalyzing the market growth. In addition to this, the versatility of used trucks, as they are capable of being customized to suit various industry needs, such as mining, waste management, military support, and emergency services, is favoring the market growth. Other factors, including the availability of flexible financing options and lower insurance premiums, the introduction of professional inspections and certifications associated with used trucks, and increasing emphasis on sustainability, are anticipated to drive the market growth.

Japan Used Truck Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the Japan used truck market report, along with forecasts at the country level for 2025-2033. Our report has categorized the market based on vehicle type, sales channel, and end user.

Vehicle Type Insights:
• Light Trucks
• Medium-duty Trucks
• Heavy-duty Trucks

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the vehicle type. This includes light trucks, medium-duty trucks, and heavy-duty trucks.

Sales Channel Insights:
• Franchised Dealer
• Independent Dealer
• Peer-to-Peer

A detailed breakup and analysis of the market based on the sales channel has also been provided in the report. This includes franchised dealer, independent dealer, and peer-to-peer.

End User Insights:
• Construction
• Oil and Gas
• Others

A detailed breakup and analysis of the market based on the end user has also been provided in the report. This includes construction, oil and gas, and others.

Regional Insights:
• Kanto Region
• Kinki Region
• Central/Chubu Region
• Kyushu-Okinawa Region
• Tohoku Region
• Chugoku Region
• Hokkaido Region
• Shikoku Region

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Kanto Region, Kinki Region, Central/Chubu Region, Kyushu-Okinawa Region, Tohoku Region, Chugoku Region, Hokkaido Region, and Shikoku Region.

Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Competitive analysis such as market structure, key player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided.

Key Questions Answered in This Report:
• How has the Japan used truck market performed so far and how will it perform in the coming years?
• What has been the impact of COVID-19 on the Japan used truck market?
• What is the breakup of the Japan used truck market on the basis of vehicle type?
• What is the breakup of the Japan used truck market on the basis of sales channel?
• What is the breakup of the Japan used truck market on the basis of end user?
• What are the various stages in the value chain of the Japan used truck market?
• What are the key driving factors and challenges in the Japan used truck market?
• What is the structure of the Japan used truck market and who are the key players?
• What is the degree of competition in the Japan used truck market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Japan Used Truck Market - Introduction
4.1 Overview
4.2 Market Dynamics
4.3 Industry Trends
4.4 Competitive Intelligence
5 Japan Used Truck Market Landscape
5.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
5.2 Market Forecast (2025-2033)
6 Japan Used Truck Market - Breakup by Vehicle Type
6.1 Light Trucks
6.1.1 Overview
6.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
6.1.3 Market Forecast (2025-2033)
6.2 Medium-duty Trucks
6.2.1 Overview
6.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
6.2.3 Market Forecast (2025-2033)
6.3 Heavy-duty Trucks
6.3.1 Overview
6.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
6.3.3 Market Forecast (2025-2033)
7 Japan Used Truck Market - Breakup by Sales Channel
7.1 Franchised Dealer
7.1.1 Overview
7.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
7.1.3 Market Forecast (2025-2033)
7.2 Independent Dealer
7.2.1 Overview
7.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
7.2.3 Market Forecast (2025-2033)
7.3 Peer-to-Peer
7.3.1 Overview
7.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
7.3.3 Market Forecast (2025-2033)
8 Japan Used Truck Market - Breakup by End User
8.1 Construction
8.1.1 Overview
8.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
8.1.3 Market Forecast (2025-2033)
8.2 Oil and Gas
8.2.1 Overview
8.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
8.2.3 Market Forecast (2025-2033)
8.3 Others
8.3.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
8.3.2 Market Forecast (2025-2033)
9 Japan Used Truck Market – Breakup by Region
9.1 Kanto Region
9.1.1 Overview
9.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.1.3 Market Breakup by Vehicle Type
9.1.4 Market Breakup by Sales Channel
9.1.5 Market Breakup by End User
9.1.6 Key Players
9.1.7 Market Forecast (2025-2033)
9.2 Kinki Region
9.2.1 Overview
9.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.2.3 Market Breakup by Vehicle Type
9.2.4 Market Breakup by Sales Channel
9.2.5 Market Breakup by End User
9.2.6 Key Players
9.2.7 Market Forecast (2025-2033)
9.3 Central/ Chubu Region
9.3.1 Overview
9.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.3.3 Market Breakup by Vehicle Type
9.3.4 Market Breakup by Sales Channel
9.3.5 Market Breakup by End User
9.3.6 Key Players
9.3.7 Market Forecast (2025-2033)
9.4 Kyushu-Okinawa Region
9.4.1 Overview
9.4.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.4.3 Market Breakup by Vehicle Type
9.4.4 Market Breakup by Sales Channel
9.4.5 Market Breakup by End User
9.4.6 Key Players
9.4.7 Market Forecast (2025-2033)
9.5 Tohoku Region
9.5.1 Overview
9.5.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.5.3 Market Breakup by Vehicle Type
9.5.4 Market Breakup by Sales Channel
9.5.5 Market Breakup by End User
9.5.6 Key Players
9.5.7 Market Forecast (2025-2033)
9.6 Chugoku Region
9.6.1 Overview
9.6.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.6.3 Market Breakup by Vehicle Type
9.6.4 Market Breakup by Sales Channel
9.6.5 Market Breakup by End User
9.6.6 Key Players
9.6.7 Market Forecast (2025-2033)
9.7 Hokkaido Region
9.7.1 Overview
9.7.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.7.3 Market Breakup by Vehicle Type
9.7.4 Market Breakup by Sales Channel
9.7.5 Market Breakup by End User
9.7.6 Key Players
9.7.7 Market Forecast (2025-2033)
9.8 Shikoku Region
9.8.1 Overview
9.8.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.8.3 Market Breakup by Vehicle Type
9.8.4 Market Breakup by Sales Channel
9.8.5 Market Breakup by End User
9.8.6 Key Players
9.8.7 Market Forecast (2025-2033)
10 Japan Used Truck Market – Competitive Landscape
10.1 Overview
10.2 Market Structure
10.3 Market Player Positioning
10.4 Top Winning Strategies
10.5 Competitive Dashboard
10.6 Company Evaluation Quadrant
11 Profiles of Key Players
11.1 Company A
11.1.1 Business Overview
11.1.2 Services Offered
11.1.3 Business Strategies
11.1.4 SWOT Analysis
11.1.5 Major News and Events
11.2 Company B
11.2.1 Business Overview
11.2.2 Services Offered
11.2.3 Business Strategies
11.2.4 SWOT Analysis
11.2.5 Major News and Events
11.3 Company C
11.3.1 Business Overview
11.3.2 Services Offered
11.3.3 Business Strategies
11.3.4 SWOT Analysis
11.3.5 Major News and Events
11.4 Company D
11.4.1 Business Overview
11.4.2 Services Offered
11.4.3 Business Strategies
11.4.4 SWOT Analysis
11.4.5 Major News and Events
11.5 Company E
11.5.1 Business Overview
11.5.2 Services Offered
11.5.3 Business Strategies
11.5.4 SWOT Analysis
11.5.5 Major News and Events
12 Japan Used Truck Market - Industry Analysis
12.1 Drivers
Restraints
and Opportunities
12.1.1 Overview
12.1.2 Drivers
12.1.3 Restraints
12.1.4 Opportunities
12.2 Porters Five Forces Analysis
12.2.1 Overview
12.2.2 Bargaining Power of Buyers
12.2.3 Bargaining Power of Suppliers
12.2.4 Degree of Competition
12.2.5 Threat of New Entrants
12.2.6 Threat of Substitutes
12.3 Value Chain Analysis
13 Appendix

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited.社の自動車産業分野での最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/06/13 10:27

144.08 円

166.89 円

198.16 円

ページTOPに戻る