![]() モバイルPOSはどのようにリテールジャーニーを再構築するか - mPOS市場調査 - 2025年How Mobile POS is Reshaping Retail Journeys mPOS Market Study 2025 製品概要 今後、ティアIの小売企業は、新しいカスタマージャーニーでmPOSをより大きく取り入れ始めているため、ストーリーは少し変わると予想される。この段階はCOVIDから始まったが、最大手の小売企... もっと見る
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サマリー製品概要 今後、ティアIの小売企業は、新しいカスタマージャーニーでmPOSをより大きく取り入れ始めているため、ストーリーは少し変わると予想される。この段階はCOVIDから始まったが、最大手の小売企業でさえPOSのモバイル・ファースト・デザインを検討しており、クライアントに関係なく1つのアプリしか持っていない。これはまた、多くの小売業者が店舗で使用する固定またはモバイル可能なモバイルPOSデバイスの使用を検討することにもつながっている。 企業向け小売業者のシステムと意思決定には、新たな成熟度が求められている。消費者向けデバイスの方が格好良く見えるかもしれないが、IoTデバイスの爆発的な普及に伴い、企業クラスのWi-Fiやセキュリティが必要となり、小売企業は成長を余儀なくされている。また、エンタープライズ・クラスとコンシューマー・クラスの間のプレミアムは縮小しており、これらの決定の多くが今後CIOオフィスの最前線に立たされることになる。今日と明日の顧客はモバイルとマルチチャネルであり、小売企業はそれに合わせて調整する必要がある。 この調査レポートは、北米のモバイルPOSの現状、様々な小売業での導入率、デバイスのタイプ別(堅牢ハンドヘルド、非堅牢ハンドヘルド、タブレット)の出荷台数とインストールベースの詳細を調査しています。市場規模、トレンド、2029年までの予測も掲載しています。 本調査は、プライベート・エクイティ投資家、モバイルPOSハードウェア・ソフトウェアプロバイダー、サービスプロバイダー、メンテナンスプロバイダー、小売業者、その他北米モバイルPOS市場に利害関係を持つと思われる方々を対象としています。 なお、本調査では、将来の小売業者の嗜好について論じているが、ベンダー別のシェアは含まれていない。詳細なベンダーのシェアと予測については、以下をお勧めする。 ベンダー別モバイルPOS リサーチ ここでは、アップル、HP、東芝、モトローラ、その他が出荷したデバイスの台数や、私どもの POS/mPOS 独立系ソフトウェアメーカー リスト 本調査では、以下のセグメントについて、各モバイルデバイスのビジネスチャンスを見ている:
プレビュー
目次目次 エグゼクティブサマリー 概要 1.0 背景 2.0 トレンドと市場促進要因 2.1 mPOS導入を促進するトレンド 2.2 mPOSの普及を遅らせる傾向 2.3 モバイル導入時の課題 3.0 市場規模と予測 3.1 2024年から2029年までの北米mPOS出荷台数 3.2 2024年から2029年までの固定対真のモバイル出荷台数 3.3 mPOS北米設置ベース予測 2024年から2029年まで 3.4 2024年から2029年までの固定対真のモバイル設置ベース予測 4.0 小売業者の購入プラン 5.1 mPOSのセグメント別購入時期と意向 5.2 小売企業規模別のmPOS購入時期と意向 5.0 今後の展望 参考文献と方法論
SummaryProduct Overview Going forward, we expect the story to change a bit, as Tier I retailers have begun to embrace mPOS in a much bigger way with new customer journeys. This phase started with COVID, however, even the largest retailers are considering doing mobile first design for the POS so they only have one app regardless of the client. This is also leading many retailers to consider using mobile POS devices that can be fixed or mobile to be used in their stores. There is a new level of maturity in systems and decisions for enterprise retailers. While consumer devices might look cooler, the need for enterprise class wi-fi and security with the explosion of IoT devices deployed has forced retailers to grow up. Also, that premium between enterprise class and consumer class is shrinking bringing many of these decisions to the forefront of CIO offices going forward. The customer of today and tomorrow are mobile and multi-channel causing retailers to adjust accordingly. This research looks at the current state of Mobile POS in North America, the adoption rates of the various retail verticals, and the shipment and installed base details by type of device (Rugged Handheld, Non-Rugged Handheld, and Tablets). It includes market sizing, trends, and forecasts through 2029. This study is designed for use by Private Equity Investors, Mobile POS Hardware and Software Providers, Service Providers, Maintenance Providers, Retailers and others who might have a vested interest in the North American Mobile Point-of-Sale Market. Note, this study does not include share by vendor although it does discuss future retailer preferences. For detailed vendor share and forecasts we recommend our Mobile POS by Vendor research where we track the number of devices shipped by Apple, HP, Toshiba, Motorola, and others and our POS/mPOS ISV List The study looks at the opportunity for each of the mobile devices for the following segments:
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Table of ContentsTABLE OF CONTENTS Executive Summary Introduction 1.0 Background 2.0 Trends and Market Drivers 2.1 Trends Driving mPOS Adoption 2.2 Trends Slowing mPOS Adoption 2.3 Challenges When Deploying Mobile 3.0 Market Size and Forecasts 3.1 North American mPOS Shipments 2024 through 2029 3.2 Fixed vs True Mobile Shipments 2024 through 2029 3.3 mPOS North America Installed Base Forecast 2024 through 2029 3.4 Fixed vs True Mobile Installed Base Forecast 2024 through 2029 4.0 Retailer Purchase Plans 5.1 mPOS Purchase Timing and Intent by Segment 5.2 mPOS Purchase Timing and Intent by Size of Retailer 5.0 What We See Ahead References and Methodology
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