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5G B2B市場-通信事業者の挑戦的な成長軌道


5G B2B Market-A challenging growth path for telcos

通信事業者はコンシューマー向け5G市場では大きな付加収益を得られないと予想されるため、B2B市場ではどのような機会があるのだろうか。フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート 「F5G B2B市場-通... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 言語
IDATE
イダテ社
2022年2月10日 お問い合わせください
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91 英語

 

サマリー

通信事業者はコンシューマー向け5G市場では大きな付加収益を得られないと予想されるため、B2B市場ではどのような機会があるのだろうか。フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「F5G B2B市場-通信事業者の挑戦的な成長軌道」では、以下の質問に焦点を当てて報告しています。

  •         通信事業者のB2B市場における5Gの成長リレーは何か?
  •         デジタル5GのB2B市場規模はどの程度か?
  •         B2Bの5G市場において、通信事業者にはどのような機会が開かれているのか?
  •         どの垂直市場で?
  •         通信事業者にとってのポジショニング/シナリオは?
  •         通信事業者のリスクと成長のリレーは?


スコープ
B2B市場における5Gサービスが対応する市場(プラットフォームやソフトウェアサービスなど)。
プライベートネットワークは本レポートでは扱わない。
※プライベートネットワークについては別レポート「5G専用線ネットワーク:促進要因、エコシステム、市場規模」を参照下さい。

対象地域

    アジア太平洋地域
            中国
            日本
            韓国
    欧州
            フランス
            ドイツ
            イタリア
            スペイン
            イギリス
    北アメリカ
            米国

プレーヤー

  •     AT&T
  •     Bouygues Telecom
  •     BT
  •     China
  •     China Mobile
  •     China Telecom
  •     China Unicom
  •     Deutsche Telekom
  •     KDDI
  •     KT
  •     LG U+
  •     NTT DoCoMo
  •     Orange
  •     SFR
  •     SK
  •     Telefónica
  •     TIM
  •     T-Mobile
  •     Verizon
  •     Vodafone
  •     Wind

 

その他詳細

5G B2B市場-通信事業者の挑戦的な成長軌道
テレコムビジネスユニット コンサルタント Sophie Lubrano 著
91ページ - 2022年2月10日発行

  •     レファレンス番号:M00005MRA
  •     配信:DigiWorld Interactiveプラットフォーム上
  •     言語:英語
  •     タグ:5G B2B、B2B市場、健康、物流、メディア、スマートシティ、スマート製造、通信事業者、輸送

 



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目次

1.エグゼクティブサマリー

1.1 B2B 5G市場における通信事業者の真のビジネスチャンス
1.2 新たなチャンス...そしてリスクをもたらす新たな複合エコシステム
1.3 通信事業者の4つのポジショニング・シナリオ
1.4 5G B2Bの課題に対応するための通信事業者の戦略的方向性

2.はじめに

3. 5Gの付加価値を生む垂直市場

3.1 5G付加価値垂直市場の概要
3.2 スマートマニュファクチャリング
3.3 交通・ロジスティクス
3.4 健康
3.5 スマートシティ
3.6 メディア

4.5G B2B市場のサイジングと予測

4.1.5G B2Bデジタル市場サイジング
4.2 5Gデジタル市場サイジング(サービスタイプ別
4.3 5Gデジタル市場の地域別サイジング5

5.通信事業者のバリューチェーンとポジショニング

5.1 5Gデジタル市場のバリューチェーンには多くのプレーヤーが存在する
5.2 新たな競争環境
5.3 付加価値ソリューションのITプッシュ傾向の加速
5.4 エコシステム全体でのスキルやコラボレーションの拡張が必要
5.5 水平展開から厳選された垂直展開のデジタルサービスプロバイダーへ

6.主要携帯通信キャリアの5G B2B戦略 - 国別詳細ベンチマーク

6.1 米国
6.2 中国
6.3 韓国
6.4 日本
6.5 英国
6.6 フランス
6.7 ドイツ
6.8 イタリア
6.9 スペイン

 

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Summary

Summary

As telcos are not expected to gain significant added revenues in the consumer 5G market, what are the opportunities for them in the B2B market?

This report focuses on the following questions:

  •     What are the 5G growth relays in the B2B market for telcos?
  •     What is the size of digital 5G B2B market?
  •     What kind of opportunities are opened for telcos in the B2B 5G market?
  •     In which vertical?
  •     What positioning/scenarios for telcos?
  •     What are the risks and growth relays for telcos?

Scope
Market addressed by 5G services in the B2B market, including platform and software services.
Private networks are not addressed in this report. There is a dedicated “private networks” in the “Wireless 5G” collection.

Geographic Area

  • Asia-Pacific
    •     China
    •     Japan
    •     South Korea
  • Europe
    •     France
    •     Germany
    •     Italy
    •     Spain
    •     United Kingdom
  • North America
    •     United States

Players

  •     AT&T
  •     Bouygues Telecom
  •     BT
  •     China
  •     China Mobile
  •     China Telecom
  •     China Unicom
  •     Deutsche Telekom
  •     KDDI
  •     KT
  •     LG U+
  •     NTT DoCoMo
  •     Orange
  •     SFR
  •     SK
  •     Telefónica
  •     TIM
  •     T-Mobile
  •     Verizon
  •     Vodafone
  •     Wind
 


Other details

5G B2B Market
A challenging growth path for telcos

By Sophie Lubrano, Consultant, Telecom Business Unit
91 pages - Published on 10 February 2022

  • Reference: M00005MRA
  • Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
  • Languages available: English
  • Tags: 5G B2B, B2B market, health, logistics, media, Smart City, smart manufacturing, Telcos, transportation


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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1 True opportunities for telcos in the B2B 5G market
1.2 New complex ecosystem leveraging new opportunities … and risks
1.3 Four positioning scenarios for telcos
1.4 Strategic orientations for telcos in order to meet 5G B2B challenges

2. Introduction

3. 5G value-added vertical markets
3.1 5G value-added vertical markets’ overview
3.2 Smart Manufacturing
3.3 Transportation and logistics
3.4 Health
3.5 Smart city
3.6 Media

4. 5G B2B market sizing and forecast
4.1. 5G B2B digital market sizing
4.2 5G digital market sizing by type of service
4.3 5G digital market sizing by region

5. Value Chain and positioning for telcos
5.1 Many players in the 5G digital market value chain
5.2 New competitive landscape
5.3 Acceleration of the IT push trend for value-added solutions
5.4 Need to extend skills and collaboration across the ecosystem
5.5 From horizontal play to selected verticals digital service provider

6. 5G B2B strategies of main MNOs – Detailed benchmark by country
6.1 USA
6.2 China
6.3 South Korea
6.4 Japan
6.5 UK
6.6 France
6.7 Germany
6.8 Italy
6.9 Spain

 

 

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