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ゲームストリーミング市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別(ウェブベース、アプリベース)、収益モデル別(サブスクリプション、広告)、プラットフォームソリューション別、地域別、セグメント別予測、2025年~2033年

ゲームストリーミング市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別(ウェブベース、アプリベース)、収益モデル別(サブスクリプション、広告)、プラットフォームソリューション別、地域別、セグメント別予測、2025年~2033年


Game Streaming Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solutions (Web-based, App-based), By Revenue Model (Subscription, Advertisement), By Platform Solutions, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033

ゲームストリーミング市場の概要 世界のゲームストリーミング市場規模は2024年に108.5億米ドルと推定され、2033年には316.3億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までのCAGRは12.9%で成長する。市場成... もっと見る

 

 

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サマリー

ゲームストリーミング市場の概要

世界のゲームストリーミング市場規模は2024年に108.5億米ドルと推定され、2033年には316.3億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までのCAGRは12.9%で成長する。市場成長の主因は、クラウドゲームプラットフォームの採用増加、低遅延インタラクティブストリーミングの需要拡大、esportsや対戦型ゲームコンテンツの急速な拡大、クリエイターやストリーマーの収益化機会の増加、高速インターネットや5Gネットワークの普及、高品質のリアルタイムゲームプレイストリーミングをサポートするエッジコンピューティングへの投資の拡大などである。

クラウドゲーミングの急速な普及は、ゲームストリーミング業界の主要な触媒となりつつある。消費者は、高性能なハードウェアを必要としない、サブスクリプション・ベースでデバイスに依存しないゲーム・エコシステムをますます好むようになっている。これを受けて、プラットフォーム・プロバイダーはクラウド・インフラを強化し、コンテンツ配信パイプラインを最適化して、スケーラブルで高品質なストリーミングをサポートしています。この移行により、開発者もストリーミング環境に最適化されたクラウドネイティブなゲームタイトルを設計するようになっています。クラウドエコシステムが成熟するにつれて、市場全体の普及率とユーザーエンゲージメントが大幅に向上している。

世界的なesports部門は力強い拡大を続けており、ゲームストリーミングの人気急上昇に大きく貢献している。大規模な競技イベントは世界中の多くの観客を魅了し、高品質なリアルタイム放送機能の必要性を高めている。同時に、コンテンツクリエイターやゲームインフルエンサーは、パーソナライズされたコミュニティ中心の体験を通じて、市場のダイナミクスを再構築しています。ストリーミングプラットフォームは、これらのクリエイターをサポートするために、高度な制作、分析、収益化ツールに投資している。esportsの知名度とクリエイター主導のエンゲージメントが相まって、市場の力強い成長が持続しています。

5Gとエッジコンピューティングの技術開発により、ゲームストリーミングのパフォーマンスベンチマークが再定義されつつある。高速モバイルネットワークは、スマートフォンやその他のポータブルデバイスでの高解像度、低遅延ゲームストリームを可能にしています。ユーザーの近くに設置されたエッジ・コンピューティング・ノードは、ワークロードをローカルに処理することで、応答時間をさらに短縮します。このような進歩により、よりスムーズで没入感のあるゲーム体験が実現し、ストリーミングベースのゲームモデルの採用が広がっています。グローバル・ネットワーク・インフラが進化し続けることで、市場の拡大はさらに加速するでしょう。

世界のゲームストリーミング市場レポート区分

本レポートでは、世界、地域、国レベルでの収益成長を予測し、2021年から2033年までの各サブセグメントにおける最新の業界動向とビジネスチャンスの分析を提供しています。この調査において、Grand View Research社は世界のゲームストリーミング市場レポートをソリューション、収益モデル、プラットフォームソリューション、地域に基づいてセグメント化しています:

- ソリューションの展望(収益、百万米ドル、2021年~2033年)
- ウェブベース
- アプリベース
- 収益モデルの展望(収益、百万米ドル、2021年~2033年)
- サブスクリプション
- 広告
- その他
- プラットフォームソリューションの展望(売上高、百万米ドル、2021年~2033年)
- モバイルゲーム
- PCゲーム
- コンソールゲーム
- 地域別展望(売上高、百万米ドル、2021年~2033年)
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- 欧州
o イギリス
ドイツ
o フランス
- アジア太平洋
o 中国
o 日本
o インド
o オーストラリア
o 韓国
- ラテンアメリカ
o ブラジル
- 中東・アフリカ(MEA)
o KSA
o アラブ首長国連邦
o 南アフリカ

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場インサイト
2.2.セグメント別の展望
2.3.競合他社の見通し
第3章.ゲームストリーミング市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.世界のゲームストリーミング市場展望
3.2.業界バリューチェーン分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.業界の課題
3.4.ポーターのファイブフォース分析
3.4.1.サプライヤーパワー
3.4.2.バイヤーパワー
3.4.3.代替の脅威
3.4.4.新規参入の脅威
3.4.5.競合ライバル
3.5.PESTEL分析
3.5.1.政治情勢
3.5.2.経済情勢
3.5.3.社会情勢
3.5.4.技術的景観
3.5.5.環境的景観
3.5.6.法的環境
第4章.ゲームストリーミング市場ソリューションの推定と予測
4.1.ゲームストリーミング市場:ソリューションの動向分析(2024年、2033年
4.1.1.ウェブベース
4.1.1.1.ウェブベースのモニタリング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
4.1.2.アプリベース
4.1.2.1.アプリベース市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Million)
第5章.ゲームストリーミング市場収益モデルの推定と予測
5.1.ゲームストリーミング市場収益モデルの動向分析(2024年、2033年
5.1.1.サブスクリプション
5.1.1.1.サブスクリプション市場の推計と予測、2021年〜2033年(百万米ドル)
5.1.2.広告
5.1.2.1.広告市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
5.1.3.その他
5.1.3.1.その他市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
第6章.ゲームストリーミング市場プラットフォームソリューションの展望 推計と予測
6.1.ゲームストリーミング市場プラットフォームソリューションの動向分析(2024年、2033年
6.1.1.モバイルゲーム
6.1.1.1.モバイルゲーム市場の推計と予測、2021年〜2033年(百万米ドル)
6.1.2.PCゲーム
6.1.2.1.IT・通信市場の2021~2033年の推定と予測(百万米ドル)
6.1.3.コンソールゲーム
6.1.3.1.その他市場の2021年~2033年の推定と予測(USD Million)
第7章.ゲームストリーミング市場地域別推定と動向分析
7.1.ゲームストリーミング市場シェア(地域別):2024年・2033年 USD Million
7.2.北米
7.2.1.北米のゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
7.2.1.1.北米のゲームストリーミング市場の国別見積もりと予測、2021年〜2033年(USD Million)
7.2.1.2.北米ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.2.1.3.北米ゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.2.1.4.北米ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.2.2.米国
7.2.2.1.米国のゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
7.2.2.2.米国のゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.2.2.3.米国ゲームストリーミング市場:収益モデル別2021年~2033年予測・比較(USD Million)
7.2.2.4.米国ゲームストリーミング市場:2021~2033年(USD百万ドル)、プラットフォームソリューション別推計および予測
7.2.3.カナダ
7.2.3.1.カナダのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
7.2.3.2.カナダのゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.2.3.3.カナダのゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.2.3.4.カナダのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.2.4.メキシコ
7.2.4.1.メキシコのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021〜2033年(USD Million)
7.2.4.2.メキシコのゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021〜2033年 (百万米ドル)
7.2.4.3.メキシコのゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.2.4.4.メキシコのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.3.欧州
7.3.1.欧州ゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(USD Million)
7.3.1.1.欧州ゲームストリーミング市場の国別推計と予測、2021〜2033年 (百万米ドル)
7.3.1.2.欧州ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.3.1.3.欧州ゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(百万米ドル)
7.3.1.4.欧州ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.3.2.英国
7.3.2.1.イギリスのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
7.3.2.2.イギリスのゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.3.2.3.イギリスのゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.3.2.4.イギリスのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021年~2033年(USD Million)
7.3.3.ドイツ
7.3.3.1.ドイツのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
7.3.3.2.ドイツのゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年(USD Million)
7.3.3.3.ドイツゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.3.3.4.ドイツゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.3.4.フランス
7.3.4.1.フランスゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
7.3.4.2.フランスゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.3.4.3.フランスゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.3.4.4.フランスゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021~2033年(USD Million)
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.アジア太平洋地域のゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.4.1.1.アジア太平洋地域のゲームストリーミング市場の国別推定と予測、2021〜2033年 (百万米ドル)
7.4.1.2.アジア太平洋地域のゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021年~2033年(百万米ドル)
7.4.1.3.アジア太平洋地域のゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(USD百万ドル)
7.4.1.4.アジア太平洋地域のゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.4.2.中国
7.4.2.1.中国ゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年〜2033年(百万米ドル)
7.4.2.2.中国ゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年〜2033年 (百万米ドル)
7.4.2.3.中国ゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.4.2.4.中国ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021年〜2033年(USD Million)
7.4.3.日本
7.4.3.1.日本のゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年〜2033年(USD Million)
7.4.3.2.日本のゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年〜2033年(百万米ドル)
7.4.3.3.日本のゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.4.3.4.日本のゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.4.4.インド
7.4.4.1.インドのゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(USD Million)
7.4.4.2.インドのゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.4.4.3.インドゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.4.4.4.インドゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.4.5.オーストラリア
7.4.5.1.オーストラリアのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年〜2033年(USD Million)
7.4.5.2.オーストラリアのゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.4.5.3.オーストラリアのゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.4.5.4.オーストラリア:ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.4.6.韓国
7.4.6.1.韓国ゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
7.4.6.2.韓国ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021年~2033年(USD Million)
7.4.6.3.韓国ゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.4.6.4.韓国ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021~2033年(USD Million)
7.5.中南米
7.5.1.中南米のゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.5.1.1.中南米のゲームストリーミング市場の国別推定と予測、2021〜2033年 (百万米ドル)
7.5.1.2.中南米のゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021年~2033年(USD Million)
7.5.1.3.中南米のゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021年〜2033年(USD百万ドル)
7.5.1.4.ラテンアメリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.5.2.ブラジル
7.5.2.1.ブラジルのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.5.2.2.ブラジルのゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.5.2.3.ブラジルゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.5.2.4.ブラジルゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021年~2033年(USD Million)
7.6.中東・アフリカ
7.6.1.中東・アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021〜2033年 (百万米ドル)
7.6.1.1.中東・アフリカのゲームストリーミング市場の国別推定と予測、2021〜2033年 (百万米ドル)
7.6.1.2.中東およびアフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別 (2021〜2033年:USD Million)
7.6.1.3.中東・アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別 (2021年~2033年:USD百万ドル)
7.6.1.4.中東・アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.6.2.KSA
7.6.2.1.2021〜2033年におけるゲームストリーミング市場の推定と予測(百万米ドル)
7.6.2.2.2021〜2033年におけるKSAゲームストリーミング市場の推定と予測(ソリューション別) (百万米ドル
7.6.2.3.2021〜2033年におけるKSAゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別(百万米ドル)
7.6.2.4.KSAゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.6.3.アラブ首長国連邦
7.6.3.1.UAEのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
7.6.3.2.UAEのゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.6.3.3.UAEゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD百万ドル)
7.6.3.4.UAEゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(USD Million)
7.6.4.南アフリカ
7.6.4.1.南アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021〜2033年 (百万米ドル)
7.6.4.2.南アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測、ソリューション別、2021年~2033年 (百万米ドル)
7.6.4.3.南アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021〜2033年(USD Million)
7.6.4.4.南アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021年~2033年(USD Million)
第8章.競争環境
8.1.主要市場参入企業別の最新動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.企業の市場ポジショニング、2024年
8.4.企業ヒートマップ分析
8.5.企業プロフィール/リスト
8.5.1.アルファベット(Youtube)
8.5.1.1.参加企業の概要
8.5.1.2.財務パフォーマンス
8.5.1.3.製品ベンチマーク
8.5.1.4.戦略的イニシアティブ
8.5.2.アマゾン・ドット・コム
8.5.2.1.参加企業の概要
8.5.2.2.財務パフォーマンス
8.5.2.3.製品ベンチマーク
8.5.2.4.戦略的イニシアティブ
8.5.3.メタプラットフォームズ
8.5.3.1.参加企業の概要
8.5.3.2.業績
8.5.3.3.製品ベンチマーク
8.5.3.4.戦略的イニシアティブ
8.5.4.アップル
8.5.4.1.参加企業の概要
8.5.4.2.業績
8.5.4.3.製品ベンチマーク
8.5.4.4.戦略的イニシアティブ
8.5.5.ジェンビッド・ホールディングス
8.5.5.1.参加企業の概要
8.5.5.2.業績
8.5.5.3.製品ベンチマーク
8.5.5.4.戦略的イニシアティブ
8.5.6.ゴスゲーマーズ
8.5.6.1.参加者の概要
8.5.6.2.業績
8.5.6.3.製品ベンチマーク
8.5.6.4.戦略的イニシアティブ
8.5.7.フヤ
8.5.7.1.参加者の概要
8.5.7.2.業績
8.5.7.3.製品ベンチマーク
8.5.7.4.戦略的イニシアティブ
8.5.8.AfreecaTV社
8.5.8.1.参加企業の概要
8.5.8.2.業績
8.5.8.3.製品ベンチマーク
8.5.8.4.戦略的イニシアティブ
8.5.9.エヌビディア
8.5.9.1.参加企業の概要
8.5.9.2.業績
8.5.9.3.製品ベンチマーク
8.5.9.4.戦略的イニシアティブ
8.5.10.パーセククラウド
8.5.10.1.参加企業の概要
8.5.10.2.業績
8.5.10.3.製品ベンチマーク
8.5.10.4.戦略的イニシアティブ
8.5.11.ソニーグループ
8.5.11.1.参加企業の概要
8.5.11.2.業績
8.5.11.3.製品ベンチマーク
8.5.11.4.戦略的イニシアティブ

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図表リスト

テーブル一覧

表1 世界のゲームストリーミング市場の地域別推計と予測(2021年~2033年、USD Million)
表2 世界のゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021年~2033年(百万米ドル)
表3 ゲームストリーミングの世界市場:収益モデル別2021年~2033年予測・予測(USD Million)
表4 世界のゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021年~2033年(百万米ドル)
表5 北米ゲームストリーミング市場の国別推計および予測:2021年~2033年(百万米ドル)
表6 北米ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021年~2033年(百万米ドル)
表7 北米ゲームストリーミング市場の推定と予測(収益モデル別):2021~2033年(百万米ドル
表8 北米ゲームストリーミング市場の推定と予測(プラットフォームソリューション別):2021~2033年(百万米ドル
表9 米国ゲームストリーミング市場の推定と予測(ソリューション別):2021~2033年(百万米ドル
表10 米国ゲームストリーミング市場の推定と予測(収益モデル別):2021~2033年(百万米ドル
表11 米国ゲームストリーミング市場の推定と予測(プラットフォーム・ソリューション別):2021~2033年(百万米ドル
表12 カナダのゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表13 カナダのゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(百万米ドル)
表14 カナダのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表15 メキシコのゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表16 メキシコのゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(USD Million)
表17 メキシコのゲームストリーミング市場の予測・推移(プラットフォーム・ソリューション別):2021~2033年(百万米ドル
表18 欧州ゲームストリーミング市場の国別推計および予測:2021~2033年(百万米ドル)
表19 欧州ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表20 欧州ゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021~2033年(百万米ドル)
表21 欧州ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表22 英国ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表23 英国ゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(USD Million)
表24 英国ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォーム・ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表25 ドイツのゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021年~2033年(百万米ドル)
表26 ドイツのゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(百万米ドル)
表27 ドイツのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021〜2033年(百万米ドル)
表28 フランスのゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021年~2033年(百万米ドル)
表29 フランスのゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(百万米ドル)
表30 フランスのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表31 アジア太平洋地域ゲームストリーミング市場の国別推計および予測:2021年~2033年(百万米ドル)
表32 アジア太平洋地域のゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021年~2033年(百万米ドル)
表33 アジア太平洋地域のゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(百万米ドル)
表34 アジア太平洋地域ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表35 中国ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表36 中国ゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021年~2033年(百万米ドル)
表37 中国ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表38 日本ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表39 日本ゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021年~2033年(百万米ドル)
表40 日本ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォーム・ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表41 インドゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表42 インドのゲームストリーミング市場の収益モデル別推計と予測:2021~2033年(百万米ドル)
表43 インドゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォーム・ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表44 オーストラリアのゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021年~2033年(百万米ドル)
表45 オーストラリアのゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(百万米ドル)
表46 オーストラリアのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォーム・ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表47 韓国ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表48 韓国ゲームストリーミング市場の推定と予測(収益モデル別):2021~2033年(百万米ドル
表49 韓国ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォーム・ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表50 中南米ゲームストリーミング市場の国別推計と予測:2021~2033年(百万米ドル)
表51 ラテンアメリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表52 ラテンアメリカのゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(百万米ドル)
表53 ラテンアメリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021~2033年(USD Million)
表54 ブラジル ゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表55 ブラジルゲームストリーミング市場の見積もりと予測:収益モデル別、2021年~2033年(USD Million)
表56 ブラジルのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォーム・ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表57 中東・アフリカ ゲームストリーミング市場の国別推計と予測:2021~2033年(百万米ドル)
表58 中東・アフリカ ゲームストリーミング市場の推定と予測(ソリューション別):2021~2033年(百万米ドル
表59 中東・アフリカ ゲームストリーミング市場の推定と予測(収益モデル別):2021~2033年(百万米ドル
表60 中東・アフリカ ゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォーム・ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表61 サウジアラビアのゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表62 サウジアラビアのゲームストリーミング市場の推計と予測:収益モデル別、2021~2033年(USD Million)
表63 サウジアラビアのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォーム・ソリューション別、2021~2033年(USD Million)
表64 UAEゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表65 UAEゲームストリーミング市場の推定と予測:収益モデル別、2021~2033年(百万米ドル)
表66 UAEゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表67 南アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:ソリューション別、2021~2033年(百万米ドル)
表68 南アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測(収益モデル別):2021~2033年(百万米ドル
表69 南アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測:プラットフォームソリューション別、2021年~2033年(USD Million)図表一覧

図1 ゲームストリーミング市場のセグメンテーション
図2 市場調査プロセス
図3 情報収集
図4 一次調査のパターン
図5 市場調査アプローチ
図6 親市場分析
図7 市場形成と検証
図8 ゲームストリーミング市場スナップショット
図9 ゲームストリーミング市場セグメントスナップショット
図10 ゲームストリーミング市場の競合分野スナップショット
図11 市場ドライバー関連性分析(現在と将来のインパクト)
図12 市場阻害要因関連性分析(現在と将来への影響)
図13 バリューチェーン分析
図14 ゲームストリーミング市場:ソリューション展望の主な要点(百万米ドル)
図15 ゲームストリーミング市場:2024年および2033年のソリューション動向分析(百万米ドル)
図16 ウェブベース市場:2021年~2033年の収益予測(百万米ドル)
図17 アプリベース市場の収益予測および予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図18 ゲームストリーミング市場収益モデル展望の要点(百万米ドル)
図19 ゲームストリーミング市場:2024年および2033年の収益モデルの動向分析(百万米ドル)
図20 サブスクリプション市場:2021年~2033年の収益予測(百万米ドル)
図21 広告市場:収益予測および予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図22 その他市場の収益予測および展望、2021年~2033年(百万米ドル)
図23 ゲームストリーミング市場エンドユーズ展望の要点(百万米ドル)
図24 ゲームストリーミング市場:2024年および2033年のエンドユーザー動向分析(百万米ドル)
図25 モバイルゲーム市場:2021年~2033年の収益予測(百万米ドル)
図26 PCゲーム市場:2021年~2033年の収益予測および展望(百万米ドル)
図27 家庭用ゲーム機市場の収益予測および展望、2021~2033年(百万米ドル)
図28 ゲームストリーミング市場:地域別展望、2024年および2033年(百万米ドル)
図29 北米ゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図30 米国ゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図31 カナダのゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図32 メキシコのゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図33 欧州ゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図34 英国ゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図35 ドイツのゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図36 フランスのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図37 アジア太平洋地域のゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図38 中国ゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図39 日本ゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図40 インドゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図41 オーストラリアのゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図42 韓国ゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図43 中南米ゲームストリーミング市場の2021年~2033年の推定と予測(百万米ドル)
図44 ブラジル市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図45 MEAゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図46 KSAゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図47 UAEゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図48 南アフリカのゲームストリーミング市場の推定と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
図49 戦略フレームワーク
図50 企業の分類

 

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Summary

Game Streaming Market Summary

The global game streaming market size was estimated at USD 10.85 billion in 2024 and is projected to reach USD 31.63 billion by 2033, growing at a CAGR of 12.9% from 2025 to 2033. The market growth is primarily driven by the rising adoption of cloud gaming platforms, growing demand for low-latency interactive streaming, rapid expansion of esports and competitive gaming content, increasing monetization opportunities for creators and streamers, widespread penetration of high-speed internet and 5G networks, and growing investments in edge computing to support high-quality real-time gameplay streaming.

The rapid rise in cloud gaming adoption is becoming a primary catalyst for the game streaming industry. Consumers increasingly favor subscription-based, device-independent gaming ecosystems that eliminate the requirement for high-performance hardware. In response, platform providers are strengthening cloud infrastructures and optimizing content delivery pipelines to support scalable, high-quality streaming. This transition is also prompting developers to design cloud-native game titles optimized for streaming environments. As cloud ecosystems mature, they are significantly boosting overall market penetration and user engagement.

The global esports sector continues its robust expansion, substantially contributing to the surging popularity of game streaming. Large-scale competitive events attract massive global audiences, driving the need for high-quality, real-time broadcast capabilities. Simultaneously, content creators and gaming influencers are reshaping market dynamics through personalized, community-centric experiences. Streaming platforms are investing in advanced production, analytics, and monetization tools to support these creators. The combined momentum from esports visibility and creator-driven engagement is sustaining strong market growth.

Technological developments in 5G and edge computing are redefining the performance benchmarks for game streaming. High-speed mobile networks are enabling high-resolution, low-latency game streams on smartphones and other portable devices. Edge computing nodes, placed closer to users, further reduce response times by processing workloads locally. These advancements deliver smoother, more immersive gaming experiences and drive broader adoption of streaming-based gaming models. As global network infrastructure continues to evolve, it will further accelerate market expansion.

Global Game Streaming Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the global game streaming market report based on solutions, revenue model, platform solutions, and region:

• Solutions Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Web-based
• App-based
• Revenue Model Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Subscription
• Advertisement
• Others
• Platform Solutions Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Mobile games
• PC games
• Console games
• Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o UK
o Germany
o France
• Asia Pacific
o China
o Japan
o India
o Australia
o South Korea
• Latin America
o Brazil
• Middle East & Africa (MEA)
o KSA
o UAE
o South Africa



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Insights
2.2. Segmental Outlook
2.3. Competitive Outlook
Chapter 3. Game Streaming Market Variables, Trends & Scope
3.1. Global Game Streaming Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.4. Porter’s Five Forces Analysis
3.4.1. Supplier Power
3.4.2. Buyer Power
3.4.3. Substitution Threat
3.4.4. Threat from New Entrant
3.4.5. Competitive Rivalry
3.5. PESTEL Analysis
3.5.1. Political Landscape
3.5.2. Economic Landscape
3.5.3. Social Landscape
3.5.4. Technological Landscape
3.5.5. Environmental Landscape
3.5.6. Legal Landscape
Chapter 4. Game Streaming Market: Solutions Estimates & Forecasts
4.1. Game Streaming Market: Solutions Movement Analysis, 2024 & 2033
4.1.1. Web-based
4.1.1.1. Web-based Monitoring Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.1.2. App-based
4.1.2.1. App-based Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 5. Game Streaming Market: Revenue Model Estimates & Forecasts
5.1. Game Streaming Market: Revenue Model Movement Analysis, 2024 & 2033
5.1.1. Subscription
5.1.1.1. Subscription Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
5.1.2. Advertisement
5.1.2.1. Advertisement Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
5.1.3. Others
5.1.3.1. Others Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 6. Game Streaming Market: Platform Solutions Outlook Estimates & Forecasts
6.1. Game Streaming Market: Platform Solutions Movement Analysis, 2024 & 2033
6.1.1. Mobile games
6.1.1.1. Mobile Games Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
6.1.2. PC games
6.1.2.1. IT & Telecommunication Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
6.1.3. Console games
6.1.3.1. Others Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 7. Game Streaming Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Game Streaming Market Share, By Region, 2024 & 2033 USD Million
7.2. North America
7.2.1. North America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.1.1. North America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Country, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.1.2. North America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.1.3. North America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.1.4. North America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. U.S. Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.2.2. U.S. Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.2.3. U.S. Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.2.4. U.S. Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Canada Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.3.2. Canada Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.3.3. Canada Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.3.4. Canada Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.4. Mexico
7.2.4.1. Mexico Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.4.2. Mexico Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.4.3. Mexico Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.2.4.4. Mexico Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.1.1. Europe Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Country, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.1.2. Europe Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.1.3. Europe Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.1.4. Europe Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. UK Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.2.2. UK Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.2.3. UK Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.2.4. UK Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Germany Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.3.2. Germany Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.3.3. Germany Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.3.4. Germany Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. France Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.4.2. France Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.4.3. France Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.3.4.4. France Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.1.1. Asia Pacific Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Country, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.1.2. Asia Pacific Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.1.3. Asia Pacific Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.1.4. Asia Pacific Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.2. China
7.4.2.1. China Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.2.2. China Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.2.3. China Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.2.4. China Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.3. Japan
7.4.3.1. Japan Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.3.2. Japan Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.3.3. Japan Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.3.4. Japan Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.4. India
7.4.4.1. India Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.4.2. India Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.4.3. India Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.4.4. India Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.5. Australia
7.4.5.1. Australia Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.5.2. Australia Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.5.3. Australia Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.5.4. Australia Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.6. South Korea
7.4.6.1. South Korea Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.6.2. South Korea Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.6.3. South Korea Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.4.6.4. South Korea Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.5. Latin America
7.5.1. Latin America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.5.1.1. Latin America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Country, 2021 - 2033 (USD Million)
7.5.1.2. Latin America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.5.1.3. Latin America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.5.1.4. Latin America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Brazil Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.5.2.2. Brazil Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.5.2.3. Brazil Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.5.2.4. Brazil Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6. Middle East and Africa
7.6.1. Middle East and Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.1.1. Middle East and Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Country, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.1.2. Middle East and Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions , 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.1.3. Middle East and Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.1.4. Middle East and Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.2. KSA
7.6.2.1. KSA Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.2.2. KSA Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.2.3. KSA Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.2.4. KSA Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.3. UAE
7.6.3.1. UAE Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.3.2. UAE Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.3.3. UAE Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.3.4. UAE Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.4. South Africa
7.6.4.1. South Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.4.2. South Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.4.3. South Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6.4.4. South Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Market Positioning, 2024
8.4. Company Heat Map Analysis
8.5. Company Profiles/Listing
8.5.1. Alphabet Inc. (Youtube)
8.5.1.1. Participant’s Overview
8.5.1.2. Financial Performance
8.5.1.3. Product Benchmarking
8.5.1.4. Strategic Initiatives
8.5.2. Amazon.com Inc.
8.5.2.1. Participant’s Overview
8.5.2.2. Financial Performance
8.5.2.3. Product Benchmarking
8.5.2.4. Strategic Initiatives
8.5.3. Meta Platforms Inc.
8.5.3.1. Participant’s Overview
8.5.3.2. Financial Performance
8.5.3.3. Product Benchmarking
8.5.3.4. Strategic Initiatives
8.5.4. Apple Inc.
8.5.4.1. Participant’s Overview
8.5.4.2. Financial Performance
8.5.4.3. Product Benchmarking
8.5.4.4. Strategic Initiatives
8.5.5. Genvid Holdings Inc.
8.5.5.1. Participant’s Overview
8.5.5.2. Financial Performance
8.5.5.3. Product Benchmarking
8.5.5.4. Strategic Initiatives
8.5.6. GosuGamers
8.5.6.1. Participant’s Overview
8.5.6.2. Financial Performance
8.5.6.3. Product Benchmarking
8.5.6.4. Strategic Initiatives
8.5.7. Huya
8.5.7.1. Participant’s Overview
8.5.7.2. Financial Performance
8.5.7.3. Product Benchmarking
8.5.7.4. Strategic Initiatives
8.5.8. AfreecaTV Corp.
8.5.8.1. Participant’s Overview
8.5.8.2. Financial Performance
8.5.8.3. Product Benchmarking
8.5.8.4. Strategic Initiatives
8.5.9. NVIDIA Corp.
8.5.9.1. Participant’s Overview
8.5.9.2. Financial Performance
8.5.9.3. Product Benchmarking
8.5.9.4. Strategic Initiatives
8.5.10. Parsec Cloud Inc.
8.5.10.1. Participant’s Overview
8.5.10.2. Financial Performance
8.5.10.3. Product Benchmarking
8.5.10.4. Strategic Initiatives
8.5.11. Sony Group Corp.
8.5.11.1. Participant’s Overview
8.5.11.2. Financial Performance
8.5.11.3. Product Benchmarking
8.5.11.4. Strategic Initiatives

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List of Tables/Graphs

List of Tables

Table 1 Global Game Streaming market estimates and forecasts, by region, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 2 Global Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 3 Global Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 4 Global Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 5 North America Game Streaming market estimates and forecasts, by country, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 6 North America Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 7 North America Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 8 North America Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 9 U.S. Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 10 U.S. Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 11 U.S. Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 12 Canada Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 13 Canada Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 14 Canada Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 15 Mexico Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 16 Mexico Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 17 Mexico Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 18 Europe Game Streaming market estimates and forecasts, by country, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 19 Europe Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 20 Europe Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 21 Europe Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 22 UK Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 23 UK Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 24 UK Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 25 Germany Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 26 Germany Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 27 Germany Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 28 France Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 29 France Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 30 France Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 31 Asia Pacific Game Streaming market estimates and forecasts, by country, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 32 Asia Pacific Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 33 Asia Pacific Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 34 Asia Pacific Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 35 China Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 36 China Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 37 China Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 38 Japan Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 39 Japan Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 40 Japan Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 41 India Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 42 India Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 43 India Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 44 Australia Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 45 Australia Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 46 Australia Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 47 South Korea Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 48 South Korea Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 49 South Korea Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 50 Latin America Game Streaming market estimates and forecasts, by country, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 51 Latin America Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 52 Latin America Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 53 Latin America Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 54 Brazil Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 55 Brazil Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 56 Brazil Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 57 Middle East & Africa Game Streaming market estimates and forecasts, by country, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 58 Middle East & Africa Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 59 Middle East & Africa Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 60 Middle East & Africa Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 61 Saudi Arabia Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 62 Saudi Arabia Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 63 Saudi Arabia Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 64 UAE Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 65 UAE Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 66 UAE Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 67 South Africa Game Streaming market estimates and forecasts, by Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 68 South Africa Game Streaming market estimates and forecasts, by Revenue Model, 2021 - 2033 (USD Million)
Table 69 South Africa Game Streaming market estimates and forecasts, by Platform Solutions, 2021 - 2033 (USD Million)List of Figures

Fig. 1 Game Streaming market segmentation
Fig. 2 Market research process
Fig. 3 Information procurement
Fig. 4 Primary research pattern
Fig. 5 Market research approaches
Fig. 6 Parent market analysis
Fig. 7 Market formulation & validation
Fig. 8 Game Streaming market snapshot
Fig. 9 Game Streaming market segment snapshot
Fig. 10 Game Streaming market competitive sector snapshot
Fig. 11 Market driver relevance analysis (Current & future impact)
Fig. 12 Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
Fig. 13 Value Chain Analysis
Fig. 14 Game Streaming market: Solutions outlook key takeaways (USD Million)
Fig. 15 Game Streaming market: Solutions movement analysis 2024 & 2033 (USD Million)
Fig. 16 Web-based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 17 App-based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 18 Game Streaming market: Revenue Model outlook key takeaways (USD Million)
Fig. 19 Game Streaming market: Revenue Model movement analysis 2024 & 2033 (USD Million)
Fig. 20 Subscription Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 21 Advertisement Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 22 Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 23 Game Streaming market: End Use outlook key takeaways (USD Million)
Fig. 24 Game Streaming market: End Use movement analysis 2024 & 2033 (USD Million)
Fig. 25 Mobile Games Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 26 PC games Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 27 Console Games Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 28 Game Streaming market: Regional outlook, 2024 & 2033 (USD Million)
Fig. 29 North America Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 30 U.S. Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 31 Canada Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 32 Mexico Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 33 Europe Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 34 UK Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 35 Germany Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 36 France Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 37 Asia Pacific Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 38 China Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 39 Japan Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 40 India Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 41 Australia Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 42 South Korea Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 43 Latin America Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 44 Brazil market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 45 MEA Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 46 KSA Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 47 UAE Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 48 South Africa Game Streaming market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Fig. 49 Strategy framework
Fig. 50 Company Categorization

 

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