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中東のフィットネスアプリ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(エクササイズ&減量、ダイエット&栄養、アクティビティトラッキング)、プラットフォーム別(Android、iOS)、デバイス別(スマートフォン、タブレット、ウェアラブルデバイス)、国別、およびセグメント別予測、2025年~2033年

中東のフィットネスアプリ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(エクササイズ&減量、ダイエット&栄養、アクティビティトラッキング)、プラットフォーム別(Android、iOS)、デバイス別(スマートフォン、タブレット、ウェアラブルデバイス)、国別、およびセグメント別予測、2025年~2033年


Middle East Fitness Apps Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Exercise & Weight Loss, Diet & Nutrition, Activity Tracking), By Platform (Android, iOS), By Devices (Smartphones, Tablets, Wearable Devices), By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2033

中東フィットネスアプリ市場概要 中東のフィットネスアプリ市場規模は2024年に4億3900万米ドルと推定され、2033年には11億1336万米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までのCAGRは11.93%で成長すると予... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2025年9月8日 US$3,950
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サマリー

中東フィットネスアプリ市場概要

中東のフィットネスアプリ市場規模は2024年に4億3900万米ドルと推定され、2033年には11億1336万米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までのCAGRは11.93%で成長すると予測される。中東におけるフィットネスアプリの成長は、消費者の健康意識の高まりと予防医療重視の高まりが原動力となっている。サウジアラビア、アラブ首長国連邦、カタールなどの国々では、スマートフォンの普及率が高く、インターネットインフラが拡大しているため、フィットネスアプリが広く利用され、便利になっている。2024年10月、OyshoはUAEで無料のスポーツトレーニングアプリを開始し、フィットネス、ヨガ、ピラティス、ランニングなど、70人の国際的なトレーナーが指導する1,200以上のセッションを提供した。

中東におけるフィットネス・アプリの普及:高まるトレンド

フィットネスや予防医療に対する意識の高まりは、中東全域でフィットネスアプリの普及を大きく後押ししています。UAE、サウジアラビア、カタールなどの国々では、健康状態をモニターし、体重を管理し、ストレスを軽減し、アクティブなライフスタイルを維持するために、デジタルプラットフォームを利用する消費者が増えている。肥満、糖尿病、心血管疾患などの慢性疾患に対する懸念の高まりにより、この地域の多くの個人は、運動ルーチン、食事計画、全体的な健康状態を追跡するためにフィットネスアプリを積極的に利用するようになっています。

デジタルアクセスが中東でのフィットネス・アプリ導入を後押し

中東では、スマートフォンと高速インターネットの普及がフィットネスアプリの普及に拍車をかけており、ユーザーはいつでもどこでもワークアウトにアクセスし、進捗状況を追跡し、個別の指導を受けることができます。フィットネスブランドは、このような利便性とカスタマイズの需要にますます応えるようになっており、多様なライフスタイルや嗜好に合わせたプログラムを提供しています。2024年4月、Fitness FirstはUAE全土で「Yoga is for Everyone」イニシアチブを開始し、年齢、性別、フィットネスレベルを問わず、包括的なヨガクラスを1週間シリーズで提供した。このプログラムは、ヨガにまつわる障壁を取り除くことを目的とし、陰ヨガ・チャクラ、満月ヨガ、産後ヨガなどの多様なセッションを提供し、身体的、精神的、感情的な幸福を促進した。

中東におけるエンゲージメント向上におけるウェアラブルの役割

Apple Watch、Fitbits、Garminトラッカーなどのウェアラブル・フィットネス・デバイスは、中東全域でフィットネス・アプリとのエンゲージメントをますます促進している。これらのデバイスは、歩数、心拍数、消費カロリー、睡眠パターンなどのデータをリアルタイムで提供し、アプリと同期させることで、ユーザーのインサイトを高め、トラッキングの精度を向上させ、より効果的な目標設定を可能にする。

中東のフィットネスアプリ市場レポート区分

本レポートでは、2021年から2033年にかけての国レベルでの収益成長を予測し、各サブセグメントにおける最新の業界動向とビジネスチャンスに関する分析を提供しています。この調査の目的のため、Grand View Research社は中東のフィットネスアプリ市場レポートをタイプ、プラットフォーム、デバイス、国別に区分しています。

- タイプの展望(売上高、百万米ドル、2021年~2033年)
- エクササイズ&減量
- ダイエット&栄養
- 活動トラッキング
- プラットフォームの展望(売上高、百万米ドル、2021年~2033年)
- アンドロイド
- iOS
- その他
- デバイスの展望(収益、百万米ドル、2021年~2033年)
- スマートフォン
- タブレット
- ウェアラブル端末
- 各国の展望(売上高、百万米ドル、2021~2033年)
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- クウェート
- カタール
- オマーン

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.1.1.セグメント範囲
1.1.2.推定と予測スケジュール
1.2.調査方法
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVR社内データベース
1.3.3.二次情報源
1.3.4.一次調査
1.3.5.一次調査の詳細
1.4.情報またはデータ分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成と検証
1.6.モデルの詳細
1.6.1.商品フロー分析(モデル1)
1.6.1.1.アプローチ1:商品フローアプローチ
1.7.調査の前提
1.8.二次情報源のリスト
1.9.一次資料リスト
第2章 調査概要要旨
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.2.1.タイプ別展望
2.2.2.プラットフォーム展望
2.2.3.デバイス展望
2.2.4.国の展望
2.3.競合他社の洞察
第3章 中東フィットネスアプリ市場中東のフィットネスアプリ市場の変数、動向、スコープ
3.1.市場の系譜の展望
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.補助市場の展望
3.2.市場ダイナミクス
3.2.1.市場ドライバー分析
3.2.1.1.健康意識の高まりと予防医療への注目
3.2.1.2.スマートフォンの利用率の高さとインターネットへのアクセスのしやすさ
3.2.1.3.ウェアラブルデバイス統合の成長
3.2.1.4.自宅でのワークアウトとバーチャルコーチングへのシフト
3.2.2.市場阻害要因分析
3.2.2.1.プライバシーとデータセキュリティへの懸念
3.2.2.2.技術的障壁とデバイスの互換性
3.3.中東のフィットネスアプリ市場分析ツール
3.3.1.産業分析 - ポーターの分析
3.3.2.PESTLE分析
3.4.価格分析
3.5.中東フィットネスアプリ市場の主要評価指標
3.5.1.市場における主要企業の評価指標(継続率、解約率、コンバージョン率)
3.6.消費者行動分析
3.6.1.デモグラフィック分析
3.6.2.消費者の動向と嗜好
3.7.フィットネスアプリの設計で考慮されるパラメータ
3.8.フィットネスアプリ業界の未来動向
3.9.中東におけるフィットネスアプリの普及率
第4章 中東のフィットネスアプリ市場中東のフィットネスアプリ市場セグメント分析、タイプ別、2021年~2033年(百万米ドル)
4.1.定義と範囲
4.2.タイプ別市場シェア分析、2024年および2033年
4.3.セグメントダッシュボード
4.4.中東のフィットネスアプリ市場:タイプ別(2021年~2033年
4.5.エクササイズ&減量
4.5.1.エクササイズ&ウェイトロス市場の2021〜2033年の収益予測(百万米ドル)
4.6.ダイエットと栄養
4.6.1.ダイエット&栄養市場の収益予測および予測、2021年~2033年(百万米ドル)
4.7.活動トラッキング
4.7.1.アクティビティトラッキング市場の収益予測および予測、2021年~2033年(USD Million)
第5章 中東フィットネスアプリ市場中東フィットネスアプリ市場セグメント分析、プラットフォーム別、2021年~2033年(百万米ドル)
5.1.定義と範囲
5.2.プラットフォーム市場シェア分析、2024年および2033年
5.3.セグメントダッシュボード
5.4.中東フィットネスアプリ市場:プラットフォーム別(2021年~2033年
5.5.アンドロイド
5.5.1.Android市場の収益予測および予測、2021年~2033年(百万米ドル)
5.6. iOS
5.6.1. iOS市場の2021~2033年の収益予測および予測(USD Million)
5.7.その他
5.7.1.その他市場の2021~2033年の収益予測および予測(USD Million)
第6章 中東フィットネスアプリ市場中東フィットネスアプリ市場セグメント分析、デバイス別、2021年~2033年(百万米ドル)
6.1.定義と範囲
6.2.デバイス市場シェア分析、2024年および2033年
6.3.セグメントダッシュボード
6.4.中東のフィットネスアプリ市場:デバイス別(2021年~2033年
6.5.スマートフォン
6.5.1.スマートフォン市場の2021〜2033年の収益予測および予測(USD Million)
6.6.タブレット
6.6.1.タブレット端末市場の2021~2033年の収益予測および展望(USD Million)
6.7.ウェアラブル端末
6.7.1.ウェアラブルデバイス市場の収益予測および予測、2021年~2033年(USD Million)
第7章.中東のフィットネスアプリ市場セグメント分析、国別、2021年~2033年(百万米ドル)
7.1.国別市場シェア分析、2024年および2033年
7.2.国別市場ダッシュボード
7.3.各国市場スナップショット
7.4.中東のフィットネスアプリ市場:国別シェア(2024年・2033年
7.5.サウジアラビア
7.5.1.サウジアラビアのフィットネスアプリ市場、2021年~2033年(百万米ドル)
7.6.アラブ首長国連邦
7.6.1.UAEのフィットネスアプリ市場、2021年~2033年(百万米ドル)
7.7.クウェート
7.7.1.クウェートのフィットネスアプリ市場、2021年~2033年(百万米ドル)
7.8.カタール
7.8.1.カタールのフィットネスアプリ市場、2021年~2033年(百万米ドル)
7.9.オマーン
7.9.1.オマーンのフィットネスアプリ市場、2021年~2033年(百万米ドル)
第8章.競争環境
8.1.主要市場参入企業別の最新動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.企業プロフィール
8.3.1.アップル社
8.3.1.1.会社概要
8.3.1.2.業績
8.3.1.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.1.4.戦略的イニシアティブ
8.3.2.グーグル合同会社(アルファベット社)
8.3.2.1.会社概要
8.3.2.2.業績
8.3.2.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.2.4.戦略的イニシアティブ
8.3.3.ペロトン・インタラクティブ
8.3.3.1.会社概要
8.3.3.2.業績
8.3.3.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.3.4.戦略的イニシアティブ
8.3.4.アズミオ
8.3.4.1.会社概要
8.3.4.2.業績
8.3.4.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.4.4.戦略的イニシアティブ
8.3.5.MyFitnessPal, Inc.
8.3.5.1.会社概要
8.3.5.2.業績
8.3.5.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.5.4.戦略的イニシアティブ
8.3.6.ナイキ
8.3.6.1.会社概要
8.3.6.2.業績
8.3.6.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.6.4.戦略的イニシアティブ
8.3.7.アンダーアーマー
8.3.7.1.会社概要
8.3.7.2.業績
8.3.7.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.7.4.戦略的イニシアティブ
8.3.8.Zwift Inc.
8.3.8.1.会社概要
8.3.8.2.業績
8.3.8.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.8.4.戦略的イニシアティブ
8.3.9.ストラバ社
8.3.9.1.会社概要
8.3.9.2.業績
8.3.9.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.9.4.戦略的イニシアティブ
8.3.10.カームドットコム
8.3.10.1.会社概要
8.3.10.2.業績
8.3.10.3.プラットフォームのベンチマーク
8.3.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Middle East Fitness Apps Market Summary

The Middle East fitness apps market size was estimated at USD 400.39 million in 2024 and is projected to reach USD 1,113.36 million by 2033, growing at a CAGR of 11.93% from 2025 to 2033. The growth of fitness apps in the Middle East is driven by rising health awareness and an increasing emphasis on preventive healthcare among consumers. High smartphone penetration and expanding internet infrastructure across countries such as Saudi Arabia, UAE, and Qatar make fitness apps widely accessible and convenient. In October 2024, Oysho launched a free sports training app in the UAE, offering over 1,200 sessions led by 70 international trainers across fitness, yoga, pilates, and running.

Rising Adoption of Fitness Apps in the Middle East: A Growing Trend

Growing awareness around physical fitness and preventive healthcare has significantly boosted the adoption of fitness apps across the Middle East. Consumers in countries like the UAE, Saudi Arabia, and Qatar are increasingly turning to digital platforms to monitor their health, manage weight, reduce stress, and maintain an active lifestyle. Rising concerns about chronic conditions such as obesity, diabetes, and cardiovascular diseases have prompted many individuals in the region to proactively use fitness apps to track exercise routines, diet plans, and overall wellness.

Digital Access Boosting Fitness App Adoption in the Middle East

In the Middle East, the widespread use of smartphones and high-speed internet has fueled the adoption of fitness apps, allowing users to access workouts, track progress, and receive personalized guidance anytime, anywhere. Fitness brands are increasingly responding to this demand for convenience and customization, offering tailored programs that fit diverse lifestyles and preferences. In April 2024, Fitness First launched its “Yoga is for Everyone” initiative across the UAE, offering a week-long series of inclusive yoga classes for all ages, genders, and fitness levels. The program aimed to break barriers around yoga, providing diverse sessions like Yin Yoga Chakra, Full Moon Yoga, and Post Natal Yoga to promote physical, mental, and emotional well-being.

The Role of Wearables in Enhancing Engagement in the Middle East

Wearable fitness devices such as Apple Watches, Fitbits, and Garmin trackers are increasingly driving engagement with fitness apps across the Middle East. These devices provide real-time data on steps, heart rate, calories burned, and sleep patterns, which, when synced with apps, enhance user insights, improve tracking accuracy, and enable more effective goal-setting.

Middle East Fitness Apps Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at country levels and provides an analysis on the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For the purpose of this study, Grand View Research has segmented the Middle East fitness apps market report on the basis of type, platform, devices, and country.

• Type Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Exercise & Weight Loss
• Diet & Nutrition
• Activity Tracking
• Platform Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Android
• iOS
• Others
• Devices Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Smartphones
• Tablets
• Wearable Devices
• Country Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Saudi Arabia
• UAE
• Kuwait
• Qatar
• Oman



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Segment scope
1.1.2. Estimates and forecast timeline
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database
1.3.2. GVR’s internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.4.1. Data analysis models
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.6.1. Commodity flow analysis (Model 1)
1.6.1.1. Approach 1: Commodity flow approach
1.7. Research Assumptions
1.8. List of Secondary Sources
1.9. List of Primary Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Type outlook
2.2.2. Platform outlook
2.2.3. Device outlook
2.2.4. Country outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Middle East Fitness Apps Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent market outlook
3.1.2. Ancillary market outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market driver analysis
3.2.1.1. Rising health awareness and preventive healthcare focus
3.2.1.2. High smartphone usage and internet accessibility
3.2.1.3. Growth in wearable device integration
3.2.1.4. Shift toward at-home workouts and virtual coaching
3.2.2. Market restraint analysis
3.2.2.1. Privacy and data security concerns
3.2.2.2. Technological barriers and device compatibility
3.3. Middle East Fitness Apps: Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter’s
3.3.2. PESTLE Analysis
3.4. Pricing Analysis
3.5. Key Evaluation Metrics for Middle East Fitness Apps Market
3.5.1. Metrics for the key companies in the market (retention rate, churn rate, and conversion rate)
3.6. Consumer Behavior Analysis
3.6.1. Demographic Analysis
3.6.2. Consumer Trends & Preferences
3.7. Parameters Considered in Designing Fitness Apps
3.8. Futuristic Trends in Fitness Apps Industry
3.9. Adoption Rates of Fitness Apps in the Middle East
Chapter 4. Middle East Fitness Apps Market Segment Analysis, By Type, 2021 - 2033 (USD Million)
4.1. Definition and Scope
4.2. Type Market Share Analysis, 2024 & 2033
4.3. Segment Dashboard
4.4. Middle East Fitness Apps Market, by Type, 2021 to 2033
4.5. Exercise & Weight Loss
4.5.1. Exercise & Weight Loss Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
4.6. Diet & Nutrition
4.6.1. Diet & Nutrition Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
4.7. Activity Tracking
4.7.1. Activity Tracking Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 5. Middle East Fitness Apps Market Segment Analysis, By Platform, 2021 - 2033 (USD Million)
5.1. Definition and Scope
5.2. Platform Market Share Analysis, 2024 & 2033
5.3. Segment Dashboard
5.4. Middle East Fitness Apps Market, by Platform, 2021 to 2033
5.5. Android
5.5.1. Android Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
5.6. iOS
5.6.1. iOS Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
5.7. Others
5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 6. Middle East Fitness Apps Market Segment Analysis, By Device, 2021 - 2033 (USD Million)
6.1. Definition and Scope
6.2. Device Market Share Analysis, 2024 & 2033
6.3. Segment Dashboard
6.4. Middle East Fitness Apps Market, by Device, 2021 to 2033
6.5. Smartphones
6.5.1. Smartphones Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
6.6. Tablets
6.6.1. Tablets Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
6.7. Wearable Devices
6.7.1. Wearable Device Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 7. Middle East Fitness Apps Market Segment Analysis, By Country, 2021- 2033 (USD Million)
7.1. Country Market Share Analysis, 2024 & 2033
7.2. Country Market Dashboard
7.3. Country Market Snapshot
7.4. Middle East Fitness Apps Market Share by Country, 2024 & 2033:
7.5. Saudi Arabia
7.5.1. Saudi Arabia fitness app market, 2021 - 2033 (USD Million)
7.6. UAE
7.6.1. UAE fitness app market, 2021 - 2033 (USD Million)
7.7. Kuwait
7.7.1. Kuwait fitness app market, 2021 - 2033 (USD Million)
7.8. Qatar
7.8.1. Qatar fitness app market, 2021 - 2033 (USD Million)
7.9. Oman
7.9.1. Oman fitness app market, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Profiles
8.3.1. Apple Inc.
8.3.1.1. Company overview
8.3.1.2. Financial performance
8.3.1.3. Platform benchmarking
8.3.1.4. Strategic initiatives
8.3.2. Google LLC (Alphabet Inc.)
8.3.2.1. Company overview
8.3.2.2. Financial performance
8.3.2.3. Platform benchmarking
8.3.2.4. Strategic initiatives
8.3.3. Peloton Interactive, Inc.
8.3.3.1. Company overview
8.3.3.2. Financial performance
8.3.3.3. Platform benchmarking
8.3.3.4. Strategic initiatives
8.3.4. Azumio, Inc.
8.3.4.1. Company overview
8.3.4.2. Financial performance
8.3.4.3. Platform benchmarking
8.3.4.4. Strategic initiatives
8.3.5. MyFitnessPal, Inc.
8.3.5.1. Company overview
8.3.5.2. Financial performance
8.3.5.3. Platform benchmarking
8.3.5.4. Strategic initiatives
8.3.6. Nike, Inc.
8.3.6.1. Company overview
8.3.6.2. Financial performance
8.3.6.3. Platform benchmarking
8.3.6.4. Strategic initiatives
8.3.7. Under Armour, Inc.
8.3.7.1. Company overview
8.3.7.2. Financial performance
8.3.7.3. Platform benchmarking
8.3.7.4. Strategic initiatives
8.3.8. Zwift Inc.
8.3.8.1. Company overview
8.3.8.2. Financial performance
8.3.8.3. Platform benchmarking
8.3.8.4. Strategic initiatives
8.3.9. Strava, Inc.
8.3.9.1. Company overview
8.3.9.2. Financial performance
8.3.9.3. Platform benchmarking
8.3.9.4. Strategic initiatives
8.3.10. Calm.com, Inc.
8.3.10.1. Company overview
8.3.10.2. Financial performance
8.3.10.3. Platform benchmarking
8.3.10.4. Strategic initiatives

 

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発注をする前のお問合せをお願いします。


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