世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

食器洗い添加剤市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2032年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、地域別:(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)

食器洗い添加剤市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2032年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、地域別:(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)


Dishwashing Additives Market - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2032 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Region: (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

世界の食器洗い添加剤市場は、2025年に18億米ドルと予測され、2032年には30億米ドルに達すると予測され、予測期間2025-2032年のCAGRは7.57%で顕著に拡大している。衛生と清潔さを重視する消費者の増加は、現代の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2025年8月6日 US$4,995
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常5営業日以内 280 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

世界の食器洗い添加剤市場は、2025年に18億米ドルと予測され、2032年には30億米ドルに達すると予測され、予測期間2025-2032年のCAGRは7.57%で顕著に拡大している。衛生と清潔さを重視する消費者の増加は、現代の家庭における食器洗い機の使用の増加と相まって、世界的に一貫した市場成長を促進している。

食器洗い添加剤市場 - レポートスコープ:

食器洗い添加剤市場には、洗浄効果を高めるために食器洗い洗剤とともに使用される、すすぎ助剤、脱脂剤、乾燥剤、ブースターなどの製品が含まれる。これらの添加剤は、シミの発生を防ぎ、油汚れを落とし、乾燥性能を向上させるため、ますます好まれるようになっている。厨房衛生における利便性と効率性がより重要になるにつれ、家庭用と商業用の両方のエンドユーザーが需要に貢献している。さらに、持続可能で環境に優しい処方を求める傾向が、このカテゴリー全体の製品革新を再構築している。

市場成長の促進要因:

特に都市部の家庭や業務用厨房での食器洗い機の普及が進んでいることが、食器洗い添加剤市場の主要な推進要因となっている。消費者は、汚れのない仕上がりと素早い乾燥を実現する高性能製品を求めており、その結果、補完的な添加剤の需要が高まっている。ライフスタイルの傾向の変化、可処分所得の増加、食品の安全性に対する意識の高まりが、製品消費をさらに加速させている。さらに、天然成分や植物由来成分の革新が消費者の信頼を高め、市場の裾野を広げている。

市場の阻害要因:

市場は、食器洗い製品に使用される化学成分に対する規制強化という課題に直面している。リン酸塩や人工香料などの成分が健康や環境に対する懸念を高め、配合基準の厳格化を促している。さらに発展途上地域では、食器洗い機の普及率が低く、伝統的な手作業による洗浄方法に依存しているため、このような添加物の需要は限られている。また、高級食器洗浄用添加剤の価格が比較的高いことも、価格に敏感な消費者にとっての抑止力となっている。

市場機会:

持続可能性の目標に沿った、環境配慮型、生分解性、低刺激性の食器用添加剤の開発には大きな成長の可能性がある。オンライン小売チャネル、D2Cモデル、サブスクリプション・ベースの提供を通じて製品ポートフォリオを拡大することは、メーカーに有利な機会をもたらす。アジア太平洋地域や中南米などの新興市場では、スマートキッチンの普及が進み、中流階級の人口が増加しているため、市場拡大の未開拓の機会が広がっている。また、さまざまな水環境に適合するよう設計されたカスタム製剤も、技術革新の道筋を示している。

地域の展望:

北米と欧州が世界の食器洗い添加剤市場を支配しており、これは食器洗い機の所有率の高さ、高級製品の採用、家庭衛生への強い関心に支えられている。アジア太平洋地域は、都市化の進展、消費者の意識の高まり、食器洗い機の普及率の緩やかな上昇に牽引され、最も速い成長を示すと予想される。中南米や中東・アフリカなどの地域は、認知が広まり近代的な小売インフラが整備されるにつれて、緩やかな成長が見込まれる。

主要企業

食器洗い機用添加剤市場の大手企業は、競争上の優位性を獲得するため、持続可能性、製品イノベーション、戦略的パートナーシップに注力している。ヘンケル、ユニリーバ、プロクター・アンド・ギャンブル、花王などの企業は、無害で高効率のソリューションで製品ポートフォリオを強化している。電子商取引への進出、流通能力の向上、グリーン製品基準への適合は、競争環境全体において依然として重要な戦略である。

本レポートの対象企業

- 花王株式会社

- マクブライド

- ヘンケル

- コルゲート・パルモリーブ

- クロロックス・カンパニー

- ゴドレイ・コンシューマー・プロダクツ・リミテッド

- ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー

- SCジョンソン・アンド・サン社

- ボンブリル

- ユニリーバN.V.

- ブルーランド

- レキットベンキーザー・グループ

- ノパ・ノルディック

- その他のプレーヤー

市場細分化:

製品タイプ別

- ブランド

- プライベートブランド

用途別

- 住宅

- 商業用

形態別

- 粉末

- 液体

- その他

販売チャネル別

- ハイパーマーケット・スーパーマーケット

- 個人商店

- 専門店

- 卸売業者/流通業者

- オンライン小売業者

- その他の販売チャネル

地域別

- 北米

- ラテンアメリカ

- ヨーロッパ

- アジア太平洋

- 中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.食器洗い添加剤の世界市場スナップショット
1.2.将来予測
1.3.主要市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額別、2025年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.市場機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.COVID-19インパクト分析
2.5.1.供給
2.5.2.需要
2.6.ウクライナ・ロシア紛争の影響
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.食器洗い添加剤の世界市場展望、2019-2032年
3.1.食器洗い添加剤の世界市場展望、製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
3.1.1.主要ハイライト
3.1.1.1.ブランド
3.1.1.2.プライベートブランド
3.2.食器洗い添加剤の世界市場展望、用途別、金額(億米ドル)、2019-2032年
3.2.1.主なハイライト
3.2.1.1.住宅用
3.2.1.2.商業
3.3.食器洗い添加剤の世界市場展望、形態別、金額(億米ドル)、2019~2032年
3.3.1.主なハイライト
3.3.1.1.粉末
3.3.1.2.液体
3.3.1.3.その他
3.4.食器洗い添加剤の世界市場展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019-2032年
3.4.1.主要ハイライト
3.4.1.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
3.4.1.2.個人商店
3.4.1.3.専門店
3.4.1.4.卸売業者/流通業者
3.4.1.5.オンライン小売業者
3.4.1.6.その他の販売チャネル
3.5.食器洗い添加剤の世界市場展望、地域別、金額(10億米ドル)、2019-2032年
3.5.1.主なハイライト
3.5.1.1.北米
3.5.1.2.欧州
3.5.1.3.アジア太平洋
3.5.1.4.ラテンアメリカ
3.5.1.5.中東・アフリカ
4.北米の食器洗い添加剤市場展望、2019年~2032年
4.1.北米の食器洗い添加剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
4.1.1.主要ハイライト
4.1.1.1.ブランド
4.1.1.2.プライベートブランド
4.2.北米の食器洗い添加剤市場展望、用途別、金額(億米ドル)、2019-2032年
4.2.1.主なハイライト
4.2.1.1.住宅用
4.2.1.2.商業
4.3.北米の食器洗い添加剤市場の展望、形態別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
4.3.1.主なハイライト
4.3.1.1.粉末
4.3.1.2.液体
4.3.1.3.その他
4.4.北米の食器洗い添加剤市場展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019-2032年
4.4.1.主要ハイライト
4.4.1.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
4.4.1.2.個人商店
4.4.1.3.専門店
4.4.1.4.卸売業者/流通業者
4.4.1.5.オンライン小売業者
4.4.1.6.その他の販売チャネル
4.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
4.5.北米の食器洗い添加剤市場の展望(国別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
4.5.1.主要ハイライト
4.5.1.1.米国の食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
4.5.1.2.米国の食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
4.5.1.3.米国の食器洗い添加剤市場:形態別、金額(Bnドル)、2019-2032年
4.5.1.4.米国の食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(Bnドル)、2019-2032年
4.5.1.5.カナダの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
4.5.1.6.カナダの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
4.5.1.7.カナダの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
4.5.1.8.カナダの食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
4.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.欧州の食器洗い添加剤市場展望、2019-2032年
5.1.欧州食器洗浄添加剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
5.1.1.主要ハイライト
5.1.1.1.ブランド
5.1.1.2.プライベートブランド
5.2.欧州食器洗い添加剤市場展望、用途別、金額(10億米ドル)、2019-2032年
5.2.1.主なハイライト
5.2.1.1.住宅用
5.2.1.2.商業
5.3.欧州の食器洗い添加剤市場の展望、形態別、金額(億米ドル)、2019~2032年
5.3.1.主なハイライト
5.3.1.1.粉末
5.3.1.2.液体
5.3.1.3.その他
5.4.欧州食器洗い添加剤市場展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019-2032年
5.4.1.主なハイライト
5.4.1.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
5.4.1.2.個人商店
5.4.1.3.専門店
5.4.1.4.卸売業者/流通業者
5.4.1.5.オンライン小売業者
5.4.1.6.その他の販売チャネル
5.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.5.欧州食器洗浄添加剤市場の展望(国別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
5.5.1.主なハイライト
5.5.1.1.ドイツの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.2.ドイツの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.3.ドイツの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.4.ドイツの食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.5.イギリスの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.6.イギリスの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.7.イギリスの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.8.イギリスの食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.9.フランスの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.10.フランスの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.11.フランスの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.12.フランスの食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.13.イタリアの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.14.イタリアの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.15.イタリアの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.16.イタリアの食器洗い用添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.17.トルコの食器洗い用添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.18.トルコの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.19.トルコの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.20.トルコの食器洗い用添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.21.ロシアの食器洗い用添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.22.ロシアの食器洗い用添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.23.ロシアの食器洗い用添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.24.ロシアの食器洗い用添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.25.その他のヨーロッパの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.26.その他のヨーロッパの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.27.その他のヨーロッパの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.28.その他のヨーロッパの食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.アジア太平洋地域の食器洗い添加剤市場展望、2019年-2032年
6.1.アジア太平洋地域の食器洗い添加剤市場の展望、製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
6.1.1.主なハイライト
6.1.1.1.再生電話
6.1.1.2.中古電話
6.2.アジア太平洋地域の食器洗い添加剤市場の展望、用途別、金額(億米ドル)、2019-2032年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.住宅用
6.2.1.2.商業
6.3.アジア太平洋地域の食器洗い添加剤市場の展望、形態別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
6.3.1.主なハイライト
6.3.1.1.粉末
6.3.1.2.液体
6.3.1.3.その他
6.4.アジア太平洋地域の食器洗い添加剤市場の展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
6.4.1.主要ハイライト
6.4.1.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
6.4.1.2.個人商店
6.4.1.3.専門店
6.4.1.4.卸売業者/流通業者
6.4.1.5.オンライン小売業者
6.4.1.6.その他の販売チャネル
6.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.5.アジア太平洋地域の食器洗い添加剤市場の展望(国別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
6.5.1.主なハイライト
6.5.1.1.中国の食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
6.5.1.2.中国の食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
6.5.1.3.中国の食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.4.中国の食器洗い用添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.5.日本の食器洗い用添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.6.日本の食器用洗浄添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.7.日本の食器用洗浄添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.8.日本の食器用洗浄添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.9.韓国の食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.10.韓国の食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.11.韓国の食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.12.韓国の食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.13.インドの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.14.インドの食器洗い用添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.15.インドの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.16.インドの食器洗い用添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.17.東南アジアの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.18.東南アジアの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.19.東南アジアの食器洗い用添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.20.東南アジアの食器用洗浄添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.21.その他のアジア太平洋地域の食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.22.アジア太平洋地域の残りの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
6.5.1.23.アジア太平洋地域の残りの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(Bnドル)、2019-2032年
6.5.1.24.アジア太平洋地域の残りの食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.中南米の食器洗い添加剤市場展望、2019年-2032年
7.1.中南米の食器洗い添加剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
7.1.1.主要ハイライト
7.1.1.1.ブランド
7.1.1.2.プライベートブランド
7.2.中南米の食器洗い添加剤市場の展望、用途別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.2.1.1.家庭用
7.2.1.2.商業用
7.3.ラテンアメリカの食器洗い添加剤市場の展望、形態別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.3.1.主なハイライト
7.3.1.1.粉末
7.3.1.2.液体
7.3.1.3.その他
7.4.中南米の食器洗い添加剤市場展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019-2032年
7.4.1.主要ハイライト
7.4.1.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
7.4.1.2.個人商店
7.4.1.3.専門店
7.4.1.4.卸売業者/流通業者
7.4.1.5.オンライン小売業者
7.4.1.6.その他の販売チャネル
7.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.5.中南米の食器洗い添加剤市場の展望(国別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.5.1.主要ハイライト
7.5.1.1.ブラジルの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
7.5.1.2.ブラジルの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
7.5.1.3.ブラジルの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.4.ブラジルの食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.5.メキシコの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.6.メキシコの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.7.メキシコの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.8.メキシコの食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.9.アルゼンチンの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.10.アルゼンチンの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.11.アルゼンチンの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.12.アルゼンチンの食器洗い用添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.13.その他のラテンアメリカの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.14.ラテンアメリカのその他の食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
7.5.1.15.ラテンアメリカのその他の食器洗い添加剤市場:形態別、金額(Bnドル)、2019-2032年
7.5.1.16.ラテンアメリカのその他の食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.中東・アフリカの食器洗い添加剤市場展望(2019年〜2032年
8.1.中東・アフリカ食器洗い添加剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
8.1.1.主要ハイライト
8.1.1.1.ブランド
8.1.1.2.プライベートブランド
8.2.中東・アフリカ食器洗い添加剤市場の展望、用途別、金額(10億米ドル)、2019年~2032年
8.2.1.主なハイライト
8.2.1.1.住宅用
8.2.1.2.商業
8.3.中東・アフリカの食器洗い添加剤市場の展望、形態別、金額(10億米ドル)、2019年~2032年
8.3.1.主なハイライト
8.3.1.1.粉末
8.3.1.2.液体
8.3.1.3.その他
8.4.中東・アフリカの食器洗い添加剤市場展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019-2032年
8.4.1.主要ハイライト
8.4.1.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
8.4.1.2.個人商店
8.4.1.3.専門店
8.4.1.4.卸売業者/流通業者
8.4.1.5.オンライン小売業者
8.4.1.6.その他の販売チャネル
8.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.5.中東・アフリカ食器洗い添加剤市場の展望(国別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
8.5.1.主要ハイライト
8.5.1.1.GCCの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.1.2.GCCの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.1.3.GCCの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(Bn米ドル)、2019-2032年
8.5.1.4.GCCの食器洗い添加剤市場:販売チャンネル別、金額(Bn米ドル)、2019-2032年
8.5.1.5.南アフリカの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.6.南アフリカの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.7.南アフリカの食器洗い用添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.8.南アフリカの食器洗い用添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.9.エジプトの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.10.エジプトの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.11.エジプトの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.12.エジプトの食器洗い用添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.13.ナイジェリアの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.14.ナイジェリアの食器洗い用添加剤市場:用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.15.ナイジェリアの食器洗い用添加剤市場:形態別、金額(US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.16.ナイジェリアの食器洗い用添加剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.17.その他の中東・アフリカの食器洗い添加剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.1.18.中東・アフリカの残りの食器洗い添加剤市場:用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.1.19.その他の中東・アフリカの食器洗い添加剤市場:形態別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.1.20.その他の中東・アフリカの食器洗い添加剤市場:販売チャネル別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.競争環境
9.1.ヒートマップ
9.2.メーカー対用途別ヒートマップ
9.3.企業市場シェア分析、2025年
9.4.競合ダッシュボード
9.5.企業プロフィール
9.5.1.花王株式会社
9.5.1.1.会社概要
9.5.1.2.製品ポートフォリオ
9.5.1.3.財務概要
9.5.1.4.事業戦略と展開
9.5.2.マクブライド
9.5.2.1.会社概要
9.5.2.2.製品ポートフォリオ
9.5.2.3.財務概要
9.5.2.4.事業戦略と展開
9.5.3.ヘンケル
9.5.3.1.会社概要
9.5.3.2.製品ポートフォリオ
9.5.3.3.財務概要
9.5.3.4.事業戦略と展開
9.5.4.コルゲート・パルモリーブ
9.5.4.1.会社概要
9.5.4.2.製品ポートフォリオ
9.5.4.3.財務概要
9.5.4.4.事業戦略と展開
9.5.5.クロロックス・カンパニー
9.5.5.1.会社概要
9.5.5.2.製品ポートフォリオ
9.5.5.3.財務概要
9.5.5.4.事業戦略と展開
9.5.6.ゴドレイ・コンシューマー・プロダクツ・リミテッド
9.5.6.1.会社概要
9.5.6.2.製品ポートフォリオ
9.5.6.3.財務概要
9.5.6.4.事業戦略と展開
9.5.7.ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
9.5.7.1.会社概要
9.5.7.2.製品ポートフォリオ
9.5.7.3.財務概要
9.5.7.4.事業戦略と展開
9.5.8.SC Johnson & Son Inc.
9.5.8.1.会社概要
9.5.8.2.製品ポートフォリオ
9.5.8.3.財務概要
9.5.8.4.事業戦略と展開
9.5.9.ボンブリル
9.5.9.1.会社概要
9.5.9.2.製品ポートフォリオ
9.5.9.3.財務概要
9.5.9.4.事業戦略と展開
9.5.10.ブルーランド
9.5.10.1.会社概要
9.5.10.2.製品ポートフォリオ
9.5.10.3.財務概要
9.5.10.4.事業戦略と展開
9.5.11.レキットベンキーザー・グループ
9.5.11.1.会社概要
9.5.11.2.製品ポートフォリオ
9.5.11.3.財務概要
9.5.11.4.事業戦略と展開
9.5.12.ノパ・ノルディック
9.5.12.1.会社概要
9.5.12.2.製品ポートフォリオ
9.5.12.3.財務概要
9.5.12.4.事業戦略と展開
10.付録
10.1.調査方法
10.2.報告書の前提条件
10.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global dishwashing additives market is projected to be valued at US$ 1.8 Bn in 2025 and is estimated to reach US$ 3 Bn by 2032, expanding at a notable CAGR of 7.57% during the forecast period 2025–2032. Rising consumer emphasis on hygiene and cleanliness, coupled with the growing use of dishwashers in modern households, is fueling consistent market growth worldwide.

Dishwashing Additives Market – Report Scope:

The dishwashing additives market includes products such as rinse aids, degreasers, drying agents, and boosters, which are used alongside dishwashing detergents to enhance cleaning effectiveness. These additives are increasingly preferred for their ability to prevent spotting, remove grease, and improve drying performance. Both residential and commercial end users are contributing to demand, as convenience and efficiency in kitchen hygiene become more important. Moreover, the trend toward sustainable and eco-friendly formulations is reshaping product innovation across the category.

Market Growth Drivers:

The rising adoption of dishwashers, especially in urban households and commercial kitchens, is a key driver for the dishwashing additives market. Consumers are seeking high-performance products that deliver spotless results and faster drying, thereby boosting the demand for complementary additives. A shift in lifestyle trends, greater disposable income, and growing awareness of food safety are further accelerating product consumption. Additionally, innovations in natural and plant-based ingredients are enhancing consumer confidence and expanding the market reach.

Market Restraints:

The market faces challenges from growing regulatory scrutiny on chemical components used in dishwashing products. Ingredients such as phosphates and artificial fragrances have raised health and environmental concerns, prompting stricter formulation standards. Furthermore, in developing regions, low dishwasher penetration and reliance on traditional manual washing methods limit the demand for such additives. The relatively high cost of premium dishwashing additives also acts as a deterrent for price-sensitive consumers.

Market Opportunities:

There is significant growth potential in the development of eco-conscious, biodegradable, and hypoallergenic dishwashing additives that align with sustainability goals. Expanding product portfolios through online retail channels, D2C models, and subscription-based offerings present lucrative opportunities for manufacturers. The increasing popularity of smart kitchens and the growing middle-class population in emerging markets such as Asia Pacific and Latin America offer untapped opportunities for market expansion. Custom formulations designed to suit different water conditions also present an avenue for innovation.

Regional Outlook:

North America and Europe dominate the global dishwashing additives market, supported by high dishwasher ownership, premium product adoption, and a strong focus on household hygiene. Asia Pacific is anticipated to exhibit the fastest growth, driven by rising urbanization, increasing consumer awareness, and the gradual rise in dishwasher penetration. Regions such as Latin America and the Middle East & Africa are expected to show moderate growth as awareness spreads and modern retail infrastructure improves.

Leading Companies:

Leading players in the dishwashing additives market are focusing on sustainability, product innovation, and strategic partnerships to gain competitive advantage. Companies such as Henkel, Unilever, Procter & Gamble, and Kao Corporation are enhancing their product portfolios with non-toxic, high-efficiency solutions. Expansion into e-commerce, improving distribution capabilities, and alignment with green product standards remain key strategies across the competitive landscape.

Companies Covered in This Report:

• Kao Corporation

• McBride

• Henkel

• Colgate-Palmolive

• The Clorox Company

• Godrej Consumer Products Limited

• The Procter & Gamble Company

• SC Johnson & Son Inc.

• Bombril

• Unilever N.V.

• Blueland

• Reckitt Benckiser Group plc

• Nopa Nordic

• Other Players

Market Segmentation:

By Product Type:

• Branded

• Private Label

By Application:

• Residential

• Commercial

By Form:

• Powder

• Liquid

• Others

By Sales Channel:

• Hypermarkets/Supermarkets

• Independent Stores

• Specialty Stores

• Wholesalers/Distributors

• Online Retailers

• Other Sales Channels

By Region:

• North America

• Latin America

• Europe

• Asia Pacific

• Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Dishwashing Additives Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value, 2025
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Market Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. COVID-19 Impact Analysis
2.5.1. Supply
2.5.2. Demand
2.6. Impact of Ukraine-Russia Conflict
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Global Dishwashing Additives Market Outlook, 2019-2032
3.1. Global Dishwashing Additives Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.1.1. Key Highlights
3.1.1.1. Branded
3.1.1.2. Private Label
3.2. Global Dishwashing Additives Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.2.1. Key Highlights
3.2.1.1. Residential
3.2.1.2. Commercial
3.3. Global Dishwashing Additives Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.3.1. Key Highlights
3.3.1.1. Powder
3.3.1.2. Liquid
3.3.1.3. Others
3.4. Global Dishwashing Additives Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.4.1. Key Highlights
3.4.1.1. Hypermarkets/Supermarkets
3.4.1.2. Independent Stores
3.4.1.3. Specialty Stores
3.4.1.4. Wholesalers/Distributors
3.4.1.5. Online Retailers
3.4.1.6. Other Sales Channels
3.5. Global Dishwashing Additives Market Outlook, by Region, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.5.1. Key Highlights
3.5.1.1. North America
3.5.1.2. Europe
3.5.1.3. Asia Pacific
3.5.1.4. Latin America
3.5.1.5. Middle East & Africa
4. North America Dishwashing Additives Market Outlook, 2019-2032
4.1. North America Dishwashing Additives Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. Branded
4.1.1.2. Private Label
4.2. North America Dishwashing Additives Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Residential
4.2.1.2. Commercial
4.3. North America Dishwashing Additives Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Powder
4.3.1.2. Liquid
4.3.1.3. Others
4.4. North America Dishwashing Additives Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. Hypermarkets/Supermarkets
4.4.1.2. Independent Stores
4.4.1.3. Specialty Stores
4.4.1.4. Wholesalers/Distributors
4.4.1.5. Online Retailers
4.4.1.6. Other Sales Channels
4.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
4.5. North America Dishwashing Additives Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1. Key Highlights
4.5.1.1. U.S. Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.2. U.S. Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.3. U.S. Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.4. U.S. Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.5. Canada Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.6. Canada Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.7. Canada Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.8. Canada Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5. Europe Dishwashing Additives Market Outlook, 2019-2032
5.1. Europe Dishwashing Additives Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. Branded
5.1.1.2. Private Label
5.2. Europe Dishwashing Additives Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Residential
5.2.1.2. Commercial
5.3. Europe Dishwashing Additives Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. Powder
5.3.1.2. Liquid
5.3.1.3. Others
5.4. Europe Dishwashing Additives Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.4.1. Key Highlights
5.4.1.1. Hypermarkets/Supermarkets
5.4.1.2. Independent Stores
5.4.1.3. Specialty Stores
5.4.1.4. Wholesalers/Distributors
5.4.1.5. Online Retailers
5.4.1.6. Other Sales Channels
5.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5.5. Europe Dishwashing Additives Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1. Key Highlights
5.5.1.1. Germany Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.2. Germany Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.3. Germany Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.4. Germany Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.5. U.K. Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.6. U.K. Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.7. U.K. Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.8. U.K. Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.9. France Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.10. France Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.11. France Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.12. France Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.13. Italy Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.14. Italy Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.15. Italy Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.16. Italy Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.17. Turkey Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.18. Turkey Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.19. Turkey Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.20. Turkey Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.21. Russia Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.22. Russia Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.23. Russia Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.24. Russia Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.25. Rest of Europe Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.26. Rest of Europe Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.27. Rest of Europe Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.28. Rest of Europe Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6. Asia Pacific Dishwashing Additives Market Outlook, 2019-2032
6.1. Asia Pacific Dishwashing Additives Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. Refurbished Phone
6.1.1.2. Used Phone
6.2. Asia Pacific Dishwashing Additives Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Residential
6.2.1.2. Commercial
6.3. Asia Pacific Dishwashing Additives Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Powder
6.3.1.2. Liquid
6.3.1.3. Others
6.4. Asia Pacific Dishwashing Additives Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.4.1. Key Highlights
6.4.1.1. Hypermarkets/Supermarkets
6.4.1.2. Independent Stores
6.4.1.3. Specialty Stores
6.4.1.4. Wholesalers/Distributors
6.4.1.5. Online Retailers
6.4.1.6. Other Sales Channels
6.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6.5. Asia Pacific Dishwashing Additives Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1. Key Highlights
6.5.1.1. China Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.2. China Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.3. China Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.4. China Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.5. Japan Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.6. Japan Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.7. Japan Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.8. Japan Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.9. South Korea Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.10. South Korea Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.11. South Korea Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.12. South Korea Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.13. India Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.14. India Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.15. India Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.16. India Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.17. Southeast Asia Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.18. Southeast Asia Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.19. Southeast Asia Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.20. Southeast Asia Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.21. Rest of Asia Pacific Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.22. Rest of Asia Pacific Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.23. Rest of Asia Pacific Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.24. Rest of Asia Pacific Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7. Latin America Dishwashing Additives Market Outlook, 2019-2032
7.1. Latin America Dishwashing Additives Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. Branded
7.1.1.2. Private Label
7.2. Latin America Dishwashing Additives Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.2.1.1. Residential
7.2.1.2. Commercial
7.3. Latin America Dishwashing Additives Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. Powder
7.3.1.2. Liquid
7.3.1.3. Others
7.4. Latin America Dishwashing Additives Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.4.1. Key Highlights
7.4.1.1. Hypermarkets/Supermarkets
7.4.1.2. Independent Stores
7.4.1.3. Specialty Stores
7.4.1.4. Wholesalers/Distributors
7.4.1.5. Online Retailers
7.4.1.6. Other Sales Channels
7.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7.5. Latin America Dishwashing Additives Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1. Key Highlights
7.5.1.1. Brazil Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.2. Brazil Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.3. Brazil Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.4. Brazil Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.5. Mexico Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.6. Mexico Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.7. Mexico Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.8. Mexico Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.9. Argentina Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.10. Argentina Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.11. Argentina Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.12. Argentina Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.13. Rest of Latin America Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.14. Rest of Latin America Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.15. Rest of Latin America Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.16. Rest of Latin America Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8. Middle East & Africa Dishwashing Additives Market Outlook, 2019-2032
8.1. Middle East & Africa Dishwashing Additives Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. Branded
8.1.1.2. Private Label
8.2. Middle East & Africa Dishwashing Additives Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.2.1. Key Highlights
8.2.1.1. Residential
8.2.1.2. Commercial
8.3. Middle East & Africa Dishwashing Additives Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Powder
8.3.1.2. Liquid
8.3.1.3. Others
8.4. Middle East & Africa Dishwashing Additives Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.4.1. Key Highlights
8.4.1.1. Hypermarkets/Supermarkets
8.4.1.2. Independent Stores
8.4.1.3. Specialty Stores
8.4.1.4. Wholesalers/Distributors
8.4.1.5. Online Retailers
8.4.1.6. Other Sales Channels
8.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8.5. Middle East & Africa Dishwashing Additives Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1. Key Highlights
8.5.1.1. GCC Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.2. GCC Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.3. GCC Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.4. GCC Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.5. South Africa Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.6. South Africa Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.7. South Africa Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.8. South Africa Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.9. Egypt Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.10. Egypt Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.11. Egypt Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.12. Egypt Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.13. Nigeria Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.14. Nigeria Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.15. Nigeria Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.16. Nigeria Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.17. Rest of Middle East & Africa Dishwashing Additives Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.18. Rest of Middle East & Africa Dishwashing Additives Market by Application, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.19. Rest of Middle East & Africa Dishwashing Additives Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.20. Rest of Middle East & Africa Dishwashing Additives Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9. Competitive Landscape
9.1. By Form vs by Application Heat map
9.2. Manufacturer vs by Application Heatmap
9.3. Company Market Share Analysis, 2025
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Company Profiles
9.5.1. Kao Corporation
9.5.1.1. Company Overview
9.5.1.2. Product Portfolio
9.5.1.3. Financial Overview
9.5.1.4. Business Strategies and Development
9.5.2. McBride
9.5.2.1. Company Overview
9.5.2.2. Product Portfolio
9.5.2.3. Financial Overview
9.5.2.4. Business Strategies and Development
9.5.3. Henkel
9.5.3.1. Company Overview
9.5.3.2. Product Portfolio
9.5.3.3. Financial Overview
9.5.3.4. Business Strategies and Development
9.5.4. Colgate-Palmolive
9.5.4.1. Company Overview
9.5.4.2. Product Portfolio
9.5.4.3. Financial Overview
9.5.4.4. Business Strategies and Development
9.5.5. The Clorox Company
9.5.5.1. Company Overview
9.5.5.2. Product Portfolio
9.5.5.3. Financial Overview
9.5.5.4. Business Strategies and Development
9.5.6. Godrej Consumer Products Limited
9.5.6.1. Company Overview
9.5.6.2. Product Portfolio
9.5.6.3. Financial Overview
9.5.6.4. Business Strategies and Development
9.5.7. The Procter & Gamble Company
9.5.7.1. Company Overview
9.5.7.2. Product Portfolio
9.5.7.3. Financial Overview
9.5.7.4. Business Strategies and Development
9.5.8. SC Johnson & Son Inc.
9.5.8.1. Company Overview
9.5.8.2. Product Portfolio
9.5.8.3. Financial Overview
9.5.8.4. Business Strategies and Development
9.5.9. Bombril
9.5.9.1. Company Overview
9.5.9.2. Product Portfolio
9.5.9.3. Financial Overview
9.5.9.4. Business Strategies and Development
9.5.10. Blueland
9.5.10.1. Company Overview
9.5.10.2. Product Portfolio
9.5.10.3. Financial Overview
9.5.10.4. Business Strategies and Development
9.5.11. Reckitt Benckiser Group plc
9.5.11.1. Company Overview
9.5.11.2. Product Portfolio
9.5.11.3. Financial Overview
9.5.11.4. Business Strategies and Development
9.5.12. Nopa Nordic
9.5.12.1. Company Overview
9.5.12.2. Product Portfolio
9.5.12.3. Financial Overview
9.5.12.4. Business Strategies and Development
10. Appendix
10.1. Research Methodology
10.2. Report Assumptions
10.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Fairfield Market Research社の 消費財・サービス分野 での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(additives)の最新刊レポート


よくあるご質問


Fairfield Market Research社はどのような調査会社ですか?


Fairfield Market Researchでは、最新かつ最も関連性の高い市場データと洞察に満ちた詳細なレポートを発行しています。広範囲にわたり、業界動向や市場ベースのデータを含んでおり、顧客が... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/09/26 10:27

150.79 円

176.19 円

203.80 円

ページTOPに戻る