世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

食器用洗剤市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2032年予測 - 製品別, 技術別, グレード別, 用途別, エンドユーザー別, 地域別: (北米, 欧州, アジア太平洋, 中南米, 中東アフリカ)

食器用洗剤市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2032年予測 - 製品別, 技術別, グレード別, 用途別, エンドユーザー別, 地域別: (北米, 欧州, アジア太平洋, 中南米, 中東アフリカ)


Dishwashing Liquids Market - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2032 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Region: (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

世界の食器用洗剤市場は、2025年に210億米ドル、2032年には352億米ドルに達すると予測され、2025年から2032年にかけて年平均成長率7.66%で拡大すると予測されている。消費者の衛生・清潔意識の高まりと、効果的... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2025年8月6日 US$4,995
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常5営業日以内 220 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

世界の食器用洗剤市場は、2025年に210億米ドル、2032年には352億米ドルに達すると予測され、2025年から2032年にかけて年平均成長率7.66%で拡大すると予測されている。消費者の衛生・清潔意識の高まりと、効果的で皮膚に安全な洗浄剤への需要の高まりが、市場成長を後押ししている。この分野では、進化する消費者の嗜好に対応するため、特に環境に優しく、生分解性で、化学物質を含まない製剤の製品革新が進んでいる。

食器用洗剤市場 - レポートスコープ:

食器用洗剤市場には、台所用品や調理器具に付着した油汚れや食品残渣を除去するために設計された、多種多様な液体ベースの洗浄剤が含まれる。これらの製品は、ボトル、パウチ、ドラム缶など複数の包装形態で提供されており、手動と自動の両方の食器洗い作業に使用される。世帯所得の増加、急速な都市化、高級洗浄剤へのシフトが市場を押し上げる重要な役割を果たしている。さらに、近代的な小売店やオンライン・チャネルの浸透が進んでいることも、製品の認知度と入手しやすさを支えている。

市場成長の促進要因:

市場の主な成長要因のひとつは、特にパンデミック後に家庭の衛生と清潔さが重視されるようになったことである。高効率で肌にやさしく、環境的に持続可能な食器洗い製品に対する消費者の需要の高まりが、技術革新を加速させている。また、世界的な業務用食品サービス部門の拡大も、業務用食器洗浄液に対する需要の高まりを生み出している。さらに、残留化学物質の有害な影響に関する意識の高まりが、メーカーを植物由来や硫酸塩フリーの代替品の開発に向かわせている。

市場の阻害要因:

大きな成長の可能性があるにもかかわらず、市場はいくつかの課題に直面している。これには、特に価格に敏感な市場において、食器洗い用バーやパウダーのような代替製品の入手可能性が高まっていることが挙げられる。特に界面活性剤や香料などの原材料価格の変動は、製造コストに影響を与え、利益率を制限する可能性がある。さらに、環境や健康への懸念からプラスチック包装や化学組成物に対する監視の目が厳しさを増しており、主要企業が対処しなければ長期的な市場導入の妨げになる可能性がある。

市場機会:

持続可能性へのシフトは、詰め替え可能なパッケージング、濃縮配合、プラスチックフリーの製品提供など、メーカーがイノベーションを起こす新たな機会を生み出している。グリーン認証や成分の透明性に重点を置くブランドは、競争力を獲得する可能性が高い。新興市場における都市化の進展と、デジタル化および消費者への直接販売チャネルの拡大も、強力な拡大の可能性を示している。さらに、業務用セグメント、特に接客業や施設の厨房では、衛生規制の高まりにより魅力的な成長の道が開けている。

地域別の展望:

- 北米は、高級家庭用洗浄剤の採用率が高く、植物由来のソリューションに対する需要が高まっているため、世界市場をリードしている。

- 欧州は、特にドイツ、フランス、英国などの国々で、持続可能性とエコラベルの遵守に焦点が当てられており、依然として強力な市場である。

- アジア太平洋地域は、都市人口の増加、可処分所得の増加、小売インフラの拡大に牽引され、最速の成長が見込まれている。

- 中南米と中東・アフリカは新興市場で、衛生意識の向上と商業用途の拡大が市場拡大を支えている。

主要企業

世界の食器用洗剤市場の主要企業は、持続可能な製品ライン、高度なパッケージング・ソリューション、デジタル・マーケティング戦略に積極的に投資している。小売業者との戦略的提携や詰め替えシステムの革新は、企業が消費者の信頼とロイヤルティを獲得するのに役立っている。

本レポートの対象企業

- コルゲート・パルモリーブ

- ザ・クロロックス・カンパニー

- ユニリーバ

- ゴドレイ・コンシューマー・プロダクツ

- ボンブリル

- チャーチ&ドワイト

- ヘンケル

- P&G

- レキットベンキーザー

- 花王

- マクブライド

- ブルーランド

- SCジョンソン&サン

- グッドメイド・ケミカル

- セブンス・ジェネレーション

- ニルマ社

市場細分化:

パッケージング別

- パウチ

- ボトル

- ドラム

オペレーション

- 手動食器洗い

- 自動食器洗い

最終用途別

- 家庭用

- 業務用

販売チャネル別

- スーパーマーケット/ハイパーマーケット

- コンビニエンスストア

- オンラインチャネル

- その他

地域別

- 北米

- ラテンアメリカ

- ヨーロッパ

- アジア太平洋

- 中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.食器用洗剤の世界市場スナップショット
1.2.将来予測
1.3.主要市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額別、2025年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.市場機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.COVID-19インパクト分析
2.5.1.供給
2.5.2.需要
2.6.ウクライナ・ロシア紛争の影響
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.食器用洗剤の世界市場展望、2019-2032年
3.1.食器用洗剤の世界市場展望、製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
3.1.1.主なハイライト
3.1.1.1.手洗い用
3.1.1.2.機械で
3.2.食器用洗剤の世界市場展望、包装別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
3.2.1.主なハイライト
3.2.1.1.パウチ
3.2.1.2.ボトル
3.2.1.3.ドラム
3.3.食器用洗剤の世界市場展望、最終用途別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
3.3.1.主なハイライト
3.3.1.1.家庭用
3.3.1.2.商業
3.4.食器用洗剤の世界市場展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019-2032年
3.4.1.主なハイライト
3.4.1.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
3.4.1.2.百貨店
3.4.1.3.専門店
3.4.1.4.オンライン・チャネル
3.4.1.5.その他
3.5.食器用洗剤の世界市場展望、地域別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
3.5.1.主なハイライト
3.5.1.1.北米
3.5.1.2.欧州
3.5.1.3.アジア太平洋
3.5.1.4.ラテンアメリカ
3.5.1.5.中東・アフリカ
4.北米食器用洗剤市場の展望、2019年~2032年
4.1.北米食器用洗剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
4.1.1.主なハイライト
4.1.1.1.手洗い用
4.1.1.2.機械で
4.2.北米食器用洗剤市場の展望、包装別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
4.2.1.主なハイライト
4.2.1.1.パウチ
4.2.1.2.ボトル
4.2.1.3.ドラム
4.3.北米食器用洗剤市場の展望、最終用途別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
4.3.1.主なハイライト
4.3.1.1.家庭用
4.3.1.2.商業
4.4.北米食器用洗剤市場の展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
4.4.1.主なハイライト
4.4.1.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
4.4.1.2.百貨店
4.4.1.3.専門店
4.4.1.4.オンライン・チャネル
4.4.1.5.その他
4.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
4.5.北米食器用洗剤市場の展望、国別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
4.5.1.主なハイライト
4.5.1.1.米国の食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
4.5.1.2.米国の食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
4.5.1.3.米国の食器用洗剤市場:最終用途別、金額(Bn米ドル)、2019-2032年
4.5.1.4.米国の食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(Bnドル)、2019-2032年
4.5.1.5.カナダの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
4.5.1.6.カナダの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
4.5.1.7.カナダの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
4.5.1.8.カナダの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
4.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.欧州食器用洗剤市場展望、2019年-2032年
5.1.欧州食器用洗剤市場の展望、製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
5.1.1.主なハイライト
5.1.1.1.手洗い用
5.1.1.2.機械で
5.2.欧州食器用洗剤市場の展望、包装別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
5.2.1.主なハイライト
5.2.1.1.パウチ
5.2.1.2.ボトル
5.2.1.3.ドラム
5.3.欧州食器用洗剤市場の展望、最終用途別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
5.3.1.主なハイライト
5.3.1.1.家庭用
5.3.1.2.商業
5.4.欧州食器用洗剤市場の展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019-2032年
5.4.1.主なハイライト
5.4.1.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.4.1.2.百貨店
5.4.1.3.専門店
5.4.1.4.オンライン・チャネル
5.4.1.5.その他
5.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.5.欧州食器用洗剤市場の展望、国別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
5.5.1.主なハイライト
5.5.1.1.ドイツの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.2.ドイツの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.3.ドイツの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.4.ドイツの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.5.イギリスの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.6.イギリスの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.7.イギリスの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.8.イギリスの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.9.フランス食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.10.フランスの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.11.フランスの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.12.フランスの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.13.イタリアの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.14.イタリアの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.15.イタリアの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.16.イタリアの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.17.トルコの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.18.トルコの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.19.トルコの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.20.トルコの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.21.ロシアの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.22.ロシアの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.23.ロシアの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.24.ロシアの食器用洗剤市場:販売チャンネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.25.その他のヨーロッパの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.26.その他のヨーロッパの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
5.5.1.27.その他のヨーロッパの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.1.28.その他のヨーロッパの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
5.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.アジア太平洋地域の食器用洗剤市場展望、2019年-2032年
6.1.アジア太平洋地域の食器用洗剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
6.1.1.主なハイライト
6.1.1.1.手洗い用
6.1.1.2.機械で
6.2.アジア太平洋地域の食器用洗剤市場の展望、包装別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.パウチ
6.2.1.2.ボトル
6.2.1.3.ドラム
6.3.アジア太平洋地域の食器用洗剤市場の展望、最終用途別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
6.3.1.主なハイライト
6.3.1.1.家庭用
6.3.1.2.商業
6.4.アジア太平洋地域の食器用洗剤市場の展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
6.4.1.主なハイライト
6.4.1.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
6.4.1.2.百貨店
6.4.1.3.専門店
6.4.1.4.オンライン・チャネル
6.4.1.5.その他
6.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.5.アジア太平洋地域の食器用洗剤市場の展望、国別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
6.5.1.主なハイライト
6.5.1.1.中国の食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
6.5.1.2.中国の食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
6.5.1.3.中国の食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.4.中国の食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.5.日本の食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.6.日本の食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.7.日本の食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.8.日本の食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.9.韓国の食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.10.韓国の食器用洗剤市場:包装材別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.11.韓国の食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.12.韓国の食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.13.インドの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.14.インドの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.15.インドの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.16.インドの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.17.東南アジア食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.18.東南アジアの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.19.東南アジア食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.20.東南アジア食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.21.その他のアジア太平洋地域の食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
6.5.1.22.アジア太平洋地域の残りの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
6.5.1.23.アジア太平洋地域の残りの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.1.24.アジア太平洋地域の残りの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
6.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.中南米の食器用洗剤市場展望、2019年-2032年
7.1.中南米の食器用洗剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
7.1.1.主要ハイライト
7.1.1.1.手洗い用
7.1.1.2.機械で
7.2.ラテンアメリカの食器用洗剤市場の展望、包装別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.2.1.1.パウチ
7.2.1.2.ボトル
7.2.1.3.ドラム
7.3.ラテンアメリカ食器用洗剤市場の展望、最終用途別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.3.1.主なハイライト
7.3.1.1.家庭用
7.3.1.2.商業
7.4.ラテンアメリカ食器用洗剤市場の展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.4.1.主なハイライト
7.4.1.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
7.4.1.2.百貨店
7.4.1.3.専門店
7.4.1.4.オンライン・チャネル
7.4.1.5.その他
7.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.5.ラテンアメリカ食器用洗剤市場の展望、国別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.5.1.主なハイライト
7.5.1.1.ブラジルの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
7.5.1.2.ブラジルの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
7.5.1.3.ブラジルの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.4.ブラジルの食器用洗剤市場:販売チャンネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.5.メキシコ食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.6.メキシコの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.7.メキシコ食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.8.メキシコ食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.9.アルゼンチン食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.10.アルゼンチンの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.11.アルゼンチンの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.12.アルゼンチンの食器用洗剤市場:販売チャンネル別、金額(US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.13.その他の中南米の食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.14.ラテンアメリカのその他の食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
7.5.1.15.ラテンアメリカのその他の食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.1.16.ラテンアメリカのその他の食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
7.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.中東・アフリカ食器用洗剤市場の展望(2019年-2032年
8.1.中東・アフリカ食器用洗剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)、2019-2032年
8.1.1.主なハイライト
8.1.1.1.手洗い用
8.1.1.2.機械で
8.2.中東・アフリカ食器用洗剤市場の展望、包装別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
8.2.1.主なハイライト
8.2.1.1.パウチ
8.2.1.2.ボトル
8.2.1.3.ドラム
8.3.中東・アフリカ食器用洗剤市場の展望、最終用途別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
8.3.1.主なハイライト
8.3.1.1.家庭用
8.3.1.2.商業
8.4.中東・アフリカ食器用洗剤市場の展望、販売チャネル別、金額(億米ドル)、2019年~2032年
8.4.1.主なハイライト
8.4.1.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
8.4.1.2.百貨店
8.4.1.3.専門店
8.4.1.4.オンライン・チャネル
8.4.1.5.その他
8.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.5.中東・アフリカ食器用洗剤市場の展望、国別、金額(10億米ドル)、2019年~2032年
8.5.1.主なハイライト
8.5.1.1.GCCの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.1.2.GCCの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.1.3.GCCの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.4.GCCの食器用洗剤市場:販売チャンネル別、金額(Bn米ドル)、2019-2032年
8.5.1.5.南アフリカの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.1.6.南アフリカの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.7.南アフリカの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.8.南アフリカの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.9.エジプト食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.10.エジプトの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.11.エジプト食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.12.エジプト食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.13.ナイジェリアの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.14.ナイジェリアの食器用洗剤市場:包装タイプ別、金額(US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.15.ナイジェリアの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.16.ナイジェリアの食器用洗剤市場:販売チャンネル別、金額(US$ Bn)、2019-2032年
8.5.1.17.その他の中東・アフリカの食器用洗剤市場:製品タイプ別、金額(Bnドル)、2019-2032年
8.5.1.18.その他の中東・アフリカの食器用洗剤市場:包装材別、金額(Bnドル)、2019年-2032年
8.5.1.19.その他の中東・アフリカの食器用洗剤市場:最終用途別、金額(Bnドル)、2019年-2032年
8.5.1.20.その他の中東・アフリカの食器用洗剤市場:販売チャネル別、金額(Bnドル)、2019年-2032年
8.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.競争環境
9.1.最終用途別対包装ヒートマップ
9.2.メーカー対包装別ヒートマップ
9.3.企業市場シェア分析、2025年
9.4.競合ダッシュボード
9.5.企業プロフィール
9.5.1.コルゲート・パルモリーブ
9.5.1.1.会社概要
9.5.1.2.製品ポートフォリオ
9.5.1.3.財務概要
9.5.1.4.事業戦略と展開
9.5.2.クロロックス・カンパニー
9.5.2.1.会社概要
9.5.2.2.製品ポートフォリオ
9.5.2.3.財務概要
9.5.2.4.事業戦略と展開
9.5.3.ユニリーバ
9.5.3.1.会社概要
9.5.3.2.製品ポートフォリオ
9.5.3.3.財務概要
9.5.3.4.事業戦略と展開
9.5.4.ゴドレイ・コンシューマー・プロダクツ
9.5.4.1.会社概要
9.5.4.2.製品ポートフォリオ
9.5.4.3.財務概要
9.5.4.4.事業戦略と展開
9.5.5.ボンブリル
9.5.5.1.会社概要
9.5.5.2.製品ポートフォリオ
9.5.5.3.財務概要
9.5.5.4.事業戦略と展開
9.5.6.チャーチ・アンド・ドワイト
9.5.6.1.会社概要
9.5.6.2.製品ポートフォリオ
9.5.6.3.財務概要
9.5.6.4.事業戦略と展開
9.5.7.ヘンケル
9.5.7.1.会社概要
9.5.7.2.製品ポートフォリオ
9.5.7.3.財務概要
9.5.7.4.事業戦略と展開
9.5.8.P&G
9.5.8.1.会社概要
9.5.8.2.製品ポートフォリオ
9.5.8.3.財務概要
9.5.8.4.事業戦略と展開
9.5.9.レキットベンキーザー
9.5.9.1.会社概要
9.5.9.2.製品ポートフォリオ
9.5.9.3.財務概要
9.5.9.4.事業戦略と展開
9.5.10.花王
9.5.10.1.会社概要
9.5.10.2.製品ポートフォリオ
9.5.10.3.財務概要
9.5.10.4.事業戦略と展開
9.5.11.マクブライド
9.5.11.1.会社概要
9.5.11.2.製品ポートフォリオ
9.5.11.3.財務概要
9.5.11.4.事業戦略と展開
9.5.12.ブルーランド
9.5.12.1.会社概要
9.5.12.2.製品ポートフォリオ
9.5.12.3.財務概要
9.5.12.4.事業戦略と展開
9.5.13.SCジョンソン&サン
9.5.13.1.会社概要
9.5.13.2.製品ポートフォリオ
9.5.13.3.財務概要
9.5.13.4.事業戦略と展開
9.5.14.グッドメイドケミカルズ
9.5.14.1.会社概要
9.5.14.2.製品ポートフォリオ
9.5.14.3.財務概要
9.5.14.4.事業戦略と展開
9.5.15.セブンスジェネレーション
9.5.15.1.会社概要
9.5.15.2.製品ポートフォリオ
9.5.15.3.財務概要
9.5.15.4.事業戦略と展開
9.5.16.ニルマ社
9.5.16.1.会社概要
9.5.16.2.製品ポートフォリオ
9.5.16.3.財務概要
9.5.16.4.事業戦略と展開
10.付録
10.1.調査方法
10.2.報告書の前提条件
10.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global dishwashing liquids market is projected to be valued at US$ 21 Bn in 2025, and is anticipated to reach US$ 35.2 Bn by 2032, expanding at a CAGR of 7.66% between 2025 and 2032. Rising awareness of hygiene and cleanliness among consumers, coupled with increasing demand for effective and skin-safe cleaning agents, is propelling market growth. The sector is witnessing product innovations, particularly in eco-friendly, biodegradable, and chemical-free formulations, to meet evolving consumer preferences.

Dishwashing Liquids Market – Report Scope:

The dishwashing liquids market includes a wide variety of liquid-based cleaning agents designed to remove grease and food residue from kitchen utensils and cookware. These products are available in multiple packaging formats such as bottles, pouches, and drums, and are used for both manual and automatic dishwashing operations. Growing household incomes, rapid urbanization, and a shift toward premium cleaning products have played a significant role in boosting the market. Furthermore, the growing penetration of modern retail and online channels continues to support product visibility and accessibility.

Market Growth Drivers:

One of the major growth factors for the market is the increasing emphasis on household hygiene and cleanliness, especially after the pandemic. Rising consumer demand for high-efficiency, skin-friendly, and environmentally sustainable dishwashing products is accelerating innovation. Expansion of the commercial foodservice sector globally is also creating heightened demand for industrial-grade dishwashing liquids. Moreover, growing awareness regarding the harmful effects of chemical residues has pushed manufacturers toward developing plant-based and sulfate-free alternatives.

Market Restraints:

Despite strong growth potential, the market faces a few challenges. These include the rising availability of substitute products such as dishwashing bars and powders, especially in price-sensitive markets. Fluctuations in raw material prices, particularly surfactants and fragrances, may impact production costs and limit profit margins. Additionally, increasing scrutiny of plastic packaging and chemical compositions due to environmental and health concerns could hinder long-term market adoption if not addressed by key players.

Market Opportunities:

The shift toward sustainability is creating fresh opportunities for manufacturers to innovate with refillable packaging, concentrated formulations, and plastic-free product offerings. Brands focusing on green certifications and ingredient transparency are likely to gain a competitive edge. Increasing urbanization in emerging markets, along with growing digital and direct-to-consumer sales channels, also presents strong expansion potential. Furthermore, the commercial segment, especially in hospitality and institutional kitchens, offers attractive growth avenues due to rising hygiene regulations.

Regional Outlook:

• North America leads the global market due to high adoption of premium household cleaning products and rising demand for plant-based solutions.

• Europe remains a strong market with a focus on sustainability and eco-label compliance, especially in countries like Germany, France, and the UK.

• Asia Pacific is anticipated to witness the fastest growth, driven by increasing urban population, rising disposable incomes, and expanding retail infrastructure.

• Latin America and Middle East & Africa represent emerging markets, with improving hygiene awareness and growing commercial applications supporting market expansion.

Leading Companies:

Key players in the global dishwashing liquids market are actively investing in sustainable product lines, advanced packaging solutions, and digital marketing strategies. Strategic collaborations with retailers and innovation in refill systems are helping companies gain consumer trust and loyalty.

Companies Covered in This Report:

• Colgate-Palmolive

• The Clorox Company

• Unilever

• Godrej Consumer Products

• Bombril

• Church & Dwight

• Henkel

• P&G

• Reckitt Benckiser

• Kao

• McBride

• Blueland

• SC Johnson & Son

• Goodmaid Chemicals

• Seventh Generation

• Nirma Ltd.

Market Segmentation:

By Packaging:

• Pouches

• Bottles

• Drums

By Operation:

• Manual Dishwashing

• Automatic Dishwashing

By End Use:

• Household

• Commercial

By Sales Channel:

• Supermarkets/Hypermarkets

• Convenience Stores

• Online Channels

• Other

By Region:

• North America

• Latin America

• Europe

• Asia Pacific

• Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Dishwashing Liquids Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value, 2025
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Market Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. COVID-19 Impact Analysis
2.5.1. Supply
2.5.2. Demand
2.6. Impact of Ukraine-Russia Conflict
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Global Dishwashing Liquids Market Outlook, 2019-2032
3.1. Global Dishwashing Liquids Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.1.1. Key Highlights
3.1.1.1. By Hand
3.1.1.2. In Machine
3.2. Global Dishwashing Liquids Market Outlook, by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.2.1. Key Highlights
3.2.1.1. Pouches
3.2.1.2. Bottles
3.2.1.3. Drums
3.3. Global Dishwashing Liquids Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.3.1. Key Highlights
3.3.1.1. Household
3.3.1.2. Commercial
3.4. Global Dishwashing Liquids Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.4.1. Key Highlights
3.4.1.1. Supermarkets/Hypermarkets
3.4.1.2. Department Stores
3.4.1.3. Specialty Stores
3.4.1.4. Online Channels
3.4.1.5. Others
3.5. Global Dishwashing Liquids Market Outlook, by Region, Value (US$ Bn), 2019-2032
3.5.1. Key Highlights
3.5.1.1. North America
3.5.1.2. Europe
3.5.1.3. Asia Pacific
3.5.1.4. Latin America
3.5.1.5. Middle East & Africa
4. North America Dishwashing Liquids Market Outlook, 2019-2032
4.1. North America Dishwashing Liquids Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. By Hand
4.1.1.2. In Machine
4.2. North America Dishwashing Liquids Market Outlook, by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Pouches
4.2.1.2. Bottles
4.2.1.3. Drums
4.3. North America Dishwashing Liquids Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Household
4.3.1.2. Commercial
4.4. North America Dishwashing Liquids Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. Supermarkets/Hypermarkets
4.4.1.2. Department Stores
4.4.1.3. Specialty Stores
4.4.1.4. Online Channels
4.4.1.5. Others
4.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
4.5. North America Dishwashing Liquids Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1. Key Highlights
4.5.1.1. U.S. Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.2. U.S. Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.3. U.S. Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.4. U.S. Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.5. Canada Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.6. Canada Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.7. Canada Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.1.8. Canada Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
4.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5. Europe Dishwashing Liquids Market Outlook, 2019-2032
5.1. Europe Dishwashing Liquids Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. By Hand
5.1.1.2. In Machine
5.2. Europe Dishwashing Liquids Market Outlook, by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Pouches
5.2.1.2. Bottles
5.2.1.3. Drums
5.3. Europe Dishwashing Liquids Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. Household
5.3.1.2. Commercial
5.4. Europe Dishwashing Liquids Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.4.1. Key Highlights
5.4.1.1. Supermarkets/Hypermarkets
5.4.1.2. Department Stores
5.4.1.3. Specialty Stores
5.4.1.4. Online Channels
5.4.1.5. Others
5.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5.5. Europe Dishwashing Liquids Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1. Key Highlights
5.5.1.1. Germany Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.2. Germany Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.3. Germany Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.4. Germany Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.5. U.K. Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.6. U.K. Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.7. U.K. Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.8. U.K. Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.9. France Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.10. France Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.11. France Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.12. France Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.13. Italy Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.14. Italy Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.15. Italy Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.16. Italy Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.17. Turkey Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.18. Turkey Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.19. Turkey Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.20. Turkey Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.21. Russia Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.22. Russia Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.23. Russia Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.24. Russia Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.25. Rest of Europe Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.26. Rest of Europe Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.27. Rest of Europe Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.1.28. Rest of Europe Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
5.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6. Asia Pacific Dishwashing Liquids Market Outlook, 2019-2032
6.1. Asia Pacific Dishwashing Liquids Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. By Hand
6.1.1.2. In Machine
6.2. Asia Pacific Dishwashing Liquids Market Outlook, by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Pouches
6.2.1.2. Bottles
6.2.1.3. Drums
6.3. Asia Pacific Dishwashing Liquids Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Household
6.3.1.2. Commercial
6.4. Asia Pacific Dishwashing Liquids Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.4.1. Key Highlights
6.4.1.1. Supermarkets/Hypermarkets
6.4.1.2. Department Stores
6.4.1.3. Specialty Stores
6.4.1.4. Online Channels
6.4.1.5. Others
6.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6.5. Asia Pacific Dishwashing Liquids Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1. Key Highlights
6.5.1.1. China Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.2. China Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.3. China Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.4. China Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.5. Japan Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.6. Japan Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.7. Japan Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.8. Japan Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.9. South Korea Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.10. South Korea Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.11. South Korea Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.12. South Korea Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.13. India Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.14. India Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.15. India Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.16. India Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.17. Southeast Asia Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.18. Southeast Asia Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.19. Southeast Asia Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.20. Southeast Asia Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.21. Rest of Asia Pacific Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.22. Rest of Asia Pacific Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.23. Rest of Asia Pacific Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.1.24. Rest of Asia Pacific Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
6.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7. Latin America Dishwashing Liquids Market Outlook, 2019-2032
7.1. Latin America Dishwashing Liquids Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. By Hand
7.1.1.2. In Machine
7.2. Latin America Dishwashing Liquids Market Outlook, by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.2.1.1. Pouches
7.2.1.2. Bottles
7.2.1.3. Drums
7.3. Latin America Dishwashing Liquids Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. Household
7.3.1.2. Commercial
7.4. Latin America Dishwashing Liquids Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.4.1. Key Highlights
7.4.1.1. Supermarkets/Hypermarkets
7.4.1.2. Department Stores
7.4.1.3. Specialty Stores
7.4.1.4. Online Channels
7.4.1.5. Others
7.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7.5. Latin America Dishwashing Liquids Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1. Key Highlights
7.5.1.1. Brazil Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.2. Brazil Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.3. Brazil Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.4. Brazil Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.5. Mexico Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.6. Mexico Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.7. Mexico Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.8. Mexico Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.9. Argentina Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.10. Argentina Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.11. Argentina Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.12. Argentina Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.13. Rest of Latin America Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.14. Rest of Latin America Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.15. Rest of Latin America Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.1.16. Rest of Latin America Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
7.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8. Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market Outlook, 2019-2032
8.1. Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. By Hand
8.1.1.2. In Machine
8.2. Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market Outlook, by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.2.1. Key Highlights
8.2.1.1. Pouches
8.2.1.2. Bottles
8.2.1.3. Drums
8.3. Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Household
8.3.1.2. Commercial
8.4. Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market Outlook, by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.4.1. Key Highlights
8.4.1.1. Supermarkets/Hypermarkets
8.4.1.2. Department Stores
8.4.1.3. Specialty Stores
8.4.1.4. Online Channels
8.4.1.5. Others
8.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8.5. Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1. Key Highlights
8.5.1.1. GCC Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.2. GCC Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.3. GCC Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.4. GCC Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.5. South Africa Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.6. South Africa Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.7. South Africa Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.8. South Africa Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.9. Egypt Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.10. Egypt Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.11. Egypt Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.12. Egypt Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.13. Nigeria Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.14. Nigeria Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.15. Nigeria Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.16. Nigeria Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.17. Rest of Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market by Product Type, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.18. Rest of Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market by Packaging, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.19. Rest of Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market by End Use, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.1.20. Rest of Middle East & Africa Dishwashing Liquids Market by Sales Channel, Value (US$ Bn), 2019-2032
8.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9. Competitive Landscape
9.1. By End Use vs by Packaging Heat map
9.2. Manufacturer vs by Packaging Heatmap
9.3. Company Market Share Analysis, 2025
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Company Profiles
9.5.1. Colgate-Palmolive
9.5.1.1. Company Overview
9.5.1.2. Product Portfolio
9.5.1.3. Financial Overview
9.5.1.4. Business Strategies and Development
9.5.2. The Clorox Company
9.5.2.1. Company Overview
9.5.2.2. Product Portfolio
9.5.2.3. Financial Overview
9.5.2.4. Business Strategies and Development
9.5.3. Unilever
9.5.3.1. Company Overview
9.5.3.2. Product Portfolio
9.5.3.3. Financial Overview
9.5.3.4. Business Strategies and Development
9.5.4. Godrej Consumer Products
9.5.4.1. Company Overview
9.5.4.2. Product Portfolio
9.5.4.3. Financial Overview
9.5.4.4. Business Strategies and Development
9.5.5. Bombril
9.5.5.1. Company Overview
9.5.5.2. Product Portfolio
9.5.5.3. Financial Overview
9.5.5.4. Business Strategies and Development
9.5.6. Church & Dwight
9.5.6.1. Company Overview
9.5.6.2. Product Portfolio
9.5.6.3. Financial Overview
9.5.6.4. Business Strategies and Development
9.5.7. Henkel
9.5.7.1. Company Overview
9.5.7.2. Product Portfolio
9.5.7.3. Financial Overview
9.5.7.4. Business Strategies and Development
9.5.8. P&G
9.5.8.1. Company Overview
9.5.8.2. Product Portfolio
9.5.8.3. Financial Overview
9.5.8.4. Business Strategies and Development
9.5.9. Reckitt Benckiser
9.5.9.1. Company Overview
9.5.9.2. Product Portfolio
9.5.9.3. Financial Overview
9.5.9.4. Business Strategies and Development
9.5.10. Kao
9.5.10.1. Company Overview
9.5.10.2. Product Portfolio
9.5.10.3. Financial Overview
9.5.10.4. Business Strategies and Development
9.5.11. McBride
9.5.11.1. Company Overview
9.5.11.2. Product Portfolio
9.5.11.3. Financial Overview
9.5.11.4. Business Strategies and Development
9.5.12. Bluelands
9.5.12.1. Company Overview
9.5.12.2. Product Portfolio
9.5.12.3. Financial Overview
9.5.12.4. Business Strategies and Development
9.5.13. SC Johnson & Son
9.5.13.1. Company Overview
9.5.13.2. Product Portfolio
9.5.13.3. Financial Overview
9.5.13.4. Business Strategies and Development
9.5.14. Goodmaid Chemicals
9.5.14.1. Company Overview
9.5.14.2. Product Portfolio
9.5.14.3. Financial Overview
9.5.14.4. Business Strategies and Development
9.5.15. Seventh Generation
9.5.15.1. Company Overview
9.5.15.2. Product Portfolio
9.5.15.3. Financial Overview
9.5.15.4. Business Strategies and Development
9.5.16. Nirma Ltd.
9.5.16.1. Company Overview
9.5.16.2. Product Portfolio
9.5.16.3. Financial Overview
9.5.16.4. Business Strategies and Development
10. Appendix
10.1. Research Methodology
10.2. Report Assumptions
10.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

Fairfield Market Research社の 消費財・サービス分野 での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


Fairfield Market Research社はどのような調査会社ですか?


Fairfield Market Researchでは、最新かつ最も関連性の高い市場データと洞察に満ちた詳細なレポートを発行しています。広範囲にわたり、業界動向や市場ベースのデータを含んでおり、顧客が... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/09/25 10:27

149.77 円

176.19 円

204.13 円

ページTOPに戻る