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米国の保険流通テクノロジー市場:2025年版

米国の保険流通テクノロジー市場:2025年版


The US Insurance Distribution Technology Market: 2025 Edition

米国の保険流通市場の2023年の市場規模は2,103億7,000万米ドルで、2029年には3,372億6,000万米ドルに達すると予測されている。一方、2023年の米国の保険流通テクノロジー市場は204.4億米ドルと評価された。同市... もっと見る

 

 

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Daedal Research
デダルリサーチ
2025年11月19日 US$2,250
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サマリー

米国の保険流通市場の2023年の市場規模は2,103億7,000万米ドルで、2029年には3,372億6,000万米ドルに達すると予測されている。一方、2023年の米国の保険流通テクノロジー市場は204.4億米ドルと評価された。同市場は2029年までに507億米ドルに達すると予測されている。保険流通技術とは、保険商品を販売し顧客に提供するプロセスを強化するための様々な技術ツール、プラットフォーム、ソリューションの使用を指す。このテクノロジーは、効率性、顧客体験、保険業界全体の流通戦略を改善することを目的としている。

米国地域は、保険流通テクノロジー市場に大きな成長の可能性をもたらしている。保険テクノロジー企業は、自動車保険、住宅保険、サイバー保険の分野で大きな成長を見せている。このような力強い成長は、伝統的な保険会社を刺激し、テクノロジー能力を獲得するか、インシュアテック企業と提携することになるだろう。ミレニアル世代からの革新的な商品やサービスに対する需要が高まる中、このようなコラボレーションは重要な必須事項となるだろう。このような協力関係により、伝統的な保険会社は、テクノロジー文化の確立においてより早い成果を得ることができるだろう。米国の保険流通市場は年平均成長率8.24%で成長すると予想される。一方、米国の保険流通テクノロジー市場は、2024年から2029年の予測期間中、年平均成長率16.40%で成長すると予想される。

市場細分化分析:

アプリケーション別:米国の保険流通市場は、以下のアプリケーションに基づいて分析されている:損害保険、医療保険、生命保険である。損害保険(P&C)が最も高いシェアを占めている。米国の損害保険流通市場は、消費者の嗜好に合わせた商品と価格設定のためにテクノロジーとアナリティクスの利用が増加していること、損害保険商品の広告への支出が増加していること、SaaSソリューションの人気が高まっていることから、今後数年間で大きな成長が見込まれる。

セグメント別:米国の保険流通市場は、以下のセグメントに基づいて二分されている:リテールとコマーシャルである。商業分野は予測期間中に最も急成長する分野である。人材とデジタルの組み合わせが、米国における商業保険流通の成長を牽引している。API、プッシュ通知、ポータルの相互運用性、契約財務の高度な視覚化、スケーラブルな自己学習モデルなど、ハイテクは改善のための重要な触媒である。このような進化する流通モデルに最も早く適応した組織は、ここ数年、急速な成長と利益率の改善を経験している。

機能別:本レポートでは、米国の保険流通テクノロジー市場を機能別に3つのセグメントに分類している:保険会社の手数料支出、保険ブローカーのテクノロジー支出(ブローカーIT)、保険会社の広告支出である。2023年、保険流通テクノロジー市場で最も高いシェアを占めたのは手数料セグメントであった。手数料分野は高い成長が見込まれる。デジタル販売やテレセールスモデルの浸透が進み、ブローカー手数料のシェアが高まると予想される。また、総合代理店の成長の大部分は、自動車市場と個人の医療・メディケア市場からもたらされると予想される。これらの市場は、いずれもデジタル面が拡大しているからである。米国の広告保険販売テクノロジー市場は、さらに5つのアプリケーションに分けることができる:自動車、健康、生命、家庭、中小企業向けP&Cである。米国の家庭用広告市場は、家庭用保険市場におけるバックエンド・コールセンターの発展や、プロセスを合理化するためのコネクテッド・デバイスの利用拡大などにより、予測期間中に大きく成長する見込みである。

技術タイプ別:技術別に見ると、市場はクラウドコンピューティング、人工知能、ブロックチェーン、ビッグデータ&ビジネスアナリティクス、IoT、その他の6つに区分される。市場ではクラウドコンピューティングが大きなシェアを占めている。クラウド・コンピューティングは、保険会社がビジネス変革を促進または加速するために利用できる価値あるデリバリー・モデルであるため、成長の拡大が見込まれている。さらに、クラウド・コンピューティングは、社内プロセス、新規顧客獲得、保険契約者のロイヤルティ構築などにメリットがあり、保険業界に大きな影響を与えている。

エンドユーザー別本レポートでは、米国の保険流通テクノロジー市場を8つのエンドユーザー別に分類している:BFSI、自動車、製造、運輸、政府、ヘルスケア、小売、その他。BFSIが同市場で最も高いシェアを占めているのに対し、ヘルスケア分野は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予測されている。成長の背景には、プラットフォームやピアツーピアのビジネスモデルの普及、保険料率の低下による政策立案者の増加がある。

米国の保険流通テクノロジー市場のダイナミクス:

成長の原動力:保険流通テクノロジー市場のダイナミクスに影響を与える最も重要な要因の1つは、モバイルテクノロジーとアプリケーションの利用の増加である。モバイルアプリ技術を利用することで、保険販売業者は技術に精通した顧客に簡単にアプローチできるようになった。これらのアプリは非常に便利で、クレームに関しては貴重な資産と見なされる。これらのアプリはデータを素早く取り込み、転送することができるため、プロセスに手間がかからず、保険関連のクレーム処理全体を迅速化することができる。さらに、都市人口の急増、ミレニアル世代の人口増加、保険商品購入のためのインターネット利用の増加、人工知能(AI)と保険との融合などの要因により、市場は過去数年間で拡大している。

課題しかし、市場はいくつかの課題に直面している。具体的には、セキュリティ上の懸念、インフラのボトルネックなどである。

動向:流通チャネルとしてのソーシャルメディア利用の増加、パーソナライゼーション傾向の高まり、テレマティクスの採用拡大、クラウドベースの保険テクノロジーサービスの普及拡大、デジタルセルフサービスの需要拡大、ビッグテックとの連携、バーチャル保険アドバイザーの人気急上昇、サブスクリプションモデルの出現、コネクテッド保険の採用拡大、保険におけるブロックチェーンの利用拡大、保険業界におけるゲーミフィケーションの人気上昇など、さまざまな最新トレンドにより、予測期間中に市場は急成長すると予測される。テレマティクスとは、電気通信と情報技術を融合させた機器を指す。米国ではスマートフォンの普及に伴い、テレマティクスは利便性の高いデータ収集手段となり、利用者の情報を分析したりデータを比較したりすることで、より正確で効率的な保険引受を向上させることができるようになった。そのため、テレマティクスの普及が進めば、保険流通がより効率的になり、連携が強化されることで、ITセクターに大きなビジネスチャンスがもたらされることが期待される。

COVID-19の影響分析と今後の方向性:

米国の保険流通テクノロジー市場の成長は、COVID-19の流行にプラスの影響を受けた。COVID-19の大流行により、ほとんどすべての組織がデジタル変革の優先順位を早めることを余儀なくされている。保険流通テクノロジー業界に関して、最も大きな変化は、パンデミックを通じて、よりダイナミックなデジタル商品への関心が高まっていることである。この変化は、パーソナライゼーションのレベルをはるかに高めることにつながり、顧客体験と価値提案を変えることになる。ポストCOVID時代には、保険会社はバーチャル・リアリティ、拡張現実(AR)、バーチャル訪問ソリューションなど、バーチャルな営業や仲介を可能にするテクノロジーを探求しなければならない。

競争環境:

米国の保険流通テクノロジー市場は、生損保部門の需要に応える多数の小規模事業者が存在するため、その性質上断片化されている。

米国の保険流通テクノロジー市場の主要企業は以下の通りである:

GoHealth, Inc.
ブラウン&ブラウン社(カバーハウンド)
グースヘッド・インシュアランス社
ポーチ・グループ社
クローバー・ヘルス・インベストメンツ
メディアアルファ社
オスカーヘルス
株式会社レモネード
株式会社ヒッポ・ホールディングス(ヒッポ保険サービス)



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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.はじめに

2.1 保険流通技術:概要
2.1.1 保険流通の概要
2.1.2 保険流通技術の紹介

2.2 保険流通のセグメンテーション概要
2.2.1 保険流通のセグメンテーション

2.3 保険流通テクノロジーのセグメンテーション:概要
2.3.1 保険流通テクノロジーのセグメンテーション

3.米国市場の分析

3.1 米国の保険流通市場分析

3.1.1 米国の保険流通市場概要
3.1.2 米国の保険流通市場:金額別
3.1.3 米保険流通市場:用途別(損害保険、健康保険、生命保険
3.1.4 米国の保険流通市場:セグメント別(小売、商業)

3.2 アメリカの保険流通市場用途別分析

3.2.1 米国の保険流通市場:アプリケーション別概要
3.2.2 米国の損害保険流通市場:金額ベース
3.2.3 米国の医療保険流通市場:金額ベース
3.2.4 米国の生命保険流通市場:金額ベース

3.3 米国の保険流通市場セグメント分析

3.3.1 米国の保険流通市場:セグメント別分析概要
3.3.2 米国の小売保険流通市場:金額ベース
3.3.3 米国の小売保険流通市場:用途別(自動車・家庭、健康、生命、中小企業損保)
3.3.4 米国の商業保険流通市場:金額ベース

3.4 米国の保険流通テクノロジー市場分析

3.4.1 米国の保険流通技術市場:概要
3.4.2 米国の保険流通テクノロジー市場:金額別
3.4.3 米国の保険流通テクノロジー市場:機能別(保険会社の手数料支出、保険会社の広告支出、保険ブローカーのテクノロジー(ブローカーIT)支出)
3.4.4 米国の保険流通テクノロジー市場:テクノロジータイプ別(クラウドコンピューティング、人工知能、ビッグデータ&ビジネス分析、ブロックチェーン、IoT、その他)
3.4.5 米国の保険流通技術市場:エンドユーザー別(BFSI、自動車、製造、運輸、政府、医療、小売、その他)

3.5 アメリカの保険流通技術市場機能分析

3.5.1 米国の保険流通技術市場:機能別分析概要
3.5.2 米国の手数料保険流通技術市場:金額別
3.5.3 米国の広告保険流通技術市場:金額ベース
3.5.4 米国の広告保険流通技術市場:用途別(自動車、健康、生命、家庭、中小企業商業損保)
3.5.5 米国の自動車広告保険流通技術市場(金額ベース
3.5.6 米国の健康広告保険流通技術市場(金額ベース
3.5.7 生命保険広告配信技術の米国市場:金額ベース
3.5.8 米国の家庭用広告保険流通技術市場:金額ベース
3.5.9 米国のSMBコマーシャル損保流通テクノロジー市場(金額ベース
3.5.10 米国のブローカーIT保険流通技術市場(金額ベース

3.6 米国の保険流通技術市場技術タイプ別分析

3.6.1 米国の保険流通テクノロジー市場:テクノロジータイプ別概要
3.6.2 米国のクラウドコンピューティング保険流通技術市場:金額ベース
3.6.3 米国の人工知能保険流通技術市場:金額ベース
3.6.4 ビッグデータ&ビジネスアナリティクス保険流通技術の米国市場:金額ベース
3.6.5 米国のブロックチェーン保険流通技術市場(金額ベース
3.6.6 米国のIoT保険流通技術市場(金額ベース
3.6.7 その他の保険流通技術の米国市場(金額ベース

3.7 米国の保険流通技術市場エンドユーザー分析

3.7.1 米国の保険流通テクノロジー市場:エンドユーザー別概要
3.7.2 米国のBFSI保険流通技術市場:金額ベース
3.7.3 自動車保険流通技術の米国市場:金額ベース
3.7.4 米国の製造業向け保険流通技術市場:金額ベース
3.7.5 運輸保険流通技術の米国市場:金額ベース
3.7.6 米政府系保険流通技術市場:金額ベース
3.7.7 医療保険流通技術の米国市場:金額ベース
3.7.8 米国の小売保険流通技術市場:金額ベース
3.7.9 その他保険流通技術の米国市場:金額別

4.COVID-19の影響

4.1 COVID-19の保険業界への影響
4.2 COVID-19の保険流通技術産業への影響

5.市場ダイナミクス

5.1 成長促進要因
5.1.1 都市人口の急増
5.1.2 ミレニアル世代の人口増加
5.1.3 保険商品購入のためのインターネット利用の増加
5.1.4 モバイル技術とアプリケーション(アプリ)の利用の増加
5.1.5 人工知能(AI)と保険の融合

5.2 課題
5.2.1 セキュリティへの懸念
5.2.2 インフラのボトルネック

5.3 市場動向
5.3.1 流通チャネルとしてのソーシャルメディア利用の増加
5.3.2 パーソナライゼーション傾向の高まり
5.3.3 テレマティクスの普及拡大
5.3.4 クラウドベースの保険テクノロジーサービスの普及拡大
5.3.5 デジタル・セルフサービスの需要の高まり
5.3.6 ビッグテックとのコラボレーション
5.3.7 バーチャル保険アドバイザーの人気の高まり
5.3.8 サブスクリプション・モデルの登場
5.3.9 コネクテッド・インシュアランスの採用拡大
5.3.10 保険におけるブロックチェーンの利用増加
5.3.11 保険業界におけるゲーミフィケーションの人気の高まり

6.競争環境

6.1 ビジネスモデル別の米国保険流通テクノロジー市場プレイヤー

7.企業プロフィール

7.1 GoHealth, Inc.
7.1.1 事業概要
7.1.2 事業セグメント
7.1.3 事業戦略

7.2 ブラウン&ブラウン社(カバーハウンド)
7.2.1 事業概要
7.2.2 事業セグメント
7.2.3 事業戦略

7.3 グースヘッド・インシュアランス社
7.3.1 事業概要
7.3.2 収入源別売上高
7.3.3 事業戦略

7.4 ポーチ・グループ
7.4.1 事業概要
7.4.2 事業セグメント
7.4.3 事業戦略

7.5 クローバーヘルスインベストメンツ
7.5.1 事業概要
7.5.2 事業セグメント
7.5.3 事業戦略

7.6 メディアアルファ
7.6.1 事業概要
7.6.2 業種別売上高
7.6.3 事業戦略

7.7 オスカーヘルス
7.7.1 事業概要
7.7.2 事業戦略

7.8 株式会社レモネード
7.8.1 事業概要
7.8.2 事業戦略

7.9 株式会社ヒッポ・ホールディングス(ヒッポ保険サービス)
7.9.1 事業概要
7.9.2 事業戦略

7.10 株式会社ルート
7.10.1 事業概要
7.10.2 事業戦略

図表一覧

図1: 保険流通のセグメンテーション
図2: 保険流通テクノロジーの機能別セグメンテーション
図3:保険流通技術の技術タイプ別・エンドユーザー別セグメンテーション
図4:米国の保険流通市場(金額ベース):2019年~2023年(10億米ドル
図5:米国の保険流通市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図6:米国の保険流通市場:用途別; 2023年 (割合, %)
図7:米国の保険流通市場:セグメント別; 2023年 (割合, %)
図8:米国の損害保険流通市場:金額ベース; 2019年-2023年 (10億米ドル)
図9:米国の損害保険流通市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル
図10:米国の医療保険流通市場:金額ベース;2019年~2023年(10億米ドル)
図11:米国の医療保険流通市場:金額ベース;2024-2029年(10億米ドル)
図12:米国の生命保険流通市場:金額ベース;2019年~2023年(10億米ドル)
図13:米国の生命保険流通市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図14:米国の小売保険流通市場:金額ベース;2019年~2023年(10億米ドル)
図15:米国の小売保険流通市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図16:米国の小売保険流通市場:用途別; 2023年 (割合, %)
図17:米国の商業保険流通市場:金額ベース; 2019-2023 (億米ドル)
図18:米国の商業保険流通市場:金額; 2024-2029 (億米ドル)
図19:米国の保険流通技術市場:金額ベース、2019年~2023年(10億米ドル)
図20:米国の保険流通技術市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図21:米国の保険流通技術市場:機能別; 2023年 (割合, %)
図22:米国の保険流通技術市場:技術タイプ別; 2023年 (割合, %)
図23:米国の保険流通技術市場:エンドユーザー別; 2023年 (割合, %)
図24:米国の委託保険流通技術市場:金額別; 2019年-2023年 (10億米ドル)
図25:米国保険委員会の保険流通技術市場米国保険委員会の保険流通技術市場:金額; 2024-2029 (10億米ドル)
図26:米国の広告保険流通技術市場:金額ベース、2019年~2023年(10億米ドル)
図27:米国の広告保険配信技術市場米国の広告保険配信テクノロジー市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図28:米国の保険配信テクノロジー市場:用途別; 2023年 (割合, %)
図29:米国の自動車広告保険配信技術市場:金額ベース; 2019-2023 (US$ Billion)
図30:米国の自動車広告保険配信技術市場米国の自動車広告保険配信技術市場:金額; 2024-2029 (億米ドル)
図31:米国の健康広告保険流通技術市場:金額ベース;2019年~2023年(10億米ドル)
図32:米国の健康広告保険配信技術市場米国の健康広告保険配信技術市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図33:米国の生命保険広告配信技術市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図34:米国の生命広告保険流通技術市場米国の生命保険広告配信技術市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図35:米国の家庭向け広告保険配信技術市場米国の家庭向け広告保険配信技術市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図36:米国の家庭向け広告保険配信技術市場米国の家庭向け広告保険配信技術市場:金額; 2024-2029 (百万米ドル)
図37:米国の中小企業向け損害保険広告配信テクノロジー市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図38:米国の中小企業向け商業損保広告配信テクノロジー市場:金額; 2024-2029 (百万米ドル)
図39:米国のブローカーIT保険流通テクノロジー市場:金額; 2019-2023 (US$ Billion)
図40:米国のブローカー向けIT保険ディストリビューション技術市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図41:米国のクラウドコンピューティング保険流通技術市場:金額; 2019-2023 (US$ Billion)
図42:米国のクラウドコンピューティング保険流通技術市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図43:米国の人工知能保険流通技術市場:金額ベース、2019年~2023年(10億米ドル)
図44:米国の人工知能保険流通技術市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図45:米国のビッグデータ・ビジネス分析保険流通技術市場:金額; 2019-2023 (US$ Billion)
図46:米国のビッグデータ&ビジネスアナリティクス保険流通技術市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図47:米国のブロックチェーン保険流通技術市場:金額;2019年~2023年(10億米ドル)
図48:米国のブロックチェーン保険流通技術市場米国のブロックチェーン保険流通技術市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図49:米国のIoT保険流通技術市場:金額ベース;2019年~2023年(10億米ドル)
図50:米国のIoT保険流通技術市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図51:米国のその他の保険流通技術市場米国のその他の保険流通技術市場:金額ベース、2019年~2023年(10億米ドル)
図52:米国のその他の保険流通技術市場米国のその他の保険流通技術市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図53:米国のBFSI保険流通技術市場:金額ベース、2019年~2023年(10億米ドル)
図54:米国のBFSI保険流通技術市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図55:米国の自動車保険流通技術市場:金額; 2019-2023 (US$ Billion)
図56:米国の自動車保険流通技術市場米国の自動車保険流通技術市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図57:米国の製造業向け保険流通技術市場:金額ベース、2019年~2023年(10億米ドル)
図58:米国の製造業向け保険流通技術市場米国の製造業向け保険流通技術市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図59:米国の運輸保険流通技術市場:金額; 2019-2023 (US$ Billion)
図60:米国の輸送保険流通技術市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図61:米国の政府保険流通技術市場:金額ベース;2019年~2023年(10億米ドル)
図62:米国政府保険流通技術市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図63:米国の医療保険流通技術市場:金額ベース、2019年~2023年(10億米ドル)
図64:米国の医療保険流通技術市場米国の医療保険流通技術市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図65:米国の小売保険流通技術市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図66:米国の小売保険流通技術市場米国の小売保険流通技術市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図67:米国のその他保険流通技術市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図68:米国のその他保険流通技術市場米国のその他保険流通技術市場:金額; 2024-2029 (百万米ドル)
図69:米国の都市人口; 2015-2023 (割合, %)
図70: 米国の世代別人口; 2023年 (百万人)
図 71:米国のインターネット利用者数;2019年~2023年(百万人)
図72:米国のソーシャルメディア利用者数米国のソーシャルメディア利用者数;2019年~2028年(百万人)
図73:クラウドの潜在的なビジネスおよび技術的メリット
図 74: クラウドのビジネスと技術的利点GoHealth Inc.セグメント別純売上高; 2023 (パーセント, %)
図 75:ブラウン・アンド・ブラウン社セグメント別総売上高; 2023年 (パーセント, %)
図76:グースヘッド・インシュアランス社ソース別収益; 2023 (パーセント, %)
図77:ポーチグループセグメント別収益; 2023 (パーセント, %)
図78:クローバーヘルスインベストメンツセグメント別売上高; 2023年 (パーセント, %)
図79:メディアアルファ社業種別売上高; 2023年 (パーセント, %)
表1:保険会社のCOVID-19との戦いを支えるテクノロジー
表2:米国の保険流通テクノロジー市場プレーヤー(ビジネスモデル別

 

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Summary

The US insurance distribution market was valued at US$210.37 billion in 2023 and is expected to reach US$337.26 billion by 2029. On the other hand, the US insurance distribution technology market in 2023 was valued at US$20.44 billion. The market is projected to reach US$50.70 billion by 2029. Insurance distribution technology refers to the use of various technological tools, platforms, and solutions to enhance the process of selling and delivering insurance products to customers. This technology aims to improve efficiency, customer experience, and the overall distribution strategy within the insurance industry.

The US region offers strong growth potential to the insurance distribution technology market. Insurance technology firms have been showing significant growth in the areas of auto, homeownership, and cyber insurance. Such strong growth would stimulate traditional insurers to either acquire technology capabilities or partner with InsurTech companies. With an increasing demand for innovative products and services from millennials, such collaboration would become a critical imperative. Due to such collaborations, traditional insurers would benefit from faster results in establishing a tech culture. The US insurance distribution market is expected to grow at a CAGR of 8.24%. Whereas, the US insurance distribution technology market would grow at a CAGR of 16.40% during the forecast period of 2024-2029.

Market Segmentation Analysis:

By Application: The US insurance distribution market has been analyzed based on the following applications: Property and Casualty (P&C), Health, and Life. Property and casualty (P&C) held the highest share in the market. The US property and casualty (P&C) insurance distribution market is expected to witness significant growth in the forthcoming years due to the rising use of technology and analytics to align products and pricing with consumer preferences, increasing spending on advertising P&C products, and the growing popularity of SaaS solutions.

By Segment: The US insurance distribution market has been bifurcated based on the following segments: Retail and Commercial. Commercial is expected to be the fastest-growing segment in the forecasted period. The combination of human and digital talent has driven the growth of commercial insurance distribution in the US. Whether in the form of APIs, push notifications, portal interoperability, advanced visualizations of deal financials, and scalable/self-learning models, tech is a key catalyst for improvement. Organizations that adapt fastest to these evolving distribution models have experienced rapid growth and margin improvements in the past few years.

By Function: The report provides the bifurcation of the US insurance distribution technology market into three segments based on function: Insurance Carrier Spending on Commissions; Insurance Broker Spending on Technology (Broker IT); and Insurance Carrier Spending on Advertising. In 2023, the commission segment held the highest share of the insurance distribution technology market. The commission segment is expected to experience high growth. The rising penetration of digital and telesales models is expected to increase the share of the broker commission. It is also expected that the bulk of integrated distributors’ growth would come from the auto and individual health and Medicare markets as these both have a growing digital aspect. The US advertising insurance distribution technology market can be futher divided into five applications: Auto, Health, Life, Home, and SMB Commercial P&C. The US home advertising market is expected to grow significantly over the forecast period, owing to the rising development of back-end call centers in the home insurance markets, the growing use of connected devices to streamline processes, etc.

By Technology Type: On the basis of technology, the market has been segmented into six parts namely Cloud Computing, Artificial Intelligence, Block Chain, Big Data & Business Analytics, IoT, and Others. Cloud computing held the major share in the market. The growth is expected to increase as cloud computing is a valuable delivery model that insurers can use to facilitate or accelerate business transformation. Moreover, cloud computing has a huge impact on the insurance industry, with benefits for internal processes, new customer acquisition, and building policyholders’ loyalty.

By End-user: The report provides the segmentation of the US insurance distribution technology market based on eight end-user: BFSI, Automotive, Manufacturing, Transportation, Government, Healthcare, Retail, and Others. BFSI held the highest share in the market, whereas the healthcare segment is anticipated to grow at the highest CAGR during the forecasted period. The growth can be attributed to the widespread use of the platform and peer-to-peer business models and lower insurance premium rates leading to a rise in the number of policymakers.

The US Insurance Distribution Technology Market Dynamics:

Growth Drivers: One of the most important factors impacting insurance distribution technology market dynamics is the increasing use of mobile technology and applications. By using mobile app technology, the insurance distributors can now easily reach out to their tech-savvy customers. These apps are extremely useful and viewed as invaluable assets when it comes to claims. They are capable of capturing and transferring data quickly, making the process hassle-free and expediting the complete insurance-related claims process. Furthermore, the market has been growing over the past few years, due to factors such as soaring urban population, rising millennial population, rise in the use of internet to buy insurance products, integration of artificial intelligence (AI) with insurance, etc.

Challenges: However, the market has been confronted with some challenges specifically, security concerns, infrastructure bottlenecks, etc.

Trends: The market is projected to grow at a fast pace during the forecast period, due to various latest trends such as increasing use of social media as a distribution channel, rising personalization trend, growing adoption of telematics, rising penetration of cloud-based insurance technology services, escalating demand for digital self-service, collaboration with bigtechs, surging popularity of virtual insurance advisor, emergence of subscription models, growing adoption of connected insurance, increasing use of blockchain in insurance, rising popularity of gamification in insurance industry, etc. Telematics refers to devices that merge telecommunications and information technology. With the proliferation of smartphones in the US, telematics has become a convenient method of data collection, with the ability to analyze information and compare data of users, improving underwriting with greater accuracy and efficiency. Therefore, it is expected that the growing adoption of telematics would further provide significant opportunities to the IT sector by making insurance distribution more efficient, and better coordinated.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

The US insurance distribution technology market growth was positively influenced by the COVID-19 pandemic. The COVID-19 pandemic is forcing almost all organizations to speed up their digital transformation priorities. In regards to the insurance distribution technology industry, the most significant change is the growing interest throughout the pandemic in digital products that are more dynamic. This change would lead to much greater levels of personalization and so change the customer experience and value proposition. In post- COVID era, insurers must explore technologies like virtual reality, augmented reality, and virtual-visit solutions for facilitating virtual sales and intermediary enablement.

Competitive Landscape:

The US insurance distribution technology market is fragmented in nature, owing to the presence of a large number of small businesses catering to the demands of life and non-life insurance sectors.

The key players of the US insurance distribution technology market are:

GoHealth, Inc.
Brown & Brown, Inc. (Coverhound)
Goosehead Insurance, Inc.
Porch Group, Inc.
Clover Health Investments, Corp.
MediaAlpha, Inc.
Oscar Health, Inc.
Lemonade Inc.
Hippo Holdings Inc. (Hippo Insurance Services)



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Insurance Distribution Technology: An Overview
2.1.1 Introduction to Insurance Distribution
2.1.2 Introduction to Insurance Distribution Technology

2.2 Insurance Distribution Segmentation: An Overview
2.2.1 Insurance Distribution Segmentation

2.3 Insurance Distribution Technology Segmentation: An Overview
2.3.1 Insurance Distribution Technology Segmentation

3. The US Market Analysis

3.1 The US Insurance Distribution Market: An Analysis

3.1.1 The US Insurance Distribution Market: An Overview
3.1.2 The US Insurance Distribution Market by Value
3.1.3 The US Insurance Distribution Market by Application (Property and Casualty (P&C), Health, and Life)
3.1.4 The US Insurance Distribution Market by Segment (Retail and Commercial)

3.2 The US Insurance Distribution Market: Application Analysis

3.2.1 The US Insurance Distribution Market by Application: An Overview
3.2.2 The US Property and Casualty (P&C) Insurance Distribution Market by Value
3.2.3 The US Health Insurance Distribution Market by Value
3.2.4 The US Life Insurance Distribution Market by Value

3.3 The US Insurance Distribution Market: Segment Analysis

3.3.1 The US Insurance Distribution Market by Segment: An Overview
3.3.2 The US Retail Insurance Distribution Market by Value
3.3.3 The US Retail Insurance Distribution Market by Application (Auto & Home, Health, Life, and SMB P&C)
3.3.4 The US Commercial Insurance Distribution Market by Value

3.4 The US Insurance Distribution Technology Market: An Analysis

3.4.1 The US Insurance Distribution Technology Market: An Overview
3.4.2 The US Insurance Distribution Technology Market by Value
3.4.3 The US Insurance Distribution Technology Market by Function (Insurance Carrier Spending on Commissions; Insurance Carrier Spending on Advertising; and Insurance Broker Spending on Technology (Broker IT))
3.4.4 The US Insurance Distribution Technology Market by Technology Type (Cloud Computing, Artificial Intelligence, Big Data & Business Analytics, Block Chain, IoT, and Others)
3.4.5 The US Insurance Distribution Technology Market by End-User (BFSI, Automotive, Manufacturing, Transportation, Government, Healthcare, Retail, and Others)

3.5 The US Insurance Distribution Technology Market: Function Analysis

3.5.1 The US Insurance Distribution Technology Market by Function: An Overview
3.5.2 The US Commission Insurance Distribution Technology Market by Value
3.5.3 The US Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value
3.5.4 The US Advertising Insurance Distribution Technology Market by Application (Auto, Health, Life, Home, and SMB Commercial P&C)
3.5.5 The US Auto Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value
3.5.6 The US Health Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value
3.5.7 The US Life Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value
3.5.8 The US Home Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value
3.5.9 The US SMB Commercial P&C Insurance Distribution Technology Market by Value
3.5.10 The US Broker IT Insurance Distribution Technology Market by Value

3.6 The US Insurance Distribution Technology Market: Technology Type Analysis

3.6.1 The US Insurance Distribution Technology Market by Technology Type: An Overview
3.6.2 The US Cloud Computing Insurance Distribution Technology Market by Value
3.6.3 The US Artificial Intelligence Insurance Distribution Technology Market by Value
3.6.4 The US Big Data & Business Analytics Insurance Distribution Technology Market by Value
3.6.5 The US Block Chain Insurance Distribution Technology Market by Value
3.6.6 The US IoT Insurance Distribution Technology Market by Value
3.6.7 The US Other Insurance Distribution Technology Market by Value

3.7 The US Insurance Distribution Technology Market: End-User Analysis

3.7.1 The US Insurance Distribution Technology Market by End-User: An Overview
3.7.2 The US BFSI Insurance Distribution Technology Market by Value
3.7.3 The US Automotive Insurance Distribution Technology Market by Value
3.7.4 The US Manufacturing Insurance Distribution Technology Market by Value
3.7.5 The US Transportation Insurance Distribution Technology Market by Value
3.7.6 The US Government Insurance Distribution Technology Market by Value
3.7.7 The US Healthcare Insurance Distribution Technology Market by Value
3.7.8 The US Retail Insurance Distribution Technology Market by Value
3.7.9 The US Others Insurance Distribution Technology Market by Value

4. Impact of COVID-19

4.1 Impact of COVID-19 on Insurance Industry
4.2 Impact of COVID-19 on Insurance Distribution Technology Industry

5. Market Dynamics

5.1 Growth Driver
5.1.1 Soaring Urban Population
5.1.2 Rising Millennial Population
5.1.3 Rise in the Use of Internet to Buy Insurance Products
5.1.4 Increasing Use of Mobile Technology and Applications (Apps)
5.1.5 Integration of Artificial Intelligence (AI) with Insurance

5.2 Challenges
5.2.1 Security Concerns
5.2.2 Infrastructure Bottlenecks

5.3 Market Trends
5.3.1 Increasing Use of Social Media as a Distribution Channel
5.3.2 Rising Personalization Trend
5.3.3 Growing Adoption of Telematics
5.3.4 Rising Penetration of Cloud-based Insurance Technology Services
5.3.5 Escalating Demand for Digital Self-Service
5.3.6 Collaboration with BigTechs
5.3.7 Surging Popularity of Virtual Insurance Advisor
5.3.8 Emergence of Subscription Models
5.3.9 Growing Adoption of Connected Insurance
5.3.10 Increasing Use of Blockchain in Insurance
5.3.11 Rising Popularity of Gamification in Insurance Industry

6. Competitive Landscape

6.1 The US Insurance Distribution Technology Market Players by Business Models

7. Company Profiles

7.1 GoHealth, Inc.
7.1.1 Business Overview
7.1.2 Operating Segment
7.1.3 Business Strategy

7.2 Brown & Brown, Inc. (Coverhound)
7.2.1 Business Overview
7.2.2 Operating Segment
7.2.3 Business Strategy

7.3 Goosehead Insurance, Inc.
7.3.1 Business Overview
7.3.2 Revenues by Source
7.3.3 Business Strategy

7.4 Porch Group, Inc.
7.4.1 Business Overview
7.4.2 Operating Segment
7.4.3 Business Strategy

7.5 Clover Health Investments, Corp.
7.5.1 Business Overview
7.5.2 Operating Segment
7.5.3 Business Strategy

7.6 MediaAlpha, Inc.
7.6.1 Business Overview
7.6.2 Revenue by Vertical
7.6.3 Business Strategy

7.7 Oscar Health, Inc.
7.7.1 Business Overview
7.7.2 Business Strategy

7.8 Lemonade Inc.
7.8.1 Business Overview
7.8.2 Business Strategy

7.9 Hippo Holdings Inc. (Hippo Insurance Services)
7.9.1 Business Overview
7.9.2 Business Strategy

7.10 Root Inc.
7.10.1 Business Overview
7.10.2 Business Strategy

List of Figures

Figure 1: Insurance Distribution Segmentation
Figure 2: Insurance Distribution Technology Segmentation by Function
Figure 3: Insurance Distribution Technology Segmentation by Technology Type & End-User
Figure 4: The US Insurance Distribution Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 5: The US Insurance Distribution Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 6: The US Insurance Distribution Market by Application; 2023 (Percentage, %)
Figure 7: The US Insurance Distribution Market by Segment; 2023 (Percentage, %)
Figure 8: The US Property and Casualty (P&C) Insurance Distribution Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 9: The US Property and Casualty (P&C) Insurance Distribution Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 10: The US Health Insurance Distribution Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 11: The US Health Insurance Distribution Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 12: The US Life Insurance Distribution Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 13: The US Life Insurance Distribution Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 14: The US Retail Insurance Distribution Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 15: The US Retail Insurance Distribution Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 16: The US Retail Insurance Distribution Market by Application; 2023 (Percentage, %)
Figure 17: The US Commercial Insurance Distribution Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 18: The US Commercial Insurance Distribution Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 19: The US Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 20: The US Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 21: The US Insurance Distribution Technology Market by Function; 2023 (Percentage, %)
Figure 22: The US Insurance Distribution Technology Market by Technology Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 23: The US Insurance Distribution Technology Market by End-User; 2023 (Percentage, %)
Figure 24: The US Commission Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 25: The US Commission Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 26: The US Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 27: The US Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 28: The US Insurance Distribution Technology Market by Application; 2023 (Percentage, %)
Figure 29: The US Auto Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 30: The US Auto Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 31: The US Health Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 32: The US Health Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 33: The US Life Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 34: The US Life Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 35: The US Home Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 36: The US Home Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 37: The US SMB Commercial P&C Advertising Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 38: The US SMB Commercial P&C Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 39: The US Broker IT Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 40: The US Broker IT Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 41: The US Cloud Computing Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 42: The US Cloud Computing Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 43: The US Artificial Intelligence Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 44: The US Artificial Intelligence Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 45: The US Big Data & Business Analytics Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 46: The US Big Data & Business Analytics Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 47: The US Block Chain Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 48: The US Block Chain Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 49: The US IoT Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 50: The US IoT Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 51: The US Other Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 52: The US Other Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 53: The US BFSI Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 54: The US BFSI Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 55: The US Automotive Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 56: The US Automotive Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 57: The US Manufacturing Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 58: The US Manufacturing Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 59: The US Transportation Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 60: The US Transportation Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 61: The US Government Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 62: The US Government Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 63: The US Healthcare Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 64: The US Healthcare Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 65: The US Retail Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 66: The US Retail Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 67: The US Others Insurance Distribution Technology Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 68: The US Others Insurance Distribution Technology Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 69: The US Urban Population; 2015-2023 (Percentage, %)
Figure 70: The US Population by Generation; 2023 (Million)
Figure 71: The US Number of Internet Users; 2019-2023 (Million)
Figure 72: The US Social Media Users; 2019-2028 (Million)
Figure 73: Potential Business and Technology Benefits of Cloud
Figure 74: GoHealth Inc. Net Revenues by Segment; 2023 (Percentage, %)
Figure 75: Brown & Brown, Inc. Total Revenues by Segment; 2023 (Percentage, %)
Figure 76: Goosehead Insurance, Inc. Revenues by Source; 2023 (Percentage, %)
Figure 77: Porch Group, Inc. Revenue by Segment; 2023 (Percentage, %)
Figure 78: Clover Health Investments, Corp. Revenues by Segment; 2023 (Percentage, %)
Figure 79: MediaAlpha, Inc. Revenue by Vertical; 2023 (Percentage, %)
Table 1: Technologies Supporting Insurers’ Battle with COVID-19
Table 2: The US Insurance Distribution Technology Market Players by Business Models

 

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