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アジア太平洋地域の自動車用金属市場の展望、2030年

アジア太平洋地域の自動車用金属市場の展望、2030年


Asia-Pacific Automotive Metals Market Outlook, 2030

アジア太平洋地域の自動車金属市場は、同地域の広大な自動車製造産業と主要原材料の強力なサプライチェーンに牽引され、急速に世界的な大国へと発展してきた。トヨタ、ヒュンダイ、ホンダ、タタ・モーターズなど... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年4月2日 US$3,450
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サマリー

アジア太平洋地域の自動車金属市場は、同地域の広大な自動車製造産業と主要原材料の強力なサプライチェーンに牽引され、急速に世界的な大国へと発展してきた。トヨタ、ヒュンダイ、ホンダ、タタ・モーターズなどの大手自動車メーカーの本拠地として、高性能自動車用金属への需要は業界の成長軌道に深く組み込まれている。鋼鉄、アルミニウム、マグネシウム、銅などの金属は、現代の自動車の骨格を形成し、構造的完全性、耐衝突性、軽量効率を提供する。これらの素材はエンジン部品、ボディ・パネル、シャーシ、サスペンション・システム、バッテリー・エンクロージャーなどで重要な役割を果たし、耐久性、安全性、エネルギー効率を保証している。高張力鋼板は、その費用対効果と堅牢性から依然として主流である一方、アルミニウムは、特に電気自動車において、車両の軽量化と燃費向上のために採用されることが増えている。ホットスタンピング、ハイドロフォーミング、精密鋳造技術の進歩が自動車用金属の品質と性能を向上させ、ナノテクノロジーと複合金属ハイブリッドが超軽量かつ高強度材料の製造を可能にしている。金属加工における人工知能と自動化の統合は、生産を合理化し、無駄を削減し、コスト効率を向上させている。中国、日本、インドにおけるより厳しい燃料効率と排ガス規制は、メーカーをより持続可能な材料選択に向かわせ、リサイ クル金属と低炭素金属への投資を促進している。アジア太平洋地域の主要な金属メーカーによるカーボンニュートラルの推進はサプライチェーンに影響を及ぼし、各社は金属生産にお いてグリーン製錬技術や水素のような代替エネルギー源を採用している。自動車部門が電気自動車や自律走行車へとシフトするにつれて、特殊金属への需要が増加し、技術革新と地域市場拡大の新たな機会が開かれると予想される。

Bonafide Research社の調査レポート「アジア太平洋地域の自動車用金属市場の展望、2030年」によると、アジア太平洋地域の自動車用金属市場は2024年に825億4000万米ドル以上と評価された。アジア太平洋自動車金属市場の進化は、中国、日本、韓国、インドなどの国々が牽引する、世界の自動車製造におけるこの地域の優位性によって形成されてきた。市場の拡大は、中国、日本、韓国、インドなどの主要な自動車ハブにおける生産能力の増大の影響を受けており、自動車メーカーは厳しい排ガス規制を満たすためにアルミニウムと先進高強度鋼板の採用を加速させている。鉄鉱石やボーキサイトなどの原材料が入手可能であることは、この地域の産業にとって強力な基盤となっているが、商品価格の変動や地政学的な貿易紛争によってサプライチェーンがしばしば混乱し、価格の乱高下につながっている。中国、米国、欧州連合(EU)間の関税と貿易制限は、必須金属の流れに影響を及ぼしており、一方、現地生産を促進する国内政策は、新たなサプライ・チェーン戦略を形成している。電気自動車の普及が進むにつれて、アルミニウム、銅、特殊合金などの金属に需要がシフトし、バッテリー筐体、パワートレインコンポーネント、軽量構造が重要な設計要素となっている。自動車メーカーは価格変動をヘッジするために金属サプライヤーと長期契約を交わしているが、製錬事業におけるエネルギー・コストの上昇は依然として大きな課題である。市場はまた、生産能力を強化し、原材料の安定供給を確保するために、大手企業がM&Aを行うなど、統合が進んでいる。コスト効率と強度の高さから鉄鋼が依然優勢である一方、アルミニウムは電気自動車やハイブリッド車の主要材料として、特に日本と韓国で支持を集めている。大手金属メーカーによる垂直統合戦略はサプライチェーンの安定化に役立っており、外部からの混乱にもかかわらず自動車グレードの金属の継続的な流れを確保している。アジア太平洋地域の広大な乗用車・商用車セグメントは、引き続き自動車用金属の主要な消費者であり、インフラ開発の拡大が需要をさらに押し上げている。さらに、AI主導の品質管理や自動化された製造ラインなど、金属加工におけるインダストリー4.0の採用は、製造業者の生産効率向上に役立っている。


市場促進要因

- 鉄鋼・アルミの価格競争につながる過剰生産:中国の鉄鋼・アルミの大量生産は世界的な供給過剰をもたらし、価格変動につながっている。これは金属生産者の利益率に影響を与え、他地域との貿易紛争を引き起こしている。インドや日本のような国々は、中国の積極的な生産戦略のために世界の金属価格が非常に不安定なままであるため、国内生産と輸入のバランスをとるという課題に直面している。
- 金属加工に影響を及ぼす環境規制:中国、インド、日本は、より厳しい公害防止政策を実施し、鉄鋼・アルミニウム製造に影響を与えている。高炉や製錬事業からの排出物を対象とした規制により、企業はよりクリーンな生産方法の採用を余儀なくされ、操業コストが上昇している。これらの政策は産業公害の削減を目的としているが、金属メーカーにとっては、コスト効率を維持しながらコンプライアンス基準を満たすという課題を突きつけている。

市場の課題

- 中国とインドの自動車生産の活況:世界最大級の自動車市場である中国とインドは、自動車製造のために大量の鉄鋼とアルミニウムを消費している。都市化と所得の上昇に牽引された乗用車と商用車の需要拡大により、両国は自動車用金属消費の主要プレーヤーとなっている。国内メーカーとグローバルOEMは生産を拡大しており、高品質の自動車用金属へのニーズが高まっている。
- 国内EV成長のための政府の後押し:中国の新エネルギー車(NEV)政策やインドのFAME-IIスキームのような政策は、アルミニウムや高強度鋼のような軽量材料の需要を促進している。電動モビリティへの移行には、バッテリーの効率と航続距離を向上させるための軽量構造が必要である。電気自動車生産に対する政府の優遇措置と補助金は、自動車メーカーにエネルギー効率と持続可能性を高める代替金属への投資を促している。

市場動向

- AIで最適化された金属加工の採用:アジア太平洋地域におけるスマート工場の台頭は、自動車用金属セクターを変革しつつある。AI主導の自動化と予知保全は、金属生産の効率を改善し、無駄を減らし、コストを引き下げている。企業はデジタルツインとリアルタイムのデータ分析を活用して品質管理を強化し、金属成形と切断プロセスを最適化している。
- マグネシウムのような代替軽量材料の成長:低燃費車や電気自動車に対する需要の増加に伴い、OEMはマグネシウムやその他の非伝統的な金属を探求し、車両の軽量化を図っている。マグネシウム合金は、鋼やアルミニウムと比較して大幅な軽量化を実現しながら高い強度を提供するため、自動車用途には魅力的である。軽量材料を求める動きは、代替金属組成の研究開発を加速させている。


鉄鋼は、その比類のない強度、コスト効率、および広く入手可能という組み合わせにより、アジア太平洋地域の自動車用金属業界を支配しており、同地域全体の自動車製造の基幹となっている。

アジア太平洋地域の自動車セクターは、特に中国、インド、日本における自動車の大量生産によって牽引されており、そこでは、その手頃な価格と構造的完全性により、鉄鋼が依然として好ましい材料となっている。自動車メーカーは、車体フレーム、シャーシ、安全部品に先進高張力鋼板(AHSS)を多用している。アルミニウムのような軽量素材への関心が高まっているにもかかわらず、コスト面での優位性と製造の容易さから、鉄鋼が依然として大半のシェアを占めている。中国やインドの新興電気自動車(EV)市場も、バッテリーの筐体や保護構造に高強度鋼板を採用しており、進化する自動車業界において鋼板の重要性が高まっている。加えて、中国、日本、韓国の国内鉄鋼生産が堅調なため、安定供給が確保され、輸入への依存度が低下している。自動車メーカーが持続可能な生産方法を重視するようになっているため、リサイクル能力が鉄鋼の優位性をさらに高めている。代替材料が普及しつつある一方で、手頃な価格、安全性、性能のバランスにより、鉄鋼はアジア太平洋地域の自動車金属産業の最前線に君臨し続けています。

アジア太平洋地域ではハイブリッド車や電気自動車への移行が加速しているため、パワートレイン分野が急成長しており、高性能のエンジンやバッテリーシステム用の先端材料が必要とされている。

低燃費・低排出ガス車への需要が高まる中、中国、日本、韓国の自動車メーカーは、エネルギー出力の最適化と軽量化を実現するパワートレイン技術に多額の投資を行っている。内燃エンジン(ICE)車では、エンジン・ブロック、トランスミッション・システム、排気部品の製造にアルミニウムや鋼のような高強度金属が不可欠である。しかし、電気モビリティの急速な拡大により、パワートレインの展望が再構築されつつあり、メーカーはアルミニウムやマグネシウムのような軽量金属をバッテリーケーシング、冷却システム、電気モーター部品に統合している。中国のEV生産における優位性は、政府のインセンティブと政策に支えられており、革新的なパワートレイン材料の需要をさらに加速させている。ハイブリッド車や完全電気自動車へのシフトも耐熱合金の進歩に拍車をかけ、エネルギー効率とバッテリーの寿命を向上させている。

アジア太平洋地域の拡大する物流、インフラ・プロジェクト、活況を呈する電子商取引部門により、大型商用車はアジア太平洋地域の自動車用金属産業において重要な位置を占めており、堅牢で高容量のトラックとバスに対する継続的な需要を牽引している。

中国やインドのような国々は、貨物輸送、建設、公共輸送のために大型トラックとバスに大きく依存しており、これらの車両製造のための一貫した金属消費を煽っている。鉄鋼は、その強度、コスト効率、高荷重と過酷な運転条件に耐える能力により、依然として主要材料である。東南アジア、インド、中国での都市化とインフラ・プロジェクトへの政府投資の増加は、耐久性のある商用車へのニーズを強め、自動車用金属需要をさらに押し上げている。さらに、オンライン小売とロジスティクス・サービスの急速な拡大が、ラスト・マイル配達と長距離輸送のための商用トラックの増加をもたらしている。同時に、電気および水素を動力源とする商用車の技術的進歩は、特にシャーシおよびパワートレイン用途において、高性能金属合金の新たな機会を導入した。この地域全体で工業化とインフラ整備が進行しているため、大型商用車は依然として重要な最終用途部門であり、アジア太平洋地域の自動車用金属産業における重要性を強化している。


アジア太平洋自動車金属産業における中国のリーダーシップは、その大規模な自動車生産、支配的な金属製造部門、および国内市場と世界市場の両方における影響力を維持する戦略的な政府政策によって推進されている。

世界最大の自動車生産国である中国は、世界の自動車生産に占める割合が高く、鉄鋼、アルミニウム、その他の自動車用金属に対する高い需要を生み出している。鉄鋼とアルミニウム製造の業界大手に支えられた中国の確立された金属生産能力は、自動車メーカーが競争力のある価格で材料を調達することを可能にしている。中国の新エネルギー自動車(NEV)推進のような政府支援イニシアティブは、軽量・高性能金属の採用を加速し、先端材料への安定した需要を確保している。さらに、原材料の採取から最終的な車両組立に至るまで、中国の広範なサプライチェーン・ネットワークは、この地域の他国に対する競争力を与えている。貿易政策、補助金、研究開発への投資は中国の地位をさらに強化し、自動車用金属産業における支配的な力となっている。世界的な貿易摩擦と環境問題にもかかわらず、中国は伝統的な自動車用金属と次世代自動車用金属の両方への戦略的投資を通じてこの分野をリードし続け、アジア太平洋自動車用金属市場の成長の主要な原動力としての役割を確固たるものにしている。


本レポートの考察
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- 自動車用金属市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

製品別
- スチール
- アルミ
- その他

用途別
- ボディ構造
- パワートレイン
- サスペンション
- その他

用途別
- 二輪車
- 乗用車
- 小型商用車
- 大型商用車

レポートのアプローチ
本レポートは一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために使用した。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、農業関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

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目次

目次

1.要旨
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.3.1.XXXX
2.3.2.XXXX
2.3.3.XXXX
2.3.4.XXXX
2.3.5.XXXX
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.アジア太平洋地域の自動車用金属市場の展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.国別市場シェア
6.3.市場規模および予測、製品別
6.4.市場規模・予測:用途別
6.5.市場規模・予測:用途別
6.6.中国自動車用金属市場の展望
6.6.1.金額別市場規模
6.6.2.製品別市場規模と予測
6.6.3.用途別市場規模・予測
6.6.4.用途別市場規模・予測
6.7.日本の自動車用金属市場の展望
6.7.1.金額別市場規模
6.7.2.製品別市場規模と予測
6.7.3.用途別市場規模・予測
6.7.4.用途別市場規模・予測
6.8.インドの自動車用金属市場の展望
6.8.1.金額別市場規模
6.8.2.製品別市場規模と予測
6.8.3.用途別市場規模・予測
6.8.4.用途別市場規模・予測
6.9.オーストラリア自動車用金属市場の展望
6.9.1.金額別市場規模
6.9.2.製品別市場規模と予測
6.9.3.用途別市場規模・予測
6.9.4.用途別市場規模・予測
6.10.韓国の自動車用金属市場の展望
6.10.1.金額別市場規模
6.10.2.製品別市場規模と予測
6.10.3.用途別市場規模・予測
6.10.4.用途別市場規模・予測
7.競争環境
7.1.競合ダッシュボード
7.2.主要企業の事業戦略
7.3.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
7.4.ポーターの5つの力
7.5.企業プロフィール
7.5.1.アルセロール・ミッタル S.A.
7.5.1.1.会社概要
7.5.1.2.会社概要
7.5.1.3.財務ハイライト
7.5.1.4.地理的洞察
7.5.1.5.事業セグメントと業績
7.5.1.6.製品ポートフォリオ
7.5.1.7.主要役員
7.5.1.8.戦略的な動きと展開
7.5.2.ヴォスタルピンAG
7.5.3.ベントラー・インターナショナル
7.5.4.GKN Ltd.
7.5.5.ゲスタンプ・オートモチオン S.A.
7.5.6.ダナ・インコーポレイテッド
7.5.7.ノルスクハイドロASA
7.5.8.タタ・スチール社
7.5.9.コンステリウムSE
7.5.10.JSWスチールリミテッド
7.5.11.アイシン株式会社
8.戦略的提言
9.付録
9.1.よくある質問
9.2.注意事項
9.3.関連レポート
10.免責事項


図表一覧

図1:自動車用金属の世界市場規模(億ドル)、地域別、2023年・2030年
図2:市場魅力度指数(2030年地域別
図3:市場吸引力指数(2030年セグメント別
図4:アジア太平洋地域の自動車用金属市場規模(金額ベース)(2019年、2023年、2030F)(単位:億米ドル
図5:アジア太平洋地域の自動車用金属材料の国別市場シェア(2023年)
図6:中国の自動車用金属市場規模:金額ベース(2019年、2023年、2030F)(単位:億米ドル)
図7:日本の自動車用金属市場規模:金額ベース(2019年、2023年、2030F)(単位:億米ドル)
図8:インドの自動車用金属市場規模:金額ベース(2019年、2023年、2030F)(単位:USD Billion)
図9:オーストラリアの自動車用金属市場規模:金額ベース(2019年、2023年、2030F)(単位:USD Billion)
図10: 韓国の自動車用金属市場規模:金額ベース(2019年、2023年、2030F) (単位:USD Billion)
図表 11: 自動車用金属の世界市場におけるポーターの5つの力


表一覧

表1:自動車用金属の世界市場スナップショット(セグメント別)(2023年・2030年)(単位:億米ドル
表2:自動車用金属市場の影響要因(2023年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表6:アジア太平洋地域の自動車用金属市場規模・製品別予測(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表7:アジア太平洋地域の自動車用金属市場規模・予測:用途別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表8:アジア太平洋地域の自動車用金属市場規模・予測:最終用途別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表9:中国の自動車用金属市場規模・予測:製品別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表10:中国の自動車用金属市場規模・用途別予測(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表11:中国自動車用金属の市場規模・用途別予測(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表12:日本の自動車用金属の製品別市場規模・予測(2019年~2030F) (単位:USD Billion)
表13:日本の自動車用金属の用途別市場規模・予測(2019年~2030F) (単位:USD Billion)
表14:日本の自動車用金属市場規模・用途別予測(2019年~2030F) (単位:USD Billion)
表15:インドの自動車用金属市場規模・予測:製品別(2019年~2030F) (単位:USD Billion)
表16:インドの自動車用金属市場規模・用途別予測(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表17:インドの自動車用金属市場規模・用途別予測(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表18:オーストラリア自動車用金属の製品別市場規模・予測(2019年~2030F) (単位:USD Billion)
表19:オーストラリアの自動車用金属市場規模・用途別予測(2019年~2030F) (単位:USD Billion)
表20:オーストラリア自動車用金属の用途別市場規模・予測(2019年~2030F) (単位:USD Billion)
表21:韓国の自動車用金属市場規模・製品別予測(2019年~2030F)(単位:USD Billion)
表22:韓国の自動車用金属市場規模・用途別予測(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表23:韓国の自動車用金属市場規模・用途別予測 (2019年~2030F) (単位:億米ドル)
表24:上位5社の競争ダッシュボード(2023年

 

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Summary

The Asia-Pacific automotive metals market has rapidly evolved into a global powerhouse, driven by the region’s expansive vehicle manufacturing industry and a strong supply chain for key raw materials. As home to some of the largest automakers, including Toyota, Hyundai, Honda, and Tata Motors, the demand for high-performance automotive metals is deeply embedded in the industry’s growth trajectory. Metals such as steel, aluminum, magnesium, and copper form the backbone of modern vehicles, providing structural integrity, crash resistance, and lightweight efficiency. These materials play a crucial role in engine components, body panels, chassis, suspension systems, and battery enclosures, ensuring durability, safety, and energy efficiency. High-strength steel remains dominant due to its cost-effectiveness and robustness, while aluminum is increasingly being adopted to reduce vehicle weight and improve fuel efficiency, particularly in electric vehicles. Advancements in hot stamping, hydroforming, and precision casting techniques are enhancing the quality and performance of automotive metals, while nanotechnology and composite-metal hybrids are enabling the production of ultra-light yet high-strength materials. The integration of artificial intelligence and automation in metal processing is streamlining production, reducing waste, and improving cost efficiencies. Stricter fuel efficiency and emission regulations across China, Japan, and India are pushing manufacturers toward more sustainable material choices, driving investments in recycled and low-carbon metals. The push for carbon neutrality by leading metal producers in Asia-Pacific is influencing supply chains, with companies adopting green smelting technologies and alternative energy sources such as hydrogen in metal production. As the automotive sector shifts towards electric and autonomous vehicles, the demand for specialized metals is expected to rise, opening new opportunities for innovation and regional market expansion.

According to the research report "Asia-Pacific Automotive Metals Market Outlook, 2030," published by Bonafide Research, the Asia-Pacific Automotive Metals market was valued at more than USD 82.54 Billion in 2024. The evolution of the Asia-Pacific automotive metals market has been shaped by the region’s dominance in global automobile manufacturing, driven by countries like China, Japan, South Korea, and India. Market’s expansion is influenced by the growing production capacity in key automotive hubs such as China, Japan, South Korea, and India, where automakers are accelerating the adoption of aluminum and advanced high-strength steel to meet stringent emission regulations. The availability of raw materials such as iron ore and bauxite provides a strong foundation for the regional industry, but fluctuating commodity prices and geopolitical trade disputes often disrupt supply chains, leading to price volatility. Tariffs and trade restrictions between China, the United States, and the European Union have impacted the flow of essential metals, while domestic policies promoting localized manufacturing are shaping new supply chain strategies. The increasing penetration of electric vehicles has shifted demand towards metals such as aluminum, copper, and specialty alloys, as battery enclosures, powertrain components, and lightweight structures become critical design elements. Automakers negotiate long-term contracts with metal suppliers to hedge against price fluctuations, yet rising energy costs in smelting operations continue to be a significant challenge. The market is also witnessing increased consolidation, with major players engaging in mergers and acquisitions to strengthen their production capabilities and secure a stable supply of raw materials. While steel remains dominant due to its cost-effectiveness and strength, aluminum is gaining traction as a key material for electric and hybrid vehicles, especially in Japan and South Korea. Vertical integration strategies by leading metal producers are helping stabilize supply chains, ensuring a continuous flow of automotive-grade metals despite external disruptions. The Asia-Pacific region’s vast passenger and commercial vehicle segment continues to be a primary consumer of automotive metals, with growing infrastructure development further boosting demand. Additionally, Industry 4.0 adoption in metal processing, including AI-driven quality control and automated manufacturing lines, is helping manufacturers enhance production efficiency.


Market Drivers

• Overproduction Leading to Steel & Aluminum Price Wars:China’s massive steel and aluminum production has resulted in global oversupply, leading to price fluctuations. This has affected profit margins for metal producers and caused trade disputes with other regions. Countries like India and Japan face challenges in balancing domestic production with imports, as global metal prices remain highly volatile due to China’s aggressive production strategies.
• Environmental Regulations Impacting Metal Processing:China, India, and Japan have implemented stricter pollution control policies, affecting steel and aluminum manufacturing. Regulations targeting emissions from blast furnaces and smelting operations have forced companies to adopt cleaner production methods, increasing operational costs. While these policies aim to reduce industrial pollution, they pose challenges for metal producers in meeting compliance standards while maintaining cost efficiency.

Market Challenges

• China & India’s Booming Auto Production:As two of the world’s largest automotive markets, China and India consume massive volumes of steel and aluminum for vehicle manufacturing. The growing demand for passenger cars and commercial vehicles, driven by urbanization and rising incomes, has made both countries key players in automotive metal consumption. Domestic manufacturers and global OEMs are ramping up production, increasing the need for high-quality automotive metals.
• Government Push for Domestic EV Growth:Policies such as China’s New Energy Vehicle (NEV) policy and India’s FAME-II scheme are driving the demand for lightweight materials like aluminum and high-strength steel. The transition to electric mobility requires lighter structures to improve battery efficiency and range. Government incentives and subsidies for electric vehicle production have encouraged automakers to invest in alternative metals that enhance energy efficiency and sustainability.

Market Trends

• Adoption of AI-Optimized Metal Processing:The rise of smart factories in the Asia-Pacific region is transforming the automotive metals sector. AI-driven automation and predictive maintenance are improving efficiency in metal production, reducing waste, and lowering costs. Companies are leveraging digital twins and real-time data analytics to enhance quality control and optimize metal forming and cutting processes.
• Growth in Alternative Lightweight Materials Like Magnesium:With increasing demand for fuel-efficient and electric vehicles, OEMs are exploring magnesium and other non-traditional metals to reduce vehicle weight. Magnesium alloys offer high strength with significant weight savings compared to steel and aluminum, making them attractive for automotive applications. The push for lightweight materials is accelerating research and development in alternative metal compositions.


Steel dominates the Asia-Pacific automotive metals industry due to its unmatched combination of strength, cost-effectiveness, and widespread availability, making it the backbone of vehicle manufacturing across the region.

The automotive sector in Asia-Pacific is driven by the mass production of vehicles, particularly in China, India, and Japan, where steel remains the preferred material due to its affordability and structural integrity. Car manufacturers rely heavily on advanced high-strength steel (AHSS) for body frames, chassis, and safety components, as it provides durability without significantly increasing vehicle weight. Despite the growing interest in lightweight materials like aluminum, steel continues to hold the majority share due to its cost advantages and ease of manufacturing. Emerging electric vehicle (EV) markets in China and India have also adopted high-strength steel for battery enclosures and protective structures, reinforcing its relevance in the evolving automotive landscape. Additionally, strong domestic steel production in China, Japan, and South Korea ensures a steady supply, reducing dependency on imports. Recycling capabilities further contribute to steel’s dominance, as automakers increasingly focus on sustainable production methods. While alternative materials are gaining traction, the balance of affordability, safety, and performance keeps steel at the forefront of Asia-Pacific’s automotive metals industry.

The powertrain segment is experiencing rapid growth in Asia-Pacific due to the region’s accelerating transition toward hybrid and electric vehicles, which require advanced materials for high-performance engine and battery systems.

With rising demand for fuel-efficient and low-emission vehicles, automakers in China, Japan, and South Korea are investing heavily in powertrain technologies that optimize energy output and reduce weight. In internal combustion engine (ICE) vehicles, high-strength metals like aluminum and steel are essential for manufacturing engine blocks, transmission systems, and exhaust components. However, the rapid expansion of electric mobility is reshaping the powertrain landscape, with manufacturers integrating lightweight metals like aluminum and magnesium for battery casings, cooling systems, and electric motor components. China’s dominance in EV production, supported by government incentives and policies, has further accelerated the demand for innovative powertrain materials. The shift toward hybrid and fully electric vehicles has also spurred advancements in heat-resistant alloys, improving energy efficiency and battery longevity.

Heavy commercial vehicles hold a crucial place in the Asia-Pacific automotive metals industry due to the region’s expanding logistics, infrastructure projects, and booming e-commerce sector, driving continuous demand for robust and high-capacity trucks and buses.

Countries like China and India rely heavily on heavy-duty trucks and buses for freight transportation, construction, and public transit, fueling consistent metal consumption for manufacturing these vehicles. Steel remains the primary material due to its strength, cost efficiency, and ability to withstand heavy loads and harsh operating conditions. The rise of urbanization and government investments in infrastructure projects across Southeast Asia, India, and China have intensified the need for durable commercial vehicles, further boosting the demand for automotive metals. Additionally, the rapid expansion of online retail and logistics services has led to an increasing fleet of commercial trucks for last-mile delivery and long-haul transport. At the same time, technological advancements in electric and hydrogen-powered commercial vehicles have introduced new opportunities for high-performance metal alloys, particularly in chassis and powertrain applications. With ongoing industrialization and infrastructure development across the region, heavy commercial vehicles remain a significant end-use sector, reinforcing their importance in the Asia-Pacific automotive metals industry.


China’s leadership in the Asia-Pacific automotive metals industry is driven by its massive vehicle production, dominant metal manufacturing sector, and strategic government policies that sustain its influence in both domestic and global markets.

As the world’s largest automotive producer, China accounts for a significant share of global vehicle manufacturing, creating high demand for steel, aluminum, and other automotive metals. The country’s well-established metal production capabilities, supported by industry giants in steel and aluminum manufacturing, allow automakers to source materials at competitive prices. Government-backed initiatives, such as China’s push for New Energy Vehicles (NEVs), have accelerated the adoption of lightweight and high-performance metals, ensuring a steady demand for advanced materials. Additionally, China’s extensive supply chain network, from raw material extraction to final vehicle assembly, gives it a competitive edge over other countries in the region. Trade policies, subsidies, and investment in research and development further strengthen China’s position, making it a dominant force in the automotive metals industry. Despite global trade tensions and environmental challenges, China continues to lead the sector through strategic investments in both traditional and next-generation automotive metals, solidifying its role as the key driver of growth in the Asia-Pacific automotive metals market.


Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• Automotive Metal Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Product
• Steel
• Aluminum
• Others

By Application
• Body structure
• Power train
• Suspension
• Others

By End-Use
• Two Wheelers
• Passenger Vehicle
• Light Commercial Vehicles
• Heavy Commercial Vehicles

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to agriculture industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.


***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.3.1. XXXX
2.3.2. XXXX
2.3.3. XXXX
2.3.4. XXXX
2.3.5. XXXX
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Asia-Pacific Automotive Metals Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Product
6.4. Market Size and Forecast, By Application
6.5. Market Size and Forecast, By End-Use
6.6. China Automotive Metals Market Outlook
6.6.1. Market Size by Value
6.6.2. Market Size and Forecast By Product
6.6.3. Market Size and Forecast By Application
6.6.4. Market Size and Forecast By End-Use
6.7. Japan Automotive Metals Market Outlook
6.7.1. Market Size by Value
6.7.2. Market Size and Forecast By Product
6.7.3. Market Size and Forecast By Application
6.7.4. Market Size and Forecast By End-Use
6.8. India Automotive Metals Market Outlook
6.8.1. Market Size by Value
6.8.2. Market Size and Forecast By Product
6.8.3. Market Size and Forecast By Application
6.8.4. Market Size and Forecast By End-Use
6.9. Australia Automotive Metals Market Outlook
6.9.1. Market Size by Value
6.9.2. Market Size and Forecast By Product
6.9.3. Market Size and Forecast By Application
6.9.4. Market Size and Forecast By End-Use
6.10. South Korea Automotive Metals Market Outlook
6.10.1. Market Size by Value
6.10.2. Market Size and Forecast By Product
6.10.3. Market Size and Forecast By Application
6.10.4. Market Size and Forecast By End-Use
7. Competitive Landscape
7.1. Competitive Dashboard
7.2. Business Strategies Adopted by Key Players
7.3. Key Players Market Positioning Matrix
7.4. Porter's Five Forces
7.5. Company Profile
7.5.1. ArcelorMittal S.A.
7.5.1.1. Company Snapshot
7.5.1.2. Company Overview
7.5.1.3. Financial Highlights
7.5.1.4. Geographic Insights
7.5.1.5. Business Segment & Performance
7.5.1.6. Product Portfolio
7.5.1.7. Key Executives
7.5.1.8. Strategic Moves & Developments
7.5.2. Voestalpine AG
7.5.3. Benteler International AG
7.5.4. GKN Ltd
7.5.5. Gestamp Automoción, S.A.
7.5.6. Dana Incorporated
7.5.7. Norsk Hydro ASA
7.5.8. Tata Steel Limited
7.5.9. Constellium SE
7.5.10. JSW Steel Limited
7.5.11. Aisin Corporation
8. Strategic Recommendations
9. Annexure
9.1. FAQ`s
9.2. Notes
9.3. Related Reports
10. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Global Automotive Metals Market Size (USD Billion) By Region, 2023 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: Asia-Pacific Automotive Metals Market Size By Value (2019, 2023 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 5: Asia-Pacific Automotive Metals Market Share By Country (2023)
Figure 6: China Automotive Metals Market Size By Value (2019, 2023 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 7: Japan Automotive Metals Market Size By Value (2019, 2023 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 8: India Automotive Metals Market Size By Value (2019, 2023 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 9: Australia Automotive Metals Market Size By Value (2019, 2023 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 10: South Korea Automotive Metals Market Size By Value (2019, 2023 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 11: Porter's Five Forces of Global Automotive Metals Market


List of Tables

Table 1: Global Automotive Metals Market Snapshot, By Segmentation (2023 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Automotive Metals Market, 2023
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Asia-Pacific Automotive Metals Market Size and Forecast, By Product (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 7: Asia-Pacific Automotive Metals Market Size and Forecast, By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 8: Asia-Pacific Automotive Metals Market Size and Forecast, By End-Use (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 9: China Automotive Metals Market Size and Forecast By Product (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 10: China Automotive Metals Market Size and Forecast By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 11: China Automotive Metals Market Size and Forecast By End-Use (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 12: Japan Automotive Metals Market Size and Forecast By Product (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 13: Japan Automotive Metals Market Size and Forecast By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 14: Japan Automotive Metals Market Size and Forecast By End-Use (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 15: India Automotive Metals Market Size and Forecast By Product (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 16: India Automotive Metals Market Size and Forecast By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 17: India Automotive Metals Market Size and Forecast By End-Use (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 18: Australia Automotive Metals Market Size and Forecast By Product (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 19: Australia Automotive Metals Market Size and Forecast By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 20: Australia Automotive Metals Market Size and Forecast By End-Use (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 21: South Korea Automotive Metals Market Size and Forecast By Product (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 22: South Korea Automotive Metals Market Size and Forecast By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 23: South Korea Automotive Metals Market Size and Forecast By End-Use (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 24: Competitive Dashboard of top 5 players, 2023

 

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