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衛星通信の統合(Analysys Masonの年間サービス)

衛星通信の統合(Analysys Masonの年間サービス)


SatelliteTelecoms Integration

通信事業者(telcos)は、2033年には1650億米ドル規模になる市場で成功し、差別化を図るために、衛星戦略を策定しなければならない。衛星の経済性と能力は急速に進化している。衛星ネットワークは主流のソリュ... もっと見る

 

 

出版社 価格 納期 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
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サマリー

通信事業者(telcos)は、2033年には1650億米ドル規模になる市場で成功し、差別化を図るために、衛星戦略を策定しなければならない。衛星の経済性と能力は急速に進化している。衛星ネットワークは主流のソリューションに統合されつつある。このプログラムでは、衛星技術を統合する通信事業者の収益機会を予測します。当社の調査と洞察は、戦略、業種、ユースケース、テクノロジーイネーブラー、競合プレイヤーを特定します。

テーマ

  • 衛星直収技術。標準的なデバイスをあらゆる場所に接続し、QoSを強化し、新たな収益を引き出す。
  • 地方のブロードバンド衛星を使ってブロードバンドを拡張し、カバレッジ義務を果たし、新規加入者を獲得する。
  • エンタープライズIoT、プライベートネットワーク、モビリティ、政府・軍事分野において、衛星を活用して競合他社との差別化を図り、新たなサービスを開発する。

質問に答える

  • 衛星戦略を採用するために、事業者はどのようなステップを踏めばよいのか?
  • アマゾン・カイパーやアップル、スターリンクのようなプレーヤーは、衛星コンステレーションで通信事業者やモバイル・ネットワーク事業者の収益をカニバリゼーションするのだろうか?
  • 事業者はどのようにしてこの市場のシェアを獲得できるのだろうか?
  • 必要な費用は?
  • 収益機会はどの程度あるのか?
  • 事業者はどの企業をパートナーとして選ぶべきか?
  • 事業者は、コストとのバランスを取りながら、どのようにして補償義務を果たせばよいのだろうか。

 



 

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Summary

Telecoms operators (telcos) must develop a satellite strategy to succeed and differentiate themselves in a market that will be worth USD165 billion in 2033. Satellite economics and capabilities are evolving quickly. Satellite networks are being integrated into mainstream solutions. This programme forecasts the revenue opportunity for telcos that integrate satellite technologies. Our research and insights identify strategies, verticals, use cases, technology enablers and competing players.

Themes

  • Satellite direct-to-device technology. Connecting standard devices everywhere, enhancing QoS and unlocking new revenue.
  • Rural broadband. Using satellite to extend broadband to meet coverage obligations and reach new subscribers.
  • Enterprise. Using satellite to differentiate from competition and develop new services in IoT, private networks, mobility, and government and military.

Questions answered

  • What steps can operators take to adopt satellite strategies?
  • Will players such as Amazon Kuiper, Apple or Starlink cannibalise telecoms operators’ and mobile network operators’ revenue with their satellite constellations?
  • How can operators capture a share of this market?
  • What are the costs involved?
  • How big is the revenue opportunity?
  • Which companies should operators choose as partners?
  • How can operators meet coverage obligations while balancing costs?

 



 

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2025/07/25 10:26

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