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保証の自動化 (Analysys Masonの年間サービス)

保証の自動化 (Analysys Masonの年間サービス)


Automated Assurance

Analysys Masonの年間リサーチプログラム 「保証の自動化」 では、通信サービスプロバイダー(CSP)がいかにしてNOCとSOCの効率を高めるか、ネットワークからサービス品質と顧客体験に焦点を移すか、物理ネッ... もっと見る

 

 

出版社 価格 納期 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
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サマリー

Analysys Masonの年間リサーチプログラム「保証の自動化」では、通信サービスプロバイダー(CSP)がいかにしてNOCとSOCの効率を高めるか、ネットワークからサービス品質と顧客体験に焦点を移すか、物理ネットワークから仮想ネットワークへ移行するか、クローズドループ自動化を可能にするかなど、さまざまな状況における自動保証を検証している。このプログラムは、25年にわたる調査とベンダーやオペレーターとのインタビューに基づいており、年間市場シェアレポート、5年予測、戦略レポートを作成しています。 

プログラムのテーマ

  • ハイパーオートメーションとAIとGenAIの影響。自動化は、コストを削減と複雑なサービスの実現に不可欠です。
  • ITスタックの統合。SaaS/マネージドサービスへの移行、そして合理化されたプラットフォームにおけるOSS/BSSアプリケーションの統合。
  • 新しいネットワーク技術の運用への影響。5G SAとOpen RANのサポート、そして新しいソフトウェア定義ネットワークの活用。

質問への回答

  • すべての業務プロセスの超自動化に必要なツールを提供するために、AI技術をどのように導入できるのか。
  • 新たな電気通信ビジネスモデルは、現行の保証ソリューションを破壊するのか。また、こうした従来のシステムは、新たな電気通信ビジネスモデルの破壊にどのように耐えることができるのか。
  • CSP は Open RAN 5G アシュアランスをサポートするために新しいシステム・セットを必要とするか?
  • 新たなテクノロジーと統合されたデジタル・ソリューションは、CSPのみの保証システムを時代遅れにするのだろうか?
  • CSPはサービス・レベル・アグリーメント(SLA)をどのように導入しているのか。また、SLAはCSPのサービスを差別化し、市場での競争力を高めるためにどのように利用されているのか。


 

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Summary

Analysys Mason's Automated Assurance research programme examines automated assurance in various contexts including how communications service providers (CSPs) can achieve higher NOC and SOC efficiencies; shift their focus from the network to service quality and customer experience; move from physical to virtual networks; and enable closed-loop automation. The programme is based on 25 years of research and interviews with vendors and operators to produce annual market share reports, 5-year forecasts and strategy reports. 

Themes

  • Hyper-automation and the impact of AI and GenAI. Automation is essential for reducing cost and enabling complex services.
  • IT stack consolidation. Shifting to SaaS/managed services and consolidating OSS/BSS applications in streamlined platforms.
  • Operational impact of new network technology. Supporting 5G SA and Open RAN, and using new software-defined networks.

Questions answered

  • How can AI technologies be implemented to provide the tools needed for hyper-automation of all operational processes?
  • Do new telecoms business models break current assurance solutions, and how can these traditional systems withstand the disruption of the emerging telecoms business models?
  • What are the implications of supporting Open RAN for assurance systems and do CSPs need a new set of systems to support Open RAN 5G assurance?
  • Will emerging technologies and integrated digital solutions make CSP-only assurance systems obsolete?
  • How do CSPs implement service-level agreements (SLAs) and how are they used to differentiate CSPs’ services to gain a competitive edge in the market?


 

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Analysys Mason (アナリシスメイソン)は、英国に本社をおく通信市場全般を対象とする調査会社で、ネットワーク技術や通信用ソフトウェアなど、幅広い通信市場に関する調査レポートの出版やカスタム... もっと見る


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2025/07/11 10:26

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