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固定ブロードバンド維持戦略:ケーススタディと分析

固定ブロードバンド維持戦略:ケーススタディと分析


Fixed broadband retention strategies: case studies and analysis

「固定ブロードバンド市場において解約を減らすことは、単に短期的な利益を達成することではなく、長期的な顧客ロイヤルティと満足度を育む持続可能な戦略を開発することである。」   本レポート... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2025年3月18日 US$5,499
シングルユーザーライセンス
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2営業日程度 16 英語

 

サマリー

「固定ブロードバンド市場において解約を減らすことは、単に短期的な利益を達成することではなく、長期的な顧客ロイヤルティと満足度を育む持続可能な戦略を開発することである。」
 
本レポートでは、固定ブロードバンドのリテンション戦略を分析し、大手通信事業者が顧客離れを減らすために成功したアプローチを紹介している。構造改革、体感品質(QoE)の改善、バンドル、ロイヤルティ・インセンティブ、付加価値サービスの効果に関する洞察を提供している。
 
また、顧客維持の強化を目指す通信事業者や業界関係者への提言も行っている。構造変化の活用、QoE改善への投資、バンドルやロイヤルティインセンティブの調整、付加価値サービスに対する市場の需要評価など、実用的なガイダンスを提供している。これにより、事業者は、低い解約率を維持し、顧客満足度を向上させるための持続可能な戦略を策定することができます。
 
本レポートでお答えする質問
  • 固定ブロードバンド市場において、顧客解約を減らすための最も効果的な戦略は何か?
  • 異なる通信事業者はどのようにこれらの戦略を実施し、解約率の低下を実現しているのか?
  • 解約率削減を光ファイバーの展開やM&A活動に依存することの長期的な意味合いは?
  • 多様な顧客ニーズに対応するために、事業者はどのようにバンドルやロイヤリティのインセンティブを調整できるのか?
 
以下の企業がケーススタディとして含まれている。
  • Bouygues Telecom
  • Movistar España
  • Rogers Communications
  • Telstra
  • Vodafone UK
 


 

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Summary

"Reducing churn in the fixed broadband market is not just about achieving short-term gains; it is about developing a sustainable strategy that fosters long-term customer loyalty and satisfaction."
 
This report analyses fixed broadband retention strategies, showcasing successful approaches by leading telecoms operators to reduce customer churn. It offers insights into the effectiveness of structural changes, quality of experience (QoE) improvements, bundling, loyalty incentives and value-added services.
 
The report also provides recommendations for telecoms operators and industry stakeholders aiming to enhance customer retention. It offers actionable guidance on leveraging structural changes, investing in QoE improvements, tailoring bundling and loyalty incentives, and evaluating the market demand for value-added services. This helps operators develop sustainable strategies to maintain low churn rates and improve customer satisfaction.
 
Questions answered in this report
  • What are the most effective strategies for reducing customer churn in the fixed broadband market?
  • How do different telecoms operators implement these strategies to achieve lower churn rates?
  • What are the long-term implications of relying on fibre roll-out and M&A activity for churn reduction?
  • How can operators tailor their bundling and loyalty incentives to meet diverse customer needs?
 
The following companies are included as case studies
  • Bouygues Telecom
  • Movistar España
  • Rogers Communications
  • Telstra
  • Vodafone UK
 


 

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2025/05/08 10:26

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