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無制限データプランのアップセル:通信事業者の戦略


Upselling unlimited data plans: strategies for operators

通信事業者は従来、ARPUの伸びを促進するために、より多くのデータ、SMSメッセージ、音声サービスを販売してきた。しかし、無制限のデータプランへの関心と需要が続いていることから、この戦略はもはや持続可... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2024年8月29日 US$1,649
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サマリー

通信事業者は従来、ARPUの伸びを促進するために、より多くのデータ、SMSメッセージ、音声サービスを販売してきた。しかし、無制限のデータプランへの関心と需要が続いていることから、この戦略はもはや持続可能ではなくなっている。そのため、通信事業者は現在、データ関連機能や通信・非通信関連の付加価値サービスを利用して、消費者にプレミアムプランの購入を促す方法を模索している。
 
本レポートは以下を提供する:
  • データ無制限プランの消費者からARPUを引き出すために通信事業者が実施している戦略の分析
  • アナリシスメイソンの消費者調査による、データ無制限プランの消費者が値上げ(5%および10%)にどのように反応するかに関するデータ
  • データ無制限プランの消費者が現在利用している付加価値サービスのうち、追加料金を支払っても利用したいと思うものは何かに関するAnalysys Masonの消費者調査のデータ
  • データ無制限プランを利用する消費者のARPUを増加させる方法についての提言。


 

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Summary

Report Summary
"Operators can bundle premium services alongside unlimited data allowances to encourage consumers to take more-expensive plans."
 
Operators have traditionally sold more data, SMS messages or voice services to drive ARPU growth. However, the continued interest in, and demand for, unlimited data plans means that this strategy is no longer sustainable. As such, operators are now exploring how to use data-related features and telecoms- and non-telecoms-related value-added services to encourage consumers to purchase premium plans.
 
This report provides:
  • an analysis of the strategies that operators are implementing to drive ARPU from consumers on unlimited data plans
  • data from Analysys Mason's consumer survey related to how consumers on unlimited data plans would respond to price rises (of 5% and 10%)
  • data from Analysys Mason's consumer survey related to which value-added services consumers on unlimited data plans currently have and which they would pay extra for
  • recommendations for how operators can increase ARPU from consumers that take unlimited data plans.


 

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2024/10/04 10:27

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