![]() 電気通信事業者のオペックス削減戦略:ケーススタディと分析(汎欧州事業者)Telecoms operator opex reduction strategies: case studies and analysis (pan-European operators) 「ほとんどの通信事業者は、組織内の効率を改善する取り組みに注力しているが、一部の通信事業者は、事業モデルのより根本的な変更を目標としている。」 本レポートでは、通信事業者6社が事業... もっと見る
サマリー
「ほとんどの通信事業者は、組織内の効率を改善する取り組みに注力しているが、一部の通信事業者は、事業モデルのより根本的な変更を目標としている。」
本レポートでは、通信事業者6社が事業コスト削減のために取っているアプローチを分析している。選ばれた事業者は、少なくとも欧州2カ国で活動している。各事業者のオペックス削減の取り組みは、オペレーション、インフラとネットワーク、組織、エネルギーコストの4つのカテゴリーに基づいて評価されている。
報告書では、事業者が設定した戦略的目標のいくつかを特定し、関連する場合には、これらの目標が達成されたかどうか、また過去の戦略が効果的であったかどうかを評価している。また、オペックス、オペックス強度、カテゴリー別オペックス内訳、加入者一人当たりのオペックスに関する傾向も報告している。本レポートに含まれるケーススタディは、一般に公開されている情報源に加え、アナリストによるブリーフィングやイベントから得た知見に基づいている。
本レポートでお答えする質問
本レポートに含まれるケーススタディ
Summary
"Most operators are focusing on initiatives to improve efficiencies within their organisations, while some operators are targeting more-radical changes to their operating models."
This report analyses the approaches that six telecoms operators are taking to reduce their operating costs. The selected operators are active in at least two European countries. Each operator’s opex reduction initiatives are assessed based on four categories: operations, infrastructure and network, organisation and energy costs.
The report identifies some of the strategic targets set by operators and, where relevant, assesses whether these target have been met, and whether past strategies have been effective. Trends in relation to opex, opex intensity, opex breakdown by category and opex per subscriber are also reported. The case studies included in this report are based on publicly available sources as well as insights from analyst briefings and events.
Questions answered in this report
Case studies included in this report
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よくあるご質問Analysys Mason社はどのような調査会社ですか?Analysys Mason (アナリシスメイソン)は、英国に本社をおく通信市場全般を対象とする調査会社で、ネットワーク技術や通信用ソフトウェアなど、幅広い通信市場に関する調査レポートの出版やカスタム... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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2025/05/15 10:27 147.28 円 165.17 円 198.17 円 |