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Point of CareDiagnosticsの市場規模、シェア、動向、産業分析、予測(2025年2031年)

Point of CareDiagnosticsの市場規模、シェア、動向、産業分析、予測(2025年2031年)


Point of CareDiagnostics Market Size, Share, Trends, Industry Analysis, and Forecast (2025 2031)

ポイントオブケア診断市場規模 ポイントオブケア診断の世界市場規模は、2025年に171.9億ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は9.8%で、2031年には301.3億ドルに達すると予測されている。 ポイントオブ... もっと見る

 

 

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Diligence Insights LLP
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2025年5月31日 US$2,899
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サマリー

ポイントオブケア診断市場規模
ポイントオブケア診断の世界市場規模は、2025年に171.9億ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は9.8%で、2031年には301.3億ドルに達すると予測されている。

ポイントオブケア診断市場概要
ポイント・オブ・ケア検査(POCT)とも呼ばれるポイント・オブ・ケア診断では、中央の検査室ではなく、患者の近くで医療検査を実施する。このアプローチは、より迅速な結果を可能にし、迅速な臨床判断を可能にし、早期治療を可能にすることで患者の転帰を改善する。POCTには、血糖モニタリング、妊娠検査、COVID-19のような感染症の迅速検査など、幅広い検査が含まれる。
企業は、満たされていない臨床ニーズに対応する革新的で費用対効果が高く、使いやすい機器を開発することで、POCTの恩恵を受けることができる。POCTが確立された臨床診療に統合され、モバイルヘルスケア(mH)を搭載したスマートデバイスが台頭する傾向は、企業にとって個別化された医療モニタリングと管理に革命をもたらし、患者の転帰改善と市場成長につながる大きなチャンスとなる。

ポイントオブケア診断市場のダイナミクス
ポイントオブケア診断市場は、慢性疾患の有病率の増加、ウェアラブルまたはポータブルのグルコースモニタリング機器の人気の高まり、在宅ケア検査への嗜好の高まりにより、今後大きな成長が見込まれる。しかし、製品開発や検査キットに関連するコストが高いこと、ポイントオブケア検査の精度が限定的であること、地域によっては適切な検査キットが入手できないことなどが市場の成長を抑制している。

さらに、市場プレイヤー間の戦略的イニシアティブやコラボレーション、ポイントオブケア診断に対する認知度の上昇や政府からの資金援助、検査機器へのAIやIoTの統合を含む継続的な技術進歩が、ポイントオブケア診断市場を推進している主要なトレンドである。

慢性疾患の有病率の増加がポイントオブケア診断市場を牽引
慢性疾患の有病率の増加は、これらの疾患のタイムリーな診断と管理を促進する迅速な検査ソリューションの需要を促進することにより、POC診断市場に大きな影響を与えている。
- 例えば、世界の糖尿病人口は2030年には6億4,300万人、2045年には7億8,300万人に達すると予測されており、グルコースメーターや関連製品のような効果的なモニタリングツールが必要とされている。
さらに、政府の取り組みもこの傾向に貢献している。
- 例えば、米国政府は、特に医療サービスが行き届いていない地域における医療アクセスの強化を目的とした資金提供や政策変更を通じて、ポイントオブケア検査の拡大を支援してきた。
- 2022年、FDAはビオメリューとBDによる複数の新しい診断パネルを承認した。これらのパネルは、HIVや結核などの慢性疾患を伴うことが多い感染症に焦点を当てている。このような規制当局の支援は、増加する慢性疾患の負担を管理する上で迅速診断薬が重要であることを強調している。

製品別では、感染症検査製品がPOC診断市場最大のセグメントと予測される
感染症検査製品は、世界的な感染症流行と迅速かつ正確な検査ソリューションへのニーズの高まりにより、POC診断市場最大のセグメントとなっている。
各社はこの需要に応えるため、革新的な製品を積極的に投入している。
- 例えば、2022年にはbioMérieuxとBDがHIVや結核などの感染症に焦点を当てた新しい診断パネルのFDA承認を取得した。
- さらに2022年5月には、ベルギーを拠点とするPOC診断薬企業のmiDiagnosticsが、分散型検査用のCE-IVD認証超高速COVID-19 PCR検査を発売した。
政府のイニシアチブも感染症検査の拡大を支援している。
- 2022年、ユニタイドは、特にアジア太平洋地域の下層医療システムにおける診断技術の強化のために3,000万ドルを投資した。
さらに、米国政府は、医療へのアクセスを改善し、感染症のポイントオブケア検査を促進するために、資金を提供し、政策変更を実施している。感染症の流行の増加は、迅速検査ソリューションの需要を促進している。
- WHOによると、2021年には約3,840万人がHIVに感染しており、HIVに関連する死亡者数は65万人、新規感染者数は150万人である。さらにWHOは、世界で約3億5,400万人がB型またはC型肝炎に感染していると推定している。
これらの憂慮すべき統計は、感染症を効果的に管理するための効率的なポイントオブケア診断の緊急の必要性を強調している。

地域別では、アジア太平洋地域が市場収益で最大のシェアを占める
アジア太平洋地域は、慢性疾患の有病率の上昇、医療費の増加、高齢者人口の増加を背景に、POC診断市場で最大のシェアを占めている。
- 2022年に市場シェアの40%以上を占めた中国では、高齢化が進み、心血管疾患や糖尿病などの慢性疾患の罹患率が高いことが、この需要に大きく寄与している。
- アボット社やF.ホフマン・ラ・ロシュ社などの企業は、在宅医療に特化した革新的な携帯型診断装置を発売しており、在宅検査ソリューションへの嗜好の高まりに対応している。
- 例えば、アボット社は2022年、患者が自宅で便利にグルコース値をモニターできる持続グルコース・モニタリング・システム、FreeStyle Libre 3を発表した。
- さらに2022年9月には、ユニタイドが診断技術強化のために3,000万米ドルを投資するなど、政府のイニシアチブが、この地域全体、特に下層の医療システムにおけるポイントオブケア診断の拡大をさらに後押ししている。

主なターゲットオーディエンス
- ポイントオブケア診断製品メーカー
- 流通業者
- 臨床検査機関
- 製造受託機関(CMO)
- 医薬品開発業務受託機関(CRO)

本レポートに掲載されている主要プレイヤーのリストは以下の通りです:
- F.ホフマン・ラ・ロシュ社
- キアゲン
- ダナハーコーポレーション
- ベクトン・ディッキンソン(BD)
- バイオメリュー
- アボット
- シーメンスヘルスケア
- ヴェルフェン
- ノババイオメディカル
- トリビディア・ヘルス社
- クィデルオルソ株式会社
- トリニティ・バイオテック

最近の動き
- 2024年8月、Qiagen社はCOVID-19やその他の呼吸器系ウイルスの迅速検査を提供するQIAstat-Dx Respiratory SARS-CoV-2 Panelを発売した。
- 2024年6月、ダナハーは、ポイントオブケア検査能力を強化するため、分子診断学のリーダーであるセファイドの買収を発表した。この買収により、迅速な感染症検査の開発が加速し、診断薬市場におけるダナハーの地位がさらに強固なものになると期待されている。
- 2024年2月、シーメンス・ヘルスイニアーズ社は、ポイントオブケアで様々な感染症の迅速検査を可能にするAtellica VTLi Patient-Side Testing Systemを発表した。
- 2024年1月、Werfen社はAccuTnI+心筋トロポニン検査を発売し、ポイントオブケアでの心臓発作の迅速な評価を可能にした。この製品は、クリティカルケア環境における診断薬の提供を拡大するという、ヴェルフェンの戦略の一環である。

市場細分化:
この調査レポートは、以下のセグメントについて、規模、シェア、予測を含む業界分析を詳細に掲載しています:

製品別市場
- 循環代謝モニタリング製品
- コレステロール検査製品
- 凝固モニタリング製品
- COVID-19検査製品
- 乱用薬物検査製品
- 便潜血検査製品
- グルコースモニタリング製品
- 血液学検査製品
- 感染症検査製品
- 妊娠・不妊検査製品
- 甲状腺刺激ホルモン(TSH)検査製品
- 腫瘍/がんマーカー検査製品
- 尿検査製品
- その他のPOC製品

プラットフォーム別市場
- ディップスティック
- イムノアッセイ
- ラテラルフローアッセイ
- マイクロフルイディクス
- 分子診断

購入形態別市場
- 処方箋ベースの製品
- OTC製品

サンプル別市場
- 血液サンプル
- 鼻腔・口腔咽頭ぬぐい液サンプル
- 尿サンプル
- その他のサンプル

エンドユーザー別市場
- 外来医療施設および医師事務所
- 臨床検査室
- 在宅医療と自己検査
- 病院、クリティカルケアセンター、緊急治療センター
- 薬局、小売クリニック、E-com.プラットフォーム
- その他のエンドユーザー

地域別市場
ポイントオブケア診断市場レポートでは、市場の主要地域と国についても分析しています。対象となる地域と国は以下の通りです:
- 北米(米国、カナダ、メキシコ)市場推定、予測、機会分析
- ヨーロッパ(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他のヨーロッパ諸国):市場予測、予測、機会分析
- アジア太平洋地域(中国, 日本, インド, 韓国, オーストラリア, ニュージーランド, その他アジア太平洋地域)の市場予測, 予測, 機会分析
- 南米(ブラジル, アルゼンチン, チリ, 南米のその他地域)の市場予測、見通し、機会分析
- 中東&アフリカ(UAE, サウジアラビア, カタール, イラン, 南アフリカ, 中東&アフリカのその他地域)の市場予測、予測、機会分析

本レポートでは、以下の側面に関する洞察を提供しています:
- 主要な市場動向、市場を牽引、抑制、脅かし、機会を提供する要因の分析
- 市場の様々なセグメントとサブセグメントを特定することによる市場構造の分析。
- 北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、南米、中東・アフリカ市場の収益予測の把握。
- 市場の高成長セグメント/収益ポケットの特定による機会分析。
- 市場における主要プレイヤーのプロファイルを理解し、そのビジネス戦略を分析する。
- 市場におけるジョイントベンチャー、提携、M&A、新製品発表などの競合の動向を理解する。


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目次

1 市場紹介
1.1 市場の定義
1.2 調査範囲とセグメンテーション
1.3 ステークホルダー
1.4 略語一覧

2 エグゼクティブサマリー

3 調査方法
3.1 データの特定
3.2 データ分析
3.3 検証
3.4 データソース
3.5 前提条件

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 市場機会
4.4 市場の課題

5 ポーターのファイブフォース分析
5.1 サプライヤーの交渉力
5.2 買い手の交渉力
5.3 新規参入の脅威
5.4 代替品の脅威
5.5 市場における競合関係

6 Point of Care診断薬の世界市場:製品別
6.1 概要
6.2 心代謝モニタリング製品
6.2.1 ポイントオブケア・迅速診断製品
6.2.2 血液ガス/電解質検査製品
6.2.3 HbA1c検査製品
6.3 コレステロール検査製品
6.4 凝固モニタリング製品
6.4.1 PT/INR検査
6.4.2 ACT/APTT
6.5 COVID-19検査製品
6.6 乱用薬物検査製品
6.7 便潜血検査製品
6.8 グルコースモニタリング製品
6.8.1 ストリップ
6.8.2 メーター
6.8.3 ランセットおよびランシングデバイス
6.9 血液学検査製品
6.10 感染症検査製品
6.10.1 インフルエンザ検査製品
6.10.2 HIV検査製品
6.10.3 C型肝炎検査製品
6.10.4 インフルエンザ検査製品
6.11 妊娠・不妊検査製品
6.12 甲状腺刺激ホルモン(TSH)検査製品
6.13 腫瘍/がんマーカー検査製品
6.14 尿検査製品
6.15 その他のPOC製品
6.15.1 マルチアッセイ検査
6.15.2 耐病性細菌検査
6.15.3 ビタミン測定

7 Point of Care診断薬の世界市場(プラットフォーム別
7.1 概要
7.2 ディップスティック
7.3 イムノアッセイ
7.4 ラテラルフローアッセイ
7.5 マイクロフルイディクス
7.6 分子診断
7.6.1 ポリメラーゼ連鎖反応(PCR)
7.6.2 等温核酸増幅技術(INAAT)
7.6.3 その他の分子診断技術

8 Point of Care診断薬の世界市場:購入形態別
8.1 概要
8.2 処方箋ベースの製品
8.3 OTC製品

9 Point of Care診断薬の世界市場:サンプル別
9.1 概要
9.2 血液サンプル
9.3 鼻腔・口腔咽頭ぬぐい液サンプル
9.4 尿サンプル
9.5 その他のサンプル
9.5.1 唾液
9.5.2 喀痰
9.5.3 便
9.5.4 尿道/性器スワブ。

10 Point of Care診断薬の世界市場:エンドユーザー別
10.1 概要
10.2 外来医療施設および医師事務所
10.3 臨床検査室
10.4 在宅医療および自己検査
10.5 病院、クリティカルケアセンター、緊急医療センター
10.6 薬局、小売クリニック、Eコミュニケーションプラットフォーム
10.7 その他のエンドユーザー
10.7.1 リハビリセンター
10.7.2 血液バンク
10.7.3 スポーツセンター
10.7.4 老人ホーム
10.7.5 研究機関

11 Point of Care診断薬の世界市場:地域別
11.1 概要
11.2 北米
11.2.1 米国
11.2.2 カナダ
11.2.3 メキシコ
11.3 ヨーロッパ
11.3.1 ドイツ
11.3.2 フランス
11.3.3 イギリス
11.3.4 イタリア
11.3.5 スペイン
11.3.6 その他のヨーロッパ
11.4 アジア太平洋
11.4.1 中国
11.4.2 日本
11.4.3 インド
11.4.4 韓国
11.4.5 オーストラリア
11.4.6 ニュージーランド
11.4.7 その他のアジア太平洋地域
11.5 南米
11.5.1 ブラジル
11.5.2 アルゼンチン
11.5.3 チリ
11.5.4 その他の南米地域
11.6 中東・アフリカ
11.6.1 アラブ首長国連邦
11.6.2 サウジアラビア
11.6.3 カタール
11.6.4 イラン
11.6.5 南アフリカ
11.6.6 その他の中東・アフリカ

12 主要開発

13 会社プロファイル
13.1 ホフマン・ラ・ロシュ社
13.1.1 事業概要
13.1.2 製品/サービスの提供
13.1.3 財務概要
13.1.4 SWOT分析
13.1.5 主要な活動
13.2 キアゲン
13.3 ダナハーコーポレーション
13.4 ベクトン・ディッキンソン(BD)
13.5 バイオメリュー
13.6 アボット
13.7 シーメンスヘルスケア
13.8 ヴェルフェン
13.9 ノババイオメディカル
13.10 トリビディア・ヘルス社
13.11 クイデルオルソコーポレーション
13.12 トリニティ・バイオテック

 

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Summary

Point of Care Diagnostics Market Size
The global point of care diagnosticsmarket size was valued at $17.19 billion in 2025 and is projected to reach $30.13 billion by 2031, growing at a CAGR of 9.8% during the forecast period.

Point of Care Diagnostics Market Overview
Point-of-care diagnostics, also known as point-of-care testing (POCT), involves conducting medical tests near the patient, rather than in a centralized laboratory. This approach enables faster results, allowing for quicker clinical decisions and improved patient outcomes by enabling early treatment. POCT encompasses a wide range of tests, including blood glucose monitoring, pregnancy tests, and rapid tests for infectious diseases like COVID-19.
Companies can benefit from POCT by developing innovative, cost-effective, and user-friendly devices that address unmet clinical needs. The integration of POCT into established clinical practice and the emerging trend towards smart devices equipped with mobile healthcare (mH) present significant opportunities for companies to revolutionize personalized healthcare monitoring and management, leading to improved patient outcomes and market growth.

Point of Care Diagnostics Market Dynamics
The point of care diagnosticsmarket is expected to witness significant growth in the future due to the increasing prevalence of chronic diseases, growing popularity of wearable or portable glucose monitoring devices, rising preference for homecare testing. However, the high costs associated with product development and testing kits, limited accuracy of point-of-care test, and unavailability of relevant and appropriate testing kits in certain regions are restraining the growth of the market.

Furthermore, strategic initiatives and collaborations among market players, Rising awareness and government funding for point-of-care diagnostics, and continuous technological advancements, including AI and IoT integration in testing devices are the key trends propelling the point of care diagnosticsmarket.

Increasing Prevalence of Chronic Diseasesis Driving the Point of Care Diagnostics Market
The increasing prevalence of chronic diseases is significantly impacting the point of care diagnosticsmarket, by driving demand for rapid testing solutions that facilitate timely diagnosis and management of these conditions.
• For instance, the global diabetic population is projected to reach 643 million by 2030 and 783 million by 2045, necessitating effective monitoring tools like glucose meters and related products.
Additionally, government initiatives are also contributing to this trend.
• For example, the U.S. government has supported the expansion of point-of-care testing through funding and policy changes aimed at enhancing healthcare accessibility, particularly in underserved areas.
• In 2022, the FDA approved several new diagnostic panels by bioMérieux and BD, which focus on infectious diseases that often accompany chronic conditions, such as HIV and tuberculosis. This regulatory support underscores the importance of rapid diagnostics in managing the growing burden of chronic diseases.

By Product, the Infectious Disease Testing ProductsSegment is projected to be the Largest Segment in the Point of Care Diagnostics Market
Infectious disease testing products is the largest segment in the point of care diagnosticsmarket, driven by increasing prevalence of infectious diseases globally and the need for rapid, accurate testing solutions.
Companies are actively launching innovative products to cater to this demand.
• For instance, in 2022, bioMérieux and BD received FDA approval for new diagnostic panels focusing on infectious diseases like HIV and tuberculosis.
• Additionally, in May 2022, miDiagnostics, a Belgium-based POC diagnostics company, launched a CE-IVD certified ultra-fast COVID-19 PCR test for decentralized testing.
Government initiatives are also supporting the expansion of infectious disease testing.
• In 2022, Unitaid invested $30 million to enhance diagnostic technologies, particularly in lower-tier healthcare systems in the Asia Pacific region.
Furthermore, the U.S. government has provided funding and implemented policy changes to improve healthcare accessibility and promote point-of-care testing for infectious diseases.The increasing prevalence of infectious diseases is driving the demand for rapid testing solutions.
• According to the WHO, around 38.4 million people were living with HIV in 2021, with 650,000 deaths related to HIV and 1.5 million new infections.Additionally, the WHO estimates that approximately 354 million people live with hepatitis B or C worldwide.
These alarming statistics underscore the urgent need for efficient point-of-care diagnostics to manage infectious diseases effectively.

By Geography, Asia PacificHolds the Largest Share in the Market Revenue
Asia Pacific holds the largest share of the point of care diagnosticsmarket, driven by the rising prevalence of chronic diseases, increasing healthcare expenditure, and a growing geriatric population.
• In 2022China, which accounted for over 40% of the market share, the aging population and the high incidence of chronic ailments such as cardiovascular diseases and diabetes are significant contributors to this demand.
• Companies like Abbott and F. Hoffmann-La Roche Ltd. are launching innovative portable diagnostic devices tailored for home healthcare, addressing the increasing preference for at-home testing solutions.
• For instance, in 2022, Abbott introduced the FreeStyle Libre 3, a continuous glucose monitoring system that allows patients to monitor their glucose levels conveniently at home.
• Additionally in September 2022, government initiatives, such as Unitaid's investment of USD 30 million to enhance diagnostic technologies, further support the expansion of point-of-care diagnostics across the region, particularly in lower-tier healthcare systems.

Key Target Audience:
• Point-of-care Diagnostic Product Manufacturers
• Distributors
• Clinical Laboratories
• Contract manufacturing organizations (CMOs)
• Contract research organizations (CROs)

List of the Key Players Profiled in the Report Includes:
• F. Hoffmann-La Roche Ltd.
• Qiagen
• Danaher Corporation
• Becton Dickinson (BD)
• bioMérieux
• Abbott
• Siemens Healthcare GmbH
• Werfen
• Nova Biomedical
• Trividia Health, Inc.
• QuidelOrtho Corporation
• Trinity Biotech

Recent Developments:
• In August 2024, Qiagen launched the QIAstat-Dx Respiratory SARS-CoV-2 Panel, which provides rapid testing for COVID-19 and other respiratory viruses.
• In June 2024, Danaher announced the achievement of Cepheid, a leader in molecular diagnostics, to enhance its point-of-care testing capabilities. This acquisition is expected to accelerate the development of rapid infectious disease tests, further solidifying Danaher's position in the diagnostics market.
• In February 2024, Siemens Healthineers introduced the Atellica VTLi Patient-Side Testing System, which enables rapid testing for various infectious diseases at the point of care.
• In January 2024, Werfen launched the AccuTnI+ cardiac troponin test, which allows for rapid assessment of heart attacks at the point of care. This product is part of Werfen's strategy to expand its diagnostics offerings in critical care settings.

Market Segmentation:
The research report includes in-depth coverage of the industry analysis with size, share, and forecast for the below segments:

Market by, Product:
• Cardiometabolic Monitoring Products
• Cholesterol Testing Products
• Coagulation Monitoring Products
• COVID-19 Test Products
• Drugs-of-abuse Testing Products
• Fecal Occult Testing Products
• Glucose Monitoring Products
• Hematology Testing Products
• Infectious Disease Testing Products
• Pregnancy & Fertility Testing Products
• Thyroid Stimulating Hormone (TSH) Testing Products
• Tumor/Cancer Marker Testing Products
• Urinalysis Testing Products
• Other POC Products

Market by, Platform:
• Dipsticks
• Immunoassays
• Lateral Flow Assays
• Microfluidics
• Molecular Diagnostic

Market by, Mode of Purchase:
• Prescription-based Products
• OTC Products

Market by, Sample:
• Blood Sample
• Nasal and Oropharyngeal Swabs Sample
• Urine Sample
• Other Samples

Market by, End User:
• Ambulatory Care Facilities and Physician Offices
• Clinical Laboratories
• Home Care & Self Testing
• Hospitals, Critical Care Centers, Urgent care centers
• Pharmacies, retail clinics, & E-comm. Platforms
• Other End Users

Market by, Geography:
The point of care diagnosticsmarket report also analyzes the major geographic regions and countries of the market. The regions and countries covered in the study include:
• North America (The United States, Canada, Mexico), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Europe (Germany, France, UK, Italy, Spain, Rest of Europe), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• South America (Brazil, Argentina, Chile, Rest of South America), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Middle East & Africa (UAE, Saudi Arabia, Qatar, Iran, South Africa, Rest of Middle East & Africa), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis

The report offers insights into the following aspects:
• Analysis of major market trends, factors driving, restraining, threatening, and providing opportunities for the market.
• Analysis of the market structure by identifying various segments and sub-segments of the market.
• Understand the revenue forecast of the market for North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.
• Analysis of opportunities by identification of high-growth segments/revenue pockets in the market.
• Understand major player profiles in the market and analyze their business strategies.
• Understand competitive developments such as joint ventures, alliances, mergers and acquisitions, and new product launches in the market.



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Table of Contents

1 Market Introduction
1.1 Market Definition
1.2 Research Scope and Segmentation
1.3 Stakeholders
1.4 List of Abbreviations

2 Executive Summary

3 Research Methodology
3.1 Identification of Data
3.2 Data Analysis
3.3 Verification
3.4 Data Sources
3.5 Assumptions

4 Market Dynamics
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Market Opportunities
4.4 Market Challenges

5 Porter's Five Force Analysis
5.1 Bargaining Power of Suppliers
5.2 Bargaining Power of Buyers
5.3 Threat of New Entrants
5.4 Threat of Substitutes
5.5 Competitive Rivalry in the Market

6 Global Point of Care Diagnostics Market by, Product
6.1 Overview
6.2 Cardiometabolic Monitoring Products
6.2.1 Point-of-care and rapid diagnostics Products
6.2.2 Blood Gas/Electrolyte Testing Products
6.2.3 HbA1c Testing Products
6.3 Cholesterol Testing Products
6.4 Coagulation Monitoring Products
6.4.1 PT/INR Testing
6.4.2 ACT/APTT
6.5 COVID-19 Test Products
6.6 Drugs-of-abuse Testing Products
6.7 Fecal Occult Testing Products
6.8 Glucose Monitoring Products
6.8.1 Strips
6.8.2 Meters
6.8.3 Lancets & Lancing Devices
6.9 Hematology Testing Products
6.10 Infectious Disease Testing Products
6.10.1 Influenza Testing Products
6.10.2 HIV Testing Products
6.10.3 Hepatitis C Testing Products
6.10.4 Influenza Testing Products
6.11 Pregnancy & Fertility Testing Products
6.12 Thyroid Stimulating Hormone (TSH) Testing Products
6.13 Tumor/Cancer Marker Testing Products
6.14 Urinalysis Testing Products
6.15 Other POC Products
6.15.1 Multi-Assay Testing
6.15.2 Disease-Resistant Bacteria Testing
6.15.3 Vitamin Assay

7 Global Point of Care Diagnostics Market by, Platform
7.1 Overview
7.2 Dipsticks
7.3 Immunoassays
7.4 Lateral Flow Assays
7.5 Microfluidics
7.6 Molecular Diagnostic
7.6.1 Polymerase Chain Reaction (PCR)
7.6.2 Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT)
7.6.3 Other Molecular Diagnostic Technologies

8 Global Point of Care Diagnostics Market by, Mode of Purchase
8.1 Overview
8.2 Prescription-based Products
8.3 OTC Products

9 Global Point of Care Diagnostics Market by, Sample
9.1 Overview
9.2 Blood Sample
9.3 Nasal and Oropharyngeal Swabs Sample
9.4 Urine Sample
9.5 Other Samples
9.5.1 Saliva
9.5.2 Sputum
9.5.3 Stool
9.5.4 Urethral/Genital Swabs.

10 Global Point of Care Diagnostics Market by, End User
10.1 Overview
10.2 Ambulatory Care Facilities and Physician Offices
10.3 Clinical Laboratories
10.4 Home Care & Self Testing
10.5 Hospitals, Critical Care Centers, Urgent care centers
10.6 Pharmacies, retail clinics, & E-comm. Platforms
10.7 Other End Users
10.7.1 Rehabilitation Centers
10.7.2 Blood Banks
10.7.3 Sports Centers
10.7.4 Nursing Homes
10.7.5 Research Institutes

11 Global Point of Care Diagnostics Market by, Geography
11.1 Overview
11.2 North America
11.2.1 US
11.2.2 Canada
11.2.3 Mexico
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.2 France
11.3.3 UK
11.3.4 Italy
11.3.5 Spain
11.3.6 Rest of Europe
11.4 Asia Pacific
11.4.1 China
11.4.2 Japan
11.4.3 India
11.4.4 South Korea
11.4.5 Australia
11.4.6 New Zealand
11.4.7 Rest of Asia Pacific
11.5 South America
11.5.1 Brazil
11.5.2 Argentina
11.5.3 Chile
11.5.4 Rest of South America
11.6 Middle East & Africa
11.6.1 UAE
11.6.2 Saudi Arabia
11.6.3 Qatar
11.6.4 Iran
11.6.5 South Africa
11.6.6 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

13 Company Profiling
13.1 F. Hoffmann-La Roche Ltd.
13.1.1 Business Overview
13.1.2 Product/Service Offering
13.1.3 Financial Overview
13.1.4 SWOT Analysis
13.1.5 Key Activities
13.2 Qiagen
13.3 Danaher Corporation
13.4 Becton Dickinson (BD)
13.5 bioMérieux
13.6 Abbott
13.7 Siemens Healthcare GmbH
13.8 Werfen
13.9 Nova Biomedical
13.10 Trividia Health, Inc.
13.11 QuidelOrtho Corporation
13.12 Trinity Biotech

 

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よくあるご質問


Diligence Insights LLP社はどのような調査会社ですか?


エレクトロニクスと半導体、自動車、情報技術と通信、化学と材料に特に焦点を当て、世界中および主要地域にわたって幅広い市場調査レポートを発行しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2025/09/26 10:27

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