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トルコのコンタクトレンズ市場:様式別(再利用可能、使い捨て)、デザイン別(球面、トーリック、多焦点、その他)、素材タイプ別(シリコーンハイドロゲル、ハイドロゲル、ガス透過性、その他)、用途別(矯正、治療、美容、その他)、流通チャネル別(小売店、オンライン、病院・クリニック)、地域別、市場競争率、予測、機会、2020-2030F

トルコのコンタクトレンズ市場:様式別(再利用可能、使い捨て)、デザイン別(球面、トーリック、多焦点、その他)、素材タイプ別(シリコーンハイドロゲル、ハイドロゲル、ガス透過性、その他)、用途別(矯正、治療、美容、その他)、流通チャネル別(小売店、オンライン、病院・クリニック)、地域別、市場競争率、予測、機会、2020-2030F


Turkey Contact Lens Market, By Modality (Reusable, Disposable), By Design (Spherical, Toric, Multifocal, Others), By Material Type (Silicone Hydrogel, Hydrogel, Gas Permeable, Others), By Application (Corrective, Therapeutic, Cosmetic, Others), By Distribution Channel (Retail Stores, Online, Hospital & Clinics), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

市場概要 トルコのコンタクトレンズ市場は、2024年に5,515万米ドルと評価され、2030年には9,108万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は8.68%である。同市場は、視力矯正オプションに対する意識... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年5月16日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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PDF:2営業日程度 85 英語

 

サマリー

市場概要
トルコのコンタクトレンズ市場は、2024年に5,515万米ドルと評価され、2030年には9,108万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は8.68%である。同市場は、視力矯正オプションに対する意識の高まり、美容強化に対する需要の高まり、多様化する小売状況などに支えられ、急速に拡大している。トルコでは人口動態の変化やライフスタイルの変化に伴い、機能的・審美的なコンタクトレンズの需要が増加している。特にスクリーンに依存するユーザーや高齢者の間で屈折異常の有病率が増加しており、市場はさらに拡大している。これと並行して、消費者の嗜好は利便性、スタイル、パーソナライゼーションを提供する製品へと進化しており、メーカーは素材、デザイン、装用方法の革新を促している。中間所得層の増加と眼鏡医療へのアクセスの改善は、都心部以外への市場浸透を促進し、国内外のプレーヤーに、より広範で多様な消費者層に対応する機会をもたらしている。
主な市場促進要因
視力障害の有病率の上昇
トルコでは視力障害を患う人の数が増加しており、これがコンタクトレンズ普及の主な要因となっています。100万人以上が視力障害と診断され、様々な年齢層で近視、遠視、乱視の発生率が顕著であることから、視力矯正の市場は相当なものです。学生や子供を対象とした調査では、特に近視や乱視などの早期屈折異常の割合が高いことが示されています。デジタル画面の使用増加や屋外活動の減少などのライフスタイルの変化や、人口の高齢化は、視力問題の発生率の上昇にさらに貢献しています。特に若年層や都市部の消費者の間では、利便性と審美性を備えたコンタクトレンズが、従来の眼鏡よりも好まれるようになっている。
主な市場課題
コンタクトレンズ使用に関する消費者の限られた認識と誤解
医療アクセスが改善されたにもかかわらず、トルコ国民のかなりの部分はコンタクトレンズの利点と安全な使用法に関する認識が不足している。農村部や半都市部では、コンタクトレンズの快適性、安全性、適合性に関する誤解が根強い。多くの消費者は、1日使い捨てや乱視や老眼のような症状に合わせて作られたレンズのような革新的な技術を知らないままです。特に高齢者の間では、文化的なためらいや世代的な嗜好が障壁となることが多い。このような誤解は市場導入を遅らせ、潜在的な高成長セグメントへの浸透を制限するため、眼鏡小売店や医療提供者を通じた教育的アウトリーチや専門家による指導の必要性を強調している。
主な市場動向
ライフスタイル志向のレンズの台頭
ファッションと機能の融合は、トルコのコンタクトレンズ市場における消費者の期待を再構築している。特にミレニアル世代とZ世代を中心に、コンタクトレンズを視力矯正ツールに加えてファッションアクセサリーとして見る消費者が増えている。社交の場、個人的なスタイル向上、ソーシャルメディアコンテンツ作成のために、カラーレンズや装飾レンズの需要が高まっている。季節ごとの購買傾向やインフルエンサー主導のマーケティングがこのシフトを加速させています。スタイルと個性が重要な購買ドライバーとなる中、安全でスタイリッシュなレンズを提供するブランドは、ファッションに敏感な若い層のロイヤリティを獲得するのに有利な立場にある。
主要市場プレイヤー
- Tech Contactlens San.Ve Tic.Ltd.Sti
- ディアファーマ医薬医療製品
- アルコンラボラトリーズAS
- ディプロマットオプティクス
- HOYAトルコ
- ボシュロム社(Bausch + Lomb Sağlık ve Optik Ürünleri Tic.A.Ş
- ジョンソン・エンド・ジョンソン トルコ
- ZEISS トルコ
- STAAR Surgical Company
- ケラレン
レポートの範囲
本レポートでは、トルコのコンタクトレンズ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- トルコのコンタクトレンズ市場、モダリティ別
o 再利用可能
使い捨て
- トルコのコンタクトレンズ市場:デザイン別
o 球面
o トーリック
o 多焦点
o その他
- トルコのコンタクトレンズ市場:素材タイプ別
o シリコーンハイドロゲル
ハイドロゲル
o ガス透過性
o その他
- トルコのコンタクトレンズ市場:用途別
o 矯正用
o 治療用
o 化粧品
その他
- トルコのコンタクトレンズ市場:流通経路別
o 小売店
o オンライン
o 病院&クリニック
- トルコのコンタクトレンズ市場:地域別
o マルマラ地方
o 中央アナトリア地方
o 東部アナトリア地方
o 南東アナトリア地域
o エーゲ海地方
o 地中海地方
o 黒海地域
競合他社の状況
企業プロフィール:トルコのコンタクトレンズ市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
トルコのコンタクトレンズ市場レポートは所定の市場データを用いて、TechSci Research社は企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング


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目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域/国の概要
3.5.市場促進要因、課題、トレンドの概要
4.お客様の声
5.トルコのコンタクトレンズ市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.モダリティ別(リユーザブル、ディスポーザブル)
5.2.2.デザイン別(球面、トーリック、多焦点、その他)
5.2.3.素材タイプ別(シリコーンハイドロゲル、ハイドロゲル、ガス透過性、その他)
5.2.4.用途別 (矯正、治療、美容、その他)
5.2.5.流通チャネル別(小売店、オンライン、病院・クリニック)
5.2.6.地域別
5.2.7.企業別(2024年)
5.3.市場マップ
6.マルマラコンタクトレンズ市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.モダリティ別
6.2.2.デザイン別
6.2.3.素材タイプ別
6.2.4.用途別
6.2.5.流通チャネル別
7.中央アナトリアコンタクトレンズ市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.モダリティ別
7.2.2.デザイン別
7.2.3.素材タイプ別
7.2.4.用途別
7.2.5.流通チャネル別
8.東アナトリアコンタクトレンズ市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.モダリティ別
8.2.2.デザイン別
8.2.3.素材タイプ別
8.2.4.用途別
8.2.5.流通チャネル別
9.アナトリア南東部コンタクトレンズ市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.モダリティ別
9.2.2.デザイン別
9.2.3.素材タイプ別
9.2.4.用途別
9.2.5.流通チャネル別
10.エーゲ海コンタクトレンズ市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.モダリティ別
10.2.2.デザイン別
10.2.3.素材タイプ別
10.2.4.用途別
10.2.5.流通チャネル別
11.地中海コンタクトレンズ市場展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.モダリティ別
11.2.2.デザイン別
11.2.3.素材タイプ別
11.2.4.用途別
11.2.5.流通チャネル別
12.黒海コンタクトレンズ市場の展望
12.1.市場規模と予測
12.1.1.金額ベース
12.2.市場シェアと予測
12.2.1.モダリティ別
12.2.2.デザイン別
12.2.3.素材タイプ別
12.2.4.用途別
12.2.5.流通チャネル別
13.市場ダイナミクス
13.1.促進要因
13.2.課題
14.市場動向
14.1.最近の動向
14.2.製品発表
14.3.合併・買収
15.トルコのコンタクトレンズ市場SWOT分析
16.競争環境
16.1.Tech Contactlens San.Ve Tic.Ltd.Sti
16.1.1.事業概要
16.1.2.製品とサービス
16.1.3.最近の動向
16.1.4.キーパーソン
16.1.5.財務状況(上場している場合)
16.1.6.SWOT分析
16.2.ダイアファーマ医薬品・医療製品
16.3.アルコン・ラボラトリーズAS
16.4.ディプロマット・オプティクス
16.5.ホヤテュルキエ
16.6.Bausch + Lomb Sağlık ve Optik Ürünleri Tic.A.Ş
16.7.ジョンソン・エンド・ジョンソン
16.8.ZEISS トルコ
16.9.STAAR Surgical Company
16.10.ケラレンス
17.戦略的提言
18.会社概要と免責事項

 

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Summary

Market Overview
The Turkey Contact Lens Market was valued at USD 55.15 million in 2024 and is projected to reach USD 91.08 million by 2030, growing at a CAGR of 8.68% during the forecast period. The market is undergoing rapid expansion, supported by increasing awareness of vision correction options, rising demand for cosmetic enhancement, and a diversifying retail landscape. As Turkey experiences demographic shifts and lifestyle changes, demand for both functional and aesthetic contact lenses is on the rise. The increasing prevalence of refractive errors, particularly among screen-dependent users and aging populations, has further expanded the market. In parallel, consumer preferences are evolving towards products that offer convenience, style, and personalization, encouraging manufacturers to innovate in materials, designs, and wear modalities. The growing middle-class population and improved access to optical care are fostering market penetration beyond urban centers, presenting opportunities for both domestic and international players to cater to a broader, more diverse consumer base.
Key Market Drivers
Rising Prevalence of Vision Disorders
The growing number of individuals affected by vision impairment in Turkey is a primary driver of contact lens adoption. With over 1 million people diagnosed with visual impairment and a notable incidence of myopia, hyperopia, and astigmatism across various age groups, the market for vision correction is substantial. Studies among students and children indicate a high rate of early-stage refractive errors, particularly myopia and astigmatism. Lifestyle shifts, such as increased digital screen use and reduced outdoor activity, along with an aging population, are further contributing to the rising incidence of vision issues. Contact lenses, offering convenience and aesthetic appeal, are increasingly preferred over traditional eyeglasses, particularly among younger and urban consumers.
Key Market Challenges
Limited Consumer Awareness and Misconceptions About Contact Lens Use
Despite improved healthcare access, a considerable portion of the Turkish population lacks awareness regarding the benefits and safe usage of contact lenses. In rural and semi-urban regions, misconceptions persist about comfort, safety, and suitability of contact lenses. Many consumers remain unfamiliar with innovations such as daily disposables or lenses tailored for conditions like astigmatism and presbyopia. Cultural hesitancy and generational preferences often act as barriers, particularly among older populations. These misconceptions delay market adoption and limit penetration in potential high-growth segments, underscoring the need for educational outreach and professional guidance through optical retailers and healthcare providers.
Key Market Trends
Rise of Lifestyle-Oriented Lenses
The merging of fashion and function is reshaping consumer expectations in the Turkey contact lens market. An increasing number of consumers, particularly millennials and Gen Z, view contact lenses as fashion accessories in addition to vision correction tools. There is growing demand for colored and decorative lenses for social occasions, personal style enhancement, and social media content creation. Seasonal purchasing trends and influencer-driven marketing have amplified this shift. As style and individuality become important purchase drivers, brands that offer both safe and stylish lenses are well-positioned to capture the loyalty of a young, fashion-conscious demographic.
Key Market Players
• Tech Contactlens San. Ve Tic. Ltd. Sti
• Diafarma Pharmaceuticals and Medical Products
• Alcon Laboratories Trade. AS
• Diplomat Optics
• Hoya Türkiye
• Bausch + Lomb Sağlık ve Optik Ürünleri Tic. A.Ş
• Johnson & Johnson Türkiye
• ZEISS Turkiye
• STAAR Surgical Company
• Keralens
Report Scope:
In this report, the Turkey Contact Lens Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Turkey Contact Lens Market, By Modality:
o Reusable
o Disposable
• Turkey Contact Lens Market, By Design:
o Spherical
o Toric
o Multifocal
o Others
• Turkey Contact Lens Market, By Material Type:
o Silicone Hydrogel
o Hydrogel
o Gas Permeable
o Others
• Turkey Contact Lens Market, By Application:
o Corrective
o Therapeutic
o Cosmetic
o Others
• Turkey Contact Lens Market, By Distribution Channel:
o Retail Stores
o Online
o Hospital & Clinics
• Turkey Contact Lens Market, By Region:
o Marmara Region
o Central Anatolia
o Eastern Anatolia Region
o South-Eastern Anatolia Region
o Aegean Region
o Mediterranean Region
o Black Sea Region
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Turkey Contact Lens Market.
Available Customizations:
Turkey Contact Lens market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends
4. Voice of Customer
5. Turkey Contact Lens Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Modality (Reusable, Disposable)
5.2.2. By Design (Spherical, Toric, Multifocal, Others)
5.2.3. By Material Type (Silicone Hydrogel, Hydrogel, Gas Permeable, Others)
5.2.4. By Application (Corrective, Therapeutic, Cosmetic, Others)
5.2.5. By Distribution Channel (Retail Stores, Online, Hospital & Clinics)
5.2.6. By Region
5.2.7. By Company (2024)
5.3. Market Map
6. Marmara Contact Lens Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Modality
6.2.2. By Design
6.2.3. By Material Type
6.2.4. By Application
6.2.5. By Distribution Channel
7. Central Anatolia Contact Lens Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Modality
7.2.2. By Design
7.2.3. By Material Type
7.2.4. By Application
7.2.5. By Distribution Channel
8. Eastern Anatolia Contact Lens Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Modality
8.2.2. By Design
8.2.3. By Material Type
8.2.4. By Application
8.2.5. By Distribution Channel
9. South-Eastern Anatolia Contact Lens Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Modality
9.2.2. By Design
9.2.3. By Material Type
9.2.4. By Application
9.2.5. By Distribution Channel
10. Aegean Contact Lens Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Modality
10.2.2. By Design
10.2.3. By Material Type
10.2.4. By Application
10.2.5. By Distribution Channel
11. Mediterranean Contact Lens Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Modality
11.2.2. By Design
11.2.3. By Material Type
11.2.4. By Application
11.2.5. By Distribution Channel
12. Black Sea Contact Lens Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Modality
12.2.2. By Design
12.2.3. By Material Type
12.2.4. By Application
12.2.5. By Distribution Channel
13. Market Dynamics
13.1. Drivers
13.2. Challenges
14. Market Trends & Developments
14.1. Recent Developments
14.2. Product Launches
14.3. Mergers & Acquisitions
15. Turkey Contact Lens Market: SWOT Analysis
16. Competitive Landscape
16.1. Tech Contactlens San. Ve Tic. Ltd. Sti
16.1.1. Business Overview
16.1.2. Product & Service Offerings
16.1.3. Recent Developments
16.1.4. Key Personnel
16.1.5. Financials (If Listed)
16.1.6. SWOT Analysis
16.2. Diafarma Pharmaceuticals and Medical Products
16.3. Alcon Laboratories Trade. AS
16.4. Diplomat Optics
16.5. Hoya Türkiye
16.6. Bausch + Lomb Sağlık ve Optik Ürünleri Tic. A.Ş
16.7. Johnson & Johnson Türkiye
16.8. ZEISS Turkiye
16.9. STAAR Surgical Company
16.10.Keralens
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

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