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中東・アフリカLNGバンカリング市場:船舶タイプ別(コンテナ船隊、タンカー船隊、貨物船隊、フェリー、内航船)、エンドユーザー別(フェリー、客船、バルク&一般貨物船隊、オフショア支援船、その他):国別、競争、予測、機会、2020-2030F

中東・アフリカLNGバンカリング市場:船舶タイプ別(コンテナ船隊、タンカー船隊、貨物船隊、フェリー、内航船)、エンドユーザー別(フェリー、客船、バルク&一般貨物船隊、オフショア支援船、その他):国別、競争、予測、機会、2020-2030F


Middle East & Africa LNG Bunkering Market, By Vessel Type (Container Fleet, Tanker Fleet, Cargo Fleet, Ferries, Inland Vessels), By End User (Ferries, Cruise-Ships, Bulk & General Cargo Fleet, Offshore Support Vessels, Others) By Country, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

市場概要 中東・アフリカのLNGバンカリング市場は、2024年に1億5,800万米ドルと評価され、2030年には2億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは5.59%で拡大する。LNGバンカリングは、船舶に液化天... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年5月16日 US$4,000
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サマリー

市場概要
中東・アフリカのLNGバンカリング市場は、2024年に1億5,800万米ドルと評価され、2030年には2億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは5.59%で拡大する。LNGバンカリングは、船舶に液化天然ガスを補給するもので、重油などの従来の船舶用燃料に代わるクリーンな燃料を提供する。この方法は、硫黄酸化物、窒素酸化物、粒子状物質の排出を大幅に削減し、海事産業の脱炭素化を目指す国際環境基準に合致する。トラック対船、船対船、岸から船への輸送で実施できるバンカリングプロセスは、港湾インフラと船舶の要件に依存する。LNGは極低温の性質を持つため、特殊なハンドリング機器と厳格な安全プロトコルが不可欠である。世界の海運が持続可能なオペレーションに軸足を移す中、LNGバンカリングは港湾エコシステムにおける重要なサービスとして台頭しており、IMO規制への準拠をサポートし、デュアル燃料船の採用を加速させている。
主な市場促進要因
海上貿易の増加と港湾拡張
スエズ運河、バブ・エル・マンデブ海峡、ホルムズ海峡など、世界の主要航路に沿った中東とアフリカの一貫した海上貿易の増加と戦略的立地は、この地域のLNGバンカリング市場を推進する主な要因である。これらの交通量の多い回廊は世界貿易の大部分を扱い、通過する船舶の燃料需要を押し上げている。増加する輸送量と環境コンプライアンス・ニーズに対応するため、UAE、オマーン、南アフリカをはじめとする地域の港湾では、LNG給油作業をサポートするためのインフラ整備が進められている。政府主導の取り組みは、官民パートナーシップや海外からの投資と相まって、主要な海域でのLNGバンカリングハブの開発を可能にしている。これらの港湾が積み替えや燃料補給の拠点として発展するにつれ、LNGサービスの利用が可能になれば、LNG船隊の実行可能性が高まり、船主や船隊運営者の間でより広範な採用が促進される。
主な市場課題
未整備のLNGインフラと高い資本コスト
中東・アフリカのLNGバンカリング市場にとって大きな制約となっているのは、同地域全体で利用可能な専用インフラが限られていることである。同地域は天然ガス資源が豊富で、すでにLNG輸出が活発に行われているが、小規模バンカリング用の専用施設は未整備のままである。LNGバンカリングターミナル、低温ハンドリングシステム、バンカリング船舶の建設には多額の資本投資が必要であり、特に需要が保証されていない場合は、関係者の早期採用の足かせとなっている。地域海域で操業するLNG船の数が少ないことも問題を悪化させ、インフラ整備が遅れているのは需要が少ないからであり、一方、給油オプションが不十分なため需要は停滞したままであるという、循環型の課題を生み出している。
主な市場動向
LNG対応港と海事クラスターの出現
中東・アフリカのLNGバンカリング市場を形成する新たな傾向は、将来の燃料需要に対応できるLNG対応港の開発である。アラブ首長国連邦のフジャイラ、オマーンのソハール、南アフリカのダーバンなどの港湾は、LNG対応の貯蔵タンク、安全システム、極低温パイプラインに投資している。これは、産業フリーゾーンやエネルギー回廊内で、LNGバンカリング、ロジスティクス、船舶のメンテナンスなど、一連のサービスを提供する総合的な海事クラスターの形成に向けた、より大きな動きの一環である。こうした開発は、地域の港湾を競争力のあるグローバルな海事ハブとして位置づけ、国際的な船舶輸送を誘致することを目的としている。海運の排出量削減に対する世界的な圧力が高まる中、このようなインフラ整備は、MEAの港湾が進化する海運燃料事情に対応し続ける上で重要な役割を果たすだろう。この傾向は、LNG能力を港湾開発計画に組み込み、より強靭で持続可能な海上エコシステムを構築するという、政府と民間投資家による長期的戦略を反映している。
主要市場プレイヤー
- トタルエナジーズSE
- シェル plc
- ガスム社
- ENGIE SA
- トラフィグラ・グループ
- ビトールグループ
- LNGエネルギー
- エクソンモービル
レポートの範囲
本レポートでは、中東・アフリカのLNGバンカリング市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 中東・アフリカのLNGバンカリング市場:船舶タイプ別
o コンテナ船隊
o タンカー船隊
o 貨物船隊
o フェリー
o 内航船
- 中東・アフリカのLNGバンカリング市場:エンドユーザー別
o フェリー
o 客船
o バルク・一般貨物船隊
o オフショア支援船
o その他
- 中東・アフリカのLNGバンカリング市場、国別
o アラブ首長国連邦
o サウジアラビア
o 南アフリカ
o トルコ
o カタール
o ナイジェリア
o アルジェリア
o その他の中東・アフリカ
競合状況
企業プロフィール:中東・アフリカのLNGバンカリング市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
このレポートは中東&アフリカのLNGバンカリング市場を分析・予測したTechSci Researchの調査報告書です。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップ・アプローチ
2.6.2.トップダウン・アプローチ
2.7.市場規模と市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブ・サマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域/国の概要
3.5.市場促進要因、課題、動向の概要
4.お客様の声
5.中東・アフリカLNGバンカリング市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.船舶タイプ別(コンテナ船隊、タンカー船隊、貨物船隊、フェリー船隊、内航船隊)
5.2.2.エンドユーザー別(フェリー、客船、バルク・一般貨物船、オフショア支援船、その他)
5.2.3.国別 (アラブ首長国連邦, サウジアラビア, 南アフリカ, トルコ, カタール, ナイジェリア, アルジェリア, その他の中東・アフリカ)
5.2.4.企業別(2024年)
5.3.市場マップ
6.アラブ首長国連邦のLNGバンカリング市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.船舶タイプ別
6.2.2.エンドユーザー別
7.サウジアラビアのLNGバンカリング市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.船舶タイプ別
7.2.2.エンドユーザー別
8.南アフリカのLNGバンカリング市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.船舶タイプ別
8.2.2.エンドユーザー別
9.トルコのLNGバンカリング市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.船舶タイプ別
9.2.2.エンドユーザー別
10.カタールLNGバンカリング市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.船舶タイプ別
10.2.2.エンドユーザー別
11.ナイジェリアLNGバンカリング市場の展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.船舶タイプ別
11.2.2.エンドユーザー別
12.アルジェリアLNGバンカリング市場の展望
12.1.市場規模と予測
12.1.1.金額ベース
12.2.市場シェアと予測
12.2.1.船舶タイプ別
12.2.2.エンドユーザー別
13.市場ダイナミクス
13.1.促進要因
13.2.課題
14.市場動向
14.1.合併と買収(もしあれば)
14.2.製品上市(もしあれば)
14.3.最近の動向
15.企業プロフィール
15.1.トータルエナジーSE
15.1.1.事業概要
15.1.2.主な収益と財務
15.1.3.最近の動向
15.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.1.5.主要製品/サービス
15.2.シェル plc
15.3.ガスム社
15.4.ENGIE SA
15.5.トラフィグラ・グループ
15.6.ビトールグループ
15.7.LNGエネルギー
15.8.エクソンモービル
16.戦略的提言
17.エクソンモービルについて

 

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Summary

Market Overview
The Middle East & Africa LNG Bunkering Market was valued at USD 158 Million in 2024 and is projected to reach USD 220 Million by 2030, expanding at a CAGR of 5.59% during the forecast period. LNG bunkering involves refueling ships with liquefied natural gas, offering a cleaner alternative to conventional marine fuels such as heavy fuel oil. This method significantly reduces emissions of sulfur oxides, nitrogen oxides, and particulate matter, aligning with international environmental standards aimed at decarbonizing the maritime industry. The bunkering process, which can be conducted via truck-to-ship, ship-to-ship, or shore-to-ship transfers, depends on port infrastructure and vessel requirements. Due to LNG’s cryogenic properties, specialized handling equipment and strict safety protocols are essential. As global shipping pivots towards sustainable operations, LNG bunkering is emerging as a vital service in port ecosystems, supporting compliance with IMO regulations and accelerating the adoption of dual-fuel vessels.
Key Market Drivers
Rising Maritime Trade and Port Expansion
The consistent rise in maritime trade and the strategic location of the Middle East and Africa along major global shipping routes—such as the Suez Canal, Bab el-Mandeb Strait, and Strait of Hormuz—are major factors propelling the LNG bunkering market in the region. These high-traffic corridors handle a significant portion of global trade, driving up fuel demand for transiting vessels. To meet the growing volume and environmental compliance needs, several regional ports—including those in the UAE, Oman, and South Africa—are undergoing infrastructure upgrades to support LNG refueling operations. Government-led initiatives, coupled with public-private partnerships and foreign investments, are enabling the development of LNG bunkering hubs across key maritime locations. As these ports evolve into transshipment and refueling centers, the availability of LNG services enhances the viability of LNG-powered fleets, encouraging broader adoption among shipowners and fleet operators.
Key Market Challenges
Underdeveloped LNG Infrastructure and High Capital Costs
A major constraint for the Middle East & Africa LNG bunkering market is the limited availability of purpose-built infrastructure across the region. While the region is rich in natural gas resources and already active in LNG exports, dedicated facilities for small-scale bunkering remain underdeveloped. Building LNG bunkering terminals, cryogenic handling systems, and bunkering vessels requires substantial capital investment, deterring stakeholders from early adoption, especially in the absence of guaranteed demand. The low number of LNG-powered vessels operating in regional waters exacerbates the issue, creating a circular challenge: infrastructure development lags due to low demand, while demand remains stagnant due to inadequate refueling options.
Key Market Trends
Emergence of LNG-Ready Ports and Maritime Clusters
An emerging trend shaping the Middle East & Africa LNG bunkering market is the development of LNG-ready ports equipped to handle future fuel demands. Ports such as Fujairah in the UAE, Sohar in Oman, and Durban in South Africa are investing in LNG-compatible storage tanks, safety systems, and cryogenic pipelines. This is part of a larger movement toward forming integrated maritime clusters that offer a full suite of services—including LNG bunkering, logistics, and vessel maintenance—within industrial free zones or energy corridors. These developments are designed to position regional ports as competitive global maritime hubs and attract international vessel traffic. As global pressure mounts to reduce shipping emissions, such infrastructure upgrades will play a key role in ensuring MEA ports remain relevant in the evolving maritime fuel landscape. This trend reflects a long-term strategy by governments and private investors to embed LNG capabilities into port development plans, creating a more resilient and sustainable maritime ecosystem.
Key Market Players
• TotalEnergies SE
• Shell plc
• Gasum Oy
• ENGIE SA
• Trafigura Group Ltd.
• Vitol Group
• LNG Energy
• ExxonMobil Corporation
Report Scope:
In this report, the Middle East & Africa LNG Bunkering Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Middle East & Africa LNG Bunkering Market, By Vessel Type:
o Container Fleet
o Tanker Fleet
o Cargo Fleet
o Ferries
o Inland Vessels
• Middle East & Africa LNG Bunkering Market, By End User:
o Ferries
o Cruise-Ships
o Bulk & General Cargo Fleet
o Offshore Support Vessels
o Others
• Middle East & Africa LNG Bunkering Market, By Country:
o United Arab Emirates
o Saudi Arabia
o South Africa
o Turkey
o Qatar
o Nigeria
o Algeria
o Rest of Middle East & Africa
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Middle East & Africa LNG Bunkering Market.
Available Customizations:
Middle East & Africa LNG Bunkering Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
5. Middle East & Africa LNG Bunkering Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Vessel Type (Container Fleet, Tanker Fleet, Cargo Fleet, Ferries, Inland Vessels)
5.2.2. By End User (Ferries, Cruise-Ships, Bulk & General Cargo Fleet, Offshore Support Vessels, Others)
5.2.3. By Country (United Arab Emirates, Saudi Arabia, South Africa, Turkey, Qatar, Nigeria, Algeria, Rest of Middle East & Africa)
5.2.4. By Company (2024)
5.3. Market Map
6. United Arab Emirates LNG Bunkering Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vessel Type
6.2.2. By End User
7. Saudi Arabia LNG Bunkering Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vessel Type
7.2.2. By End User
8. South Africa LNG Bunkering Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vessel Type
8.2.2. By End User
9. Turkey LNG Bunkering Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vessel Type
9.2.2. By End User
10. Qatar LNG Bunkering Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vessel Type
10.2.2. By End User
11. Nigeria LNG Bunkering Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Vessel Type
11.2.2. By End User
12. Algeria LNG Bunkering Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Vessel Type
12.2.2. By End User
13. Market Dynamics
13.1. Drivers
13.2. Challenges
14. Market Trends & Developments
14.1. Merger & Acquisition (If Any)
14.2. Product Launches (If Any)
14.3. Recent Developments
15. Company Profiles
15.1. TotalEnergies SE
15.1.1. Business Overview
15.1.2. Key Revenue and Financials
15.1.3. Recent Developments
15.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
15.1.5. Key Product/Services Offered
15.2. Shell plc
15.3. Gasum Oy
15.4. ENGIE SA
15.5. Trafigura Group Ltd.
15.6. Vitol Group
15.7. LNG Energy
15.8. ExxonMobil Corporation
16. Strategic Recommendations
17. About Us & Disclaimer

 

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