世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

国内エレベーター内装市場:顧客セグメント別(個人ビルオーナー、建設会社)、設置工法別(簡易クラッド貼付工法、システム内装工法)、建物タイプ別(商業施設、住宅、産業施設、公共施設)、内装材タイプ別(金属、ガラス、複合材、その他)、カテゴリー別(質量、非質量)、原産地別(輸入、現地)、地域別、競争、予測、機会、2021-2031F

国内エレベーター内装市場:顧客セグメント別(個人ビルオーナー、建設会社)、設置工法別(簡易クラッド貼付工法、システム内装工法)、建物タイプ別(商業施設、住宅、産業施設、公共施設)、内装材タイプ別(金属、ガラス、複合材、その他)、カテゴリー別(質量、非質量)、原産地別(輸入、現地)、地域別、競争、予測、機会、2021-2031F


Japan Elevator Interior Design Market, By Customer Segment (Individual Building Owners, Construction Companies), By Installation Method (Simple Cladding Attachment, Systematic Interior Method), By Building Type (Commercial, Residential, Industrial, Public), By Interior Material Type (Metal, Glass, Composite Materials, Others), By Category (Mass, Non-Mass), By Origin (Imported, Local) By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2021-2031F

市場概要 日本のエレベーター内装市場規模は2025年に2億5,300万米ドル、2031年には5億5,600万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は13.87%である。日本のエレベーター内装デザインは、美観と実... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年5月16日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
PDF:2営業日程度 86 英語

 

サマリー

市場概要
日本のエレベーター内装市場規模は2025年に2億5,300万米ドル、2031年には5億5,600万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は13.87%である。日本のエレベーター内装デザインは、美観と実用性の両方を重視し、素材、照明、羽目板、床材、人間工学的機能を取り入れて、スタイリッシュでありながら耐久性のある環境を作り出している。デザインのアプローチは、商業施設、住宅、病院といった建物のタイプによって異なり、利用頻度や利用者の快適性を考慮する。最近のエレベーターの内装には、ステンレス、ガラス、ウッドパネル、化粧板などの素材に、エネルギー効率の高いLED照明システムを組み合わせたものが増えています。視覚的な魅力を高め、建物のアイデンティティを強化するために、ブランド固有の要素や芸術的なデザインなどのカスタム機能が組み込まれることも少なくありません。さらに、直感的に操作できるコントロールパネルや握りやすい手すりなどの機能も盛り込まれ、アクセシビリティと機能性を向上させている。
主な市場牽引要因
日本の急速な都市化とインフラ成長
日本では、東京、大阪、横浜などの主要都市を中心に都市の拡大が加速しており、高層ビルや複雑なインフラの開発が推進されている。限られた土地しか利用できないため、垂直構造がますます一般的になり、エレベーターは近代的な建物に不可欠な要素となっている。エレベーターの焦点は、純粋に機能的なエレベーター・システムから、建物の個性を反映し、利用者の体験を高めるインテリア・デザインへと移っている。資産価値とブランド認知の向上を目指すデベロッパーは、幅広い建築スタイルを補完する高級エレベーターの美観に投資している。例えば、住宅用タワーでは、高級志向のテーマに沿ったアンビエント照明や高級仕上げが採用され、商業施設では、効率性とプロフェッショナリズムを演出する洗練された現代的な内装が採用されることが多い。不動産セクターで競争が激化する中、エレベーターの内装は不動産開発業者にとって重要な差別化要因として浮上している。
主な市場課題
日本の中級プロジェクトにおけるコスト感覚と予算制約
日本のエレベーター・インテリア・デザイン市場にとって、中級および手頃な価格の住宅開発における予算の制約が大きな課題となっている。高級なプロジェクトでは高級な仕上げや特注のデザインへの投資も厭わないが、市場のかなりの部分は依然としてコスト効率を重視している。このようなセグメントでは、エレベーターの内装はしばしば優先順位を下げられ、中核となる建設ニーズが優先される。予算が逼迫しているデベロッパーは、標準グレードの素材とシンプルなデザインを選択することが多く、技術革新や美観の向上の余地が制限される可能性がある。価格に敏感なこの市場セグメントの性質は、インテリアデザインが即座に金銭的なリターンをもたらすことは限定的であるという認識と相まって、先進的なデザイン手法の広範な採用を制限している。さらに、テナントの満足度向上やメンテナンスの軽減など、質の高いインテリア・ソリューションがもたらす長期的なメリットについてデベロッパーを教育するという課題もあり、コスト重視のプロジェクトにおける市場拡大の妨げとなっている。
主な市場動向
日本における持続可能で環境に優しい素材の採用拡大
日本の建設業界では、環境の持続可能性が優先課題となっており、エレベーターの内装デザインのトレンドに影響を与えている。エコロジー問題への意識が高まり、グリーンビルディングに関する規制が強化されるにつれて、環境にやさしい素材や省エネ技術への需要が高まっている。メーカーや設計者は、こうした目的に沿うため、リサイクル可能な金属、持続可能な方法で調達された木材、低VOC塗料、環境に配慮したラミネートに注目している。さらに、エネルギー効率の高いLED照明や、必要なときだけ作動するスマート換気システムは、エレベーターの内装の標準装備になりつつある。こうした持続可能な設計要素は、省エネルギーに貢献するだけでなく、環境意識の高いビルオーナーやテナントにもアピールする。日本の都市開発において持続可能性が建築基準の中核的要素となるにつれ、環境に配慮した材料や技術の統合は設計の選択に影響を与え続けると予想される。
主要市場プレーヤー
- 日立ビルシステム
- 日本山陽リフトアソシエイト株式会社
- 日本エレベーターサービス・ホールディングス
- 青山エレベータグローバル
- フジテック
- (株)デコラテックジャパン東芝エレベータ
- 東芝エレベータ
- 日本建材株式会社
レポートの範囲
本レポートでは、日本のエレベーター内装市場について、業界動向とともに以下のカテゴリーに分類しています:
- 日本のエレベーター内装デザイン市場:顧客セグメント別
o 個人ビル所有者
o 建設会社
- 日本のエレベーター内装市場:設置方法別
o 簡易クラッド取付け
o システム内装工法
- 日本のエレベーター内装市場:建物タイプ別
o 商業施設
o 住宅
o 工業用
o 公共施設
- 日本のエレベーター内装市場:内装材タイプ別
o 金属
o ガラス
o 複合材料
o その他
- 日本のエレベーター内装市場:カテゴリー別
o マス
o 非マス
- 日本のエレベーター内装市場:原産地別
o 輸入
現地生産
- 日本のエレベーター内装市場:地域別
o 東京
o 大阪
o 神奈川県
o 愛知県
o 兵庫県
競合状況
企業プロフィール:日本のエレベーター内装デザイン市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Researchの日本エレベーター内装デザイン市場レポートは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング


ページTOPに戻る


目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップ・アプローチ
2.6.2.トップダウン・アプローチ
2.7.市場規模と市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブ・サマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域/国の概要
3.5.市場促進要因、課題、動向の概要
4.お客様の声
5.日本のエレベーター内装市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.顧客セグメント別(個人ビルオーナー、建設会社)
5.2.2.施工方法別(簡易クラッド貼付工法、システム内装工法)
5.2.3.建物タイプ別(商業施設、住宅、工業施設、公共施設)
5.2.4.内装材タイプ別(金属、ガラス、複合材料、その他)
5.2.5.カテゴリー別(マス、非マス)
5.2.6.原産地別(輸入、現地)
5.2.7.地域別(東京、大阪、神奈川、愛知、兵庫)
5.2.8.企業別(2025年)
5.3.市場マップ
6.東京エレベーター内装市場の展望
6.1.市場規模・予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.顧客セグメント別
6.2.2.設置方法別
6.2.3.建物タイプ別
6.2.4.内装材の種類別
6.2.5.カテゴリー別
6.2.6.産地別
7.大阪のエレベーター内装市場の展望
7.1.市場規模・予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.顧客セグメント別
7.2.2.設置方法別
7.2.3.建物タイプ別
7.2.4.内装材の種類別
7.2.5.カテゴリー別
7.2.6.産地別
8.神奈川県エレベーター内装市場の展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.顧客セグメント別
8.2.2.設置方法別
8.2.3.建物タイプ別
8.2.4.内装材の種類別
8.2.5.カテゴリー別
8.2.6.産地別
9.愛知県エレベーター内装市場の展望
9.1.市場規模・予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.顧客セグメント別
9.2.2.設置方法別
9.2.3.建物タイプ別
9.2.4.内装材の種類別
9.2.5.カテゴリー別
9.2.6.産地別
10.兵庫県エレベーター内装市場の展望
10.1.市場規模・予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.顧客セグメント別
10.2.2.設置方法別
10.2.3.建物タイプ別
10.2.4.内装材の種類別
10.2.5.カテゴリー別
10.2.6.産地別
11.市場ダイナミクス
11.1.ドライバー
11.2.課題
12.市場動向
12.1.合併と買収(もしあれば)
12.2.製品上市(もしあれば)
12.3.最近の動向
13.政策と規制
14.日本経済プロフィール
15.企業プロフィール
15.1.株式会社日立ビルシステム
15.1.1.事業概要
15.1.2.主な売上高と財務状況
15.1.3.最近の動向
15.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.1.5.主要製品/サービス
15.2.日本山陽リフトアソシエイト株式会社
15.3.ジャパンエレベーターサービスホールディングス(株
15.4.青山エレベータグローバル
15.5.フジテック
15.6.デコラテックジャパンフジテック
15.7.東芝エレベータ株式会社
15.8.日本建材株式会社
16.戦略的提言
17.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
The Japan Elevator Interior Design Market was valued at USD 253 Million in 2025 and is projected to reach USD 556 Million by 2031, growing at a CAGR of 13.87% during the forecast period. Elevator interior design in Japan emphasizes both aesthetics and practicality, incorporating materials, lighting, paneling, flooring, and ergonomic features to create stylish yet durable environments. The design approach varies based on the type of building—commercial, residential, or hospitality—and considers usage frequency and user comfort. Modern elevator interiors increasingly utilize materials like stainless steel, glass, wood veneer, and decorative laminates, paired with energy-efficient LED lighting systems. Custom features such as brand-specific elements or artistic designs are often integrated to enhance visual appeal and reinforce the building’s identity. Additionally, features like intuitive control panels and grip-friendly handrails are included to improve accessibility and functionality.
Key Market Drivers
Rapid Urbanization and Infrastructure Growth in Japan
Japan's urban expansion is accelerating, particularly in major hubs like Tokyo, Osaka, and Yokohama, driving the development of high-rise buildings and complex infrastructure. With limited land availability, vertical construction is becoming increasingly common, making elevators an indispensable component of modern buildings. The focus has shifted from purely functional elevator systems to interior designs that reflect the building’s character and elevate the user experience. Developers aiming to enhance property value and brand perception are investing in premium elevator aesthetics that complement the broader architectural style. For example, residential towers may feature ambient lighting and high-end finishes to align with luxury themes, while commercial properties often adopt sleek, contemporary interiors that project efficiency and professionalism. As competition intensifies in the real estate sector, elevator interiors are emerging as a key differentiator for property developers.
Key Market Challenges
Cost Sensitivity and Budget Constraints in Mid-Range Projects in Japan
Budget limitations in mid-tier and affordable housing developments pose a considerable challenge for the elevator interior design market in Japan. While luxury projects are willing to invest in premium finishes and custom designs, a substantial portion of the market remains focused on cost efficiency. In these segments, elevator interiors are frequently deprioritized in favor of core construction needs. Developers under budget pressure often select standard-grade materials and simple designs, which can limit the scope for innovation or aesthetic enhancements. The price-sensitive nature of this market segment, combined with a perception that interior design yields limited immediate financial returns, restricts broader adoption of advanced design practices. Moreover, the challenge of educating developers on the long-term benefits of high-quality interior solutions—such as improved tenant satisfaction and reduced maintenance—continues to hinder market expansion in cost-conscious projects.
Key Market Trends
Growing Adoption of Sustainable and Eco-Friendly Materials in Japan
Environmental sustainability is a growing priority in Japan’s construction sector, influencing trends in elevator interior design. As awareness of ecological issues rises and regulations around green building intensify, demand for eco-friendly materials and energy-saving technologies is increasing. Manufacturers and designers are focusing on recyclable metals, sustainably sourced wood, low-VOC coatings, and eco-conscious laminates to align with these objectives. In addition, energy-efficient LED lighting and smart ventilation systems that activate only when needed are becoming standard features in elevator interiors. These sustainable design elements not only contribute to energy conservation but also appeal to environmentally aware building owners and tenants. The integration of green materials and technologies is expected to continue influencing design choices, as sustainability becomes a core element of building standards across urban developments in Japan.
Key Market Players
• Hitachi Building Systems Co., Ltd.
• Nippon Sanyo Lift Associate Co., Ltd.
• Japan Elevator Service Holdings Co., Ltd
• Aoyama Elevator Global Ltd
• Fujitec Co., Ltd.
• Decoratech Japan Co. Ltd
• Toshiba Elevator and Building Systems Corporation
• Nippon Kenzai Co., Ltd.
Report Scope:
In this report, the Japan Elevator Interior Design Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Japan Elevator Interior Design Market, By Customer Segment:
o Individual Building Owners
o Construction Companies
• Japan Elevator Interior Design Market, By Installation Method:
o Simple Cladding Attachment
o Systematic Interior Method
• Japan Elevator Interior Design Market, By Building Type:
o Commercial
o Residential
o Industrial
o Public
• Japan Elevator Interior Design Market, By Interior Material Type:
o Metal
o Glass
o Composite Materials
o Others
• Japan Elevator Interior Design Market, By Category:
o Mass
o Non-Mass
• Japan Elevator Interior Design Market, By Origin:
o Imported
o Local
• Japan Elevator Interior Design Market, By Region:
o Tokyo
o Osaka
o Kanagawa
o Aichi
o Hyogo
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Japan Elevator Interior Design Market.
Available Customizations:
Japan Elevator Interior Design Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
5. Japan Elevator Interior Design Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Customer Segment (Individual Building Owners, Construction Companies)
5.2.2. By Installation Method (Simple Cladding Attachment, Systematic Interior Method)
5.2.3. By Building Type (Commercial, Residential, Industrial, Public)
5.2.4. By Interior Material Type (Metal, Glass, Composite Materials, Others)
5.2.5. By Category (Mass, Non-Mass)
5.2.6. By Origin (Imported, Local)
5.2.7. By Region (Tokyo, Osaka, Kanagawa, Aichi, Hyogo)
5.2.8. By Company (2025)
5.3. Market Map
6. Tokyo Elevator Interior Design Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Customer Segment
6.2.2. By Installation Method
6.2.3. By Building Type
6.2.4. By Interior Material Type
6.2.5. By Category
6.2.6. By Origin
7. Osaka Elevator Interior Design Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Customer Segment
7.2.2. By Installation Method
7.2.3. By Building Type
7.2.4. By Interior Material Type
7.2.5. By Category
7.2.6. By Origin
8. Kanagawa Elevator Interior Design Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Customer Segment
8.2.2. By Installation Method
8.2.3. By Building Type
8.2.4. By Interior Material Type
8.2.5. By Category
8.2.6. By Origin
9. Aichi Elevator Interior Design Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Customer Segment
9.2.2. By Installation Method
9.2.3. By Building Type
9.2.4. By Interior Material Type
9.2.5. By Category
9.2.6. By Origin
10. Hyogo Elevator Interior Design Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Customer Segment
10.2.2. By Installation Method
10.2.3. By Building Type
10.2.4. By Interior Material Type
10.2.5. By Category
10.2.6. By Origin
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends & Developments
12.1. Merger & Acquisition (If Any)
12.2. Product Launches (If Any)
12.3. Recent Developments
13. Policy and Regulatory Landscape
14. Japan Economic Profile
15. Company Profiles
15.1. Hitachi Building Systems Co., Ltd.
15.1.1. Business Overview
15.1.2. Key Revenue and Financials
15.1.3. Recent Developments
15.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
15.1.5. Key Product/Services Offered
15.2. Nippon Sanyo Lift Associate Co., Ltd.
15.3. Japan Elevator Service Holdings Co., Ltd
15.4. Aoyama Elevator Global Ltd
15.5. Fujitec Co., Ltd.
15.6. Decoratech Japan Co. Ltd
15.7. Toshiba Elevator and Building Systems Corporation
15.8. Nippon Kenzai Co., Ltd.
16. Strategic Recommendations
17. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

TechSci Research社のインフラ分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(elevator)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/05/20 10:26

146.32 円

164.62 円

198.09 円

ページTOPに戻る