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インド交通インフラ建設市場:インフラタイプ別(道路・高速道路、橋梁、鉄道、空港、港湾)、建設材料別(コンクリート、スチール、アスファルト、木材、複合材料)、プロジェクト規模別(小規模、中規模、大規模)、地域別、競争、予測、機会、2021-2031F

インド交通インフラ建設市場:インフラタイプ別(道路・高速道路、橋梁、鉄道、空港、港湾)、建設材料別(コンクリート、スチール、アスファルト、木材、複合材料)、プロジェクト規模別(小規模、中規模、大規模)、地域別、競争、予測、機会、2021-2031F


India Transportation Infrastructure Construction Market, By Infrastructure Type (Roadways & Highways, Bridges, Railways, Airports, Ports & Harbors), By Construction Material (Concrete, Steel, Asphalt, Wood, Composites), By Project Scale (Small-Scale, Medium-Scale, Large-Scale), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2021-2031F

市場概要 インドの交通インフラ建設市場は、2025年に1,430億米ドルと評価され、予測期間中のCAGRは6.18%を記録し、2031年には2,060億米ドルに達すると予測されている。この分野には、道路、鉄道、橋梁、港湾、空... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年5月16日 US$3,500
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PDF:2営業日程度 86 英語

 

サマリー

市場概要
インドの交通インフラ建設市場は、2025年に1,430億米ドルと評価され、予測期間中のCAGRは6.18%を記録し、2031年には2,060億米ドルに達すると予測されている。この分野には、道路、鉄道、橋梁、港湾、空港、交通網など、移動と経済成長を支える重要な交通システムの開発が含まれる。都市化が激化し、産業活動が拡大するにつれて、堅牢で効率的な交通インフラに対する需要は高まり続けている。市場は公共投資と民間投資の組み合わせによって支えられており、弾力性があり、持続可能で、統合された輸送ネットワークの構築に焦点を当てた戦略的イニシアチブがある。物流回廊の近代化、スマート建設技術の採用、スマートシティやGati Shaktiのような政府プログラムといった主要要因が、インドにおけるインフラ開発の将来を形成している。
主な市場促進要因
都市化と人口増加
インドの急速な都市拡大と人口増加は、交通インフラ需要を大幅に加速させている。都市人口の急増と都市への移住者の増加により、既存の交通システムへの圧力が強まっている。この変化は、デリー、ムンバイ、ベンガルール、ハイデラバードなどの大都市における地下鉄網、高速道路、環状道路、高架回廊への大規模な投資を促している。同時に、将来の都市成長を管理し、経済拠点を分散させるた めに、インフラ整備はティア2都市やティア3都市にも広がっている。スマート・シティ・ミッション(Smart Cities Mission)やAMRUTといった政府のイニシアティブは、デジタル技術と持続可能なインフラを組み合わせた、総合的な都市モビリティ・ソリューションを奨励している。インドの人口は2030年までに15億人を超えると予想されており、交通の接続性と都市インフラへの注力は、国や地域の計画担当者にとって最優先事項であり続けるだろう。
主な市場課題
土地取得と規制の遅れ
土地取得と規制の遅れは、インドにおける交通インフラ・プロジェクトにとって引き続き大きなハードルとなっている。道路、鉄道、港湾の用地確保には、複雑な法的手続き、補償紛争、地域コミュニティからの反対がしばしば伴う。中央と州の規制が幾重にも重なっているため、プロジェクトの承認が遅れ、環境と森林のクリアランスがタイムラインをさらに長くしている。土地の所有権、古い記録、移転に関する懸念などをめぐる紛争は、しばしば建設を遅らせる法的問題に発展する。シングル・ウィンドウ・システムや法改正を通じて承認を合理化する努力にもかかわらず、実施には一貫性がない。このような遅延は、プロジェクト・コストを増加させるだけでなく、特に予測可能なスケジュールが重要なPPPモデルの下では、民間セクターの参加を阻害する。こうした問題を解決するには、協調的な政策執行、利害関係者の関与、透明で公正な補償の枠組みが必要である。
主な市場動向
複合交通インフラの台頭
インドのインフラ部門を変革する重要なトレンドは、複合交通ネットワークへのシフトである。道路や鉄道のような個別のシステムだけに注目するのではなく、航空、道路、鉄道、水路システムを組み合わせた統合ネットワークを推進し、移動とロジスティクスの合理化を図ろうとしている。PMガティ・シャクティ国家マスタープランはこの変革の中心的存在で、省庁間の調整と統合的なインフラ整備を奨励している。現地では、この傾向はロジスティクス・パーク、インターモーダル・ターミナル、道路・鉄道・空港の連結の建設に現れている。貨物回廊やスマート貨物ターミナルのようなプロジェクトは、輸送時間とコストを削減するように設計されている。複合一貫輸送インフラはまた、貨物を道路から、エネルギー効率の高い鉄道や内陸水路へとシフトさせることで、持続可能性をサポートする。このような統合的アプローチは、国際貿易とロジスティクスにおけるインドの競争力強化に極めて重要な役割を果たすと期待されている。
主要市場プレイヤー
- ヴィンチSA
- ベクテル・コーポレーション
- スカンスカAB
- Fluor Corporation
- ストラバッグSE
- ジェイコブス・ソリューションズ
- サムスンC&T株式会社
- 中国国家建設集団Ltd.株式会社
レポートの範囲
本レポートでは、インドの交通インフラ建設市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドの交通インフラ建設市場:インフラタイプ別
o 道路・高速道路
o 橋梁
鉄道
o 空港
港湾
- インドの交通インフラ建設市場:建設資材別
o コンクリート
o スチール
o アスファルト
o 木材
o 複合材料
- インドの交通インフラ建設市場:プロジェクト規模別
o 小規模
o 中規模
大規模
- インドの交通インフラ建設市場:地域別
南インド
o 北インド
o 西インド
o 東インド
競合状況
企業プロフィール:インドの交通インフラ建設市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
インドの交通インフラ建設市場レポートは所定の市場データを使用して、TechSci Research社は企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップ・アプローチ
2.6.2.トップダウン・アプローチ
2.7.市場規模と市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブ・サマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域/国の概要
3.5.市場促進要因、課題、動向の概要
4.お客様の声
5.インド交通インフラ建設市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.インフラタイプ別(道路・高速道路、橋梁、鉄道、空港、港湾)
5.2.2.建設材料別(コンクリート、鋼鉄、アスファルト、木材、複合材料)
5.2.3.プロジェクト規模別(小規模、中規模、大規模)
5.2.4.地域別(南インド、北インド、西インド、東インド)
5.2.5.企業別(2025年)
5.3.市場マップ
6.南インドの交通インフラ建設市場展望
6.1.市場規模・予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.インフラタイプ別
6.2.2.建設資材別
6.2.3.プロジェクト規模別
7.北インド交通インフラ建設市場の展望
7.1.市場規模・予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.インフラタイプ別
7.2.2.建設資材別
7.2.3.プロジェクト規模別
8.西インド交通インフラ建設市場の展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.インフラタイプ別
8.2.2.建設資材別
8.2.3.プロジェクト規模別
9.東インド交通インフラ建設市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.インフラタイプ別
9.2.2.建設資材別
9.2.3.プロジェクト規模別
10.市場ダイナミクス
10.1.推進要因
10.2.課題
11.市場動向
11.1.合併と買収(もしあれば)
11.2.製品上市(もしあれば)
11.3.最近の動向
12.政策と規制
13.インド経済プロフィール
14.企業プロフィール
14.1.ヴィンチSA
14.2.ベクテル・コーポレーション
14.3.スカンスカAB
14.4.フッ素株式会社
14.5.ストラーバッグSE
14.6.ジェイコブス・ソリューションズ
14.7.サムスンC&T株式会社
14.8.中国国家建設工程総公司株式会社株式会社
14.8.1.事業概要
14.8.2.主な収入と財務
14.8.3.最近の動向
14.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.8.5.主要製品/サービス
15.戦略的提言
16.会社概要と免責事項

 

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Summary

Market Overview
The India Transportation Infrastructure Construction Market was valued at USD 143 billion in 2025 and is projected to reach USD 206 billion by 2031, registering a CAGR of 6.18% during the forecast period. This sector encompasses the development of essential transport systems such as roads, railways, bridges, ports, airports, and transit networks that support mobility and economic growth. As urbanization intensifies and industrial activities expand, the demand for robust and efficient transport infrastructure continues to rise. The market is supported by a combination of public and private investment, with strategic initiatives focused on building resilient, sustainable, and integrated transport networks. Key factors such as modernization of logistics corridors, adoption of smart construction technologies, and government programs like Smart Cities and Gati Shakti are shaping the future of infrastructure development in India.
Key Market Drivers
Urbanization and Population Growth
The rapid urban expansion and population growth in India are significantly accelerating the demand for transportation infrastructure. With urban populations surging and more people migrating to cities, the pressure on existing transit systems has intensified. This shift is prompting large-scale investments in metro rail networks, expressways, ring roads, and elevated corridors in metro cities such as Delhi, Mumbai, Bengaluru, and Hyderabad. At the same time, infrastructure development is spreading to Tier-2 and Tier-3 cities to manage future urban growth and decentralize economic hubs. Government initiatives such as Smart Cities Mission and AMRUT are encouraging integrated urban mobility solutions, combining digital technologies with sustainable infrastructure. As India’s population is expected to cross 1.5 billion by 2030, the focus on transport connectivity and urban infrastructure will remain a top priority for national and regional planners.
Key Market Challenges
Land Acquisition and Regulatory Delays
Land acquisition and regulatory delays continue to be major hurdles for transportation infrastructure projects in India. Securing land for roads, railways, and ports often involves complex legal processes, compensation disputes, and opposition from local communities. Multiple layers of central and state regulations can stall project approvals, while environmental and forest clearances further lengthen timelines. Disputes over land ownership, outdated records, and relocation concerns frequently lead to legal challenges that delay construction. Despite efforts to streamline approvals through single-window systems and legal reforms, implementation remains inconsistent. These delays not only increase project costs but also deter private sector participation, particularly under PPP models where predictable timelines are critical. Resolving these issues requires coordinated policy enforcement, stakeholder engagement, and transparent, fair compensation frameworks.
Key Market Trends
Rise of Multimodal Transport Infrastructure
A key trend transforming India’s infrastructure sector is the shift toward multimodal transportation networks. Instead of focusing solely on individual systems like roads or railways, planners are now promoting integrated networks that combine air, road, rail, and waterway systems to streamline movement and logistics. The PM Gati Shakti National Master Plan is central to this transformation, encouraging inter-ministerial coordination and integrated infrastructure development. On the ground, this trend is manifesting in the construction of logistics parks, intermodal terminals, and road-rail-airport linkages. Projects like freight corridors and smart cargo terminals are designed to reduce transportation time and costs. Multimodal infrastructure also supports sustainability by facilitating the shift of freight from roadways to rail and inland waterways, which are more energy-efficient. This integrated approach is expected to be pivotal for enhancing India’s competitiveness in global trade and logistics.
Key Market Players
• Vinci SA
• Bechtel Corporation
• Skanska AB
• Fluor Corporation
• STRABAG SE
• Jacobs Solutions Inc.
• Samsung C&T Corporation
• China State Construction Engrg. Corp. Ltd
Report Scope:
In this report, the India Transportation Infrastructure Construction Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Transportation Infrastructure Construction Market, By Infrastructure Type:
o Roadways & Highways
o Bridges
o Railways
o Airports
o Ports & Harbors
• India Transportation Infrastructure Construction Market, By Construction Material:
o Concrete
o Steel
o Asphalt
o Wood
o Composites
• India Transportation Infrastructure Construction Market, By Project Scale:
o Small-Scale
o Medium-Scale
o Large-Scale
• India Transportation Infrastructure Construction Market, By Region:
o South India
o North India
o West India
o East India
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the India Transportation Infrastructure Construction Market.
Available Customizations:
India Transportation Infrastructure Construction Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
5. India Transportation Infrastructure Construction Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Infrastructure Type (Roadways & Highways, Bridges, Railways, Airports, Ports & Harbors)
5.2.2. By Construction Material (Concrete, Steel, Asphalt, Wood, Composites)
5.2.3. By Project Scale (Small-Scale, Medium-Scale, Large-Scale)
5.2.4. By Region (South India, North India, West India, East India)
5.2.5. By Company (2025)
5.3. Market Map
6. South India Transportation Infrastructure Construction Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Infrastructure Type
6.2.2. By Construction Material
6.2.3. By Project Scale
7. North India Transportation Infrastructure Construction Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Infrastructure Type
7.2.2. By Construction Material
7.2.3. By Project Scale
8. West India Transportation Infrastructure Construction Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Infrastructure Type
8.2.2. By Construction Material
8.2.3. By Project Scale
9. East India Transportation Infrastructure Construction Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Infrastructure Type
9.2.2. By Construction Material
9.2.3. By Project Scale
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
11.1. Merger & Acquisition (If Any)
11.2. Product Launches (If Any)
11.3. Recent Developments
12. Policy and Regulatory Landscape
13. India Economic Profile
14. Company Profiles
14.1. Vinci SA
14.2. Bechtel Corporation
14.3. Skanska AB
14.4. Fluor Corporation
14.5. STRABAG SE
14.6. Jacobs Solutions Inc.
14.7. Samsung C&T Corporation
14.8. China State Construction Engrg. Corp. Ltd
14.8.1. Business Overview
14.8.2. Key Revenue and Financials
14.8.3. Recent Developments
14.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.8.5. Key Product/Services Offered
15. Strategic Recommendations
16. About Us & Disclaimer

 

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