DRI(株式会社データリソース)
> その他 市場調査レポート一覧
> 農業・林業
> 農業
> パキスタン蜂蜜市場:製品別(天然/オーガニック蜂蜜対加工蜂蜜)、タイプ別(アカシア、シードル、オレンジブロッサム、アジュワイン、クローバー、その他)、パックサイズ別(200-250gm、500gm、1000gm以上)、パッケージ別(ジャー、ボトル、パウチ、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット, コンビニエンスストア, オンライン, その他), 用途別(食品/飲料, パーソナルケア/化粧品, 医薬品, その他), 地域別, 競争予測と機会, 2020-2030F
パキスタン蜂蜜市場:製品別(天然/オーガニック蜂蜜対加工蜂蜜)、タイプ別(アカシア、シードル、オレンジブロッサム、アジュワイン、クローバー、その他)、パックサイズ別(200-250gm、500gm、1000gm以上)、パッケージ別(ジャー、ボトル、パウチ、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット, コンビニエンスストア, オンライン, その他), 用途別(食品/飲料, パーソナルケア/化粧品, 医薬品, その他), 地域別, 競争予測と機会, 2020-2030F
Pakistan Honey Market By Product (Natural/Organic Honey v/s Processed Honey), By Type (Acacia, Sidr, Orange Blossom, Ajwain, Clover, Others), By Pack Size (200-250gm, 500gm, 1000gm & Above), By Packaging (Jar, Bottles, Pouch, Others), By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Convenience Stores, Online, Others), By Application (Food & Beverage, Personal Care & Cosmetics, Pharmaceuticals, Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2020-2030F
パキスタンの蜂蜜市場は2024年に3億6421万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は10.05%で2030年には6億4714万米ドルに達すると予測されている。パキスタンのハチミツ市場は、天然製品やオーガニック製品... もっと見る
サマリー パキスタンの蜂蜜市場は2024年に3億6421万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は10.05%で2030年には6億4714万米ドルに達すると予測されている。パキスタンのハチミツ市場は、天然製品やオーガニック製品に対する消費者需要の増加により、著しい成長を遂げている。抗菌作用や栄養価など、はちみつの健康効果に対する認識が高まるにつれ、加工された砂糖に代わる健康的な選択肢として、純粋で混じりけのないはちみつを選ぶ消費者が増えている。この市場は、パキスタンの多様な植物相によってさらに支えられており、様々な種類のハチミツが生産され、パキスタンのハチミツは味と品質において独特なものとなっている。
主な市場促進要因
健康意識の高まり
パキスタンのハチミツ市場の主な促進要因のひとつは、ハチミツの健康効果に対する意識の高まりである。特に都市部では健康志向の消費者が増えており、人々は加工食品や人工甘味料に代わるものとして、はちみつを含む自然食品やオーガニック製品に目を向けている。ハチミツは、抗菌作用や免疫力を高める効果、スキンケアへの利用など、数多くの健康効果が広く認められている。そのため、高品質のオーガニック蜂蜜の需要が急増している。生活習慣病の増加や、ハーブや自然療法のトレンドの高まりは、より健康的なオーガニック食品へのシフトをさらに後押ししている。人々が食品に含まれる成分をより意識するようになるにつれ、はちみつはより安全で栄養価の高い選択肢とみなされ、日々の食生活での消費が促進されている。
主な市場課題
品質管理と不純物混入
パキスタンのハチミツ市場が直面している重要な課題の一つは、品質管理と不純物の問題である。パキスタンのはちみつ市場は、多くの発展途上国と同様に、はちみつ製品の純度と真正性に関する懸念に直面している。市場で販売されている蜂蜜の中には、しばしば砂糖シロップやその他の物質が混入されているものがあり、栄養価を低下させ、地元の蜂蜜生産者の評判を傷つける可能性がある。その結果、消費者はハチミツの購入に懐疑的になり、信頼不足につながっている。厳格な品質管理基準の確立、純粋蜂蜜の認証制度の導入、そして消費者に真正品の見分け方を教育することが、不純物と闘うために必要な重要なステップである。この課題は国内消費と輸出の両方に影響し、国際的なバイヤーは認証された純粋はちみつをますます求めるようになっている。
主な市場動向
オンライン蜂蜜小売の台頭
パキスタンのハチミツ市場における主要な傾向は、ハチミツ製品のオンライン小売の人気が高まっていることである。パキスタンにおけるeコマースの成長に伴い、より多くの消費者が蜂蜜を購入するためにオンラインプラットフォームを利用するようになっている。この傾向は、自宅からの買い物の利便性を好む、技術に精通した若い消費者の間で特に顕著である。オンライン小売業者は、生はちみつ、オーガニックはちみつ、フレーバーはちみつなど、さまざまなはちみつ製品を提供しており、消費者は国内のさまざまな地域から高品質の製品を入手しやすくなっている。デジタル・マーケティングとソーシャルメディア・インフルエンサーの台頭も、健康食品としてのハチミツの普及に大きな役割を果たし、オンライン・チャネルを通じた販売をさらに促進している。インターネットの普及が進み、オンライン決済システムが改善されるにつれて、はちみつをオンラインで購入する傾向は強まり、より広い市場へのアクセスを提供することで生産者と消費者の双方に利益をもたらすと予想される。
主要市場プレイヤー
ナチュラル・スワット・ビー・ハニー
シンプリー・ザ・グレート・フード
フォレスト・ハニー
Shifaheillahiナチュラルハニー
ネイチャーズストア
マイハニー
Sunbulahグループ(アル-シファハニー)
Buzzinビーズ
Pakeezaハニーセンター
オーガニックハニー
レポートの範囲
本レポートでは、パキスタン蜂蜜市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向について詳述しています:
パキスタン蜂蜜市場、製品別
o 天然/オーガニックハニー
加工蜂蜜
パキスタンはちみつ市場:タイプ別
o アカシア
o シドル
oオレンジの花
oアジュワイン
oクローバー
その他
パキスタン蜂蜜市場、パックサイズ別
o 500gm
o 1000gm以上
o 200-250gm
パキスタン蜂蜜市場:包装タイプ別
o 瓶
oボトル
o パウチ
その他
パキスタン蜂蜜市場:流通経路別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o コンビニエンスストア
オンライン
その他
パキスタン蜂蜜市場:用途別
o 食品と飲料
o パーソナルケアと化粧品
o 医薬品
その他
パキスタンはちみつ市場:地域別
o 北インド
o 南インド
o 東インド
o 西インド
競合状況
企業プロフィール:パキスタン蜂蜜市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
パキスタン蜂蜜市場レポートは所定の市場データを有し、TechSci Research社は企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング
ページTOPに戻る
目次 1. 1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域/国の概要
3.5.市場促進要因、課題、動向の概要
4.お客様の声
5.パキスタン蜂蜜市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.製品別(天然/オーガニック蜂蜜対加工蜂蜜)
5.2.2.タイプ別(アカシア、シードル、オレンジの花、アジュワイン、クローバー、その他)
5.2.3.パックサイズ別(200-250gm、500gm、1000gm以上)
5.2.4.包装別 (ジャー、ボトル、パウチ、その他)
5.2.5.流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他)
5.2.6.用途別(食品・飲料、パーソナルケア・化粧品、医薬品、その他)
5.2.7.地域別
5.2.8.企業別(2024年)
5.3.市場マップ
6.カイバル・パクトゥンクワ州のハチミツ市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.製品別
6.2.2.タイプ別
6.2.3.パックサイズ別
6.2.4.パッケージ別
6.2.5.流通チャネル別
6.2.6.用途別
7.パンジャブハニー市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.製品別
7.2.2.タイプ別
7.2.3.パックサイズ別
7.2.4.パッケージ別
7.2.5.流通チャネル別
7.2.6.用途別
8.シンドハニー市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.製品別
8.2.2.タイプ別
8.2.3.パックサイズ別
8.2.4.パッケージ別
8.2.5.流通チャネル別
8.2.6.用途別
9.市場ダイナミクス
9.1.ドライバー
9.2.課題
10.市場動向
10.1.合併と買収(もしあれば)
10.2.製品上市(もしあれば)
10.3.最近の動向
11.ポーターズファイブフォース分析
11.1.業界内の競争
11.2.新規参入の可能性
11.3.サプライヤーの力
11.4.顧客の力
11.5.代替製品・サービスの脅威
12.競争環境
12.1.天然スワットビーハニー
12.1.1.事業概要
12.1.2.会社概要
12.1.3.製品とサービス
12.1.4.財務(報告通り)
12.1.5.最近の動向
12.1.6.キーパーソンの詳細
12.1.7.SWOT分析
12.2.単に素晴らしい料理
12.3.森の蜂蜜
12.4.Shifaheillahiナチュラルハニー
12.5.ネイチャーズストア
12.6.マイハニー
12.7.サンブラグループ(アルシファハニー)
12.8.バジン・ビーズ
12.9.パキーザハニーセンター
12.10.オーガニックハニー
13.戦略的提言
14.会社概要と免責事項
ページTOPに戻る
Summary Pakistan Honey Market was valued at USD 364.21 million in 2024 and is expected to reach USD 647.14 million by 2030 with a CAGR of 10.05% during the forecast period. The Pakistan honey market is experiencing significant growth, driven by increasing consumer demand for natural and organic products. As awareness of the health benefits of honey, such as its antibacterial properties and nutritional value, grows, more consumers are opting for pure, unadulterated honey as a healthier alternative to processed sugars. The market is further supported by the country’s diverse flora, which produces a wide range of honey varieties, making Pakistani honey unique in taste and quality. Key Market Drivers Increasing Health Awareness One of the main drivers of Pakistan’s honey market is the growing awareness about the health benefits of honey. With an increasing number of health-conscious consumers, particularly in urban areas, people are turning to natural and organic products, including honey, as alternatives to processed foods and artificial sweeteners. Honey is widely recognized for its numerous health benefits, including its antibacterial properties, ability to boost immunity, and its use in skin care. This has contributed to a surge in demand for high-quality, organic honey. The rise of lifestyle diseases and the growing trend of herbal and natural remedies further support this shift toward healthier, organic food options. As people become more conscious of the ingredients in their food, honey is seen as a safer and more nutritious choice, encouraging its consumption in daily diets. Key Market Challenges Quality Control and Adulteration One of the significant challenges facing the Pakistan honey market is the issue of quality control and adulteration. The honey market in Pakistan, like in many developing countries, has faced concerns regarding the purity and authenticity of honey products. Some honey sold in the market is often adulterated with sugar syrups or other substances, which reduces its nutritional value and can harm the reputation of local honey producers. As a result, consumers have become skeptical about purchasing honey, leading to a trust deficit. Establishing strict quality control standards, implementing certification systems for pure honey, and educating consumers on how to identify genuine products are key steps needed to combat adulteration. This challenge affects both domestic consumption and exports, as international buyers are increasingly demanding certified pure honey. Key Market Trends Rise of Online Honey Retail A key trend in Pakistan's honey market is the increasing popularity of online retail for honey products. With the growth of e-commerce in Pakistan, more consumers are turning to online platforms to purchase honey. This trend is especially prominent among younger, tech-savvy consumers who prefer the convenience of shopping from home. Online retailers are offering a variety of honey products, including raw, organic, and flavored honey, making it easier for consumers to access high-quality products from different regions of the country. The rise of digital marketing and social media influencers has also played a significant role in promoting honey as a health food, further driving sales through online channels. As internet penetration increases and online payment systems improve, the trend of purchasing honey online is expected to grow, benefiting both producers and consumers by providing access to a wider market. Key Market Players Natural Swat Bee Honey Simply the Great Food Forest Honey Shifaheillahi Natural Honey Nature's Store My Honey Sunbulah Group (Al-Shifa Honey) Buzzin Beez Pakeeza Honey Center Organic Honey Report Scope: In this report, the Pakistan Honey Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below: Pakistan Honey Market, By Product: o Natural/Organic Honey o Processed Honey Pakistan Honey Market, By Type: o Acacia o Sidr o Orange Blossom o Ajwain o Clover o Others Pakistan Honey Market, By Pack Size: o 500gm o 1000gm and Above o 200-250gm Pakistan Honey Market, By Packaging: o Jar o Bottles o Pouch o Others Pakistan Honey Market, By Distribution Channel: o Supermarket/Hypermarket o Convenience Stores o Online o Others Pakistan Honey Market, By Application: o Food & Beverage o Personal Care and Cosmetics o Pharmaceuticals o Others Pakistan Honey Market, By Region: o North India o South India o East India o West India Competitive Landscape Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Pakistan Honey Market. Available Customizations: Pakistan Honey Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report: Company Information Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).
ページTOPに戻る
Table of Contents 1. 1. Product Overview 1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends 4. Voice of Customer 5. Pakistan Honey Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product (Natural/Organic Honey v/s Processed Honey) 5.2.2. By Type (Acacia, Sidr, Orange Blossom, Ajwain, Clover, Others) 5.2.3. By Pack Size (200-250gm, 500gm, 1000gm and Above) 5.2.4. By Packaging (Jar, Bottles, Pouch, Others) 5.2.5. By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Convenience Stores, Online, Others) 5.2.6. By Application (Food & Beverage, Personal Care and Cosmetics, Pharmaceuticals, Others) 5.2.7. By Region 5.2.8. By Company (2024) 5.3. Market Map 6. Khyber Pakhtunkhwa Honey Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product 6.2.2. By Type 6.2.3. By Pack Size 6.2.4. By Packaging 6.2.5. By Distribution Channel 6.2.6. By Application 7. Punjab Honey Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product 7.2.2. By Type 7.2.3. By Pack Size 7.2.4. By Packaging 7.2.5. By Distribution Channel 7.2.6. By Application 8. Sindh Honey Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product 8.2.2. By Type 8.2.3. By Pack Size 8.2.4. By Packaging 8.2.5. By Distribution Channel 8.2.6. By Application 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.2. Challenges 10. Market Trends & Developments 10.1. Merger & Acquisition (If Any) 10.2. Product Launches (If Any) 10.3. Recent Developments 11. Porters Five Forces Analysis 11.1. Competition in the Industry 11.2. Potential of New Entrants 11.3. Power of Suppliers 11.4. Power of Customers 11.5. Threat of Substitute Products/Services 12. Competitive Landscape 12.1. Natural Swat Bee Honey 12.1.1. Business Overview 12.1.2. Company Snapshot 12.1.3. Products & Services 12.1.4. Financials (As Reported) 12.1.5. Recent Developments 12.1.6. Key Personnel Details 12.1.7. SWOT Analysis 12.2. Simply the Great Food 12.3. Forest Honey 12.4. Shifaheillahi Natural Honey 12.5. Nature's Store 12.6. My Honey 12.7. Sunbulah Group (Al-Shifa Honey) 12.8. Buzzin Beez 12.9. Pakeeza Honey Center 12.10. Organic Honey 13. Strategic Recommendations 14. About Us & Disclaimer
ページTOPに戻る
TechSci Research社の 農業分野 での最新刊レポート
-
切花市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、種類別(菊、カーネーション、ガーベラ、リリウム)、用途別(家庭用、商業用)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店・生花店、オンライン小売)、地域別、競合別、2020-2030F
-
Indian Floriculture Market Report by Flower Type (Cut Flowers, Loose Flowers), Retail Vs Institutional (Retail, Institutional), Distribution Channel (Unorganised Retail, Florists, Supermarkets and Hypermarkets, Online, and Others), Application (Aesthetic and Decorative Applications, Flavours and Fragrances, Natural Colours, Medicines, and Others), and State 2025-2033
-
Indian Farming Market Size, Share, Trends and Forecast by Crop Seasonality, Crop Type, Application, Distribution Channel, and Region, 2025-2033
-
India Poultry Market Report by End Use (Food Services, Households), Distribution Channel (Traditional Retail Stores, Business to Business (B2B), Modern Retail Stores), and States 2025-2033
-
Indian Agricultural Implements Market Report by Product Type (Tractors, Rotavators, Threshers, Power Tillers, and Others), Type (Manual, Mechanized), Distribution Channel (B2C, B2B), and Region 2025-2033
-
日本大麦市場レポート:タイプ別(被覆大麦、二条大麦、六条大麦、殻なし)、グレード別(食品グレード、飼料グレード、麦芽グレード)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、百貨店、専門店、オンラインストア)、産業分野別(食品・飲料、医薬品、種子産業、パーソナルケア、動物飼料、栄養補助食品、その他)、地域別(2025年~2033年
-
アロエベラエキス市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、製品別(ジェル、カプセル、粉末、液体)、用途別(化粧品、食品・飲料、その他(医薬品))、流通チャネル別(直販、間接販売)、地域別、競合:2020-2030F
-
UAEの養殖市場:魚種別(浮魚類、底魚類、淡水魚類)、流通チャネル別(従来型小売店、スーパーマーケットとハイパーマーケット、専門小売店、オンラインストア、その他)、地域別、競争、予測、機会:2020-2030F
-
サウジアラビアの家禽市場:種類別(ブロイラー、卵、その他)、製品タイプ別(生、チルド、冷凍)、性質別(有機、慣行)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、従来型店舗、専門店、オンライン、その他)、地域別、市場競争、予測、機会、2020-2030F
-
ガーデニング機器市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、製品タイプ別(手工具、芝刈り機、トリマー&エッジャー、水管理機器、その他)、流通チャネル別(直販、オンライン)、エンドユーザー別(住宅用、商業用、産業用)、地域別、競合別、2020-2030F
よくあるご質問
TechSci Research社はどのような調査会社ですか?
テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る
調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?
在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。
注文の手続きはどのようになっていますか?
1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?
納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。
データリソース社はどのような会社ですか?
当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。
|
|