世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

UAEのサーキットブレーカー市場:電圧別(低電圧、中電圧、高電圧)、絶縁体別(空気、真空、オイル、ガス)、設置場所別(屋外、屋内)、エンドユーザー別(T&D公益事業、発電、再生可能エネルギー、鉄道)、地域別、競争市場:2018-2028F


UAE Circuit Breaker Market Segmented By Voltage (Low Voltage, Medium Voltage and High Voltage), By Insulation (Air, Vacuum, Oil and Gas), By Installation (Outdoor and Indoor), By End-User (T&D Utilities, Power Generation, Renewables and Railways), By Region, and By Competition, 2018-2028F

アラブ首長国連邦(UAE)のサーキットブレーカ市場は、2022年に3億3,111万米ドルと評価され、2028年までの年平均成長率(CAGR)は4.41%で堅調な成長が予測されている。スマートグリッドや再生可能エネルギー統合... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
81 英語

 

サマリー

アラブ首長国連邦(UAE)のサーキットブレーカ市場は、2022年に3億3,111万米ドルと評価され、2028年までの年平均成長率(CAGR)は4.41%で堅調な成長が予測されている。スマートグリッドや再生可能エネルギー統合などの先進技術の採用により、サーキットブレーカにはより高度な機能が求められている。監視センサーや通信機能を備えたスマートサーキットブレーカは、送電網の効率化に貢献し、再生可能エネルギーの統合を促進する。これはUAEの持続可能性への確固としたコミットメントに合致する。
主な市場促進要因
インフラ整備の進展
UAEサーキットブレーカー市場は、同地域におけるインフラ整備への注目の高まりにより、大幅な成長を遂げている。アラブ首長国連邦は、中東で急速に台頭している経済の1つとして、新しい建物、産業施設、エネルギーインフラの建設に多額の投資を行っている。このような建設プロジェクトの急増により、安全で信頼性の高い配電を確保するための堅牢な電気システムの導入が必要となっている。
アラブ首長国連邦でサーキットブレーカが普及する主な要因の1つは、過負荷や短絡、その他の障害から電気回路を保護する必要性である。サーキットブレーカーは重要な安全装置としての役割を果たし、異常状態を検知すると自動的に電気の流れを遮断することで、電気火災や機器の損傷を防ぎます。現在進行中の住宅、商業、工業プロジェクトが数多くあるため、これらの投資を保護するサーキットブレーカーの需要は着実に伸びている。
さらに、持続可能性とエネルギー効率に対するUAE政府の強いコミットメントにより、スマートグリッドと再生可能エネルギーへの取り組みが展開されています。こうした高度な電気システムには、高度な回路保護ソリューションが必要です。再生可能エネルギー源の統合を促進し、送電網の信頼性を確保するために、スマート技術とデジタル機能を備えたサーキットブレーカーに対する需要は高い。
結論として、UAEにおける強固なインフラ整備は、サーキットブレーカ市場の重要な原動力となっている。スマートグリッドや再生可能エネルギーの導入に伴い、新規建設プロジェクトでは信頼性が高く安全な電気システムが求められるため、技術的に高度な回路保護ソリューションに対する需要が高まっている。
産業の拡大と製造業の成長
UAEサーキットブレーカ市場は現在、国内の産業および製造部門の拡大に後押しされて大幅な成長を遂げている。UAEは経済の多様化を積極的に進めており、特に強固な産業基盤の整備に重点を置いている。この戦略的転換により、全国に多数の製造工場、工場、工業団地が設立されている。
信頼性の高い電気インフラは産業施設にとって重要な要件であり、サーキットブレーカはこれらのシステムの安全性と信頼性を確保する上で極めて重要な役割を果たしています。アラブ首長国連邦(UAE)では、産業事業の拡大が続いているため、大電流に対応し、電気障害から効果的に保護できるサーキットブレーカの需要が高まっています。これには、モータ保護や中電圧アプリケーションに適したサーキットブレーカや、危険な環境に特化したソリューションが含まれる。
さらに、UAEは戦略的な地理的位置と確立された交通インフラにより、物流と貿易のハブとして位置づけられている。このため、倉庫や配送センターの設立が増加し、信頼性の高い電気システムや回路保護ソリューションが必要とされています。
さらに、UAEは製造業と技術革新の世界的リーダーになるというコミットメントにより、インダストリー4.0やオートメーションなどの先進技術への需要が高まっています。これらの技術は、電気システムの正確な制御に大きく依存しているため、監視および通信機能を統合したサーキットブレーカが非常に求められています。
結論として、UAEにおける産業の拡大と製造業の成長は、サーキットブレーカ市場の大きな原動力となっている。産業環境における専門的な回路保護ソリューションの需要や高度な技術の必要性により、サーキットブレーカメーカーはこのダイナミックな市場で成功を収めている。
エネルギー効率への注目の高まり
UAEサーキットブレーカ市場は、エネルギー効率を重視する傾向が強まっている。近年、UAEはエネルギー消費と環境への影響を削減するための重要な対策を講じている。この持続可能性の重視により、配電を含むさまざまな分野でエネルギー効率の高い技術が採用されています。
サーキットブレーカーは電気システムに不可欠な部品であり、その効率はエネルギー消費全体に大きな影響を与えます。UAEのメーカーは、運転中のエネルギー損失を最小限に抑える製品を開発することで、エネルギー効率の高いサーキットブレーカーに対する需要に応えています。これには、電力損失が小さく、熱性能が向上し、待機時消費電力が低減されたサーキットブレーカが含まれる。
さらに、UAE政府は、サーキットブレーカを含むエネルギー効率の高い電気機器の使用を促進する規制や基準を導入している。このため、市場は環境にやさしく省エネルギーの回路保護ソリューションへとシフトしている。
UAEのエネルギーミックスに太陽光発電や風力発電などの再生可能エネルギー源が統合されたことで、発電量の変動に効率的に対応できる高度なサーキットブレーカも必要とされています。デジタル監視機能を備えたスマートサーキットブレーカは、エネルギー消費のリアルタイム分析を可能にし、グリッド効率の最適化に貢献します。
結論として、UAEにおけるエネルギー効率重視の高まりは、サーキットブレーカ市場の重要な推進力となっている。同国がカーボンフットプリントの削減と省エネルギーの強化に努める中、サーキットブレーカメーカーは配電システムにエネルギー効率の高いソリューションを提供する上で極めて重要な役割を果たす態勢を整えている。
主な市場課題
市場の飽和と激しい競争
UAEサーキットブレーカー市場が直面する主な課題の1つは、市場の飽和と競争の激化である。過去10年間、同国の急速な都市化、産業拡大、インフラ整備により、市場は大きな成長を遂げてきた。その結果、国内外の数多くのメーカーが市場に参入し、混雑した競争の激しい状況となっている。
市場の飽和は、メーカーが限られた顧客とプロジェクトを奪い合い、価格と利益率に下方圧力をかけていることを意味する。企業は、競合他社との差別化を図り、独自の価値提案を提供することで、競争優位性を獲得するために、常に技術革新を続けなければならない。このため、研究開発費が増大し、中小企業が大手の老舗メーカーと歩調を合わせることが難しくなっている。
さらに、激しい競争は、製品の品質や信頼性に関する問題も生んでいる。メーカーによっては、製品の品質を妥協したり、契約を確保するために価格競争を繰り広げたりすることがあり、その結果、規格外のサーキットブレーカーが市場に出回る可能性がある。これはUAEの電気システムの安全性と信頼性にリスクをもたらすため、規制監督を強化する必要がある。
このような競争環境を効果的に乗り切るには、メーカーは製品の革新を優先し、高いブランド評価を築き、特定の顧客のニーズに合わせた包括的なソリューションを提供する必要があります。また、この課題を克服し、市場での存在感を維持するためには、業界の主要プレーヤーとの協力やパートナーシップも必要になるかもしれない。
進化する規制情勢とコンプライアンス
UAEサーキットブレーカー市場は、進化し続ける規制情勢とコンプライアンス要件に関する継続的な課題に直面している。UAE政府と規制当局は、安全基準の強化と電気システムの信頼性の確保をますます重視しています。これはサーキットブレーカメーカーやサプライヤに直接影響します。
製造業者は、UAE内の首長国や地域によって異なる規制や規格の変更に継続的に対応しなければなりません。これらの要件に対応し続けることは、時間もコストもかかります。現地の規制を遵守できなかった場合、製品リコールや法的問題、風評被害が発生する可能性があり、これらはすべて、同市場で事業を展開する企業にとって重大な影響を及ぼしかねません。
さらに、持続可能性とエネルギー効率に対するUAEのコミットメントは、環境に優しくエネルギー効率の高い電気機器の普及を目的とした規制の実施につながっている。製造業者は適合製品を作るために研究開発に投資しなければならず、製造コストが上昇する可能性がある。
さらに、UAE市場でサーキットブレーカーに必要な認証や認可を取得するのは、複雑で時間のかかるプロセスです。承認プロセスには、多くの場合、大規模な試験と文書化が含まれるため、製品を市場に投入しようとするメーカーにとっては、さらなる課題となります。
この課題に対処するため、メーカーは強固な規制コンプライアンスチームを設立し、規制の変更を注意深く監視し、進化する規格に沿った製品開発に投資する必要があります。自治体や業界団体と協力することも、メーカーが常に情報を入手し、複雑な規制情勢を効果的に乗り切るのに役立つ。
原材料価格の変動とサプライチェーンの混乱
原材料価格の変動とサプライチェーンの混乱は、UAEのサーキットブレーカー市場にとって大きな課題である。サーキットブレーカーの生産は、金属、プラスチック、電子部品など様々な原材料に依存している。これらの原材料の価格は、世界的な経済状況、地政学的な出来事、需給力学の影響を受けて変動することがある。
原材料価格が高騰すると、メーカーは生産コストの上昇に見舞われ、最終的にサーキット・ブレーカーの価格上昇につながる可能性がある。これは、競争が激しく価格競争力が重要な市場で問題となる可能性がある。逆に価格が下落すると、メーカーはマージン圧力に直面し、収益性に影響を及ぼす可能性がある。
さらに、UAEはグローバルサプライチェーンに依存しているため、市場は自然災害、政情不安、COVID-19パンデミックのような世界的な危機によるサプライチェーンの途絶にさらされる。こうした中断は生産の遅れや製品不足を招き、顧客の需要を満たし、プロジェクトのスケジュールを達成する能力に影響を与える。
こうした課題を軽減するために、UAEのサーキットブレーカーメーカーは、強固なサプライチェーン管理を採用し、サプライヤーベースを多様化し、信頼できるサプライヤーと長期契約を結んで必要な原材料を確保する必要がある。さらに、揮発性の投入物への依存を減らす代替材料や製造方法を模索することで、製造コストを安定させ、より弾力的なサプライチェーンを確保することができる。
結論として、UAEのサーキットブレーカー市場は、市場の飽和と競争、規制要件の進化、サプライチェーンの課題など、大きな障害に直面している。メーカーは、競争力を維持し、同地域における業界の持続的成長と安定を確保するために、こうしたハードルを戦略的に乗り越える必要がある。
主要市場動向
スマートでデジタル接続されたサーキットブレーカー
UAEサーキットブレーカ市場の注目すべき動向の1つは、スマートでデジタル接続されたサーキットブレーカの採用である。UAEでは先進技術とインフラ整備への投資が続いているため、基本的な電気保護以上の機能を備えたサーキットブレーカーへの需要が高まっている。スマートサーキットブレーカは、リアルタイムでのデータ収集と分析を可能にするセンサー、通信機能、高度な監視機能を備えています。
これらのインテリジェント・サーキット・ブレーカは、電気システムの性能と健全性に関する貴重な洞察を提供します。異常、過負荷、または故障を検出して報告することができるため、予防的なメンテナンスが可能になり、ダウンタイムが短縮されます。この傾向は、エネルギー効率と送電網の信頼性を高めるというUAEのコミットメントと一致している。
さらに、スマート・サーキット・ブレーカーをモノのインターネット(IoT)エコシステムに統合することで、遠隔監視と制御が容易になります。施設の管理者やオペレーターは、モバイル機器を使用してどこからでも電気システムを監視でき、エネルギー消費の管理と最適化を簡素化できます。産業環境では、これらのスマート・ソリューションは、予知保全を可能にし、全体的な運用効率を向上させることで、インダストリー4.0の取り組みに貢献している。
アラブ首長国連邦(UAE)が産業全体の接続性とデジタル化の拡大に努める中、スマート・サーキット・ブレーカーの需要は増加すると予想される。市場メーカーは、安全性を高め、ダウンタイムを短縮し、持続可能なエネルギー慣行を促進する革新的なソリューションを開発することで対応している。
持続可能性と環境に優しいサーキットブレーカへの注目の高まり
UAEサーキットブレーカ市場におけるもう1つの重要な傾向は、持続可能性と環境に優しいサーキットブレーカへの注目の高まりである。UAEは、二酸化炭素排出量の削減やグリーン技術の推進など、持続可能性に関する野心的な目標を設定している。その結果、こうした目標に沿ったサーキットブレーカへの需要が高まっています。
環境に優しいサーキットブレーカは、ライフサイクルを通じて環境への影響を最小限に抑えるように設計されています。これには、製造におけるリサイクル可能な材料の使用、動作時のエネルギー消費の削減、耐用年数終了時の簡単で安全な廃棄が含まれます。また、温室効果ガスの排出量を削減するため、地球温暖化係数の高い六フッ化硫黄(SF6)のような従来の絶縁材料の代替品も模索している。
さらに、電力損失を最小限に抑え、高い効率レベルで動作するエネルギー効率の高いサーキットブレーカが人気を集めている。これらのサーキットブレーカは、電気システムにおけるエネルギー消費の削減に貢献し、UAEの省エネルギー推進に合致している。
UAE政府は、環境に優しい電気機器の使用を奨励する規制や基準を導入しており、メーカーが持続可能なサーキットブレーカを開発する動機付けとなっている。この傾向は、規制要件を満たすだけでなく、環境意識の高い消費者や企業の共感を呼んでいる。
セグメント別の洞察
設置に関する洞察
2022年には屋外セグメントが支配的なプレーヤーとして浮上した。UAEサーキットブレーカ市場の屋外セグメントは、屋外用途向けに特別に設計されたサーキットブレーカに関連する。これらのサーキットブレーカは、屋外環境で重要な電気保護を提供しながら、厳しい環境条件に耐えられるように設計されている。UAEは、高速道路、空港、ユーティリティ変電所の建設など、大規模なインフラ開発に積極的に取り組んでいる。これらのプロジェクトの多くでは、露出した環境で電気システムを保護するために屋外用サーキットブレーカを使用する必要があります。インフラ整備が進むにつれて、屋外用サーキットブレーカの需要は堅調な伸びが見込まれている。
屋外部門は、公益事業や発電部門と密接に関連している。屋外用サーキットブレーカは、変電所、配電網、再生可能エネルギー設備で重要な役割を果たしている。UAEが再生可能エネルギープロジェクトとスマートグリッド構想に力を入れていることから、送電網の信頼性を確保するために高度な屋外用サーキットブレーカの必要性が高まっている。
UAEは、二酸化炭素排出量を削減するため、太陽光発電や風力発電などの再生可能エネルギーに積極的に投資しています。屋外用サーキットブレーカは、再生可能エネルギーを安全かつ効率的に送電網に統合するのに役立っています。屋外用サーキットブレーカを専門とするメーカーは、拡大するこの分野の新たなビジネスチャンスを生かすことができます。
UAEの石油・ガス部門は経済に大きく貢献しています。屋外用サーキットブレーカは、厳しい屋外環境で電気システムを保護するために、油田、海上プラットフォーム、石油化学施設で広く使用されています。このセクターが拡大を続ける中、信頼性の高い屋外回路保護ソリューションに対する需要は引き続き堅調です。
エンドユーザーの洞察
T&Dユーティリティ分野は、予測期間中に急成長が見込まれる。UAEのT&Dインフラは、老朽化により交換やアップグレードが必要になる可能性がある。このため、サーキットブレーカメーカーは、最新で信頼性が高く、技術的に高度な回路保護ソリューションを提供し、送電網の性能と安全性を高める機会が生まれる。
UAEのT&Dユーティリティは、送電網の信頼性、安全性、環境への影響を管理する厳しい規制基準の対象となっている。この分野をターゲットとするメーカーは、自社のサーキットブレーカがこれらの規制要件を満たすか、それを上回ることを保証する必要があります。
この分野に精通したUAEのサーキットブレーカメーカーは、湾岸協力会議(GCC)や中東地域内の近隣諸国への輸出機会を探ることができる。これらの国々は、T&Dインフラ整備において同様の課題と機会に直面することが多い。
結論として、UAEサーキットブレーカー市場のT&Dユーティリティ部門は、信頼性の高い電気インフラ、送電網の信頼性、スマートグリッド構想、再生可能エネルギー源の統合に対する需要によって牽引されている。T&Dユーティリティの特定のニーズに合わせた、革新的でコンプライアンスが高く、技術的に高度な回路保護ソリューションを提供するメーカーは、このダイナミックで重要な分野で成功を収めることができます。
地域の洞察
2022年のUAEサーキットブレーカー市場では、ドバイが有力なプレーヤーに浮上した。ドバイはUAE経済の中心であり、サーキットブレーカー市場に大きな影響を与えている。その繁栄する経済、多様な産業部門、大規模な建設プロジェクトは、サーキットブレーカに対する強い需要を生み出している。さらに、ドバイは世界的なビジネスと貿易の中心地であることから、国際的なメーカーやサプライヤーが同首長国に進出している。
ドバイでは、超高層ビル、ホテル、集合住宅、交通網の建設など、目覚ましいインフラ整備が行われている。この継続的な開発には、堅牢な電気システムと回路保護ソリューションが必要です。そのため、サーキットブレーカーメーカーは、住宅と商業部門の両方で信頼性の高い配電に対する需要の増加から利益を得ている。
ドバイの産業部門は急速に拡大しており、いくつかのフリーゾーンや工業団地には製造・生産施設があります。これらの施設の運営は、安全性と効率性を確保するために、産業グレードのサーキットブレーカに依存しています。さらに、ドバイは多様化と技術革新に重点を置いているため、特殊な回路保護ソリューションの需要がさらに高まっています。
ドバイは、モハメッド・ビン・ラシード・アル・マクトゥーム・ソーラーパークのような再生可能エネルギープロジェクトに取り組んでおり、太陽光発電や風力発電を効率的に電力網に統合するための特殊なサーキットブレーカが必要とされています。各メーカーは、それぞれのニーズに合わせたソリューションを提供することで、こうしたプロジェクトに貢献する機会があります。
さらに、スマートシティを目指すドバイの野心は、先進技術とスマートグリッドインフラに依存しています。デジタル監視と通信機能を備えたスマート・サーキット・ブレーカーは、この変革において重要な役割を果たします。メーカー各社は、スマートグリッドソリューションに対する需要の高まりに対応することができます。
まとめると、ドバイの経済的な優位性、インフラ整備、持続可能性への取り組み、ビジネスと貿易のハブとしての役割は、UAEサーキットブレーカー市場の極めて重要な原動力となっている。
主な市場プレーヤー
ABBグループ
シュナイダーエレクトリック
シーメンス
ルグラン
イートン
ヘーガー・グループ
GEインダストリアルソリューションズ
シュナイダーエレクトリック中東
アル・ガンディ・エレクトロニクス
富士電機ミドルイースト
レポートの範囲
本レポートでは、UAEのサーキットブレーカー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳しく解説しています:
- UAEのサーキットブレーカー市場:電圧別
o 低電圧
o 中電圧
o 高電圧
- UAEサーキットブレーカー市場:絶縁体別
o 空気
o 真空
o オイル
ガス
- UAEサーキットブレーカーの市場:設置別
o 屋外
屋内
- UAEサーキットブレーカー市場:エンドユーザー別
o T&D公益事業
o 発電
o 再生可能エネルギー
鉄道
- UAEのサーキットブレーカー市場:地域別
o ドバイ
o アブダビ
o シャルジャ
o その他の地域
競合状況
企業プロフィール:UAEのサーキットブレーカー市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社のUAEサーキットブレーカー市場レポートは、与えられた市場データを基に、企業の特定のニーズに合わせたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on UAE Circuit Breaker Market
5. Voice of Customer
6. UAE Circuit Breaker Market Overview
7. UAE Circuit Breaker Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Voltage (Low Voltage, Medium Voltage and High Voltage)
7.2.2. By Insulation (Air, Vacuum, Oil and Gas)
7.2.3. By Installation (Outdoor and Indoor)
7.2.4. By End-User (T&D Utilities, Power Generation, Renewables and Railways)
7.2.5. By Region (Dubai, Abu Dhabi, Sharjah and Rest of UAE)
7.3. By Company (2022)
7.4. Market Map
8. Dubai Circuit Breaker Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Voltage
8.2.2. By Insulation
8.2.3. By Installation
8.2.4. By End-User
9. Abu Dhabi Circuit Breaker Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Voltage
9.2.2. By Insulation
9.2.3. By Installation
9.2.4. By End-User
10. Sharjah Circuit Breaker Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Voltage
10.2.2. By Insulation
10.2.3. By Installation
10.2.4. By End-User
11. Rest of UAE Circuit Breaker Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Voltage
11.2.2. By Insulation
11.2.3. By Installation
11.2.4. By End-User
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Company Profiles
14.1. ABB Group
14.1.1. Business Overview
14.1.2. Key Revenue and Financials
14.1.3. Recent Developments
14.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.1.5. Key Product/Services Offered
14.2. Schneider Electric
14.2.1. Business Overview
14.2.2. Key Revenue and Financials
14.2.3. Recent Developments
14.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.2.5. Key Product/Services Offered
14.3. Siemens
14.3.1. Business Overview
14.3.2. Key Revenue and Financials
14.3.3. Recent Developments
14.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.3.5. Key Product/Services Offered
14.4. Legrand
14.4.1. Business Overview
14.4.2. Key Revenue and Financials
14.4.3. Recent Developments
14.4.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.4.5. Key Product/Services Offered
14.5. Eaton
14.5.1. Business Overview
14.5.2. Key Revenue and Financials
14.5.3. Recent Developments
14.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.5.5. Key Product/Services Offered
14.6. Hager Group
14.6.1. Business Overview
14.6.2. Key Revenue and Financials
14.6.3. Recent Developments
14.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.6.5. Key Product/Services Offered
14.7. GE Industrial Solutions
14.7.1. Business Overview
14.7.2. Key Revenue and Financials
14.7.3. Recent Developments
14.7.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.7.5. Key Product/Services Offered
14.8. Schneider Electric Middle East
14.8.1. Business Overview
14.8.2. Key Revenue and Financials
14.8.3. Recent Developments
14.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.8.5. Key Product/Services Offered
14.9. Al Ghandi Electronics
14.9.1. Business Overview
14.9.2. Key Revenue and Financials
14.9.3. Recent Developments
14.9.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.9.5. Key Product/Services Offered
14.10. Fuji Electric Middle East
14.10.1. Business Overview
14.10.2. Key Revenue and Financials
14.10.3. Recent Developments
14.10.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.10.5. Key Product/Services Offered
15. Strategic Recommendations
About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

UAE Circuit Breaker Market has valued at USD 331.11 million in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 4.41% through 2028. The adoption of advanced technologies, such as smart grids and renewable energy integration, necessitates circuit breakers with enhanced capabilities. Smart circuit breakers, equipped with monitoring sensors and communication features, contribute to grid efficiency and facilitate the integration of renewable energy sources. This aligns with the UAE's steadfast commitment to sustainability.
Key Market Drivers
Growing Infrastructure Development
The UAE Circuit Breaker Market is witnessing substantial growth due to the increasing focus on infrastructure development in the region. As one of the rapidly emerging economies in the Middle East, the United Arab Emirates has been making significant investments in the construction of new buildings, industrial facilities, and energy infrastructure. This surge in construction projects necessitates the implementation of robust electrical systems to ensure secure and dependable power distribution.
One of the primary catalysts for circuit breakers in the UAE is the imperative to safeguard electrical circuits against overloads, short circuits, and other faults. Circuit breakers serve as critical safety devices, automatically interrupting the flow of electricity upon detecting abnormal conditions, thereby preventing electrical fires and equipment damage. With numerous ongoing residential, commercial, and industrial projects, the demand for circuit breakers to protect these investments is steadily growing.
Moreover, the UAE government's firm commitment to sustainability and energy efficiency has led to the deployment of smart grids and renewable energy initiatives. These sophisticated electrical systems necessitate advanced circuit protection solutions. There is a high demand for circuit breakers equipped with smart technology and digital capabilities to facilitate the integration of renewable energy sources and ensure grid reliability.
In conclusion, the robust infrastructure development in the UAE constitutes a significant driver for the circuit breaker market. The requirement for reliable and secure electrical systems in new construction projects, in conjunction with the adoption of smart grids and renewable energy, has generated an increasing demand for technologically advanced circuit protection solutions.
Industrial Expansion & Manufacturing Growth
The UAE Circuit Breaker Market is currently experiencing substantial growth propelled by the expansion of the industrial and manufacturing sectors within the country. The UAE has been actively diversifying its economy, with a particular emphasis on developing a robust industrial foundation. This strategic shift has resulted in the establishment of numerous manufacturing plants, factories, and industrial complexes nationwide.
A reliable electrical infrastructure is a critical requirement for industrial facilities, and circuit breakers play a pivotal role in ensuring the safety and dependability of these systems. As industrial operations continue to expand in the UAE, there is a growing demand for circuit breakers capable of handling high currents and providing effective protection against electrical faults. This includes circuit breakers suitable for motor protection, medium voltage applications, and specialized solutions for hazardous environments.
Furthermore, the UAE's strategic geographic location and well-established transportation infrastructure have positioned it as a hub for logistics and trade. This has led to a rise in the establishment of warehousing and distribution centers, all of which necessitate dependable electrical systems and circuit protection solutions.
Additionally, the UAE's commitment to becoming a global leader in manufacturing and innovation has fueled the demand for advanced technologies, such as Industry 4.0 and automation. These technologies heavily rely on precise control of electrical systems, making circuit breakers with integrated monitoring and communication capabilities highly sought after.
In conclusion, the industrial expansion and manufacturing growth in the UAE are significant driving forces for the circuit breaker market. The demand for specialized circuit protection solutions in industrial settings, as well as the need for advanced technologies, positions circuit breaker manufacturers to thrive in this dynamic market.
Increasing Focus on Energy Efficiency
The UAE Circuit Breaker Market is experiencing a growing emphasis on energy efficiency as a key driver. In recent years, the UAE has taken significant measures to reduce energy consumption and environmental impact. This sustainability focus has resulted in the adoption of energy-efficient technologies across various sectors, including electrical distribution.
Circuit breakers are integral components of electrical systems, and their efficiency can have a significant impact on overall energy consumption. UAE manufacturers are responding to the demand for energy-efficient circuit breakers by developing products that minimize energy losses during operation. This includes circuit breakers with low power dissipation, improved thermal performance, and reduced standby power consumption.
Moreover, the UAE government has implemented regulations and standards that promote the use of energy-efficient electrical equipment, including circuit breakers. This has led to a market shift towards eco-friendly and energy-saving circuit protection solutions.
The integration of renewable energy sources, such as solar and wind power, into the UAE's energy mix also necessitates advanced circuit breakers capable of efficiently handling fluctuations in power generation. Smart circuit breakers equipped with digital monitoring capabilities enable real-time analysis of energy consumption and contribute to optimizing grid efficiency.
In conclusion, the increasing focus on energy efficiency in the UAE serves as a crucial driver for the circuit breaker market. As the country strives to reduce its carbon footprint and enhance energy conservation, circuit breaker manufacturers are poised to play a pivotal role in providing energy-efficient solutions for electrical distribution systems.
Key Market Challenges
Market Saturation and Intense Competition
One of the primary challenges facing the UAE Circuit Breaker Market is the saturation of the market and intense competition. Over the past decade, the market has witnessed significant growth due to rapid urbanization, industrial expansion, and infrastructural development in the country. Consequently, numerous domestic and international manufacturers have entered the market, resulting in a crowded and highly competitive landscape.
The market saturation implies that manufacturers are competing for a limited pool of customers and projects, exerting downward pressure on prices and profit margins. Companies must consistently innovate to differentiate themselves from competitors and offer unique value propositions to gain a competitive edge. This has led to increased research and development costs, posing challenges for smaller players to keep pace with larger, well-established manufacturers.
Moreover, the intense competition has also given rise to issues concerning product quality and reliability. Some manufacturers may compromise on product quality or engage in price wars to secure contracts, potentially leading to the introduction of substandard circuit breakers into the market. This poses risks to the safety and reliability of electrical systems in the UAE, necessitating stricter regulatory oversight.
Effectively navigating this competitive landscape requires manufacturers to prioritize product innovation, build a strong brand reputation, and provide comprehensive solutions tailored to specific customer needs. Collaborations and partnerships with key industry players may also be necessary to overcome this challenge and maintain a robust market presence.
Evolving Regulatory Landscape and Compliance
The UAE Circuit Breaker Market is faced with an ongoing challenge concerning the ever-evolving regulatory landscape and compliance requirements. The UAE government and regulatory authorities place increasing emphasis on enhancing safety standards and ensuring the reliability of electrical systems. This directly affects circuit breaker manufacturers and suppliers.
Manufacturers must continuously adapt to changing regulations and standards, which may vary across different emirates or regions within the UAE. Keeping up with these requirements can be both time-consuming and costly. Failure to comply with local regulations can result in product recalls, legal issues, and reputational damage, all of which can have significant consequences for businesses operating in the market.
Furthermore, the UAE's commitment to sustainability and energy efficiency has led to the implementation of regulations aimed at promoting eco-friendly and energy-efficient electrical equipment. Manufacturers must invest in research and development to create compliant products, which can increase production costs.
Moreover, obtaining the necessary certifications and approvals for circuit breakers in the UAE market can be a complex and lengthy process. The approval process often involves extensive testing and documentation, posing further challenges for manufacturers seeking to bring their products to market.
To tackle this challenge, manufacturers should establish robust regulatory compliance teams, closely monitor changes in regulations, and invest in product development that aligns with evolving standards. Collaborating with local authorities and industry associations can also help manufacturers stay informed and effectively navigate the complex regulatory landscape.
Fluctuations in Raw Material Prices and Supply Chain Disruptions
Fluctuations in raw material prices and disruptions in the supply chain present significant challenges for the UAE Circuit Breaker Market. Circuit breaker production relies on various raw materials, such as metals, plastics, and electronic components. The prices of these materials can be volatile, influenced by global economic conditions, geopolitical events, and supply and demand dynamics.
When raw material prices surge, manufacturers may encounter increased production costs, ultimately leading to higher circuit breaker prices. This can pose a problem in a market where price competitiveness is crucial due to intense competition. Conversely, when prices decline, manufacturers may face margin pressure, affecting profitability.
Moreover, the UAE's dependence on global supply chains exposes the market to supply chain disruptions caused by natural disasters, political instability, or global crises like the COVID-19 pandemic. These interruptions can result in production delays and product shortages, impacting the ability to meet customer demand and fulfill project timelines.
To mitigate these challenges, circuit breaker manufacturers in the UAE should adopt robust supply chain management practices, diversify their supplier base, and establish long-term contracts with reliable suppliers to secure necessary raw materials. Additionally, exploring alternative materials and manufacturing methods that reduce reliance on volatile inputs can help stabilize production costs and ensure a more resilient supply chain.
In conclusion, the UAE Circuit Breaker Market faces significant obstacles, including market saturation and competition, evolving regulatory requirements, and supply chain challenges. Manufacturers must strategically navigate these hurdles to maintain competitiveness and ensure sustained growth and stability in the industry within the region.
Key Market Trends
Smart and Digitally Connected Circuit Breakers
One of the notable trends in the UAE Circuit Breaker Market is the adoption of smart and digitally connected circuit breakers. As the UAE continues to invest in advanced technologies and infrastructure development, there is an increasing demand for circuit breakers that offer more than basic electrical protection. Smart circuit breakers are equipped with sensors, communication capabilities, and advanced monitoring features that enable real-time data collection and analysis.
These intelligent circuit breakers provide valuable insights into the performance and health of electrical systems. They can detect and report abnormalities, overloads, or faults, allowing for proactive maintenance and reducing downtime. This trend aligns with the UAE's commitment to enhancing energy efficiency and grid reliability.
Moreover, the integration of smart circuit breakers into the Internet of Things (IoT) ecosystem facilitates remote monitoring and control. Facility managers and operators can monitor electrical systems from anywhere using mobile devices, simplifying the management and optimization of energy consumption. In industrial settings, these smart solutions contribute to Industry 4.0 initiatives by enabling predictive maintenance and improving overall operational efficiency.
As the UAE strives for greater connectivity and digitalization across industries, the demand for smart circuit breakers is expected to rise. Market manufacturers are responding by developing innovative solutions that enhance safety, reduce downtime, and promote sustainable energy practices.
Increased Focus on Sustainability and Eco-Friendly Circuit Breakers
Another significant trend in the UAE Circuit Breaker Market is the growing focus on sustainability and eco-friendly circuit breakers. The UAE has set ambitious sustainability goals, including carbon emissions reduction and promotion of green technologies. Consequently, there is an increasing demand for circuit breakers that align with these objectives.
Eco-friendly circuit breakers are designed to minimize environmental impact throughout their lifecycle. This entails the use of recyclable materials in manufacturing, reduced energy consumption during operation, and ensuring easy and safe disposal at the end of their service life. Manufacturers are also exploring alternatives to traditional insulating materials like sulfur hexafluoride (SF6), which possess high global warming potential, in order to lower greenhouse gas emissions.
Furthermore, energy-efficient circuit breakers that minimize power losses and operate at higher efficiency levels are gaining popularity. These circuit breakers contribute to reduced energy consumption in electrical systems, aligning with the UAE's drive towards energy conservation.
The UAE government has introduced regulations and standards that encourage the use of eco-friendly electrical equipment, providing further motivation for manufacturers to develop sustainable circuit breakers. This trend not only meets regulatory requirements but also resonates with environmentally conscious consumers and businesses.
Segmental Insights
Installation Insights
The Outdoor segment emerged as the dominant player in 2022. The outdoor segment of the UAE Circuit Breaker Market pertains to circuit breakers specifically designed for outdoor applications. These circuit breakers are engineered to withstand harsh environmental conditions while providing crucial electrical protection in outdoor settings. The UAE has been actively engaged in extensive infrastructure development, encompassing the construction of highways, airports, and utility substations. Many of these projects necessitate the use of outdoor circuit breakers to safeguard electrical systems in exposed environments. As infrastructure development persists, the demand for outdoor circuit breakers is projected to experience steady growth.
The outdoor segment is intricately linked to the utility and power generation sectors. Outdoor circuit breakers play a vital role in substations, power distribution networks, and renewable energy installations. Given the UAE's focus on renewable energy projects and smart grid initiatives, there is an increasing necessity for advanced outdoor circuit breakers to ensure grid reliability.
The UAE is actively investing in renewable energy sources, such as solar and wind power, to reduce its carbon footprint. Outdoor circuit breakers are instrumental in facilitating the safe and efficient integration of renewable energy into the electrical grid. Manufacturers specializing in outdoor circuit breakers can capitalize on the emerging opportunities within this expanding sector.
The UAE's oil and gas sector significantly contributes to its economy. Outdoor circuit breakers are extensively employed in oil fields, offshore platforms, and petrochemical facilities to safeguard electrical systems in challenging outdoor environments. As the sector continues to expand, the demand for reliable outdoor circuit protection solutions remains robust.
End-User Insights
The T&D Utilities segment is projected to experience rapid growth during the forecast period. The T&D infrastructure in the UAE may require replacement or upgrading due to aging. This creates opportunities for circuit breaker manufacturers to offer modern, reliable, and technologically advanced circuit protection solutions, thereby enhancing grid performance and safety.
T&D utilities in the UAE are subject to stringent regulatory standards governing grid reliability, safety, and environmental impact. Manufacturers targeting this sector should ensure that their circuit breakers meet or exceed these regulatory requirements.
UAE-based circuit breaker manufacturers with expertise in this sector can explore export opportunities to neighboring countries within the Gulf Cooperation Council (GCC) and the broader Middle East region. These countries often face similar challenges and opportunities in their T&D infrastructure development.
In conclusion, the T&D Utilities segment of the UAE Circuit Breaker Market is driven by the demand for reliable electrical infrastructure, grid reliability, smart grid initiatives, and the integration of renewable energy sources. Manufacturers offering innovative, compliant, and technologically advanced circuit protection solutions tailored to the specific needs of T&D utilities can position themselves for success in this dynamic and critical sector.
Regional Insights
Dubai emerged as the dominant player in the UAE Circuit Breaker market in 2022. Dubai, being the economic hub of the UAE, significantly influences the circuit breaker market. Its thriving economy, diverse industrial sectors, and extensive construction projects create a strong demand for circuit breakers. Moreover, Dubai's global business and trade center status attract international manufacturers and suppliers to establish their presence in the emirate.
Dubai has witnessed remarkable infrastructure development, including the construction of skyscrapers, hotels, residential complexes, and transportation networks. This ongoing development necessitates robust electrical systems and circuit protection solutions. Thus, circuit breaker manufacturers benefit from the increasing demand for reliable electrical distribution in both residential and commercial sectors.
The industrial sector in Dubai is rapidly expanding, with several free zones and industrial parks accommodating manufacturing and production facilities. The operation of these facilities relies on industrial-grade circuit breakers to ensure safety and efficiency. Additionally, Dubai's focus on diversification and innovation further drives the demand for specialized circuit protection solutions.
Dubai's commitment to renewable energy projects, such as the Mohammed bin Rashid Al Maktoum Solar Park, requires specialized circuit breakers for the efficient integration of solar and wind power into the electrical grid. Manufacturers have an opportunity to contribute to these projects by providing tailored solutions.
Furthermore, Dubai's ambition to become a smart city relies on advanced technologies and smart grid infrastructure. Smart circuit breakers with digital monitoring and communication capabilities play a crucial role in this transformation. Manufacturers can capitalize on the growing demand for smart grid solutions.
In summary, Dubai's economic prominence, infrastructure development, commitment to sustainability, and role as a business and trade hub establish it as a pivotal driver in the UAE Circuit Breaker Market.
Key Market Players
ABB Group
Schneider Electric
Siemens
Legrand
Eaton
Hager Group
GE Industrial Solutions
Schneider Electric Middle East
Al Ghandi Electronics
Fuji Electric Middle East
Report Scope:
In this report, the UAE Circuit Breaker Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• UAE Circuit Breaker Market, By Voltage:
o Low Voltage
o Medium Voltage
o High Voltage
• UAE Circuit Breaker Market, By Insulation:
o Air
o Vacuum
o Oil
o Gas
• UAE Circuit Breaker Market, By Installation:
o Outdoor
o Indoor
• UAE Circuit Breaker Market, By End-User:
o T&D Utilities
o Power Generation
o Renewables
o Railways
• UAE Circuit Breaker Market, By Region:
o Dubai
o Abu Dhabi
o Sharjah
o Rest of UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the UAE Circuit Breaker Market.
Available Customizations:
UAE Circuit Breaker Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on UAE Circuit Breaker Market
5. Voice of Customer
6. UAE Circuit Breaker Market Overview
7. UAE Circuit Breaker Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Voltage (Low Voltage, Medium Voltage and High Voltage)
7.2.2. By Insulation (Air, Vacuum, Oil and Gas)
7.2.3. By Installation (Outdoor and Indoor)
7.2.4. By End-User (T&D Utilities, Power Generation, Renewables and Railways)
7.2.5. By Region (Dubai, Abu Dhabi, Sharjah and Rest of UAE)
7.3. By Company (2022)
7.4. Market Map
8. Dubai Circuit Breaker Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Voltage
8.2.2. By Insulation
8.2.3. By Installation
8.2.4. By End-User
9. Abu Dhabi Circuit Breaker Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Voltage
9.2.2. By Insulation
9.2.3. By Installation
9.2.4. By End-User
10. Sharjah Circuit Breaker Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Voltage
10.2.2. By Insulation
10.2.3. By Installation
10.2.4. By End-User
11. Rest of UAE Circuit Breaker Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Voltage
11.2.2. By Insulation
11.2.3. By Installation
11.2.4. By End-User
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Company Profiles
14.1. ABB Group
14.1.1. Business Overview
14.1.2. Key Revenue and Financials
14.1.3. Recent Developments
14.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.1.5. Key Product/Services Offered
14.2. Schneider Electric
14.2.1. Business Overview
14.2.2. Key Revenue and Financials
14.2.3. Recent Developments
14.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.2.5. Key Product/Services Offered
14.3. Siemens
14.3.1. Business Overview
14.3.2. Key Revenue and Financials
14.3.3. Recent Developments
14.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.3.5. Key Product/Services Offered
14.4. Legrand
14.4.1. Business Overview
14.4.2. Key Revenue and Financials
14.4.3. Recent Developments
14.4.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.4.5. Key Product/Services Offered
14.5. Eaton
14.5.1. Business Overview
14.5.2. Key Revenue and Financials
14.5.3. Recent Developments
14.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.5.5. Key Product/Services Offered
14.6. Hager Group
14.6.1. Business Overview
14.6.2. Key Revenue and Financials
14.6.3. Recent Developments
14.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.6.5. Key Product/Services Offered
14.7. GE Industrial Solutions
14.7.1. Business Overview
14.7.2. Key Revenue and Financials
14.7.3. Recent Developments
14.7.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.7.5. Key Product/Services Offered
14.8. Schneider Electric Middle East
14.8.1. Business Overview
14.8.2. Key Revenue and Financials
14.8.3. Recent Developments
14.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.8.5. Key Product/Services Offered
14.9. Al Ghandi Electronics
14.9.1. Business Overview
14.9.2. Key Revenue and Financials
14.9.3. Recent Developments
14.9.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.9.5. Key Product/Services Offered
14.10. Fuji Electric Middle East
14.10.1. Business Overview
14.10.2. Key Revenue and Financials
14.10.3. Recent Developments
14.10.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.10.5. Key Product/Services Offered
15. Strategic Recommendations
About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(breaker)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/23 10:28

157.74 円

172.13 円

206.60 円

ページTOPに戻る