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メガワット充電システム

メガワット充電システム


Megawatt Charging System

中型・大型車(MHDV)の電動化は、運行サイクルが予測可能で、十分なダウンタイムがあり、再び必要になる前に車両基地に戻って充電できる車両に焦点を当ててきた。MHDV市場の他のセグメント、例えば、不規則な... もっと見る

 

 

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Guidehouse (旧Navigant Research)
ガイドハウス
2025年2月4日 US$1,850
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サマリー

中型・大型車(MHDV)の電動化は、運行サイクルが予測可能で、十分なダウンタイムがあり、再び必要になる前に車両基地に戻って充電できる車両に焦点を当ててきた。MHDV市場の他のセグメント、例えば、不規則なデューティサイクルの車両、1日に複数のシフトに使用されるMHDV、デポや自家用充電を利用できない車両などは、電動化がより困難である。こうしたMHDVの電動化を促進するには、急速充電と適切な公共ネットワークを提供する新しい充電技術が必要である。
 
開発中の新しい充電器コネクタ規格であるメガワット充電システム(MCS)は、最大3.75メガワット(MW)の連続出力を提供する。1MW以上の速度での充電は、車両運行者にとってより大きな柔軟性を提供し、ダウンタイムが限られているMHDVが再び必要となる前にフル充電を受けることを可能にする。MCS充電器の強固な公共充電ネットワークを構築し、デポや港湾に配備することで、MHDV市場の全分野の電動化が可能になる。
 
Guidehouse Insightsの本レポートでは、MCSの技術、最近の標準化プロセス、最適な使用事例を検討することで、MCS市場の概要を提供しています。2024年から2033年までのMCSの販売と展開、収益、電力需要の予測を掲載しています。収益は、コスト要素別にハードウェア、設置、運用、保守費用に区分されている。電力需要は、MCSの販売に基づく新規電力需要と、配備されたすべてのMCSによる年間電力需要に区分されている。
 
シーメンス、ダイムラー・トラック、チャージポイント、bpパルス、ABB、ボルボ、トラトンSE、カヴォテック、オーテル、フーバー・スーナー、i-チャージング、ケンパワー、クヴェルネランド・エネルギAS、パワー・エレクトロニクスS.L、ZEROVA, Drive Greenlane, NextEra Energy Resources, LLC, BlackRock, Milence
 
Technology/Topic
デポ充電, 電気自動車供給設備, EV充電, EV充電設備, EV充電負荷, EV充電ネットワーク, EV充電技術, フリート充電、公共充電、MCS、バッテリー電気中型・大型車、EVSEサイト開発、港湾充電
 
地域
北米、欧州、中南米、中東&アフリカ、中国、インド、その他のアジア太平洋地域、OECDアジア太平洋
 
本レポートはどのような疑問に答えているか?
MCS 導入に最適なユースケースは何か?
MCS の展開における主要なステークホルダーは誰か?
MCSの需要を支える主な要因は何か?
MCSを展開する上での主な課題は何か?
MCSの主要予測は?
 
本レポートから利益を得るのは誰か?
EVSEハードウェアメーカー
自動車OEM
EVSEサイト開発・運営者
フリート所有者・運営者
公共事業
者 政府機関
投資家コミュニティ
 
本レポートの主要市場予測
地域別MCS売上高、世界市場:2024-2033
地域別MCS展開数、世界市場:2024-2033
地域別MCS売上高、世界市場:2024-2033
コストコンポーネント別MCS売上高、世界市場:2024-2033
地域別MCSハードウェア売上高、世界市場:2024-2033
地域別MCS設置売上高、世界市場:2024-2033
地域別MCS運用売上高、世界市場:2024-2033
地域別MCS保守売上高、世界市場:2024-2033
地域別MCS新規電力需要、世界市場:2024-2033
地域別MCS年間電力需要、世界市場:2024-2033


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目次

第11節
要旨1
1.1 はじめに .1
1.2 範囲  2
1.3 市場展望.2
第 23
章 市場課題3
2.1 はじめに .3
2.2 MCSの概要  3
2.3 ユースケース 5
2.3.1 公共施設 .6
2.3.2 フリート・デポ.8
2.3.3 港湾.8
2.4 推進要因 .8
2.4.1 政府の規制とインセンティブ  9
2.4.2 TCOの削減 12
2.4.3 充電の高速化による柔軟性の向上 12
2.4.4 正式な基準 13
2.5 障壁 .13
2.5.1 適切な場所の確保14
2.5.1.1 グリッド容量 14

2.

5.1.2 空間の制約15
2.5.2 高コスト15
2.5.3 競合技術16
2.5.3.1 水素16
2.5.3.2 電池交換16
2.5.3.3 電池化学の改良17
第318節
業界のバリューチェーン18
3.1 競争環境18
3.1.1 合併と買収活動20
3.1.2 ビジネスモデルの進化20
セクション422
市場予測 .22
4.1 範囲 .22
4.2 方法論 .22
4.3 主要前提条件 .23
4.4 制限事項 24
4.5 予測 25
4.5.1 収益 27
4.5.2 電力需要 32
セクション534
結論と提言 .34
5.1 3つの大きな収穫 34
5.2 提言 35
5.2.1 EVSEサイト開発者と運営者 35
5.2.2.2 EVSEメーカーと自動車OEM36
5.2.3 フリート所有者36
5.2.4 政府機関38
5.2.5 ユーティリティ38
639節
頭字語および略語リスト39
741節
目次 .41
843節
図表表43
944節
調査範囲 .44
出典と方法論44
注釈45

 

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Summary

このレポートでは、MCSの技術、最近の標準化プロセス、最適な使用事例を検討することで、MCS市場の概要を提供しています。2024年から2033年までのMCSの販売と展開、収益、電力需要の予測を掲載しています。
 
Report Description
Electrification of medium and heavy duty vehicles (MHDV) has focused on vehicles that have predictable duty cycles with adequate downtime that allows them to return to a depot and charge before they are needed again. Other segments of the MHDV market, such as vehicles with irregular duty cycles, MHDVs used for multiple shifts in a day, and vehicles without access to depot or private charging, are more difficult to electrify. New charging technologies that provide fast charging and an adequate public network are necessary to help electrify these MHDVs.
 
Megawatt Charging System (MCS), a new charger connector standard being developed, would provide up to 3.75 megawatts (MW) of continuous output. Charging at speeds of 1 MW and above will provide greater flexibility for vehicle operators, enabling MHDVs with limited downtime to receive a full charge before they are needed again. Building out a robust public charging network of MCS chargers, along with deployments at depots and ports, will enable the electrification of all segments of the MHDV market.
 
This Guidehouse Insights report provides an overview of the market for MCS by examining the technology, its recent standardization process, and the use cases it is best suited for. It includes forecasts for the sales and deployment of MCS, revenue and power demand from 2024 to 2033. Revenue is segmented by cost component into hardware, installation, operation, and maintenance costs. Power demand is segmented into new power demand based on MCS sales and annual power demand from all deployed MCS.
 
 
Companies
Siemens, Daimler Truck, ChargePoint, bp pulse, ABB, Volvo, Traton SE, Cavotec, Autel, HUBER+SUHNER, i-charging, Kempower, Kverneland Energi AS, Power Electronics S.L., ZEROVA, Drive Greenlane, NextEra Energy Resources, LLC, BlackRock, Milence
 
Technology/Topic
Depot charging, Electric vehicle supply equipment, EV Charging, EV charging equipment, EV charging load, EV charging network, EV charging technologies, Fleet charging, Public charging, MCS, Battery Electric Medium- and Heavy-Duty Vehicles, EVSE site development, Port charging
 
Region
North America, Europe, Latin America, Middle East & Africa, China, India, Rest of Asia Pacific, OECD Asia Pacific
 
What Questions Does This Report Answer?
What use cases are best suited for MCS deployment?
Who are the key stakeholders in the deployment of MCS?
What are the key drivers behind MCS demand?
What are the key challenges to deploying MCS?
What are the key forecasts for MCS
 
Who Would Benefit from This Report?
EVSE hardware manufacturers
Automotive OEMs
EVSE site developers and operators
Fleet owners and operators
Utilities
Government Agencies
Investor community
 
Key Market Forecasts in This Report
MCS Revenue by Region, World Markets: 2024-2033
MCS Deployed by Region, World Markets: 2024-2033
MCS Sales by Region, World Markets: 2024-2033
MCS Revenue by Cost Component, World Markets: 2024-2033
MCS Hardware Revenue by Region, World Markets: 2024-2033
MCS Installation Revenue by Region, World Markets: 2024-2033
MCS Operation Revenue by Region, World Markets: 2024-2033
MCS Maintenance Revenue by Region, World Market: 2024-2033
New Power Demand from MCS by Region, World Markets: 2024-2033
Annual Power Demand from MCS by Region, World Markets: 2024-2033


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Table of Contents

Section 11
Executive Summary1
1.1 Introduction . 1
1.2 Scope  2
1.3 Market Outlook. 2
Section 23
Market Issues.3
2.1 Introduction . 3
2.2 MCS Overview  3
2.3 Use Cases 5
2.3.1 Public Locations . 6
2.3.2 Fleet Depots . 8
2.3.3 Ports. 8
2.4 Drivers . 8
2.4.1 Government Regulations and Incentives  9
2.4.2 Lower TCO.12
2.4.3 Greater Flexibility from Faster Charging.12
2.4.4 Formalized Standards 13
2.5 Barriers .13
2.5.1 Finding Suitable Locations14
2.5.1.1 Grid Capacity.14
2.5.1.2 Space Constraints15
2.5.2 High Costs .15
2.5.3 Competing Technologies 16
2.5.3.1 Hydrogen.16
2.5.3.2 Battery Swapping .16
2.5.3.3 Improved Battery Chemistries.17
Section 318
Industry Value Chain 18
3.1 Competitive Landscape.18
3.1.1 Merger and Acquisition Activities 20
3.1.2 Business Model Evolution.20
Section 422
Market Forecasts .22
4.1 Scope .22
4.2 Methodology .22
4.3 Key Assumptions.23
4.4 Limitations24
4.5 Forecasts25
4.5.1 Revenue 27
4.5.2 Power Demand 32
Section 534
Conclusions and Recommendations .34
5.1 Three Big Takeaways34
5.2 Recommendations 35
5.2.1 EVSE Site Developers and Operators.35
5.2.2 EVSE Manufacturers and Vehicle OEMs.36
5.2.3 Fleet Owners36
5.2.4 Government Agencies 38
5.2.5 Utilities38
Section 639
Acronym and Abbreviation List39
Section 741
Table of Contents .41
Section 843
Table of Charts and Figures.43
Section 944
Scope of Study .44
Sources and Methodology.44
Notes.45

 

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