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インドネシア装飾塗料市場 樹脂タイプ別(アクリル樹脂、アルキド樹脂、ビニル樹脂、ポリウレタン樹脂、その他)、技術別(水系塗料、溶剤系塗料、粉体塗料)、塗料タイプ別(内装、外装、その他)、ユーザータイプ別(DIY(Do it yourself)、プロフェッショナル)、製品タイプ別(エマルジョン、木部用塗料、エナメル、その他)、用途別(住宅、非住宅)、地域別、市場競争、予測、機会、2028F


Indonesia Decorative Paints Market By Resin Type (Acrylic Resin, Alkyd Resin, Vinyl Resin, Polyurethane Resin, Others), By Technology (Waterborne Coatings, Solvent borne Coatings, Powder Coatings), By Coating Type (Interior, Exterior, Others), By User Type (DIY (Do it yourself), Professional), By Product Type (Emulsions, Wood Coatings, Enamels, Others), By Application (Residential, Non-Residential), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2028F

インドネシアの装飾塗料市場は、住宅や商業ビル、インフラの開発による建設業界の目覚ましい成長により、予測期間中に好調な推移が見込まれる。例えば、2022年にインドネシアは、より多くの投資家を誘致するため... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
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83 英語

 

サマリー

インドネシアの装飾塗料市場は、住宅や商業ビル、インフラの開発による建設業界の目覚ましい成長により、予測期間中に好調な推移が見込まれる。例えば、2022年にインドネシアは、より多くの投資家を誘致するために、将来の首都(IKN)Nusantaraのインフラ建設を加速させる予定であり、これが装飾塗料の需要を促進すると予想される。さらに、インドネシア政府は、既存のボトルネックを解消し、ジャワ島以外のインフラへのアクセスを改善することを約束した3,500億米ドルのインフラ計画を発表した。何百ものプロジェクトに4,000億米ドル以上が費やされる予定だ。この計画には、新首都の建設も含まれている。
装飾塗装とは、大きさや対象を問わず、表面の見た目を変えるために使用される塗料の一種である。その目的は、現在の下地の美観を向上させ、状況によっては、それを塗った塗膜の耐久性を強化し、長持ちさせることである。装飾塗料の最も一般的な用途は、住宅やオフィスなどの建物の内部と外部の両方に塗装することです。また、後者の用途はそれほど多くない。というのも、すべての塗料が屋外での用途に適しているわけではないからである。
インドネシアの装飾用塗料市場促進要因
装飾用塗料はインドネシアの塗料市場の大半を占めており、住宅や商業施設、インフラ・プロジェクトの成長に伴い、消費量は着実に増加している。インドネシア政府によって進められている既存インフラのアップグレードや、インドネシアの首都および二次都市における大規模な住宅開発も、装飾塗料の売上を押し上げ、インドネシアをアジア太平洋地域で最も急成長している塗料市場のひとつに位置づけている。
さらに、インドネシアの不動産セクターは、インドネシアの装飾塗料産業の主要な成長ドライバーである。新築住宅に対する高い需要と、イードやクリスマスなどの祝祭日を前に家を塗り替えるという文化的伝統が、インドネシア全土における今後の装飾塗料の安定した需要を保証している。
建設セクターの台頭- インドネシアの装飾塗料市場は、2023年のASEAN首脳会議開催に向けたインフラ建設・復旧への政府投資によって支えられている。また、交通、電力、住宅、製造、観光プロジェクトへの投資も後押しする。さらに、建設部門の再建・改築活動もインドネシア装飾塗料市場を牽引している。
グリーン製造重視の高まり- インドネシアの装飾塗料産業の発展は現在非常に急速であり、インドネシア経済に良い影響を与えている。一方で、装飾塗料産業は、サプライチェーンに沿った環境への悪影響を低減するために、ますます環境に優しい塗料製品を製造することも求められている。さらに、より持続可能な塗料に対する直接の顧客や消費者からの要求が高まっているため、樹脂、添加剤、顔料、最終的な塗料配合の生産者は、より環境に優しい製品を開発するだけでなく、より環境に優しい製造工程の設計にも注力している。環境に配慮したプロセスの導入は、環境への恩恵に加え、多くの場合、効率の向上、コストの削減、価値の創造につながる。より新しいボイラーシステムの導入から、不要な副産物を消費するための気相反応の開発まで、企業は環境への足跡を減らすと同時に、市場での競争力を高めている。
建築業界からの需要の増加-建築用装飾塗料の目的は、表面の特徴を保護し、装飾することである。住宅や建物の塗装に使用される。その多くは、デッキの仕上げ、壁の塗料、屋根の塗料など、特定の用途を目的としている。各建築装飾塗料は、その使用目的に関わらず、特定の数の装飾的、長持ちする、保護的な目的を果たさなければならない。建築用装飾塗料の商業用途には、オフィスビル、倉庫、コンビニエンスストア、ショッピングセンター、住宅などがあります。これらの装飾用塗料は、シーラーや特殊なアイテムを含む場合もあり、内装と外装の両方の表面に使用することができます。大多数の住宅所有者は、リビングルームや寝室の壁に好みの色を好む。その結果、アクリル絵の具が好まれる。ほとんどの天井は、部屋の中で最も周囲の光を反射するように、平らな白に塗られる。そうすることで、部屋がより広く感じられ、リラックスできる。地下室の石積みの壁は、しばしば水が浸み出すことがある。したがって、建築業界からの需要の増加は、インドネシアの装飾塗料市場に拍車をかけると予想される。
SAICM(国際化学物質管理戦略)/GEF(地球環境ファシリティー)プロジェクト:
年、インドネシアは、中小企業が塗料生産工程で鉛を除去し、鉛塗料規制の確立を支援するプロジェクトを開始した。このプロジェクトにより、塗料製品のインドネシア国家規格が制定され、国内の消費者を保護するために重金属を使用した顔料の使用が禁止されることが期待されている。さらに、このプロジェクトでは、国際汚染物質撤廃ネットワーク(IPEN)がインドネシアと協力して、装飾用、建築用、工業用塗料を含むあらゆる種類の塗料に含まれる鉛の含有量を90ppm以下とする基準を確立する。
インドネシアの装飾用塗料市場課題
規格の欠如- インドネシア装飾塗料市場の主な弱点の一つは、装飾塗料の品質を規制する規格が欠如していることである。多くの国内装飾塗料メーカーは、設定されている国際規格に準拠していない。中には、市場に安い価格を提供するために、意図的に品質を下げ、安価で危険な原材料を使用しているメーカーさえある。業界は、政府が塗料製品に関するインドネシア国家規格(SNI)を発行し、国内の消費者を保護するためにクロムやスズなどの重金属を使用する顔料の使用を禁止することを期待している。SNIの導入は、国内メーカーが製品を輸出し、国内および国際市場で外国製品と競争することを可能にする。
原材料の入手不可能性と高コスト-原材料コストの変動は、価格に敏感なこの市場の利幅に深刻な影響を与えるため、市場の成長を抑制すると予想される。二酸化チタンはコーティングに使用される主要原料である。供給不足による価格の上昇は、装飾塗料メーカーにとって大きな懸念材料である。値上げが続けば、利益率は常に圧迫され続ける。サプライヤーもまた、最適な価格と価格の比率を持つ塗料を開発する必要に迫られている。
装飾塗料技術の動向と革新:
屋内空気の質の向上と消臭-屋内空気の質の向上は、建築関係者や建築物の居住者の間で重要視されており、特に教育・医療分野で顕著である。空気中には揮発性有機化合物(VOC)やホルムアルデヒドなど多くの汚染物質が存在し、これらは塗料、ワニス、家具、カーペット、清掃用品、その他の建材から自然に排出される。その結果、インドネシア政府は、建物や設備の仕様から内部仕上げまで、健康的な室内環境を実現するための奨励を強めており、低VOC塗料への道を開いている。これは、従来の塗料よりもVOCやVOC溶剤の含有量が少ない塗料の形態である。
表面のカビに対する抵抗力の強化 - 湿気や湿気は、浴室や水回り、キッチンでよく見られるカビやカビの繁殖の温床となる。これに対して消費者は、カビやバクテリアの繁殖に対して高い性能を持つ、より耐久性のある製品を求めています。そこで、防カビ塗料の登場です。抗菌技術によって設計されたこの塗料は、塗装面におけるカビやバクテリアの繁殖を抑制します。組み込まれた配合は、製品の期待寿命の間、24時間365日働き続け、表面塗料が衛生的に清潔で、より新鮮で、より耐久性のある状態を保つのを助けます。
COVID-19パンデミックのインドネシア装飾塗料市場への影響:
COVID-19パンデミックは化学産業の状況を大きく変え、インドネシア装飾塗料市場の成長を妨げた。この危機は業務効率を歪め、突然の国境閉鎖によりバリューチェーンを混乱させ、損失と損害を生み出した。加えて、装飾塗料は主に建設用途で使用されるため、パンデミックによるこうした活動の停止はインドネシアにおける装飾塗料の需要を減少させた。
市場セグメント
インドネシアの装飾塗料市場は、樹脂タイプ、技術、コーティングタイプ、ユーザータイプ、製品タイプ、用途、地域に区分される。樹脂タイプに基づき、市場はさらにアクリル樹脂、アルキド樹脂、ビニル樹脂、ポリウレタン樹脂、その他に区分される。技術別では、市場はさらに水系塗料、溶剤系塗料、粉体塗料に区分される。コーティングの種類により、市場は内装、外装、その他に区分される。ユーザータイプに基づくと、市場はさらにDIY(Do it yourself)とプロフェッショナルに分けられる。製品タイプ別では、市場はエマルジョン、ウッドコーティング、エナメル、その他に区分される。用途別では、市場はさらに住宅用と非住宅用に区分される。地域別では、市場はジャワ、スマトラ、カリマンタン、スラウェシ、その他に分けられる。

市場プレイヤー
インドネシア装飾塗料市場の主な市場プレーヤーは、Akzo Nobel N.V.、日本ペイントホールディングス、Jotun Group、PT Kansai Prakarsa Coatings、PT Putramataram Coating International、Sutindo Anugerah Sejahtera、PT Asian Paints Indonesia、The Sherwin-Williams Company、Axalta Coating Systems、PT Propan Industrial Coating Chemicalsである。
レポートの範囲
本レポートでは、インドネシアの装飾塗料市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドネシアの装飾用塗料市場:樹脂タイプ別
o アクリル樹脂
o アルキド樹脂
o ビニル樹脂
o ポリウレタン樹脂
o その他
- インドネシアの装飾用塗料市場:技術別
o 水性塗料
o 溶剤系塗料
o 粉体塗料
- インドネシアの装飾用塗料市場:コーティングタイプ別
o インテリア
o 外装
o その他
- インドネシアの装飾用塗料市場:ユーザータイプ別
o DIY
プロフェッショナル
- インドネシアの装飾用塗料市場:製品タイプ別
エマルジョン
o ウッドコーティング
o エナメル
o その他
- インドネシアの装飾用塗料市場:用途別
o 住宅用
o 非住宅
- インドネシアの装飾用塗料市場:地域別
o ジャワ島
o スマトラ
o カリマンタン
o スラウェシ
o その他
競合状況
企業プロフィール:インドネシア装飾塗料市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Indonesia Decorative Paints Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Resin Type (Acrylic Resin, Alkyd Resin, Vinyl Resin, Polyurethane Resin, Others)
5.2.2. By Technology (Waterborne Coatings, Solvent borne Coatings, Powder Coatings)
5.2.3. By Coating Type (Interior, Exterior, Others)
5.2.4. By User Type (Diy, Professional)
5.2.5. By Product Type (Emulsions, Wood Coatings, Enamels, Others)
5.2.6. By Application (Residential, Non-Residential)
5.2.7. By Region (Java, Sumatra, Kalimantan, Sulawesi, Others)
5.3. By Company (2022)
5.4. Market Map
6. Java Decorative Paints Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Resin Type
6.2.2. By Technology
6.2.3. By Coating Type
6.2.4. By User Type
6.2.5. By Product Type
6.2.6. By Application
7. Sumatra Decorative Paints Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Resin Type
7.2.2. By Technology
7.2.3. By Coating Type
7.2.4. By User Type
7.2.5. By Product Type
7.2.6. By Application
8. Kalimantan Decorative Paints Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Resin Type
8.2.2. By Technology
8.2.3. By Coating Type
8.2.4. By User Type
8.2.5. By Product Type
8.2.6. By Application
9. Sulawesi Decorative Paints Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Resin Type
9.2.2. By Technology
9.2.3. By Coating Type
9.2.4. By User Type
9.2.5. By Product Type
9.2.6. By Application
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Indonesia Economic Profile
14. Company Profiles
14.1. Akzo Nobel N.V.
14.1.1. Business Overview
14.1.2. Key Revenue (If Available)
14.1.3. Recent Developments
14.1.4. Key Personnel
14.1.5. Key Product/Service Offered
14.2. Nippon Paint Holdings Co
14.2.1. Business Overview
14.2.2. Key Revenue (If Available)
14.2.3. Recent Developments
14.2.4. Key Personnel
14.2.5. Key Product/Service Offered
14.3. Jotun Group
14.3.1. Business Overview
14.3.2. Key Revenue (If Available)
14.3.3. Recent Developments
14.3.4. Key Personnel
14.3.5. Key Product/Service Offered
14.4. PT Kansai Prakarsa Coatings
14.4.1. Business Overview
14.4.2. Key Revenue (If Available)
14.4.3. Recent Developments
14.4.4. Key Personnel
14.4.5. Key Product/Service Offered
14.5. PT Putramataram Coating International
14.5.1. Business Overview
14.5.2. Key Revenue (If Available)
14.5.3. Recent Developments
14.5.4. Key Personnel
14.5.5. Key Product/Service Offered
14.6. Sutindo Anugerah Sejahtera
14.6.1. Business Overview
14.6.2. Key Revenue (If Available)
14.6.3. Recent Developments
14.6.4. Key Personnel
14.6.5. Key Product/Service Offered
14.7. PT Asian Paints Indonesia
14.7.1. Business Overview
14.7.2. Key Revenue (If Available)
14.7.3. Recent Developments
14.7.4. Key Personnel
14.7.5. Key Product/Service Offered
14.8. The Sherwin-Williams Company
14.8.1. Business Overview
14.8.2. Key Revenue (If Available)
14.8.3. Recent Developments
14.8.4. Key Personnel
14.8.5. Key Product/Service Offered
14.9. Axalta Coating Systems
14.9.1. Business Overview
14.9.2. Key Revenue (If Available)
14.9.3. Recent Developments
14.9.4. Key Personnel
14.9.5. Key Product/Service Offered
14.10. PT Propan Industrial Coating Chemicals
14.10.1. Business Overview
14.10.2. Key Revenue (If Available)
14.10.3. Recent Developments
14.10.4. Key Personnel
15. Strategic Recommendations
16. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

Indonesia decorative paints market is expected to fare well during the forecast period owing to impressive growth in the construction industry, a result of the development of residential and commercial buildings as well as infrastructure. For instance, in 2022 Indonesia will speed up the infrastructure construction of its future capital city (IKN) Nusantara to attract more investors, which is expected to propel the demand for decorative paints. Additionally, the Indonesian government announced a USD 350 billion infrastructure plan that promised to remove existing bottlenecks and improve access to infrastructure outside of the main island of Java along with even more ambitious plan for 2020 to 2024. More than USD 400 billion will be spent across hundreds of projects. The plans include developing the groundwork for a new capital city.
Decorative painting is a type of paint used to transform the appearance of a surface, whatever its size, or object. The objective is to improve the aesthetics of the current substrate and, in some situations, to strengthen and prolong the durability of the coating that is coated with it. The most common application for decorative paints is coating, both, inside of buildings such as homes and offices and outside. Moreover, the latter application is less frequent because not all paints are appropriate for outside applications because they lack resistance to sunshine, water, and other environmental factors.
Indonesia Decorative Paints Market: Drivers
Decorative paint sales make up the majority of the market of the Indonesian paint sector and consumption has been rising steadily in line with the growth of residential and commercial property as well as infrastructure projects. Upgrades of existing infrastructure being undertaken by the Indonesian government and large-scale residential developments in Indonesia’s capital and secondary cities are also driving decorative paint sales and placing Indonesia as one of the fastest growing paint markets in Asia Pacific.
Moreover, the Indonesian property sector is the major growth driver of Indonesia’s decorative paints industry. The high demand for new housing and the cultural tradition of repainting one’s house in the lead up to public holidays, such as Eid and Christmas, assures the steady demand for decorative paints going forward all across Indonesia.
Rising Construction Sector- The Indonesia decorative paints market is supported by the government’s investments in the construction and rehabilitation of infrastructure in preparation for the 2023 ASEAN Summit in Indonesia. It will also be supported by investments in transport, electricity, housing, manufacturing, and tourism projects. Furthermore, reconstruction and renovation activities in the construction sector are also driving the Indonesia decorative paints market.
Increasing Emphasis on Green Manufacturing- The development of the decorative paint industry in Indonesia is currently quite rapid which has a good impact on the Indonesian economy. On the other hand, the decorative paint industry is also required to produce paint products that are increasingly environment friendly to reduce the adverse effects on the environment along the supply chain. Additionally, growing demand from direct customers and consumers for more sustainable coatings, producers of resins, additives, pigments, and final paint formulations are not only looking to develop greener products, but they are also focused on the design of greener manufacturing processes. In addition to benefiting the environment, the implementation of greener processes often leads to increased efficiency, lower costs, and value creation. From installing newer boiler systems to developing gas-phase reactions to consuming unwanted by-products, the companies are reducing their environmental footprints and at the same time increasing their competitiveness in the marketplace.
Increasing Demand from the Architectural Industry- The purpose of architectural decorative paints is to protect and embellish surface characteristics. They are applied to coat houses and buildings. Most are intended for particular purposes, such as deck finishes, wall paints, or roof coatings. Each architectural ornamental paint must serve a specific number of decorative, long-lasting, and protective purposes, regardless of its intended usage. Commercial applications for architectural decorative paints include office buildings, warehouses, retail convenience stores, shopping centres, and residential structures. These ornamental paints, which may include contain sealers or speciality items, can be used on both interior and exterior surfaces. The majority of homeowners prefer the color of their choice for the walls in the living room and bedroom. As a result, acrylic paints are preferred since they provide a wide range of color and tone options. Most ceilings are painted flat white so that they reflect the most ambient light in the room. This makes the room feel more spacious and relaxed. Basement masonry walls can often weep water. Hence, the increasing demand from the architecture industry is expected to spur the Indonesia decorative paints market.
SAICM (Strategic Approach to International Chemicals Management) / GEF (Global Environment Facility) Project:
In the year 2020, Indonesia launched a project that will help small- and medium-sized enterprises (SMEs) remove lead in paint production processes and support the establishment of lead paint regulations. The project is expected to result in a National Indonesian Standard for paint products and a ban on using pigments that use heavy metals to protect domestic consumers. Moreover, under the project, the International Pollutants Elimination Network (IPEN), will work with Indonesia to establish a standard of no more than 90 ppm of lead in all types of paints, including decorative, architectural, and industrial paints.
Indonesia Decorative Paints Market: Challenges
Lack of standard- One of the major weaknesses of Indonesia decorative paints market is the lack of standards that regulate the decorative paint quality. Many domestic decorative paint manufacturers have not complied with the international standards that have been set. Some are even intentionally lowering their quality and using cheap and dangerous raw materials in order to offer cheaper prices to the market. The industry expects the government to issue a National Indonesian Standard (SNI) for paint products and ban the use of pigments that use heavy metals such as chrome and tin to protect domestic consumers. The introduction of SNI will enable domestic manufacturers to export their products and compete with foreign products in the domestic and international markets.
Non-Availability and High Cost of Raw Materials- The fluctuating raw material costs are expected to restrain market growth, as they severely affect margins in this price-sensitive market. Titanium dioxide is a key raw material used for coatings. An increase in its price, due to supply shortages, is a major concern for decorative coatings companies. Profit margins will remain under constant pressure if price hikes continue. Suppliers will also be under constant pressure to develop coatings with an optimum price to affordability ratio.
Trends & Innovations in Decorative Paint Technology:
Improved Indoor Air Quality and Odor-Elimination- Improving indoor air quality is a major consideration amongst building professionals and building occupants, most notably in the education and healthcare sector. There are many pollutants in the air including volatile organic compounds (VOC) and formaldehyde which are naturally emitted from paint, varnishes, furniture, carpets, cleaning products, and other building materials. As a result, Indonesian government is increasing encouragement to achieve healthy indoor environments through building and equipment specification to internal finishes, paving way for low-VOC paint. This is a form of paint that contains fewer VOC or VOC solvents than traditional coatings.
Enhanced Resistance to Mold and Mildew on the Surface- Moisture and humidity create a breeding ground for mold and mildew to thrive, commonly seen in bathrooms, wet rooms, and kitchens. In response, consumers are demanding more durable products with high performance against mold and bacterial growth. This is where mold-resistant paint comes in. Designed with antimicrobial technology, the paint inhibits the growth of mold and mildew on painted surfaces. The built-in formulation works 24/7 for the expected lifetime of the product, helping the surface paint to stay hygienically cleaner, fresher, and more durable.
Impact of COVID-19 Pandemic on Indonesia Decorative Paints Market:
The COVID-19 pandemic had drastically altered the status of the chemical industry and hindered the growth of the Indonesia decorative paints market. The crisis has distorted operational efficiency and disrupted the value chain due to the sudden closure of national boundaries, creating loss and damage. In addition, decorative paints are majorly used in construction applications, thus halt in such activities due to the pandemic has declined the demand for decorative paints in Indonesia.
Market Segments
Indonesia Decorative Paints market is segmented into resin type, technology, coating type, user type, product type, application and region. Based on resin type, the market is further segmented into acrylic resin, alkyd resin, vinyl resin, polyurethane resin and others. Based on technology, the market is further segmented into waterborne coatings, solvent borne coatings, and powder coatings. Based on coating type, the market is segmented into interior, exterior and others. Based on user type, the market is further split into DIY (Do it yourself) and professional. Based on product type, the market is segmented into emulsions, wood coatings, enamels and others. Based on application, the market is further segmented into residential and non-residential. Based on region, the market is divided into Java, Sumatra, Kalimantan, Sulawesi, and Others.

Market Players
Major market players in Indonesia decorative paints market are Akzo Nobel N.V., Nippon Paint Holdings Co, Jotun Group, PT Kansai Prakarsa Coatings, PT Putramataram Coating International, Sutindo Anugerah Sejahtera, PT Asian Paints Indonesia, The Sherwin-Williams Company, Axalta Coating Systems, and PT Propan Industrial Coating Chemicals.
Report Scope:
In this report, Indonesia decorative paints market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Indonesia Decorative Paints Market, By Resin Type:
o Acrylic Resin
o Alkyd Resin
o Vinyl Resin
o Polyurethane Resin
o Others
• Indonesia Decorative Paints Market, By Technology:
o Waterborne Coatings
o Solvent borne Coatings.
o Powder Coatings
• Indonesia Decorative Paints Market, By Coating Type:
o Interior
o Exterior
o Others
• Indonesia Decorative Paints Market, By User Type:
o DIY
o Professional
• Indonesia Decorative Paints Market, By Product Type:
o Emulsions
o Wood Coatings
o Enamels
o Others
• Indonesia Decorative Paints Market, By Application:
o Residential
o Non-Residential
• Indonesia Decorative Paints Market, By Region:
o Java
o Sumatra
o Kalimantan
o Sulawesi
o Others
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Indonesia Decorative Paints Market
Available Customizations:
With the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Indonesia Decorative Paints Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Resin Type (Acrylic Resin, Alkyd Resin, Vinyl Resin, Polyurethane Resin, Others)
5.2.2. By Technology (Waterborne Coatings, Solvent borne Coatings, Powder Coatings)
5.2.3. By Coating Type (Interior, Exterior, Others)
5.2.4. By User Type (Diy, Professional)
5.2.5. By Product Type (Emulsions, Wood Coatings, Enamels, Others)
5.2.6. By Application (Residential, Non-Residential)
5.2.7. By Region (Java, Sumatra, Kalimantan, Sulawesi, Others)
5.3. By Company (2022)
5.4. Market Map
6. Java Decorative Paints Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Resin Type
6.2.2. By Technology
6.2.3. By Coating Type
6.2.4. By User Type
6.2.5. By Product Type
6.2.6. By Application
7. Sumatra Decorative Paints Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Resin Type
7.2.2. By Technology
7.2.3. By Coating Type
7.2.4. By User Type
7.2.5. By Product Type
7.2.6. By Application
8. Kalimantan Decorative Paints Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Resin Type
8.2.2. By Technology
8.2.3. By Coating Type
8.2.4. By User Type
8.2.5. By Product Type
8.2.6. By Application
9. Sulawesi Decorative Paints Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Resin Type
9.2.2. By Technology
9.2.3. By Coating Type
9.2.4. By User Type
9.2.5. By Product Type
9.2.6. By Application
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Indonesia Economic Profile
14. Company Profiles
14.1. Akzo Nobel N.V.
14.1.1. Business Overview
14.1.2. Key Revenue (If Available)
14.1.3. Recent Developments
14.1.4. Key Personnel
14.1.5. Key Product/Service Offered
14.2. Nippon Paint Holdings Co
14.2.1. Business Overview
14.2.2. Key Revenue (If Available)
14.2.3. Recent Developments
14.2.4. Key Personnel
14.2.5. Key Product/Service Offered
14.3. Jotun Group
14.3.1. Business Overview
14.3.2. Key Revenue (If Available)
14.3.3. Recent Developments
14.3.4. Key Personnel
14.3.5. Key Product/Service Offered
14.4. PT Kansai Prakarsa Coatings
14.4.1. Business Overview
14.4.2. Key Revenue (If Available)
14.4.3. Recent Developments
14.4.4. Key Personnel
14.4.5. Key Product/Service Offered
14.5. PT Putramataram Coating International
14.5.1. Business Overview
14.5.2. Key Revenue (If Available)
14.5.3. Recent Developments
14.5.4. Key Personnel
14.5.5. Key Product/Service Offered
14.6. Sutindo Anugerah Sejahtera
14.6.1. Business Overview
14.6.2. Key Revenue (If Available)
14.6.3. Recent Developments
14.6.4. Key Personnel
14.6.5. Key Product/Service Offered
14.7. PT Asian Paints Indonesia
14.7.1. Business Overview
14.7.2. Key Revenue (If Available)
14.7.3. Recent Developments
14.7.4. Key Personnel
14.7.5. Key Product/Service Offered
14.8. The Sherwin-Williams Company
14.8.1. Business Overview
14.8.2. Key Revenue (If Available)
14.8.3. Recent Developments
14.8.4. Key Personnel
14.8.5. Key Product/Service Offered
14.9. Axalta Coating Systems
14.9.1. Business Overview
14.9.2. Key Revenue (If Available)
14.9.3. Recent Developments
14.9.4. Key Personnel
14.9.5. Key Product/Service Offered
14.10. PT Propan Industrial Coating Chemicals
14.10.1. Business Overview
14.10.2. Key Revenue (If Available)
14.10.3. Recent Developments
14.10.4. Key Personnel
15. Strategic Recommendations
16. About Us & Disclaimer
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