世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

米国フードサービス市場:タイプ別(QSR(クイックサービスレストラン)、ダイニングサービス(ホテル、レストラン)、PBCL(パブ、バー、カフェ、ラウンジ)、その他(カフェテリア、ゴーストキッチン、ケータリング、自動販売機)、所有者別(チェーン店、独立店)、地域別、競争、予測、機会、2026年


United States Foodservice Market, By Type QSR (Quick Service Restaurants), Dining Service (Hotels, Restaurants), PBCL (Pubs, Bars, Cafe and Lounges), and Others (Cafeteria, Ghost Kitchens, Catering and Vending Companies)), By Ownership (Chained Outlets vs. Independent Outlets), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2026

米国のフードサービス市場は、2020年には約5,210億米ドルとなり、今後数年間で4.10%のCAGRで成長し、2026年末には約6,600億米ドルに達すると予測されています。消費者の嗜好の絶え間ない変化、既存サービスの革新... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年11月11日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
74 英語

 

サマリー

米国のフードサービス市場は、2020年には約5,210億米ドルとなり、今後数年間で4.10%のCAGRで成長し、2026年末には約6,600億米ドルに達すると予測されています。消費者の嗜好の絶え間ない変化、既存サービスの革新性の高まり、急速な都市化、提供される食品の魅力的なパッケージ、多忙なライフスタイル、日常生活の変化、さまざまなフレーバーの提供などが、2026年までの市場の成長を促進すると予想されるトレンドです。

フードサービス分野では現在、味だけではなく、機能的で持続可能な食品の研究と生産に注目が集まっています。お客様が期待することには、有機栽培や特定の食品を好むこと、食事の中でより栄養価の高いスナックを食べること、提供される製品が「本物」で新鮮であること(加工されていないこと)などがあります。これらの選択肢は、高まるお客様のご要望にお応えするために、素早く、便利で、魅力的な選択肢を提供するという意味で、実現可能なものの存在を認めるものです。

米国のフードサービス市場は、タイプ、所有権、地域、企業に分かれています。所有権の観点から、米国のフードサービス市場はチェーン店と独立店に分けられます。米国の外食市場では、チェーン型店舗が圧倒的に多く、2020年には約58%のシェアを占めています。これは、チェーン型店舗のほとんどがクイックサービスレストランの形態で運営されているためで、市場の最大の部分を占めるのはクイックサービスレストランです。

米国のフードサービス市場は、地域別に南部、西部、北東部、中西部に分類されます。米国では、人口の増加とレストランやカフェの数の多さから、南部が最大の市場シェアを占めています。2019年、アメリカのレストラン・フードサービス部門の雇用数は、カリフォルニア州だけで約200万人に達しています。2019年時点の米国の外食産業の雇用では、ウェイターとウェイトレスが最大のシェアを占めており、プライベートコックが最小のシェアを占めています。また、米国のフードサービス市場では、2026年の推計で南部地域が全体の約32%のシェアを占め、次いで中西部地域が続くと予想されています。

2020年には、米国が外食産業で最大のシェアを占めており、GDP(国内総生産)や食品消費パターンを考慮すると、今後も外食市場での優位性を維持すると予想されます。外食産業の成長の主な要因の一つは、移民によってアメリカ文化の中で料理の融合が行われたことです。アメリカのレストランでは様々な種類の料理が提供されており、これがアメリカのフードサービス市場を押し上げると予想されています。

フードサービス市場は、魅力的な投資先となっています。そのため、複数の大手多国籍企業がこの市場に参入しています。この市場に参入している大手企業には、パフォーマンス・フード・グループ・カンパニー、コンパス・グループUSA、McDonald's USA, LLC、アラマーク・コーポレーション、ソデクソ・インク、YUM!BRANDS, INC.(KFC、ピザハット、タコベル)、スターバックス・コーポレーション、レストラン・ブランズ・インターナショナル・インク、ドミノ・ピザ・インク、HMSHOST CORP.(米国)があります。米国のフードサービス市場は、国内外の多くのプレイヤーが存在するため、非常に断片的です。

本レポートで考慮した年数
- ヒストリカルイヤー:2016年~2019年
- ベースイヤー: 2020
- 推定期間: 2021E
- 予測期間: 2022F-2026F
本調査の目的
- 2016年から2020年までのアメリカ合衆国のフードサービス市場の市場規模の歴史的成長を分析すること。
- 2021年から2026年までのアメリカ合衆国のフードサービス市場の市場規模と2026年までの成長率を推定・予測すること。
- 米国のフードサービス市場を、タイプ、所有権、地域、企業に基づいて分類し、予測すること。
- 米国のフードサービス市場における支配的な地域またはセグメントを特定すること。
- 米国のフードサービス市場のドライバーと課題を特定すること。
- 米国のフードサービス市場における事業拡大、新サービスの立ち上げ、M&Aなどの競合他社の動向を調査すること。
- 米国のフードサービス市場で事業を展開している主要企業のプロフィールを特定・分析する。
- 米国のフードサービス市場において、市場参加者が採用している主要な持続可能戦略を特定する。
TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。最初に、TechSci Researchは国内のフードサービス業者のリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかった食品サービス業者を含めることができました。TechSci Researchは、国内のすべての主要プレーヤーのサービスプロバイダーと存在を分析しました。

TechSci Researchは、米国の外食市場の市場規模を、様々なセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチで算出しました。TechSci Research社は、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、これらのサービスの過去のデータを分析して外部から検証し、適切な全体的な市場規模を算出しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。

主要なターゲットオーディエンス
- 製造業者、および販売業者
- 市場調査会社、コンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- フードサービス市場に関連する団体、フォーラム、アライアンスなど

本調査は、外食産業や流通業者などの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、投資戦略や市場機会の活用に役立つものである。

レポートの範囲
本レポートでは、米国の食品サービス市場を以下のカテゴリーに分類しています。また、業界の動向についても以下に詳述しています。

- 米国のフードサービス市場、タイプ別
o QSR (クイックサービスレストラン)
o ダイニングサービス(ホテル、レストラン)
o PBCL (パブ、バー、カフェ、ラウンジ)
o その他 (カフェテリア、ゴーストキッチン、ケータリング、自動販売機)
- 米国のフードサービス市場、所有者別
o 連鎖型店舗
o 独立系店舗
- 米国のフードサービス市場:地域別
o 南部
o 中西部
o 西
o 北東部

競合他社の状況
企業プロフィール米国のフードサービス市場に参入している主要企業の詳細な分析を行っています。
カスタマイズが可能です。
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズオプションをご用意しています。
企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on United States Foodservice Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Purchase Decisions
5.2. Brand Awareness
5.3. Challenges Faced by Customer
5.4. Preferred Distribution Channel
6. United States Foodservice Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (QSR (Quick Service Restaurants), Dining Service (Hotels, Restaurants), PBCL (Pubs, Bars, Cafe and Lounges) and Others (Cafeteria, Ghost Kitchens, Catering and Vending Companies))
6.2.2. By Ownership (Chained Outlets and Independent Outlets)
6.2.3. By Region (South, Mid-West, West and North-East)
6.2.4. By Company (2020)
6.3. Market Map
7. United States QSR (Quick Service Restaurants) Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Ownership
7.2.2. By Region
8. United States Dining Service Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Ownership
8.2.2. By Region
9. United States PBCL (Pubs, Bars, Cafe and Lounges) Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Ownership
9.2.2. By Region
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Competitive Landscape
12.1. Performance Food Group Company
12.2. Compass Group USA, Inc.
12.3. McDonald’s USA, LLC
12.4. Aramark Corporation
12.5. Sodexo, Inc.
12.6. YUM! BRANDS, INC. (KFC, Pizza Hut, Taco Bell)
12.7. Starbucks Corporation
12.8. Restaurant Brands International Inc.
12.9. Domino's Pizza, Inc.
12.10. HMSHOST CORP. (USA)
12.11. MTY Food Group Inc.
12.12. Inspire Brands, Inc.
12.13. Doctor's Associate Inc.
12.14. Chipotle Mexican Grill, Inc. (CMG)
12.15. Pret A Manger (USA) Ltd
13. Strategic Recommendations
14. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The United States foodservice market was valued around USD521 billion in 2020 and is projected to grow at a CAGR of 4.10% in the coming years to reach around USD660 billion by the end of 2026. The constant change in consumer tastes, increasing innovation in existing services, rapid urbanization, attractive packaging of the food offered, hectic lifestyle, changing routine, and availability of different flavors are some of the trends that are expected to drive the market's growth through 2026.

The foodservice sector is currently focused on the study and production of functional and sustainable food items, rather than only tastes. Some of the major expectations by the customers include preference for organic and specific diets, more nutritious snacks within their meals, and the offered product must be “real” and fresh (not processed). These alternatives simply acknowledge the existence of what is feasible in terms of providing quick, convenient, and appealing options to meet rising customer demand.

The United States foodservice market is segmented into type, ownership, region, and company. In terms of ownership, the United States foodservice market is segmented into chained outlets and independent outlets. Among them, the chained outlet has dominated the United States foodservice market with a market share of around 58% in the year 2020 as most of the chained outlets are operating in the form of the quick-service restaurants and it is the quick-service restaurant that holds the largest portion of the market.

In terms of region, the United States foodservice market is categorized into South, West, North-East, and Mid-West. Within the United States, the South region captures the largest market share due to increased population and large number of restaurants and cafes found in this region. In the year 2019, the number of jobs in restaurant and foodservice sector in the United States reached approximately two million in California alone. Waiters and waitresses accounted for the biggest share of employment in the US foodservice industry as of 2019, while private cooks accounted for the smallest share. Also, the South region is expected capture almost 32% of the total market share in the United States foodservice market in the estimated year 2026, followed by the Mid-West region.

In the year 2020, United States held the largest market share in foodservice industry and is expected to maintain its dominance in the foodservice market in the forecast year considering GDP (Gross Domestic Products) and the food consumption pattern. One of the major factors responsible for the growth of foodservice industry is immigration which has resulted in the fusion of cuisine in the American culture. The large varieties of food offered in the American restaurants is anticipated to boost the United States foodservice market.

Foodservice market has become an attractive destination for investment. Hence, several large multinational companies are entering into this market. Some of the major companies operating in the market are Performance Food Group Company, Compass Group USA, Inc., McDonald’s USA, LLC, Aramark Corporation, Sodexo, Inc., YUM! BRANDS, INC. (KFC, Pizza Hut, Taco Bell), Starbucks Corporation, Restaurant Brands International Inc., Domino's Pizza, Inc., and HMSHOST CORP. (USA). The United States foodservice market is highly fragmented due to the presence of many local and international players.

Years considered for this report:
• Historical Years: 2016-2019
• Base Year: 2020
• Estimated Year: 2021E
• Forecast Period: 2022F–2026F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of United States foodservice market from 2016 to 2020.
• To estimate and forecast the market size of United States foodservice market from 2021 to 2026 and growth rate until 2026.
• To classify and forecast United States foodservice market based on type, ownership, region, and company.
• To identify dominant region or segment in the United States foodservice market.
• To identify drivers and challenges for United States foodservice market.
• To examine competitive developments such as expansions, new services launch, mergers & acquisitions, etc., in the United States foodservice market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in United States foodservice market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in the United States foodservice market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of foodservice providers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the foodservice providers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the service providers and presence of all major players across the country.

TechSci Research calculated the market size of the United States foodservice market using a bottom-up approach, wherein data for the various segment was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated them through analyzing historical data of these services for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations, and financial reports were also studied by TechSci Research.

Key Target Audience:
• Manufacturers, and distributors
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policymakers.
• Organizations, forums, and alliances related to foodservice market.

The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as foodservice providers, distributors, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.

Report Scope:
In this report, United States foodservice market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

• United States Foodservice Market, By Type:
o QSR (Quick Service Restaurants)
o Dining Service (Hotels, Restaurants)
o PBCL (Pubs, Bars, Cafe and Lounges)
o Others (Cafeteria, Ghost Kitchens, Catering and Vending Companies)
• United States Foodservice Market, By Ownership:
o Chained Outlets
o Independent Outlets
• United States Foodservice Market, By Region:
o South
o Mid-West
o West
o North-East

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in United States foodservice market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on United States Foodservice Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Purchase Decisions
5.2. Brand Awareness
5.3. Challenges Faced by Customer
5.4. Preferred Distribution Channel
6. United States Foodservice Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (QSR (Quick Service Restaurants), Dining Service (Hotels, Restaurants), PBCL (Pubs, Bars, Cafe and Lounges) and Others (Cafeteria, Ghost Kitchens, Catering and Vending Companies))
6.2.2. By Ownership (Chained Outlets and Independent Outlets)
6.2.3. By Region (South, Mid-West, West and North-East)
6.2.4. By Company (2020)
6.3. Market Map
7. United States QSR (Quick Service Restaurants) Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Ownership
7.2.2. By Region
8. United States Dining Service Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Ownership
8.2.2. By Region
9. United States PBCL (Pubs, Bars, Cafe and Lounges) Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Ownership
9.2.2. By Region
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Competitive Landscape
12.1. Performance Food Group Company
12.2. Compass Group USA, Inc.
12.3. McDonald’s USA, LLC
12.4. Aramark Corporation
12.5. Sodexo, Inc.
12.6. YUM! BRANDS, INC. (KFC, Pizza Hut, Taco Bell)
12.7. Starbucks Corporation
12.8. Restaurant Brands International Inc.
12.9. Domino's Pizza, Inc.
12.10. HMSHOST CORP. (USA)
12.11. MTY Food Group Inc.
12.12. Inspire Brands, Inc.
12.13. Doctor's Associate Inc.
12.14. Chipotle Mexican Grill, Inc. (CMG)
12.15. Pret A Manger (USA) Ltd
13. Strategic Recommendations
14. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/06/14 10:27

158.31 円

170.44 円

204.62 円

ページTOPに戻る