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Eコマース市場世界予測レポート:製品カテゴリー別(食品・飲料、アパレル・アクセサリー、健康・パーソナルケア・美容、コンピュータ・家電、オフィス機器・用品、玩具・ホビー、家具・ホームファニッシング、書籍・音楽・ビデオ、その他) 支払い方法別(デジタルウォレット、クレジットカード、デビットカード、口座間決済(A2A)、Buy Now, Pay Later(BNPL)、代金引換、前払い、その他-暗号通貨を含む) 国別・企業分析、2024-2032年


E-commerce Market Global Forecast Report by Product Categories (Food and Beverage, Apparel and Accessories, Health and Personal Care and Beauty, Computer and Consumer Electronics, Office Equipment and Supplies, Toys and Hobby, Furniture and Home Furnishing, Books/Music/Video, Other) Payment Methods (Digital Wallet, Credit Card, Debit Card, Account-to-Account (A2A), Buy Now, Pay Later (BNPL), Cash on Delivery, Prepay, Other - Incl. Cryptocurrency) Countries and Company Analysis, 2024-2032

Eコマース市場分析 世界のEコマース市場は、2023年に61億1,000万米ドルと評価され、2032年には123億5,000万米ドルに達すると予測されている。スマートフォンの所有率が上昇し、高速で効率的なインターネット接... もっと見る

 

 

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Renub Research
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2024年8月1日 US$2,790
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サマリー

Eコマース市場分析

世界のEコマース市場は、2023年に61億1,000万米ドルと評価され、2032年には123億5,000万米ドルに達すると予測されている。スマートフォンの所有率が上昇し、高速で効率的なインターネット接続が市場に影響を与えている。


Eコマース市場の概要

Eコマースとは、インターネットを利用して商品やサービスの売買を行うことで、電子商取引とも呼ばれる。Eコマースには、インターネットを通じた衣料品の購入、オンライン・サービスの配送、音楽、映画、書籍などの電子購入、インターネット・バンキングなど、インターネットを通じた商品の売買に関するさまざまな活動が含まれる。Eコマースは、規模の大小にかかわらず、世界中の顧客と取引することを可能にし、顧客は24時間365日いつでも買い物ができ、カスタマイズされたサービスを受けることができる。

世界的に、Eコマースは消費者の商品購入方法や企業のビジネス方法に変化をもたらしている。消費者の購買行動の進化は、eコマース分野の成長を飛躍的に促進した。比較的新しいビジネス・モデルであったEコマースは、数兆ドル規模のグローバル市場に成長し、従来の物理的な小売業に革命をもたらした。eコマース・プラットフォームが提供する利便性とともに、使い勝手の良さ、そして無制限の商品やサービスが幅広く存在することで、多くの顧客がeコマース・プラットフォームに魅了され、買い物をする際の人々と企業の関わり方が変わってきている。電子商取引の進化は比較的速く、決済システム、配送、顧客インターフェース、データ管理などが変化している。


Eコマース業界の成長要因

インターネットとスマートフォンの普及拡大


インターネットの普及とスマートフォンの利用が、Eコマース市場の成長を支える大きな要因となっている。世界中でインターネット設備が発達したため、より多くの人々がインターネットを介したショッピング施設に接続するようになった。これは特に、スマートフォンの普及が急速に進んでいる発展途上国市場において顕著であり、その結果、何百万人もの新たなオンラインショッピング利用者が生まれている。また、モバイルアプリやウェブサイトの柔軟な利用により、消費者はオファーや価格に目を通し、簡単に商品を購入することができる。グローバルな接続と教育による顧客の習慣のこの変化は、企業がより大規模で技術的に接続された顧客にアクセスするため、eビジネス産業の増加を引き起こしている。例えば、Internet in India Report 2022によると、インドには7億5,900万人のインターネットアクティブユーザーが存在し、2025年には約9億人になるとされている。7億5,900万人のうち、約3億9,900万人が農村部、約3億6,000万人が都市部のユーザーである。


デジタル決済ソリューションの成長

電子商取引市場は、安全で便利なデジタル決済方法の継続的な拡大・発展により、かなりの上昇を享受している。持ち運びが可能で、非接触型の配送や受け取りが可能なため、顧客はモバイル・ウォレットや非接触型決済、あるいは「買ってから後で支払う」という取り決めを通じて、より簡単かつ容易に支払いを済ませることができるようだ。したがって、これらのソリューションは現金の使用を排除し、オンラインショッピングの将来性と信頼性を高める。MFAや暗号化などの追加的な決済セキュリティ・ツールは、消費者の必要な信頼度を高めている。消費者がデジタル決済エコシステムを採用するのは、エコシステムが進歩し、より便利で面倒な使い方が少なくなるにつれて、買い物客がチェックアウトの際に便利な決済を利用できるようになるため、電子商取引の割合が増加するためである。したがって、モバイル・コンシューマー・エレクトロニクスでは、2025年までに世界人口の約3分の1、つまり12億の接続が5Gネットワークで行われることになる。


利便性と多様性への嗜好の高まり

時間を節約し、多くの商品にアクセスしたいという消費者の欲求が、eコマースの発展に寄与している。オンライン・ショッピングは、地域やショッピング時間に制約されることなく、多種多様な商品、ブランド、サービスを選択し、購入するのに役立つ。Eコマース・プラットフォームで利用できる便利な機能には、商品の提案、迅速な配送オプション、返品ポリシーなどがあり、買い物をより簡単にしてくれる。また、価格比較やレビューを読むことで、消費者はより知識を深めることができる。このような利便性の重視と、オンラインで入手可能な膨大な数の商品によって、消費者の実店舗離れが進んでおり、市場の継続的な成長が保証されている。


アジアEコマース市場の概要:

都市化と一人当たり所得の増加は、アジア太平洋市場を牽引する要因のひとつである。アジア太平洋地域のいくつかの国々では、経済成長により中間層の支出が向上しているため、オンライン・ショッピングが大きく伸びている。消費者はeコマースストアに利便性、多様性、手頃な価格の商品を求めており、これがオンライン小売セクターを成長させている。中国、インド、日本を含むアジア太平洋地域の国々は、組織や市民にデジタル・メディア技術の導入を促すことを目的としたさまざまな戦略を強化している。政府の活動が活発化していることも、予測期間中の市場成長に好材料となるだろう。例えば、インド連邦省はBharat Craftとして知られるアリババのインドeコマースコピーを打ち出した。現地生産品の消費を増やし、ビジネスを強化するため、アジアの複数の政府がオンライン・サービスの利用を奨励している。そのため、政府当局によるサイバー規制が集中的に行われていることを考えれば、市場がさらなる成長を遂げる見込みがあることは明らかだ。


Eコマース市場 会社概要

世界のEコマース市場における業界リーダーには、楽天、Amazon.com Inc.、Alibaba Group Holding Limited、eBay Inc.、Walmart Inc.、Zalando SE、Otto Group、JD.com Inc.などがある。


Eコマース市場ニュース

2024年3月、アリババグループは今後3年以内に韓国に11億ドルを投資する予定。この投資は、物流センターの設立、商業事業の拡大、韓国の中小企業の世界的な販売支援、韓国の消費者保護法の改善に重点が置かれる。
2024年1月、Coupang, Inc.は世界的なオンライン高級品会社であるFarfetch Holdings plcの資産を買収した。この買収により、ファーフェッチは多額の融資を受けられるようになり、ブティック・パートナーや世界中の400万人以上の顧客に利益をもたらしている。ファーフェッチは、クーパンのロジスティクスの専門知識と運営能力を活用することで、継続的な成長を支えることができる。
2023年7月、eBay Inc.は、人工知能を利用したファッションアイテムのデジタルIDと真贋判定に特化したイタリアの新興企業Certilogo S.p.を買収した。この買収により、イーベイは信頼できるオンライン古着・アクセサリー販売先としての信用を高めることができる。顧客はCertilogoのプラットフォームを利用して商品を認証し、その商品に関する信頼できる情報にアクセスすることができる。


商品カテゴリー - 8つの視点による市場分類:

1.食品と飲料
2.アパレル・アクセサリー
3.ヘルスケア・パーソナルケア・ビューティ
4.コンピューター・家電
5.事務機器・用品
6.玩具・ホビー
7.家具・インテリア
8.書籍・音楽・ビデオ
9.その他


支払い方法 - 8つの視点からの市場細分化:

1.デジタルウォレット
2.クレジットカード
3.デビットカード
4.アカウント・ツー・アカウント(A2A)
5.今すぐ購入、後払い(BNPL)
6.代金引換
7.前払い
8.その他 - 暗号通貨を含む


国別 - 25の視点での市場内訳:

北米

o アメリカ合衆国
o カナダ

ヨーロッパ

o フランス
o ドイツ
o イタリア
o スペイン
o イギリス
o ベルギー
o オランダ
o トルコ

アジア太平洋

o 中国
o 日本
o インド
o オーストラリア
o 韓国
o タイ
o マレーシア
o インドネシア
o ニュージーランド

ラテンアメリカ

o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン

中東・アフリカ

o 南アフリカ
o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦


主要プレーヤーを4つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発と戦略
- 製品ポートフォリオ
- 財務インサイト


企業分析

1.楽天
2.アマゾン・ドット・コム
3.アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド
4. イーベイ
5.ウォルマート
6.ザランドSE
7.オットーグループ
8.JD.com, Inc.

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界のEコマース市場

6.市場シェア

6.1 商品カテゴリー
6.2 支払い方法
6.3 国


7.製品カテゴリー

7.1 食品・飲料
7.2 アパレル・アクセサリー
7.3 ヘルスケア・パーソナルケア・ビューティ
7.4 コンピューターおよび家電製品
7.5 事務機器・用品
7.6 玩具・ホビー
7.7 家具・インテリア
7.8 書籍・音楽・ビデオ
7.9 その他


8.支払い方法

8.1 デジタルウォレット
8.2 クレジットカード
8.3 デビットカード
8.4 口座間決済(A2A)
8.5 今すぐ購入、後払い(BNPL)
8.6 代金引換
8.7 前払い
8.8 その他(暗号通貨を含む


9.国名

9.1 北米

9.1.1 アメリカ合衆国
9.1.2 カナダ

9.2 ヨーロッパ

9.2.1 フランス
9.2.2 ドイツ
9.2.3 イタリア
9.2.4 スペイン
9.2.5 イギリス
9.2.6 ノルウェー
9.2.7 オランダ
9.2.8 トルコ
9.2.9 スウェーデン
9.2.10 スイス
9.2.11 ロシア

9.3 アジア太平洋

9.3.1 中国
9.3.2 日本
9.3.3 インド
9.3.4 オーストラリア
9.3.5 韓国
9.3.6 イスラエル

9.4 ラテンアメリカ

9.4.1 ブラジル
9.4.2 メキシコ
9.4.3 アルゼンチン

9.5 中東・アフリカ

9.5.1 南アフリカ
9.5.2 サウジアラビア
9.5.3 アラブ首長国連邦

9.6 その他の地域


10.ポーターの5分析

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 ライバルの度合い
10.4 新規参入の脅威
10.5 代替品の脅威


11.SWOT分析

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 機会
11.4 脅威


12.主要プレーヤーの分析

12.1 楽天株式会社

12.1.1 概要
12.1.2 最近の開発
12.1.3 製品ポートフォリオ
12.1.4 財務状況

12.2 Amazon.com Inc.

12.2.1 概要
12.2.2 最近の開発
12.2.3 製品ポートフォリオ
12.2.4 財務洞察

12.3 アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド

12.3.1 概要
12.3.2 最近の発展
12.3.3 製品ポートフォリオ
12.3.4 財務状況

12.4 eBay Inc.

12.4.1 概要
12.4.2 最近の発展
12.4.3 製品ポートフォリオ
12.4.4 財務洞察

12.5 ウォルマート

12.5.1 概要
12.5.2 最近の発展
12.5.3 製品ポートフォリオ
12.5.4 財務洞察

12.6 ザランドSE

12.6.1 概要
12.6.2 最近の発展
12.6.3 製品ポートフォリオ
12.6.4 財務洞察

12.7 オットーグループ

12.7.1 概要
12.7.2 最近の発展
12.7.3 製品ポートフォリオ
12.7.4 財務状況

12.8 JD.com, Inc.

12.8.1 概要
12.8.2 最近の発展
12.8.3 製品ポートフォリオ
12.8.4 財務洞察

 

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Summary

E-commerce Market Analysis

Global E-commerce Market was valued at US$ 6.11 Billion in 2023 and is projected to reach US$ 12.35 Billion by the year 2032 and a compound annual growth rate of around 8.13 percent during 2024 to 2032. There has been a rise in the ownership of smartphones and fast and efficient internet connection hence influencing the market.


E-commerce Market Overview

E-commerce can be defined as the use of the internet to carry out buying and selling of goods and services is also known as electronic commerce. It includes different activities related to buying and selling of products via Internet including purchase of clothes through the internet as well as online Service deliveries, electronic buys of music, films, books and many others as well as internet banking among others. E-commerce makes it possible for businesses of whatever size to be able to deal with customers all over the world, customers can shop at any time 24/7, and may get customized services.

Globally, e-commerce has shifted the way consumers purchase products and the ways companies conduct business. Evolutions in consumers’ buying behavior; have hugely promoted growth of the e-commerce field tremendously. It has emerged from being a relatively new business model into a global market worth trillions of dollars that has revolutionized the conventional physical retail trade. Ease of use together with convenience offered by e-commerce platforms and a wide presence unlimited products and services offered have made many customers to be attracted by the platforms changing the ways people and businesses interact when conducting their shopping. The evolution of the e-commerce is relatively fast which due to changes in payment systems, delivery, customer interface, and data management.


Growth Factors in the E-commerce Industry

Expanding Internet and Smartphone Penetration


The availability of internet and usage of smart phones is the major factor behind the growth of e-commerce market. Due to the development of internet facilities throughout the world more and more people are connected with the internet borne shopping facilities. This is especially so in developing markets where the take-up of smart phones is rapidly increasing – thus enabling millions of new online shoppers. The flexibility of use of a mobile app and website also makes the consumer to go through the offers, prices, and buy a product with ease. This change in customers’ habits due to the global connection and education has caused an increase in the e-business industry because firms access larger and technologically-connected customers. For instance, the Internet in India Report 2022 shows that 759 million internet active users are present in India and are supposed to be around 900 million by 2025. Out of 759 million, about 399 million are from rural areas and 360 million from urban regions.


Growth of Digital Payment Solutions

The e-commerce market enjoys a considerable lift with the help of the continuously expanding and developing secure and convenient methods of digital payments. With portable work, contactless deliveries and receives, the customers seem to pay easier and easily through mobile wallets, contactless payments or the buy-now-pay-later arrangements. Hence, these solutions remove the use of cash and enhance the prospect and reliability of online shopping. Additional payment security tools such as MFA and encryption add to the necessary level of trust by the consumer. Consumers are adopting the digital payment ecosystems because as they advance and become more convenient and less cumbersome to use, they lead to increased rate of e-commerce because shoppers have convenient payments for checkouts. Thus, for mobile consumer electronics, approximately one third of the global population, or 1. 2 billion connections, will be passed by 5G networks by 2025.


Rising Preference for Convenience and Variety

Consumers’ desire to save time and have access to a great number of products contributes to the development of e-commerce. Online shopping can help choose and buy from a wide variety of products, brands and services not constrained by geographical location as well as shopping hours. Convenience features available with e-commerce platforms include; product suggestions, quick delivery options, and returns policies which make shopping easier. Also, prices’ comparison and reading reviews help make the consumer more knowledgeable. This focus on convenience and the vast number of products available online are moving consumers away from physical stores, ensuring continued growth for the market.


Asia E-commerce Market Overview:

Urbanization and growing per capita income are some factors that drive the Asia Pacific market. The middle-class expenditure in several APAC countries has improved due to the economic growth in these regions and thus has experienced significant growth in online shopping. Consumers are demanding convenience, variety, and affordable products from e-commerce stores, which has grown the online retail sector. Countries in Asia-Pacific region including China, India, and Japan have reinforced various strategies aimed at encouraging organizations and citizens to embrace digital media technologies. The increasing number of government activities is expected to provide a good scope for the growth of the market in the forecasted period. For instance, India’s Union Ministry came up with the Indian e-commerce copy of Alibaba known as Bharat Craft. To increase the consumption of locally produced goods and enhance business, multiple Asian governments are encouraging the use of online services. So, given that the concentration is on the cyber regulations by the government authorities, it is quite clear that the market has further growth prospects.


E-commerce Market Company Overview

Some industry leaders in the Global E-commerce Market Include Rakuten, Amazon.com Inc., Alibaba Group Holding Limited, eBay Inc., Walmart Inc., Zalando SE, Otto Group, and JD.com Inc.


E-commerce Market News

In March 2024, Alibaba Group plans to invest $1.1 billion in South Korea within the next three years. The investment will be focused on establishing a logistics center, expanding commercial operations, supporting the sales of small and medium-sized South Korean businesses worldwide, and improving South Korea's consumer protection laws.
In January 2024, Coupang, Inc. acquired the assets of Farfetch Holdings plc, a global online luxury company. This acquisition provides Farfetch with access to significant financing, benefiting its boutique partners and over four million clients worldwide. Farfetch is well-positioned to utilize Coupang's logistical expertise and operational capabilities to support its continued growth.
In July 2023, eBay Inc. bought Certilogo S.p., an Italian startup specializing in digital IDs and authenticity for fashion items using artificial intelligence. This acquisition enhances eBay's credibility as a trusted online secondhand clothing and accessories destination. Customers can utilize Certilogo's platform to authenticate products and access reliable information about them.


Product Categories – Market breakup in 8 viewpoints:

1. Food and Beverage
2. Apparel and Accessories
3. Health and Personal Care and Beauty
4. Computer and Consumer Electronics
5. Office Equipment and Supplies
6. Toys and Hobby
7. Furniture and Home Furnishing
8. Books/Music/Video
9. Other


Payment Methods – Market breakup in 8 viewpoints:

1. Digital Wallet
2. Credit Card
3. Debit Card
4. Account-to-Account (A2A)
5. Buy Now, Pay Later (BNPL)
6. Cash on Delivery
7. Prepay
8. Other - Incl. Cryptocurrency


Country – Market breakup in 25 viewpoints:

North America

o United States
o Canada

Europe

o France
o Germany
o Italy
o Spain
o United Kingdom
o Belgium
o the Netherlands
o Turkey

Asia Pacific

o China
o Japan
o India
o Australia
o South Korea
o Thailand
o Malaysia
o Indonesia
o New Zealand

Latin America

o Brazil
o Mexico
o Argentina

Middle East & Africa

o South Africa
o Saudi Arabia
o United Arab Emirates


All the Key players have been covered from 4 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development & Strategies
• Product Portfolio
• Financial Insights


Company Analysis:

1. Rakuten
2. Amazon.com Inc.
3. Alibaba Group Holding Limited
4. eBay Inc.
5. Walmart Inc.
6. Zalando SE
7. Otto Group
8. JD.com, Inc



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global E-commerce Market

6. Market Share

6.1 Product Categories
6.2 Payment Mode
6.3 Country


7. Product Categories

7.1 Food and Beverage
7.2 Apparel and Accessories
7.3 Health and Personal Care and Beauty
7.4 Computer and Consumer Electronics
7.5 Office Equipment and Supplies
7.6 Toys and Hobby
7.7 Furniture and Home Furnishing
7.8 Books/Music/Video
7.9 Other


8. Payment Methods

8.1 Digital Wallet
8.2 Credit Card
8.3 Debit Card
8.4 Account-to-Account (A2A)
8.5 Buy Now, Pay Later (BNPL)
8.6 Cash on Delivery
8.7 Prepay
8.8 Other - Incl. Cryptocurrency


9. Country

9.1 North America

9.1.1 United States
9.1.2 Canada

9.2 Europe

9.2.1 France
9.2.2 Germany
9.2.3 Italy
9.2.4 Spain
9.2.5 United Kingdom
9.2.6 Norway
9.2.7 Netherlands
9.2.8 Turkey
9.2.9 Sweden
9.2.10 Switzerland
9.2.11 Russia

9.3 Asia Pacific

9.3.1 China
9.3.2 Japan
9.3.3 India
9.3.4 Australia
9.3.5 Korea
9.3.6 Israel

9.4 Latin America

9.4.1 Brazil
9.4.2 Mexico
9.4.3 Argentina

9.5 Middle East & Africa

9.5.1 South Africa
9.5.2 Saudi Arabia
9.5.3 UAE

9.6 Rest of the World


10. Porter’s Five Analysis

10.1 Bargaining Power of Buyers
10.2 Bargaining Power of Suppliers
10.3 Degree of Rivalry
10.4 Threat of New Entrants
10.5 Threat of Substitutes


11. SWOT Analysis

11.1 Strength
11.2 Weakness
11.3 Opportunity
11.4 Threat


12. Key Players Analysis

12.1 Rakuten Inc

12.1.1 Overview
12.1.2 Recent Development
12.1.3 Product Portfolio
12.1.4 Financial Insight

12.2 Amazon.com Inc.

12.2.1 Overview
12.2.2 Recent Development
12.2.3 Product Portfolio
12.2.4 Financial Insight

12.3 Alibaba Group Holding Limited

12.3.1 Overview
12.3.2 Recent Development
12.3.3 Product Portfolio
12.3.4 Financial Insight

12.4 eBay Inc.

12.4.1 Overview
12.4.2 Recent Development
12.4.3 Product Portfolio
12.4.4 Financial Insight

12.5 Walmart Inc.

12.5.1 Overview
12.5.2 Recent Development
12.5.3 Product Portfolio
12.5.4 Financial Insight

12.6 Zalando SE

12.6.1 Overview
12.6.2 Recent Development
12.6.3 Product Portfolio
12.6.4 Financial Insight

12.7 Otto Group

12.7.1 Overview
12.7.2 Recent Development
12.7.3 Product Portfolio
12.7.4 Financial Insight

12.8 JD.com, Inc.

12.8.1 Overview
12.8.2 Recent Development
12.8.3 Product Portfolio
12.8.4 Financial Insight

 

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