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PMS・月経健康サプリメント市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

PMS・月経健康サプリメント市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


PMS & Menstrual Health Supplements Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、PMS&月経健康サプリメントの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを詳細に分... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年7月22日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、PMS&月経健康サプリメントの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを詳細に分析し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界のPMS&月経健康サプリメント市場の成長軌道を予測する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

-PMS&月経健康サプリメント市場規模(2025E):257億米ドル
-市場予測値(2032F):257億米ドル381億米ドル
-世界市場成長率(CAGR 2025~2032): 5.7%

PMSと月経健康サプリメント市場 - レポートスコープ:

PMS&月経健康サプリメントは、月経前症状の緩和、ホルモンバランスの促進、全体的な健康増進など、女性の健康サポートに不可欠である。これらのサプリメントには、ビタミン、ミネラル、植物、およびチェストベリー、月見草オイル、マグネシウム、ビタミンB6などのハーブエキスが含まれていることが多い。市場は、薬局、スーパーマーケット、オンラインプラットフォーム、健康専門店など多様なチャネルにサービスを提供し、カプセル、錠剤、グミ、粉末、液体エキスなど様々な形態を提供している。市場拡大の背景には、女性の健康問題に対する意識の高まり、PMS症状の有病率の増加、自然食品や予防健康食品に対する消費者の関心の高まりがある。

市場成長の促進要因

特に、女性の健康と予防医療に対する消費者の関心の高まりが挙げられる。気分の変化、腹部膨満感、不快感などのPMS症状の有病率の高さが、効果的で自然な解決策に対する需要の拡大を促している。消費者のクリーンラベルや植物由来の製品に対する嗜好が、製品処方の革新を促している。さらに、ソーシャルメディアの影響力とターゲットを絞ったマーケティング・キャンペーンが知名度を高め、消費者の関与を促進している。電子商取引と定期購入モデルの成長は、市場へのリーチをさらに拡大し、製品の安定供給を保証している。

市場の阻害要因:

有望な成長見通しにもかかわらず、PMS&月経健康サプリメント市場は、規制の複雑さ、製品クレームの科学的検証、競争圧力などの課題に直面している。健康強調表示やラベリングに関する厳しい規制は、新製品のコスト増と市場投入期間の長期化を招く可能性がある。さらに、特定のハーブ成分に関する臨床エビデンスが不十分なため、消費者の信頼や専門家の推奨が制限される可能性がある。市場飽和と価格敏感性は、新規参入企業や市場シェア確保を目指す中小企業にとって課題となる。これらの障害を克服するためには、臨床研究への多額の投資、消費者との明確なコミュニケーション、強固な品質基準が必要となる。

市場機会:

PMS・月経健康サプリメント市場は、科学の進歩、消費者の期待の変化、小売環境の進化に牽引され、大きなビジネスチャンスをもたらしている。個別化された健康ソリューションやホルモンバランスへの関心の高まりは、オーダーメイドのサプリメント製剤への展望をもたらす。グミ、チュアブル、機能性飲料などのデリバリー形式の革新は、消費者の利便性とアドヒアランスを高める。さらに、月経の健康に対する意識の高まりと汚名返上は、市場の可能性を拡大している。企業がこのダイナミックな分野で新たな機会を捉え、競争上の優位性を維持するためには、パートナーシップ、デジタルヘルスツールへの投資、教育イニシアティブが不可欠となる。

本レポートで回答した主な質問

-PMSと月経健康サプリメント市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
-どのサプリメントの種類と成分が、さまざまな販売チャネルで消費者の支持を集めているか?
-技術の進歩はPMS&月経健康サプリメント市場の競争環境をどのように変えているか?
-PMS&月経健康サプリメント市場に貢献している主要プレーヤーは誰か?
-世界のPMS&月経健康サプリメント市場の新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

これらの企業は研究開発に投資し、チェストベリー、マグネシウム、ビタミンB6、アダプトゲンなど、月経症状をターゲットに臨床研究された成分を配合した先進的なサプリメントを開発している。女性の健康インフルエンサー、医療専門家、デジタルヘルスプラットフォームとのコラボレーションは、市場へのリーチとブランド・ロイヤルティを促進する。さらに、透明性、持続可能性、月経ウェルネスに関する消費者教育が重視されることで、市場の成長が促進され、急速に進化する月経健康サプリメントの状況に対する信頼が高まる。

主要企業のプロファイル

-ハーバライフ・インターナショナル・オブ・アメリカInc.
-ラエル
-ジム・ラボラトリーズ・リミテッド
-ワイルドニュートリション
-ペレルヘルス
-オーポジティブ
-アドバケアファーマ
-ファーマバイト
-ネイチャーズバウンティ
-アムウェイ・インディア・エンタープライゼズ社
-ユサナ・ヘルス
-ルーニ
-パワーグミ
-オガエニックス
-ヘルス&ハー社
-JSHealthビタミン
-エブリン・ヘルス

PMSと月経健康サプリメント市場調査セグメント化:

PMS&月経健康サプリメント市場は、多様な製品、成分、用途、流通チャネルを包含し、様々な消費者のニーズや嗜好に対応している。

製品別

-単一の栄養補助食品
-ビタミン
-ミネラル
-ハーブサプリメント
-その他
-複合栄養補助食品

消費者グループ別展望

-月経前症候群(PMS)
-更年期障害

剤形別

-カプセル/錠剤
-パウダー
-ソフトジェル
-その他

販売チャネル別

-病院薬局
-小売薬局
-オンライン薬局

地域別

-北米
-ヨーロッパ
-東アジア
-南アジア・オセアニア
-ラテンアメリカ
-中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.PMSと月経健康サプリメントの世界市場スナップショット、2025年と2032年
1.2.市場機会評価、2025年〜2032年、10億米ドル
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.主要トレンド
2.3.マクロ経済要因
2.3.1.世界各セクターの見通し
2.3.2.世界のGDP成長率見通し
2.4.COVID-19の影響分析
2.5.予測要因-関連性と影響
3.付加価値の洞察
3.1.製品採用分析
3.2.規制情勢
3.3.バリューチェーン分析
3.4.主要取引と合併
3.5.PESTLE分析
3.6.ポーターのファイブフォース分析
4.世界のPMSと月経健康サプリメント市場の展望
4.1.主要ハイライト
4.1.1.市場規模(10億米ドル)と前年比成長率
4.1.2.絶対額ビジネスチャンス
4.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
4.2.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、2019-2024年
4.2.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測、2025-2032年
4.3.世界のPMS・月経健康サプリメント市場の展望製品
4.3.1.序論/主な調査結果
4.3.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、製品別、2019年~2024年
4.3.3.市場規模(10億米ドル)分析および予測、製品別、2025-2032年
4.3.3.1.単一栄養補助食品
4.3.3.1.1.ビタミン
4.3.3.1.2.ミネラル
4.3.3.1.3.ハーブサプリメント
4.3.3.1.4.その他
4.3.3.2.複合栄養補助食品
4.3.4.市場魅力度分析:製品
4.4.PMS・月経健康サプリメントの世界市場展望:消費者グループの展望
4.4.1.序論/主な調査結果
4.4.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、消費者グループ別展望、2019年~2024年
4.4.3.市場規模(10億米ドル)分析と予測:消費者グループ別展望、2025年~2032年
4.4.3.1.月経前症候群(PMS)
4.4.3.2.更年期障害
4.4.4.市場魅力度分析:消費者グループの展望
4.5.PMSと月経健康サプリメントの世界市場展望:製剤
4.5.1.序論/主な調査結果
4.5.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、剤形別、2019年~2024年
4.5.3.市場規模(10億米ドル)の分析および予測:製剤別、2025年~2032年
4.5.3.1.カプセル/錠剤
4.5.3.2.粉末
4.5.3.3.ソフトジェル
4.5.3.4.その他
4.5.4.市場の魅力度分析製剤
4.6.PMS・月経健康サプリメントの世界市場展望:販売チャネル
4.6.1.はじめに/主な調査結果
4.6.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、販売チャネル別、2019年~2024年
4.6.3.市場規模(億米ドル)分析・予測:販売チャネル別、2025-2032年
4.6.3.1.病院薬局
4.6.3.2.小売薬局
4.6.3.3.オンライン薬局
4.6.4.市場の魅力度分析販売チャネル
5.PMSと月経健康サプリメントの世界市場展望:地域
5.1.主なハイライト
5.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、地域別、2019年~2024年
5.3.市場規模(10億米ドル)分析と予測、地域別、2025-2032年
5.3.1.北米
5.3.2.欧州
5.3.3.東アジア
5.3.4.南アジア・オセアニア
5.3.5.ラテンアメリカ
5.3.6.中東・アフリカ
5.4.市場魅力度分析:地域
6.北米のPMSと月経健康サプリ市場の展望
6.1.主なハイライト
6.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
6.2.1.国別
6.2.2.製品別
6.2.3.消費者グループ別展望
6.2.4.剤形別
6.2.5.販売チャネル別
6.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
6.3.1.米国
6.3.2.カナダ
6.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品別、2025年~2032年
6.4.1.単一の栄養補助食品
6.4.1.1.ビタミン
6.4.1.2.ミネラル
6.4.1.3.ハーブサプリメント
6.4.1.4.その他
6.4.2.複合栄養補助食品
6.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、消費者グループ別展望、2025~2032年
6.5.1.月経前症候群(PMS)
6.5.2.更年期障害
6.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製剤別、2025-2032年
6.6.1.カプセル/錠剤
6.6.2.粉末
6.6.3.ソフトジェル
6.6.4.その他
6.7.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025~2032年
6.7.1.病院薬局
6.7.2.小売薬局
6.7.3.オンライン薬局
6.8.市場魅力度分析
7.欧州PMS・月経健康サプリメント市場展望
7.1.主要ハイライト
7.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
7.2.1.国別
7.2.2.製品別
7.2.3.消費者グループ別展望
7.2.4.剤形別
7.2.5.販売チャネル別
7.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
7.3.1.ドイツ
7.3.2.フランス
7.3.3.イギリス
7.3.4.イタリア
7.3.5.スペイン
7.3.6.ロシア
7.3.7.トルコ
7.3.8.その他のヨーロッパ
7.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品別、2025~2032年
7.4.1.単一栄養補助食品
7.4.1.1.ビタミン
7.4.1.2.ミネラル
7.4.1.3.ハーブサプリメント
7.4.1.4.その他
7.4.2.複合栄養補助食品
7.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、消費者グループ別展望、2025~2032年
7.5.1.月経前症候群(PMS)
7.5.2.更年期障害
7.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製剤別、2025-2032年
7.6.1.カプセル/錠剤
7.6.2.粉末
7.6.3.ソフトジェル
7.6.4.その他
7.7.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025~2032年
7.7.1.病院薬局
7.7.2.小売薬局
7.7.3.オンライン薬局
7.8.市場魅力度分析
8.東アジアのPMS・月経健康サプリメント市場展望
8.1.主要ハイライト
8.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
8.2.1.国別
8.2.2.製品別
8.2.3.消費者グループ別展望
8.2.4.剤形別
8.2.5.販売チャネル別
8.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
8.3.1.中国
8.3.2.日本
8.3.3.韓国
8.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品別、2025年~2032年
8.4.1.単一栄養補助食品
8.4.1.1.ビタミン
8.4.1.2.ミネラル
8.4.1.3.ハーブサプリメント
8.4.1.4.その他
8.4.2.複合栄養補助食品
8.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、消費者グループ別展望、2025~2032年
8.5.1.月経前症候群(PMS)
8.5.2.更年期障害
8.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製剤別、2025-2032年
8.6.1.カプセル/錠剤
8.6.2.粉末
8.6.3.ソフトジェル
8.6.4.その他
8.7.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025~2032年
8.7.1.病院薬局
8.7.2.小売薬局
8.7.3.オンライン薬局
8.8.市場魅力度分析
9.南アジア・オセアニアPMS・月経健康サプリメント市場展望
9.1.主要ハイライト
9.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
9.2.1.国別
9.2.2.製品別
9.2.3.消費者グループ別展望
9.2.4.剤形別
9.2.5.販売チャネル別
9.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025年~2032年
9.3.1.インド
9.3.2.東南アジア
9.3.3.ニュージーランド
9.3.4.その他の南アジア・オセアニア
9.4.市場規模(10億米ドル)の分析と予測、製品別、2025~2032年
9.4.1.単一栄養補助食品
9.4.1.1.ビタミン
9.4.1.2.ミネラル
9.4.1.3.ハーブサプリメント
9.4.1.4.その他
9.4.2.複合栄養補助食品
9.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、消費者グループ別展望、2025~2032年
9.5.1.月経前症候群(PMS)
9.5.2.更年期障害
9.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製剤別、2025-2032年
9.6.1.カプセル/錠剤
9.6.2.粉末
9.6.3.ソフトジェル
9.6.4.その他
9.7.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025~2032年
9.7.1.病院薬局
9.7.2.小売薬局
9.7.3.オンライン薬局
9.8.市場魅力度分析
10.ラテンアメリカのPMSと月経健康サプリメント市場展望
10.1.主要ハイライト
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
10.2.1.国別
10.2.2.製品別
10.2.3.消費者グループ別展望
10.2.4.剤形別
10.2.5.販売チャネル別
10.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
10.3.1.ブラジル
10.3.2.メキシコ
10.3.3.その他のラテンアメリカ
10.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品別、2025-2032年
10.4.1.単一栄養補助食品
10.4.1.1.ビタミン
10.4.1.2.ミネラル
10.4.1.3.ハーブサプリメント
10.4.1.4.その他
10.4.2.複合栄養補助食品
10.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、消費者グループ別展望、2025~2032年
10.5.1.月経前症候群(PMS)
10.5.2.更年期障害
10.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製剤別、2025-2032年
10.6.1.カプセル/錠剤
10.6.2.粉末
10.6.3.ソフトジェル
10.6.4.その他
10.7.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025~2032年
10.7.1.病院薬局
10.7.2.小売薬局
10.7.3.オンライン薬局
10.8.市場魅力度分析
11.中東・アフリカのPMS・月経健康サプリメント市場展望
11.1.主要ハイライト
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
11.2.1.国別
11.2.2.製品別
11.2.3.消費者グループ別展望
11.2.4.剤形別
11.2.5.販売チャネル別
11.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
11.3.1.GCC諸国
11.3.2.エジプト
11.3.3.南アフリカ
11.3.4.北アフリカ
11.3.5.その他の中東・アフリカ
11.4.市場規模(10億米ドル)の分析と予測、製品別、2025~2032年
11.4.1.単一栄養補助食品
11.4.1.1.ビタミン
11.4.1.2.ミネラル
11.4.1.3.ハーブサプリメント
11.4.1.4.その他
11.4.2.複合栄養補助食品
11.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、消費者グループ別展望、2025~2032年
11.5.1.月経前症候群(PMS)
11.5.2.更年期障害
11.6.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製剤別、2025-2032年
11.6.1.カプセル/錠剤
11.6.2.粉末
11.6.3.ソフトジェル
11.6.4.その他
11.7.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025~2032年
11.7.1.病院薬局
11.7.2.小売薬局
11.7.3.オンライン薬局
11.8.市場魅力度分析
12.競争環境
12.1.市場シェア分析、2024年
12.2.市場構造
12.2.1.市場別競争激化度マッピング
12.2.2.競争ダッシュボード
12.3.企業プロフィール(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
12.3.1.ハーバライフ・インターナショナル・オブ・アメリカ
12.3.1.1.概要
12.3.1.2.セグメントと製品
12.3.1.3.主要財務データ
12.3.1.4.市場動向
12.3.1.5.市場戦略
12.3.2.ラエル
12.3.3.ジム・ラボラトリーズ・リミテッド
12.3.4.ワイルドニュートリション
12.3.5.ペレルヘルス
12.3.6.株式会社オーポジティブ
12.3.7.アドバケアファーマ
12.3.8.ファーマバイト
12.3.9.ネイチャーズ・バウンティ
12.3.10.アムウェイ・インディア・エンタープライゼズ社
12.3.11.ユサナ・ヘルス
12.3.12.ルーニ
12.3.13.パワーグミ
12.3.14.オガエニックス
12.3.15.ヘルス&ハー社
12.3.16.JSHealthビタミン
12.3.17.エブリン・ヘルス
13.付録
13.1.調査方法
13.2.調査の前提
13.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global market for PMS & menstrual health supplements. The report provides an in-depth analysis of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering detailed insights into the market’s structure. This research publication presents exclusive data and statistics forecasting the growth trajectory of the global PMS & menstrual health supplements market from 2025 to 2032.

Key Insights:

•PMS & Menstrual Health Supplements Market Size (2025E): USD 25.7 Billion
•Projected Market Value (2032F): USD 38.1 Billion
•Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 5.7%

PMS & Menstrual Health Supplements Market - Report Scope:

PMS & menstrual health supplements are essential in supporting women’s health by alleviating premenstrual symptoms, promoting hormonal balance, and enhancing overall wellbeing. These supplements often include vitamins, minerals, botanicals, and herbal extracts like chasteberry, evening primrose oil, magnesium, and vitamin B6. The market serves diverse channels such as pharmacies, supermarkets, online platforms, and specialty health stores, offering various forms, including capsules, tablets, gummies, powders, and liquid extracts. Market expansion is driven by rising awareness of women’s health issues, increasing prevalence of PMS symptoms, and growing consumer interest in natural and preventive health products.

Market Growth Drivers:

Several factors are fueling growth in the global PMS & menstrual health supplements market, notably increasing consumer focus on women’s health and preventive care. The high prevalence of PMS symptoms—including mood changes, bloating, and discomfort—is prompting greater demand for effective, natural solutions. Consumers’ preference for clean-label and plant-based products is stimulating innovation in product formulations. Additionally, social media influence and targeted marketing campaigns are boosting visibility and driving consumer engagement. Growth in e-commerce and subscription-based models is further expanding market reach and ensuring steady product availability.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the PMS & menstrual health supplements market faces challenges such as regulatory complexities, scientific validation of product claims, and competitive pressures. Strict regulations concerning health claims and labeling can result in increased costs and longer time-to-market for new products. Furthermore, insufficient clinical evidence for certain herbal ingredients can limit consumer trust and professional recommendations. Market saturation and price sensitivity pose challenges for new entrants and smaller players aiming to secure market share. Overcoming these obstacles requires significant investment in clinical research, clear communication with consumers, and robust quality standards.

Market Opportunities:

The PMS & menstrual health supplements market presents significant opportunities driven by advances in science, shifting consumer expectations, and evolving retail landscapes. Growing interest in personalized health solutions and hormone balance offers prospects for tailored supplement formulations. Innovations in delivery formats—such as gummies, chewables, and functional beverages—enhance consumer convenience and adherence. Additionally, increased awareness and destigmatization of menstrual health are expanding the market’s potential. Partnerships, investment in digital health tools, and educational initiatives will be essential for companies to capture emerging opportunities and sustain competitive advantage in this dynamic sector.

Key Questions Answered in the Report:

•What are the primary factors driving the growth of the PMS & menstrual health supplements market globally?
•Which supplement types and ingredients are driving consumer adoption across different sales channels?
•How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the PMS & menstrual health supplements market?
•Who are the key players contributing to the PMS & menstrual health supplements market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
•What are the emerging trends and future prospects in the global PMS & menstrual health supplements market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

These companies invest in R&D to develop advanced supplement blends incorporating clinically studied ingredients such as chasteberry, magnesium, vitamin B6, and adaptogens targeting menstrual symptoms. Collaborations with women’s health influencers, healthcare professionals, and digital health platforms facilitate market reach and brand loyalty. Moreover, emphasis on transparency, sustainability, and educating consumers on menstrual wellness fosters market growth and enhances trust in the rapidly evolving menstrual health supplements landscape.

Key Companies Profiled:

•Herbalife International of America, Inc.
•Rael
•ZIM LABORATORIES LIMITED
•Wild Nutrition® Ltd
•Perelel Health
•O POSITIV, INC.
•AdvaCare Pharma
•Pharmavite
•Nature's Bounty
•Amway India Enterprises Pvt. Ltd.
•USANA Health
•Looni
•Power Gummies
•Ogaenics
•Health and Her Ltd.
•JSHealth Vitamins
•Evelyn Health

PMS & Menstrual Health Supplements Market Research Segmentation:

The PMS & menstrual health supplements market encompasses a diverse range of products, ingredients, applications, and distribution channels, addressing various consumer needs and preferences.

By Product

•Single Nutritional Supplements
•Vitamins
•Minerals
•Herbal Supplements
•Others
•Combined Nutritional Supplements

By Consumer Group Outlook

•Premenstrual Syndrome (PMS)
•Perimenopause

By Formulation

•Capsules/Tablets
•Powder
•Softgels
•Others

By Sales Channel

•Hospital Pharmacies
•Retail Pharmacies
•Online Pharmacies

By Region

•North America
•Europe
•East Asia
•South Asia and Oceania
•Latin America
•Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global PMS & Menstrual Health Supplements Market Snapshot, 2025 and 2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025-2032, US$ Bn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Key Trends
2.3. Macro-Economic Factors
2.3.1. Global Sectorial Outlook
2.3.2. Global GDP Growth Outlook
2.4. COVID-19 Impact Analysis
2.5. Forecast Factors - Relevance and Impact
3. Value Added Insights
3.1. Product Adoption Analysis
3.2. Regulatory Landscape
3.3. Value Chain Analysis
3.4. Key Deals and Mergers
3.5. PESTLE Analysis
3.6. Porter’s Five Force Analysis
4. Global PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook
4.1. Key Highlights
4.1.1. Market Size (US$ Bn) and Y-o-Y Growth
4.1.2. Absolute $ Opportunity
4.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
4.2.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, 2019-2024
4.2.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, 2025-2032
4.3. Global PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook: Product
4.3.1. Introduction / Key Findings
4.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Product, 2019-2024
4.3.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product, 2025-2032
4.3.3.1. Single Nutritional Supplements
4.3.3.1.1. Vitamins
4.3.3.1.2. Minerals
4.3.3.1.3. Herbal Supplements
4.3.3.1.4. Others
4.3.3.2. Combined Nutritional Supplements
4.3.4. Market Attractiveness Analysis: Product
4.4. Global PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook: Consumer Group Outlook
4.4.1. Introduction / Key Findings
4.4.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Consumer Group Outlook, 2019-2024
4.4.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Consumer Group Outlook, 2025-2032
4.4.3.1. Premenstrual Syndrome (PMS)
4.4.3.2. Perimenopause
4.4.4. Market Attractiveness Analysis: Consumer Group Outlook
4.5. Global PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook: Formulation
4.5.1. Introduction / Key Findings
4.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Formulation, 2019-2024
4.5.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Formulation, 2025-2032
4.5.3.1. Capsules/Tablets
4.5.3.2. Powder
4.5.3.3. Softgels
4.5.3.4. Others
4.5.4. Market Attractiveness Analysis: Formulation
4.6. Global PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook: Sales channel
4.6.1. Introduction / Key Findings
4.6.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Sales channel, 2019-2024
4.6.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales channel, 2025-2032
4.6.3.1. Hospital Pharmacies
4.6.3.2. Retail Pharmacies
4.6.3.3. Online Pharmacies
4.6.4. Market Attractiveness Analysis: Sales channel
5. Global PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook: Region
5.1. Key Highlights
5.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Region, 2019-2024
5.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Region, 2025-2032
5.3.1. North America
5.3.2. Europe
5.3.3. East Asia
5.3.4. South Asia and Oceania
5.3.5. Latin America
5.3.6. Middle East & Africa
5.4. Market Attractiveness Analysis: Region
6. North America PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook
6.1. Key Highlights
6.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
6.2.1. By Country
6.2.2. By Product
6.2.3. By Consumer Group Outlook
6.2.4. By Formulation
6.2.5. By Sales channel
6.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
6.3.1. U.S.
6.3.2. Canada
6.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product, 2025-2032
6.4.1. Single Nutritional Supplements
6.4.1.1. Vitamins
6.4.1.2. Minerals
6.4.1.3. Herbal Supplements
6.4.1.4. Others
6.4.2. Combined Nutritional Supplements
6.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Consumer Group Outlook, 2025-2032
6.5.1. Premenstrual Syndrome (PMS)
6.5.2. Perimenopause
6.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Formulation, 2025-2032
6.6.1. Capsules/Tablets
6.6.2. Powder
6.6.3. Softgels
6.6.4. Others
6.7. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales channel, 2025-2032
6.7.1. Hospital Pharmacies
6.7.2. Retail Pharmacies
6.7.3. Online Pharmacies
6.8. Market Attractiveness Analysis
7. Europe PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook
7.1. Key Highlights
7.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
7.2.1. By Country
7.2.2. By Product
7.2.3. By Consumer Group Outlook
7.2.4. By Formulation
7.2.5. By Sales channel
7.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
7.3.1. Germany
7.3.2. France
7.3.3. U.K.
7.3.4. Italy
7.3.5. Spain
7.3.6. Russia
7.3.7. Turkey
7.3.8. Rest of Europe
7.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product, 2025-2032
7.4.1. Single Nutritional Supplements
7.4.1.1. Vitamins
7.4.1.2. Minerals
7.4.1.3. Herbal Supplements
7.4.1.4. Others
7.4.2. Combined Nutritional Supplements
7.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Consumer Group Outlook, 2025-2032
7.5.1. Premenstrual Syndrome (PMS)
7.5.2. Perimenopause
7.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Formulation, 2025-2032
7.6.1. Capsules/Tablets
7.6.2. Powder
7.6.3. Softgels
7.6.4. Others
7.7. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales channel, 2025-2032
7.7.1. Hospital Pharmacies
7.7.2. Retail Pharmacies
7.7.3. Online Pharmacies
7.8. Market Attractiveness Analysis
8. East Asia PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook
8.1. Key Highlights
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
8.2.1. By Country
8.2.2. By Product
8.2.3. By Consumer Group Outlook
8.2.4. By Formulation
8.2.5. By Sales channel
8.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
8.3.1. China
8.3.2. Japan
8.3.3. South Korea
8.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product, 2025-2032
8.4.1. Single Nutritional Supplements
8.4.1.1. Vitamins
8.4.1.2. Minerals
8.4.1.3. Herbal Supplements
8.4.1.4. Others
8.4.2. Combined Nutritional Supplements
8.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Consumer Group Outlook, 2025-2032
8.5.1. Premenstrual Syndrome (PMS)
8.5.2. Perimenopause
8.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Formulation, 2025-2032
8.6.1. Capsules/Tablets
8.6.2. Powder
8.6.3. Softgels
8.6.4. Others
8.7. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales channel, 2025-2032
8.7.1. Hospital Pharmacies
8.7.2. Retail Pharmacies
8.7.3. Online Pharmacies
8.8. Market Attractiveness Analysis
9. South Asia & Oceania PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook
9.1. Key Highlights
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
9.2.1. By Country
9.2.2. By Product
9.2.3. By Consumer Group Outlook
9.2.4. By Formulation
9.2.5. By Sales channel
9.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
9.3.1. India
9.3.2. Southeast Asia
9.3.3. ANZ
9.3.4. Rest of South Asia & Oceania
9.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product, 2025-2032
9.4.1. Single Nutritional Supplements
9.4.1.1. Vitamins
9.4.1.2. Minerals
9.4.1.3. Herbal Supplements
9.4.1.4. Others
9.4.2. Combined Nutritional Supplements
9.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Consumer Group Outlook, 2025-2032
9.5.1. Premenstrual Syndrome (PMS)
9.5.2. Perimenopause
9.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Formulation, 2025-2032
9.6.1. Capsules/Tablets
9.6.2. Powder
9.6.3. Softgels
9.6.4. Others
9.7. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales channel, 2025-2032
9.7.1. Hospital Pharmacies
9.7.2. Retail Pharmacies
9.7.3. Online Pharmacies
9.8. Market Attractiveness Analysis
10. Latin America PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook
10.1. Key Highlights
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
10.2.1. By Country
10.2.2. By Product
10.2.3. By Consumer Group Outlook
10.2.4. By Formulation
10.2.5. By Sales channel
10.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
10.3.1. Brazil
10.3.2. Mexico
10.3.3. Rest of Latin America
10.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product, 2025-2032
10.4.1. Single Nutritional Supplements
10.4.1.1. Vitamins
10.4.1.2. Minerals
10.4.1.3. Herbal Supplements
10.4.1.4. Others
10.4.2. Combined Nutritional Supplements
10.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Consumer Group Outlook, 2025-2032
10.5.1. Premenstrual Syndrome (PMS)
10.5.2. Perimenopause
10.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Formulation, 2025-2032
10.6.1. Capsules/Tablets
10.6.2. Powder
10.6.3. Softgels
10.6.4. Others
10.7. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales channel, 2025-2032
10.7.1. Hospital Pharmacies
10.7.2. Retail Pharmacies
10.7.3. Online Pharmacies
10.8. Market Attractiveness Analysis
11. Middle East & Africa PMS & Menstrual Health Supplements Market Outlook
11.1. Key Highlights
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
11.2.1. By Country
11.2.2. By Product
11.2.3. By Consumer Group Outlook
11.2.4. By Formulation
11.2.5. By Sales channel
11.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
11.3.1. GCC Countries
11.3.2. Egypt
11.3.3. South Africa
11.3.4. Northern Africa
11.3.5. Rest of Middle East & Africa
11.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product, 2025-2032
11.4.1. Single Nutritional Supplements
11.4.1.1. Vitamins
11.4.1.2. Minerals
11.4.1.3. Herbal Supplements
11.4.1.4. Others
11.4.2. Combined Nutritional Supplements
11.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Consumer Group Outlook, 2025-2032
11.5.1. Premenstrual Syndrome (PMS)
11.5.2. Perimenopause
11.6. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Formulation, 2025-2032
11.6.1. Capsules/Tablets
11.6.2. Powder
11.6.3. Softgels
11.6.4. Others
11.7. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales channel, 2025-2032
11.7.1. Hospital Pharmacies
11.7.2. Retail Pharmacies
11.7.3. Online Pharmacies
11.8. Market Attractiveness Analysis
12. Competition Landscape
12.1. Market Share Analysis, 2024
12.2. Market Structure
12.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
12.2.2. Competition Dashboard
12.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
12.3.1. Herbalife International of America, Inc.
12.3.1.1. Overview
12.3.1.2. Segments and Product
12.3.1.3. Key Financials
12.3.1.4. Market Developments
12.3.1.5. Market Strategy
12.3.2. Rael
12.3.3. ZIM LABORATORIES LIMITED
12.3.4. Wild Nutrition® Ltd
12.3.5. Perelel Health
12.3.6. O POSITIV, INC.
12.3.7. AdvaCare Pharma
12.3.8. Pharmavite
12.3.9. Nature's Bounty
12.3.10. Amway India Enterprises Pvt. Ltd.
12.3.11. USANA Health
12.3.12. Looni
12.3.13. Power Gummies
12.3.14. Ogaenics
12.3.15. Health and Her Ltd.
12.3.16. JSHealth Vitamins
12.3.17. Evelyn Health
13. Appendix
13.1. Research Methodology
13.2. Research Assumptions
13.3. Acronyms and Abbreviations

 

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