世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スイスのスポーツニュートリション市場:製品タイプ、用途、最終用途別:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025-2032年

スイスのスポーツニュートリション市場:製品タイプ、用途、最終用途別:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025-2032年


Switzerland Sports Nutrition Market by Product Type, Application, and End-Use: Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、スイスのスポーツニュートリション市場に関する包括的な調査レポートを発表し、原動力、新たな動向、機会、課題など、主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年7月7日 US$2,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常3-5営業日以内 179 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、スイスのスポーツニュートリション市場に関する包括的な調査レポートを発表し、原動力、新たな動向、機会、課題など、主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供しました。当レポートは、市場展望の詳細な理解を提供し、関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう支援します。

主な洞察

- スイスのスポーツ栄養市場規模(2025E):250.9百万米ドル
- 予測市場価値(2032F):US$ 250.9 Mn:3億7230万米ドル
- 市場成長率(CAGR 2025~2032): 5.8%

スイスのスポーツ栄養市場 - レポートスコープ

スイスのスポーツ栄養市場は、運動能力の向上、回復の促進、総合的なフィットネス目標のサポートを目的とした製品で構成されている。これらには、エネルギーブースター、タンパク質豊富なパウダー、バー、錠剤、液体など様々な形態で入手可能な回復サプリメントが含まれる。健康志向の高まり、フィットネス・レジームの人気、プロスポーツやレクリエーション・スポーツへの参加者の増加に後押しされ、この市場は着実に拡大している。Eコマース・プラットフォームや、風味や配合の革新により、消費者のアクセスや関与がさらに高まっている。

市場成長の促進要因:

スイスのスポーツ栄養市場の成長は、あらゆる年齢層における健康意識の高まりとフィットネス・トレンドが主な要因となっている。フィットネス愛好家やアスリート人口の増加が、パフォーマンス向上や回復をサポートする製品に対する需要を促進している。さらに、ジム文化やアクティブなライフスタイルの台頭が、可処分所得の増加と相まって、市場の拡大を支えている。植物性プロテインやクリーンラベル製品など、製品処方の革新は、進化する消費者の嗜好に合致している。さらに、オンライン小売や消費者直販モデルの成長が、スポーツ栄養をより身近なものにしている。

市場の阻害要因:

市場の勢いはあるものの、成長を妨げる可能性のある課題もある。特に高級サプリメントや特殊なサプリメントについては、製品コストが高いため、価格に敏感な消費者が敬遠する可能性がある。また、スイスにおける規制の精査や表示要件は、新規参入企業の市場参入や製品開発を複雑にする可能性がある。さらに、製品の有効性や安全性に関して消費者が懐疑的であることが、信頼やブランド・ロイヤルティに影響を及ぼす可能性もある。特定の人口層、特に高齢者や運動不足の人々の間で認知度が低いため、市場への本格的な浸透には限界がある。

市場機会:

スイスのスポーツ栄養市場は、特に消費者が個別化された機能的栄養を求めるようになり、ビジネスチャンスが広がっている。ビーガン、オーガニック、クリーンラベルのサプリメントに対する需要の高まりは、イノベーションの道を開く。フィットネス・インフルエンサー、スポーツ・チーム、医療専門家とのパートナーシップは、ブランドの信頼性を高め、市場へのリーチを拡大するのに役立つ。さらに、腸の健康、免疫力向上製品、アダプトゲンといった新たなトレンドを取り込むことで、製品の多様化が可能になる。未開拓の小売業態への進出やデジタルヘルス・プラットフォームの活用は、長期的な市場成長をさらに後押しする。

本レポートで扱う主な質問

- スイスのスポーツ栄養市場の成長を促す主な要因は何か?
- 最も需要の高い製品セグメントと販売チャネルは?
- 進化する消費者の嗜好はどのように市場革新を形成しているのか?
- スイスのスポーツ栄養市場の主要プレーヤーは誰で、どのような戦略で競争力を維持しているのか?
- 市場環境に影響を与えると予想される将来の動向と予測は?

競争情報とビジネス戦略

Glanbia PLC、Nestlé S.A.、Herbalife International、Sponser Sport Food AGなど、スイスのスポーツ栄養市場の大手企業は、競争力を維持するため、製品のイノベーション、クリーンラベル原料、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は、アスリートと健康志向の消費者の両方に対応する機能的でおいしい製剤を開発するために研究開発に投資している。オンライン販売チャネルの拡大、個々のフィットネス・ニーズに合わせた製品のバンドル、インフルエンサーマーケティングは、採用されている主要な戦術である。ブランドはまた、消費者の価値観の変化に合わせて、透明性と持続可能性を強調している。

本レポートの対象企業

- グランビアPLC
- モンデリーズ・インターナショナル
- ハーバライフ・インターナショナル
- スポンサースポーツフードAG
- ニュートリアスレチック
- ネスレS.A.
- アムウェイ
- THGニュートリション・リミテッド
- パワーフードAG
- ザ・クオリティ・グループ
- ニュートラボルト
- アクティブニュートリションインターナショナルGmbH

スイスのスポーツ栄養業界のセグメンテーション:

機能別:

- エネルギー補給
- 水分補給
- プレワークアウト
- 疲労回復
- 体重管理

形態別

- 液体
- バー
- 粉末
- 錠剤/カプセル

フレーバー別

- ナチュラル
- 人工

微量栄養素別

- タンパク質
- ビタミン
- ミネラル
- 微量元素
- その他

販売チャネル別

- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- 専門店
- 薬局
- オンライン小売
- その他



ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.スイスのスポーツ栄養市場のスナップショット、2025年と2032年
1.2.市場機会評価、2025年〜2032年、US$ Mn
1.3.主な市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.スポーツ栄養市場バリューチェーン
2.3.1.主要プレーヤー一覧
2.3.2.主要流通業者のリスト
2.4.予測要因-関連性と影響
2.5.Covid-19の影響評価
2.6.PESTLE分析
2.7.ポーターファイブフォース分析
2.8.製品のUSP/特徴
3.消費者行動分析
3.1.消費者の購買嗜好
3.2.消費者の購買選好に影響を与える要因とその関連性
4.価格動向分析、2019-2032年
4.1.価格に影響を与える主な要因
4.2.機能・形態別価格
5.スイスのスポーツ栄養市場の展望
5.1.市場規模(百万米ドル)の分析と予測
5.1.1.過去の市場規模(US$ Mn)分析、2019-2024年
5.1.2.市場規模(US$ Mn)の分析と予測、2025-2032年
5.2.スイスのスポーツ栄養市場の展望機能
5.2.1.過去の市場規模(US$ Mn)分析、機能別、2019-2024年
5.2.2.市場規模(US$ Mn)の分析および予測:機能別、2025-2032年
5.2.2.1.エネルギー補給
5.2.2.2.水分補給
5.2.2.3.プレワークアウト
5.2.2.4.リカバリー
5.2.2.5.体重管理
5.2.3.市場の魅力度分析機能
5.3.スイスのスポーツ栄養市場の展望形態
5.3.1.過去の市場規模(US$ Mn)分析、形態別、2019年~2024年
5.3.2.市場規模(US$ Mn)の分析および予測:形態別、2025-2032年
5.3.2.1.液体
5.3.2.2.バー
5.3.2.3.パウダー
5.3.2.4.錠剤/カプセル
5.3.3.市場の魅力度分析形態
5.4.スイスのスポーツ栄養市場の展望フレーバー
5.4.1.過去の市場規模(US$ Mn)分析、フレーバー別、2019年〜2024年
5.4.2.市場規模(US$ Mn)の分析および予測:フレーバー別、2025-2032年
5.4.2.1.ナチュラル
5.4.2.2.人工
5.4.3.市場魅力度分析:フレーバー
5.5.スイスのスポーツ栄養市場の展望微量栄養素
5.5.1.過去の市場規模(US$ Mn)分析、微量栄養素別、2019年~2024年
5.5.2.市場規模(US$ Mn)の分析および予測:微量栄養素別、2025年~2032年
5.5.2.1.タンパク質
5.5.2.2.ビタミン
5.5.2.3.ミネラル
5.5.2.4.微量元素
5.5.2.5.その他
5.5.3.市場の魅力度分析:微量栄養素
5.6.スイスのスポーツ栄養市場の展望販売チャネル
5.6.1.過去の市場規模(US$ Mn)分析、販売チャネル別、2019年~2024年
5.6.2.市場規模(US$ Mn)の分析および予測:販売チャネル別、2025-2032年
5.6.2.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
5.6.2.2.コンビニエンスストア
5.6.2.3.専門店
5.6.2.4.薬局
5.6.2.5.オンライン小売
5.6.2.6.その他
5.6.3.市場魅力度分析販売チャネル
6.競争環境
6.1.市場シェア分析、2025年
6.2.市場構造
6.2.1.市場別競争激化度マッピング
6.2.2.競争ダッシュボード
6.3.企業プロフィール(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
6.3.1.グランビアPLC
6.3.1.1.概要
6.3.1.2.セグメントと機能
6.3.1.3.主要財務データ
6.3.1.4.市場動向
6.3.1.5.市場戦略
6.3.2.モンデリーズ・インターナショナル
6.3.3.ハーバライフ・インターナショナル
6.3.4.スポンサースポーツフードAG
6.3.5.ニュートリアスレチック
6.3.6.ネスレS.A.
6.3.7.アムウェイ
6.3.8.THGニュートリション・リミテッド
6.3.9.パワーフードAG
6.3.10.ザ・クオリティ・グループ
6.3.11.ニュートラボルト
6.3.12.アクティブ・ニュートリション・インターナショナルGmbH
6.3.13.その他
7.付録
7.1.調査方法
7.2.調査の前提
7.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the Switzerland Sports Nutrition Market, providing an in-depth analysis of key market dynamics, including driving forces, emerging trends, opportunities, and challenges. This report offers a detailed understanding of the market landscape, helping stakeholders make well-informed decisions.

Key Insights:

• Switzerland Sports Nutrition Market Size (2025E): US$ 250.9 Mn
• Projected Market Value (2032F): US$ 372.3 Mn
• Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 5.8%

Switzerland Sports Nutrition Market – Report Scope:

The Switzerland sports nutrition market consists of products designed to improve athletic performance, promote recovery, and support overall fitness goals. These include energy boosters, protein-rich powders, and recovery supplements available in various forms like bars, tablets, and liquids. Driven by growing health consciousness, the popularity of fitness regimes, and a rise in professional and recreational sports participation, this market is expanding steadily. E-commerce platforms and innovations in flavor and formulation are further enhancing consumer access and engagement.

Market Growth Drivers:

The growth of the Switzerland sports nutrition market is primarily fueled by increasing health awareness and fitness trends across all age groups. A growing population of fitness enthusiasts and athletes is driving demand for performance-enhancing and recovery-supporting products. Additionally, the rise of gym culture and active lifestyles, coupled with greater disposable income, is supporting market expansion. Innovations in product formulations, such as plant-based proteins and clean-label products, are aligning with evolving consumer preferences. Furthermore, the growth of online retail and direct-to-consumer models is making sports nutrition more accessible.

Market Restraints:

Despite positive momentum, the market faces certain challenges that could hinder growth. High product costs, especially for premium or specialized supplements, may deter price-sensitive consumers. Regulatory scrutiny and labeling requirements in Switzerland can also complicate market entry and product development for new players. Furthermore, consumer skepticism regarding product efficacy and safety can impact trust and brand loyalty. Limited awareness in certain demographic segments, particularly among older populations or non-athletic individuals, restricts full market penetration.

Market Opportunities:

Opportunities within the Switzerland sports nutrition market are abundant, particularly as consumers seek personalized, functional nutrition. The growing demand for vegan, organic, and clean-label supplements presents an avenue for innovation. Partnerships with fitness influencers, sports teams, and healthcare professionals can help brands build credibility and market reach. Moreover, tapping into emerging trends such as gut health, immunity-boosting products, and adaptogens can diversify product offerings. Expansion into untapped retail formats and leveraging digital health platforms can further support long-term market growth.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the Switzerland sports nutrition market's growth?
• Which product segments and sales channels are experiencing the highest demand?
• How are evolving consumer preferences shaping market innovations?
• Who are the key players in the Switzerland sports nutrition market, and what strategies are they using to remain competitive?
• What future trends and projections are expected to influence the market landscape?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading companies in the Switzerland sports nutrition market, such as Glanbia PLC, Nestlé S.A., Herbalife International, and Sponser Sport Food AG, are focusing on product innovation, clean-label ingredients, and strategic partnerships to maintain competitiveness. These companies are investing in R&D to develop functional and tasty formulations that cater to both athletes and health-conscious consumers. Expansion of online sales channels, bundling of products for personalized fitness needs, and influencer marketing are key tactics being employed. Brands are also emphasizing transparency and sustainability to align with shifting consumer values.

Companies Covered in This Report:

• Glanbia PLC
• Mondelez International
• Herbalife International, Inc.
• Sponser Sport Food AG
• Nutriathletic
• Nestlé S.A.
• Amway
• THG Nutrition Limited
• PowerFood AG
• The Quality Group
• Nutrabolt
• Active Nutrition International GmbH

Switzerland Sports Nutrition Industry Segmentation:

By Function:

• Energy Boost
• Rehydration
• Pre-workout
• Recovery
• Weight Management

By Form:

• Liquid
• Bar
• Powder
• Tablets/Capsules

By Flavor:

• Natural
• Artificial

By Micronutrients:

• Proteins
• Vitamins
• Minerals
• Trace Elements
• Others

By Sales Channel:

• Hypermarket/Supermarket
• Convenience Store
• Specialty Store
• Pharmacy Store
• Online Retail
• Others



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Switzerland Sports Nutrition Market Snapshot, 2025 and 2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025-2032, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Sports Nutrition Market: Value Chain
2.3.1. List of key players
2.3.2. List of key distributors
2.4. Forecast Factors – Relevance and Impact
2.5. Covid-19 Impact Assessment
2.6. PESTLE Analysis
2.7. Porter Five Force’s Analysis
2.8. Product USPs/Features
3. Consumer Behavior Analysis
3.1. Consumer Buying Preferences
3.2. Factors Impacting Consumer Buying Preference and Their Relevance
4. Price Trend Analysis, 2019-2032
4.1. Key Factors Impacting Prices
4.2. Prices by Function/Form
5. Switzerland Sports Nutrition Market Outlook
5.1. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast
5.1.1. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, 2019-2024
5.1.2. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, 2025–2032
5.2. Switzerland Sports Nutrition Market Outlook: Function
5.2.1. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Function, 2019-2024
5.2.2. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Function, 2025–2032
5.2.2.1. Energy Boost
5.2.2.2. Rehydration
5.2.2.3. Pre-workout
5.2.2.4. Recovery
5.2.2.5. Weight Management
5.2.3. Market Attractiveness Analysis: Function
5.3. Switzerland Sports Nutrition Market Outlook: Form
5.3.1. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Form, 2019-2024
5.3.2. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Form, 2025–2032
5.3.2.1. Liquid
5.3.2.2. Bar
5.3.2.3. Powder
5.3.2.4. Tablets/Capsules
5.3.3. Market Attractiveness Analysis: Form
5.4. Switzerland Sports Nutrition Market Outlook: Flavor
5.4.1. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Flavor, 2019-2024
5.4.2. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Flavor, 2025–2032
5.4.2.1. Natural
5.4.2.2. Artificial
5.4.3. Market Attractiveness Analysis: Flavor
5.5. Switzerland Sports Nutrition Market Outlook: Micronutrients
5.5.1. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Micronutrients, 2019-2024
5.5.2. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Micronutrients, 2025–2032
5.5.2.1. Proteins
5.5.2.2. Vitamins
5.5.2.3. Minerals
5.5.2.4. Trace Elements
5.5.2.5. Others
5.5.3. Market Attractiveness Analysis: Micronutrients
5.6. Switzerland Sports Nutrition Market Outlook: Sales Channel
5.6.1. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Sales Channel, 2019-2024
5.6.2. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025–2032
5.6.2.1. Hypermarket/Supermarket
5.6.2.2. Convenience Store
5.6.2.3. Specialty Store
5.6.2.4. Pharmacy Store
5.6.2.5. Online Retail
5.6.2.6. Others
5.6.3. Market Attractiveness Analysis: Sales Channel
6. Competition Landscape
6.1. Market Share Analysis, 2025
6.2. Market Structure
6.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
6.2.2. Competition Dashboard
6.3. Company Profiles (Details – Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
6.3.1. Glanbia PLC
6.3.1.1. Overview
6.3.1.2. Segments and Function
6.3.1.3. Key Financials
6.3.1.4. Market Developments
6.3.1.5. Market Strategy
6.3.2. Mondelez International
6.3.3. Herbalife International, Inc.
6.3.4. Sponser Sport Food AG.
6.3.5. Nutriathletic
6.3.6. Nestlé S.A.
6.3.7. Amway
6.3.8. THG Nutrition Limited
6.3.9. PowerFood AG
6.3.10. The Quality Group
6.3.11. Nutrabolt
6.3.12. Active Nutrition International GmbH
6.3.13. Others
7. Appendix
7.1. Research Methodology
7.2. Research Assumptions
7.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Persistence Market Research社の 食品・飲料分野 での最新刊レポート


よくあるご質問


Persistence Market Research社はどのような調査会社ですか?


パーシスタンスマーケットリサーチ(Persistence Market Research/PMR)は独自の方法論を用いたデータ解析と市場調査をベースに広範な産業調査報告書とカスタム調査を提供しています... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。


詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/11/21 10:26

158.49 円

183.12 円

210.08 円

ページTOPに戻る