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不眠症治療市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

不眠症治療市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Insomnia Treatment Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界の不眠症治療市場に関する包括的な調査レポートを発表し、原動力、新興動向、機会、課題など、主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供しました。本レポー... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年1月3日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の不眠症治療市場に関する包括的な調査レポートを発表し、原動力、新興動向、機会、課題など、主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供しました。本レポートは、市場展望の詳細な理解を提供し、関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう支援します。

主な洞察

- 不眠症治療の市場規模(2025E):31億米ドル
- 予測市場価値(2032F):4,200億米ドル42億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025~2032): 4.60%

不眠症治療市場 - レポートスコープ

世界の不眠症治療市場には、睡眠障害、特に不眠症の広範な問題に対処するために設計された薬理学的および非薬理学的ソリューションが含まれる。この市場を牽引しているのは、診断済み・未診断を問わず不眠症の有病率が増加していること、一般用医薬品(OTC)治療薬に対する消費者の需要が高まっていること、治療オプションが継続的に革新されていることである。さらに、発展途上国や高齢化も市場規模の拡大に寄与している。

市場の促進要因

いくつかの要因が世界の不眠症治療市場の成長を促進している。睡眠障害、特に不眠症の有病率の上昇は重要な推進要因である。成人人口の約25%が睡眠障害に罹患しており、これらの症例のうち未診断のまま放置されているケースが目立っているため、効果的な治療に対する需要が生じている。特に60歳以上の老年人口が増加しており、不眠症にかかりやすくなっているため、睡眠補助剤の需要が高まっている。ナトロールのメラトニンやユニソムの睡眠ゲルなど、一般用医薬品(OTC)の睡眠薬は、手頃な価格と副作用の少なさから人気が高まっている。さらに、ニューロキニン1受容体拮抗薬や5-HT6拮抗薬など、新しい薬理学的治療法の研究が進み、利用可能な治療法の選択肢が広がっている。

市場の阻害要因

有望な成長見通しにもかかわらず、不眠症治療市場はいくつかの課題に直面している。主な障壁のひとつは、処方薬による治療が高額であることと、一部の地域では利用可能な治療法に関する認識が広まっていないことである。一般用医薬品が人気を集めているとはいえ、慢性不眠症の治療には十分でないことが多く、より専門的な治療が必要となる場合もある。新しい治療法や治療法の承認における規制上のハードルは、市場の成長をさらに遅らせる可能性がある。さらに、診断されていない不眠症の重症度に関する誤解が、診断や治療の遅れにつながり、人口のかなりの部分を苦しめている。

市場機会:

不眠症治療市場は、特に中国やインドのような発展途上国において大きな成長機会を提供している。未診断の不眠症患者プールが拡大しているため、治療ソリューションを求める人が増え、市場拡大のチャンスとなる。大手製薬企業は新しい薬理学的治療法の開発に注力しており、高度な薬物送達システムを活用して有効性を向上させ、副作用を軽減している。さらに、不眠症の認知行動療法(CBT-I)やその他の非薬物療法が受け入れられつつあり、従来の薬物療法に代わる有望な選択肢となっている。個別化治療や特定の患者のニーズに合わせた治療法の開発は、市場における技術革新の道をさらに開くものである。

本レポートで扱う主な質問

- 不眠症治療市場の世界的成長を促す主な要因は何か?
- 各地域で最も高い採用率を得ている治療法は何か?
- 薬理学と認知行動療法の進歩は不眠症治療市場の競争環境をどのように形成しているか?
- 不眠症治療市場の主要プレイヤーは誰で、市場ポジションを維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界の不眠症治療市場の新たな動向と将来展望は?

競合他社のインテリジェンスとビジネス戦略

ファイザー、メルク・アンド・カンパニー、ジョンソン・エンド・ジョンソンなど、世界の不眠症治療市場の大手企業は、革新的な治療法を導入し市場でのプレゼンスを拡大するため、研究開発に注力しています。これらの企業は、製品開発と臨床試験を加速させるため、学術研究機関との提携に投資している。さらに、先進国、発展途上国を問わず、不眠症治療に対する需要の高まりに対応するため、製品の手頃な価格と入手しやすさを重視している。OTC睡眠補助薬の使用を含む消費者のセルフケア傾向の高まりは、これらの企業がOTCポートフォリオの拡大に注力する原動力となっている。さらに、不眠症の診断と管理にデジタルヘルスツールや遠隔医療が採用されることで、新たな市場機会がもたらされると予想される。

主な企業

- サノビオン・ファーマシューティカルズ・インク
- ナトロール社
- グラクソ・スミスクライン Plc.
- サノフィSA
- ファイザー
- ベーリンガーインゲルハイム・インターナショナルGmbH
- マリンクロッド
- ペルニクス・セラピューティクス
- 武田薬品工業株式会社
- メルク社Inc.
- その他

不眠症治療市場のセグメンテーション

薬剤タイプ別

- 薬物タイプ別:OTC薬
- 処方薬

流通チャネル別

- 病院薬局
- 小売薬局
- eコマース
- ドラッグストア
- その他

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- 欧州
- 中国を除くアジア太平洋地域(APEC)
- 中国
- 中東・アフリカ(MEA)



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目次

1.要旨
1.1.市場概要
1.2.市場分析
1.3.PMR分析と提言
1.4.運命の輪
2.市場紹介
2.1.市場の定義
2.2.市場の分類
2.3.包摂と排除
3.市場の力学
3.1.マクロ経済要因
3.2.促進要因
3.3.阻害要因
3.4.機会分析
3.5.トレンド
4.マクロ経済前提
5.世界経済の見通し
5.1.地域別・国別国内総生産、2025~2032年
5.2.ヘルスケア分野の展望
5.3.ヘルスケア指標
6.主要項目
6.1.不眠症の疫学(地域別
7.北米の不眠症治療市場の分析:2020年~2024年、予測:2025年~2032年
7.1.はじめに
7.2.地域別市場動向
7.3.国別の過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2020年~2024年
7.3.1.米国
7.3.2.カナダ
7.4.国別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
7.5.薬剤タイプ別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
7.5.1.一般用医薬品
7.5.1.1.OTC睡眠補助薬
7.5.1.2.OTC睡眠サプリメント
7.5.2.処方薬
7.6.医薬品タイプ別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
7.7.流通チャネル別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
7.7.1.病院薬局
7.7.2.小売薬局
7.7.3. eコマース
7.7.4.ドラッグストア
7.7.5.その他
7.8.流通チャネル別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
7.9.市場魅力度分析
7.9.1.国別
7.9.2.薬剤タイプ別
7.9.3.流通チャネル別
8.ラテンアメリカの不眠症治療市場分析:2020〜2024年、予測:2025〜2032年
8.1.はじめに
8.2.地域別市場動向
8.3.国別の過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2020年~2024年
8.3.1.アルゼンチン
8.3.2.ブラジル
8.3.3.メキシコ
8.3.4.その他のラテンアメリカ
8.4.国別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
8.5.薬剤タイプ別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
8.5.1.一般用医薬品
8.5.1.1.OTC睡眠補助薬
8.5.1.2.OTC睡眠サプリメント
8.5.2.処方薬
8.6.医薬品タイプ別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
8.7.流通チャネル別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
8.7.1.病院薬局
8.7.2.小売薬局
8.7.3. eコマース
8.7.4.ドラッグストア
8.7.5.その他
8.8.流通チャネル別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
8.9.市場魅力度分析
8.9.1.国別
8.9.2.薬剤タイプ別
8.9.3.流通チャネル別
9.欧州の不眠症治療市場分析:2020〜2024年、予測:2025〜2032年
9.1.はじめに
9.2.地域別市場動向
9.3.国別の過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2020年~2024年
9.3.1.ドイツ
9.3.2.英国
9.3.3.フランス
9.3.4.イタリア
9.3.5.スペイン
9.3.6.ロシア
9.3.7.ポーランド
9.3.8.その他のヨーロッパ
9.4.国別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
9.5.薬剤タイプ別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
9.5.1.一般用医薬品
9.5.1.1.OTC睡眠補助薬
9.5.1.2.OTC睡眠サプリメント
9.5.2.処方薬
9.6.医薬品タイプ別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
9.7.流通チャネル別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
9.7.1.病院薬局
9.7.2.小売薬局
9.7.3. eコマース
9.7.4.ドラッグストア
9.7.5.その他
9.8.流通チャネル別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
9.9.市場魅力度分析
9.9.1.国別
9.9.2.薬剤タイプ別
9.9.3.流通チャネル別
10.アジア太平洋地域の不眠症治療市場分析:2020年~2024年、予測:2025年~2032年
10.1.はじめに
10.2.地域別市場動向
10.3.国別の過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2020年~2024年
10.3.1.中国
10.3.2.日本
10.3.3.インド
10.3.4.オーストラリアとニュージーランド
10.3.5.ASEAN
10.3.6.その他のアジア太平洋地域
10.4.国別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
10.5.薬剤タイプ別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
10.5.1.一般用医薬品
10.5.1.1.OTC睡眠補助薬
10.5.1.2.OTC睡眠サプリメント
10.5.2.処方薬
10.6.医薬品タイプ別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
10.7.流通チャネル別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
10.7.1.病院薬局
10.7.2.小売薬局
10.7.3. eコマース
10.7.4.ドラッグストア
10.7.5.その他
10.8.流通チャネル別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
10.9.市場魅力度分析
10.9.1.国別
10.9.2.薬剤タイプ別
10.9.3.流通チャネル別
11.中東・アフリカの不眠症治療市場分析:2020〜2024年、予測:2025〜2032年
11.1.はじめに
11.2.主要規制
11.3.2020年~2024年の国別過去市場規模(億米ドル)動向分析
11.3.1.GCC諸国
11.3.2.南アフリカ
11.3.3.その他のMEA諸国
11.4.国別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
11.5.医薬品タイプ別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
11.5.1.一般用医薬品
11.5.1.1.OTC睡眠補助薬
11.5.1.2.OTC睡眠サプリメント
11.5.2.処方薬
11.6.医薬品タイプ別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
11.7.流通チャネル別市場規模(億米ドル)トレンド分析、2020年~2024年
11.7.1.病院薬局
11.7.2.小売薬局
11.7.3. eコマース
11.7.4.ドラッグストア
11.7.5.その他
11.8.流通チャネル別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
11.9.市場魅力度分析
11.9.1.国別
11.9.2.薬剤タイプ別
11.9.3.流通チャネル別
12.予測要因:関連性と影響
13.競合分析
13.1.競争ダッシュボード
13.2.競合ベンチマーキング
13.3.競合による収益性と売上総利益率の分析
13.4.企業ディープダイブ
13.4.1.Merck & Co.Inc.
13.4.1.1.概要
13.4.1.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.1.3.生産拠点
13.4.1.4.販売拠点
13.4.1.5.チャネルフットプリント
13.4.1.6.戦略
13.4.1.6.1.マーケティング戦略
13.4.1.6.2.製品戦略
13.4.1.6.3.チャネル戦略
13.4.2.ナトロール社
13.4.2.1.概要
13.4.2.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.2.3.生産拠点
13.4.2.4.販売拠点
13.4.2.5.チャネルフットプリント
13.4.2.6.戦略
13.4.2.6.1.マーケティング戦略
13.4.2.6.2.製品戦略
13.4.2.6.3.チャネル戦略
13.4.3.グラクソ・スミスクライン社
13.4.3.1.概要
13.4.3.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.3.3.生産拠点
13.4.3.4.販売拠点
13.4.3.5.チャネルフットプリント
13.4.3.6.戦略
13.4.3.6.1.マーケティング戦略
13.4.3.6.2.製品戦略
13.4.3.6.3.チャネル戦略
13.4.4.サノフィSA
13.4.4.1.概要
13.4.4.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.4.3.生産拠点
13.4.4.4.販売拠点
13.4.4.5.チャネルフットプリント
13.4.4.6.戦略
13.4.4.6.1.マーケティング戦略
13.4.4.6.2.製品戦略
13.4.4.6.3.チャネル戦略
13.4.5.ファイザー
13.4.5.1.概要
13.4.5.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.5.3.生産拠点
13.4.5.4.販売拠点
13.4.5.5.チャネルフットプリント
13.4.5.6.戦略
13.4.5.6.1.マーケティング戦略
13.4.5.6.2.製品戦略
13.4.5.6.3.チャネル戦略
13.4.6.ベーリンガーインゲルハイム・インターナショナルGmbH
13.4.6.1.概要
13.4.6.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.6.3.生産拠点
13.4.6.4.販売拠点
13.4.6.5.チャネルフットプリント
13.4.6.6.戦略
13.4.6.6.1.マーケティング戦略
13.4.6.6.2.製品戦略
13.4.6.6.3.チャネル戦略
13.4.7.マリンクロッド
13.4.7.1.概要
13.4.7.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.7.3.生産拠点
13.4.7.4.販売拠点
13.4.7.5.チャネルフットプリント
13.4.7.6.戦略
13.4.7.6.1.マーケティング戦略
13.4.7.6.2.製品戦略
13.4.7.6.3.チャネル戦略
13.4.8.ペルニクス・セラピューティクス
13.4.8.1.概要
13.4.8.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.8.3.生産拠点
13.4.8.4.販売拠点
13.4.8.5.チャネルフットプリント
13.4.8.6.戦略
13.4.8.6.1.マーケティング戦略
13.4.8.6.2.製品戦略
13.4.8.6.3.チャネル戦略
13.4.9.武田薬品工業株式会社
13.4.9.1.概要
13.4.9.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.9.3.生産拠点
13.4.9.4.販売拠点
13.4.9.5.チャネルフットプリント
13.4.9.6.戦略
13.4.9.6.1.マーケティング戦略
13.4.9.6.2.製品戦略
13.4.9.6.3.チャネル戦略
13.4.10.サノビオン・ファーマシューティカルズ
13.4.10.1.概要
13.4.10.2.製品・技術ポートフォリオ
13.4.10.3.生産拠点
13.4.10.4.販売拠点
13.4.10.5.チャネルフットプリント
13.4.10.6.戦略
13.4.10.6.1.マーケティング戦略
13.4.10.6.2.製品戦略
13.4.10.6.3.チャネル戦略
14.不眠症治療の世界市場分析2020年-2024年、予測2025年-2032年、地域別
14.1.イントロダクション/主な調査結果
14.2.2020年~2024年の地域別過去市場規模(億米ドル)トレンド分析
14.3.地域別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
14.3.1.北米
14.3.2.ラテンアメリカ
14.3.3.ヨーロッパ
14.3.4.中国を除くアジア太平洋
14.3.5.中国
14.3.6.中東・アフリカ
14.4.地域別市場魅力度分析
15.不眠症治療の世界市場:薬物タイプ別2020~2024年分析と2025~2032年予測
15.1.イントロダクション/主要所見
15.2.2020~2024年の薬物タイプ別過去市場規模(億米ドル)動向分析
15.2.1.一般用医薬品
15.2.1.1.OTC睡眠補助薬
15.2.1.2.OTC睡眠サプリメント
15.2.2.処方薬
15.3.医薬品タイプ別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
15.4.薬剤タイプ別市場魅力度分析
16.不眠症治療の世界市場分析2020年~2024年および予測2025年~2032年:流通チャネル別
16.1.イントロダクション/主な調査結果
16.2.2020年~2024年の流通チャネル別過去市場規模(億米ドル)動向分析
16.2.1.病院薬局
16.2.2.小売薬局
16.2.3. eコマース
16.2.4.ドラッグストア
16.2.5.その他
16.3.流通チャネル別市場規模(億米ドル)予測、2025年~2032年
16.4.流通チャネル別市場魅力度分析
17.不眠症治療の世界市場分析 2020年~2024年および予測 2025年~2032年
17.1.市場価値シェア分析
17.2.前年比成長率分析
17.3.絶対ドル機会
18.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Insomnia Treatment Market, providing an in-depth analysis of key market dynamics, including driving forces, emerging trends, opportunities, and challenges. This report offers a detailed understanding of the market landscape, helping stakeholders make well-informed decisions.

Key Insights:

• Insomnia Treatment Market Size (2025E): US$ 3.1 Billion
• Projected Market Value (2032F): US$ 4.2 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 4.60%

Insomnia Treatment Market – Report Scope:

The global insomnia treatment market includes pharmacological and non-pharmacological solutions designed to address the widespread issue of sleep disorders, specifically insomnia. The market is driven by an increasing prevalence of insomnia cases, both diagnosed and undiagnosed, rising consumer demand for over-the-counter (OTC) treatments, and continuous innovation in treatment options. Additionally, developing economies and an aging population are contributing to the expanding market size.

Market Drivers:

Several factors are propelling the growth of the global insomnia treatment market. The rising prevalence of sleep disorders, especially insomnia, is a significant driver. Approximately 25% of the adult population is affected by sleep disorders, with a notable segment of these cases remaining undiagnosed, creating a demand for effective treatments. The growing geriatric population, especially those in the age group of 60 years and above, is more susceptible to insomnia, increasing the demand for sleep aids. Over-the-counter (OTC) sleep medicines, such as Natrol melatonin and Unisom sleep gel, are becoming increasingly popular due to their affordability and minimal side effects. In addition, advancements in research for new pharmacological treatments, such as neurokinin1 receptor antagonists and 5-HT6 antagonists, are helping to expand the available treatment options.

Market Restraints:

Despite the promising growth prospects, the insomnia treatment market faces several challenges. One of the primary barriers is the high cost associated with prescription treatments and the lack of widespread awareness about available therapies in some regions. While OTC drugs are gaining popularity, they are often not sufficient for treating chronic insomnia, which may require more specialized treatments. Regulatory hurdles in approving new treatments and therapies could further delay market growth. Additionally, misconceptions about the severity of undiagnosed insomnia often lead to delayed diagnosis and treatment, prolonging suffering for a significant portion of the population.

Market Opportunities:

The insomnia treatment market offers significant growth opportunities, particularly in developing economies like China and India, where the demand for healthcare services and sleep aids is expected to increase. The expanding pool of undiagnosed insomnia patients presents an opportunity for market expansion, as more people seek treatment solutions. Leading pharmaceutical companies are focusing on the development of new pharmacological treatments, leveraging advanced drug delivery systems to improve efficacy and reduce side effects. Moreover, the growing acceptance of cognitive behavioral therapy for insomnia (CBT-I) and other non-pharmacological therapies presents a promising alternative to traditional drug treatments. The development of personalized treatments and therapies tailored to specific patient needs further opens up avenues for innovation in the market.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the global growth of the insomnia treatment market?
• Which treatment options are gaining the highest adoption across different regions?
• How are advancements in pharmacology and cognitive behavioral therapy shaping the competitive landscape of the insomnia treatment market?
• Who are the key players in the insomnia treatment market, and what strategies are they employing to maintain their market positions?
• What are the emerging trends and future outlooks for the global insomnia treatment market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading companies in the global insomnia treatment market, such as Pfizer, Merck & Co., and Johnson & Johnson, are focusing on research and development to introduce innovative treatments and expand their market presence. These companies are investing in partnerships with academic and research institutions to accelerate product development and clinical trials. Furthermore, they are emphasizing the affordability and accessibility of their products to cater to the growing demand for insomnia treatments in both developed and developing regions. The increasing trend of consumer self-care, including the use of OTC sleep aids, is driving these companies to focus on expanding their OTC portfolios. Additionally, the adoption of digital health tools and telemedicine for insomnia diagnosis and management is expected to provide new market opportunities.

Key Companies Profiled:

• Sunovion Pharmaceuticals, Inc.
• Natrol, LLC
• GlaxoSmithKline Plc.
• Sanofi SA
• Pfizer Inc.
• Boehringer Ingelheim International GmbH
• Mallinckrodt
• PERNIX Therapeutics
• Takeda Pharmaceutical Company Limited
• Merck & Co. Inc.
• Others.

Insomnia Treatment Market Segmentation:

By Drug Type:

• OTC Drugs
• Prescription Drugs

By Distribution Channel:

• Hospital Pharmacies
• Retail Pharmacies
• e commerce
• Drug Stores
• Others

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• Asia Pacific excluding China (APEC)
• China
• Middle East and Africa (MEA)



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Market Overview
1.2. Market Analysis
1.3. PMR Analysis and Recommendations
1.4. Wheel of Fortune
2. Market Introduction
2.1. Market Definition
2.2. Market Taxonomy
2.3. Inclusion and Exclusion
3. Market Dynamics
3.1. Macro-Economic Factors
3.2. Drivers
3.3. Restraints
3.4. Opportunity Analysis
3.5. Trends
4. Macroeconomic Assumptions
5. Global Economic Outlook
5.1. Gross Domestic Product by Region & Country, 2025 - 2032
5.2. Healthcare Sector Outlook
5.3. Healthcare Indicators
6. Key Inclusions
6.1. Epidemiology of Insomnia, By Region
7. North America Insomnia Treatment Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
7.1. Introduction
7.2. Regional Market Trends
7.3. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Country, 2020 - 2024
7.3.1. U.S.
7.3.2. Canada
7.4. Market Size (US$ Bn) Forecast By Country, 2025 - 2032
7.5. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Drug Type, 2020 - 2024
7.5.1. OTC Drugs
7.5.1.1. OTC Sleep Aids
7.5.1.2. OTC Sleep Supplements
7.5.2. Prescription Drugs
7.6. Market Size (US$ Bn) Forecast By Drug Type, 2025 - 2032
7.7. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Distribution Channel, 2020 - 2024
7.7.1. Hospital Pharmacies
7.7.2. Retail Pharmacies
7.7.3. e commerce
7.7.4. Drug Stores
7.7.5. Others
7.8. Market Size (US$ Bn) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
7.9. Market Attractiveness Analysis
7.9.1. By Country
7.9.2. By Drug Type
7.9.3. By Distribution Channel
8. Latin America Insomnia Treatment Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
8.1. Introduction
8.2. Regional Market Trends
8.3. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Country, 2020 - 2024
8.3.1. Argentina
8.3.2. Brazil
8.3.3. Mexico
8.3.4. Rest of Latin America
8.4. Market Size (US$ Bn) Forecast By Country, 2025 - 2032
8.5. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Drug Type, 2020 - 2024
8.5.1. OTC Drugs
8.5.1.1. OTC Sleep Aids
8.5.1.2. OTC Sleep Supplements
8.5.2. Prescription Drugs
8.6. Market Size (US$ Bn) Forecast By Drug Type, 2025 - 2032
8.7. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Distribution Channel, 2020 - 2024
8.7.1. Hospital Pharmacies
8.7.2. Retail Pharmacies
8.7.3. e commerce
8.7.4. Drug Stores
8.7.5. Others
8.8. Market Size (US$ Bn) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
8.9. Market Attractiveness Analysis
8.9.1. By Country
8.9.2. By Drug Type
8.9.3. By Distribution Channel
9. Europe Insomnia Treatment Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
9.1. Introduction
9.2. Regional Market Trends
9.3. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Country, 2020 - 2024
9.3.1. Germany
9.3.2. U.K.
9.3.3. France
9.3.4. Italy
9.3.5. Spain
9.3.6. Russia
9.3.7. Poland
9.3.8. Rest of Europe
9.4. Market Size (US$ Bn) Forecast By Country, 2025 - 2032
9.5. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Drug Type, 2020 - 2024
9.5.1. OTC Drugs
9.5.1.1. OTC Sleep Aids
9.5.1.2. OTC Sleep Supplements
9.5.2. Prescription Drugs
9.6. Market Size (US$ Bn) Forecast By Drug Type, 2025 - 2032
9.7. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Distribution Channel, 2020 - 2024
9.7.1. Hospital Pharmacies
9.7.2. Retail Pharmacies
9.7.3. e commerce
9.7.4. Drug Stores
9.7.5. Others
9.8. Market Size (US$ Bn) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
9.9. Market Attractiveness Analysis
9.9.1. By Country
9.9.2. By Drug Type
9.9.3. By Distribution Channel
10. Asia Pacific Insomnia Treatment Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
10.1. Introduction
10.2. Regional Market Trends
10.3. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Country, 2020 - 2024
10.3.1. China
10.3.2. Japan
10.3.3. India
10.3.4. Australia and New Zealand
10.3.5. ASEAN
10.3.6. Rest of Asia Pacific
10.4. Market Size (US$ Bn) Forecast By Country, 2025 - 2032
10.5. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Drug Type, 2020 - 2024
10.5.1. OTC Drugs
10.5.1.1. OTC Sleep Aids
10.5.1.2. OTC Sleep Supplements
10.5.2. Prescription Drugs
10.6. Market Size (US$ Bn) Forecast By Drug Type, 2025 - 2032
10.7. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Distribution Channel, 2020 - 2024
10.7.1. Hospital Pharmacies
10.7.2. Retail Pharmacies
10.7.3. e commerce
10.7.4. Drug Stores
10.7.5. Others
10.8. Market Size (US$ Bn) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
10.9. Market Attractiveness Analysis
10.9.1. By Country
10.9.2. By Drug Type
10.9.3. By Distribution Channel
11. Middle East & Africa Insomnia Treatment Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
11.1. Introduction
11.2. Key Regulations
11.3. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Country, 2020 - 2024
11.3.1. GCC Countries
11.3.2. South Africa
11.3.3. Rest of MEA
11.4. Market Size (US$ Bn) Forecast By Country, 2025 - 2032
11.5. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Drug Type, 2020 - 2024
11.5.1. OTC Drugs
11.5.1.1. OTC Sleep Aids
11.5.1.2. OTC Sleep Supplements
11.5.2. Prescription Drugs
11.6. Market Size (US$ Bn) Forecast By Drug Type, 2025 - 2032
11.7. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Distribution Channel, 2020 - 2024
11.7.1. Hospital Pharmacies
11.7.2. Retail Pharmacies
11.7.3. e commerce
11.7.4. Drug Stores
11.7.5. Others
11.8. Market Size (US$ Bn) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
11.9. Market Attractiveness Analysis
11.9.1. By Country
11.9.2. By Drug Type
11.9.3. By Distribution Channel
12. Forecast Factors: Relevance and Impact
13. Competition Analysis
13.1. Competition Dashboard
13.2. Competition Benchmarking
13.3. Profitability and Gross Margin Analysis By Competition
13.4. Company Deep Dive
13.4.1. Merck & Co. Inc.
13.4.1.1. Overview
13.4.1.2. Product and Technology Portfolio
13.4.1.3. Production Footprint
13.4.1.4. Sales Footprint
13.4.1.5. Channel Footprint
13.4.1.6. Strategy
13.4.1.6.1. Marketing Strategy
13.4.1.6.2. Product Strategy
13.4.1.6.3. Channel Strategy
13.4.2. Natrol, LLC
13.4.2.1. Overview
13.4.2.2. Product and Technology Portfolio
13.4.2.3. Production Footprint
13.4.2.4. Sales Footprint
13.4.2.5. Channel Footprint
13.4.2.6. Strategy
13.4.2.6.1. Marketing Strategy
13.4.2.6.2. Product Strategy
13.4.2.6.3. Channel Strategy
13.4.3. GlaxoSmithKline Plc.
13.4.3.1. Overview
13.4.3.2. Product and Technology Portfolio
13.4.3.3. Production Footprint
13.4.3.4. Sales Footprint
13.4.3.5. Channel Footprint
13.4.3.6. Strategy
13.4.3.6.1. Marketing Strategy
13.4.3.6.2. Product Strategy
13.4.3.6.3. Channel Strategy
13.4.4. Sanofi SA
13.4.4.1. Overview
13.4.4.2. Product and Technology Portfolio
13.4.4.3. Production Footprint
13.4.4.4. Sales Footprint
13.4.4.5. Channel Footprint
13.4.4.6. Strategy
13.4.4.6.1. Marketing Strategy
13.4.4.6.2. Product Strategy
13.4.4.6.3. Channel Strategy
13.4.5. Pfizer Inc.
13.4.5.1. Overview
13.4.5.2. Product and Technology Portfolio
13.4.5.3. Production Footprint
13.4.5.4. Sales Footprint
13.4.5.5. Channel Footprint
13.4.5.6. Strategy
13.4.5.6.1. Marketing Strategy
13.4.5.6.2. Product Strategy
13.4.5.6.3. Channel Strategy
13.4.6. Boehringer Ingelheim International GmbH
13.4.6.1. Overview
13.4.6.2. Product and Technology Portfolio
13.4.6.3. Production Footprint
13.4.6.4. Sales Footprint
13.4.6.5. Channel Footprint
13.4.6.6. Strategy
13.4.6.6.1. Marketing Strategy
13.4.6.6.2. Product Strategy
13.4.6.6.3. Channel Strategy
13.4.7. Mallinckrodt
13.4.7.1. Overview
13.4.7.2. Product and Technology Portfolio
13.4.7.3. Production Footprint
13.4.7.4. Sales Footprint
13.4.7.5. Channel Footprint
13.4.7.6. Strategy
13.4.7.6.1. Marketing Strategy
13.4.7.6.2. Product Strategy
13.4.7.6.3. Channel Strategy
13.4.8. PERNIX Therapeutics
13.4.8.1. Overview
13.4.8.2. Product and Technology Portfolio
13.4.8.3. Production Footprint
13.4.8.4. Sales Footprint
13.4.8.5. Channel Footprint
13.4.8.6. Strategy
13.4.8.6.1. Marketing Strategy
13.4.8.6.2. Product Strategy
13.4.8.6.3. Channel Strategy
13.4.9. Takeda Pharmaceutical Company Limited
13.4.9.1. Overview
13.4.9.2. Product and Technology Portfolio
13.4.9.3. Production Footprint
13.4.9.4. Sales Footprint
13.4.9.5. Channel Footprint
13.4.9.6. Strategy
13.4.9.6.1. Marketing Strategy
13.4.9.6.2. Product Strategy
13.4.9.6.3. Channel Strategy
13.4.10. Sunovion Pharmaceuticals, Inc.
13.4.10.1. Overview
13.4.10.2. Product and Technology Portfolio
13.4.10.3. Production Footprint
13.4.10.4. Sales Footprint
13.4.10.5. Channel Footprint
13.4.10.6. Strategy
13.4.10.6.1. Marketing Strategy
13.4.10.6.2. Product Strategy
13.4.10.6.3. Channel Strategy
14. Global Insomnia Treatment Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, By Region
14.1. Introduction/Key Findings
14.2. Historical Market Size (US$ Bn)Trend Analysis By Region, 2020 - 2024
14.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Region, 2025 - 2032
14.3.1. North America
14.3.2. Latin America
14.3.3. Europe
14.3.4. Asia Pacific Excluding China
14.3.5. China
14.3.6. Middle East & Africa
14.4. Market Attractiveness Analysis By Region
15. Global Insomnia Treatment Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, By Drug Type
15.1. Introduction/Key Findings
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Drug Type, 2020 - 2024
15.2.1. OTC Drugs
15.2.1.1. OTC Sleep Aids
15.2.1.2. OTC Sleep Supplements
15.2.2. Prescription Drugs
15.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Drug Type, 2025 - 2032
15.4. Market Attractiveness Analysis By Drug Type
16. Global Insomnia Treatment Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, By Distribution Channel
16.1. Introduction/Key Findings
16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Distribution Channel, 2020 - 2024
16.2.1. Hospital Pharmacies
16.2.2. Retail Pharmacies
16.2.3. e commerce
16.2.4. Drug Stores
16.2.5. Others
16.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
16.4. Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
17. Global Insomnia Treatment Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
17.1. Market Value Share Analysis
17.2. Y-o-Y Growth Analysis
17.3. Absolute $ Opportunity
18. Research Methodology

 

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