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漢方薬市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

漢方薬市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Traditional Chinese Medicine Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、中国伝統医学(TCM)の世界市場に関する包括的なレポートを発表した。本レポートでは、促進要因、動向、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年2月20日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、中国伝統医学(TCM)の世界市場に関する包括的なレポートを発表した。本レポートでは、促進要因、動向、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界の漢方薬市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

- 伝統的な中国医学の市場規模(2025E):333億米ドル
- 予測市場価値(2032F):478億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025 to 2032): 5.3%

漢方薬市場 - レポートスコープ

中国伝統医学(TCM)には、漢方薬、鍼治療、カッピング療法、太極拳など、さまざまな治療法が含まれ、何世紀にもわたってさまざまな健康状態の治療に用いられてきた。この市場には、天然ハーブ、植物性抽出物、伝統的な治療技術に由来する製剤が含まれる。TCMは、病院、診療所、ウェルネスセンター、在宅医療の現場で広く採用されており、疼痛管理、慢性疾患治療、消化器疾患、免疫系強化などに応用されている。市場の成長には、自然でホリスティックな治療法に対する消費者の嗜好の高まり、主流医療へのTCMの統合、現代医学的症状への有効性に関する研究の拡大が寄与している。

市場成長の促進要因

中国伝統医学の世界市場は、代替・補完医療の人気の高まり、ハーブや自然療法に対する消費者の意識の高まり、統合医療におけるTCMの受け入れ拡大など、いくつかの重要な要因によって推進されている。中国、日本、韓国などの各国政府は、政策支援や研究資金援助を通じてTCMを積極的に推進し、市場拡大を促進している。さらに、ナノテクノロジーを利用したハーブの抽出やデジタルTCM診断ツールなど、TCM処方における技術の進歩は、治療効果と利用しやすさを高めている。糖尿病、高血圧、慢性疼痛などの生活習慣病の増加は、TCMに基づく治療の需要をさらに高める。

市場の阻害要因

有望な成長見込みがあるにもかかわらず、中医薬市場は規制遵守、標準化、科学界からの懐疑的な見方に関する課題に直面している。漢方薬の製剤には普遍的な基準がなく、地域によって中医学の習慣が異なるため、市場拡大の障壁となっている。さらに、生薬成分の品質や信憑性、潜在的な副作用や薬物相互作用に対する懸念が、消費者導入の課題となっている。また、中医学治療の有効性を検証する臨床研究が限られていることも、より広く受け入れられる妨げとなっている。これらの課題に対処するには、厳密な研究、標準化された品質管理、そして中医薬品の安全性と有効性を確保するための規制の枠組み強化が必要である。

市場機会

中医薬市場は、研究開発への投資の増加、個別化医療の進歩、ウェルネス・ツーリズムのトレンドの高まりによって、大きな成長機会をもたらしている。TCMと、AIを活用した診断や遠隔医療相談といった最新のデジタルヘルス技術との統合は、アクセシビリティと患者の関与を高める。さらに、天然・有機治療への需要が高まっている北米と欧州における輸出機会の拡大が、市場関係者に新たな道を開いている。TCMメーカー、製薬会社、研究機関の戦略的提携は、技術革新と世界市場への浸透をさらに促進することができる。

本レポートで扱う主な質問

- 中国伝統医学市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- 様々な医療現場で、どのようなTCM療法やアプリケーションが最も支持を集めているか?
- 技術の進歩はどのようにTCM市場の将来を形成しているのか?
- TCM市場に影響を与える主要企業はどこか、また市場拡大のためにどのような戦略をとっているのか?
- 世界の中医学市場における新たなトレンドと成長機会とは?

競争情報とビジネス戦略:

Tong Ren Tang、Yunnan Baiyao、Beijing Tongrentang Co.Ltd.など、世界の中医薬市場の大手企業は、製品の革新、品質の標準化、国際市場の拡大に注力しています。これらの企業は、高度な生薬抽出技術に投資し、中医学の効能に関する臨床研究を行い、製薬会社との戦略的パートナーシップを結んで信頼性を高めている。また、病院やウェルネスセンター、Eコマースプラットフォームとの提携も、市場への浸透を促進している。さらに、薬草の持続可能なオーガニック調達を促進するイニシアティブは、長期的な市場の持続可能性と消費者の信頼を確保する。

主要企業のプロファイル

- 同仁堂
- 雲南白葉
- 北京同仁堂有限公司
- タスリー製薬集団有限公司
- 中国神威医薬集団
- 広州白雲山医薬ホールディングス
- 浙江中医薬大学医薬
- 浙江中医薬集団股份有限公司

漢方薬産業調査でカバーされる主要セグメント

製品
- 伝統中国医学(TCM)
- 非伝統的中国医学(非TCM)

疾患
- 自閉症スペクトラム障害 (ASD)
- 注意欠陥多動性障害(ADHD)

地域
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
2.3.包含と除外
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.最近の製品承認と発売
4.4.PESTLE分析
4.5.ポーター分析
4.6.規制シナリオ
5.市場の背景
5.1.マクロ経済要因
5.1.1.世界のGDP成長見通し
5.1.2.世界の医療費見通し
5.1.3.世界の漢方薬市場の展望
5.2.予測要因-関連性と影響
5.2.1.TCMの採用増加
5.2.2.グローバル製造のための大規模なインフラ計画
5.2.3.有利な規制と償還シナリオ
5.2.4.研究開発の増加
5.2.5.トップ企業の成長
5.2.6.合併と買収
5.2.7.生活習慣病の増加
5.3.ダイナミクス
5.3.1.推進要因
5.3.2.阻害要因
5.3.3.機会分析
6.COVID-19危機-影響評価
6.1.COVID-19と影響分析
6.1.1.製品別
6.1.2.疾患別
6.1.3.地域別
6.2.2023年市場シナリオ
7.世界市場の需要(金額または規模:10億米ドル)分析 2019年~2032年
7.1.過去の市場価値(10億米ドル)分析、2019年~2024年
7.2.現在と将来の市場価値(10億米ドル)予測、2025年~2032年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額ビジネスチャンス分析
8.世界市場分析 , 2019 - 2032
8.1.はじめに / 主要な調査結果
8.2.製品別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
8.3.製品別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2025年~2032年
8.3.1.中国伝統医学(TCM)
8.3.1.1.自閉症スペクトラム障害(ASD)
8.3.1.2.注意欠陥多動性障害(ADHD)
8.3.2.非伝統的中国医学(非TCM)
8.3.2.1.自閉症スペクトラム障害(ASD)
8.3.2.2.注意欠陥多動性障害(ADHD)
8.4.製品別市場魅力度分析
9.2019年~2032年の世界市場分析(疾患別
9.1.イントロダクション/主な調査結果
9.2.疾患別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
9.3.疾患別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2025年~2032年
9.3.1.自閉症スペクトラム(ASD)
9.3.2.注意欠陥多動性障害(ADHD)
9.4.疾患別市場魅力度分析
10.2019年~2032年の世界市場分析(地域別
10.1.はじめに
10.2.地域別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
10.3.地域別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2025年~2032年
10.3.1.北米
10.3.2.ラテンアメリカ
10.3.3.ヨーロッパ
10.3.4.南アジア
10.3.5.東アジア
10.3.6.オセアニア
10.3.7.中東・アフリカ(MEA
10.4.地域別市場魅力度分析
11.北米市場分析 2019年~2032年
11.1.はじめに
11.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
11.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2025年~2032年
11.3.1.国別
11.3.1.1.米国
11.3.1.2.カナダ
11.3.2.製品別
11.3.3.疾患別
11.4.市場魅力度分析
11.4.1.国別
11.4.2.製品別
11.4.3.疾患別
11.5.国別分析と予測
11.5.1.米国市場分析
11.5.1.1.はじめに
11.5.1.2.市場分類別分析と予測
11.5.1.2.1.製品別
11.5.1.2.2.疾患別
11.5.2.カナダ市場分析
11.5.2.1.はじめに
11.5.2.2.市場分類別分析と予測
11.5.2.2.1.製品別
11.5.2.2.2.疾患別
11.6.市場動向
11.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
11.8.促進要因と阻害要因-影響分析
12.ラテンアメリカ市場分析 2019 - 2032
12.1.はじめに
12.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
12.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2025年~2032年
12.3.1.国別
12.3.1.1.ブラジル
12.3.1.2.メキシコ
12.3.1.3.アルゼンチン
12.3.1.4.その他のラテンアメリカ
12.3.2.疾患別
12.4.市場魅力度分析
12.4.1.国別
12.4.2.製品別
12.4.3.疾患別
12.5.国別分析と予測
12.5.1.ブラジル市場分析
12.5.1.1.序論
12.5.1.2.市場分類別分析と予測
12.5.1.2.1.製品別
12.5.1.2.2.疾患別
12.5.2.メキシコ市場分析
12.5.2.1.序論
12.5.2.2.市場分類別分析と予測
12.5.2.2.1.製品別
12.5.2.2.2.疾患別
12.5.3.アルゼンチン市場分析
12.5.3.1.序論
12.5.3.2.市場分類別分析と予測
12.5.3.2.1.製品別
12.5.3.2.2.疾患別
12.6.市場動向
12.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
12.8.促進要因と阻害要因-影響分析
13.ヨーロッパ市場分析 2019 - 2032
13.1.はじめに
13.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
13.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、市場分類別、2025年~2032年
13.3.1.国別
13.3.1.1.ドイツ
13.3.1.2.フランス
13.3.1.3.イタリア
13.3.1.4.イギリス
13.3.1.5.スペイン
13.3.1.6.ロシア
13.3.1.7.ベネルクス
13.3.1.8.北欧諸国
13.3.1.9.その他のヨーロッパ
13.3.2.製品別
13.3.3.疾患別
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.国別
13.4.2.製品別
13.4.3.疾患別
13.5.国別分析と予測
13.5.1.ドイツ市場分析
13.5.1.1.はじめに
13.5.1.2.市場分類別分析と予測
13.5.1.2.1.製品別
13.5.1.2.2.疾患別
13.5.2.フランス市場分析
13.5.2.1.はじめに
13.5.2.2.市場分類別分析と予測
13.5.2.2.1.製品別
13.5.2.2.2.疾患別
13.5.3.イタリア市場分析
13.5.3.1.はじめに
13.5.3.2.市場分類別分析と予測
13.5.3.2.1.製品別
13.5.3.2.2.疾患別
13.5.4.英国市場分析
13.5.4.1.序論
13.5.4.2.市場分類別分析と予測
13.5.4.2.1.製品別
13.5.4.2.2.疾患別
13.5.5.スペイン市場分析
13.5.5.1.序論
13.5.5.2.市場分類別分析と予測
13.5.5.2.1.製品別
13.5.5.2.2.疾患別
13.5.6.ロシア市場分析
13.5.6.1.序論
13.5.6.2.市場分類別分析と予測
13.5.6.2.1.製品別
13.5.6.2.2.疾患別
13.5.7.北欧諸国市場分析
13.5.7.1.はじめに
13.5.7.2.市場分類別分析と予測
13.5.7.2.1.製品別
13.5.7.2.2.疾患別
13.5.8.ベネルクス市場分析
13.5.8.1.序論
13.5.8.2.市場分類別分析と予測
13.5.8.2.1.製品別
13.5.8.2.2.疾患別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
13.8.促進要因と阻害要因-影響分析
14.南アジア市場の分析 2019年~2032年
14.1.はじめに
14.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2025年~2032年
14.3.1.国別
14.3.1.1.インド
14.3.1.2.タイ
14.3.1.3.インドネシア
14.3.1.4.マレーシア
14.3.1.5.その他の南アジア
14.3.2.製品別
14.3.3.疾患別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.製品別
14.4.3.疾患別
14.5.国別分析と予測
14.5.1.インド市場分析
14.5.1.1.はじめに
14.5.1.2.市場分類別分析と予測
14.5.1.2.1.製品別
14.5.1.2.2.疾患別
14.5.2.タイ市場分析
14.5.2.1.序論
14.5.2.2.市場分類別分析と予測
14.5.2.2.1.製品別
14.5.2.2.2.疾患別
14.5.3.インドネシア市場分析
14.5.3.1.序論
14.5.3.2.市場分類別分析と予測
14.5.3.2.1.製品別
14.5.3.2.2.疾患別
14.5.4.マレーシア市場分析
14.5.4.1.序論
14.5.4.2.市場分類別分析と予測
14.5.4.2.1.製品別
14.5.4.2.2.疾患別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
14.8.促進要因と阻害要因-影響分析
15.東アジア市場の分析 2019年~2032年
15.1.はじめに
15.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2025年~2032年
15.3.1.国別
15.3.1.1.中国
15.3.1.2.日本
15.3.1.3.韓国
15.3.2.製品別
15.3.3.疾患別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.製品別
15.4.3.疾患別
15.5.国別分析と予測
15.5.1.中国市場分析
15.5.1.1.はじめに
15.5.1.2.市場分類別分析と予測
15.5.1.2.1.製品別
15.5.1.2.2.疾患別
15.5.2.日本市場分析
15.5.2.1.はじめに
15.5.2.2.市場分類別分析と予測
15.5.2.2.1.製品別
15.5.2.2.2.疾患別
15.5.3.韓国市場分析
15.5.3.1.序論
15.5.3.2.市場分類別分析と予測
15.5.3.2.1.製品別
15.5.3.2.2.疾患別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.オセアニア市場分析 2019 - 2032
16.1.はじめに
16.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2025年~2032年
16.3.1.国別
16.3.1.1.オーストラリア
16.3.1.2.ニュージーランド
16.3.2.製品別
16.3.3.疾患別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.製品別
16.4.3.疾患別
16.5.国別分析と予測
16.5.1.オーストラリア市場分析
16.5.1.1.はじめに
16.5.1.2.市場分類別分析と予測
16.5.1.2.1.製品別
16.5.1.2.2.疾患別
16.5.2.ニュージーランド市場分析
16.5.2.1.序論
16.5.2.2.市場分類別分析と予測
16.5.2.2.1.製品別
16.5.2.2.2.疾患別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.中東・アフリカ市場分析 2019年~2032年
17.1.はじめに
17.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
17.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2025年~2032年
17.3.1.国別
17.3.1.1.GCC諸国
17.3.1.2.トルコ
17.3.1.3.アフリカ北部
17.3.1.4.南アフリカ
17.3.1.5.その他の中東・アフリカ
17.3.2.製品別
17.3.3.疾患別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.製品別
17.4.3.疾患別
17.5.国別分析と予測
17.5.1.GCC諸国市場分析
17.5.1.1.はじめに
17.5.1.2.市場分類別分析と予測
17.5.1.2.1.製品別
17.5.1.2.2.疾患別
17.5.2.トルコ市場の分析
17.5.2.1.序論
17.5.2.2.市場分類別分析と予測
17.5.2.2.1.製品別
17.5.2.2.2.疾患別
17.5.3.北アフリカ市場分析
17.5.3.1.はじめに
17.5.3.2.市場分類別分析と予測
17.5.3.2.1.製品別
17.5.3.2.2.疾患別
17.5.4.南アフリカ市場分析
17.5.4.1.序論
17.5.4.2.市場分類別分析と予測
17.5.4.2.1.製品別
17.5.4.2.2.疾患別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.市場構造分析
18.1.企業階層別市場分析
18.2.上位企業の市場シェア分析
18.3.市場プレゼンス分析
19.競争分析
19.1.競合ダッシュボード
19.2.ブランディングとプロモーション戦略
19.3.主要開発分析
19.4.競合の深堀り
19.4.1.同仁堂
19.4.1.1.概要
19.4.1.2.製品ポートフォリオ
19.4.1.3.主要財務データ
19.4.1.4.販売拠点
19.4.1.5.SWOT分析
19.4.1.6.戦略の概要
19.4.1.6.1.マーケティング戦略
19.4.1.6.2.製品戦略
19.4.1.6.3.チャネル戦略
19.4.2.中新製薬
19.4.2.1.概要
19.4.2.2.製品ポートフォリオ
19.4.2.3.主要財務データ
19.4.2.4.販売拠点
19.4.2.5.SWOT分析
19.4.2.6.戦略の概要
19.4.2.6.1.マーケティング戦略
19.4.2.6.2.製品戦略
19.4.2.6.3.チャネル戦略
19.4.3.天津泰瑞集団
19.4.3.1.概要
19.4.3.2.製品ポートフォリオ
19.4.3.3.主要財務データ
19.4.3.4.販売拠点
19.4.3.5.SWOT分析
19.4.3.6.戦略の概要
19.4.3.6.1.マーケティング戦略
19.4.3.6.2.製品戦略
19.4.3.6.3.チャネル戦略
19.4.4.元南白耀
19.4.4.1.概要
19.4.4.2.製品ポートフォリオ
19.4.4.3.主要財務データ
19.4.4.4.販売拠点
19.4.4.5.SWOT分析
19.4.4.6.戦略の概要
19.4.4.6.1.マーケティング戦略
19.4.4.6.2.製品戦略
19.4.4.6.3.チャネル戦略
19.4.5.ソルスティス・メディスン・カンパニー
19.4.5.1.概要
19.4.5.2.製品ポートフォリオ
19.4.5.3.主要財務データ
19.4.5.4.販売拠点
19.4.5.5.SWOT分析
19.4.5.6.戦略の概要
19.4.5.6.1.マーケティング戦略
19.4.5.6.2.製品戦略
19.4.5.6.3.チャネル戦略
19.4.6.上海順達中医薬有限公司
19.4.6.1.概要
19.4.6.2.製品ポートフォリオ
19.4.6.3.主要財務データ
19.4.6.4.販売拠点
19.4.6.5.SWOT分析
19.4.6.6.戦略の概要
19.4.6.6.1.マーケティング戦略
19.4.6.6.2.製品戦略
19.4.6.6.3.チャネル戦略
19.4.7.中国中医薬控股有限公司
19.4.7.1.概要
19.4.7.2.製品ポートフォリオ
19.4.7.3.主要財務データ
19.4.7.4.販売拠点
19.4.7.5.SWOT分析
19.4.7.6.戦略の概要
19.4.7.6.1.マーケティング戦略
19.4.7.6.2.製品戦略
19.4.7.6.3.チャネル戦略
19.4.8.湖南金立製薬有限公司
19.4.8.1.概要
19.4.8.2.製品ポートフォリオ
19.4.8.3.主要財務データ
19.4.8.4.販売拠点
19.4.8.5.SWOT分析
19.4.8.6.戦略の概要
19.4.8.6.1.マーケティング戦略
19.4.8.6.2.製品戦略
19.4.8.6.3.チャネル戦略
19.4.9.万邦製薬集団
19.4.9.1.概要
19.4.9.2.製品ポートフォリオ
19.4.9.3.主要財務データ
19.4.9.4.販売拠点
19.4.9.5.SWOT分析
19.4.9.6.戦略の概要
19.4.9.6.1.マーケティング戦略
19.4.9.6.2.製品戦略
19.4.9.6.3.チャネル戦略
19.4.10.成都乾坤動物薬業有限公司
19.4.10.1.概要
19.4.10.2.製品ポートフォリオ
19.4.10.3.主要財務データ
19.4.10.4.販売拠点
19.4.10.5.SWOT分析
19.4.10.6.戦略の概要
19.4.10.6.1.マーケティング戦略
19.4.10.6.2.製品戦略
19.4.10.6.3.チャネル戦略
19.4.11.ファイザー
19.4.11.1.概要
19.4.11.2.製品ポートフォリオ
19.4.11.3.主要財務データ
19.4.11.4.販売拠点
19.4.11.5.SWOT分析
19.4.11.6.戦略の概要
19.4.11.6.1.マーケティング戦略
19.4.11.6.2.製品戦略
19.4.11.6.3.チャネル戦略
19.4.12.イーライリリー・アンド・カンパニー
19.4.12.1.概要
19.4.12.2.製品ポートフォリオ
19.4.12.3.主要財務データ
19.4.12.4.販売拠点
19.4.12.5.SWOT分析
19.4.12.6.戦略の概要
19.4.12.6.1.マーケティング戦略
19.4.12.6.2.製品戦略
19.4.12.6.3.チャネル戦略
19.4.13.ノバルティスAG
19.4.13.1.概要
19.4.13.2.製品ポートフォリオ
19.4.13.3.主要財務データ
19.4.13.4.販売拠点
19.4.13.5.SWOT分析
19.4.13.6.戦略の概要
19.4.13.6.1.マーケティング戦略
19.4.13.6.2.製品戦略
19.4.13.6.3.チャネル戦略
19.4.14.グラクソ・スミスクラインPLC
19.4.14.1.概要
19.4.14.2.製品ポートフォリオ
19.4.14.3.主要財務データ
19.4.14.4.販売拠点
19.4.14.5.SWOT分析
19.4.14.6.戦略の概要
19.4.14.6.1.マーケティング戦略
19.4.14.6.2.製品戦略
19.4.14.6.3.チャネル戦略
19.4.15.マリンクロット・ファーマシューティカルズ
19.4.15.1.概要
19.4.15.2.製品ポートフォリオ
19.4.15.3.主要財務データ
19.4.15.4.販売拠点
19.4.15.5.SWOT分析
19.4.15.6.戦略の概要
19.4.15.6.1.マーケティング戦略
19.4.15.6.2.製品戦略
19.4.15.6.3.チャネル戦略
19.4.16.久光製薬
19.4.16.1.概要
19.4.16.2.製品ポートフォリオ
19.4.16.3.主要財務データ
19.4.16.4.販売拠点
19.4.16.5.SWOT分析
19.4.16.6.戦略の概要
19.4.16.6.1.マーケティング戦略
19.4.16.6.2.製品戦略
19.4.16.6.3.チャネル戦略
20.前提条件と略語
21.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for Traditional Chinese Medicine (TCM). The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global Traditional Chinese Medicine market from 2025 to 2032.

Key Insights:

• Traditional Chinese Medicine Market Size (2025E): USD 33.3 Billion
• Projected Market Value (2032F): USD 47.8 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 5.3%

Traditional Chinese Medicine Market - Report Scope:

Traditional Chinese Medicine (TCM) encompasses a range of therapies, including herbal medicine, acupuncture, cupping therapy, and Tai Chi, used for centuries to treat various health conditions. The market includes formulations derived from natural herbs, plant-based extracts, and traditional healing techniques. TCM is widely adopted in hospitals, clinics, wellness centers, and homecare settings, with applications in pain management, chronic disease treatment, digestive disorders, and immune system enhancement. The market’s growth is fueled by increasing consumer preference for natural and holistic treatments, the integration of TCM into mainstream healthcare, and expanding research into its efficacy for modern medical conditions.

Market Growth Drivers:

The global Traditional Chinese Medicine market is propelled by several key factors, including the rising popularity of alternative and complementary medicine, increased consumer awareness of herbal and natural treatments, and growing acceptance of TCM in integrative healthcare settings. Governments in countries like China, Japan, and South Korea actively promote TCM through policy support and research funding, fostering market expansion. Additionally, technological advancements in TCM formulation, such as nanotechnology-based herbal extractions and digital TCM diagnostic tools, enhance treatment effectiveness and accessibility. The increasing prevalence of lifestyle-related diseases, such as diabetes, hypertension, and chronic pain, further drives demand for TCM-based therapies.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the Traditional Chinese Medicine market faces challenges related to regulatory compliance, standardization, and skepticism from the scientific community. The lack of universal standards in herbal medicine formulations and variations in TCM practices across regions create barriers to market expansion. Additionally, concerns over the quality and authenticity of herbal ingredients, along with potential side effects and drug interactions, pose challenges for consumer adoption. Limited clinical research validating the effectiveness of TCM treatments in comparison to conventional medicine also hinders broader acceptance. Addressing these challenges requires rigorous research, standardized quality control, and stronger regulatory frameworks to ensure the safety and efficacy of TCM products.

Market Opportunities:

The Traditional Chinese Medicine market presents significant growth opportunities driven by increasing investment in research and development, advancements in personalized medicine, and the rising trend of wellness tourism. The integration of TCM with modern digital health technologies, such as AI-driven diagnostics and telemedicine consultations, enhances accessibility and patient engagement. Furthermore, expanding export opportunities in North America and Europe, where demand for natural and organic treatments is rising, creates new avenues for market players. Strategic collaborations between TCM manufacturers, pharmaceutical companies, and research institutions can further drive innovation and global market penetration.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the Traditional Chinese Medicine market globally?
• Which TCM therapies and applications are gaining the most traction in different healthcare settings?
• How are technological advancements shaping the future of the TCM market?
• Who are the key players influencing the TCM market, and what strategies are they adopting for market expansion?
• What are the emerging trends and growth opportunities in the global Traditional Chinese Medicine market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Traditional Chinese Medicine market, including Tong Ren Tang, Yunnan Baiyao, and Beijing Tongrentang Co., Ltd., focus on product innovation, quality standardization, and international market expansion. These companies invest in advanced herbal extraction technologies, conduct clinical research on TCM efficacy, and engage in strategic partnerships with pharmaceutical firms to enhance credibility. Collaborations with hospitals, wellness centers, and e-commerce platforms also facilitate wider market penetration. Additionally, initiatives promoting sustainable and organic sourcing of medicinal herbs ensure long-term market sustainability and consumer trust.

Key Companies Profiled:

• Tong Ren Tang
• Yunnan Baiyao
• Beijing Tongrentang Co., Ltd.
• Tasly Pharmaceutical Group Co., Ltd.
• China Shineway Pharmaceutical Group
• Guangzhou Baiyunshan Pharmaceutical Holdings
• Zhejiang Chinese Medical University Pharmaceutical
• Jiangzhong Pharmaceutical Co., Ltd.

Key Segments Covered in Traditional Chinese Medicine Industry Research

Product:
• Traditional Chinese Medicine (TCM)
• Non-Traditional Chinese Medicine (Non-TCM)

Disease:
• Autism Spectrum Disorder (ASD)
• Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)

Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia
• East Asia
• Oceania
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
2.3. Inclusions and Exclusions
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Recent Product Approval and Launches
4.4. PESTLE Analysis
4.5. Porter’s Analysis
4.6. Regulatory Scenario
5. Market Background
5.1. Macro-Economic Factors
5.1.1. Global GDP Growth Outlook
5.1.2. Global Healthcare Expenditure Outlook
5.1.3. Global Herbal Medicine Market Outlook
5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
5.2.1. Increasing Adoption Of TCM
5.2.2. Massive Infrastructure Planning for Global Manufacturing
5.2.3. Favourable Regulatory and Reimbursement Scenario
5.2.4. Increasing Research and Development
5.2.5. Growth of Top Companies
5.2.6. Mergers and Acquisitions
5.2.7. Increasing Incidence of Lifestyle Diseases
5.3. Dynamics
5.3.1. Drivers
5.3.2. Restraints
5.3.3. Opportunity Analysis
6. COVID-19 Crisis – Impact Assessment
6.1. COVID-19 and Impact Analysis
6.1.1. By Product
6.1.2. By Disease
6.1.3. By Region
6.2. 2023 Market Scenario
7. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019 - 2032
7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019 - 2024
7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2025 - 2032
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Global Market Analysis , 2019 – 2032
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Product, 2019 - 2024
8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Product, 2025 - 2032
8.3.1. Traditional Chinese Medicine (TCM)
8.3.1.1. Autism Spectrum Disorder (ASD)
8.3.1.2. Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
8.3.2. Non-Traditional Chinese Medicine (Non-TCM)
8.3.2.1. Autism Spectrum Disorder (ASD)
8.3.2.2. Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
8.4. Market Attractiveness Analysis By Product
9. Global Market Analysis 2019 - 2032, by Disease
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Disease, 2019 - 2024
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Disease, 2025 - 2032
9.3.1. Autism Spectrum Disorder (ASD)
9.3.2. Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
9.4. Market Attractiveness Analysis By Disease
10. Global Market Analysis 2019 - 2032, by Region
10.1. Introduction
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019 - 2024
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2025 - 2032
10.3.1. North America
10.3.2. Latin America
10.3.3. Europe
10.3.4. South Asia
10.3.5. East Asia
10.3.6. Oceania
10.3.7. Middle East and Africa (Middle East and Africa (MEA))
10.4. Market Attractiveness Analysis By Region
11. North America Market Analysis 2019 - 2032
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019 - 2024
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2025 - 2032
11.3.1. By Country
11.3.1.1. U.S.
11.3.1.2. Canada
11.3.2. By Product
11.3.3. By Disease
11.4. Market Attractiveness Analysis
11.4.1. By Country
11.4.2. By Product
11.4.3. By Disease
11.5. Country Level Analysis & Forecast
11.5.1. U.S. Market Analysis
11.5.1.1. Introduction
11.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
11.5.1.2.1. By Product
11.5.1.2.2. By Disease
11.5.2. Canada Market Analysis
11.5.2.1. Introduction
11.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
11.5.2.2.1. By Product
11.5.2.2.2. By Disease
11.6. Market Trends
11.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
11.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
12. Latin America Market Analysis 2019 - 2032
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019 - 2024
12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2025 - 2032
12.3.1. By Country
12.3.1.1. Brazil
12.3.1.2. Mexico
12.3.1.3. Argentina
12.3.1.4. Rest of Latin America
12.3.2. By Disease
12.4. Market Attractiveness Analysis
12.4.1. By Country
12.4.2. By Product
12.4.3. By Disease
12.5. Country Level Analysis & Forecast
12.5.1. Brazil Market Analysis
12.5.1.1. Introduction
12.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
12.5.1.2.1. By Product
12.5.1.2.2. By Disease
12.5.2. Mexico Market Analysis
12.5.2.1. Introduction
12.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
12.5.2.2.1. By Product
12.5.2.2.2. By Disease
12.5.3. Argentina Market Analysis
12.5.3.1. Introduction
12.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
12.5.3.2.1. By Product
12.5.3.2.2. By Disease
12.6. Market Trends
12.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
12.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
13. Europe Market Analysis 2019 - 2032
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019 - 2024
13.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Market Taxonomy, 2025 - 2032
13.3.1. By Country
13.3.1.1. Germany
13.3.1.2. France
13.3.1.3. Italy
13.3.1.4. U.K.
13.3.1.5. Spain
13.3.1.6. Russia
13.3.1.7. BENELUX
13.3.1.8. Nordic Countries
13.3.1.9. Rest of Europe
13.3.2. By Product
13.3.3. By Disease
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Country
13.4.2. By Product
13.4.3. By Disease
13.5. Country Level Analysis & Forecast
13.5.1. Germany Market Analysis
13.5.1.1. Introduction
13.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.1.2.1. By Product
13.5.1.2.2. By Disease
13.5.2. France Market Analysis
13.5.2.1. Introduction
13.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.2.2.1. By Product
13.5.2.2.2. By Disease
13.5.3. Italy Market Analysis
13.5.3.1. Introduction
13.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.3.2.1. By Product
13.5.3.2.2. By Disease
13.5.4. U.K. Market Analysis
13.5.4.1. Introduction
13.5.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.4.2.1. By Product
13.5.4.2.2. By Disease
13.5.5. Spain Market Analysis
13.5.5.1. Introduction
13.5.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.5.2.1. By Product
13.5.5.2.2. By Disease
13.5.6. Russia Market Analysis
13.5.6.1. Introduction
13.5.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.6.2.1. By Product
13.5.6.2.2. By Disease
13.5.7. Nordic Countries Market Analysis
13.5.7.1. Introduction
13.5.7.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.7.2.1. By Product
13.5.7.2.2. By Disease
13.5.8. BENELUX Market Analysis
13.5.8.1. Introduction
13.5.8.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.8.2.1. By Product
13.5.8.2.2. By Disease
13.6. Market Trends
13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. South Asia Market Analysis 2019 – 2032
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019 - 2024
14.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2025 - 2032
14.3.1. By Country
14.3.1.1. India
14.3.1.2. Thailand
14.3.1.3. Indonesia
14.3.1.4. Malaysia
14.3.1.5. Rest of South Asia
14.3.2. By Product
14.3.3. By Disease
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Product
14.4.3. By Disease
14.5. Country Level Analysis & Forecast
14.5.1. India Market Analysis
14.5.1.1. Introduction
14.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.5.1.2.1. By Product
14.5.1.2.2. By Disease
14.5.2. Thailand Market Analysis
14.5.2.1. Introduction
14.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.5.2.2.1. By Product
14.5.2.2.2. By Disease
14.5.3. Indonesia Market Analysis
14.5.3.1. Introduction
14.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.5.3.2.1. By Product
14.5.3.2.2. By Disease
14.5.4. Malaysia Market Analysis
14.5.4.1. Introduction
14.5.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.5.4.2.1. By Product
14.5.4.2.2. By Disease
14.6. Market Trends
14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. East Asia Market Analysis 2019 - 2032
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019 - 2024
15.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2025 - 2032
15.3.1. By Country
15.3.1.1. China
15.3.1.2. Japan
15.3.1.3. South Korea
15.3.2. By Product
15.3.3. By Disease
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Product
15.4.3. By Disease
15.5. Country Level Analysis & Forecast
15.5.1. China Market Analysis
15.5.1.1. Introduction
15.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.1.2.1. By Product
15.5.1.2.2. By Disease
15.5.2. Japan Market Analysis
15.5.2.1. Introduction
15.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.2.2.1. By Product
15.5.2.2.2. By Disease
15.5.3. South Korea Market Analysis
15.5.3.1. Introduction
15.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.3.2.1. By Product
15.5.3.2.2. By Disease
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. Oceania Market Analysis 2019 - 2032
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019 - 2024
16.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2025 - 2032
16.3.1. By Country
16.3.1.1. Australia
16.3.1.2. New Zealand
16.3.2. By Product
16.3.3. By Disease
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Product
16.4.3. By Disease
16.5. Country Level Analysis & Forecast
16.5.1. Australia Market Analysis
16.5.1.1. Introduction
16.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.5.1.2.1. By Product
16.5.1.2.2. By Disease
16.5.2. New Zealand Market Analysis
16.5.2.1. Introduction
16.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.5.2.2.1. By Product
16.5.2.2.2. By Disease
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. Middle East and Africa Market Analysis 2019 - 2032
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019 - 2024
17.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2025 - 2032
17.3.1. By Country
17.3.1.1. GCC Countries
17.3.1.2. Türkiye
17.3.1.3. Northern Africa
17.3.1.4. South Africa
17.3.1.5. Rest of Middle East and Africa
17.3.2. By Product
17.3.3. By Disease
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Country
17.4.2. By Product
17.4.3. By Disease
17.5. Country Level Analysis & Forecast
17.5.1. GCC Countries Market Analysis
17.5.1.1. Introduction
17.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.5.1.2.1. By Product
17.5.1.2.2. By Disease
17.5.2. Türkiye Market Analysis
17.5.2.1. Introduction
17.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.5.2.2.1. By Product
17.5.2.2.2. By Disease
17.5.3. Northern Africa Market Analysis
17.5.3.1. Introduction
17.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.5.3.2.1. By Product
17.5.3.2.2. By Disease
17.5.4. South Africa Market Analysis
17.5.4.1. Introduction
17.5.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.5.4.2.1. By Product
17.5.4.2.2. By Disease
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. Market Structure Analysis
18.1. Market Analysis by Tier of Companies
18.2. Market Share Analysis of Top Players
18.3. Market Presence Analysis
19. Competition Analysis
19.1. Competition Dashboard
19.2. Branding and Promotional Strategies
19.3. Key Development Analysis
19.4. Competition Deep Dive
19.4.1. Tongrentang
19.4.1.1. Overview
19.4.1.2. Product Portfolio
19.4.1.3. Key Financials
19.4.1.4. Sales Footprint
19.4.1.5. SWOT Analysis
19.4.1.6. Strategy Overview
19.4.1.6.1. Marketing Strategy
19.4.1.6.2. Product Strategy
19.4.1.6.3. Channel Strategy
19.4.2. Zhongxin Pharmaceuticals
19.4.2.1. Overview
19.4.2.2. Product Portfolio
19.4.2.3. Key Financials
19.4.2.4. Sales Footprint
19.4.2.5. SWOT Analysis
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19.4.5. Solstice Medicine Company, Inc.
19.4.5.1. Overview
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19.4.5.4. Sales Footprint
19.4.5.5. SWOT Analysis
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19.4.6. Shanghai Sundise Traditional Chinese Medicine Co., Ltd
19.4.6.1. Overview
19.4.6.2. Product Portfolio
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19.4.6.6.3. Channel Strategy
19.4.7. China Chinese Medicine Holding Co., Ltd.
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