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VR機器用高屈折率レンズの市場調査レポート情報:屈折率別(中屈折率レンズ(1.5~1.6)、高屈折率レンズ(1.67)、超高屈折率レンズ(1.74)、素材別(ポリカーボネート、アクリル、その他)、コーティング別(反射防止コーティング、傷防止コーティング、UVコーティング、その他)、用途別(ゲーム用VRヘッドセット、ヘルスケア・医療用VR機器、産業用VR機器、その他)、地域別2032年予測

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High Refractive Lens for VR Equipment Market Research Report Information by Refractive Index (Medium Refractive Index Lenses (1.5 to 1.6) , High Refractive Index Lenses (1.67) ,Ultra-High Refractive Index Lenses (1.74)), by Material Type (Polycarbonate ,Acrylic ,and Others), by Coating Type(Anti-Reflective Coating ,Scratch-Resistant Coating ,UV Coating, And Others), by Application (Gaming VR Headsets, Healthcare and Medical VR Equipment ,Industrial VR Devices ,and Others) and by Region Forecast To 2032

VR機器用高屈折率レンズ市場調査レポート:屈折率別(中屈折率レンズ(1.5~1.6)、高屈折率レンズ(1.67)、超高屈折率レンズ(1.74)、素材別(ポリカーボネート、アクリル、その他)、コーティング別(反射防止コ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2025年5月26日 US$4,950
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サマリー

VR機器用高屈折率レンズ市場調査レポート:屈折率別(中屈折率レンズ(1.5~1.6)、高屈折率レンズ(1.67)、超高屈折率レンズ(1.74)、素材別(ポリカーボネート、アクリル、その他)、コーティング別(反射防止コーティング、傷防止コーティング、UVコーティング、その他)、用途別(ゲーム用VRヘッドセット、ヘルスケア・医療用VR機器、産業用VR機器、その他)、地域別2032年予測

市場概要
高屈折レンズを搭載したVR機器 市場予測期間中の年平均成長率(CAGR)は15.5%と予測される。
VR機器用高屈折レンズは、コンパクトな空間内で光を効果的に操作することで、バーチャルリアリティ(VR)ヘッドギアの視覚品質と性能を向上させることを目的とした特殊な光学部品である。このレンズは高屈折率であることが特徴で、標準的なレンズよりも効果的に光を曲げることができる。優れたVR体験に不可欠な優れた光学性能を維持する軽量で細身のレンズ設計は、この特性によって可能になる。歪みを補正し、色収差を最小限に抑え、広い視野を実現するには、高屈折率レンズを使用することが不可欠だ。このレンズは通常、バーチャルリアリティアプリケーションの厳しい要求を満たすように特別に設計された高度な素材から作られています。数多くの高屈折率レンズには、まぶしさを軽減する反射防止コーティング、ユーザーの目を保護するブルーライトフィルター、長時間の使用に対応する耐久性の向上が含まれています。

VR機器用の高屈折レンズ市場は、様々な用途での使用が増加しているため、大きな成長を遂げている。VR機器用高屈折レンズ市場の成長を後押ししている主な要因は、没入型ゲーム体験に対する需要の増加と、教育やトレーニングにおけるVRの利用がますます広がっていることである。さらに、VR機器用高屈折レンズ市場は、拡張現実とVR技術の統合、eスポーツや競技ゲームトーナメントの拡大により、大きな成長機会を経験している。この傾向は、推定期間内に市場需要にさらにプラスの影響を与えると予想される。とはいえ、VR機器用高屈折レンズの市場拡大は、高い製造コストによって阻害される可能性がある。

市場セグメンテーション分析
VR機器用高屈折率レンズ市場は、屈折率に基づいて3つのカテゴリーに分類されている:中屈折率レンズ(1.5~1.6)、高屈折率レンズ(1.67)、超高屈折率レンズ(1.74)である。2023年には、中屈折率レンズ(1.5~1.6)セグメントが54.47%のシェアを占め、市場の大半を占めた。

同市場は素材タイプによってポリカーボネート、アクリル、その他に区分される。2023年の市場はポリカーボネートセグメントが62.18%のシェアを占めた。

VR機器用高屈折レンズ市場は以下のカテゴリに分類される:反射防止コーティング、傷防止コーティング、UVコーティング、その他である。この分類はコーティングの種類に基づいている。

ゲーム用VRヘッドセット、産業用VR機器、ヘルスケア・医療用VR機器、その他が市場の用途別セグメンテーションを構成している。

VR機器用高屈折レンズ市場は、地域別に北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカに区分されている。2023年には、アジア太平洋地域が43.80%の市場シェアを占めている。

主要プレーヤー
ESSILORLUXOTTICA、ZEISS、JIN、EDMUND OPTICS, INC、HOYA CORPORATION、Younger Optics、Corning Inc、三井化学、東海光学、Prime Lensesなどが、VR機器用高屈折レンズの世界市場における主要プレイヤーである。


 

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Summary

High Refractive Lens for VR Equipment Market Research Report Information by Refractive Index (Medium Refractive Index Lenses (1.5 to 1.6) , High Refractive Index Lenses (1.67) ,Ultra-High Refractive Index Lenses (1.74)), by Material Type (Polycarbonate ,Acrylic ,and Others), by Coating Type(Anti-Reflective Coating ,Scratch-Resistant Coating ,UV Coating, And Others), by Application (Gaming VR Headsets, Healthcare and Medical VR Equipment ,Industrial VR Devices ,and Others) and by Region Forecast To 2032

Market Overview
VR Equipment with a High-Refractive Lens It is anticipated that the market will experience a compound annual growth rate (CAGR) of 15.5% during the forecast period.
A High Refractive Lens for VR Equipment is a specialized optical component that is intended to improve the visual quality and performance of virtual reality (VR) headgear by effectively manipulating light within compact spaces. These lenses are distinguished by their high refractive index, which enables them to bend light more effectively than standard lenses. The design of light and slender lenses that maintain superior optical performance, which is essential for excellent VR experiences, is made possible by this attribute. To correct distortions, minimize chromatic aberrations, and achieve a broad field of view, it is imperative to use high-refractive lenses. The lenses are typically constructed from sophisticated materials that are specifically designed to satisfy the rigorous demands of virtual reality applications. Numerous high-refractive lenses include anti-reflective coatings to mitigate glare, blue light filtering to safeguard users' eyes, and durability improvements to accommodate extended use.

The high refractive lens market for VR equipment is experiencing significant growth because of its increasing use in a variety of applications. The primary factors fueling the growth of the high refractive lens market for VR equipment are the increasing demand for immersive gaming experiences and the increasingly widespread use of VR in education and training. Furthermore, the high refractive lens for VR equipment market is experiencing substantial growth opportunities because of the integration of augmented reality with VR technologies and the expansion of e-sports and competitive gaming tournaments. This trend is expected to further positively impact the market demand in the estimated timeframe. Nevertheless, the market expansion of the high refractive lens for VR equipment may be impeded by the high manufacturing costs.

Market Segmentation Analysis
The high refractive lens market for VR equipment has been divided into three categories based on refractive index: Medium Refractive Index Lenses (1.5 to 1.6), High Refractive Index Lenses (1.67), and Ultra-High Refractive Index Lenses (1.74). In 2023, the Medium Refractive Index Lenses (1.5 to 1.6) segment held most of the market, with a share of 54.47%.

The market has been segmented into Polycarbonate, Acrylic, and Others based on material type. The market was dominated by the Polycarbonate segment in 2023, with a 62.18% share.

The high refractive lens for VR equipment market has been categorized into the following categories: Anti-Reflective Coating, Scratch-Resistant Coating, UV Coating, and Others. This classification is based on the type of coating.

Gaming VR headsets, industrial VR devices, healthcare and medical VR equipment, and others comprise the market's application segmentation.

The high refractive lens market for VR equipment has been segmented into North America, Europe, Asia Pacific, South America, and the Middle East and Africa, based on region. In 2023, the Asia Pacific region held a 43.80% market share.

Major Players
ESSILORLUXOTTICA, ZEISS, JIN, EDMUND OPTICS, INC, HOYA CORPORATION, Younger Optics, Corning Inc, Mitsui Chemicals, Inc., Tokai Optical Co., Ltd, and Prime Lenses are among the main players in the global high refractive lens market for VR equipment.



 

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