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米国アフェレシスサービス市場調査レポート:サービスタイプ別(ドナー/自動アフェレシス、治療アフェレシス、幹細胞収集・処理)、用途別(神経疾患、自己免疫疾患、血液疾患、腫瘍学、代謝毒性疾患、感染症、心血管疾患、その他)、エンドユーザー別(病院、血液銀行、専門クリニック、研究所、バイオ製薬会社)、2035年までの予測

米国アフェレシスサービス市場調査レポート:サービスタイプ別(ドナー/自動アフェレシス、治療アフェレシス、幹細胞収集・処理)、用途別(神経疾患、自己免疫疾患、血液疾患、腫瘍学、代謝毒性疾患、感染症、心血管疾患、その他)、エンドユーザー別(病院、血液銀行、専門クリニック、研究所、バイオ製薬会社)、2035年までの予測


US Apheresis Service Market Research Report Information by Service Type (Donor/Automated Apheresis, Therapeutic Apheresis, and Stem Cell Collection and Processing), by Application (Neurological Disorders, Autoimmune Disorders, Hematologic Disorders, Oncology, Metabolic Toxicology Disorders, Infectious Diseases, Cardiovascular Disorders, and Others), by End User (Hospitals, Blood Banks, Specialty Clinics, Research Laboratories, and Biotechnology Pharmaceutical Companies) Forecast to 2035

米国アフェレシスサービス市場調査レポート:サービスタイプ別(ドナー/自動アフェレシス、治療アフェレシス、幹細胞収集・処理)、用途別(神経疾患、自己免疫疾患、血液疾患、腫瘍学、代謝毒性疾患、感染症、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2025年3月5日 US$2,950
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サマリー

米国アフェレシスサービス市場調査レポート:サービスタイプ別(ドナー/自動アフェレシス、治療アフェレシス、幹細胞収集・処理)、用途別(神経疾患、自己免疫疾患、血液疾患、腫瘍学、代謝毒性疾患、感染症、心血管疾患、その他)、エンドユーザー別(病院、血液銀行、専門クリニック、研究所、バイオ製薬会社)、2035年までの予測
市場概要
予測期間中(2025-2035年)、米国のアフェレシスサービス市場は8.47%という大幅な複合年間成長率(CAGR)が見込まれています。アフェレシスとは、患者またはドナーから血液を採取し、特定の成分(血漿、血小板、白血球など)を分離し、その後に残った血液を体内に戻す医療処置である。特定の病気(例えば白血病における過剰な白血球)の余分な成分の除去や、血小板や血漿のような輸血用の特定の血液製剤の採取のような、治療目的で使用されることが多い。
米国アフェレシス市場の成長を牽引しているのは、血漿由来の治療に対する需要の高まり、慢性疾患の有病率の増加、有利な償還政策である。さらに、自発的な無報酬ドナーの募集、輸血における安全性への懸念、高い手技コストなどが市場の制約となっている。とはいえ、小児や白血病患者に対する血小板豊富血漿療法やアフェレシスに対する需要の高まりにより、市場は今後発展の機会を迎えるだろう。

市場区分
米国のアフェレシスサービス市場は、提供されるサービスの種類によって、ドナー/自動アフェレシス、治療アフェレシス、幹細胞採取・処理にセグメント化されている。
米国のアフェレシスサービス市場は以下の用途にセグメント化されています:神経疾患、自己免疫疾患、血液疾患、腫瘍学、代謝毒性疾患、感染症、心血管疾患、その他。予測期間中、腫瘍学セグメントが最も急成長しており、血液疾患セグメントが2024年に最大の市場を占めている。
米国のアフェレシスサービス市場はエンドユーザーによって以下のように区分されている:病院、血液銀行、専門クリニック、研究所、バイオ製薬会社。
米国アフェレシスサービス市場は、地域別に北、南、中西部、西部に区分される。2024年には南部が最大の市場シェアを占め、2035年には7億5,767万ドルに達すると予測されている。予測期間中、CAGRは最大9.63%で成長すると予想される。

主要プレイヤー
Versiti、Fresenius Medical Care、Carter BloodCare、ImpactLife、Mayo Clinic、The New York Blood Center (NYBC)、The American Red、BioBridge Global、San Diego Blood Bank (SDBB)が米国アフェレシスサービス市場の主要参入企業である。



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目次

目次
1 エグゼクティブ・サマリー 13
2 市場紹介 15
2.1 定義 15
2.2 調査範囲 15
2.3 調査目的 15
2.4 市場構造 16
3 調査方法 17
3.1 概要
3.2 データフロー 19
3.2.1 データマイニングプロセス 19
3.3 購入データベース: 20
3.4 二次ソース: 21
3.4.1 二次調査のデータフロー: 22
3.5 一次調査: 23
3.5.1 一次調査のデータフロー: 24
3.5.2 一次調査:インタビュー実施数 25
3.6 市場規模推定のためのアプローチ: 26
3.6.1 収益分析アプローチ 26
3.7 データ予測 27
3.7.1 データ予測タイプ 27
3.8 データモデリング 28
3.8.1 ミクロ経済要因分析: 28
3.8.2 データモデリング: 29
3.9 チームとアナリストの貢献 31
4 市場ダイナミクス
4.1 はじめに
4.2 推進要因 34
4.2.1 慢性疾患の増加 34
4.2.2 血漿由来療法に対する需要の高まり 34
4.2.3 好ましい償還政策 35
4.3 阻害要因 36
4.3.1 高い処置費用 36
4.3.2 輸血における安全性への懸念 36
4.3.3 任意の無報酬ドナーの募集 37
4.4 機会 38
4.4.1 血小板を豊富に含む血漿療法の需要の増加 38
4.4.2 白血病と小児患者に対するアフェレシス 39
5 市場要因分析 40
5.1 ポーターの5力モデル 40
5.1.1 新規参入の脅威 40
5.1.2 供給者の交渉力 41
5.1.3 代替品の脅威 41
5.1.4 買い手の交渉力 41
5.1.5 ライバルの激しさ 41
5.2 Covid-19が米国アフェレシス市場に与える影響 41
6 米国アフェレシスサービス市場、サービスタイプ別 44
6.1 概要
7 米国アフェレシスサービス市場、用途別 47
7.1 概観 47
8 米国アフェレシスサービス市場:エンドユーザー別 50
8.1 概観 50
9 米国アフェレシスサービス市場:地域別 53
9.1 概要
9.2 北部 55
9.3 南部 57
9.4 中西部 59
9.5 西部 61
10 競争環境 64
10.1 はじめに
10.2 市場シェア分析、2024年 64
10.3 競合他社のダッシュボード 65
10.4 上場企業の株式概要 66
10.5 比較分析:主要プレーヤーの財務 66
10.1 主要開発と成長戦略 66
10.1.1 施設の立ち上げ 66
10.1.2 買収 67
10.1.3 パートナーシップ 67
10.1.4 移行 67
11 会社プロファイル 68
11.1 ヴェルシティ 68
11.1.1 会社概要 68
11.1.2 財務概要 69
11.1.3 提供サービス 69
11.1.4 主要な開発状況 69
11.1.5 swot分析 70
11.1.6 主要戦略 70
11.2 フレゼニウス・メディカル・ケア 71
11.2.1 会社概要
11.2.2 財務概要 72
11.2.3 提供サービス 72
11.2.4 主要な開発 73
11.2.5 swot分析 73
11.2.6 主要戦略
11.3 バイタラント 74
11.3.1 会社概要 74
11.3.2 財務概要 75
11.3.3 提供サービス 75
11.3.4 主要開発商品 75
11.3.5 swot分析 76
11.3.6 主要戦略 76
11.4 カーター・ブラッドケア 77
11.4.1 会社概要
11.4.2 財務概要
11.4.3 提供サービス 78
11.4.4 主要な開発 78
11.4.5 主要戦略 78
11.5 インパクトライフ 79
11.5.1 会社概要 79
11.5.2 財務概要 79
11.5.3 提供サービス 80
11.5.4 主要な開発 80
11.5.5 主要戦略 80
11.6 マヨ医学教育研究財団(MFmer) 81
11.6.1 会社概要 81
11.6.2 財務概要 81
11.6.3 提供サービス 81
11.6.4 主要事業 82
11.6.5 主要戦略 82
11.7 ニューヨーク血液センター(NYBC) 83
11.7.1 会社概要 83
11.7.2 財務概要 83
11.7.3 提供サービス 84
11.7.4 主要な開発 84
11.7.5 swot分析 84
11.7.6 主要戦略 84
11.8 アメリカ赤十字社 85
11.8.1 会社概要 85
11.8.2 財務概要 85
11.8.3 提供サービス 86
11.8.4 主要な開発 86
11.8.5 swot分析 86
11.8.6 主要戦略 86
11.9 バイオブリッジ・グローバル 88
11.9.1 会社概要 88
11.9.2 財務概要 88
11.9.3 提供サービス 89
11.9.4 主要な開発 89
11.9.5 主要戦略 89
11.10 サンディエゴ・ブラッド・バンク 90
11.10.1 会社概要
11.10.2 財務概要 90
11.10.3 提供サービス 90
11.10.4 主要開発 91
11.10.5 主要戦略 91
12 データ引用 92

 

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Summary

US Apheresis Service Market Research Report Information by Service Type (Donor/Automated Apheresis, Therapeutic Apheresis, and Stem Cell Collection and Processing), by Application (Neurological Disorders, Autoimmune Disorders, Hematologic Disorders, Oncology, Metabolic Toxicology Disorders, Infectious Diseases, Cardiovascular Disorders, and Others), by End User (Hospitals, Blood Banks, Specialty Clinics, Research Laboratories, and Biotechnology Pharmaceutical Companies) Forecast to 2035
Market Overview
During the forecast period (2025-2035), the US Apheresis Service Market is expected to experience a substantial compound annual growth rate (CAGR) of 8.47%. Apheresis is a medical procedure that involves the extraction of blood from a patient or donor, the separation of a specific component (such as plasma, platelets, or white blood cells), and the subsequent return of the residual blood to the body. It is frequently employed for therapeutic purposes, such as the removal of superfluous components in specific diseases (e.g., excess white blood cells in leukemia) or the collection of specific blood products for transfusions, such as platelets or plasma.
The growth of the US Apheresis Market is being driven by the rising demand for plasma-derived therapies, the increasing prevalence of chronic diseases, and favorable reimbursement policies. Furthermore, the market is constrained by the recruitment of voluntary non-remunerated donors, safety concerns in blood transfusions, and high procedure costs. Nevertheless, the market will experience development opportunities in the future due to the growing demand for platelet-rich plasma therapy and apheresis for pediatric and leukemia patients.

Market Segmentation
The US Apheresis Service Market has been segmented into Donor/Automated Apheresis, Therapeutic Apheresis, and Stem Cell Collection and Processing, based on the type of service provided.
The US Apheresis Service Market has been segmented into the following applications: Neurological Disorders, Autoimmune Disorders, Hematologic Disorders, Oncology, Metabolic Toxicology Disorders, Infectious Diseases, Cardiovascular Disorders, and Others. The Oncology segment is the fastest growing segment during the forecast period, while the Hematologic Disorders segment held the largest market in 2024.
The US Apheresis Service Market has been segmented into the following based on the end user: Hospitals, Blood Banks, Specialty Clinics, Research Laboratories, and Biotechnology Pharmaceutical Companies.
The US Apheresis Service Market has been segmented into North, South, Midwest, and West based on region. It is anticipated that South will account for the largest market share in 2024 and will reach USD 757.67 million by 2035. During the forecast period, it is expected to grow at the maximum CAGR of 9.63%.

Major Players
Versiti, Fresenius Medical Care, Carter BloodCare, ImpactLife, Mayo Clinic, The New York Blood Center (NYBC), The American Red, BioBridge Global, and San Diego Blood Bank (SDBB) are the primary participants in the US Apheresis Service Market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY 13
2 MARKET INTRODUCTION 15
2.1 DEFINITION 15
2.2 SCOPE OF THE STUDY 15
2.3 RESEARCH OBJECTIVE 15
2.4 MARKET STRUCTURE 16
3 RESEARCH METHODOLOGY 17
3.1 OVERVIEW 17
3.2 DATA FLOW 19
3.2.1 DATA MINING PROCESS 19
3.3 PURCHASED DATABASE: 20
3.4 SECONDARY SOURCES: 21
3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: 22
3.5 PRIMARY RESEARCH: 23
3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: 24
3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED 25
3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: 26
3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH 26
3.7 DATA FORECASTING 27
3.7.1 DATA FORECASTING TYPE 27
3.8 DATA MODELING 28
3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: 28
3.8.2 DATA MODELING: 29
3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION 31
4 MARKET DYNAMICS 33
4.1 INTRODUCTION 33
4.2 DRIVERS 34
4.2.1 INCREASING PREVALENCE OF CHRONIC DISEASES 34
4.2.2 RISING DEMAND FOR PLASMA-DERIVED THERAPIES 34
4.2.3 FAVORABLE REIMBURSEMENT POLICIES 35
4.3 RESTRAINTS 36
4.3.1 HIGH PROCEDURE COSTS 36
4.3.2 SAFETY CONCERNS IN BLOOD TRANSFUSIONS 36
4.3.3 RECRUITMENT OF VOLUNTARY NON-REMUNERATED DONORS 37
4.4 OPPORTUNITY 38
4.4.1 INCREASING DEMAND FOR PLATELET-RICH PLASMA THERAPY 38
4.4.2 APHERESIS FOR LEUKEMIA AND PEDIATRIC PATIENTS 39
5 MARKET FACTOR ANALYSIS 40
5.1 PORTER'S FIVE FORCES MODEL 40
5.1.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 40
5.1.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 41
5.1.3 THREAT OF SUBSTITUTES 41
5.1.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 41
5.1.5 INTENSITY OF RIVALRY 41
5.2 IMPACT OF COVID-19 ON THE US APHERESIS MARKET 41
6 US APHERESIS SERVICE MARKET, BY SERVICE TYPE 44
6.1 OVERVIEW 44
7 US APHERESIS SERVICE MARKET, BY APPLICATION 47
7.1 OVERVIEW 47
8 US APHERESIS SERVICE MARKET, BY END USER 50
8.1 OVERVIEW 50
9 US APHERESIS SERVICE MARKET, BY REGION 53
9.1 OVERVIEW 53
9.2 NORTH 55
9.3 SOUTH 57
9.4 MIDWEST 59
9.5 WEST 61
10 COMPETITIVE LANDSCAPE 64
10.1 INTRODUCTION 64
10.2 MARKET SHARE ANALYSIS, 2024 64
10.3 COMPETITOR DASHBOARD 65
10.4 PUBLIC PLAYERS STOCK SUMMARY 66
10.5 COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANCIAL 66
10.1 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES 66
10.1.1 FACILITY LAUNCH 66
10.1.2 ACQUISITION 67
10.1.3 PARTNERSHIP 67
10.1.4 TRANSITION 67
11 COMPANY PROFILES 68
11.1 VERSITI 68
11.1.1 COMPANY OVERVIEW 68
11.1.2 FINANCIAL OVERVIEW 69
11.1.3 SERVICES OFFERED 69
11.1.4 KEY DEVELOPMENTS 69
11.1.5 SWOT ANALYSIS 70
11.1.6 KEY STRATEGIES 70
11.2 FRESENIUS MEDICAL CARE AG 71
11.2.1 COMPANY OVERVIEW 71
11.2.2 FINANCIAL OVERVIEW 72
11.2.3 SERVICES OFFERED 72
11.2.4 KEY DEVELOPMENTS 73
11.2.5 SWOT ANALYSIS 73
11.2.6 KEY STRATEGIES 73
11.3 VITALANT 74
11.3.1 COMPANY OVERVIEW 74
11.3.2 FINANCIAL OVERVIEW 75
11.3.3 SERVICES OFFERED 75
11.3.4 KEY DEVELOPMENTS 75
11.3.5 SWOT ANALYSIS 76
11.3.6 KEY STRATEGIES 76
11.4 CARTER BLOODCARE 77
11.4.1 COMPANY OVERVIEW 77
11.4.2 FINANCIAL OVERVIEW 77
11.4.3 SERVICES OFFERED 78
11.4.4 KEY DEVELOPMENTS 78
11.4.5 KEY STRATEGIES 78
11.5 IMPACTLIFE 79
11.5.1 COMPANY OVERVIEW 79
11.5.2 FINANCIAL OVERVIEW 79
11.5.3 SERVICES OFFERED 80
11.5.4 KEY DEVELOPMENTS 80
11.5.5 KEY STRATEGIES 80
11.6 MAYO FOUNDATION FOR MEDICAL EDUCATION AND RESEARCH (MFMER) 81
11.6.1 COMPANY OVERVIEW 81
11.6.2 FINANCIAL OVERVIEW 81
11.6.3 SERVICES OFFERED 81
11.6.4 KEY DEVELOPMENTS 82
11.6.5 KEY STRATEGIES 82
11.7 NEW YORK BLOOD CENTER (NYBC) 83
11.7.1 COMPANY OVERVIEW 83
11.7.2 FINANCIAL OVERVIEW 83
11.7.3 SERVICES OFFERED 84
11.7.4 KEY DEVELOPMENTS 84
11.7.5 SWOT ANALYSIS 84
11.7.6 KEY STRATEGIES 84
11.8 THE AMERICAN NATIONAL RED CROSS 85
11.8.1 COMPANY OVERVIEW 85
11.8.2 FINANCIAL OVERVIEW 85
11.8.3 SERVICES OFFERED 86
11.8.4 KEY DEVELOPMENTS 86
11.8.5 SWOT ANALYSIS 86
11.8.6 KEY STRATEGIES 86
11.9 BIOBRIDGE GLOBAL 88
11.9.1 COMPANY OVERVIEW 88
11.9.2 FINANCIAL OVERVIEW 88
11.9.3 SERVICES OFFERED 89
11.9.4 KEY DEVELOPMENTS 89
11.9.5 KEY STRATEGIES 89
11.10 SAN DIEGO BLOOD BANK 90
11.10.1 COMPANY OVERVIEW 90
11.10.2 FINANCIAL OVERVIEW 90
11.10.3 SERVICES OFFERED 90
11.10.4 KEY DEVELOPMENTS 91
11.10.5 KEY STRATEGIES 91
12 DATA CITATIONS 92

 

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