アジア太平洋地域(APAC)の自動車製造市場の概要、競合分析、2027年までの予測
Asia-Pacific (APAC) Car Manufacturing Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027
アジア太平洋地域(APAC)の自動車製造市場の概要、競合分析、2027年までの予測
概要
アジア太平洋地域の自動車製造業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2017-22年の金額と数量、2027年までの予測)... もっと見る
サマリー アジア太平洋地域(APAC)の自動車製造市場の概要、競合分析、2027年までの予測
概要
アジア太平洋地域の自動車製造業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2017-22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的な概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析を含む主要企業についての説明も掲載しています。
主要ハイライト
- 乗用車メーカーの市場価値はメーカー販売価格(MSP)で算出され、すべての税金と課税は含まれていない。
- アジア太平洋地域の乗用車製造業界の2022年の総売上高は7,175億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は0.9%であった。
- 業界の消費台数は2017年から2022年にかけて1.1%の負のCAGRで減少し、2022年には合計4,530万台に達した。
- アジア太平洋地域の自動車製造業界の成長は、自動車の輸出需要の増加に起因している。経済複雑性観測所(OEC)の最新データによると、2021年の自動車貿易収支は、日本が775億ドルの黒字を記録したのに対し、インドと韓国はそれぞれ56億ドルと327億ドルの黒字を記録した。
スコープ
- アジア太平洋地域の自動車製造市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、アジア太平洋地域の自動車製造市場の競争力および魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、自動車製造市場の主要企業のグローバルな事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- アジア太平洋地域の自動車製造市場の今後の成長見通しを、金額と台数の両面で5年間の予測を用いて理解することで、プレゼンテーションやピッチに重みを加えることができます。
購入の理由
- 2022年のアジア太平洋地域の自動車製造市場規模は?
- 2027年のアジア太平洋地域の自動車製造市場規模は?
- アジア太平洋地域の自動車製造市場における競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- アジア太平洋地域の自動車製造市場における上位競合企業は?
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目次 Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What is the rationale for the recent M&A activity?
7.4. What are the most notable recent developments in this industry?
7.5. How are strategic alliances used by the leading companies?
7.6. How is new technology opening competition?
7.7. How are leading players progressing in the hybrid and electric cars segment?
8 Company Profiles
8.1. Toyota Motor Corporation
8.2. Hyundai Motor Company
8.3. General Motors Company
8.4. Volkswagen AG
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine
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Summary Asia-Pacific (APAC) Car Manufacturing Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027
Summary
Car Manufacturing in Asia-Pacific industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.
Key Highlights
- The passenger cars manufacturers market value is calculated in terms of manufacturer selling price (MSP), and excludes all taxes and levies. - The Asia-Pacific car manufacturing industry had total revenues of $717.5 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 0.9% between 2017 and 2022. - Industry consumption volumes declined with a negative CAGR of 1.1% between 2017 and 2022, reaching a total of 45.3 million units in 2022. - The Asia-Pacific car manufacturing industry’s growth can be attributed to an increase in export demand for cars. According to the latest data from the Observatory of Economic Complexity (OEC), Japan recorded a positive trade balance of $77.5 billion for car vehicles in 2021, whereas India and South Korea recorded a positive trade balance of $5.6 billion and $32.7 billion, respectively.
Scope
- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the car manufacturing market in Asia-Pacific - Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the car manufacturing market in Asia-Pacific - Leading company profiles reveal details of key car manufacturing market players’ global operations and financial performance - Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Asia-Pacific car manufacturing market with five year forecasts by both value and volume
Reasons to Buy
- What was the size of the Asia-Pacific car manufacturing market by value in 2022? - What will be the size of the Asia-Pacific car manufacturing market in 2027? - What factors are affecting the strength of competition in the Asia-Pacific car manufacturing market? - How has the market performed over the last five years? - Who are the top competitors in Asia-Pacific's car manufacturing market?
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Table of Contents Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What is the rationale for the recent M&A activity?
7.4. What are the most notable recent developments in this industry?
7.5. How are strategic alliances used by the leading companies?
7.6. How is new technology opening competition?
7.7. How are leading players progressing in the hybrid and electric cars segment?
8 Company Profiles
8.1. Toyota Motor Corporation
8.2. Hyundai Motor Company
8.3. General Motors Company
8.4. Volkswagen AG
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine
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- Saudi Arabia High Performance Tire Market By Vehicle Type (Two-Wheeler, Passenger Car, Commercial Vehicle), By Demand Category (OEM, Replacement), By Region, Competition, Opportunities & Forecast, 2020-2030F
- Middle East & Africa 8X8 Armored Vehicle Market By Product (Combat Vehicles, Combat Support Vehicle), By Mode of Operation (Manned Armored Vehicles, Unmanned Armored Vehicles), By Country, Competition, Opportunity & Forecast 2020-2030F
- Middle East & North Africa Commercial Vehicle Market By Vehicle Type (Light commercial vehicle (LCV), Medium Commercial Vehicle (MCV) and Heavy Commercial Vehicle (HCV)), By Propulsion Type (ICE, Electric), By Application (Construction, Logistics, Mining, Oil & Gas & Others), By Country, Competition, Opportunities & Forecast, 2020-2030F
- Middle East Bus Market By Application (Transit Buses, Motor Coaches, School Buses, Others), By Length (Up to 8 m, 8 m to 10 m, 10 m 12 m, Above 12 m), By Seating Capacity (Up to 30 seats, 31-50 seats, more than 50 seats), By Fuel Type (Diesel, Petrol, CNG, Electric), By Country, By Competition, Opportunities & Forecast, 2020-2030F
- United States Used Car Market By Vehicle Type (Hatchback, Sedan, Sports Utility Vehicle (SUV), Multi-Purpose Vehicles (MPVs)), By Vendor (Organized, Unorganized), By Sales Channel (Online, Offline), By Region, By Competition, Opportunities & Forecast, 2020-2030F
- United States Transmission Repair Market, By Vehicle Type (Passenger Cars, Light Commercial Vehicles, Heavy Commercial Vehicles), By Repair Type (Transmission General Repair (TGRM), Transmission Overhaul (TOM)), By Component (Gasket & Seal, Transmission Filter, O-Ring, Fluid, Flywheel, Pressure Plate, Oil Pump, Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F
- United States Electric Power Steering Market, By Type (C-EPS, P-EPS, R-EPS), By Component Type (Steering Column, Steering Wheel, Sensors, Electronic Control Unit, Electric Motor and Bearings), By Vehicle Type (Passenger Cars, Medium & Heavy Commercial Vehicles, Light Commercial Vehicles and Off-the-Road Vehicles), By Mechanism Type (Collapsible EPS, Rigid EPS), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F
- United States Automotive Protection Films Market, By Material (Polyethylene, Polyurethane, Others), By Application (Interiors, Exteriors), By End Use (Passenger Cars, Commercial Vehicles), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F
- United States Automotive Connectors Market, By Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles), By Connection Type (Wire to Wire Connection, Board to Board Connection, Wire to Board Connection), By System Type (Sealed Connector System, Unsealed Connector System), By Application Type (Body Control and Interiors, Fuel and Emission Control, Safety and Security System, Engine Control & Cooling System), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F
- United States Automotive Acoustic Engineering Services Market, By Vehicle Type (Light-Duty Vehicles, Heavy-Duty Vehicles, Electric & Hybrid Vehicles), By Application Type (Drivetrain, Powertrain, Others), By Software (Calibration, Signal Analysis, Other), By Drive Type (Front Wheel Drive and Others), By Offering (Physical Acoustic Testing and Others), By Process (Design, Development and Testing), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F
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マーケットライン(MarketLine)は、世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版しています。
マーケットライン(MarketLine)はGlobalDataの... もっと見る
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