世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ポリオワクチン市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

ポリオワクチン市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


Poliomyelitis Vaccine Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

ポリオワクチン市場の動向と予測 世界のポリオワクチン市場の将来は、VAPP、VDPV市場でのビジネスチャンスにより有望視されている。世界のポリオワクチン市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率2.3%で成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 言語
Lucintel
ルシンテル
2025年8月29日 US$3,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
オンデマンドレポート:ご注文後3-4週間 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

ポリオワクチン市場の動向と予測
世界のポリオワクチン市場の将来は、VAPP、VDPV市場でのビジネスチャンスにより有望視されている。世界のポリオワクチン市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率2.3%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、予防接種に対する意識の高まりと定期接種の必要性、そして政府や組織からの強力な資金提供や支援である。

- Lucintelの予測によると、種類別では、経口ポリオワクチンが予測期間中に高い成長を遂げる見込みです。これは、投与が容易で注射針を使用しない予防接種オプションに対する需要の高まりが、経口ポリオワクチンの使用を後押ししているためです。
- 用途別では、VDPVの発生に対する懸念が高まり、標的を絞ったワクチン接種戦略の需要が高まっていることから、VDPVが高い成長を遂げると予想される。
- 地域別では、北米が予測期間中に最も高い成長が見込まれる。
150ページを超える包括的なレポートで、ビジネス上の意思決定に役立つ貴重な洞察を得てください。いくつかの洞察を含むサンプル図を以下に示す。

ポリオワクチン市場の新たな動向
世界のポリオワクチン市場は、ワクチン製剤、流通、予防接種計画に関して新たな課題と新たな機会が存在するため、常に変化しています。最近のトレンドは、ポリオ撲滅への絶え間ない努力、顧みられない地域での利用可能なワクチンの範囲の拡大、ワクチン由来ポリオウイルスのアウトブレイク問題への対処を対象としています。以下は、世界のポリオワクチン市場を形成する上で根強い5つの新たなトレンドである。
- 不活化ポリオワクチンの自動化の進展:ワクチン由来ポリオウイルス(VDPV)の指標となる症例が世界中で警鐘を鳴らす中、ほとんどの国で経口ポリオワクチン(OPV)からIPVへの移行が進んでいます。IPVでは、VDPVのリスクはなくなりますが、免疫力は維持されるため、ポリオ撲滅を確実に達成する上で重要な役割を果たします。この移行は、予防接種率が低く、医療インフラが脆弱な地域で最も重要である。再びポリオが発生する可能性を最小限に抑えながら、安全かつ長期的にポリオに対する免疫を維持できることから、IPVの世界市場は拡大している。
- 監視とモニタリングの重視の高まり:全世界からポリオを撲滅するという目標の下、ポリオウイルスの感染を検出・監視するためのサーベイランス・システムを強化する必要性が高まっています。サーベイランスには、ウイルスの遺伝的構造だけでなく、事象の報告やワクチン接種率の追跡の改善も含まれます。サーベイランスは、すでに何年もポリオが発生していない国であっても、ワクチン接種率が低かったり、移民が多かったりするためにリスクがある場合にも不可欠です。このようなサーベイランスの強化は、アウトブレイクを早期に発見し、早期介入によって感染の拡大を食い止めるために極めて重要である。
- 他の国家戦略と連携したワクチン接種の実施:ポリオ予防接種の普及率を向上させると同時に、活動経費を削減するために、この戦略を利用している国もある。このような統合的なアプローチでは、ポリオの予防接種に麻疹やB型肝炎の予防接種を組み合わせたり、予防接種を受けなければならない子どもたちへの各種定期ワクチンの供給を改善したりすることで、普及率の向上を目指している。これは、医療施設までの距離が遠い低所得層や支援が届きにくい地域で、より重要な傾向となっている。小児を利用可能なプログラムに組み込むことは、一般的な予防接種システムや公衆衛生システムの改善にもつながる。
- 新しいタイプのポリオワクチンの開発:新しい混合ワクチンや改良型製剤の開発が進められている。これらのワクチンは、免疫反応を改善し、ワクチンの運搬を容易にし、輸送や保管に必要な安定性を向上させることが期待されています。新しいアジュバントや送達システム、またポリオと他のワクチンとの混合ワクチンなど、小児に投与されるワクチンも研究されています。このような技術革新は、特に物流上の制約がある地域や、新たな発生パターンが見られる地域において、より良い選択肢を提供する可能性がある。
- 民間部門と官民パートナーシップ:世界的なポリオ予防接種キャンペーンへの民間セクターの参加は増加しており、製薬会社はワクチン製造、マーケティング、研究に投資している。官民パートナーシップは、特に資源に乏しい環境において、ポリオ撲滅戦略を補完する上で効果的です。このような協力関係は、低・中所得国向けのワクチン在庫や価格設定の開発を支援し、世界的なポリオ撲滅活動を強化します。
ポリオ撲滅という目標に向けて世界が急速に前進する中、IPVの使用、サーベイランスの改善、予防接種プログラムへのワクチンの組み入れといったトレンドが、世界のポリオワクチン市場の新たな動きとして強く表れています。これらのトレンドは、ワクチンの入手性を高め、ポリオワクチンの安全性を高め、世界的な投与効率を向上させています。また、官民パートナーシップの場合と同様に、新しいタイプのワクチンやその開発は、大規模な予防接種キャンペーンにおける物流や財政上の制約を克服するのに役立っています。

ポリオワクチン市場の最新動向
世界のポリオワクチン市場における最新の変化は、IPVブースター用量の導入、生産技術革新、流通技術革新、国際協力など、ポリオ撲滅キャンペーンの世界的な成功に欠かせない要素に注目させるという、意図的なものです。ポリオ予防接種戦略の進展は、世界的なポリオ撲滅とワクチン由来株の排除、予防接種率の向上、非代表者の参加という、目標とする最終目標に貢献するものです。以下は、世界のポリオワクチン市場の将来を形作る5つの主要な動きである。
- OPVからIPVへの世界的移行:経口ポリオワクチン(OPV)から不活化ポリオワクチン(IPV)への世界的移行は、ポリオワクチン市場における大きな変化のひとつです。IPVを使用すれば、OPVでは一部の環境で課題となっていたワクチン関連ポリオウイルス(VAP)のリスクがなくなります。この変更は、免疫を安全に強化するためにWHOやその他の保健機関が提唱しているものです。IPVの接種は、世界的な撲滅キャンペーンの目標を軌道に乗せるため、各国の予防接種スケジュールに組み込まれています。
- IPVの使用は定期的な予防接種スケジュールで改善された:インドや中国などの国々では、すでにIPVを定期予防接種プログラムに組み込んでおり、ポリオとの闘いに役立っている。撲滅の最終段階でIPVとOPVを併用することで、VDPV発生の脅威を高めることなく、住民の免疫を維持することができました。この2つのアプローチは互いに補完し合い、予防接種キャンペーンを強化し、ポリオの再発を防ぐのに役立っている。
- 監視システムの強化:ポリオの感染は、より厳格な監視システムによって効果的に抑制されている。ポリオ・ウイルスの遺伝子配列の決定、報告システムの改善、リアルタイム情報などは、発生を早期に発見するために不可欠なものとなっている。このような進歩により、特にアウトブレイクが発生した国々では、迅速な対応策が可能となり、予防接種が可能な限り速やかに実施されるようになった。これにより、新たなポリオの発症を見逃すことなく、ポリオ撲滅への最終的な推進力を強化することができる。
- ポリオ撲滅活動への世界的な貢献の拡大:世界保健機関、政府、民間団体から多額の資金が寄せられ、特に世界ポリオ撲滅推進計画(GPEI)などのプロジェクトを支援している。このような投資は、希少な地域や紛争地域でさえも、ワクチン販売キャンペーンやワクチン投与を促進している。保健インフラの強化と財政的支援は、予防接種プログラムの成功に大きく貢献し、ポリオが世界保健の焦点であり続けている。
- 利用しやすいワクチンのための官民パートナーシップ:GSK、サノフィなどの企業は、国際保健機関と協力し、多くの低所得層や十分な医療サービスを受けていない地域でポリオワクチンを入手しやすくすることで、重要な役割を果たしている。高コスト、物流の問題、不十分な医療提供などの障壁を克服することで、より多くの国々でワクチンへのアクセスを可能にすることを目指しています。このような協力関係は、ワクチンストックの開発、流通の改善、世界的なワクチン製造活動の拡大に役立っています。
世界のポリオワクチン市場における最近の動向は、ポリオとの闘いにおける移行、サーベイランス、資金調達、協力体制の重要性を浮き彫りにしています。IPV導入への支援、サーベイランスの改善、官民連携により、世界的なワクチン接種の推進が強化されています。こうした取り組みと、ワクチンに関連する課題や発生への対処が相まって、世界はポリオ撲滅に近づいています。市場は今、世界中で持続的な予防接種と監視プログラムを実施し、ポリオ撲滅を確実に維持することに焦点を当てています。

ポリオワクチン市場における戦略的成長機会
世界のポリオ・ワクチン市場は、ポリオ撲滅に向けた課題(集団予防接種、ワクチン開発と普及の改善、国際協力など)のために、開発が加速しています。ポリオがほとんどの地域で撲滅された今、この病気を完全になくし、新たな課題に集中することが課題となっています。市場はまだ発展途上であり、ワクチンの製造、流通、モニタリングにおける新たな戦略の可能性を提供している。特に、ほとんどの国が経口タイプのポリオ・ワクチンから不活化タイプに切り替えていることから、ポリオ・ワクチン市場のセクターを横断する5つの成長機会をご紹介します。
- 定期予防接種スケジュールにおけるIPVの使用の増加:OPVからIPVへの移行は、収益増加の可能性をもたらす。IPVは残留VDPVがないため、安全性が向上する。ポリオのない状態を達成した国々でIPVの使用を継続することは、再流行を防ぐことにつながる。この変化により、ワクチン製造、コールドチェーン物流、規制の枠組みにおける能力向上が必要となり、メーカーや保健機関に成長の道を提供することになる。
- ポリオ撲滅のための混合ワクチンの使用:DTP(ジフテリア、破傷風、百日咳)ワクチンにポリオワクチンを含めることで、市場は拡大する。ポリオの予防接種と幅広い予防接種活動を組み合わせることで、運営費を削減し、接種率を高めることができる。この戦略は、混合ワクチンの需要を刺激し、すべての子どもへの予防接種を目指す製造業者や保健機関にとって費用対効果が高い。
- ポリオの監視・モニタリング技術に関する機会と制約:先進的な監視技術は、世界的な撲滅に不可欠であり、ゲノム監視、診断技術、携帯型医療機器、リアルタイム報告システムなどの面で機会を提供する。監視ネットワークを強化することは、医療システムが脆弱な地域やポリオがまだ流行している地域では特に重要です。これにより、診断検査サービスやデータ分析の機会が生まれます。
- ポリオワクチンの製造とサプライチェーンの改善:ワクチン需要の増加により、製造と流通に成長機会が生まれます。特に遠隔地や紛争の影響を受けた地域で安定的にワクチンを供給するには、ワクチンの処方とサプライチェーン管理の改善が不可欠です。公衆衛生機関と民間企業が協力することで、市場の収益性と有効性が高まる。
- ポリオ撲滅のための官民パートナーシップ:PPPは、十分なサービスを受けていない地域での予防接種率を向上させる上で効果的である。このようなパートナーシップは、資金やリソースの共有、専門知識の向上を可能にし、地理的・財政的な障壁を克服するのに役立ちます。このようなパートナーシップを通じて投資を確保することで、迅速な展開、インフラの整備、製造の拡大が促進される。
世界のポリオワクチン市場のシナリオは、ワクチンの普及、他のワクチンプログラムとの連携、サーベイランスのための技術統合、製造プロセスの改善、官民パートナーシップなど、いくつかの成長機会があることから、良好と思われる。このような機会は、ポリオ撲滅と撲滅後の持続的な免疫を達成するための努力を支えるものです。ワクチン製造業者、国際保健機関、各国政府による相乗効果は、ワクチン接種、サプライチェーン管理、サーベイランスの強化に不可欠です。

ポリオワクチン市場の推進要因と課題
技術革新、経済的要因、規制など、ポリオワクチンの世界市場に影響を与える要因は数多くあります。これらの要因は、ワクチンの購入、ワクチン接種プロセス、世界的な撲滅活動の効果に影響を与えます。しかし、ワクチン由来のポリオウイルスの発生、物流の問題、予防接種の地域的不均一性などの挫折もあり、これらは依然として課題となっています。ポリオワクチン市場を成功に導くためには、市場の促進要因と抑制要因を評価・理解することが重要です。
ポリオワクチン市場を牽引する要因は以下の通りです:
1.世界的なポリオ撲滅キャンペーン:WHO、ユニセフ、ロータリー財団が参加する世界ポリオ撲滅推進計画(GPEI)が主導し、多額の資金と政治的意思に支えられて、ワクチン接種レベルと供給が改善され、OPVとIPVの需要が確立された。
2.IPVへの移行:特にポリオのない国々では、VDPVの懸念に対処するため、予防接種プログラムがOPVからIPVに移行し、IPVワクチンの需要が増加した。
3.ワクチン製造における技術の進歩:組換えDNA、アジュバント、新しい製剤などの技術革新により、特に貧しい地域や紛争の影響を受けている地域において、コストが削減され、ワクチンの入手可能性が高まる。
4.発展途上国におけるワクチンの入手可能性の向上:GAVIのようなイニシアチブは、ワクチンをリーズナブルな価格で入手できるようにし、流行地域における接種率の回復に貢献します。
5.グローバルなネットワークと財政支援:国際的な資金援助やスポンサーシップにより、継続的なワクチン接種、研究、保健システムの強化が支援されます。

課題
1.ワクチン由来ポリオウイルス(VDPV):ワクチン由来ポリオウイルス(VDPV):特にOPVによるVDPVの発生が大きな障害となっている。WHOはこのリスクを排除するためにIPVを提唱しているが、高額な費用と物流の問題が普及の妨げとなっている。
2.物流の課題:農村部や紛争地域における流通の問題、コールドチェーンの問題、浪費、輸送の障害。
3.政治情勢と紛争地域:特にアフガニスタンとパキスタンでは、暴力と紛争が続いており、予防接種活動の妨げとなっている。
世界的なポリオ撲滅のためには、国際的な協力、メカニズムの改善、たゆまぬ努力が必要です。効果的な予防接種プログラムを実施するためには、VDPV、ロジスティクス、社会政治的問題などの課題に取り組むことが極めて重要である。
ポリオワクチン企業リスト
市場に参入している企業は、製品の品質に基づいて競争している。大手企業は、製造、研究開発、インフラの拡大、バリューチェーン全体の統合に注力している。これらの戦略は、需要の増加に対応し、革新的な製品を開発し、コストを削減し、顧客基盤を拡大するのに役立つ。主な企業は以下の通り:
- GSK
- サノフィ・パスツール
- メルク
- クルーセル
- 中国バイオテクノロジーグループ

セグメント別ポリオワクチン市場
この調査レポートは、世界のポリオワクチン市場をタイプ別、用途別、地域別に予測しています。
ポリオ骨髄炎ワクチンのタイプ別市場【2019年から2031年までの金額
- ポリオワクチンI
- ポリオワクチンII
- ポリオワクチンIII
- 経口ポリオワクチン

用途別ポリオワクチン市場【2019年から2031年までの金額
- VAPP
- VDPV

ポリオワクチン地域別市場【2019年から2031年までの金額
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

ポリオワクチン市場の国別展望
世界のポリオワクチン市場は、数十年にわたり懸念されてきた。この伝染性の強い病気は、放置すると死亡や麻痺につながる可能性がある。この病気を撲滅するための努力は、ポリオワクチンの進歩により、ほぼ成功している。米国、中国、ドイツ、インド、日本などの国々では、最近の進歩はワクチン配布の拡大、集団発生の管理、撲滅の最終段階への支援に重点を置いている。普及方法と時期の改善、地域に根ざした教育プログラム、世界保健機関間の緊密な連携が、これらの地域でのワクチン接種活動を前進させるものと期待されている。
- 米国:ポリオワクチン接種と撲滅活動の最前線にありながら、OPVが原因でワクチン株による集団感染が時折発生する。予防戦略にはIPVの使用促進が含まれる。CDCは、監視システムを拡大し、確実なワクチン接種プログラムを確保し、世界的な撲滅活動を支援している。継続的な投資と予防接種により、ポリオフリー認証を維持することが最も重要である。
- 中国中国は、2016年にOPVからIPVに切り替え、ポリオ撲滅に大きく前進しました。予防接種システムの強化、定期的なワクチン接種率、ワクチンのサプライチェーン管理などの取り組みを行っている。中国はWHOや他の組織と協力しているが、農村部の人口が多いことや移民が多いことが課題として残っている。
- ドイツドイツは、IPVワクチンのみを接種し、高い接種率を維持し、GPEIのようなキャンペーンに参加するなど、世界的なポリオ撲滅における重要な役割を担っている。同国は、ワクチン接種を確実に受けられるよう、移民への啓発を重視している。強力な医療制度がこうした努力を支えている。
- インドインドは、数十年にわたる予防接種キャンペーンを経て、2014年にポリオ無発生を宣言した。現在、政府の積極的な関与のもと、この状態を維持し、特に社会から疎外された農村部での予防接種率を高めることに力を入れている。
- 日本:日本は数十年にわたり、IPVのみを用いた戦略により、優れたポリオ予防接種率を維持してきた。国際的なキャンペーンを支援し、再導入を防ぐために保健システムを強化し、グローバルヘルスのリーダーとしての役割を果たしている。

世界のポリオワクチン市場の特徴
市場規模の推定:市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:セグメント別・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)。
セグメンテーション分析:タイプ別、用途別、地域別の市場規模(金額ベース)。
地域別分析:北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別の内訳。
成長機会:タイプ別、用途別、地域別の成長機会の分析。
戦略分析:M&A、新製品開発、競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく産業競争力。
本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.ポリオワクチン市場において、タイプ別(ポリオワクチンI、II、III、経口ポリオワクチン)、用途別(VAPP、VDPV)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長が期待できる事業機会は何ですか?
Q.2.今後成長が加速すると思われるセグメントとその理由は?
Q.3.成長ペースが速いと思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨

2.市場概要
2.1 背景と分類
2.2 サプライチェーン

3.市場動向と予測分析
3.1 マクロ経済動向と予測
3.2 業界の推進要因と課題
3.3 PESTLE分析
3.4 特許分析
3.5 規制環境
3.6 世界のポリオワクチン市場動向と予測

4.ポリオワクチンの世界市場:タイプ別
4.1 概要
4.2 タイプ別魅力度分析
4.3 ポリオワクチンI:動向と予測(2019-2031)
4.4 ポリオワクチンⅡ:動向と予測(2019-2031)
4.5 ポリオワクチンⅢ.動向と予測(2019-2031)
4.6 経口ポリオワクチン:動向と予測(2019年~2031年)

5.世界のポリオワクチン市場:用途別
5.1 概要
5.2 用途別魅力度分析
5.3 VAPP:動向と予測(2019-2031年)
5.4 VDPV:動向と予測(2019-2031年)

6.地域別分析
6.1 概要
6.2 世界の地域別ポリオワクチン市場

7.北米のポリオワクチン市場
7.1 概要
7.2 北米のポリオワクチン市場:タイプ別
7.3 北米のポリオワクチン市場:用途別
7.4 アメリカポリオワクチン市場
7.5 メキシコのポリオワクチン市場
7.6 カナダのポリオワクチン市場

8.ヨーロッパのポリオワクチン市場
8.1 概要
8.2 ヨーロッパのポリオワクチン市場:タイプ別
8.3 欧州のポリオワクチン市場:用途別
8.4 ドイツのポリオワクチン市場
8.5 フランスのポリオワクチン市場
8.6 スペインのポリオワクチン市場
8.7 イタリアのポリオワクチン市場
8.8 イギリスのポリオワクチン市場

9.APACポリオワクチン市場
9.1 概要
9.2 APACのポリオワクチン市場:タイプ別
9.3 APACのポリオワクチン市場:用途別
9.4 日本のポリオワクチン市場
9.5 インドのポリオワクチン市場
9.6 中国のポリオワクチン市場
9.7 韓国のポリオワクチン市場
9.8 インドネシアのポリオワクチン市場

10.ROWポリオワクチン市場
10.1 概要
10.2 ROWポリオワクチン市場:タイプ別
10.3 ROWのポリオワクチン市場:用途別
10.4 中東のポリオワクチン市場
10.5 南米のポリオワクチン市場
10.6 アフリカのポリオワクチン市場

11.競合他社分析
11.1 製品ポートフォリオ分析
11.2 経営統合
11.3 ポーターのファイブフォース分析
- 競合ライバル
- バイヤーの交渉力
- サプライヤーの交渉力
- 代替品の脅威
- 新規参入者の脅威
11.4 市場シェア分析

12.ビジネスチャンスと戦略分析
12.1 バリューチェーン分析
12.2 成長機会分析
12.2.1 タイプ別の成長機会
12.2.2 用途別の成長機会
12.3 世界のポリオワクチン市場における新たな動向
12.4 戦略的分析
12.4.1 新製品開発
12.4.2 認証とライセンス
12.4.3 合併、買収、協定、提携、合弁事業

13.バリューチェーンにおける主要企業のプロフィール
13.1 競合分析
13.2 GSK
- 会社概要
- ポリオワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.3 サノフィ・パスツール
- 会社概要
- ポリオワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.4 メルク
- 会社概要
- ポリオワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.5 クルーセル
- 会社概要
- ポリオワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.6 中国バイオテック集団
- 会社概要
- ポリオワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス

14. 付録
14.1 図のリスト
14.2 表一覧
14.3 調査方法
14.4 免責事項
14.5 著作権
14.6 略語と技術単位
14.7 会社概要
14.8 お問い合わせ

図表一覧

第1章
図1.1:ポリオワクチン世界市場の動向と予測
第2章
図2.1:ポリオワクチン市場の使用状況
図2.2:ポリオワクチン世界市場の分類
図2.3: 世界のポリオワクチン市場のサプライチェーン
図2.4:ポリオワクチン市場の促進要因と課題
第3章
図3.1:世界のGDP成長率の推移
図3.2:世界の人口増加率の推移
図3.3: 世界のインフレ率の推移
図3.4:世界の失業率の推移
図3.5: 地域別GDP成長率の推移
図3.6:地域人口成長率の推移
図3.7: 地域インフレ率の推移
図3.8:地域失業率の推移
図3.9: 地域一人当たり所得の推移
図3.10: 世界のGDP成長率の予測
図3.11: 世界の人口成長率の予測
図3.12: 世界のインフレ率の予測
図3.13:失業率の世界予測
図3.14: 地域別GDP成長率の見通し
図3.15: 地域人口成長率の予測
図3.16: 地域インフレ率の予測
図3.17: 地域失業率の予測
図3.18: 地域一人当たり所得の予測
第4章
図4.1:2019年、2024年、2031年のタイプ別ポリオワクチン世界市場
図4.2:タイプ別ポリオワクチン世界市場推移(億ドル
図4.3:タイプ別ポリオワクチン世界市場予測(億ドル
図4.4:ポリオワクチン世界市場におけるポリオワクチンⅠの動向と予測(2019-2031年)
図4.5:ポリオワクチン世界市場におけるポリオワクチンⅡの動向と予測(2019-2031年)
図4.6:ポリオワクチン世界市場におけるポリオワクチンⅢの動向と予測(2019-2031年)
図4.7:ポリオワクチン世界市場における経口ポリオワクチンの動向と予測(2019~2031年)
第5章
図5.1:2019年、2024年、2031年の用途別ポリオワクチン世界市場
図5.2:用途別ポリオワクチン世界市場推移(億ドル
図5.3:用途別ポリオワクチン世界市場予測(億ドル
図5.4:ポリオワクチン世界市場におけるVAPPの動向と予測(2019-2031年)
図5.5:世界のポリオワクチン市場におけるVDPVの動向と予測(2019-2031年)
第6章
図6.1:世界のポリオワクチン市場(B$)の地域別推移(2019-2024年)
図6.2:地域別ポリオワクチン世界市場予測($B)(2025-2031)
第7章
図7.1:北米のポリオワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
図7.2:2019年、2024年、2031年の北米ポリオワクチン市場(タイプ別
図7.3:北米のポリオワクチン市場(B$)のタイプ別推移(2019年〜2024年)
図7.4:北米のポリオワクチン市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図7.5:北米のポリオワクチン市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図7.6:北米のポリオワクチン市場($B)の用途別推移(2019年〜2024年)
図7.7:北米のポリオワクチン市場($B)の用途別推移予測(2025年〜2031年)
図7.8:米国ポリオワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図7.9:メキシコのポリオワクチン市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図表7-10:カナダのポリオワクチン市場の動向と予測(単位:億ドル)(2019-2031年)
第8章
図8.1:欧州ポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
図8.2:2019年、2024年、2031年の欧州ポリオワクチン市場(タイプ別
図8.3:欧州ポリオワクチン市場タイプ別推移(億ドル)(2019年〜2024年)
図8.4:欧州のポリオワクチン市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図8.5:欧州のポリオワクチン市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図8.6:欧州のポリオワクチン市場($B)の用途別推移(2019年〜2024年)
図8.7:欧州ポリオワクチン市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図8.8:ドイツポリオワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図8.9:フランスポリオワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図8.10: スペインポリオワクチン市場の推移と予測($B) (2019-2031)
図8.11: イタリアのポリオワクチン市場の動向と予測 ($B) (2019-2031)
図表8-12:イギリスポリオワクチン市場の動向と予測($B)(2019-2031)
第9章
図9.1:APACポリオワクチン市場の推移と予測(2019-2031年)
図9.2:2019年、2024年、2031年のAPACポリオワクチン市場(タイプ別
図9.3:APACポリオワクチン市場(B$)のタイプ別推移(2019年~2024年)
図9.4:APACポリオワクチン市場(B$)のタイプ別予測(2025年~2031年)
図9.5:2019年、2024年、2031年のAPACポリオワクチン市場(用途別
図9.6:APACポリオワクチン市場($B)の用途別推移(2019年-2024年)
図9.7:APACポリオワクチン市場($B)の用途別予測(2025年~2031年)
図9.8:日本のポリオワクチン市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図9.9:インドポリオワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図9.10: 中国ポリオワクチン市場の動向と予測($B) (2019-2031)
図9.11: 韓国ポリオワクチン市場の動向と予測($B) (2019-2031)
図表9-12:インドネシアポリオワクチン市場の動向と予測($B)(2019-2031)
第10章
図10.1:ROWポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
図10.2:2019年、2024年、2031年のROWポリオワクチン市場(タイプ別
図10.3:ROWポリオワクチン市場(B$)のタイプ別推移(2019年-2024年)
図10.4:ROWのポリオワクチン市場(Bドル)のタイプ別予測(2025年〜2031年)
図10.5:ROWのポリオワクチン市場(用途別)(2019年、2024年、2031年
図10.6:ROWポリオワクチン市場($B)の用途別推移(2019-2024)
図10.7:ROWのポリオワクチン市場($B)の用途別予測(2025年-2031年)
図10.8:中東のポリオワクチン市場の動向と予測($B)(2019-2031)
図10.9:南米ポリオワクチン市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図表10-10:アフリカのポリオワクチン市場の動向と予測(単位:億ドル)(2019-2031年)
第11章
図11.1:世界のポリオワクチン市場のポーターのファイブフォース分析
図11.2:世界のポリオワクチン市場における上位プレイヤーの市場シェア(%)(2024年)
第12章
図12.1:タイプ別ポリオワクチン世界市場の成長機会
図12.2:ポリオワクチン世界市場の成長機会(用途別
図12.3:地域別ポリオワクチン世界市場の成長機会
図12.4:ポリオワクチンの世界市場における新たな動向

表一覧

第1章
表1.1:表1.1:ポリオワクチン市場の種類別・用途別成長率(%、2023-2024年)およびCAGR(%、2025-2031年
表1.2:ポリオワクチン市場の地域別魅力度分析
表1.3:世界のポリオワクチン市場のパラメーターと属性
第3章
表3.1:ポリオ髄膜炎ワクチンの世界市場動向(2019年~2024年)
表3.2:ポリオ髄膜炎ワクチンの世界市場予測(2025年~2031年)
第4章
表4.1:ポリオワクチン世界市場のタイプ別魅力度分析
表4.2:ポリオワクチン世界市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019年~2024年)
表4.3:ポリオ性骨髄炎ワクチンの世界市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025年~2031年)
表4.4:世界のポリオワクチン市場におけるポリオワクチンⅠの動向(2019~2024年)
表4.5:ポリオワクチン世界市場におけるポリオワクチンⅠの予測(2025年~2031年)
表4.6:ポリオワクチン世界市場におけるポリオワクチンⅡの動向(2019~2024年)
表4.7:ポリオワクチン世界市場におけるポリオワクチンⅡの予測(2025年~2031年)
表4.8:ポリオワクチン世界市場におけるポリオワクチンⅢの動向(2019~2024年)
表4.9:世界のポリオワクチン市場におけるポリオワクチンⅢの予測(2025年~2031年)
表4.10:ポリオワクチン世界市場における経口ポリオワクチンの動向(2019~2024年)
表4.11:世界のポリオワクチン市場における経口ポリオワクチンの予測(2025年~2031年)
第5章
表5.1:ポリオワクチン世界市場の用途別魅力度分析
表5.2:ポリオ性骨髄炎ワクチンの世界市場における各用途の市場規模およびCAGR(2019年~2024年)
表5.3:ポリオ性骨髄炎ワクチンの世界市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025年~2031年)
表5.4:ポリオワクチン世界市場におけるVAPPの動向(2019~2024年)
表5.5:ポリオワクチン世界市場におけるVAPPの予測(2025年~2031年)
表5.6:ポリオワクチン世界市場におけるVDPVの動向(2019-2024年)
表5.7:世界のポリオワクチン市場におけるVDPVの予測(2025-2031年)
第6章
表6.1:ポリオワクチン世界市場における各地域の市場規模およびCAGR(2019~2024年)
表6.2:世界のポリオワクチン市場における各地域の市場規模とCAGR(2025-2031年)
第7章
表7.1:北米のポリオ髄膜炎ワクチン市場の動向(2019~2024年)
表7.2:北米ポリオワクチン市場の予測(2025年~2031年)
表7.3:北米ポリオワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表7.4:北米ポリオワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表7.5:北米ポリオワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表7.6:北米ポリオワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表7.7:米国ポリオワクチン市場の動向と予測(2019-2031年)
表7.8:メキシコのポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表7.9:カナダポリオワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
第8章
表8.1:欧州ポリオワクチン市場の動向(2019~2024年)
表8.2:欧州ポリオワクチン市場の予測(2025年~2031年)
表8.3:欧州ポリオワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表8.4:欧州ポリオワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表8.5:欧州ポリオワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表8.6:欧州ポリオワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表8.7:ドイツポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.8:フランスポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.9:スペインポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.10:イタリアポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.11:イギリスポリオワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
第9章
表9.1:APACポリオワクチン市場の動向(2019〜2024年)
表9.2:APACポリオワクチン市場の予測(2025年〜2031年)
表9.3:APACポリオワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表9.4:APACポリオワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表9.5:APACポリオワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表9.6:APACポリオワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表9.7:日本のポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.8:インドポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.9:中国ポリオワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
表9.10:韓国ポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.11:インドネシアポリオワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
第10章
表10.1:ROWポリオ髄炎ワクチン市場の動向(2019~2024年)
表10.2:ROWポリオ髄膜炎ワクチン市場の予測(2025-2031年)
表10.3:ROWポリオ髄炎ワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表10.4:ROWポリオワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表10.5:ROWポリオワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表10.6:ROWポリオワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表10.7:中東のポリオワクチン市場中東のポリオワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
表10.8:南米ポリオワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表10.9:アフリカのポリオワクチン市場の動向と予測(2019~2031年)
第11章
表11.1:セグメントに基づくポリオワクチン供給業者の製品マッピング
表11.2:ポリオワクチン製造業者の経営統合
表11.3:表11.3:ポリオワクチン売上高に基づく供給業者ランキング
第12章
表12.1:主要ポリオワクチン製造業者の新製品上市(2019~2024年)
表 12.2:世界のポリオワクチン市場における主要競合企業の認証取得状況

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Poliomyelitis Vaccine Market Trends and Forecast
The future of the global poliomyelitis vaccine market looks promising with opportunities in the VAPP, VDPV markets. The global poliomyelitis vaccine market is expected to grow with a CAGR of 2.3% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the growing awareness about immunization and the need for routine vaccinations, and the strong funding and support from governments and organizations.

• Lucintel forecasts that, within the type category, the oral poliomyelitis vaccine is expected to witness higher growth over the forecast period due to the growing demand for easy-to-administer and needle-free vaccination options, which is boosting oral polio vaccine use.
• Within the application category, VDPV is expected to witness higher growth due to rising concerns over VDPV outbreaks, which are driving demand for targeted vaccination strategies.
• In terms of region, North America is expected to witness the highest growth over the forecast period.
Gain valuable insights for your business decisions with our comprehensive 150+ page report. Sample figures with some insights are shown below.

Emerging Trends in the Poliomyelitis Vaccine Market
The global poliomyelitis vaccine market is constantly changing as there are new challenges and new opportunities when it comes to vaccine formulation, distribution, and immunization plans. The recent trends are targeting the perpetual efforts to eradicate polio, widening the scope of available vaccines in neglected areas, and addressing the problems of outbreaks of vaccine-derived poliovirus. Below are five emerging trends that are persistent in the shaping of the global poliomyelitis vaccine market.
• Increasing automation of the inactivated polio vaccine: As the vaccine-derived poliovirus (VDPV) index cases have raised alarm bells around the world, most countries are transitioning from oral polio vaccine (OPV) to IPV. IPV also removes the VDPV risk but preserves immunity, which remains critical in ensuring that polio eradication is achieved. This transition is most relevant in regions with poor immunization rates and weak healthcare infrastructure. The world market for IPV is expanding owing to its ability to provide safe and long-term immunity against polio with minimal chances of another outbreak.
• Growing emphasis on surveillance and monitoring: With the goal of eradicating polio from the entire globe, there is an increasing need to strengthen the surveillance system to detect and monitor poliovirus transmission. Surveillance includes not only the genetic makeup of the virus but also improvements in the reporting of events and tracking vaccination coverage. Surveillance is vital even for countries that have already been polio-free for years but pose risks due to low vaccination coverage or migration patterns. These enhancements are critical for the early detection of outbreaks and limiting potential spread through early interventions.
• Vaccination deliveries linked with other national strategies: Some countries are using this strategy to improve the coverage of polio vaccination while at the same time reducing operational expenditures. Such integrated approaches target increased coverage by interspersing polio vaccinations with measles or hepatitis B and improving the availability of various routine vaccines to children, which would otherwise go unvaccinated. This is becoming a more crucial trend in low-income and hard-to-reach areas where distances to healthcare facilities are vast. Integrating children into available programs also improves the general immunization system and the public health systems.
• Development of new types of polio vaccines: Novel combination vaccines and improved formulations are under development. These vaccines are expected to improve the immune response, ease vaccine delivery, and improve stability features required for transport and storage. New adjuvants or delivery systems, as well as combined vaccines, e.g., polio with other vaccines administered to children, are being investigated. Such innovations may offer better options, especially in areas that have logistical constraints or where there are new patterns of outbreaks.
• Private sector and public-private partnerships: Participation of the private sector in the global polio vaccination campaign has risen, with pharmaceutical companies investing towards vaccine manufacturing, marketing, and research. Public-private partnerships are effective in complementing polio eradication strategies, particularly in resource-constrained settings. Such collaborations assist in developing vaccine stocks and pricing for lower- and middle-income countries, thus enhancing global polio eradication efforts.
As the world moves rapidly towards the goal of eradicating polio, trends such as the usage of IPV, improved issues on surveillance, or the streamlining of vaccines with immunization programs are strong emerging trends in the global poliomyelitis vaccine market. These trends are enhancing the availability of vaccines, increasing the safety of polio vaccines, and improving the efficiency of administration worldwide. And, as in the case of public-private partnerships, new types of vaccines and their development are helping to overcome logistical and financial constraints on wide-scale immunization campaigns.

Recent Developments in the Poliomyelitis Vaccine Market
The latest changes in the global poliomyelitis vaccine market are purposeful, as they draw attention to factors such as the introduction of an IPV booster dose, production innovations, distribution innovations, and international cooperation, which are crucial for the global success of the polio eradication campaign. Progress in the development of polio vaccination strategies contributes to the targeted end goal, which is the global eradication of polio and elimination of vaccine-derived strains, increasing vaccination coverage, and including non-represented people. Below are five key developments shaping the future of the global poliomyelitis vaccine market.
• Global move from OPV usage towards IPV: The global movement from the use of oral polio vaccine (OPV) to inactivated polio vaccine (IPV) is one of the major changes in the poliomyelitis vaccine market. With IPV, countries do not have the risk of vaccine-associated poliovirus (VAP), which was a challenge with OPV in some settings. This change is advocated by WHO and other health organizations to enhance immunity safely. IPV doses are incorporated into national immunization schedules to keep the objectives of the global eradication campaign on track.
• IPV use improved in routine immunization schedules: Countries like India, China, and others have already incorporated IPV into their routine vaccination programs, aiding in the fight against polio. The use of IPV with OPV during the last stages of eradication has helped maintain population immunity without heightening the threat of VDPV outbreaks. The two approaches supplement each other and help enhance vaccination campaigns, preventing re-emergence of polio.
• Enhanced systems of surveillance: The transmission of polio has been effectively controlled through stricter surveillance systems. Polio virus strain genetic sequencing, improved reporting systems, and real-time information have become indispensable for early detection of outbreaks. Such advancements allow for rapid response measures, especially in countries where outbreaks have occurred, ensuring that immunization takes place as quickly as possible. This guarantees that no new cases of polio are missed and strengthens the final push to end the disease.
• Greater contributions worldwide for polio eradication efforts: Significant funding from global health organizations, governments, and private entities has been received, notably supporting projects like the Global Polio Eradication Initiative (GPEI). These investments facilitate vaccine marketing campaigns and administration, even in rare and conflict-hit areas. Reinforcing health infrastructure and financial backing has significantly contributed to the success of vaccination programs and kept polio as a focus in global health.
• Public-private partnerships for accessible vaccines: Companies like GSK, Sanofi, and others working with international health organizations have played a key role by making polio vaccines available and affordable in many low-income and underserved areas. Efforts aim to make vaccine access possible in more countries by overcoming barriers such as high costs, logistical issues, and inadequate healthcare provision. Such collaborations help develop vaccine stocks, improve distribution, and expand global vaccine manufacturing activities.
Recent developments in the global poliomyelitis vaccine market highlight the importance of transitions, surveillance, funding, and collaborations in the fight against polio. Support for IPV introduction, improved surveillance, and public-private partnerships have enhanced the global push for vaccination. These efforts, combined with addressing vaccine-related challenges and outbreaks, are bringing the world closer to the elimination of polio. The market now focuses on ensuring that polio remains eradicated through sustained immunization and surveillance programs worldwide.

Strategic Growth Opportunities in the Poliomyelitis Vaccine Market
The world’s poliomyelitis vaccine market is experiencing acceleration in development owing to challenges posed to polio eradication: mass vaccinations, improvements in vaccine development and dissemination, global cooperation, etc. Now that polio has been eradicated in most places, the challenge is to eliminate this disease entirely and focus on new challenges. The market is still developing and offers possibilities for new strategies in producing, distributing, and monitoring vaccines. In particular, with most countries switching from the oral form of the polio vaccine to the inactivated type, here are five growth opportunities that will cut across sectors in the poliomyelitis vaccine market.
• Increasing usage of IPV within routine immunization schedules: The transition from OPV to IPV brings potential for increased revenue. IPV offers enhanced safety as residual VDPV is absent. Continued use of IPV in countries that have achieved polio-free status will help protect against resurgence. This change necessitates increased capacity in vaccine manufacturing, cold chain logistics, and regulatory frameworks, providing growth avenues for manufacturers and health organizations.
• The use of combination vaccines to eradicate polio circulation: Including polio vaccines in DTP (diphtheria, tetanus, pertussis) vaccines enhances the market. Combining polio vaccination with wider immunization activities lowers operational costs and raises coverage. This strategy stimulates demand for combination vaccines, which is cost-effective for manufacturers and health agencies aiming to immunize every child.
• Opportunities and constraints regarding polio surveillance and monitoring technologies: Advanced surveillance technology is critical for global eradication, offering opportunities in genomic surveillance, diagnostic technologies, handheld health devices, and real-time reporting systems. Reinforcing surveillance networks is especially important in weak health system areas or where polio is still endemic. This creates opportunities for diagnostic testing services and data analysis.
• Polio vaccine manufacturing and supply chain improvements: The increasing demand for vaccines creates growth opportunities for manufacturing and distribution. Improving vaccine formulation and supply chain management is critical for consistent supply, especially in remote or conflict-affected regions. Collaboration between public health agencies and private companies will enhance market profitability and effectiveness.
• Public-private partnerships for polio eradication: PPPs have become effective in increasing vaccination coverage in underserved regions. These partnerships enable increased funding, resource sharing, and expertise, helping to overcome geographical and financial barriers. Securing investments through these partnerships enhances rapid deployment, infrastructure development, and manufacturing expansion.
The scenario of the poliomyelitis vaccine market globally looks favorable, with several growth opportunities such as vaccine proliferation, collaboration with other vaccine programs, technology integration for surveillance, improved manufacturing processes, and public-private partnerships. These opportunities support efforts to achieve polio eradication and sustained immunity in the post-eradication period. Synergistic actions between manufacturers, international health bodies, and governments are essential for enhancing vaccination, supply chain management, and surveillance.

Poliomyelitis Vaccine Market Driver and Challenges
There are many factors affecting the global market of poliomyelitis vaccines, including technological innovations, economic factors, and regulations. These factors influence vaccine purchase, vaccination processes, and the effectiveness of global eradication efforts. However, there are setbacks such as vaccine-derived poliovirus outbreaks, logistical issues, and regional heterogeneity in immunization, which remain challenges. It is important to assess and understand the factors driving and restraining the poliomyelitis vaccine market to succeed.
The factors responsible for driving the Poliomyelitis Vaccine market include:
1. Global campaigns for polio eradication: Led by the Global Polio Eradication Initiative (GPEI), involving WHO, UNICEF, and the Rotary Foundation, supported by substantial funding and political will, improving vaccination levels and supply, and establishing demand for OPV and IPV.
2. Shift toward IPV: The transition from OPV to IPV in immunization programs, especially in polio-free countries, to address VDPV concerns, increasing demand for IPV vaccines.
3. Technological advancements in vaccine production: Innovations such as recombinant DNA, adjuvants, and new formulations reduce costs and increase vaccine availability, especially in poor and conflict-affected regions.
4. Enhanced vaccine availability in developing economies: Initiatives like GAVI make vaccines accessible at reasonable prices, helping restore coverage in endemic areas.
5. Global networking and financial support: International funding and sponsorship support ongoing vaccination, research, and health system strengthening.

Challenges include:
1. Vaccine-derived poliovirus (VDPV): Outbreaks of VDPV, especially with OPV, pose a major obstacle. WHO advocates for IPV to eliminate this risk, but high costs and logistical issues hinder widespread adoption.
2. Logistical challenges: Distribution issues in rural and conflict zones, cold chain problems, wastage, and transportation hurdles.
3. Political conditions and conflict zones: Ongoing violence and conflict, especially in Afghanistan and Pakistan, hinder vaccination efforts.
International cooperation, improved mechanisms, and persistent efforts are necessary to eradicate poliomyelitis globally. Addressing challenges like VDPV, logistics, and socio-political issues is crucial for effective immunization programs.
List of Poliomyelitis Vaccine Companies
Companies in the market compete based on product quality. Major players focus on expanding manufacturing, R&D, infrastructure, and leveraging integration across the value chain. These strategies help cater to increasing demand, develop innovative products, reduce costs, and expand customer bases. Some of the companies profiled include:
• GSK
• Sanofi-Pasteur
• Merck
• Crucell
• China National Biotech Group

Poliomyelitis Vaccine Market by Segment
The study includes a forecast for the global poliomyelitis vaccine market by type, application, and region.
Poliomyelitis Vaccine Market by Type [Value from 2019 to 2031]:
• Poliomyelitis Vaccine I
• Poliomyelitis Vaccine II
• Poliomyelitis Vaccine III
• Oral Poliomyelitis Vaccine

Poliomyelitis Vaccine Market by Application [Value from 2019 to 2031]:
• VAPP
• VDPV

Poliomyelitis Vaccine Market by Region [Value from 2019 to 2031]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Poliomyelitis Vaccine Market
The global poliomyelitis vaccine market has been a concern for numerous decades. The highly contagious disease, if left unmanaged, can lead to death or paralysis. Efforts to eliminate the disease have been mostly successful owing to advancements in polio vaccines. In countries such as the USA, China, Germany, India, and Japan, recent advancements focus on expanding vaccine distribution, managing outbreaks, and providing assistance with the last phase of elimination. Improvements in diffusion methods and timing, localized educational programs, and closer collaboration between global health agencies are expected to advance vaccination efforts in these areas.
• United States: Despite being at the forefront of polio vaccination and eradication efforts, occasional outbreaks from vaccine strains occur due to OPV. Prevention strategies include promoting IPV use. The CDC has expanded surveillance systems, ensured robust vaccination programs, and supports global eradication efforts. Maintaining polio-free certification through continuous investments and immunity is paramount.
• China: China has made significant progress in combating poliomyelitis, switching from OPV to IPV in 2016. Efforts include enhancing immunization systems, routine vaccination coverage, and vaccine supply chain management. China collaborates with WHO and other organizations, though challenges remain in large rural populations and migration.
• Germany: Germany remains a key player in global polio eradication, vaccinating with IPV only, maintaining high coverage, and participating in campaigns like GPEI. The country emphasizes awareness among migrants to ensure access to vaccination. Its strong healthcare system supports these efforts.
• India: India was declared polio-free in 2014 after decades of vaccination campaigns. Current efforts focus on maintaining this status and increasing immunization coverage, especially among marginalized and rural communities, with active government involvement.
• Japan: Japan has maintained excellent polio vaccination coverage for decades, employing IPV-only strategies. It supports international campaigns and has strengthened its health system to prevent reintroduction, serving as a leader in global health.

Features of the Global Poliomyelitis Vaccine Market
Market Size Estimates: Estimation of market size in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecasts (2025 to 2031) by segments and regions.
Segmentation Analysis: Market size by type, application, and region in dollar value.
Regional Analysis: Breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities across types, applications, and regions.
Strategic Analysis: Includes M&A, new product development, and competitive landscape.
Industry competitiveness based on Porter’s Five Forces model.
This report answers the following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the poliomyelitis vaccine market by type (poliomyelitis vaccine I, II, III, and oral poliomyelitis vaccine), application (VAPP and VDPV), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Overview
2.1 Background and Classifications
2.2 Supply Chain

3. Market Trends & Forecast Analysis
3.1 Macroeconomic Trends and Forecasts
3.2 Industry Drivers and Challenges
3.3 PESTLE Analysis
3.4 Patent Analysis
3.5 Regulatory Environment
3.6 Global Poliomyelitis Vaccine Market Trends and Forecast

4. Global Poliomyelitis Vaccine Market by Type
4.1 Overview
4.2 Attractiveness Analysis by Type
4.3 Poliomyelitis Vaccine Ⅰ: Trends and Forecast (2019-2031)
4.4 Poliomyelitis Vaccine Ⅱ: Trends and Forecast (2019-2031)
4.5 Poliomyelitis Vaccine Ⅲ: Trends and Forecast (2019-2031)
4.6 Oral Poliomyelitis Vaccine: Trends and Forecast (2019-2031)

5. Global Poliomyelitis Vaccine Market by Application
5.1 Overview
5.2 Attractiveness Analysis by Application
5.3 VAPP: Trends and Forecast (2019-2031)
5.4 VDPV: Trends and Forecast (2019-2031)

6. Regional Analysis
6.1 Overview
6.2 Global Poliomyelitis Vaccine Market by Region

7. North American Poliomyelitis Vaccine Market
7.1 Overview
7.2 North American Poliomyelitis Vaccine Market by Type
7.3 North American Poliomyelitis Vaccine Market by Application
7.4 United States Poliomyelitis Vaccine Market
7.5 Mexican Poliomyelitis Vaccine Market
7.6 Canadian Poliomyelitis Vaccine Market

8. European Poliomyelitis Vaccine Market
8.1 Overview
8.2 European Poliomyelitis Vaccine Market by Type
8.3 European Poliomyelitis Vaccine Market by Application
8.4 German Poliomyelitis Vaccine Market
8.5 French Poliomyelitis Vaccine Market
8.6 Spanish Poliomyelitis Vaccine Market
8.7 Italian Poliomyelitis Vaccine Market
8.8 United Kingdom Poliomyelitis Vaccine Market

9. APAC Poliomyelitis Vaccine Market
9.1 Overview
9.2 APAC Poliomyelitis Vaccine Market by Type
9.3 APAC Poliomyelitis Vaccine Market by Application
9.4 Japanese Poliomyelitis Vaccine Market
9.5 Indian Poliomyelitis Vaccine Market
9.6 Chinese Poliomyelitis Vaccine Market
9.7 South Korean Poliomyelitis Vaccine Market
9.8 Indonesian Poliomyelitis Vaccine Market

10. ROW Poliomyelitis Vaccine Market
10.1 Overview
10.2 ROW Poliomyelitis Vaccine Market by Type
10.3 ROW Poliomyelitis Vaccine Market by Application
10.4 Middle Eastern Poliomyelitis Vaccine Market
10.5 South American Poliomyelitis Vaccine Market
10.6 African Poliomyelitis Vaccine Market

11. Competitor Analysis
11.1 Product Portfolio Analysis
11.2 Operational Integration
11.3 Porter’s Five Forces Analysis
• Competitive Rivalry
• Bargaining Power of Buyers
• Bargaining Power of Suppliers
• Threat of Substitutes
• Threat of New Entrants
11.4 Market Share Analysis

12. Opportunities & Strategic Analysis
12.1 Value Chain Analysis
12.2 Growth Opportunity Analysis
12.2.1 Growth Opportunities by Type
12.2.2 Growth Opportunities by Application
12.3 Emerging Trends in the Global Poliomyelitis Vaccine Market
12.4 Strategic Analysis
12.4.1 New Product Development
12.4.2 Certification and Licensing
12.4.3 Mergers, Acquisitions, Agreements, Collaborations, and Joint Ventures

13. Company Profiles of the Leading Players Across the Value Chain
13.1 Competitive Analysis
13.2 GSK
• Company Overview
• Poliomyelitis Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.3 Sanofi-Pasteur
• Company Overview
• Poliomyelitis Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.4 Merck
• Company Overview
• Poliomyelitis Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.5 Crucell
• Company Overview
• Poliomyelitis Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.6 China National Biotech Group
• Company Overview
• Poliomyelitis Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing

14. Appendix
14.1 List of Figures
14.2 List of Tables
14.3 Research Methodology
14.4 Disclaimer
14.5 Copyright
14.6 Abbreviations and Technical Units
14.7 About Us
14.8 Contact Us

List of Figures

Chapter 1
Figure 1.1: Trends and Forecast for the Global Poliomyelitis Vaccine Market
Chapter 2
Figure 2.1: Usage of Poliomyelitis Vaccine Market
Figure 2.2: Classification of the Global Poliomyelitis Vaccine Market
Figure 2.3: Supply Chain of the Global Poliomyelitis Vaccine Market
Figure 2.4: Driver and Challenges of the Poliomyelitis Vaccine Market
Chapter 3
Figure 3.1: Trends of the Global GDP Growth Rate
Figure 3.2: Trends of the Global Population Growth Rate
Figure 3.3: Trends of the Global Inflation Rate
Figure 3.4: Trends of the Global Unemployment Rate
Figure 3.5: Trends of the Regional GDP Growth Rate
Figure 3.6: Trends of the Regional Population Growth Rate
Figure 3.7: Trends of the Regional Inflation Rate
Figure 3.8: Trends of the Regional Unemployment Rate
Figure 3.9: Trends of Regional Per Capita Income
Figure 3.10: Forecast for the Global GDP Growth Rate
Figure 3.11: Forecast for the Global Population Growth Rate
Figure 3.12: Forecast for the Global Inflation Rate
Figure 3.13: Forecast for the Global Unemployment Rate
Figure 3.14: Forecast for the Regional GDP Growth Rate
Figure 3.15: Forecast for the Regional Population Growth Rate
Figure 3.16: Forecast for the Regional Inflation Rate
Figure 3.17: Forecast for the Regional Unemployment Rate
Figure 3.18: Forecast for Regional Per Capita Income
Chapter 4
Figure 4.1: Global Poliomyelitis Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 4.2: Trends of the Global Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type
Figure 4.3: Forecast for the Global Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type
Figure 4.4: Trends and Forecast for Poliomyelitis Vaccine Ⅰ in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Figure 4.5: Trends and Forecast for Poliomyelitis Vaccine Ⅱ in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Figure 4.6: Trends and Forecast for Poliomyelitis Vaccine Ⅲ in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Figure 4.7: Trends and Forecast for Oral Poliomyelitis Vaccine in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 5
Figure 5.1: Global Poliomyelitis Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 5.2: Trends of the Global Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application
Figure 5.3: Forecast for the Global Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application
Figure 5.4: Trends and Forecast for VAPP in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Figure 5.5: Trends and Forecast for VDPV in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 6
Figure 6.1: Trends of the Global Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Region (2019-2024)
Figure 6.2: Forecast for the Global Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Region (2025-2031)
Chapter 7
Figure 7.1: Trends and Forecast for the North American Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Figure 7.2: North American Poliomyelitis Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 7.3: Trends of the North American Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 7.4: Forecast for the North American Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 7.5: North American Poliomyelitis Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 7.6: Trends of the North American Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 7.7: Forecast for the North American Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 7.8: Trends and Forecast for the United States Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 7.9: Trends and Forecast for the Mexican Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 7.10: Trends and Forecast for the Canadian Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Chapter 8
Figure 8.1: Trends and Forecast for the European Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Figure 8.2: European Poliomyelitis Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 8.3: Trends of the European Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 8.4: Forecast for the European Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 8.5: European Poliomyelitis Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 8.6: Trends of the European Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 8.7: Forecast for the European Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 8.8: Trends and Forecast for the German Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.9: Trends and Forecast for the French Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.10: Trends and Forecast for the Spanish Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.11: Trends and Forecast for the Italian Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.12: Trends and Forecast for the United Kingdom Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Chapter 9
Figure 9.1: Trends and Forecast for the APAC Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Figure 9.2: APAC Poliomyelitis Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 9.3: Trends of the APAC Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 9.4: Forecast for the APAC Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 9.5: APAC Poliomyelitis Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 9.6: Trends of the APAC Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 9.7: Forecast for the APAC Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 9.8: Trends and Forecast for the Japanese Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.9: Trends and Forecast for the Indian Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.10: Trends and Forecast for the Chinese Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.11: Trends and Forecast for the South Korean Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.12: Trends and Forecast for the Indonesian Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Chapter 10
Figure 10.1: Trends and Forecast for the ROW Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Figure 10.2: ROW Poliomyelitis Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 10.3: Trends of the ROW Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 10.4: Forecast for the ROW Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 10.5: ROW Poliomyelitis Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 10.6: Trends of the ROW Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 10.7: Forecast for the ROW Poliomyelitis Vaccine Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 10.8: Trends and Forecast for the Middle Eastern Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 10.9: Trends and Forecast for the South American Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 10.10: Trends and Forecast for the African Poliomyelitis Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Chapter 11
Figure 11.1: Porter’s Five Forces Analysis of the Global Poliomyelitis Vaccine Market
Figure 11.2: Market Share (%) of Top Players in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2024)
Chapter 12
Figure 12.1: Growth Opportunities for the Global Poliomyelitis Vaccine Market by Type
Figure 12.2: Growth Opportunities for the Global Poliomyelitis Vaccine Market by Application
Figure 12.3: Growth Opportunities for the Global Poliomyelitis Vaccine Market by Region
Figure 12.4: Emerging Trends in the Global Poliomyelitis Vaccine Market

List of Tables

Chapter 1
Table 1.1: Growth Rate (%, 2023-2024) and CAGR (%, 2025-2031) of the Poliomyelitis Vaccine Market by Type and Application
Table 1.2: Attractiveness Analysis for the Poliomyelitis Vaccine Market by Region
Table 1.3: Global Poliomyelitis Vaccine Market Parameters and Attributes
Chapter 3
Table 3.1: Trends of the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 3.2: Forecast for the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Chapter 4
Table 4.1: Attractiveness Analysis for the Global Poliomyelitis Vaccine Market by Type
Table 4.2: Market Size and CAGR of Various Type in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 4.3: Market Size and CAGR of Various Type in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 4.4: Trends of Poliomyelitis Vaccine Ⅰ in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 4.5: Forecast for Poliomyelitis Vaccine Ⅰ in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 4.6: Trends of Poliomyelitis Vaccine Ⅱ in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 4.7: Forecast for Poliomyelitis Vaccine Ⅱ in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 4.8: Trends of Poliomyelitis Vaccine Ⅲ in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 4.9: Forecast for Poliomyelitis Vaccine Ⅲ in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 4.10: Trends of Oral Poliomyelitis Vaccine in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 4.11: Forecast for Oral Poliomyelitis Vaccine in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Chapter 5
Table 5.1: Attractiveness Analysis for the Global Poliomyelitis Vaccine Market by Application
Table 5.2: Market Size and CAGR of Various Application in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.3: Market Size and CAGR of Various Application in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.4: Trends of VAPP in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.5: Forecast for VAPP in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.6: Trends of VDPV in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.7: Forecast for VDPV in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Chapter 6
Table 6.1: Market Size and CAGR of Various Regions in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 6.2: Market Size and CAGR of Various Regions in the Global Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Chapter 7
Table 7.1: Trends of the North American Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 7.2: Forecast for the North American Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 7.3: Market Size and CAGR of Various Type in the North American Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 7.4: Market Size and CAGR of Various Type in the North American Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 7.5: Market Size and CAGR of Various Application in the North American Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 7.6: Market Size and CAGR of Various Application in the North American Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 7.7: Trends and Forecast for the United States Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 7.8: Trends and Forecast for the Mexican Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 7.9: Trends and Forecast for the Canadian Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 8
Table 8.1: Trends of the European Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 8.2: Forecast for the European Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 8.3: Market Size and CAGR of Various Type in the European Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 8.4: Market Size and CAGR of Various Type in the European Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 8.5: Market Size and CAGR of Various Application in the European Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 8.6: Market Size and CAGR of Various Application in the European Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 8.7: Trends and Forecast for the German Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 8.8: Trends and Forecast for the French Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 8.9: Trends and Forecast for the Spanish Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 8.10: Trends and Forecast for the Italian Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 8.11: Trends and Forecast for the United Kingdom Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 9
Table 9.1: Trends of the APAC Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 9.2: Forecast for the APAC Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 9.3: Market Size and CAGR of Various Type in the APAC Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 9.4: Market Size and CAGR of Various Type in the APAC Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 9.5: Market Size and CAGR of Various Application in the APAC Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 9.6: Market Size and CAGR of Various Application in the APAC Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 9.7: Trends and Forecast for the Japanese Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 9.8: Trends and Forecast for the Indian Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 9.9: Trends and Forecast for the Chinese Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 9.10: Trends and Forecast for the South Korean Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 9.11: Trends and Forecast for the Indonesian Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 10
Table 10.1: Trends of the ROW Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 10.2: Forecast for the ROW Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 10.3: Market Size and CAGR of Various Type in the ROW Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 10.4: Market Size and CAGR of Various Type in the ROW Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 10.5: Market Size and CAGR of Various Application in the ROW Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2024)
Table 10.6: Market Size and CAGR of Various Application in the ROW Poliomyelitis Vaccine Market (2025-2031)
Table 10.7: Trends and Forecast for the Middle Eastern Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 10.8: Trends and Forecast for the South American Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Table 10.9: Trends and Forecast for the African Poliomyelitis Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 11
Table 11.1: Product Mapping of Poliomyelitis Vaccine Suppliers Based on Segments
Table 11.2: Operational Integration of Poliomyelitis Vaccine Manufacturers
Table 11.3: Rankings of Suppliers Based on Poliomyelitis Vaccine Revenue
Chapter 12
Table 12.1: New Product Launches by Major Poliomyelitis Vaccine Producers (2019-2024)
Table 12.2: Certification Acquired by Major Competitor in the Global Poliomyelitis Vaccine Market

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/09/29 10:26

150.21 円

176.40 円

204.28 円

ページTOPに戻る