世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

H1N1ワクチン市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

H1N1ワクチン市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


H1N1 Vaccine Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

新型インフルエンザワクチン市場の動向と予測 世界のH1N1ワクチン市場の将来は、インフルエンザ、髄膜炎菌、子宮頸がん、肺炎球菌、肝炎、麻疹、おたふくかぜ、風疹の各市場における機会により有望視されている... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 言語
Lucintel
ルシンテル
2025年8月29日 US$3,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
オンデマンドレポート:ご注文後3-4週間 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

新型インフルエンザワクチン市場の動向と予測
世界のH1N1ワクチン市場の将来は、インフルエンザ、髄膜炎菌、子宮頸がん、肺炎球菌、肝炎、麻疹、おたふくかぜ、風疹の各市場における機会により有望視されている。世界のH1N1ワクチン市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率5.4%で成長すると予想される。この市場の主な促進要因は、医療需要の高まり、サービスとリソースの必要性の増大、医療制度への圧力が高まっている罹患率の増加です。
- 筋肉内投与は効果的な抗原提示と抗体産生を促進するため、強力で持続的な免疫反応を引き起こすワクチンへの需要が高まっているためです。
- 用途別では、インフルエンザが最も高い成長率を示すと予想される。これは、予防医療の利点に対する人々の意識が高まり、ワクチン接種率が向上しているためである。
- 地域別では、北米が予測期間中に最も高い成長を示すと予想される。
150ページを超える包括的な本レポートで、ビジネスの意思決定に役立つ貴重な洞察を得てください。以下に、いくつかのインサイトを含むサンプル図を示します。

H1N1ワクチン市場の新たな動向
H1N1ワクチン市場は、医療ニーズの変化、新技術、世界的な健康動態に対応して進化しています。ここでは、市場を形成している5つの主要トレンドを紹介する:
- mRNA技術の統合:mRNA技術の統合:COVID-19に対するmRNAワクチンの成功により、H1N1を含む他の感染症に対するmRNAベースのワクチン研究が加速している。この技術は、ワクチン開発期間の短縮と、より適応性の高い製剤の可能性を提供する。製薬会社は、H1N1ワクチンの有効性を向上させ、流行時の世界的な対応能力を強化するため、mRNAプラットフォームを模索している。
- パンデミック対策への注目の高まり:世界各国政府は、新型インフルエンザワクチンの備蓄やワクチン流通インフラの整備など、パンデミック対策への投資を優先している。インフルエンザの流行シーズンは予測不可能であるため、各国政府は、新型インフルエンザが再流行した場合に速やかにワクチンが入手できるようにし、公衆衛生を守るためのタイムリーな介入を確保するよう努めている。
- ワクチンへのアクセスと価格の改善:特に低所得層や農村部におけるワクチンへのアクセスの向上は、世界の新型インフルエンザ・ワクチン市場において重要な焦点となっている。ワクチンを低コストで製造し、流通経路を改善することで、特にインドのような新興国において、ワクチンの価格がより手頃になりました。物流の課題を克服する努力は、引き続き重要な優先課題である。
- 官民間の協力:官民パートナーシップは、ワクチン開発と流通を加速させる上でますます重要になってきている。政府機関と製薬会社は、新型インフルエンザワクチンの製造と配送を効率化するために協力している。この連携により、特に米国や中国などの国々では、より効果的なワクチンの開発やパンデミック対応戦略の改善が進んでいる。
- 個別化ワクチン接種戦略:遺伝子プロファイリングに基づく個別化ワクチンを含む個別化医療の開発は、重要なトレンドとして浮上している。個人の免疫システムがワクチンにどのように反応するかがよりよく理解されることで、よりオーダーメイドで効果的な新型インフルエンザワクチンを開発する機会が生まれる。この傾向は、特に高齢者や免疫系が低下している人のような高リスク群に対するワクチンの有効性を向上させると予想される。
世界のH1N1ワクチン市場における新たなトレンドは、技術革新を促進し、アクセスを改善し、有効性を高めることで業界を再構築している。mRNA技術の統合、パンデミック対策努力の強化、個別化ワクチン戦略が進歩の主な推進力となっており、より迅速な製造と的を絞った予防を提供している。同時に、特に十分なサービスを受けていない地域において、ワクチンへのアクセスや購入のしやすさを向上させることが、世界的なワクチン接種率の格差是正に役立っている。このようなトレンドは、差し迫った保健上の課題に対応するだけでなく、より弾力的で適応性のあるワクチンソリューションの基盤を築き、将来のより良い世界保健の安全保障を保証するものである。

新型インフルエンザ・ワクチン市場の最近の動向
いくつかの重要な進展が世界の新型インフルエンザ・ワクチン市場の軌道を形成している。これらの進展は、技術革新、規制の変更、ワクチンの有効性、入手しやすさ、流通を強化する戦略的イニシアティブに及んでいる。
- mRNAワクチン技術の採用:COVID-19パンデミックにおけるmRNAワクチンの成功は、mRNAベースのH1N1ワクチンへの移行を促した。この技術は、製造サイクルの迅速化、新型株への適応性の向上、より高いワクチン効果の可能性を提供する。製薬業界の主要企業は現在、mRNA技術をH1N1ワクチン開発に取り入れている。
- グローバル・ワクチン・サプライチェーンの強化:ワクチン・アクセスの格差に対処するため、グローバルなワクチン・サプライ・チェーンが強化されている。冷蔵倉庫、流通網、製造技術の迅速化などへの投資により、特に発展途上国におけるワクチン流通のスピードと効率が改善され、世界のワクチン接種率が向上しました。
- 世界保健機関との協力:政府、国際機関(WHOなど)、ワクチン製造業者間のパートナーシップにより、H1N1ワクチンの製造と流通に関する協力体制が強化された。こうした連携は、特に世界的なインフルエンザ・シーズンやパンデミック時に、ワクチンをタイムリーにリスクのある人々に確実に届けるために不可欠である。
- 先進アジュバント技術:アジュバント(免疫反応を高める物質)の使用は、新型インフルエンザ・ワクチンの製剤化における重要な進展である。これにより、特に高リスク集団において、より少ないワクチン投与量でより強固な免疫を獲得し、コスト効率とワクチン効果の両方を向上させることができる。
- ワクチン・サーベイランスとモニタリングの拡大:H1N1ワクチンの有効性をリアルタイムで追跡するため、モニタリング・監視システムが強化された。これにより、ワクチン接種率が低い地域を特定し、アウトブレイクを緩和するための迅速な介入が容易になった。
世界の新型インフルエンザ・ワクチン市場における最近の動向は、ワクチン技術、製造、流通における著しい進歩を浮き彫りにしている。mRNA技術の採用、グローバル・ワクチン・サプライチェーンの改善、官民間の協力体制の強化により、より効果的なワクチンの開発と展開が加速している。さらに、アジュバントの使用や高度な送達システムにおける革新が、ワクチンの有効性と入手しやすさを高めています。これらの開発は、パンデミックへの備えの強化や世界的な協力体制の強化と相まって、新型インフルエンザの発生に迅速かつ効率的に対応する能力を向上させている。全体として、このような進歩は、将来の健康上の課題に対処できる、より強固で機敏なワクチン市場を牽引している。

H1N1ワクチン市場における戦略的成長機会
世界の新型インフルエンザ・ワクチン市場には、特に公衆衛生上の課題が進展するにつれて、いくつかの成長機会がもたらされる。ここでは5つの主要成長分野を紹介する:
- ワクチン生産能力の拡大:世界のワクチン生産能力の拡大は重要な成長機会である。季節性インフルエンザやパンデミックワクチンの需要が高まる中、特に新興市場では生産効率の向上が求められている。将来の需要を満たすためには、生産施設の拡大と製薬企業間の協力が不可欠である。
- ワクチン送達システムの改善:針のない注射器などの高度なワクチン送達システムの開発により、特に医療インフラが限られている地域では、ワクチン接種の取り組みが合理化される可能性がある。この技術革新により、訓練を受けた医療従事者の必要性が減少し、十分な医療を受けられない地域でのワクチン接種率が向上する可能性がある。
- 共同ワクチン開発:より効果的な新型インフルエンザワクチンの開発を加速させるためには、官民パートナーシップや国境を越えた協力体制が今後も不可欠である。リソースと専門知識を組み合わせることで、ワクチン開発者は市場投入までの時間を短縮し、全体的なワクチンの有効性を向上させることができる。
- 個別化ワクチン接種プログラム:個人の遺伝子プロファイルに合わせてワクチンを調整することは、H1N1ワクチン市場における新たな機会である。パーソナライズド・ワクチンは、高齢者や慢性疾患を持つ人などのハイリスク・グループにおいて、より高い有効率とより効果的な新型インフルエンザ予防につながる可能性がある。
- 農村部や医療サービスが行き届いていない地域への注目の高まり:農村部や十分なサービスを受けていない人々へのワクチン・アクセスの拡大には、大きな成長の可能性がある。移動式予防接種クリニックや革新的な流通モデルを通じて、製薬企業や政府は、こうしたリスクの高い地域社会におけるH1N1ワクチン接種率を向上させることができる。
世界のH1N1ワクチン市場における戦略的成長機会の中心は、生産能力の拡大、ワクチンアクセスの改善、技術革新の強化である。主な成長分野には、個別化されたワクチン接種プログラムの普及拡大、ワクチン供給システムの最適化、官民間の連携強化などがある。さらに、農村部や十分なサービスを受けていない地域の課題に取り組むことは、世界のワクチン接種率を向上させる大きな機会となる。これらの戦略的イニシアチブは、パンデミックへの備えを強化するだけでなく、より効率的で公平なグローバル・ワクチン・インフラを構築するためにも不可欠です。こうした機会を活用することで、市場は持続的な成長を遂げ、世界の保健アウトカムを改善する態勢が整っている。

H1N1ワクチン市場の推進要因と課題
世界のH1N1ワクチン市場は、さまざまな技術的、経済的、規制上の推進要因と課題の影響を受けています。これらの要因を理解することが、進化する市場環境をナビゲートする鍵となります。
H1N1ワクチン市場を牽引する要因は以下の通りです:
1.ワクチン開発技術の進歩:ワクチン開発技術の進歩:mRNAプラットフォームを含むワクチン開発技術の進歩は、ワクチンの製造と流通を大幅に加速している。これらの進歩は、新型インフルエンザへの迅速な対応を可能にし、ワクチンの有効性を向上させる。
2.公衆衛生意識の高まり:新型インフルエンザやその他のインフルエンザウイルスがもたらすリスクに対する意識の高まりにより、ワクチン接種に対する需要が高まっている。公衆衛生キャンペーンや教育プログラムは、ワクチン接種率の向上を推進する上で極めて重要である。
3.政府の取り組みと資金援助:ワクチン研究、備蓄、流通インフラへの政府投資は、ワクチン市場の成長を後押ししている。こうしたイニシアチブは、インフルエンザのピーク時やパンデミック発生時にワクチンが容易に入手できるようにするのに役立っている。
4.官民セクター間の協力:政府と製薬会社の戦略的パートナーシップは、より効率的なワクチン開発、製造、流通をもたらした。このような協力関係は、健康危機の際のワクチン配備プロセスの迅速化に役立っている。
5.世界的な健康安全保障への懸念:パンデミックの脅威は、新型インフルエンザ・ワクチンの生産・流通能力を強化するための世界的な取り組みを後押ししている。世界的な健康安全保障への懸念から、備蓄や国際的なワクチン流通協定など、備えが強化されている。

H1N1ワクチン市場における課題は以下の通り:
1.ワクチン待望論:誤った情報やワクチンの安全性に対する懸念に起因するワクチン接種のためらいが、高い接種率を達成するための大きな障壁となっている。この課題を克服するには、広範な教育と信頼構築の努力が必要である。
2.発展途上国における流通の非効率性:多くの発展途上国では、冷蔵倉庫やインフラの不足といった物流上の課題が、新型インフルエンザワクチンの効果的な流通を妨げている。このような非効率性は、ワクチン接種を遅らせ、アウトブレイクを予防する機会を逃すことにつながる。
3.高いワクチン開発費:H1N1ワクチンの開発・製造コストは、依然として大きな課題である。このため、世界的な供給が十分であったとしても、低所得国のワクチン購入能力が制限される可能性がある。この問題に対処するためには、コスト削減技術への継続的な投資が不可欠である。
世界の新型インフルエンザ・ワクチン市場は、技術革新、政府の関与の増加、そして入手しやすさと手頃な価格への重点化の高まりによって形を変えつつある。技術の進歩、公衆衛生への取り組み、国際的な協力関係といった推進力がワクチンの開発と流通を加速させている一方で、ワクチンへのためらいや流通の非効率性といった課題は依然として重要な障害となっている。これらの推進要因や課題に対処することで、市場はより弾力的で公平なワクチンソリューションへと移行し、将来のインフルエンザシーズンやパンデミックへの備えをより確実なものにしている。

新型インフルエンザ・ワクチン企業リスト
市場に参入している企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、H1N1ワクチン企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、製造コストを削減し、顧客基盤を拡大しています。本レポートで紹介するH1N1ワクチン企業には、以下のようなものがある:
- アボット
- バクスター・インターナショナル
- サノフィ
- GSK
- 田辺三菱製薬
- 花蘭生物工学
- シプラ
- メルク
- シノバック バイオテック
- ファイザー

セグメント別新型インフルエンザワクチン市場
この調査レポートは、世界のH1N1ワクチン市場をタイプ別、用途別、地域別に予測しています。
H1N1ワクチンのタイプ別市場【2019年から2031年までの金額
- 筋肉内ワクチン
- 経鼻ワクチン
- 皮内ワクチン

新型インフルエンザワクチンの用途別市場【2019年から2031年までの金額
- インフルエンザ
- 髄膜炎菌
- 子宮頸がん
- 肺炎球菌
- 肝炎
- 麻疹
- 流行性耳下腺炎
- 風疹
- その他

H1N1ワクチンの地域別市場【2019年から2031年までの金額
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

新型インフルエンザワクチン市場の国別展望
世界のH1N1ワクチン市場は、進化する健康上の脅威、技術の進歩、規制の変更に牽引され、大きな発展を遂げてきた。2009年の最初のH1N1パンデミック以来、ワクチン需要は、特に再流行期に変動してきた。政府、保健機関、製薬会社は、ワクチンの製剤や供給方法の革新と改良を続けている。米国、中国、ドイツ、インド、日本を含む主要市場は、ワクチンの入手しやすさ、有効性、生産能力の向上に重点を置き、こうした変化の最前線に位置している。本要約では、これらの主要市場における最近の進歩を探り、傾向、課題、戦略的機会を概説する。
- 米国米国は、H1N1ワクチンの研究と生産において引き続きリードしており、最近の進歩はワクチンの製剤強化とパンデミックへの備えの向上に重点を置いている。米国政府は、保健福祉省などの機関を通じて、ワクチンの備蓄と迅速な配布システムに投資してきた。これに加えて、サノフィやGSKといった製薬大手との協力により、ワクチンの有効性を向上させ、生産能力を拡大してきた。さらに米国は、季節性インフルエンザワクチンに最新のH1N1株を含める取り組みを強化しており、将来起こりうるパンデミックに対する幅広い防御を確保している。
- 中国中国のH1N1ワクチン市場は、シノバックや華蘭生物工程などの国内製薬会社が生産能力を増強しており、大きな進展を見せている。中国政府は、H1N1やその他のインフルエンザ・ウイルスの影響を軽減するため、インフルエンザの流行期にワクチンの無料提供や助成を行うなど、ワクチンの供給確保に積極的に関与している。中国はまた、菌株選択の改善やアジュバントの使用を通じて、ワクチンの有効性を高めることに重点を移している。さらに、同国はワクチン配布のインフラを拡大し、その広大な物流網を活用して遠隔地にも行き渡らせることで、国民全体の接種率を大幅に向上させている。
- ドイツドイツは、ヨーロッパの医薬品生産のリーダーとして、新型インフルエンザ・ワクチンの生産と流通の最適化において飛躍的な進歩を遂げた。BioNTech社やCureVac社のような企業は、H1N1やその他のインフルエンザ株に対処するためのmRNAワクチン技術の統合において、極めて重要な役割を果たしている。ドイツ政府はワクチン研究に積極的で、高リスク集団により的を絞ったワクチンの開発を重視している。さらに、ドイツのワクチン接種政策と効率的な医療システムにより、季節性インフルエンザワクチンの高い摂取率が確保され、アウトブレイクを予防するためにH1N1株の更新が組み込まれている。パンデミックへの備えを重視するドイツは、引き続きこの地域のワクチン市場を形成している。
- インド人口が多く、公衆衛生上の課題が大きいインドでは、新型インフルエンザワクチンへのアクセス拡大が大幅に進展した。政府は、Serum Institute of IndiaやBharat Biotechといった国内外のワクチンメーカーと提携し、ワクチンの生産と流通を拡大しています。インドの公衆衛生キャンペーンは、特に農村部における意識の向上とワクチン接種率の向上に不可欠であった。さらに、インドの費用対効果の高いワクチン生産能力により、新型インフルエンザワクチンを低価格で供給できるようになり、より幅広い層が入手しやすくなり、全体的なワクチン接種率が向上した。
- 日本日本は、技術革新と迅速なワクチン流通に重点を置き、新型インフルエンザワクチン市場で大きな進歩を遂げた。政府は、特に過去のパンデミックを踏まえ、季節性インフルエンザと新型インフルエンザの両方に有効なワクチンの開発を優先してきた。日本の強固な医療制度は、ワクチン接種キャンペーンを広く普及させ、ワクチン受容率も高い。第一三共など日本の製薬会社は、免疫反応を高めるアジュバントを使用したワクチンなど、より効果的な新型インフルエンザワクチンの開発に投資してきた。パンデミックへの備えを重視する日本の姿勢は、ワクチン研究における技術革新を推進し続けている。
世界の新型インフルエンザワクチン市場の特徴

市場規模の推定:H1N1ワクチンの市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年
セグメント別分析:H1N1ワクチン市場規模をタイプ別、用途別、地域別に金額($B)で推計
地域別分析:H1N1ワクチン市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:H1N1ワクチン市場のタイプ別、用途別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:これには、M&A、新製品開発、H1N1ワクチン市場の競争環境などが含まれます。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

本レポートは、以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.新型インフルエンザワクチン市場において、タイプ別(筋肉内ワクチン、経鼻ワクチン、皮内ワクチン)、用途別(インフルエンザ、髄膜炎菌、子宮頸がん、肺炎球菌、肝炎、麻疹、おたふくかぜ、風疹、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他地域)に、最も有望で高成長が期待できる市場にはどのようなものがありますか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.どの地域がより速いペースで成長すると思われますか?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨

2.市場概要
2.1 背景と分類
2.2 サプライチェーン

3.市場動向と予測分析
3.1 マクロ経済動向と予測
3.2 業界の推進要因と課題
3.3 PESTLE分析
3.4 特許分析
3.5 規制環境
3.6 新型インフルエンザワクチンの世界市場動向と予測

4.H1N1ワクチンの世界市場:タイプ別
4.1 概要
4.2 タイプ別魅力度分析
4.3 筋肉内ワクチン動向と予測(2019年~2031年)
4.4 経鼻ワクチン経鼻ワクチンの動向と予測(2019-2031)
4.5 皮内ワクチン動向と予測(2019-2031年)

5.H1N1ワクチンの世界市場:用途別
5.1 概要
5.2 用途別魅力度分析
5.3 インフルエンザ動向と予測(2019年~2031年)
5.4 髄膜炎菌:動向と予測(2019-2031年)
5.5 子宮頸がん動向と予測(2019年~2031年)
5.6 肺炎球菌:動向と予測(2019-2031年)
5.7 肝炎動向と予測(2019年~2031年)
5.8 麻疹動向と予測(2019年~2031年)
5.9 ムンプス流行性耳下腺炎:動向と予測(2019-2031)
5.10 風疹動向と予測(2019年~2031年)
5.11 その他動向と予測(2019年~2031年)

6.地域分析
6.1 概要
6.2 H1N1ワクチンの世界地域別市場

7.北米の新型インフルエンザワクチン市場
7.1 概要
7.2 北米のH1N1ワクチン市場:タイプ別
7.3 北米のH1N1ワクチン市場:用途別
7.4 アメリカH1N1ワクチン市場
7.5 メキシコのH1N1ワクチン市場
7.6 カナダのH1N1ワクチン市場

8.ヨーロッパのH1N1ワクチン市場
8.1 概要
8.2 欧州のH1N1ワクチン市場:タイプ別
8.3 欧州のH1N1ワクチン市場:用途別
8.4 ドイツのH1N1ワクチン市場
8.5 フランスのH1N1ワクチン市場
8.6 スペインのH1N1ワクチン市場
8.7 イタリアのH1N1ワクチン市場
8.8 イギリスのH1N1ワクチン市場

9.APAC H1N1ワクチン市場
9.1 概要
9.2 APACのH1N1ワクチン市場:タイプ別
9.3 APACの新型インフルエンザワクチン市場:用途別
9.4 日本のH1N1ワクチン市場
9.5 インドのH1N1ワクチン市場
9.6 中国の新型インフルエンザワクチン市場
9.7 韓国の新型インフルエンザワクチン市場
9.8 インドネシアの新型インフルエンザワクチン市場

10.ROW新型インフルエンザワクチン市場
10.1 概要
10.2 ROW H1N1ワクチンのタイプ別市場
10.3 ROWのH1N1ワクチン市場:用途別
10.4 中東のH1N1ワクチン市場
10.5 南米のH1N1ワクチン市場
10.6 アフリカのH1N1ワクチン市場

11.競合他社の分析
11.1 製品ポートフォリオ分析
11.2 経営統合
11.3 ポーターのファイブフォース分析
- 競合ライバル
- バイヤーの交渉力
- サプライヤーの交渉力
- 代替品の脅威
- 新規参入者の脅威
11.4 市場シェア分析

12.ビジネスチャンスと戦略分析
12.1 バリューチェーン分析
12.2 成長機会分析
12.2.1 タイプ別の成長機会
12.2.2 用途別の成長機会
12.3 世界のH1N1ワクチン市場における新たな動向
12.4 戦略的分析
12.4.1 新製品開発
12.4.2 認証とライセンス
12.4.3 合併、買収、協定、提携、合弁事業

13.バリューチェーンにおける主要企業のプロフィール
13.1 競合分析
13.2 アボット社
- 会社概要
- H1N1ワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.3 バクスター・インターナショナル
- 会社概要
- H1N1ワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.4 サノフィ
- 会社概要
- H1N1ワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.5 GSK
- 会社概要
- H1N1ワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.6 田辺三菱製薬
- 会社概要
- 新型インフルエンザワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.7 華蘭生物工程
- 会社概要
- H1N1ワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.8 シプラ
- 会社概要
- H1N1ワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.9 メルク
- 会社概要
- H1N1ワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.10 シノバック バイオテック
- 会社概要
- H1N1ワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.11 ファイザー
- 会社概要
- H1N1ワクチン事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証およびライセンス

14. 付録
14.1 図のリスト
14.2 表一覧
14.3 調査方法
14.4 免責事項
14.5 著作権
14.6 略語と技術単位
14.7 会社概要
14.8 お問い合わせ

図表一覧

第1章
図1.1:世界の新型インフルエンザワクチン市場の動向と予測
第2章
図2.1:新型インフルエンザワクチン市場の使用状況
図2.2:H1N1ワクチンの世界市場の分類
図2.3: 世界の新型インフルエンザワクチン市場のサプライチェーン
図2.4:H1N1ワクチン市場の促進要因と課題
第3章
図3.1:世界のGDP成長率の推移
図3.2:世界の人口増加率の推移
図3.3: 世界のインフレ率の推移
図3.4:世界の失業率の推移
図3.5: 地域別GDP成長率の推移
図3.6:地域人口成長率の推移
図3.7: 地域インフレ率の推移
図3.8:地域失業率の推移
図3.9: 地域一人当たり所得の推移
図3.10: 世界のGDP成長率の予測
図3.11: 世界の人口成長率の予測
図3.12: 世界のインフレ率の予測
図3.13:失業率の世界予測
図3.14: 地域別GDP成長率の見通し
図3.15: 地域人口成長率の予測
図3.16: 地域インフレ率の予測
図3.17: 地域失業率の予測
図3.18: 地域一人当たり所得の予測
第4章
図4.1:2019年、2024年、2031年のH1N1ワクチンの世界市場(タイプ別
図4.2:H1N1ワクチンの世界市場タイプ別推移(億ドル
図4.3:新型インフルエンザワクチンの世界市場タイプ別予測(億ドル
図4.4:H1N1ワクチン世界市場における筋肉内ワクチンの動向と予測(2019-2031年)
図4.5:H1N1ワクチン世界市場における経鼻ワクチンの動向と予測(2019-2031年)
図4.6:H1N1ワクチンの世界市場における皮内ワクチンの動向と予測(2019~2031年)
第5章
図5.1:2019年、2024年、2031年のH1N1ワクチンの世界市場(用途別
図5.2:世界の新型インフルエンザワクチン市場(B$)の用途別推移
図5.3:新型インフルエンザワクチンの世界市場予測(用途別)(億ドル
図5.4:H1N1ワクチンの世界市場におけるインフルエンザの動向と予測(2019〜2031年)
図5.5:H1N1ワクチン世界市場における髄膜炎菌の動向と予測(2019-2031年)
図5.6:H1N1ワクチンの世界市場における子宮頸がんの動向と予測(2019-2031年)
図5.7:H1N1ワクチン世界市場における肺炎球菌の動向と予測(2019-2031年)
図5.8:H1N1ワクチンの世界市場における肝炎の動向と予測(2019-2031年)
図5.9:H1N1ワクチンの世界市場における麻疹の動向と予測(2019-2031年)
図5.10:H1N1ワクチンの世界市場における流行性耳下腺炎の動向と予測(2019-2031年)
図表5-11:H1N1ワクチンの世界市場における風疹の動向と予測(2019-2031年)
図表5.12:H1N1ワクチンの世界市場におけるその他の動向と予測(2019~2031年)
第6章
図6.1:H1N1ワクチンの世界地域別市場規模推移(億ドル)(2019年~2024年)
図6.2:H1N1ワクチンの世界地域別市場規模予測($B)(2025-2031)
第7章
図7.1:北米のH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
図7.2:2019年、2024年、2031年の北米H1N1ワクチン市場(タイプ別
図7.3:北米のH1N1ワクチン市場タイプ別推移(単位:Bドル)(2019年〜2024年)
図7.4:北米のH1N1ワクチン市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図7.5:北米のH1N1ワクチン市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図7.6:北米の新型インフルエンザワクチン市場($B)の用途別推移(2019年〜2024年)
図7.7:北米のH1N1ワクチン市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図7.8:アメリカH1N1ワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図7.9:メキシコのH1N1ワクチン市場の動向と予測($B)(2019-2031)
図表7-10:カナダH1N1ワクチン市場の動向と予測(単位:億ドル)(2019-2031年)
第8章
図8.1:欧州のH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
図8.2:2019年、2024年、2031年の欧州H1N1ワクチン市場(タイプ別
図8.3:欧州のH1N1ワクチン市場タイプ別推移(億ドル)(2019年〜2024年)
図8.4:欧州のH1N1ワクチン市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図8.5:欧州のH1N1ワクチン市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図8.6:欧州の新型インフルエンザワクチン市場(Bドル)の用途別推移(2019年〜2024年)
図8.7:欧州のH1N1ワクチン市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図8.8:ドイツH1N1ワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図8.9:フランスH1N1ワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図8.10: スペインH1N1ワクチン市場の動向と予測($B) (2019-2031)
図8.11: イタリアの新型インフルエンザワクチン市場の動向と予測 ($B) (2019-2031)
図表8-12:イギリスH1N1ワクチン市場の動向と予測(単位:億ドル)(2019-2031年)
第9章
図9.1:APACのH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
図9.2:2019年、2024年、2031年のAPAC新型インフルエンザワクチン市場(タイプ別
図9.3:APACのH1N1ワクチン市場(Bドル)のタイプ別推移(2019年〜2024年)
図9.4:APACのH1N1ワクチン市場(Bドル)のタイプ別予測(2025年〜2031年)
図9.5:2019年、2024年、2031年のAPAC新型インフルエンザワクチン市場(用途別
図9.6:APACの新型インフルエンザワクチン市場($B)の用途別推移(2019年〜2024年)
図9.7:APACのH1N1ワクチン市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図9.8:日本H1N1ワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図9.9:インドH1N1ワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図9.10:中国H1N1ワクチン市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図表9-11:韓国の新型インフルエンザワクチン市場の動向と予測(単位:億ドル)(2019-2031年)
図表9-12:インドネシアH1N1ワクチン市場の動向と予測(単位:億ドル)(2019-2031年)
第10章
図10.1:ROWのH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
図10.2:2019年、2024年、2031年のROW新型インフルエンザワクチン市場(タイプ別
図10.3:ROWのH1N1ワクチン市場(Bドル)のタイプ別推移(2019年〜2024年)
図10.4:ROWのH1N1ワクチン市場(Bドル)のタイプ別予測(2025年〜2031年)
図10.5:ROWのH1N1ワクチン市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図10.6:ROWのH1N1ワクチン市場($B)の用途別推移(2019年-2024年)
図10.7:ROWのH1N1ワクチン市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図10.8:中東のH1N1ワクチン市場の動向と予測($B)(2019-2031)
図10.9:南米のH1N1ワクチン市場の動向と予測(単位:億ドル)(2019年〜2031年)
図表10.10:アフリカのH1N1ワクチン市場の動向と予測(単位:億ドル)(2019〜2031年)
第11章
図11.1:世界の新型インフルエンザワクチン市場のポーターのファイブフォース分析
図11.2:H1N1ワクチン世界市場における上位プレイヤーの市場シェア(%)(2024年)
第12章
図12.1:H1N1ワクチンの世界市場におけるタイプ別の成長機会
図12.2:H1N1ワクチンの世界市場における成長機会(用途別
図12.3:H1N1ワクチンの世界市場成長機会(地域別
図12.4:H1N1ワクチンの世界市場における新たなトレンド

表一覧

第1章
表1.1:新型インフルエンザワクチン市場のタイプ別・用途別成長率(%、2023年~2024年)とCAGR(%、2025年~2031年
表1.2:H1N1ワクチン市場の地域別魅力度分析
表1.3:世界の新型インフルエンザワクチン市場のパラメータと属性
第3章
表3.1:H1N1ワクチンの世界市場の動向(2019年~2024年)
表3.2:H1N1ワクチンの世界市場予測(2025年~2031年)
第4章
表4.1:新型インフルエンザワクチンの世界市場タイプ別魅力度分析
表4.2:H1N1ワクチンの世界市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019年~2024年)
表4.3:H1N1ワクチンの世界市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025年〜2031年)
表4.4:H1N1ワクチン世界市場における筋肉内ワクチンの動向(2019~2024年)
表4.5:H1N1ワクチン世界市場における筋肉内ワクチンの予測(2025年~2031年)
表4.6:H1N1ワクチン世界市場における経鼻ワクチンの動向(2019~2024年)
表4.7:H1N1ワクチン世界市場における経鼻ワクチンの予測(2025-2031年)
表4.8:H1N1ワクチン世界市場における皮内ワクチンの動向(2019-2024年)
表4.9:H1N1ワクチン世界市場における皮内ワクチンの予測(2025年~2031年)
第5章
表5.1:H1N1ワクチンの世界市場における用途別魅力度分析
表5.2:H1N1ワクチンの世界市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表5.3:H1N1ワクチンの世界市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025年〜2031年)
表5.4:H1N1ワクチンの世界市場におけるインフルエンザの動向(2019~2024年)
表5.5:H1N1ワクチンの世界市場におけるインフルエンザの予測(2025年〜2031年)
表5.6:H1N1ワクチン世界市場における髄膜炎菌の動向(2019年~2024年)
表5.7:H1N1ワクチン世界市場における髄膜炎菌の予測(2025-2031年)
表5.8:H1N1ワクチンの世界市場における子宮頸がんの動向(2019-2024年)
表5.9:H1N1ワクチンの世界市場における子宮頸がんの予測(2025-2031年)
表5.10:H1N1ワクチン世界市場における肺炎球菌の動向(2019〜2024年)
表5.11:H1N1ワクチン世界市場における肺炎球菌の予測(2025-2031年)
表5.12:H1N1ワクチンの世界市場における肝炎の動向(2019〜2024年)
表5.13:H1N1ワクチンの世界市場における肝炎の予測(2025年〜2031年)
表5.14:H1N1ワクチンの世界市場における麻疹の動向(2019〜2024年)
表5.15:H1N1ワクチンの世界市場における麻疹の予測(2025年〜2031年)
表5.16:H1N1ワクチンの世界市場における流行性耳下腺炎の動向(2019年〜2024年)
表5.17:H1N1ワクチン世界市場におけるおたふくかぜの予測(2025-2031年)
表5.18:H1N1ワクチン世界市場における風疹の動向(2019年~2024年)
表5.19:H1N1ワクチン世界市場における風疹の予測(2025年~2031年)
表5.20:H1N1ワクチン世界市場におけるその他の動向(2019~2024年)
表5.21:H1N1ワクチンの世界市場におけるその他の予測(2025年~2031年)
第6章
表6.1:新型インフルエンザワクチンの世界市場における各地域の市場規模およびCAGR(2019~2024年)
表6.2:H1N1ワクチンの世界市場における各地域の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
第7章
表7.1:北米のH1N1ワクチン市場の動向(2019~2024年)
表7.2:北米の新型インフルエンザワクチン市場の予測(2025年~2031年)
表7.3:北米のH1N1ワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表7.4:北米のH1N1ワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表7.5:北米の新型インフルエンザワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表7.6:北米の新型インフルエンザワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表7.7:アメリカH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表7.8:メキシコのH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表7.9:カナダH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
第8章
表8.1:欧州H1N1ワクチン市場の動向(2019~2024年)
表8.2:欧州の新型インフルエンザワクチン市場の予測(2025年~2031年)
表8.3:欧州H1N1ワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表8.4:欧州H1N1ワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表8.5:欧州の新型インフルエンザワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表8.6:欧州H1N1ワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表8.7:ドイツH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019〜2031年)
表8.8:フランスH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.9:スペインH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.10:イタリアH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.11:イギリスH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
第9章
表9.1:APACのH1N1ワクチン市場の動向(2019〜2024年)
表9.2:APACのH1N1ワクチン市場の予測(2025年〜2031年)
表9.3:APACのH1N1ワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019年~2024年)
表9.4:APACのH1N1ワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表9.5:APAC新型インフルエンザワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表9.6:APACの新型インフルエンザワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表9.7:日本の新型インフルエンザワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.8:インドH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.9:中国H1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
表9.10:韓国H1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.11:インドネシアH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
第10章
表10.1:ROWのH1N1ワクチン市場の動向(2019~2024年)
表10.2:ROWのH1N1ワクチン市場の予測(2025年~2031年)
表10.3:ROWのH1N1ワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表10.4:ROWのH1N1ワクチン市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表10.5:ROW H1N1ワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表10.6:ROWのH1N1ワクチン市場における各種用途の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表10.7:中東のH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年~2031年)
表10.8:南米のH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表10.9:アフリカのH1N1ワクチン市場の動向と予測(2019~2031年)
第11章
表11.1:セグメントに基づく新型インフルエンザワクチン供給業者の製品マッピング
表11.2:新型インフルエンザワクチン製造業者の経営統合
表11.3:表11.3:H1N1ワクチンの売上高に基づく供給業者のランキング
第12章
表12.1:主要H1N1ワクチン製造業者による新製品上市(2019~2024年)
表12.2:世界のH1N1ワクチン市場における主要競合企業の認証取得状況

 

ページTOPに戻る


 

Summary

H1N1 Vaccine Market Trends and Forecast
The future of the global H1N1 vaccine market looks promising with opportunities in the influenza, meningococcal, cervical cancer, pneumococcal, hepatitis, measles, mumps, rubella markets. The global H1N1 vaccine market is expected to grow with a CAGR of 5.4% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the rising healthcare demand, greater need for services and resources, and the growing incidence, which is placing increased pressure on healthcare systems.
• Lucintel forecasts that, within the type category, intramuscular vaccines are expected to witness the highest growth over the forecast period due to the growing demand for vaccines that elicit strong and durable immune responses, as intramuscular administration facilitates effective antigen presentation and antibody production.
• Within the application category, influenza is expected to witness the highest growth due to increasing awareness among populations about the benefits of preventive healthcare, encouraging higher vaccination uptake.
• In terms of region, North America is expected to witness the highest growth over the forecast period.
Gain valuable insights for your business decisions with our comprehensive 150+ page report. Sample figures with some insights are shown below.

Emerging Trends in the H1N1 Vaccine Market
The H1N1 vaccine market is evolving in response to shifting healthcare needs, new technologies, and global health dynamics. Here are five key trends reshaping the market:
• Integration of mRNA Technology: The success of mRNA vaccines for COVID-19 has accelerated research into mRNA-based vaccines for other infectious diseases, including H1N1. This technology offers faster vaccine development times and the potential for more adaptable formulations. Pharmaceutical companies are exploring mRNA platforms to improve H1N1 vaccine efficacy and enhance global response capabilities in the event of an outbreak.
• Increased Focus on Pandemic Preparedness: Governments worldwide are prioritizing investments in pandemic preparedness, including stockpiling H1N1 vaccines and improving vaccine distribution infrastructure. With the unpredictable nature of flu seasons, governments have been working to ensure that H1N1 vaccines are available quickly in the event of a resurgence, ensuring timely intervention to protect public health.
• Improved Vaccine Access and Affordability: Increasing access to vaccines, particularly in low-income and rural areas, has become a key focus in the global H1N1 vaccine market. The ability to produce vaccines at lower costs and improve distribution channels has made vaccines more affordable, especially in emerging economies like India. Efforts to overcome logistical challenges continue to be a significant priority.
• Collaborations Between Public and Private Sectors: Public-private partnerships have become increasingly important in accelerating vaccine development and distribution. Government bodies and pharmaceutical companies are working together to streamline the production and delivery of H1N1 vaccines. This collaboration has led to the creation of more effective vaccines and improved pandemic response strategies, particularly in countries like the U.S. and China.
• Personalized Vaccination Strategies: The development of personalized medicine, including personalized vaccines based on genetic profiling, is emerging as a key trend. With a better understanding of how individuals’ immune systems react to vaccines, there is an opportunity to create more tailored and effective H1N1 vaccines. This trend is expected to improve vaccine efficacy, particularly for high-risk groups like the elderly and those with compromised immune systems.
The emerging trends in the global H1N1 vaccine market are reshaping the industry by driving innovation, improving access, and enhancing efficacy. The integration of mRNA technology, stronger pandemic preparedness efforts, and personalized vaccine strategies are key drivers of progress, offering faster production and more targeted protection. At the same time, increasing vaccine access and affordability, particularly in underserved regions, is helping to close gaps in global vaccination coverage. These trends not only respond to immediate health challenges but also lay the groundwork for more resilient, adaptable vaccine solutions, ensuring better global health security in the future.

Recent Developments in the H1N1 Vaccine Market
Several key developments are shaping the trajectory of the global H1N1 vaccine market. These advancements span across technological innovations, regulatory changes, and strategic initiatives to enhance vaccine efficacy, accessibility, and distribution.
• Adoption of mRNA Vaccine Technology: The success of mRNA vaccines during the COVID-19 pandemic has encouraged a shift towards mRNA-based H1N1 vaccines. This technology offers quicker production cycles, increased adaptability to emerging strains, and the potential for higher vaccine efficacy. Key players in the pharmaceutical industry are now incorporating mRNA technology into H1N1 vaccine development.
• Strengthened Global Vaccine Supply Chains: To address disparities in vaccine access, global vaccine supply chains have been strengthened. Investments in cold storage, distribution networks, and faster manufacturing techniques have improved the speed and efficiency of vaccine distribution, particularly in developing countries, thus enhancing global vaccination coverage.
• Collaboration with Global Health Organizations: Partnerships between governments, international organizations (like the WHO), and vaccine manufacturers have resulted in enhanced collaboration on H1N1 vaccine production and distribution. These alliances are vital for ensuring that vaccines reach at-risk populations in a timely manner, particularly during global flu seasons or pandemics.
• Advanced Adjuvant Technologies: The use of adjuvants—substances that enhance immune response—has been a key development in H1N1 vaccine formulation. This allows for more robust immunity with lower doses of the vaccine, improving both cost-efficiency and vaccine effectiveness, particularly in high-risk populations.
• Expanded Vaccine Surveillance and Monitoring: Enhanced monitoring and surveillance systems have been developed to track the effectiveness of H1N1 vaccines in real-time. This has helped to identify areas where vaccination coverage is low and has facilitated quicker interventions to mitigate outbreaks.
Recent developments in the global H1N1 vaccine market highlight significant advancements in vaccine technology, production, and distribution. The adoption of mRNA technology, improved global vaccine supply chains, and enhanced collaborations between public and private sectors are accelerating the development and deployment of more effective vaccines. Additionally, innovations in adjuvant use and advanced delivery systems are boosting vaccine efficacy and accessibility. These developments, coupled with strengthened pandemic preparedness and greater global cooperation, are improving the ability to respond to H1N1 outbreaks swiftly and efficiently. Overall, these advancements are driving a more robust and agile vaccine market, better equipped to handle future health challenges.

Strategic Growth Opportunities in the H1N1 Vaccine Market
The global H1N1 vaccine market presents several growth opportunities, particularly as public health challenges evolve. Here are five key areas of growth:
• Expanding Vaccine Production Capacities: Increasing global vaccine production capacity is a significant growth opportunity. As demand for seasonal flu and pandemic vaccines rises, there is a need for greater production efficiency, particularly in emerging markets. Expansion of production facilities and collaboration between pharmaceutical companies will be critical to meeting future demand.
• Improved Vaccine Delivery Systems: The development of advanced vaccine delivery systems, such as needle-free injectors, could streamline vaccination efforts, particularly in regions with limited healthcare infrastructure. This innovation could reduce the need for trained healthcare personnel, enhancing vaccination coverage in underserved areas.
• Collaborative Vaccine Development: Public-private partnerships and cross-border collaborations will continue to be essential for accelerating the development of new and more effective H1N1 vaccines. By combining resources and expertise, vaccine developers can reduce time-to-market and improve overall vaccine efficacy.
• Personalized Vaccination Programs: Tailoring vaccines to individual genetic profiles is an emerging opportunity in the H1N1 vaccine market. Personalized vaccines could lead to higher efficacy rates and more effective protection against H1N1 in high-risk groups, such as the elderly or those with chronic conditions.
• Increasing Focus on Rural and Underserved Areas: There is significant growth potential in expanding vaccine access to rural and underserved populations. Through mobile vaccination clinics and innovative distribution models, pharmaceutical companies and governments can improve H1N1 vaccination rates in these high-risk communities.
Strategic growth opportunities in the global H1N1 vaccine market are centered around expanding production capacity, improving vaccine access, and enhancing technological innovation. Key areas of growth include increasing the reach of personalized vaccination programs, optimizing vaccine delivery systems, and fostering greater collaboration between public and private sectors. Additionally, addressing challenges in rural and underserved regions presents a significant opportunity for improving global vaccination coverage. These strategic initiatives are not only essential for strengthening pandemic preparedness but also for creating a more efficient and equitable global vaccine infrastructure. By capitalizing on these opportunities, the market is poised for sustained growth and improved health outcomes worldwide.

H1N1 Vaccine Market Driver and Challenges
The global H1N1 vaccine market is influenced by a range of technological, economic, and regulatory drivers and challenges. Understanding these factors is key to navigating the evolving market landscape.
The factors responsible for driving the H1N1 vaccine market include:
1. Technological Advancements in Vaccine Development: Advances in vaccine development technologies, including mRNA platforms, have significantly accelerated vaccine creation and distribution. These advancements enable faster responses to emerging influenza strains and improve vaccine efficacy.
2. Increased Public Health Awareness: Growing awareness of the risks posed by H1N1 and other flu viruses has increased demand for vaccination. Public health campaigns and educational programs have been crucial in driving higher vaccination rates.
3. Government Initiatives and Funding: Government investments in vaccine research, stockpiling, and distribution infrastructure have bolstered the growth of the vaccine market. These initiatives help ensure that vaccines are readily available during peak flu seasons or in the event of a pandemic.
4. Collaborations Between Public and Private Sectors: Strategic partnerships between governments and pharmaceutical companies have resulted in more efficient vaccine development, production, and distribution. These collaborations help speed up the vaccine deployment process during health crises.
5. Global Health Security Concerns: The threat of pandemics has driven global efforts to strengthen H1N1 vaccine production and distribution capabilities. Concerns over global health security have led to greater preparedness, including stockpiling and international vaccine distribution agreements.

Challenges in the H1N1 vaccine market are:
1. Vaccine Hesitancy: Vaccine hesitancy, driven by misinformation and concerns over vaccine safety, remains a major barrier to achieving high vaccination coverage. Overcoming this challenge requires extensive education and trust-building efforts.
2. Distribution Inefficiencies in Developing Countries: In many developing countries, logistical challenges such as lack of cold storage and infrastructure hamper the effective distribution of H1N1 vaccines. These inefficiencies can delay vaccination efforts and lead to missed opportunities for preventing outbreaks.
3. High Vaccine Development Costs: The cost of developing and manufacturing H1N1 vaccines remains a significant challenge. This can limit the ability of low-income countries to afford vaccines, even when global supply is adequate. Continued investment in cost-reduction technologies will be essential to address this issue.
The global H1N1 vaccine market is being reshaped by technological innovations, increased government involvement, and a growing emphasis on accessibility and affordability. Drivers like technological advancements, public health initiatives, and international collaborations are accelerating vaccine development and distribution, while challenges such as vaccine hesitancy and distribution inefficiencies remain key obstacles. By addressing these drivers and challenges, the market is moving towards more resilient and equitable vaccine solutions, ensuring better preparedness for future flu seasons and pandemics.

List of H1N1 Vaccine Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies, H1N1 vaccine companies cater to increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the H1N1 vaccine companies profiled in this report include:
• Abbott
• Baxter International
• Sanofi
• GSK
• Mitsubishi Tanabe Pharma
• Hualan Biological Engineering
• Cipla
• Merck
• Sinovac Biotech
• Pfizer

H1N1 Vaccine Market by Segment
The study includes a forecast for the global H1N1 vaccine market by type, application, and region.
H1N1 Vaccine Market by Type [Value from 2019 to 2031]:
• Intramuscular Vaccines
• Intranasal Vaccines
• Intradermal Vaccines

H1N1 Vaccine Market by Application [Value from 2019 to 2031]:
• Influenza
• Meningococcal
• Cervical Cancer
• Pneumococcal
• Hepatitis
• Measles
• Mumps
• Rubella
• Others

H1N1 Vaccine Market by Region [Value from 2019 to 2031]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the H1N1 Vaccine Market
The global H1N1 vaccine market has experienced significant developments, driven by evolving health threats, technological advancements, and regulatory changes. Since the initial H1N1 pandemic in 2009, the demand for vaccines has fluctuated, particularly during periods of resurgence. Governments, health organizations, and pharmaceutical companies continue to innovate and refine vaccine formulations and delivery methods. Key markets, including the United States, China, Germany, India, and Japan, have been at the forefront of these changes, with a focus on improving vaccine accessibility, efficacy, and production capabilities. This summary explores the recent advancements in these key markets, outlining trends, challenges, and strategic opportunities.
• United States: The United States continues to lead in H1N1 vaccine research and production, with recent advancements focusing on enhancing vaccine formulations and improving pandemic preparedness. The U.S. government, through entities like the Department of Health and Human Services, has invested in vaccine stockpiling and rapid distribution systems. This has been complemented by collaborations with pharmaceutical giants such as Sanofi and GSK to improve vaccine efficacy and expand production capacity. Additionally, the U.S. has ramped up efforts to include updated H1N1 strains in seasonal flu vaccines, ensuring broader protection against potential future pandemics.
• China: China's H1N1 vaccine market has seen significant progress, with domestic pharmaceutical companies like Sinovac and Hualan Biological Engineering increasing production capacity. The Chinese government has been actively involved in ensuring vaccine availability, providing free or subsidized vaccines during flu seasons to reduce the impact of H1N1 and other influenza viruses. China's focus has also shifted towards enhancing vaccine efficacy through improved strain selection and the use of adjuvants. Additionally, the country has expanded its vaccine distribution infrastructure, utilizing its vast logistical networks to reach remote areas, significantly improving coverage across the population.
• Germany: Germany, as a leader in European pharmaceutical production, has made strides in optimizing H1N1 vaccine production and distribution. Companies like BioNTech and CureVac are playing a pivotal role in integrating mRNA vaccine technology to address H1N1 and other influenza strains. The German government has been proactive in vaccine research, emphasizing the development of more targeted vaccines for high-risk populations. Furthermore, Germany’s vaccination policies and efficient healthcare system have ensured a high uptake of seasonal flu vaccines, incorporating updated H1N1 strains to prevent outbreaks. Germany’s focus on pandemic preparedness continues to shape the regional vaccine market.
• India: India, with its large population and significant public health challenges, has made substantial progress in expanding access to H1N1 vaccines. The government has partnered with both domestic and international vaccine manufacturers, such as Serum Institute of India and Bharat Biotech, to increase vaccine production and distribution. India's public health campaigns have been essential in raising awareness and increasing vaccination coverage, especially in rural areas. Additionally, India’s cost-effective vaccine production capabilities have allowed for the supply of H1N1 vaccines at lower prices, making them more accessible to a broader demographic and improving overall vaccination rates.
• Japan: Japan has made significant advancements in the H1N1 vaccine market, with a strong focus on technological innovation and rapid vaccine distribution. The government has prioritized the development of effective vaccines for both seasonal flu and H1N1 strains, particularly in light of previous pandemics. Japan’s robust healthcare system has facilitated widespread vaccination campaigns, with high levels of vaccine acceptance. Pharmaceutical companies in Japan, such as Daiichi Sankyo, have invested in the development of more effective H1N1 vaccines, including those using adjuvants to boost immune responses. Japan’s focus on pandemic preparedness continues to drive innovation in vaccine research.
Features of the Global H1N1 Vaccine Market

Market Size Estimates: H1N1 vaccine market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: H1N1 vaccine market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: H1N1 vaccine market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, applications, and regions for the H1N1 vaccine market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and the competitive landscape of the H1N1 vaccine market.
Analysis of the competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

This report answers the following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the H1N1 vaccine market by type (intramuscular vaccines, intranasal vaccines, and intradermal vaccines), application (influenza, meningococcal, cervical cancer, pneumococcal, hepatitis, measles, mumps, rubella, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Overview
2.1 Background and Classifications
2.2 Supply Chain

3. Market Trends & Forecast Analysis
3.1 Macroeconomic Trends and Forecasts
3.2 Industry Drivers and Challenges
3.3 PESTLE Analysis
3.4 Patent Analysis
3.5 Regulatory Environment
3.6 Global H1N1 Vaccine Market Trends and Forecast

4. Global H1N1 Vaccine Market by Type
4.1 Overview
4.2 Attractiveness Analysis by Type
4.3 Intramuscular Vaccines: Trends and Forecast (2019-2031)
4.4 Intranasal Vaccines: Trends and Forecast (2019-2031)
4.5 Intradermal Vaccines: Trends and Forecast (2019-2031)

5. Global H1N1 Vaccine Market by Application
5.1 Overview
5.2 Attractiveness Analysis by Application
5.3 Influenza: Trends and Forecast (2019-2031)
5.4 Meningococcal: Trends and Forecast (2019-2031)
5.5 Cervical Cancer: Trends and Forecast (2019-2031)
5.6 Pneumococcal: Trends and Forecast (2019-2031)
5.7 Hepatitis: Trends and Forecast (2019-2031)
5.8 Measle: Trends and Forecast (2019-2031)
5.9 Mumps: Trends and Forecast (2019-2031)
5.10 Rubella: Trends and Forecast (2019-2031)
5.11 Others: Trends and Forecast (2019-2031)

6. Regional Analysis
6.1 Overview
6.2 Global H1N1 Vaccine Market by Region

7. North American H1N1 Vaccine Market
7.1 Overview
7.2 North American H1N1 Vaccine Market by Type
7.3 North American H1N1 Vaccine Market by Application
7.4 United States H1N1 Vaccine Market
7.5 Mexican H1N1 Vaccine Market
7.6 Canadian H1N1 Vaccine Market

8. European H1N1 Vaccine Market
8.1 Overview
8.2 European H1N1 Vaccine Market by Type
8.3 European H1N1 Vaccine Market by Application
8.4 German H1N1 Vaccine Market
8.5 French H1N1 Vaccine Market
8.6 Spanish H1N1 Vaccine Market
8.7 Italian H1N1 Vaccine Market
8.8 United Kingdom H1N1 Vaccine Market

9. APAC H1N1 Vaccine Market
9.1 Overview
9.2 APAC H1N1 Vaccine Market by Type
9.3 APAC H1N1 Vaccine Market by Application
9.4 Japanese H1N1 Vaccine Market
9.5 Indian H1N1 Vaccine Market
9.6 Chinese H1N1 Vaccine Market
9.7 South Korean H1N1 Vaccine Market
9.8 Indonesian H1N1 Vaccine Market

10. ROW H1N1 Vaccine Market
10.1 Overview
10.2 ROW H1N1 Vaccine Market by Type
10.3 ROW H1N1 Vaccine Market by Application
10.4 Middle Eastern H1N1 Vaccine Market
10.5 South American H1N1 Vaccine Market
10.6 African H1N1 Vaccine Market

11. Competitor Analysis
11.1 Product Portfolio Analysis
11.2 Operational Integration
11.3 Porter’s Five Forces Analysis
• Competitive Rivalry
• Bargaining Power of Buyers
• Bargaining Power of Suppliers
• Threat of Substitutes
• Threat of New Entrants
11.4 Market Share Analysis

12. Opportunities & Strategic Analysis
12.1 Value Chain Analysis
12.2 Growth Opportunity Analysis
12.2.1 Growth Opportunities by Type
12.2.2 Growth Opportunities by Application
12.3 Emerging Trends in the Global H1N1 Vaccine Market
12.4 Strategic Analysis
12.4.1 New Product Development
12.4.2 Certification and Licensing
12.4.3 Mergers, Acquisitions, Agreements, Collaborations, and Joint Ventures

13. Company Profiles of the Leading Players Across the Value Chain
13.1 Competitive Analysis
13.2 Abbott
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.3 Baxter International
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.4 Sanofi
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.5 GSK
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.6 Mitsubishi Tanabe Pharma
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.7 Hualan Biological Engineering
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.8 Cipla
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.9 Merck
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.10 Sinovac Biotech
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.11 Pfizer
• Company Overview
• H1N1 Vaccine Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing

14. Appendix
14.1 List of Figures
14.2 List of Tables
14.3 Research Methodology
14.4 Disclaimer
14.5 Copyright
14.6 Abbreviations and Technical Units
14.7 About Us
14.8 Contact Us

List of Figures

Chapter 1
Figure 1.1: Trends and Forecast for the Global H1N1 Vaccine Market
Chapter 2
Figure 2.1: Usage of H1N1 Vaccine Market
Figure 2.2: Classification of the Global H1N1 Vaccine Market
Figure 2.3: Supply Chain of the Global H1N1 Vaccine Market
Figure 2.4: Driver and Challenges of the H1N1 Vaccine Market
Chapter 3
Figure 3.1: Trends of the Global GDP Growth Rate
Figure 3.2: Trends of the Global Population Growth Rate
Figure 3.3: Trends of the Global Inflation Rate
Figure 3.4: Trends of the Global Unemployment Rate
Figure 3.5: Trends of the Regional GDP Growth Rate
Figure 3.6: Trends of the Regional Population Growth Rate
Figure 3.7: Trends of the Regional Inflation Rate
Figure 3.8: Trends of the Regional Unemployment Rate
Figure 3.9: Trends of Regional Per Capita Income
Figure 3.10: Forecast for the Global GDP Growth Rate
Figure 3.11: Forecast for the Global Population Growth Rate
Figure 3.12: Forecast for the Global Inflation Rate
Figure 3.13: Forecast for the Global Unemployment Rate
Figure 3.14: Forecast for the Regional GDP Growth Rate
Figure 3.15: Forecast for the Regional Population Growth Rate
Figure 3.16: Forecast for the Regional Inflation Rate
Figure 3.17: Forecast for the Regional Unemployment Rate
Figure 3.18: Forecast for Regional Per Capita Income
Chapter 4
Figure 4.1: Global H1N1 Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 4.2: Trends of the Global H1N1 Vaccine Market ($B) by Type
Figure 4.3: Forecast for the Global H1N1 Vaccine Market ($B) by Type
Figure 4.4: Trends and Forecast for Intramuscular Vaccines in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 4.5: Trends and Forecast for Intranasal Vaccines in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 4.6: Trends and Forecast for Intradermal Vaccines in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 5
Figure 5.1: Global H1N1 Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 5.2: Trends of the Global H1N1 Vaccine Market ($B) by Application
Figure 5.3: Forecast for the Global H1N1 Vaccine Market ($B) by Application
Figure 5.4: Trends and Forecast for Influenza in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 5.5: Trends and Forecast for Meningococcal in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 5.6: Trends and Forecast for Cervical Cancer in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 5.7: Trends and Forecast for Pneumococcal in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 5.8: Trends and Forecast for Hepatitis in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 5.9: Trends and Forecast for Measle in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 5.10: Trends and Forecast for Mumps in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 5.11: Trends and Forecast for Rubella in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 5.12: Trends and Forecast for Others in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 6
Figure 6.1: Trends of the Global H1N1 Vaccine Market ($B) by Region (2019-2024)
Figure 6.2: Forecast for the Global H1N1 Vaccine Market ($B) by Region (2025-2031)
Chapter 7
Figure 7.1: Trends and Forecast for the North American H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 7.2: North American H1N1 Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 7.3: Trends of the North American H1N1 Vaccine Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 7.4: Forecast for the North American H1N1 Vaccine Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 7.5: North American H1N1 Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 7.6: Trends of the North American H1N1 Vaccine Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 7.7: Forecast for the North American H1N1 Vaccine Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 7.8: Trends and Forecast for the United States H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 7.9: Trends and Forecast for the Mexican H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 7.10: Trends and Forecast for the Canadian H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Chapter 8
Figure 8.1: Trends and Forecast for the European H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 8.2: European H1N1 Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 8.3: Trends of the European H1N1 Vaccine Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 8.4: Forecast for the European H1N1 Vaccine Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 8.5: European H1N1 Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 8.6: Trends of the European H1N1 Vaccine Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 8.7: Forecast for the European H1N1 Vaccine Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 8.8: Trends and Forecast for the German H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.9: Trends and Forecast for the French H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.10: Trends and Forecast for the Spanish H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.11: Trends and Forecast for the Italian H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.12: Trends and Forecast for the United Kingdom H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Chapter 9
Figure 9.1: Trends and Forecast for the APAC H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 9.2: APAC H1N1 Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 9.3: Trends of the APAC H1N1 Vaccine Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 9.4: Forecast for the APAC H1N1 Vaccine Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 9.5: APAC H1N1 Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 9.6: Trends of the APAC H1N1 Vaccine Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 9.7: Forecast for the APAC H1N1 Vaccine Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 9.8: Trends and Forecast for the Japanese H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.9: Trends and Forecast for the Indian H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.10: Trends and Forecast for the Chinese H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.11: Trends and Forecast for the South Korean H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.12: Trends and Forecast for the Indonesian H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Chapter 10
Figure 10.1: Trends and Forecast for the ROW H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Figure 10.2: ROW H1N1 Vaccine Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 10.3: Trends of the ROW H1N1 Vaccine Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 10.4: Forecast for the ROW H1N1 Vaccine Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 10.5: ROW H1N1 Vaccine Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 10.6: Trends of the ROW H1N1 Vaccine Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 10.7: Forecast for the ROW H1N1 Vaccine Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 10.8: Trends and Forecast for the Middle Eastern H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 10.9: Trends and Forecast for the South American H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Figure 10.10: Trends and Forecast for the African H1N1 Vaccine Market ($B) (2019-2031)
Chapter 11
Figure 11.1: Porter’s Five Forces Analysis of the Global H1N1 Vaccine Market
Figure 11.2: Market Share (%) of Top Players in the Global H1N1 Vaccine Market (2024)
Chapter 12
Figure 12.1: Growth Opportunities for the Global H1N1 Vaccine Market by Type
Figure 12.2: Growth Opportunities for the Global H1N1 Vaccine Market by Application
Figure 12.3: Growth Opportunities for the Global H1N1 Vaccine Market by Region
Figure 12.4: Emerging Trends in the Global H1N1 Vaccine Market

List of Tables

Chapter 1
Table 1.1: Growth Rate (%, 2023-2024) and CAGR (%, 2025-2031) of the H1N1 Vaccine Market by Type and Application
Table 1.2: Attractiveness Analysis for the H1N1 Vaccine Market by Region
Table 1.3: Global H1N1 Vaccine Market Parameters and Attributes
Chapter 3
Table 3.1: Trends of the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 3.2: Forecast for the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Chapter 4
Table 4.1: Attractiveness Analysis for the Global H1N1 Vaccine Market by Type
Table 4.2: Market Size and CAGR of Various Type in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 4.3: Market Size and CAGR of Various Type in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 4.4: Trends of Intramuscular Vaccines in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 4.5: Forecast for Intramuscular Vaccines in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 4.6: Trends of Intranasal Vaccines in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 4.7: Forecast for Intranasal Vaccines in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 4.8: Trends of Intradermal Vaccines in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 4.9: Forecast for Intradermal Vaccines in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Chapter 5
Table 5.1: Attractiveness Analysis for the Global H1N1 Vaccine Market by Application
Table 5.2: Market Size and CAGR of Various Application in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.3: Market Size and CAGR of Various Application in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.4: Trends of Influenza in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.5: Forecast for Influenza in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.6: Trends of Meningococcal in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.7: Forecast for Meningococcal in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.8: Trends of Cervical Cancer in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.9: Forecast for Cervical Cancer in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.10: Trends of Pneumococcal in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.11: Forecast for Pneumococcal in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.12: Trends of Hepatitis in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.13: Forecast for Hepatitis in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.14: Trends of Measle in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.15: Forecast for Measle in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.16: Trends of Mumps in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.17: Forecast for Mumps in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.18: Trends of Rubella in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.19: Forecast for Rubella in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 5.20: Trends of Others in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 5.21: Forecast for Others in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Chapter 6
Table 6.1: Market Size and CAGR of Various Regions in the Global H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 6.2: Market Size and CAGR of Various Regions in the Global H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Chapter 7
Table 7.1: Trends of the North American H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 7.2: Forecast for the North American H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 7.3: Market Size and CAGR of Various Type in the North American H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 7.4: Market Size and CAGR of Various Type in the North American H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 7.5: Market Size and CAGR of Various Application in the North American H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 7.6: Market Size and CAGR of Various Application in the North American H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 7.7: Trends and Forecast for the United States H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 7.8: Trends and Forecast for the Mexican H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 7.9: Trends and Forecast for the Canadian H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 8
Table 8.1: Trends of the European H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 8.2: Forecast for the European H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 8.3: Market Size and CAGR of Various Type in the European H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 8.4: Market Size and CAGR of Various Type in the European H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 8.5: Market Size and CAGR of Various Application in the European H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 8.6: Market Size and CAGR of Various Application in the European H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 8.7: Trends and Forecast for the German H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 8.8: Trends and Forecast for the French H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 8.9: Trends and Forecast for the Spanish H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 8.10: Trends and Forecast for the Italian H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 8.11: Trends and Forecast for the United Kingdom H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 9
Table 9.1: Trends of the APAC H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 9.2: Forecast for the APAC H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 9.3: Market Size and CAGR of Various Type in the APAC H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 9.4: Market Size and CAGR of Various Type in the APAC H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 9.5: Market Size and CAGR of Various Application in the APAC H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 9.6: Market Size and CAGR of Various Application in the APAC H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 9.7: Trends and Forecast for the Japanese H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 9.8: Trends and Forecast for the Indian H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 9.9: Trends and Forecast for the Chinese H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 9.10: Trends and Forecast for the South Korean H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 9.11: Trends and Forecast for the Indonesian H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 10
Table 10.1: Trends of the ROW H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 10.2: Forecast for the ROW H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 10.3: Market Size and CAGR of Various Type in the ROW H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 10.4: Market Size and CAGR of Various Type in the ROW H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 10.5: Market Size and CAGR of Various Application in the ROW H1N1 Vaccine Market (2019-2024)
Table 10.6: Market Size and CAGR of Various Application in the ROW H1N1 Vaccine Market (2025-2031)
Table 10.7: Trends and Forecast for the Middle Eastern H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 10.8: Trends and Forecast for the South American H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Table 10.9: Trends and Forecast for the African H1N1 Vaccine Market (2019-2031)
Chapter 11
Table 11.1: Product Mapping of H1N1 Vaccine Suppliers Based on Segments
Table 11.2: Operational Integration of H1N1 Vaccine Manufacturers
Table 11.3: Rankings of Suppliers Based on H1N1 Vaccine Revenue
Chapter 12
Table 12.1: New Product Launches by Major H1N1 Vaccine Producers (2019-2024)
Table 12.2: Certification Acquired by Major Competitor in the Global H1N1 Vaccine Market

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/09/29 10:26

150.21 円

176.40 円

204.28 円

ページTOPに戻る