世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

高速フローサイトメトリー選別機市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

高速フローサイトメトリー選別機市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


High Speed Flow Cytometry Sorter Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測 世界の高速フローサイトメトリーソーター市場の将来性は、病院、診療所、研究所市場におけるビジネスチャンスで有望視されている。世界の高速フローサイトメ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 言語
Lucintel
ルシンテル
2025年8月29日 US$3,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
オンデマンドレポート:ご注文後3-4週間 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測
世界の高速フローサイトメトリーソーター市場の将来性は、病院、診療所、研究所市場におけるビジネスチャンスで有望視されている。世界の高速フローサイトメトリーソーター市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率7.6%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、高速フローサイトメトリーソーターに対する需要の高まり、がん免疫療法と腫瘍学研究に対する需要の高まり、医療と研究に対する政府および民間資金の増加である。

- Lucintelの予測では、タイプ別では、ジェットインエアセルソーターが、ハイスループット選別、マルチパラメーター分析、複雑なアプリケーションにより、予測期間中最大のセグメントであり続ける。
- 用途別では、ハイスループット選別と研究用途への需要が広がっていることから、研究室が最大セグメントであり続けるだろう。
- 地域別では、バイオテクノロジーの導入が多く、バイオメディカル研究の主導権を握っている北米が予測期間中最大地域であり続ける。
150ページを超える包括的なレポートで、ビジネスの意思決定に役立つ貴重な洞察を得てください。いくつかの洞察を含むサンプル図を以下に示す。

高速フローサイトメトリーソーター市場の新たな動向
高速フローサイトメトリーソーター市場は、その将来を決定づけるいくつかの新たなトレンドを目の当たりにしています。これらのトレンドの大半は、より高速で正確な細胞分析を実行しようとする意欲と、生産性とアプリケーションの多様性を高めるための洗練された技術の提供強化である。
- A.I.と機械学習の導入:フローサイトメトリーソーターは現在、ソートの自動化だけでなく、データを処理・解析するためのAIや機械学習を備えている。AIは希少細胞集団の検出やソーティングプロトコルの改良にも役立つ。機械学習アルゴリズムの効率性は、複数の領域で調査可能なデータの質を向上させる。このような改善により、スループットが向上し、オペレーターのミスが最小限に抑えられ、臨床診断や研究が提供されるまでの時間が短縮される。
- 自動化と高スループットシステム:フローサイトメトリーソーター市場は、ソーティング、サンプル前処理、データ解析収集など、さまざまな細胞プロセスの自動化によって急速に発展している。自動化されたシステムは、何百万もの細胞を短時間で、何度も人の手を借りずにソーティングすることができ、再現性も保証される。ハイスループットシステムは、一度に多くのサンプルを処理するのに適しており、より大規模な研究プロジェクトや臨床診断に有利である。これは、大規模なデータセットを短時間で分析する要求が高まる中、極めて重要な傾向である。
- マルチレーザーとマルチパラメーター選別:マルチレーザーシステムの存在とマルチパラメーター分析との組み合わせは、高速フローサイトメトリーソーター市場の主要トレンドであると言われている。このような開発により、パラメーターのマルチソーティングが容易になり、1サンプルから得られる情報量が大幅に増加する。サイズや形状、表面マーカーなどの細胞の特徴をリアルタイムイメージングやソーティングとともに取り込むことで、研究および臨床の両分野におけるフローサイトメトリーの範囲と用途が拡大し、細胞の不均一性をより細かく、より良く調べることができるようになった。
- フォーカスされたクロスオーバー液によるフロー評価:フローサイトメトリーソーターの小型化傾向は根強い。これは、形状や重量がかさばる従来のシステムではなく、持ち運び可能でコンパクトなシステムに対する特別な要求の結果として発展したものである。小型化された装置は柔軟性があり、比較的低コストであるが、高い選別速度と精度が要求される。資源が限られた条件下では、従来型の大型のフローサイトメトリーシステムを使用することは現実的ではないかもしれないので、この傾向は心強い。
- 追加オリフィス変圧器:フローサイトメトリーソーターでは、自己組織化型の代替粒子分離ソーターの需要が増加している。今日、市場では、免疫学、腫瘍学、幹細胞研究など、独自の特定のシステムを導入する産業や研究センターが増えています。このようなソーターは、臨床医や研究者が特定のアプリケーション設定に合わせてシステムを構成できるようにすることで、システムの機能を強化し、さまざまな実験条件を満たして性能を向上させるために、さまざまなレーザー、検出器、ソフトウェアで構成されています。このようなトレンドの変化により、この技術は常に改良されることで、各業界に関連したものとなっている。
高速フローサイトメトリーソーター市場のさらなる進歩は、より合理的で効果的かつ適応性の高いシステムを通じて市場を変革している。これらのパラメーターの開発には、AI統合、プロセスの自動化、マルチパラメーターフローサイトメトリー、フローサイトメトリーの速度、精度、応用を向上させるその他の最先端技術が含まれる。フローサイトメトリーソーターの開発は応用分野を拡大し、臨床診断、がん研究、免疫学、その他の関連分野に不可欠な機器となっている。

高速フローサイトメトリーソーター市場の最新動向
高速フローサイトメトリーソーター市場は、技術革新と精密な細胞分析への高い需要により、近年大きく発展している。
- マルチレーザーとマルチカラーの拡張:マルチレーザーとマルチカラーの進歩により、フローサイトメトリーソーターの機能は大幅に向上しました。数百の細胞を同時に分析・選別できるこれらのシステムのおかげで、様々な特徴を持つ細胞群の分析が可能になった。しかし、複雑な細胞集団の同定と正確な選別は、リアルタイムで多くのマーカーを分析する能力によって大いに助けられる。
- 自動データ管理のためのAI統合:フローサイトメトリーソーターでは、AIと機械学習の利用が進み、ソーティング精度が向上し、データ処理中の操作が軽減されている。AIはアルゴリズムを使用して異常な細胞集団を検出し、最も効果的なソーティング技術を決定することで、フローサイトメトリーシステムとプロトコルの精度と速度を向上させる。この傾向は、臨床環境における細胞のソーティングと同定を改善することで、正確な治療計画と介入を提供するという、世界的に非常に深刻な医療課題への対処に役立つ。
- より高い解像度を持つ高速ソーティングの進歩:細胞ソーティングの強度と強度は、高速ソーティングプロセスの新技術によって進歩した。幹細胞研究や免疫療法などの分野で極めて重要な、細胞の亜集団の分離において、高速ソーターでより高いレベルの精度が得られるようになった。これらの技術革新により、高速ソーティングが結果の質や解像度に悪影響を及ぼさないことが保証され、データ収集が改善される。
- コンパクトでポータブルなシステムの開発拡大:フローサイトメトリーソーターの可搬性の開発により、特にフィールド調査やポイントオブケア診断など、新たな応用分野に焦点が移りつつある。臨床環境、発展途上国、遠隔地における実験室外での細胞選別は、ポータブルシステムによって可能となる。これらのシステムは選別速度が速く、自由に移動できる。
- 大規模ソーティングの自動化強化によるハイスループットの拡大:フローサイトメトリーソーターの自動化は、大量ソーティングプロジェクトにおけるソーティング効率と生産性の向上の必要性によって推進された。これらのシステムでは、細胞を選別するタスクを完了するために必要な人の手はほとんどない。この事実は、これらのサービスを大量に必要とする可能性のある新しいビジネス、バイオテクノロジー、製薬会社、臨床研究を強化している。
高速フローサイトメトリーソーター市場におけるこれらの重要な進歩の成長は、薄膜技術の根本的な革新に向けて非常に重要であり、この技術の範囲を拡大している。マルチレーザーシステム、データ分析のためのAI、自動化プロセスへの依存の高まりは、フローサイトメトリーソーターの速度と効率を向上させ、それによって世界中の研究者や臨床医への使い勝手を拡大するため、非常に心強い。

高速フローサイトメトリーソーター市場における戦略的成長機会
高速フローサイトメトリーソーター市場は、さまざまな産業における潜在的なアプリケーションと、市場における新たな技術的成長とそれに続く需要のため、成長に関して非常に有望である。
- がん研究と免疫療法 高速フロー:サイトメトリーソーターは、がん研究、特にがん免疫療法研究における腫瘍細胞の選別や免疫学的反応の検査において重要な装置である。マルチパラメーターやマルチレーザーシステムなどのソーティング機構の向上により、がん生物学や免疫細胞の挙動を研究するための新たな可能性が生まれている。免疫療法と個別化医療への注目度が高まる中、高速ソーターは腫瘍学でより大きな可能性を見出している。
- 幹細胞研究と再生医療:幹細胞治療や再生医療では、特定の幹細胞集団を分離するためにフローサイトメトリーソーターが使用され、分化の可能性や細胞の生存率を調べるために使用されます。このシステムの精度とスピードが向上し続けるにつれ、個別化された治療や療法の開発にとって、フローサイトメトリーソーターがより重要であることが証明されつつある。幹細胞治療への注目の高まりは、このアプリケーションのさらなる普及を後押ししている。
- 血液学と血液疾患:白血病、リンパ腫、貧血などの血液疾患の診断とモニタリングの戦略を提供する血液学分野では、高速ソーターの採用が拡大している。血液診断にフローサイトメトリーを使用する傾向の高まりは、ソーターメーカーに成長機会をもたらしている。大量の血液サンプルを効率的に分析・選別する必要があるこれらの血液学検査室では、これらのシステムは不可欠なものとなりつつある。
- 免疫学および自己免疫疾患研究:フローサイトメトリーソーターは、免疫細胞の詳細な調査のために細胞タイプ情報を提供することで、免疫学者に役立っています。自己免疫疾患の増加や免疫系への関心の高まりに伴い、高速サイトメトリーソーターへの需要が高まっています。この技術は、免疫反応を理解し、自己免疫疾患の標的療法を開発する上で極めて重要である。
- 感染症診断:高速フローサイトメトリーソーターの使用により、感染症の診断は、すべてとは言わないまでも、ほとんどの診断の中核になると予想される。近年、病原体や免疫反応を特定することへの関心が高まっているため、高速ソーターは感染症の診断に普及しつつあります。関連する細胞の迅速な大量スクリーニングは、特に新興感染症やパンデミックの状況において、疾患の予後や死亡率に役立ちます。
これらのアプリケーションは、高速フローサイトメトリーソーター市場において最も有望な成長見通しを構成している。正確な診断とオーダーメイドの治療に対するニーズが高まる中、高速フローサイトメトリーソーターは研究や臨床の現場で不可欠な機器として台頭している。このようなアプリケーションを革新・強化できる企業は、成長市場で成功を収める態勢を整えている。

高速フローサイトメトリーソーター市場の推進要因と課題
高速フローサイトメトリーソーター市場の成長には、技術的、経済的、規制的要因などいくつかの要因がある。ソーティング技術の技術的進歩、研究資金の増加、個別化医療の需要などは、市場の推進要因の一部である。しかし市場は、装置の高コスト、技術的な複雑さ、複雑な規制上のハードルなどの要因によって減衰している。高速フローサイトメトリーシステムが医療、研究、医薬品に採用されるペースは、こうした力学に支配されており、今後数年間の市場拡大ペースを決定することになる。
高速フローサイトメトリーソーター市場を牽引する要因は以下の通りである:
1.フローサイトメトリー技術の進歩:フローサイトメトリー技術の進歩:複数のレーザーの使用やマルチパラメーター分析などの最近の開発により、高速ソーターの性能は大幅に向上した。また、これらの進歩により、より多様な細胞やマーカーの選別が可能になり、サイトメトリー評価の特異性とスループットが向上している。システムの感度、分解能、自動化の向上は、大規模な細胞ベースのアッセイが不可欠な免疫学、癌、幹細胞研究において幅広い応用が可能である。こうした技術革新の継続により、フローソーターの有効性と応用範囲が広がり、研究および臨床分野からの需要が高まっています。
2.標的治療のニーズの高まりと先端治療薬の台頭:個別化医療、特に腫瘍学、免疫学、再生医療の登場により、高速フローサイトメトリーソーターの採用が増加しています。これらのシステムは、各患者の治療に必要な特定の細胞タイプの同定を可能にする。特定の遺伝子や免疫反応を標的とした治療法の設計には、細胞の高解像度イメージングが可能なハイスループット細胞計測ツールが必要である。この傾向は、特に標的療法、バイオマーカー、免疫細胞療法を開発するための高度フローサイトメトリー・ソーター市場をさらに発展させている。
3.バイオテクノロジーと製薬研究の拡大:医薬品開発への投資が急増したことで、高速フローサイトメトリーソーターの需要が生まれている。これらのシステムは医薬品開発、免疫モニタリング、バイオマーカー探索に使用されている。大量の細胞を迅速に選別・検査できるため、新たな創薬ターゲットの発見や新薬の試験の可能性が高まります。免疫腫瘍学へのシフトにより、臨床試験や前臨床研究におけるフローソーターの重要性が強調され、優れた性能を持つソーティング技術への需要が高まっています。
4.慢性疾患の発生率の増加:がん、心血管疾患、自己免疫疾患などの慢性疾患の疫学により、フローサイトメトリーソーターの需要が増加しています。早期診断と疾患のモニタリングは効果的な治療のために極めて重要であり、細胞集団の迅速な分析が不可欠である。正確な細胞選別を必要とする免疫療法や細胞療法のニーズの高まりも需要を押し上げている。
5.技術統合と自動化:機械学習とAIがフローサイトメトリーシステムに組み込まれ、性能が向上している。自動化によって人的ミスが減り、ソーティング作業がスピードアップし、ハイスループットの血液学・細胞学作業における再現性が維持される。AIはデータの解釈を強化し、フローサイトメトリーソーターをより直感的で使いやすくすることで、診断や研究での採用を後押ししている。
高速フローサイトメトリーソーター市場の課題には以下が含まれる:
1.購入費とメンテナンス費が非常に高い:高速フローサイトメトリーソーターシステムの購入、メンテナンス、サービスには多大な費用がかかる。研究機関や医療施設では多額の投資が必要な場合が多いが、発展途上国では法外な投資となる可能性がある。消耗品、修理、メンテナンス、技術者トレーニングのコストがかさみ、導入が遅れる可能性がある。
2.技術的な複雑さとスタッフの必要性高速フローサイトメトリーソーターは、訓練を受けたオペレーターを必要とする複雑なツールです。設定、操作、データの解釈に熟練したスタッフが必要なため、特に小規模のラボや病院では使用が制限される可能性がある。システムの複雑化(レーザーとパラメーターの増加)により、熟練したスタッフと継続的なトレーニングの需要が高まる。
3.規制とコンプライアンスの課題:これらのシステムは、特に臨床使用に関しては、しばしば厳しい規制の対象となる。FDAやEMAのような機関から承認を得るには、時間とコストがかかる。プライバシーやマーケティングに関連する法規制は、配備をさらに複雑にする可能性がある。規制上のハードルは、新しいアプリケーションの導入を遅らせたり、中断させたりする可能性があり、市場の成長を阻害する。
まとめると、技術の進歩、個別化医療の台頭、慢性疾患の蔓延が主要な推進要因である。しかし、高い開発コスト、技術的複雑性、規制上の問題は依然として障壁となっている。こうした物流的・経済的ハードルに対処することで、市場の成長と技術の進歩が加速するだろう。

高速フローサイトメトリー選別機企業リスト
同市場に参入している企業は、製品の品質で競争している。大手企業は、製造、研究開発、インフラの拡大、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略は、需要の増加に対応し、革新的な製品を開発し、コストを削減し、顧客基盤を拡大するのに役立ちます。本レポートで紹介されている企業には以下のようなものがある:
- サーモフィッシャーサイエンティフィック
- ベックマン・コールター
- ダナハーコーポレーション
- アジレント・テクノロジー
- バイオ・ラッド・ラボラトリーズ

高速フローサイトメトリーソーターのセグメント別市場
この調査レポートは、高速フローサイトメトリーソーターの世界市場をタイプ別、用途別、地域別に予測しています。
高速フローサイトメトリーソーターのタイプ別市場【2019年から2031年までの金額
- ジェットインエアセルソーター
- キュベットソーター

高速フローサイトメトリーソーター市場:用途別【2019年から2031年までの金額
- 病院
- クリニック
- ラボラトリー
- その他

高速フローサイトメトリーソーターの地域別市場【2019年から2031年までの金額
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

高速フローサイトメトリーソーター市場の国別展望
過去において、これらの進歩の大部分は高速フローサイトメトリーソーター市場にあった。これは特に、細胞集団に対する精密分析要求の高まりと相まって技術的進歩が進み、臨床診断、がん研究、免疫学での使用領域が拡大しているためである。フローサイトメトリーは、徹底的な調査のために大量の細胞の選別と迅速な分析を可能にする。このような技術革新は、ハイスループットと自動化に対する要求の高まりによってさらに後押しされている。米国、中国、ドイツ、インド、日本は、先進的フローサイトメトリー技術の導入と開発の最前線にいる。
- 米国:高速フローサイトメトリーソーター市場は、クリニックや研究機関での急速な変化と使用の増加により好調である。特にがん、免疫学、幹細胞研究において、スピード、感度、解像度の向上に重点が置かれている。自動化とAI統合の傾向も診断と研究の進歩を刺激する。直感的なシステムの開発、分析前のステップの短縮、臨床検査室での生産性を高めるマルチパラメーター分析に焦点が当てられている。
- 中国中国市場は、ライフサイエンスと医療インフラへの投資の増加によって牽引されている。がん研究、感染症診断、幹細胞研究が重視され、先進的で手頃な価格のシステムに対する需要が高まっている。現地メーカーは費用対効果の高いサイトメーターを開発する一方、外資系企業もプレゼンスを拡大している。精密医療への注目と活発な臨床試験は、フローサイトメトリー技術の統合を加速している。
- ドイツドイツは免疫学、腫瘍学、血液腫瘍学の精密治療と研究に重点を置き、欧州市場をリードしている。安定した医療制度とライフサイエンス産業が需要を支えている。ドイツのメーカーは、希少細胞集団のソーティングを強化するため、感度と解像度を向上させている。マルチレーザーシステムと先進的なソフトウェアの登場により、ドイツは臨床・診断用途の高スループットフローサイトメトリーのリーダーとしての地位を確立している。
- インド医療インフラの整備と研究の活発化により、インド市場は拡大しています。フローサイトメトリーは、免疫学、腫瘍学、感染症を含む臨床アプリケーションでますます使用されるようになっている。現地のニーズを満たすため、費用対効果の高いシステムが市場に参入している。再生医療、がん診断、個別化医療への関心の高まりが市場の成長を支えている。
- 日本:日本市場はがん、再生医療、免疫学に重点を置いている。研究者や医療機関では、スピード、精度、処理能力の向上を背景に、先進的なフローサイトメトリーシステムの採用が進んでいる。また、精密医療、幹細胞研究、免疫療法を重視する日本では、マルチパラメーターソーティング機能や高速処理に対する需要も高まっている。

高速フローサイトメトリーソーターの世界市場の特徴
市場規模の推定:高速フローサイトメトリーソーターの市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)。
セグメント別分析:高速フローサイトメトリーソーター市場規模をタイプ別、用途別、地域別に金額($B)で推計
地域別分析:高速フローサイトメトリーソーター市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳
成長機会:高速フローサイトメトリーソーター市場のタイプ、用途、地域別の成長機会分析。
戦略分析:M&A、新製品開発、高速フローサイトメトリーソーター市場の競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく産業競争力の分析。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.高速フローサイトメトリーソーター市場において、タイプ別(ジェットインエアセルソーター、キュベットソーター)、用途別(病院、診療所、研究所、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長が期待できる機会は何か?
Q.2.どのセグメントがより速いペースで成長するのか、またその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨

2.市場概要
2.1 背景と分類
2.2 サプライチェーン

3.市場動向と予測分析
3.1 マクロ経済動向と予測
3.2 業界の推進要因と課題
3.3 PESTLE分析
3.4 特許分析
3.5 規制環境
3.6 高速フローサイトメトリーソーターの世界市場動向と予測

4.高速フローサイトメトリーソーターの世界市場:タイプ別
4.1 概要
4.2 タイプ別魅力度分析
4.3 ジェットインエアセルソーターの動向と予測(2019年~2031年)
4.4 キュベットソーター動向と予測(2019年~2031年)

5.高速フローサイトメトリーソーターの世界市場:用途別
5.1 概要
5.2 アプリケーション別魅力度分析
5.3 病院動向と予測(2019年~2031年)
5.4 クリニック動向と予測(2019年~2031年)
5.5 検査室動向と予測(2019-2031年)
5.6 その他動向と予測(2019-2031年)

6.地域分析
6.1 概要
6.2 高速フローサイトメトリーソーターの世界地域別市場

7.北米高速フローサイトメトリーソーター市場
7.1 概要
7.4 アメリカ高速フローサイトメトリーソーター市場
7.5 メキシコの高速フローサイトメトリーソーター市場
7.6 カナダの高速フローサイトメトリーソーター市場

8.ヨーロッパの高速フローサイトメトリーソーター市場
8.1 概要
8.4 ドイツの高速フローサイトメトリーソーター市場
8.5 フランスの高速フローサイトメトリーソーター市場
8.6 スペインの高速フローサイトメトリーソーター市場
8.7 イタリアの高速フローサイトメトリーソーター市場
8.8 イギリスの高速フローサイトメトリーソーター市場

9.APAC高速フローサイトメトリーソーター市場
9.1 概要
9.4 日本の高速フローサイトメトリーソーター市場
9.5 インドの高速フローサイトメトリーソーター市場
9.6 中国の高速フローサイトメトリーソーター市場
9.7 韓国の高速フローサイトメトリーソーター市場
9.8 インドネシアの高速フローサイトメトリーソーター市場

10.ROW高速フローサイトメトリーソーター市場
10.1 概要
10.4 中東の高速フローサイトメトリー選別機市場
10.5 南米の高速フローサイトメトリーソーター市場
10.6 アフリカの高速フローサイトメトリーソーター市場

11.競合分析
11.1 製品ポートフォリオ分析
11.2 オペレーション統合
11.3 ポーターのファイブフォース分析
- 競合ライバル
- バイヤーの交渉力
- サプライヤーの交渉力
- 代替品の脅威
- 新規参入者の脅威
11.4 市場シェア分析

12.ビジネスチャンスと戦略分析
12.1 バリューチェーン分析
12.2 成長機会分析
12.2.1 タイプ別の成長機会
12.2.2 アプリケーション別の成長機会
12.3 高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における新たな動向
12.4 戦略的分析
12.4.1 新製品開発
12.4.2 認証とライセンス
12.4.3 合併、買収、契約、提携、合弁事業

13.バリューチェーンにおける主要企業のプロフィール
13.1 競合分析
13.2 サーモフィッシャーサイエンティフィック
- 会社概要
- 高速フローサイトメトリーソーター事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.3 ベックマン・コールター
- 会社概要
- 高速フローサイトメトリーソーター事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.4 ダナハーコーポレーション
- 会社概要
- 高速フローサイトメトリーソーター事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.5 アジレント・テクノロジー
- 会社概要
- 高速フローサイトメトリーソーター事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.6 バイオ・ラッド・ラボラトリーズ
- 会社概要
- 高速フローサイトメトリーソーター事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス

14. 付録
14.1 図のリスト
14.2 表一覧
14.3 調査方法
14.4 免責事項
14.5 著作権
14.6 略語と技術単位
14.7 会社概要
14.8 お問い合わせ

図表一覧

第1章
図1.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場の動向と予測
第2章
図2.1:高速フローサイトメトリーソーター市場の用途
図2.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場の分類
図2.3:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場のサプライチェーン
図2.4:高速フローサイトメトリーソーター市場の促進要因と課題
第3章
図3.1:世界のGDP成長率の推移
図3.2:世界の人口成長率の推移
図3.3:世界のインフレ率の推移
図3.4:世界の失業率の推移
図3.5: 地域別GDP成長率の推移
図3.6:地域人口成長率の推移
図3.7: 地域インフレ率の推移
図3.8:地域失業率の推移
図3.9: 地域一人当たり所得の推移
図3.10: 世界のGDP成長率の予測
図3.11: 世界の人口成長率の予測
図3.12: 世界のインフレ率の予測
図3.13:失業率の世界予測
図3.14: 地域別GDP成長率の見通し
図3.15: 地域人口成長率の予測
図3.16: 地域インフレ率の予測
図3.17: 地域失業率の予測
図3.18: 地域一人当たり所得の予測
第4章
図4.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場(タイプ別):2019年、2024年、2031年
図4.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界タイプ別市場推移(億ドル
図4.3:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場タイプ別予測($B)
図4.4:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるジェットインエアセルソーターの動向と予測(2019年〜2031年)
図4.5:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるキュベットソーターの動向と予測(2019-2031年)
第5章
図5.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図5.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場(B$)の用途別推移
図5.3:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場予測(用途別)(単位:億ドル
図5.4:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における病院の動向と予測(2019-2031年)
図5.5:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるクリニックの動向と予測(2019-2031年)
図5.6:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における研究室の動向と予測(2019-2031年)
図5.7:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるその他の動向と予測(2019-2031年)
第6章
図6.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界地域別市場規模推移($B)(2019-2024)
図6.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界地域別市場規模予測($B)(2025-2031)
第7章
図7.1:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年~2031年)
図7.2:北米高速フローサイトメトリーソーター市場のタイプ別推移(2019年、2024年、2031年
図7.3:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場タイプ別推移(単位:億ドル)(2019年〜2024年)
図7.4:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図7.5:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図7.6:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の用途別動向(2019年〜2024年)
図7.7:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の用途別推移予測(2025年〜2031年)
図7.8:アメリカ高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測($B)(2019-2031)
図7.9:メキシコの高速フローサイトメトリーソーター市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図7.10:カナダの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測($B)(2019-2031)
第8章
図8.1:欧州の高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年~2031年)
図8.2:欧州高速フローサイトメトリーソーター市場のタイプ別推移(2019年、2024年、2031年
図8.3:欧州高速フローサイトメトリーソーター市場タイプ別推移(単位:億ドル)(2019年〜2024年)
図8.4:欧州の高速フローサイトメトリーソーター市場タイプ別推移予測($B)(2025-2031)
図8.5:欧州の高速フローサイトメトリーソーター市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図8.6:欧州の高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の用途別推移(2019-2024)
図8.7:欧州の高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図8.8:ドイツ高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図8.9:フランス高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図8.10:スペインの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測($B)(2019-2031)
図8.11:イタリアの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測($B)(2019-2031)
図8.12:イギリスの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測($B)(2019-2031)
第9章
図9.1:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年~2031年)
図9.2:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場のタイプ別推移(2019年、2024年、2031年
図9.3:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場タイプ別推移(単位:億ドル)(2019年〜2024年)
図9.4:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図9.5:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場:用途別(2019年、2024年、2031年
図9.6:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の用途別推移(2019年〜2024年)
図9.7:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の用途別予測(2025年~2031年)
図9.8:日本高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図9.9:インド高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測($B)(2019-2031)
図9.10:中国高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図9.11:韓国の高速フローサイトメトリーソーター市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図9.12:インドネシアの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測($B)(2019-2031年)
第10章
図10.1:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年~2031年)
図10.2:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場のタイプ別推移(2019年、2024年、2031年
図10.3:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場のタイプ別動向(単位:億ドル)(2019年〜2024年)
図10.4:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場のタイプ別市場規模予測($B)(2025年〜2031年)
図10.5:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場:用途別(2019年、2024年、2031年
図10.6:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の用途別推移(2019年-2024年)
図10.7:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図10.8:中東の高速フローサイトメトリーソーター市場($B)の動向と予測(2019-2031)
図10.9:南米の高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測($B)(2019-2031)
図10.10:アフリカの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測($B)(2019-2031)
第11章
図11.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場のポーターの5つの力分析
図11.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における上位プレイヤーの市場シェア(%)(2024年)
第12章
図12.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるタイプ別の成長機会
図12.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における成長機会(アプリケーション別
図12.3:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場:地域別成長機会
図12.4:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における新たな動向

表一覧

第1章
表1.1:高速フローサイトメトリーソーター市場のタイプ別・用途別成長率(%、2023年~2024年)とCAGR(%、2025年~2031年
表1.2:高速フローサイトメトリーソーター市場の地域別魅力度分析
表1.3:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場パラメータと属性
第3章
表3.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場動向(2019年~2024年)
表3.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場予測(2025年~2031年)
第4章
表4.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場タイプ別魅力度分析
表4.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019年〜2024年)
表4.3:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025年~2031年)
表4.4:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるジェットインエアセルソーターの動向(2019-2024年)
表4.5:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるジェットインエアーセルソーターの予測(2025年~2031年)
表4.6:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるキュベットソーターの動向(2019〜2024年)
表4.7:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるキュベットソーターの予測(2025年〜2031年)
第5章
表5.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における用途別魅力度分析
表5.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019年~2024年)
表5.3:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025年~2031年)
表5.4:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における病院の動向(2019年~2024年)
表5.5:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における病院の予測(2025-2031年)
表5.6:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における診療所の動向(2019-2024年)
表5.7:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における診療所の予測(2025-2031年)
表5.8:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における検査室の動向(2019-2024)
表5.9:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるラボラトリーの予測(2025年〜2031年)
表5.10:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるその他の動向(2019-2024)
表5.11:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場におけるその他の予測(2025-2031年)
第6章
表6.1:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における各地域の市場規模およびCAGR(2019年~2024年)
表6.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における各地域の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
第7章
表7.1:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場の動向(2019年~2024年)
表7.2:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場の予測(2025年〜2031年)
表7.3:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表7.4:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表7.5:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表7.6:北米の高速フローサイトメトリーソーター市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表7.7:アメリカ高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表7.8:メキシコの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表7.9:カナダ高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
第8章
表8.1:欧州高速フローサイトメトリーソーター市場の動向(2019年〜2024年)
表8.2:欧州高速フローサイトメトリーソーター市場の予測(2025年~2031年)
表8.3:欧州高速フローサイトメトリーソーター市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表8.4:欧州の高速フローサイトメトリーソーター市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表8.5:欧州高速フローサイトメトリーソーター市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表8.6:欧州の高速フローサイトメトリーソーター市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表8.7:ドイツの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019〜2031年)
表8.8:フランス高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.9:スペイン高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.10:イタリア高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.11:イギリス高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
第9章
表9.1:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場の動向(2019年〜2024年)
表9.2:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場の予測(2025年〜2031年)
表9.3:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表9.4:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025年~2031年)
表9.5:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表9.6:APAC高速フローサイトメトリーソーター市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表9.7:日本の高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.8:インドの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.9:中国高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.10:韓国高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.11:インドネシア高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
第10章
表10.1:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場の動向(2019年〜2024年)
表10.2:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場の予測(2025年〜2031年)
表10.3:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表10.4:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表10.5:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表10.6:ROW高速フローサイトメトリーソーター市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表10.7:中東の高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測中東の高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表10.8:南米の高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表10.9:南米の高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年〜2031年アフリカの高速フローサイトメトリーソーター市場の動向と予測(2019年~2031年)
第11章
表11.1:高速フローサイトメトリーソーターサプライヤーのセグメント別製品マッピング
表11.2:高速フローサイトメトリー選別機メーカーの経営統合
表11.3:高速フローサイトメトリー選別機の売上高に基づくサプライヤーランキング
第12章
表12.1:高速フローサイトメトリーソーター主要メーカーの新製品発表(2019年~2024年)
表12.2:高速フローサイトメトリーソーターの世界市場における主要競合企業が取得した認証

 

ページTOPに戻る


 

Summary

High Speed ​​Flow Cytometry Sorter Market Trends and Forecast
The future of the global high speed flow cytometry sorter market looks promising with opportunities in hospitals, clinics, and laboratory markets. The global high speed flow cytometry sorter market is expected to grow with a CAGR of 7.6% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the growing demand for high speed flow cytometry sorters, the rising demand for cancer immunotherapy and oncological research, and the increasing government and private funding for healthcare and research.

• Lucintel forecasts that, within the type category, jet-in-air cell sorters will remain the largest segment over the forecast period due to high-throughput sorting, multi-parameter analysis, and complex applications.
• Within the application category, laboratories will remain the largest segment due to widespread demand for high-throughput sorting and research applications.
• In terms of region, North America will remain the largest region over the forecast period due to high biotech adoption and leadership in biomedical research.
Gain valuable insights for your business decisions with our comprehensive 150+ page report. Sample figures with some insights are shown below.

Emerging Trends in the High Speed Flow Cytometry Sorter Market
The high speed flow cytometry sorter market is witnessing several emerging trends that are defining its future. Most of these trends are a willingness to perform faster and more accurate cellular analysis and enhanced delivery of sophisticated technologies to increase productivity and diversity of applications.
• Incorporation of A.I. and Machine Learning: Flow cytometry sorters are now equipped with AI and machine learning to process and analyze data as well as automate sorting. AI is also useful for rare cell population detection and sorting protocol refinement. The efficiency of machine learning algorithms improves the quality of data that can be interrogated in multiple domains. These improvements enhance throughput, minimize operator mistakes, and accelerate the time in which clinical diagnosis and research can be delivered.
• Automation and High-Throughput Systems: The market for flow cytometry sorters is rapidly evolving due to automation of various cellular processes such as sorting, sample preparation, and data analysis collection. Automated systems are capable of sorting millions of cells in a short time, many times with no human involvement, and ensuring reproducibility. High-throughput systems lend themselves to processing many samples at once, which is advantageous for wider-scale research projects and clinical diagnostics. This is a crucial trend for the increasing demand for analysis of large datasets in shorter time periods.
• Multi-Laser and Multi-Parameter Sorting: The presence of multi-laser systems and their combination with multi-parameter analysis has been stated to be a predominant trend in the market of high speed flow cytometry sorters. Such developments facilitate multi-sorting of parameters, greatly increasing the amount of information obtainable from one sample. The incorporation of characteristics of cells such as size and shape, as well as surface markers, along with real-time imaging and sorting, has expanded the scope and use of flow cytometry in both research and clinical fields, allowing finer and better investigations of cell heterogeneity.
• Flow Assessment with Focused Crossover Fluids: There is a deep-rooted trend towards miniaturization in flow cytometry sorters. This developed as a result of a particular requirement for portable and compact systems rather than conventional ones that can be bulky in shape and weight. Miniaturized devices are flexible and relatively low in cost but maintain the requirement of high sorting speed and accuracy. In resource-limited conditions, this trend is encouraging because using flow cytometry systems that are traditionally large in size may not be practical.
• Extra Orifice Transformers: There has been an increase in demand for self-assembled, alternative particle separation flow cytometry sorters. Today, increasing industries and research centers on the market begin to implement their own specific systems, such as for immunology, oncology, or stem cell research. Such sorters are composed of different lasers, detectors, and software to enhance the functionality of the system and meet varying experimental conditions to improve performance by enabling clinicians and researchers to configure the system for their particular application settings. The changing trend ensures the technology remains relevant across industries by constantly being modified.
Further progress within the high speed flow cytometry sorter market is transforming the market through more streamlined, effective, and adaptable systems. Development of these parameters includes AI integration, automation of processes, multi-parameter flow cytometry, and other cutting-edge technologies that increase the speed, accuracy, and application of flow cytometry. Development in flow cytometry sorters is expanding the areas of application, making it an indispensable instrument for clinical diagnosis, cancer research, immunology, and other related fields.

Recent Developments in the High Speed Flow Cytometry Sorter Market
The high speed flow cytometry sorter market has been greatly advanced in recent years due to technological innovations and high demand for precise cellular analysis.
• Multi-Laser and Multi-Color Extensions: Multi-laser and multi-color advancements have significantly improved the capabilities of flow cytometry sorters. Analyzing groups of cells with various features is now possible thanks to these systems, which can analyze and sort hundreds of cells simultaneously. However, identifying and accurately sorting complex cell populations is greatly aided by the capacity to analyze many markers in real-time, which is particularly relevant to immunology, cancer research, and similar fields.
• AI Integration for Automated Data Management: The use of AI and machine learning has advanced in flow cytometry sorters, increasing sorting accuracy and reducing operations during data processing. AI improves the accuracy and speed of flow cytometry systems and protocols by using algorithms to detect unusual cell populations and determine the most effective sorting techniques. This trend helps address a very serious global healthcare challenge, which is the provision of accurate treatment plans and interventions by improving the sorting and identification of cells in a clinical setting.
• Advancement of High Speed Sorting with Higher Resolution: The strength and intensity of cell sorting have been advanced through new technology in high speed sorting processes. A greater level of precision in high speed sorters is now available in isolating subpopulations of cells, which is crucial in areas such as stem cell research and immunotherapy. These innovations ensure that high speed sorting does not negatively affect the quality and resolution of the results, which improves data collection.
• Expansion of the Development of Compact and Portable Systems: Developments in the portability of flow cytometry sorters are moving the focus toward new application areas, especially in field studies and point-of-care diagnostics. Cell sorting outside the laboratory in clinical environments, developing nations, and remote areas is made possible by portable systems. These systems are high in sorting speed and can be moved about freely.
• Expansion of High-Throughput Due to Enhanced Automation for Large-Scale Sorting: The automation of flow cytometry sorters was driven by the need for enhanced sorting efficiency and productivity in mass-scale sorting projects. Very few human hands are required in these systems to complete the task of sorting cells; only approximately millions of cells need a single person. This fact is enhancing new businesses that may need these services in large quantities, biotechnology, pharmaceutical companies, and clinical research.
The growth of these critical advances in the high speed flow cytometry sorter market is very significant towards radical innovativeness of thin-film technologies, expanding the scope of this technology. The increasing dependence on multi-laser systems, AI for data analysis, and automated processes is quite encouraging, as it enhances the speed and efficiency of flow cytometry sorters, thereby expanding their usability to researchers and clinicians across the globe.

Strategic Growth Opportunities in the High Speed Flow Cytometry Sorter Market
The high speed flow cytometry sorter market is highly promising with respect to growth due to potential applications across a range of industries and the emerging technological growth and subsequent demand in the market.
• Cancer Research and Immunotherapy High Speed Flow: Cytometry sorters are important devices in cancer studies, particularly in sorting tumor cells and examining immunological reactions during cancer immunotherapy studies. Improvements in sorting mechanisms, such as multi-parameter and multi-laser systems, enable new possibilities for studying cancer biology and immune cell behavior. With a higher focus on immunotherapy and personalized medicine, high speed sorters find greater opportunities in oncology.
• Stem Cell Research and Regenerative Medicine: In stem cell therapies and regenerative medicine, flow cytometry sorters are employed to isolate specific stem cell populations, which are used for examining their differentiation potential and cell viability. As the accuracy and speed of these systems continue to improve, they are proving to be more crucial for developing personalized treatments and therapies. The escalating emphasis on stem cell therapies fuels further proliferation in this application.
• Hematology and Blood Disorders: There has been growth in the adoption of high speed sorters in hematology, providing strategies for diagnosing and monitoring blood disorders such as leukemia, lymphoma, and anemia. The growing trend of using flow cytometry in blood diagnostics is providing growth opportunities for sorter manufacturers. In these hematology laboratories, where large volumes of blood samples need to be analyzed and sorted efficiently, these systems are becoming an integral part.
• Immunology and Autoimmune Disease Research: Flow cytometry sorters help immunologists by providing cell type information for in-depth surveys of immune cells. With the rise in autoimmune diseases and increasing attention to the immune system, there is a strong demand for high speed cytometry sorters. This technology is crucial for understanding immune responses and developing targeted therapies for autoimmune disorders.
• Infectious Disease Diagnostics: With the use of high speed flow cytometry sorters, diagnostics of infectious diseases are expected to be at the core of most, if not all, of the diagnostics. In recent years, there has been an increase in interest to identify pathogens and/or immune responses; therefore, high speed sorters are becoming more popular for the diagnosis of infectious diseases. Rapid high-volume screening of relevant cells can assist in disease prognosis and mortality, especially in the context of emerging infections and pandemics.
These applications constitute some of the most promising growth prospects in the high speed flow cytometry sorter market. With the increasing need for accurate diagnoses and tailored treatments, high speed flow cytometry sorters are emerging as indispensable instruments across research and clinical practices. Companies that can innovate and enhance these applications are poised for success in the growing market.

High Speed Flow Cytometry Sorter Market Drivers and Challenges
There are several factors responsible for the growth of the high speed flow cytometry sorter market, including technological, economic, and regulatory factors. Technological advancements in sorting technology, increased research funding, and demand for personalized medicine are some of the market's drivers. The market, however, is dampened by factors such as the high cost of equipment, technical complications, and intricate regulatory hurdles. These dynamics govern the pace at which high speed flow cytometry systems are adopted in healthcare, research, and pharmaceuticals, and will determine the pace of market expansion in the coming years.
The factors responsible for driving the high speed flow cytometry sorter market include:
1. Advancements in flow cytometry technology: Recent developments, including the use of multiple lasers and multi-parameter analysis, have considerably improved the performance of high speed sorters. These advancements also enable sorting a larger variety of cells and markers, augmenting the specificity and throughput of cytometry evaluations. Enhancements in system sensitivity, resolution, and automation have wide applications in immunology, cancer, and stem cell research, where large-scale cell-based assays are essential. Continued innovations in these technologies broaden the effectiveness and applications of flow sorters, increasing demand from research and clinical fields.
2. Growing need for targeted therapy and the rise of advanced therapeutics: The advent of personalized medicine, especially in oncology, immunology, and regenerative medicine, is leading to increased adoption of high speed flow cytometry sorters. These systems allow the identification of specific cell types needed for each patient’s therapy. The design of treatments targeting specific genes and immune responses demands high-throughput cytometry tools capable of high-resolution imaging of cells. This trend is further developing the market for advanced flow cytometry sorters, particularly for developing targeted therapies, biomarkers, and immune cell therapies.
3. Expansion in biotechnology and pharmaceutical research: The surge in investment in drug development has created demand for high speed flow cytometry sorters. These systems are used in drug development, immune monitoring, and biomarker discovery. The ability to quickly sort and examine large quantities of cells enhances the likelihood of uncovering new drug targets and testing new drugs. The shift toward immuno-oncology emphasizes the importance of flow sorters in clinical trials and preclinical studies, creating a robust demand for superior performance sorting technologies.
4. Growing incidence of chronic diseases: The epidemiology of chronic diseases like cancer, cardiovascular diseases, and autoimmune disorders has increased demand for flow cytometry sorters. Early diagnosis and disease monitoring are crucial for effective treatment, and rapid analysis of cell populations is vital. The rising need for immunotherapy and cell therapies, which require accurate cell sorting, also boosts demand.
5. Technological integration and automation: Machine learning and AI are being incorporated into flow cytometric systems, increasing performance. Automation reduces human error, speeds up sorting activities, and maintains reproducibility in high-throughput hematology and cytology tasks. AI enhances data interpretation, making flow cytometry sorters more intuitive and easier to use, encouraging their adoption in diagnostics and research.
Challenges in the high speed flow cytometry sorter market include:
1. Acquisition and maintenance expenditures are extremely high: The cost of purchasing, maintaining, and servicing these systems is demanding. While a substantial investment is often necessary for research labs and healthcare facilities, it may be prohibitive in developing economies. The costs of consumables, repairs, maintenance, and technician training can add up, delaying adoption.
2. Technical complexity and staffing needs: High speed flow cytometry sorters are complex tools requiring trained operators. The need for skilled personnel to configure, operate, and interpret data can limit use, especially in smaller labs or hospitals. The increasing complexity of systems (more lasers and parameters) raises the demand for skilled staff and ongoing training.
3. Regulatory and compliance challenges: These systems are often subject to strict regulations, especially for clinical use. Obtaining approvals from bodies like the FDA and EMA is lengthy and costly. Legislation related to privacy and marketing can further complicate deployment. Regulatory hurdles can slow down or disrupt the introduction of new applications, stunting market growth.
In summary, technological advancements, the rise of personalized medicine, and the prevalence of chronic illnesses are key drivers. However, high development costs, technical complexity, and regulatory issues remain barriers. Addressing these logistical and financial hurdles will accelerate market growth and technological progress.

List of High Speed Flow Cytometry Sorter Companies
Companies in the market compete based on product quality. Major players focus on expanding manufacturing, R&D, infrastructure, and leveraging integration opportunities across the value chain. These strategies help meet increasing demand, develop innovative products, reduce costs, and expand their customer base. Some of the companies profiled in this report include:
• Thermo Fisher Scientific
• Beckman Coulter
• Danaher Corporation
• Agilent Technologies
• Bio-Rad Laboratories

High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Segment
The study includes a forecast for the global high speed flow cytometry sorter market by type, application, and region.
High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type [Value from 2019 to 2031]:
• Jet-In-Air Cell Sorters
• Cuvette Sorters

High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Application [Value from 2019 to 2031]:
• Hospitals
• Clinics
• Laboratory
• Others

High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Region [Value from 2019 to 2031]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the High Speed Flow Cytometry Sorter Market
In the past, the majority of these advancements lay in the high speed flow cytometry sorter market, which has probably been the most active in recent years and exhibits the best growth potential. This is particularly due to technological advancements coupled with increasing precision analysis requirements for cell populations and expanding areas of use in clinical diagnostics, cancer studies, and immunology. Flow cytometry permits sorting and rapid analysis of large quantities of cells for thorough investigation. Such innovations are further boosted by growing demands for high throughput and automation. The United States, China, Germany, India, and Japan have been at the forefront of adopting and developing advanced flow cytometry technologies.
• United States: The market for high speed flow cytometry sorters is strong due to rapid changes and growth in their use in clinics and research institutes. Efforts focus on increasing speed, sensitivity, and resolution, especially in cancer, immunology, and stem cell research. Trends in automation and AI integration also stimulate advances in diagnostics and research. There is a focus on developing intuitive systems, shortening pre-analytical steps, and multi-parameter analysis, which increases output in clinical laboratories.
• China: China’s market is driven by increased investments in life sciences and healthcare infrastructure. Emphasis on cancer research, infectious disease diagnosis, and stem cell studies raises demand for advanced, affordable systems. Local producers are developing cost-effective cytometers, while foreign companies are expanding their presence. The focus on precision medicine and active clinical trials accelerate the integration of flow cytometry technologies.
• Germany: Germany leads the European market with a focus on precision treatment and research in immunology, oncology, and hemato-oncology. The stable healthcare system and life sciences industry support demand. German manufacturers are improving sensitivity and resolution to enhance the sorting of rare cell populations. The emergence of multi-laser systems and advanced software has positioned Germany as a leader in high-throughput flow cytometry for clinical and diagnostic applications.
• India: With a focus on healthcare infrastructure and increasing research, India’s market is rising. Flow cytometry is increasingly used in clinical applications involving immunology, oncology, and infectious diseases. Cost-effective systems are entering the market to meet local needs. Growing interest in regenerative medicine, cancer diagnostics, and personalized medicine supports market growth.
• Japan: Japan’s market emphasizes oncology, regenerative medicine, and immunology. Adoption of advanced flow cytometry systems is increasing among researchers and healthcare institutions, driven by improved speed, precision, and capacity. The demand for multi-parameter sorting capabilities and high speed processing is also growing, aligned with Japan’s focus on precision medicine, stem cell research, and immunotherapy.

Features of the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market
Market Size Estimates: High-speed flow cytometry sorter market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: High-speed flow cytometry sorter market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: High-speed flow cytometry sorter market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, applications, and regions for the high speed flow cytometry sorter market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and the competitive landscape of the high speed flow cytometry sorter market.
Analysis of industry competitive intensity based on Porter’s Five Forces model.

This report answers the following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the high speed flow cytometry sorter market by type (jet-in-air cell sorters and cuvette sorters), application (hospitals, clinics, laboratories, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Overview
2.1 Background and Classifications
2.2 Supply Chain

3. Market Trends & Forecast Analysis
3.1 Macroeconomic Trends and Forecasts
3.2 Industry Drivers and Challenges
3.3 PESTLE Analysis
3.4 Patent Analysis
3.5 Regulatory Environment
3.6 Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market Trends and Forecast

4. Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type
4.1 Overview
4.2 Attractiveness Analysis by Type
4.3 Jet-in-Air Cell Sorters: Trends and Forecast (2019-2031)
4.4 Cuvette Sorters: Trends and Forecast (2019-2031)

5. Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Application
5.1 Overview
5.2 Attractiveness Analysis by Application
5.3 Hospitals: Trends and Forecast (2019-2031)
5.4 Clinics: Trends and Forecast (2019-2031)
5.5 Laboratory: Trends and Forecast (2019-2031)
5.6 Others: Trends and Forecast (2019-2031)

6. Regional Analysis
6.1 Overview
6.2 Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Region

7. North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market
7.1 Overview
7.4 United States High Speed Flow Cytometry Sorter Market
7.5 Mexican High Speed Flow Cytometry Sorter Market
7.6 Canadian High Speed Flow Cytometry Sorter Market

8. European High Speed Flow Cytometry Sorter Market
8.1 Overview
8.4 German High Speed Flow Cytometry Sorter Market
8.5 French High Speed Flow Cytometry Sorter Market
8.6 Spanish High Speed Flow Cytometry Sorter Market
8.7 Italian High Speed Flow Cytometry Sorter Market
8.8 United Kingdom High Speed Flow Cytometry Sorter Market

9. APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market
9.1 Overview
9.4 Japanese High Speed Flow Cytometry Sorter Market
9.5 Indian High Speed Flow Cytometry Sorter Market
9.6 Chinese High Speed Flow Cytometry Sorter Market
9.7 South Korean High Speed Flow Cytometry Sorter Market
9.8 Indonesian High Speed Flow Cytometry Sorter Market

10. ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market
10.1 Overview
10.4 Middle Eastern High Speed Flow Cytometry Sorter Market
10.5 South American High Speed Flow Cytometry Sorter Market
10.6 African High Speed Flow Cytometry Sorter Market

11. Competitor Analysis
11.1 Product Portfolio Analysis
11.2 Operational Integration
11.3 Porter’s Five Forces Analysis
• Competitive Rivalry
• Bargaining Power of Buyers
• Bargaining Power of Suppliers
• Threat of Substitutes
• Threat of New Entrants
11.4 Market Share Analysis

12. Opportunities & Strategic Analysis
12.1 Value Chain Analysis
12.2 Growth Opportunity Analysis
12.2.1 Growth Opportunities by Type
12.2.2 Growth Opportunities by Application
12.3 Emerging Trends in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market
12.4 Strategic Analysis
12.4.1 New Product Development
12.4.2 Certification and Licensing
12.4.3 Mergers, Acquisitions, Agreements, Collaborations, and Joint Ventures

13. Company Profiles of the Leading Players Across the Value Chain
13.1 Competitive Analysis
13.2 Thermo Fisher Scientific
• Company Overview
• High Speed Flow Cytometry Sorter Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.3 Beckman Coulter
• Company Overview
• High Speed Flow Cytometry Sorter Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.4 Danaher Corporation
• Company Overview
• High Speed Flow Cytometry Sorter Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.5 Agilent Technologies
• Company Overview
• High Speed Flow Cytometry Sorter Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.6 Bio-Rad Laboratories
• Company Overview
• High Speed Flow Cytometry Sorter Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing

14. Appendix
14.1 List of Figures
14.2 List of Tables
14.3 Research Methodology
14.4 Disclaimer
14.5 Copyright
14.6 Abbreviations and Technical Units
14.7 About Us
14.8 Contact Us

List of Figures

Chapter 1
Figure 1.1: Trends and Forecast for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market
Chapter 2
Figure 2.1: Usage of High Speed Flow Cytometry Sorter Market
Figure 2.2: Classification of the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market
Figure 2.3: Supply Chain of the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market
Figure 2.4: Driver and Challenges of the High Speed Flow Cytometry Sorter Market
Chapter 3
Figure 3.1: Trends of the Global GDP Growth Rate
Figure 3.2: Trends of the Global Population Growth Rate
Figure 3.3: Trends of the Global Inflation Rate
Figure 3.4: Trends of the Global Unemployment Rate
Figure 3.5: Trends of the Regional GDP Growth Rate
Figure 3.6: Trends of the Regional Population Growth Rate
Figure 3.7: Trends of the Regional Inflation Rate
Figure 3.8: Trends of the Regional Unemployment Rate
Figure 3.9: Trends of Regional Per Capita Income
Figure 3.10: Forecast for the Global GDP Growth Rate
Figure 3.11: Forecast for the Global Population Growth Rate
Figure 3.12: Forecast for the Global Inflation Rate
Figure 3.13: Forecast for the Global Unemployment Rate
Figure 3.14: Forecast for the Regional GDP Growth Rate
Figure 3.15: Forecast for the Regional Population Growth Rate
Figure 3.16: Forecast for the Regional Inflation Rate
Figure 3.17: Forecast for the Regional Unemployment Rate
Figure 3.18: Forecast for Regional Per Capita Income
Chapter 4
Figure 4.1: Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 4.2: Trends of the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type
Figure 4.3: Forecast for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type
Figure 4.4: Trends and Forecast for Jet-in-Air Cell Sorters in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Figure 4.5: Trends and Forecast for Cuvette Sorters in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Chapter 5
Figure 5.1: Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 5.2: Trends of the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application
Figure 5.3: Forecast for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application
Figure 5.4: Trends and Forecast for Hospitals in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Figure 5.5: Trends and Forecast for Clinics in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Figure 5.6: Trends and Forecast for Laboratory in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Figure 5.7: Trends and Forecast for Others in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Chapter 6
Figure 6.1: Trends of the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Region (2019-2024)
Figure 6.2: Forecast for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Region (2025-2031)
Chapter 7
Figure 7.1: Trends and Forecast for the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Figure 7.2: North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 7.3: Trends of the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 7.4: Forecast for the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 7.5: North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 7.6: Trends of the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 7.7: Forecast for the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 7.8: Trends and Forecast for the United States High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 7.9: Trends and Forecast for the Mexican High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 7.10: Trends and Forecast for the Canadian High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Chapter 8
Figure 8.1: Trends and Forecast for the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Figure 8.2: European High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 8.3: Trends of the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 8.4: Forecast for the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 8.5: European High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 8.6: Trends of the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 8.7: Forecast for the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 8.8: Trends and Forecast for the German High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.9: Trends and Forecast for the French High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.10: Trends and Forecast for the Spanish High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.11: Trends and Forecast for the Italian High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.12: Trends and Forecast for the United Kingdom High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Chapter 9
Figure 9.1: Trends and Forecast for the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Figure 9.2: APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 9.3: Trends of the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 9.4: Forecast for the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 9.5: APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 9.6: Trends of the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 9.7: Forecast for the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 9.8: Trends and Forecast for the Japanese High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.9: Trends and Forecast for the Indian High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.10: Trends and Forecast for the Chinese High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.11: Trends and Forecast for the South Korean High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.12: Trends and Forecast for the Indonesian High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Chapter 10
Figure 10.1: Trends and Forecast for the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Figure 10.2: ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 10.3: Trends of the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 10.4: Forecast for the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 10.5: ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 10.6: Trends of the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 10.7: Forecast for the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 10.8: Trends and Forecast for the Middle Eastern High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 10.9: Trends and Forecast for the South American High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Figure 10.10: Trends and Forecast for the African High Speed Flow Cytometry Sorter Market ($B) (2019-2031)
Chapter 11
Figure 11.1: Porter’s Five Forces Analysis of the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market
Figure 11.2: Market Share (%) of Top Players in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2024)
Chapter 12
Figure 12.1: Growth Opportunities for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type
Figure 12.2: Growth Opportunities for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Application
Figure 12.3: Growth Opportunities for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Region
Figure 12.4: Emerging Trends in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market

List of Tables

Chapter 1
Table 1.1: Growth Rate (%, 2023-2024) and CAGR (%, 2025-2031) of the High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type and Application
Table 1.2: Attractiveness Analysis for the High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Region
Table 1.3: Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market Parameters and Attributes
Chapter 3
Table 3.1: Trends of the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 3.2: Forecast for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Chapter 4
Table 4.1: Attractiveness Analysis for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Type
Table 4.2: Market Size and CAGR of Various Type in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 4.3: Market Size and CAGR of Various Type in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 4.4: Trends of Jet-in-Air Cell Sorters in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 4.5: Forecast for Jet-in-Air Cell Sorters in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 4.6: Trends of Cuvette Sorters in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 4.7: Forecast for Cuvette Sorters in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Chapter 5
Table 5.1: Attractiveness Analysis for the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market by Application
Table 5.2: Market Size and CAGR of Various Application in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 5.3: Market Size and CAGR of Various Application in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 5.4: Trends of Hospitals in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 5.5: Forecast for Hospitals in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 5.6: Trends of Clinics in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 5.7: Forecast for Clinics in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 5.8: Trends of Laboratory in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 5.9: Forecast for Laboratory in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 5.10: Trends of Others in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 5.11: Forecast for Others in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Chapter 6
Table 6.1: Market Size and CAGR of Various Regions in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 6.2: Market Size and CAGR of Various Regions in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Chapter 7
Table 7.1: Trends of the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 7.2: Forecast for the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 7.3: Market Size and CAGR of Various Type in the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 7.4: Market Size and CAGR of Various Type in the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 7.5: Market Size and CAGR of Various Application in the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 7.6: Market Size and CAGR of Various Application in the North American High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 7.7: Trends and Forecast for the United States High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 7.8: Trends and Forecast for the Mexican High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 7.9: Trends and Forecast for the Canadian High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Chapter 8
Table 8.1: Trends of the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 8.2: Forecast for the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 8.3: Market Size and CAGR of Various Type in the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 8.4: Market Size and CAGR of Various Type in the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 8.5: Market Size and CAGR of Various Application in the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 8.6: Market Size and CAGR of Various Application in the European High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 8.7: Trends and Forecast for the German High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 8.8: Trends and Forecast for the French High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 8.9: Trends and Forecast for the Spanish High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 8.10: Trends and Forecast for the Italian High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 8.11: Trends and Forecast for the United Kingdom High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Chapter 9
Table 9.1: Trends of the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 9.2: Forecast for the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 9.3: Market Size and CAGR of Various Type in the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 9.4: Market Size and CAGR of Various Type in the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 9.5: Market Size and CAGR of Various Application in the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 9.6: Market Size and CAGR of Various Application in the APAC High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 9.7: Trends and Forecast for the Japanese High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 9.8: Trends and Forecast for the Indian High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 9.9: Trends and Forecast for the Chinese High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 9.10: Trends and Forecast for the South Korean High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 9.11: Trends and Forecast for the Indonesian High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Chapter 10
Table 10.1: Trends of the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 10.2: Forecast for the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 10.3: Market Size and CAGR of Various Type in the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 10.4: Market Size and CAGR of Various Type in the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 10.5: Market Size and CAGR of Various Application in the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2024)
Table 10.6: Market Size and CAGR of Various Application in the ROW High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2025-2031)
Table 10.7: Trends and Forecast for the Middle Eastern High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 10.8: Trends and Forecast for the South American High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Table 10.9: Trends and Forecast for the African High Speed Flow Cytometry Sorter Market (2019-2031)
Chapter 11
Table 11.1: Product Mapping of High Speed Flow Cytometry Sorter Suppliers Based on Segments
Table 11.2: Operational Integration of High Speed Flow Cytometry Sorter Manufacturers
Table 11.3: Rankings of Suppliers Based on High Speed Flow Cytometry Sorter Revenue
Chapter 12
Table 12.1: New Product Launches by Major High Speed Flow Cytometry Sorter Producers (2019-2024)
Table 12.2: Certification Acquired by Major Competitor in the Global High Speed Flow Cytometry Sorter Market

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/09/29 10:26

150.21 円

176.40 円

204.28 円

ページTOPに戻る