世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

フローサイトメトリーパネルビルダーの市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

フローサイトメトリーパネルビルダーの市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


Flow Cytometry Panel Builder Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

フローサイトメトリーパネルビルダーの市場動向と予測 フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場の将来性は、病院、診療所、研究機関市場のビジネスチャンスで有望視されている。世界のフローサイトメトリ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 言語
Lucintel
ルシンテル
2025年8月29日 US$3,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
オンデマンドレポート:ご注文後3-4週間 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

フローサイトメトリーパネルビルダーの市場動向と予測
フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場の将来性は、病院、診療所、研究機関市場のビジネスチャンスで有望視されている。世界のフローサイトメトリーパネルビルダー市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率12.2%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、慢性疾患の有病率の増加、より洗練された診断ツールの需要、自動化とAIを搭載したソフトウェアの台頭である。

- Lucintelの予測では、タイプカテゴリーでは、屋内cpeが予測期間中に高い成長を遂げる見込みである。
- 用途別では、家庭用が高い成長を遂げる見込みである。
- 地域別では、APACが予測期間中に最も高い成長が見込まれる。
150ページ以上の包括的なレポートで、ビジネスの意思決定に役立つ貴重な洞察を得てください。以下に、いくつかのインサイトを含むサンプル数字を示します。

フローサイトメトリーパネルビルダー市場の新たな動向
新技術の開発、AIの統合、個別化医療のニーズの高まりにより、フローサイトメトリーパネルビルダー市場は非常に急速に進化しています。以下は、現在市場を形成している5つのトレンドである:
- AIと機械学習の統合フローサイトメトリーパネルの設計には現在、使用するマーカーの選択、パネルの最適な構成、特定のアプリケーション用に開発されたパネルにAIと機械学習が使用されている。これらのテクノロジーは、人の介在を最小限にすることで、パネル構築プロセスの容易性と正確性を高め、したがって多くの時間を節約する。AIはまた、複雑なデータセットの解釈を容易にすることで、臨床判断に要する時間を改善する。この傾向は、特定の患者のために開発されたパネルの精度と個別化を高めつつ、試験実施にかかる時間を短縮することで、臨床と研究所のワークフローを促進することができる。
- 個別化医療とがん免疫療法:より具体的には腫瘍学において、個別化医療の進化により、特定のフローサイトメトリーパネルに対するカスタマイズされた需要が高まっている。より高度で複雑なフローサイトメトリーパネルは、異なる免疫系のカスタムプロファイリング、がん特異的バイオマーカーの探索、がん患者における治療効率の評価といった要件を満たすために製造されている。このような傾向は、臨床応用に適した免疫療法の開発に沿った、より高度で複雑なパネルの需要の伸びを促しており、また、依頼された遺伝子や分子部位に応じて個別化されたものである。
- マルチオミクスの統合:さまざまな種類のオミックス(ゲノミクス、プロテオミクス、メタボロミクスなど)とフローサイトメトリーの組み合わせが増加している。研究者や臨床医がフローサイトメトリーと他の技術を統合し、ゲノムやトランスクリプトームデータを取り入れることで、細胞反応や挙動をより深く理解する傾向が現れている。これにより、バイオマーカー開発、疾患プロファイリング、治療反応増強における特異性の向上が可能になる。分析の次元を向上させるためにマルチオミクスツールが採用され、正確な診断のために多くの生物学的層を持つ多面的なパネルデザインの必要性が高まっている。
- 自動化とハイスループットの台頭:検査と解析を必要とするサンプル数の増加に伴い、自動化と高スループットフローサイトメトリーシステムに対する需要も増加している。自動化されたフローサイトメトリーパネルビルダーが開発され、モンタージュ工場をより速く、より効率的に、より少ない人手で作業できるようになった。この現象は、製薬業界における高スループットシミュレーションのニーズの増加、臨床用途、個別化医療と関連している。高スループット能力は、特に創薬や臨床試験において、調査範囲を拡大し、スピードと確実な結果を向上させる。
- 規制・コンプライアンス面の改善:フローサイトメトリーパネルに関する規制上の義務は事実上厳しくなってきており、これらは主に臨床診断に関連するものである。各社は、自社のパネル構築プラットフォームがFDA、CE、その他国際的な規制に適合していることを確認するためにリソースを投入し、予防策を講じている。規制遵守への集中は、フローサイトメトリーパネルの所見の妥当性、再現性、信頼性を高めている。インフラストラクチャーにおける合併は、設定され維持されている標準のレベルにより、競合他社の成長を制限している。規制によってもたらされた変化は、要求される品質という点で、市場に登場する新しい製品が既存の製品に付加価値を与えるようなものにしている。
このようなトレンドの進化は、パネルの複雑さ、精度、効率のレベルを向上させ、より大きなスケールでより多くの機能を生み出すことにより、フローサイトメトリーパネルビルダー市場を変革し続けている。これらのトレンドは、生産性を向上させるAIと自動化、個別化医療とマルチオミクスによって可能になり、応用範囲が拡大している。これらのトレンドは、精密医療の増加により需要が高まっているため、研究用と臨床用の両方で、よりテーラーメードでスケーラブルかつ臨床的に適切なソリューションの開発を可能にしている。

フローサイトメトリーパネルビルダー市場の最近の動向
過去10年間、フローサイトメトリーパネルビルダー市場の成長を形成する主な要因が出現した。診断法に対する需要の増加、新規技術の導入、臨床応用の拡大である。研究投資の増加、健康に対する意識の高まり、精密医療の必要性などは、こうした動きに影響を与える要因の一部である。注目すべき動きは5つある:
- AIを活用したパネル設計プラットフォーム最近では、高度なAIを搭載したフローサイトメトリーパネルデザインプラットフォームによる市場の変革も見られている。このようなプラットフォームは、適切なマーカーの選択を自動化すると同時に、既存のデータセットを活用することでパネルの設計を最適化する傾向があり、この影響により、手作業によるパネルのカスタマイズに費やす時間を最小限に抑えながら、パネルの性能を高めることができます。その代わりに、人工知能を使用することで、このようなプラットフォームは、特定の診断や研究に最も適したパネルのデザインを予測することができ、これは分析の効率と精度を高めます。
- ゲノミクスやプロテオミクスとの統合:フローサイトメトリーパネル作成者の間では、ゲノミクスやプロテオミクスのデータベースと統合し、分析能力を拡張したいというニーズが高まっています。この統合により、より多くのバイオマーカーが発見され、疾患プロセスの理解が深まる。フローアトミックサイトメトリーとゲノムデータを組み合わせる必要性は、がん免疫療法や自己免疫疾患管理の治療戦略において、よりオーダーメイドで正確な開発を促進するために極めて重要である。
- ハイスループットとマルチプレックス機能:フローサイトメトリーパネルの構築において、特に治療開発および臨床検査診断の観点から、ハイスループット機能に対する需要が高まっている。マルチプレキシングは、1つのサンプルで多くの異なるマーカーを同時に調べることを可能にする最新の進歩である。この技術革新により、科学者は非常に広範なデータセットをより簡単にふるいにかけることができるようになり、バイオマーカー探索のペースを速め、診断ツールの精度を高めることができる。その結果、研究者や臨床医はより効率的でタイムリーな判断を下すことができる。
- シングルセル解析の採用:フローサイトメトリーの進化に伴い、パネル構築やシングルセル解析技術に関して、より洗練された利点を提供するようになった。このような進歩により、単一細胞の分解能で細胞内および腫瘍内のコンパートメントを調査することが可能になった。このような技術は、腫瘍の不均一性が治療にとって重要である腫瘍学において、特に重要な用途を持つ。このような作業方法の変革により、細胞内の低レベルシグナルの検出に特に適した新規パネルの精巧化が可能になる。
- 規制とコンプライアンスの改善:臨床医によるフローサイトメトリーアプリケーションへの監視が強化されたことで、このような手順の規制がさらに強化された。このような変化の結果、フローサイトメトリーパネルビルダープラットフォームのワークフローに最新技術が統合されるようになりました。それに伴い、診断や臨床試験に求められるような結果の再現性や信頼性が重視されるようになってきた。各社は、市場における自社の地位と患者の福祉とのバランスをとるために、このような要求の高まりに応えるパネル設計に努力している。
本稿では、業界が進化し始めていることを示す活発なトレンドのいくつかに言及する。AI、情報の利用拡大、プロセス管理への体系的なアプローチは、本稿で紹介したフローサイトメトリーパネルビルダー市場を変革する要因であり、その開発レベルの長期的な改善を可能にする。このような改善は、センシングにおけるフローサイトメトリーにポジティブな影響を与え、腫瘍学、免疫学、および関連分野における研究と臨床使用のフロンティアを拡大するだろう。

フローサイトメトリーパネルビルダー市場における戦略的成長機会
フローサイトメトリーパネルビルダー市場には、さまざまな用途で数多くの成長機会が潜在している。このような機会の増加は、ターゲティング診断に対するニーズの高まりと、この分野で起きている技術革新に起因している。以下は5つの主要な成長機会である:
- 癌診断と免疫療法:がん診断と免疫療法:がん市場は、フローサイトメトリーパネルビルダー市場における最も重要な成長機会の1つとみなされている。個別化がん治療技術に対する需要の増加に伴い、フローサイトメトリーパネルは標的マーカーの決定や免疫応答の評価に不可欠なものとなっている。このようなパネルの開発には、免疫療法治療のモニタリング、早期診断、治療成績の評価などに大きな可能性があり、特にがん治療において精密医療が受け入れられ続けている。
- 免疫学と自己免疫疾患のモニタリング:自己免疫疾患に対する免疫応答の評価にもフローサイトメトリーの応用が進んでいる。この点で、フローサイトメトリーは、免疫細胞の集団や相互作用の詳細な評価を容易にすることにより、関節リウマチ、ループスなどの診断を向上させる。この分野では免疫療法と早期介入が増加しており、自己免疫疾患のモニタリングのためのより特異的なパネルの出現により、市場機会は拡大している。
- 感染症学と感染症ワクチン開発:免疫モニタリングシステムの改善、COVID-19、HIV、結核、その他いくつかの感染症に対する新しいワクチンの開発および使用は、フローサイトメトリーパネルビルダーに大きなブレークスルーをもたらした。現在、感染症やワクチンに対する免疫反応を評価するための特異的なパネルの開発が強く求められている。ワクチン設計とワクチン接種後のフォローアップのために、特異的パネルはワクチン開発に不可欠な免疫細胞の変調と相互作用の精巧な画像を提供する。これは、科学と診断学の両分野における有望な方向性のひとつである。
- 臨床試験と医薬品開発:フローサイトメトリーのパネルビルダー市場は、医薬品や臨床試験への応用が増加しているため、大きな可能性を秘めています。実際に見られるように、フローサイトメトリーは、前臨床段階および臨床段階において、細胞集団や治療法のin vitroおよびin vivo反応を評価するための製薬業界の中核技術である。今日、HTSやバイオマーカー活動においてフローサイトメトリー技術を採用する大手製薬企業の数が増加しており、医薬品開発サイクルにおけるスピードと効率を向上させるカスタムパネル開発ツールの必要性が高まっている。
- デジタルヘルスプラットフォームとの統合:臨床診断や治療がデジタルヘルスプラットフォームを取り入れるにつれて、フローサイトメトリーパネルビルダーもこの分野における新たな成長分野を模索しています。EHRやカルテ管理ソリューション、患者管理システム、クラウド解析システムとの連携により、フローパネルはリアルタイムでの情報提供や意思決定支援が可能になりました。このようなデジタル統合は、診断プロセス全体を改善し、患者の利益を高め、さらなる市場発展のための新たな機会を生み出している。
結論として、フローサイトメトリーパネルビルダー市場には、がん診断、免疫学、感染症研究、臨床試験など、市場成長の戦略的機会が豊富にあるように思われる。このような機会は、精密医療やデジタルヘルスのトレンドとも合致しているため、市場には成長と革新の余地がある。

フローサイトメトリーパネルビルダー市場の促進要因と課題
フローサイトメトリーパネルビルダー市場は、いくつかの規制、経済、技術的要因の影響を受けます。市場参加者にとって、これらの推進要因と課題を理解することは重要である。以下は、業界と市場の主要な推進要因と課題である。
フローサイトメトリーパネルビルダー市場の推進要因には、以下のようなものがあります:
1.技術の改善:フローサイトメトリーの技術改良は、常に市場のプラス成長の主要因の一つであり、市場の成長が期待されている。新しいサイトフルオロメトリーツールやパネル構築用ソフトウェアの発明により、フローサイトメトリーは診断や研究を含む多くの目的でより広く使用されるようになった。AI、機械学習、マルチオミクス統合などの新産業の開発は、現在、市場の成長を可能にするとともに、新しい革新的なソリューションを後押ししている。
2.標的治療の成長:標的治療や個別化医療は、今日の高度ながん治療の枠組みにおいて重要な戦略として浮上している。現在、精密治療にはより詳細な診断が求められており、フローサイトメトリーは免疫細胞の集団、バイオマーカー、患者内の特定の病型における疾患そのものをターゲットとすることでこれを満たすことができる。より多くの医療システムが個別化治療を採用する中、カスタマイズされたフローサイトメトリーパネルの需要は必然的に高まるだろう。
3.慢性疾患の蔓延:慢性疾患の増加傾向 がん、自己免疫疾患、心血管疾患は、フローサイトメトリーのような高度な診断ツールの必要性を高めている。これらの疾患では、疾患の進展や治療結果の評価に対して高感度な検査を取り入れる必要があり、そのためカスタマイズされたフローサイトメトリーパネルの需要が増加している。
4.バイオテクノロジーと医薬品への投資の増加:バイオテクノロジーと製薬における現在の進歩は、フローサイトメトリー技術に対するニーズを生み出している創薬と薬剤臨床試験の目的が主であることは注目に値する。ハイスループット・スクリーニングやバイオマーカー同定のためのバイオ医薬品産業機器に対する需要の高まりが、フローサイトメトリーパネルビルダー市場の拡大をもたらしている。さらに、免疫療法や生物製剤への重点の高まりが成長をさらに促進している。
5.政府のイニシアチブと研究資金:フローサイトメトリーパネルビルダー市場を牽引する最も重要な要因の1つが、医学研究と医療イノベーションを目的とした政府のプログラムと投資である。癌のバイオテクノロジー研究、免疫学のバイオテクノロジー研究、感染症のバイオテクノロジー研究に対する公的資金と投資は、新しいフローサイトメトリー・アプリケーションの市場を刺激している。

フローサイトメトリーパネルビルダー市場の課題は以下の通り:
1.装置と消耗品のコスト高:フローサイトメトリーパネルビルダー市場が直面している主要な問題の1つは、機器、試薬、消耗品の高価な価格である。これらのコストは、発展途上国のように経済的に制約のある地域でのフローサイトメトリー技術の使用を制限する可能性がある。このコスト要因は、中小規模の研究機関が新たな技術に飛びつくことをさらに阻害している。
2.データ解釈の複雑さ:課題の中には、フローサイトメトリーによる細胞関連の特徴の発現は非常に複雑であり、マルチパラメーター・パネルの数が増え続けているため、さらに複雑になっているという見解もある。パネルに含まれるマーカーの数が増えれば増えるほど、生成されるデータの量も増え、データが増えれば増えるほど、データの有用な部分を取り出すのが難しくなります。これには高度な計算ツールと熟練した人材が必要であり、特定の研究室ではこれが制限要因になることがある。
3.規制とコンプライアンスのハードル:フローサイトメトリー技術の使用、特に臨床診断への応用に関する規制条項は、ますます確実になってきている。フローサイトメトリーパネルビルダーのメーカーは、自社のプラットフォームがこれらの規制に適合することを保証する義務があり、そのため時間と資金を必要とする。また、FDAやCEなど、米国や欧州で期待され、一般的であるこれらの規格へのコンプライアンスの問題もある。このような規制は、企業規模が小さい企業にとっては困難であろう。
フローサイトメトリーパネルビルダー市場には、装置の高コスト、複雑なデータ解釈、修正が必要な厳しい規制環境など、成長を阻害する要因がかなりある。一方で、技術の進歩や個別化医療の台頭といった強力な推進要因もある。これは、最終的には長期的な市場の方向性を形成し、この領域で事業を展開する企業の成否を決定する一助となるだろう。
フローサイトメトリーパネルビルダー企業一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。このような戦略により、フローサイトメトリーパネルビルダー企業は、需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、製造コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するフローサイトメトリーパネルビルダー企業は以下の通り。
- サーモフィッシャーサイエンティフィック
- バイオ・ラッド
- Novus Biologicals
- バイオレジェンド
- フルオロファインダー
- ミルテニ・バイオテック
- Bdバイオサイエンス
- ベックマン・コールター・ライフサイエンス
- バイオテクネ
- アブカム

フローサイトメトリーパネルビルダーのセグメント別市場
この調査レポートは、フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場をタイプ別、用途別、地域別に予測しています。
フローサイトメトリーパネルビルダーのタイプ別市場【2019年から2031年までの金額
- オンラインタイプ
- オフラインタイプ

フローサイトメトリーパネルビルダー市場:用途別【2019年から2031年までの金額
- 病院
- クリニック
- 研究機関
- その他

フローサイトメトリーパネルビルダーの地域別市場【2019年から2031年までの金額
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

フローサイトメトリーパネルビルダー市場の国別展望
フローサイトメトリーパネルビルダーの市場は、急速な技術進歩、研究ニーズの高まり、個別化医療への需要の高まりにより、ここ数年着実に成長している。臨床診断、免疫学、腫瘍学、創薬など様々な医療分野において、細胞分析に用いられる複雑な技術であるフローサイトメトリーに対するニーズが高まっている。市場の主な動向には、ハードウェア、ソフトウェアの改良、人工知能やマルチオミクスなどの市場トレンドの取り込みなどがある。その結果、構築能力の精度が向上し、アプリケーションに特化したカスタムパネルの構築にかかる時間と効率が削減された。
- 米国米国では、フローサイトメトリー技術の進歩は、がん免疫療法とプレシジョン・メディシンの研究に刺激されている。ユーザーが適切なマーカーを選択し、効果的にパネルを構成できるよう支援する高度なパネル構築AIツールへの移行が顕著になっている。さらに、これらのプラットフォームとEMRやその他のデータソースとの統合がより迅速かつ一貫して行われるようになり、ワークフローの効率が向上し、臨床上の意思決定が強化されている。バイオファーマ業界への投資が増え、大学や研究機関での導入が進んだことが、この技術の市場拡大の中心となっている。
- 中国フローサイトメトリー市場は、医療とバイオテクノロジーに対する政府支出の増加により、中国で急成長している。個別化医療や早期がん診断への関心の高まりが、企業におけるフローサイトメトリー用カスタマイズパネルのニーズを刺激している。フローサイトメトリー用パネルの構築に新しい企業が採用され、海外企業との提携が増加していることも、パネル開発の技術的進歩に寄与している。しかしながら、規制上の問題や国際市場との競争が依然として開発のボトルネックとなっている。
- ドイツドイツ:ドイツはフローサイトメトリー分野におけるイノベーションに取り組んでおり、特に免疫学と腫瘍学のためのマルチパラメーターパネルの開発に注力していることで知られている。公的・民間投資家による資金提供により、研究インフラが発達していることがドイツ市場に影響を与えている。また、このようなフローサイトメトリーパネルの設計におけるAIと機械学習は、より容易に確立されつつある。そして、より複雑なデータセットを処理し、臨床応用の効率を高めるために、多層パネル構築プラットフォームと組み合わせた強力なサイトメーターを購入し、活用している病院や研究所がドイツにはある。
- インドインドでは、がん関連の研究や診断に重点が置かれているため、がんフローサイトメトリーパネルビルダー市場も拡大している。インドの医療システムは、急増する人口の需要増に対応するために新しい技術を採用しており、フローサイトメトリーは病理学市場に徐々に浸透している。生命科学研究への公的・民間投資の増加が市場成長を後押ししている。しかし、価格要因や訓練された人材の確保は依然として多くの問題を引き起こしている。いくつかの地元企業は、外国企業と協力して製品ラインを拡大する一方で、低価格の製品を生み出している。
- 日本フローサイトメトリー市場における日本のトレンドは、個別化医療や高齢化社会の進展に伴う治療におけるフローサイトメトリーの調和のとれた発展である。日本は、がんやその他の自己免疫疾患患者の個別化治療のための複雑な計画を作成する一方で、ゲノミクスとプロテオミクスの構造におけるフローサイトメトリーの導入を成功裏に進めることができた。日本企業はフローサイトメトリーの感度と解像度を向上させ、より多くの、より良いパネルを作成することでペースを握る傾向がある。また、アカデミアとバイオテクノロジー企業間のパネルデザイン共同研究の進展により、この方向での日本市場の幅が広がっている。

フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場の特徴
市場規模の推定:フローサイトメトリーパネルビルダーの市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各種セグメント別、地域別の市場動向(2019年~2023年)と予測(2025年~2031年)。
セグメンテーション分析:フローサイトメトリーパネルビルダーの市場規模をタイプ別、用途別、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:フローサイトメトリーパネルビルダー市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:フローサイトメトリーパネルビルダー市場のタイプ別、アプリケーション別、地域別の成長機会の分析。
戦略的分析:フローサイトメトリーパネルビルダー市場のM&A、新製品開発、競合状況など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.フローサイトメトリーパネルビルダー市場において、タイプ別(オンラインタイプ、オフラインタイプ)、用途別(病院、診療所、研究機関、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長が期待できる機会は何か?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?



ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨

2.市場概要
2.1 背景と分類
2.2 サプライチェーン

3.市場動向と予測分析
3.1 マクロ経済動向と予測
3.2 業界の推進要因と課題
3.3 PESTLE分析
3.4 特許分析
3.5 規制環境
3.6 フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場動向と予測

4.フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場:タイプ別
4.1 概要
4.2 タイプ別魅力度分析
4.3 オンラインタイプ動向と予測(2019年~2031年)
4.4 オフラインタイプ動向と予測(2019年~2031年)

5.フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場:用途別
5.1 概要
5.2 アプリケーション別魅力度分析
5.3 病院動向と予測(2019年~2031年)
5.4 クリニック動向と予測(2019年~2031年)
5.5 研究機関動向と予測(2019-2031年)
5.6 その他動向と予測(2019-2031年)

6.地域分析
6.1 概要
6.2 フローサイトメトリーパネルビルダーの世界地域別市場

7.北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場
7.1 概要
7.2 北米のフローサイトメトリーパネルビルダーの市場:タイプ別
7.3 北米のフローサイトメトリーパネルビルダーの用途別市場
7.4 アメリカ フローサイトメトリーパネルビルダー市場
7.5 メキシコのフローサイトメトリーパネルビルダー市場
7.6 カナダのフローサイトメトリーパネルビルダー市場

8.ヨーロッパのフローサイトメトリーパネルビルダーの市場
8.1 概要
8.2 欧州のフローサイトメトリーパネルビルダーの市場:タイプ別
8.3 欧州のフローサイトメトリーパネルビルダーの用途別市場
8.4 ドイツのフローサイトメトリーパネルビルダー市場
8.5 フランスのフローサイトメトリーパネルビルダー市場
8.6 スペインのフローサイトメトリーパネルビルダーの市場
8.7 イタリアのフローサイトメトリーパネルビルダー市場
8.8 イギリスのフローサイトメトリーパネルビルダーの市場

9.APACフローサイトメトリーパネルビルダーの市場
9.1 概要
9.2 APACフローサイトメトリーパネルビルダーのタイプ別市場
9.3 APACフローサイトメトリーパネルビルダーの用途別市場
9.4 日本のフローサイトメトリーパネルビルダー市場
9.5 インドのフローサイトメトリーパネルビルダー市場
9.6 中国のフローサイトメトリーパネルビルダーの市場
9.7 韓国のフローサイトメトリーパネルビルダーの市場
9.8 インドネシアのフローサイトメトリーパネルビルダーの市場

10.ROWフローサイトメトリーパネルビルダーの市場
10.1 概要
10.2 ROW フローサイトメトリーパネルビルダーのタイプ別市場
10.3 ROW フローサイトメトリーパネルビルダーの用途別市場
10.4 中東のフローサイトメトリーパネルビルダー市場
10.5 南米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場
10.6 アフリカのフローサイトメトリーパネルビルダーの市場

11.競合分析
11.1 製品ポートフォリオ分析
11.2 オペレーション統合
11.3 ポーターのファイブフォース分析
- 競合ライバル
- バイヤーの交渉力
- サプライヤーの交渉力
- 代替品の脅威
- 新規参入の脅威
11.4 市場シェア分析

12. ビジネスチャンスと戦略分析
12.1 バリューチェーン分析
12.2 成長機会分析
12.2.1 タイプ別の成長機会
12.2.2 アプリケーション別の成長機会
12.3 フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における新たな動向
12.4 戦略的分析
12.4.1 新製品開発
12.4.2 認証とライセンス
12.4.3 合併、買収、契約、提携、合弁事業

13. バリューチェーンにおける主要企業のプロフィール
13.1 競合分析
13.2 サーモフィッシャーサイエンティフィック
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダー事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.3 バイオ・ラッド
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダー事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.4 ノーバス バイオロジカルズ
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダーの事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.5 バイオレンド
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダーの事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.6 フルオロファインダー
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダーの事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.7 ミルテニ・バイオテック
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダーの事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.8 Bdバイオサイエンス
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダーの事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.9 ベックマン・コールター・ライフサイエンス
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダー事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証およびライセンス
13.10 バイオテクネ
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダーの事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス
13.11 アブカム社
- 会社概要
- フローサイトメトリーパネルビルダーの事業概要
- 新製品開発
- 合併・買収・提携
- 認証とライセンス

14.付録
14.1 図表一覧
14.2 表のリスト
14.3 調査方法
14.4 免責事項
14.5 著作権
14.6 略語と技術単位
14.7 会社概要
14.8 お問い合わせ

図表一覧

第1章
図1.1:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場の動向と予測
第2章
図2.1:フローサイトメトリーパネルビルダー市場の用途
図2.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場の分類
図2.3:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場のサプライチェーン
図2.4:フローサイトメトリーパネルビルダー市場の促進要因と課題
第3章
図3.1:世界のGDP成長率の推移
図3.2:世界の人口成長率の推移
図3.3:世界のインフレ率の推移
図3.4:世界の失業率の推移
図3.5: 地域別GDP成長率の推移
図3.6:地域人口成長率の推移
図3.7: 地域インフレ率の推移
図3.8:地域失業率の推移
図3.9: 地域一人当たり所得の推移
図3.10: 世界のGDP成長率の予測
図3.11: 世界の人口成長率の予測
図3.12: 世界のインフレ率の予測
図3.13:失業率の世界予測
図3.14: 地域別GDP成長率の見通し
図3.15: 地域人口成長率の予測
図3.16: 地域インフレ率の予測
図3.17: 地域失業率の予測
図3.18: 地域一人当たり所得の予測
第4章
図4.1:2019年、2024年、2031年のフローサイトメトリーパネルビルダーのタイプ別世界市場
図4.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場タイプ別推移(億ドル
図4.3:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場タイプ別予測(億ドル
図4.4:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるオンラインタイプの動向と予測(2019-2031年)
図4.5:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるオフラインタイプの動向と予測(2019-2031年)
第5章
図5.1:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における用途別市場(2019年、2024年、2031年
図5.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場(B$)の用途別動向
図5.3:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場予測(用途別)(単位:億ドル
図5.4:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における病院の動向と予測(2019-2031年)
図5.5:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるクリニックの動向と予測(2019-2031年)
図5.6:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における研究機関の動向と予測(2019-2031年)
図5.7:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるその他の動向と予測(2019-2031年)
第6章
図6.1:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界地域別市場規模推移($B)(2019-2024)
図6.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界地域別市場規模予測($B)(2025-2031)
第7章
図7.1:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年~2031年)
図7.2:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場のタイプ別推移(2019年、2024年、2031年
図7.3:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場タイプ別推移(単位:億ドル)(2019年〜2024年)
図7.4:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図7.5:北米のフローサイトメトリーパネルビルダーの用途別市場(2019年、2024年、2031年
図7.6:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の用途別推移(2019年〜2024年)
図7.7:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図7.8:米国フローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の推移と予測(2019-2031)
図7.9:メキシコのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図7.10:カナダのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測($B)(2019-2031)
第8章
図8.1:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019~2031年)
図8.2:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場(タイプ別)(2019年、2024年、2031年
図8.3:欧州フローサイトメトリーパネルビルダー市場タイプ別推移(単位:億ドル)(2019年〜2024年)
図8.4:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図8.5:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図8.6:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の用途別推移(2019-2024)
図8.7:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図8.8:ドイツのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測($B)(2019-2031)
図8.9:フランスフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図8.10:スペインのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図8.11:イタリアのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図8.12:イギリスのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測($B)(2019-2031)
第9章
図9.1:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測(2019-2031年)
図9.2:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場(タイプ別)(2019年、2024年、2031年
図9.3:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場タイプ別推移(単位:億ドル)(2019年〜2024年)
図9.4:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図9.5:APACフローサイトメトリーパネルビルダーの用途別市場(2019年、2024年、2031年
図9.6:APACのフローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の用途別推移(2019年〜2024年)
図9.7:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の用途別予測(2025年~2031年)
図9.8:日本のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図9.9:インドのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図9.10:中国フローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図9.11:韓国のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図9.12:インドネシアのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031年)
第10章
図10.1:ROWのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年~2031年)
図10.2:ROWフローサイトメトリーパネルビルダー市場のタイプ別推移(2019年、2024年、2031年
図10.3:ROWフローサイトメトリーパネルビルダー市場のタイプ別動向(単位:億ドル)(2019年-2024年)
図10.4:ROWのフローサイトメトリーパネルビルダー市場タイプ別推移予測($B)(2025年〜2031年)
図10.5:ROWのフローサイトメトリーパネルビルダー市場(2019年、2024年、2031年)の用途別推移
図10.6:ROWフローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の用途別推移(2019-2024)
図10.7:ROWのフローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の用途別予測(2025年〜2031年)
図10.8:中東のフローサイトメトリーパネルビルダー市場($B)の動向と予測(2019-2031)
図10.9:南米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の推移と予測($B)(2019-2031)
図10.10:アフリカのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(単位:億ドル)(2019-2031年)
第11章
図11.1:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるポーターのファイブフォース分析
図11.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における上位企業の市場シェア(%)(2024年)
第12章
図12.1:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるタイプ別の成長機会
図12.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場:アプリケーション別成長機会
図12.3:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場:地域別成長機会
図12.4:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における新たな動向

表一覧

第1章
表1.1:フローサイトメトリーパネルビルダー市場のタイプ別・用途別成長率(%、2023年~2024年)とCAGR(%、2025年~2031年
表1.2:フローサイトメトリーパネルビルダー市場の地域別魅力度分析
表1.3:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場パラメータと属性
第3章
表3.1:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場動向(2019年~2024年)
表3.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場予測(2025年~2031年)
第4章
表4.1:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場タイプ別魅力度分析
表4.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019年~2024年)
表4.3:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025年〜2031年)
表4.4:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるオンラインタイプの動向(2019年~2024年)
表4.5:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるオンラインタイプの予測(2025年~2031年)
表4.6:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるオフラインタイプの動向(2019~2024年)
表4.7:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるオフラインタイプの予測(2025年~2031年)
第5章
表5.1:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における用途別魅力度分析
表5.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表5.3:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025年〜2031年)
表5.4:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における病院の動向フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における病院の動向(2019年~2024年)
表5.5:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における病院の予測(2025-2031年)
表5.6:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるクリニックの動向(2019~2024年)
表5.7:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるクリニックの予測(2025-2031年)
表5.8:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における研究機関の動向(2019~2024年)
表5.9:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における研究機関の予測(2025-2031年)
表5.10:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるその他の動向(2019〜2024年)
表5.11:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場におけるその他の予測(2025年~2031年)
第6章
表6.1:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における各地域の市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表6.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における各地域の市場規模およびCAGR(2025-2031年)
第7章
表7.1:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向(2019年〜2024年)
表7.2:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の予測(2025年~2031年)
表7.3:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表7.4:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表7.5:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表7.6:北米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表7.7:アメリカのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表7.8:メキシコのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表7.9:カナダのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年~2031年)
第8章
表8.1:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向(2019~2024年)
表8.2:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の予測(2025年〜2031年)
表8.3:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表8.4:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表8.5:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表8.6:欧州のフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表8.7:ドイツのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019〜2031年)
表8.8:フランスのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019-2031年)
表8.9:スペインのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.10:イタリアのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表8.11:イギリスのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年~2031年)
第9章
表9.1:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向(2019〜2024年)
表9.2:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場の予測(2025年〜2031年)
表9.3:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表9.4:APACのフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025年~2031年)
表9.5:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表9.6:APACフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表9.7:日本のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.8:インドのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.9:中国のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.10:韓国のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表9.11:インドネシアのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年~2031年)
第10章
表10.1:ROWのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向(2019年-2024年)
表10.2:ROWフローサイトメトリーパネルビルダー市場の予測(2025年~2031年)
表10.3:ROWフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表10.4:ROWのフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種タイプの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表10.5:ROWのフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2019-2024年)
表10.6:ROWフローサイトメトリーパネルビルダー市場における各種アプリケーションの市場規模およびCAGR(2025-2031年)
表10.7:中東のフローサイトメトリーパネルビルダー市場中東のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表10.8:南米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年〜2031年)
表10.9 南米のフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019年-2031年アフリカのフローサイトメトリーパネルビルダー市場の動向と予測(2019~2031年)
第11章
表11.1:セグメントに基づくフローサイトメトリーパネルビルダーサプライヤーの製品マッピング
表11.2:フローサイトメトリーパネルビルダーメーカーの経営統合
表11.3:フローサイトメトリーパネルビルダーの売上高に基づくサプライヤーのランキング
第12章
表12.1:フローサイトメトリーパネルビルダー主要メーカーの新製品上市状況(2019年~2024年)
表12.2:フローサイトメトリーパネルビルダーの世界市場における主要競合企業の認証取得状況

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Flow Cytometry Panel Builder Market Trends and Forecast
The future of the global flow cytometry panel builder market looks promising with opportunities in the hospital, clinic, and research institutions markets. The global flow cytometry panel builder market is expected to grow with a CAGR of 12.2% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the growing prevalence of chronic diseases, the demand for more sophisticated diagnostics tools, and the rise of automation and ai-powered software.

• Lucintel forecasts that, within the type category, indoor cpe is expected to witness higher growth over the forecast period.
• Within the application category, household is expected to witness the higher growth.
• In terms of region, APAC is expected to witness the highest growth over the forecast period.
Gain valuable insights for your business decisions with our comprehensive 150+ page report. Sample figures with some insights are shown below.

Emerging Trends in the Flow Cytometry Panel Builder Market
With the development of new technologies, AI integration, and the growing need for personalized medicine, the flow cytometry panel builder market is evolving very rapidly. The following are five trends currently shaping the market:
• AI and Machine Learning Integration: The design of flow cytometry panels now involves the use of AI and machine learning in the selection of markers to be used, the optimal configuration of the panel, and the panel developed for a particular application. These technologies boost the ease and accuracy of the panel building processes by minimizing human intervention and therefore, conserving a lot of time. AI also improves the time taken to reach clinical decisions by making it easier to interpret complicated datasets. This trend can facilitate the clinical and laboratory workflows by reducing the time taken to conduct a study while enhancing accuracy and personalization of the panels developed for specific patients.
• Personalized Medicine and Cancer Immunotherapy: In more specifically, oncology, there is rising customized demand for specific flow cytometry panels because of the evolution of personalized medicine. More sophisticated and complex flow cytometry panels are manufactured to fulfill the requirement of custom profiling of different immune systems, to find cancer specific biomarkers and to assess the efficiency of the therapies in cancer patients. This trend is driving growth in the demand for more advanced and complex panels that are in line with the development of immunotherapies suitable for clinical application that are also individualized depending on the asked genetic and molecular sites.
• Multi-Omics Integration: The combination of different types of omics (genomics, proteomics, metabolomics and others) with flow cytometry is on the rise. There is an emerging trend where researchers and clinicians are integrating flow cytometry with other techniques to include genomic and transcriptomic data for enhanced understanding of cellular responses and behavior. This allows enhanced specificity in biomarker development, disease profiling and therapeutic response enhancement. Multi-omics tools are adopted in order to improve the dimensions of the analysis thus increasing the need of multifaceted panel designs which has many biological layers for accurate diagnosis.
• Rising Automation and High-Throughput Means: With the increasing number of samples that require testing and analysis, the demand for automation and high throughput flow cytometry systems has also been on the rise. Automated flow cytometry panel builders have been developed which make montage factories work faster, more efficiently, and with less human labor. This phenomenon is linked to the increase in high throughput simulation needs within the pharmaceutical industries, for clinical uses, and for personalized medicine. High throughput capacities operate to expand the scope of investigations and enhance the speed and definite results of especially drug discovery and clinical trials.
• Improvement in Regulatory and Compliance aspects: Regulatory obligations in respect of flow cytometry panels have become effectively tighter, these being predominantly in the context of clinical diagnostics. The companies are taking precautionary measures by pouring resources to ensure that their panel constructing platforms are in tandem with FDA, CE and other international regulations. Greater concentration on regulatory compliance is enhancing the validity, reproducibility and reliability of the findings of flow cytometry panels. Mergers in the infrastructural context have restricted the growth of competitors due to the level of standards that have been set and maintained. Changes brought about by regulation are making it such that new offerings that come into the market are accretive on the existing offerings in terms of the quality required.
The evolution of these trends continues to transform the flow cytometry panel builder market by enhancing the level of complexity of the panel, accuracy, and efficiency; as well as produces more capabilities on a bigger scale. These trends are made possible by AI and automation which are increasing productivity, as well as personalized medicine and multi-omics which are increasing range of applications. They are in demand due to the increase of precision medicine and therefore these trends are allowing the development of more tailored, scalable and clinically relevant solutions for both research and clinical use.

Recent Developments in the Flow Cytometry Panel Builder Market
The last decade saw the emergence of major factors that shaped the growth of the flow cytometry panel builder market; increased demand for diagnostic methods, the introduction of novel technologies, and the broadening of clinical applications. Increased research investment and awareness towards health and the need for precision medicine are some of the factors that influence these developments. There are five developments worth noting:
• AI-Powered Panel Design Platforms: The recent past has also witnessed the transformation of the market by the advanced AI powered flow cytometry panel design platforms. Such platforms tend to automate the selection of suitable markers while simultaneously optimizing the design of panels through the utilization of already existing data sets, this impact enhances the performance of the panels while minimizing the time spent on customizing panels by hand. Instead, using Artificial Intelligence, such platforms are able to forecast the most suitable designs of panels for specific diagnostic or research, this enhances the efficiency and accuracy of the analysis.
• Integration with Genomics and Proteomics: There is an increasing need among flow cytometry panel builders to integrate their work with the genomics and proteomics database and hence extend the analytical capability. This integration leads to the discovery of more biomarkers and a better understanding of the disease process. The need to combine flow atomic cytometry with genomic data is crucial as it fosters development of the more bespoke, precise in cancer immunotherapy and autoimmune disease management therapeutic strategies.
• High-Throughput and Multiplexing Capabilities: There is a growing demand for high-throughput capabilities in the construction of flow cytometry panels, especially in the context of therapeutic development and laboratory diagnostics. Multiplexing is the most recent advance that allows many different markers to be examined at the same time in one sample. This innovation allows scientists to sift through very extensive datasets with greater ease, thereby speeding up the pace of biomarker discovery and enhancing the accuracy of the diagnostic tool. As a result, more efficient and timely decisions can be made by researchers and clinicians.
• Adoption of Single-Cell Analysis : As flow cytometry evolves, it offers more sophisticated advantages regarding panel building and single-cell analysis techniques. Such advancement enables the investigation of cellular and intratumorally compartmentalization at the resolution of single cells. Such techniques have a particularly significant use in oncology, in which the heterogeneity of tumors is important for treatment. This transformation in methods of work allows the elaboration of novel panels that are specifically suited for detecting low-level signals within cells.
• Regulatory and Compliance Improvements: Greater scrutiny of flow cytometry applications from the clinicians has seen a further increase in the regulation of such procedures. These changes result in the integration of the latest technologies into the workflow of the flow cytometry panel builder platforms. Accordingly, there has been a growing emphasis on result reproducibility and reliability, such as those required for diagnostics and clinical trials. Companies are making efforts to design the panels that meet these increasing requirements in order to balance their position in the markets against the patient’s welfare.
This paper mentions some of the active trends that show the industry is starting to evolve. AI and growing use of information and systematic approaches to processes management are factors that will transform the flow cytometry panel builders market profiled in this paper, allowing for long-overdue improvements in the level of its development. Such improvements will positively affect the flow cytometry in sensing, expanding the frontiers of researches and clinical uses in oncology, immunology, and related areas.

Strategic Growth Opportunities in the Flow Cytometry Panel Builder Market
The flow cytometry panel builder market has numerous growth opportunities potential in various applications. The increase in such opportunities is attributed to the increased need for targeting diagnostics and innovations occurring in the field. The following are five major growth opportunities:
• Cancer Diagnostics and Immunotherapy: The cancer market is regarded as one of the most significant growth opportunities in the flow cytometry panel builder market. With the increase in demand for individualized cancer care technologies, flow cytometry panels becomes essential to determine target markers and assess immune responses. There is considerable potential in the development of such panels for monitoring immunotherapy treatment, early diagnosis, and evaluation of treatment outcomes especially as precision medicine continues to be embraced in cancer therapy.
• Immunology and Autoimmunity Disease Monitoring: There is also an increasing application of flow cytometry in the assessment of immune response to autoimmune diseases. In this regard, flow cytometry enhances the diagnosis of rheumatoid arthritis, lupus and other conditions by facilitating detailed assessment of populations and interactions of immune cells. As immunotherapy and early intervention are on the rise in this field, market opportunities are expanding due to the emergence of more specific panels for the monitoring of autoimmune diseases
• Infector logy and Vaccine Development for Infectious Diseases: The improvement of the immune monitoring system, development, and usage of new vaccines against COVID-19, HIV, tuberculosis along with some other infectious diseases has provided a significant breakthrough for flow cytometry panel builders. Presently, there is a high requirement for the development of specific panels that help assess the immune response towards infections and vaccines. For vaccination design and post-vaccination follow-up, specific panels provide an elaborate picture of modulations and interactions of immune cells which is essential for vaccine development. This is one of the promising directions of both science and diagnostics.
• Clinical trials and Drug Development: The panel builder’s market for flow cytometry has good potential because of its rising application in drug and clinical trials. As can be seen in practice, flow cytometry is a core technique of the pharmaceutical industry to assess cellular populations and therapeutic in vitro and in vivo response during preclinical and clinical stages. Today, with a growing number of big pharma companies employing flow cytometry techniques during HTS and biomarker activities, there is a greater need for custom panel development tools that advance, the speed and efficiency within the drug development cycle.
• Integration with Digital Health Platforms: As clinical diagnostics and therapies incorporate digital health platforms, the flow cytometry panel builders are also seeking new areas of growth in this space. Through the connections with EHRs or health record management solutions, patient management systems, and cloud analytics systems, flow panels now have the capability of providing real time information and decision making assistance. Such digital integration is improving the overall diagnostic process, enhancing patient benefits, and creating new opportunities for further market development.
In conclusion, strategic opportunities for market growth appear to be abundant in the flow cytometry panel builder market such as with cancer diagnostics, immunology, infectious disease studies and clinical trials. Such opportunities are also consistent with the trends of precision medicine and digital health and therefore give the market room for growth and innovation.

Flow Cytometry Panel Builder Market Driver and Challenges
The flow cytometry panel builder market is subject to several regulatory, economic and technological factors. It is important for participants in the market to understand these drivers as well as challenges. Below are some of the key drivers and challenges to the industry and market.
The factors responsible for driving the Flow Cytometry Panel Builder market include:
1. Technology Improvements: Technological improvements in flow cytometry have always been one of the leading causes for positive growth of the market, as it is expected to grow. The invention of new cytofluorometry tools and software for building panels allows flow cytometry to be used more widely for many purposes including diagnostics and research. Development of new industries such as AI, Machine learning, multi-omics integration etc., are now allowing the market grow as well as pushing for new and innovative solutions.
2. Growth of Targeted Treatments: Targeted therapy or personalized medicine has emerged as a critical strategy in today’s advanced cancer care frameworks. Nowadays, precision therapies demand more detailed diagnostic which flow cytometry can satisfy by targeting populations of immune cells, biomarkers and the disease itself at its specific type within a patient. With more healthcare systems embracing the personalized way of offering treatment, the demand for customized flow cytometry panels would inevitably escalate.
3. Growing Prevalence of Chronic Diseases: The rising trends of chronic diseases Cancer, autoimmune disorders, and cardiovascular diseases are augmenting the need for provision of advanced diagnostic tools like flow cytometry. These conditions necessitate the incorporation of tests that are highly sensitive to evaluation of any disease evolution or therapy results, hence increasing demand for the customized flow cytometry panels.
4. Increasing Investment in Biotechnology and Pharmaceuticals: It is noteworthy that the current advancement in biotechnology and pharmaceuticals is predominantly for the purposes of drug discovery and drug clinical trials which is creating a need for flow cytometry technologies. The increasing demand for biopharma industry equipment for high throughput screening and biomarker identification has resulted in the expansion of the flow cytometry panel builders market. In addition, the increased emphasis on immunotherapies and biologics readily further facilitate growth.
5. Government Initiatives and Research Funding: Government programs and investment aimed at medical research and health care innovation are some of the most integral factors that drive the flow cytometry panel builder market. Public funding and investments into biotechnology research in cancer, biotechnology research in immunology, and biotechnology research in infectious diseases are stimulating the market for novel flow cytometry applications, thus creating a corresponding demand for advanced panel in design systems.

Challenges in the Flow Cytometry Panel Builder market are:
1. High Costs of Equipment and Consumables: One major problem that the flow cytometry panel builder market has faced is the expensive prices of instruments, reagents and consumables. These costs can restrict the use of flow cytometry technologies in economically constrained areas as is the case in developing nations. The cost factor further inhibits smaller and medium sized research institutions to jump on emerging technologies.
2. Complexity of Data Interpretation: Among the challenges also is the view that flow cytometric expressions of cell-associated features is highly complex, and gets more sometime because there is a continual growing number of multi-parameter panels. As the number of markers in the panels increases, the volume of data generated also increases, and more data makes it harder to get the useful parts of the data out. This requires sophisticated computational tools and skilled personnel which can be a limiting factor by certain laboratories.
3. Regulatory and Compliance Hurdles: The regulatory provisions related to the use of flow cytometry technologies, especially in the context of their application in clinical diagnostics, are becoming increasingly certain. The manufacturers of flow cytometry panel builders are obliged to ensure that their platforms will be suitable with these regulations and would therefore need time and finances. There are also compliance issues with those standards, which are expected and common in the United States and Europe, for instance, the FDA and CE. Such regulations are likely to be challenging for a company that may be smaller in size.
The market of flow cytometry panel builders has quite a few growth inhibiting factors like high cost of instruments, complicated data interpretation, and stringent regulatory environment which needs to be modified. On a positive note, the market has some robust drivers like advancements in technology and rise of personalized medicine. This will ultimately also shape the direction of the market in the long room and aid in determining the reason for the success or failure of businesses operating in this domain.
List of Flow Cytometry Panel Builder Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies flow cytometry panel builder companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the flow cytometry panel builder companies profiled in this report include-
• Thermo Fisher Scientific
• Bio-Rad
• Novus Biologicals
• Biolegend
• Fluorofinder
• Miltenyi Biotec
• Bd Biosciences
• Beckman Coulter Life Sciences
• Bio-Techne
• Abcam

Flow Cytometry Panel Builder Market by Segment
The study includes a forecast for the global flow cytometry panel builder market by type, application, and region.
Flow Cytometry Panel Builder Market by Type [Value from 2019 to 2031]:
• Online Type
• Offline Type

Flow Cytometry Panel Builder Market by Application [Value from 2019 to 2031]:
• Hospital
• Clinic
• Research Institutions
• Others

Flow Cytometry Panel Builder Market by Region [Value from 2019 to 2031]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Flow Cytometry Panel Builder Market
The market for Flow Cytometry Panel Builder has been growing steadily over the past few years due to rapid technological advancements, growing research needs, and increasing demand for personalized medicine. There has been a growing need for flow cytometry, which is a complex technique employed for cell analysis, in various medical fields including clinical diagnostics, immunology, oncology, and drug discovery. Some of the key trends in the market include improvements in hardware, software and incorporation of market trends such as Artificial intelligence and multi – omics. This has therefore resulted into improved building capacity precision, reducing the time taken and efficiency of constructing application focused custom panels.
• United States: In the USA, the progress made in flow cytometry technology has been stimulated by cancer immunotherapy and precision medicine researches. There has been a noticeable shift to sophisticated panel building AI tools, which assist users in choosing appropriate markers and configuring panels effectively. Further, there is a faster and more consistent integration of these platforms with EMRs and other data sources, which improves efficiency in workflows and enhances clinical decision-making. More industry investment in the biopharma industries and increased uptake in academies and research bodies have been central in expanding the market of the technologies.
• China: The market for flow cytometry is witnessing a surge in China on account of increasing government spending towards healthcare and biotechnology. Evolving focus towards personalized medicine and early cancer diagnosis has stimulated the need for customized panels for flow cytometry in companies. Adopted newer firms for building flow cytometry panels and increasing the number of cooperations with foreign companies contributed to the technological advancements of their panel development. Nonetheless, regulatory issues and competition with the international market are still the main bottlenecks for development.
• Germany: Germany is known to have worked on innovations in the flow cytometry space focusing particularly in the development of multi–parameter panels for immunology and oncology. A well-developed research infrastructure that is funded by public and private investors has influenced the German market. Also, AI and machine learning in the design of such flow cytometry panels are becoming more readily established. And there are hospitals and research laboratories in Germany which purchase and utilize powerful cytometers in combination with multilayered panel building platforms to process more complex data sets and increase clinical application efficiency.
• India: In India, the cancer flow cytometry panel builder market has also seen expansion owing to increased emphasis towards cancer-related studies and diagnostics. The Indian healthcare system has been adopting newer technologies to cater to the rising demand of the burgeoning population, and flow cytometry has been slowly penetrating the pathology market. The increase in the public and private investment in life sciences research is boosting the market growth. However, price factors and availability of trained manpower still pose quite a number of problems. Several local companies are creating low cost products while working with the foreign companies to expand their lines.
• Japan: Japan’s trend in the flow cytometry market is largely towards harmonious development of the use of flow cytometry in personalized medicine and therapy of the growing elderly society. Japan was able to successfully progress in the implementation of flow cytometry in the structures of genomics and proteomics while creating complex plans for personalized treatment of patients with cancer and other autoimmune diseases. Japanese companies tend to set the pace in raising the sensitivity and resolution of flow cytometers, and therefore in the creation of more and better panels. Also the scope of the Japanese market in this direction is enhanced by progress in panel design collaborations between academia and biotechnological companies.

Features of the Global Flow Cytometry Panel Builder Market
Market Size Estimates: Flow cytometry panel builder market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2023) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Flow cytometry panel builder market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Flow cytometry panel builder market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different type, application, and regions for the flow cytometry panel builder market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the flow cytometry panel builder market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the flow cytometry panel builder market by type (online type and offline type), application (hospital, clinic, research institutions, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Overview
2.1 Background and Classifications
2.2 Supply Chain

3. Market Trends & Forecast Analysis
3.1 Macroeconomic Trends and Forecasts
3.2 Industry Drivers and Challenges
3.3 PESTLE Analysis
3.4 Patent Analysis
3.5 Regulatory Environment
3.6 Global Flow Cytometry Panel Builder Market Trends and Forecast

4. Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Type
4.1 Overview
4.2 Attractiveness Analysis by Type
4.3 Online Type: Trends and Forecast (2019-2031)
4.4 Offline Type: Trends and Forecast (2019-2031)

5. Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Application
5.1 Overview
5.2 Attractiveness Analysis by Application
5.3 Hospital: Trends and Forecast (2019-2031)
5.4 Clinic: Trends and Forecast (2019-2031)
5.5 Research Institutions: Trends and Forecast (2019-2031)
5.6 Others: Trends and Forecast (2019-2031)

6. Regional Analysis
6.1 Overview
6.2 Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Region

7. North American Flow Cytometry Panel Builder Market
7.1 Overview
7.2 North American Flow Cytometry Panel Builder Market by Type
7.3 North American Flow Cytometry Panel Builder Market by Application
7.4 United States Flow Cytometry Panel Builder Market
7.5 Mexican Flow Cytometry Panel Builder Market
7.6 Canadian Flow Cytometry Panel Builder Market

8. European Flow Cytometry Panel Builder Market
8.1 Overview
8.2 European Flow Cytometry Panel Builder Market by Type
8.3 European Flow Cytometry Panel Builder Market by Application
8.4 German Flow Cytometry Panel Builder Market
8.5 French Flow Cytometry Panel Builder Market
8.6 Spanish Flow Cytometry Panel Builder Market
8.7 Italian Flow Cytometry Panel Builder Market
8.8 United Kingdom Flow Cytometry Panel Builder Market

9. APAC Flow Cytometry Panel Builder Market
9.1 Overview
9.2 APAC Flow Cytometry Panel Builder Market by Type
9.3 APAC Flow Cytometry Panel Builder Market by Application
9.4 Japanese Flow Cytometry Panel Builder Market
9.5 Indian Flow Cytometry Panel Builder Market
9.6 Chinese Flow Cytometry Panel Builder Market
9.7 South Korean Flow Cytometry Panel Builder Market
9.8 Indonesian Flow Cytometry Panel Builder Market

10. ROW Flow Cytometry Panel Builder Market
10.1 Overview
10.2 ROW Flow Cytometry Panel Builder Market by Type
10.3 ROW Flow Cytometry Panel Builder Market by Application
10.4 Middle Eastern Flow Cytometry Panel Builder Market
10.5 South American Flow Cytometry Panel Builder Market
10.6 African Flow Cytometry Panel Builder Market

11. Competitor Analysis
11.1 Product Portfolio Analysis
11.2 Operational Integration
11.3 Porter’s Five Forces Analysis
• Competitive Rivalry
• Bargaining Power of Buyers
• Bargaining Power of Suppliers
• Threat of Substitutes
• Threat of New Entrants
11.4 Market Share Analysis

12. Opportunities & Strategic Analysis
12.1 Value Chain Analysis
12.2 Growth Opportunity Analysis
12.2.1 Growth Opportunities by Type
12.2.2 Growth Opportunities by Application
12.3 Emerging Trends in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market
12.4 Strategic Analysis
12.4.1 New Product Development
12.4.2 Certification and Licensing
12.4.3 Mergers, Acquisitions, Agreements, Collaborations, and Joint Ventures

13. Company Profiles of the Leading Players Across the Value Chain
13.1 Competitive Analysis
13.2 Thermo Fisher Scientific
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.3 Bio-Rad
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.4 Novus Biologicals
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.5 Biolegend
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.6 Fluorofinder
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.7 Miltenyi Biotec
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.8 Bd Biosciences
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.9 Beckman Coulter Life Sciences
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.10 Bio-Techne
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing
13.11 Abcam
• Company Overview
• Flow Cytometry Panel Builder Business Overview
• New Product Development
• Merger, Acquisition, and Collaboration
• Certification and Licensing

14. Appendix
14.1 List of Figures
14.2 List of Tables
14.3 Research Methodology
14.4 Disclaimer
14.5 Copyright
14.6 Abbreviations and Technical Units
14.7 About Us
14.8 Contact Us

List of Figures

Chapter 1
Figure 1.1: Trends and Forecast for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market
Chapter 2
Figure 2.1: Usage of Flow Cytometry Panel Builder Market
Figure 2.2: Classification of the Global Flow Cytometry Panel Builder Market
Figure 2.3: Supply Chain of the Global Flow Cytometry Panel Builder Market
Figure 2.4: Driver and Challenges of the Flow Cytometry Panel Builder Market
Chapter 3
Figure 3.1: Trends of the Global GDP Growth Rate
Figure 3.2: Trends of the Global Population Growth Rate
Figure 3.3: Trends of the Global Inflation Rate
Figure 3.4: Trends of the Global Unemployment Rate
Figure 3.5: Trends of the Regional GDP Growth Rate
Figure 3.6: Trends of the Regional Population Growth Rate
Figure 3.7: Trends of the Regional Inflation Rate
Figure 3.8: Trends of the Regional Unemployment Rate
Figure 3.9: Trends of Regional Per Capita Income
Figure 3.10: Forecast for the Global GDP Growth Rate
Figure 3.11: Forecast for the Global Population Growth Rate
Figure 3.12: Forecast for the Global Inflation Rate
Figure 3.13: Forecast for the Global Unemployment Rate
Figure 3.14: Forecast for the Regional GDP Growth Rate
Figure 3.15: Forecast for the Regional Population Growth Rate
Figure 3.16: Forecast for the Regional Inflation Rate
Figure 3.17: Forecast for the Regional Unemployment Rate
Figure 3.18: Forecast for Regional Per Capita Income
Chapter 4
Figure 4.1: Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 4.2: Trends of the Global Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type
Figure 4.3: Forecast for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type
Figure 4.4: Trends and Forecast for Online Type in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Figure 4.5: Trends and Forecast for Offline Type in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Chapter 5
Figure 5.1: Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 5.2: Trends of the Global Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application
Figure 5.3: Forecast for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application
Figure 5.4: Trends and Forecast for Hospital in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Figure 5.5: Trends and Forecast for Clinic in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Figure 5.6: Trends and Forecast for Research Institutions in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Figure 5.7: Trends and Forecast for Others in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Chapter 6
Figure 6.1: Trends of the Global Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Region (2019-2024)
Figure 6.2: Forecast for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Region (2025-2031)
Chapter 7
Figure 7.1: Trends and Forecast for the North American Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Figure 7.2: North American Flow Cytometry Panel Builder Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 7.3: Trends of the North American Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 7.4: Forecast for the North American Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 7.5: North American Flow Cytometry Panel Builder Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 7.6: Trends of the North American Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 7.7: Forecast for the North American Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 7.8: Trends and Forecast for the United States Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 7.9: Trends and Forecast for the Mexican Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 7.10: Trends and Forecast for the Canadian Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Chapter 8
Figure 8.1: Trends and Forecast for the European Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Figure 8.2: European Flow Cytometry Panel Builder Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 8.3: Trends of the European Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 8.4: Forecast for the European Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 8.5: European Flow Cytometry Panel Builder Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 8.6: Trends of the European Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 8.7: Forecast for the European Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 8.8: Trends and Forecast for the German Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.9: Trends and Forecast for the French Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.10: Trends and Forecast for the Spanish Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.11: Trends and Forecast for the Italian Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 8.12: Trends and Forecast for the United Kingdom Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Chapter 9
Figure 9.1: Trends and Forecast for the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Figure 9.2: APAC Flow Cytometry Panel Builder Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 9.3: Trends of the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 9.4: Forecast for the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 9.5: APAC Flow Cytometry Panel Builder Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 9.6: Trends of the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 9.7: Forecast for the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 9.8: Trends and Forecast for the Japanese Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.9: Trends and Forecast for the Indian Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.10: Trends and Forecast for the Chinese Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.11: Trends and Forecast for the South Korean Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 9.12: Trends and Forecast for the Indonesian Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Chapter 10
Figure 10.1: Trends and Forecast for the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Figure 10.2: ROW Flow Cytometry Panel Builder Market by Type in 2019, 2024, and 2031
Figure 10.3: Trends of the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type (2019-2024)
Figure 10.4: Forecast for the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Type (2025-2031)
Figure 10.5: ROW Flow Cytometry Panel Builder Market by Application in 2019, 2024, and 2031
Figure 10.6: Trends of the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application (2019-2024)
Figure 10.7: Forecast for the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) by Application (2025-2031)
Figure 10.8: Trends and Forecast for the Middle Eastern Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 10.9: Trends and Forecast for the South American Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Figure 10.10: Trends and Forecast for the African Flow Cytometry Panel Builder Market ($B) (2019-2031)
Chapter 11
Figure 11.1: Porter’s Five Forces Analysis of the Global Flow Cytometry Panel Builder Market
Figure 11.2: Market Share (%) of Top Players in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2024)
Chapter 12
Figure 12.1: Growth Opportunities for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Type
Figure 12.2: Growth Opportunities for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Application
Figure 12.3: Growth Opportunities for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Region
Figure 12.4: Emerging Trends in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market

List of Tables

Chapter 1
Table 1.1: Growth Rate (%, 2023-2024) and CAGR (%, 2025-2031) of the Flow Cytometry Panel Builder Market by Type and Application
Table 1.2: Attractiveness Analysis for the Flow Cytometry Panel Builder Market by Region
Table 1.3: Global Flow Cytometry Panel Builder Market Parameters and Attributes
Chapter 3
Table 3.1: Trends of the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 3.2: Forecast for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Chapter 4
Table 4.1: Attractiveness Analysis for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Type
Table 4.2: Market Size and CAGR of Various Type in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 4.3: Market Size and CAGR of Various Type in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 4.4: Trends of Online Type in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 4.5: Forecast for Online Type in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 4.6: Trends of Offline Type in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 4.7: Forecast for Offline Type in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Chapter 5
Table 5.1: Attractiveness Analysis for the Global Flow Cytometry Panel Builder Market by Application
Table 5.2: Market Size and CAGR of Various Application in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 5.3: Market Size and CAGR of Various Application in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 5.4: Trends of Hospital in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 5.5: Forecast for Hospital in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 5.6: Trends of Clinic in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 5.7: Forecast for Clinic in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 5.8: Trends of Research Institutions in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 5.9: Forecast for Research Institutions in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 5.10: Trends of Others in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 5.11: Forecast for Others in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Chapter 6
Table 6.1: Market Size and CAGR of Various Regions in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 6.2: Market Size and CAGR of Various Regions in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Chapter 7
Table 7.1: Trends of the North American Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 7.2: Forecast for the North American Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 7.3: Market Size and CAGR of Various Type in the North American Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 7.4: Market Size and CAGR of Various Type in the North American Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 7.5: Market Size and CAGR of Various Application in the North American Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 7.6: Market Size and CAGR of Various Application in the North American Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 7.7: Trends and Forecast for the United States Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 7.8: Trends and Forecast for the Mexican Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 7.9: Trends and Forecast for the Canadian Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Chapter 8
Table 8.1: Trends of the European Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 8.2: Forecast for the European Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 8.3: Market Size and CAGR of Various Type in the European Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 8.4: Market Size and CAGR of Various Type in the European Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 8.5: Market Size and CAGR of Various Application in the European Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 8.6: Market Size and CAGR of Various Application in the European Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 8.7: Trends and Forecast for the German Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 8.8: Trends and Forecast for the French Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 8.9: Trends and Forecast for the Spanish Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 8.10: Trends and Forecast for the Italian Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 8.11: Trends and Forecast for the United Kingdom Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Chapter 9
Table 9.1: Trends of the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 9.2: Forecast for the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 9.3: Market Size and CAGR of Various Type in the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 9.4: Market Size and CAGR of Various Type in the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 9.5: Market Size and CAGR of Various Application in the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 9.6: Market Size and CAGR of Various Application in the APAC Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 9.7: Trends and Forecast for the Japanese Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 9.8: Trends and Forecast for the Indian Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 9.9: Trends and Forecast for the Chinese Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 9.10: Trends and Forecast for the South Korean Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 9.11: Trends and Forecast for the Indonesian Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Chapter 10
Table 10.1: Trends of the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 10.2: Forecast for the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 10.3: Market Size and CAGR of Various Type in the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 10.4: Market Size and CAGR of Various Type in the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 10.5: Market Size and CAGR of Various Application in the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2024)
Table 10.6: Market Size and CAGR of Various Application in the ROW Flow Cytometry Panel Builder Market (2025-2031)
Table 10.7: Trends and Forecast for the Middle Eastern Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 10.8: Trends and Forecast for the South American Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Table 10.9: Trends and Forecast for the African Flow Cytometry Panel Builder Market (2019-2031)
Chapter 11
Table 11.1: Product Mapping of Flow Cytometry Panel Builder Suppliers Based on Segments
Table 11.2: Operational Integration of Flow Cytometry Panel Builder Manufacturers
Table 11.3: Rankings of Suppliers Based on Flow Cytometry Panel Builder Revenue
Chapter 12
Table 12.1: New Product Launches by Major Flow Cytometry Panel Builder Producers (2019-2024)
Table 12.2: Certification Acquired by Major Competitor in the Global Flow Cytometry Panel Builder Market

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(cytometry)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/09/29 10:26

150.21 円

176.40 円

204.28 円

ページTOPに戻る