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二酸化炭素輸送インフラ市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

二酸化炭素輸送インフラ市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

二酸化炭素輸送インフラ市場の動向と予測 世界の二酸化炭素輸送インフラ市場の将来は、化学産業、金属産業、食品・飲料市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界の二酸化炭素輸送インフラ市場は、2025年から203... もっと見る

 

 

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Lucintel
ルシンテル
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サマリー

二酸化炭素輸送インフラ市場の動向と予測
世界の二酸化炭素輸送インフラ市場の将来は、化学産業、金属産業、食品・飲料市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界の二酸化炭素輸送インフラ市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率11.8%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、世界的な排出量の増加とエネルギー生産の増加である。

Lucintelの予測では、タイプカテゴリー内では、産業ハブから遠隔地の貯蔵サイトへの長距離co₂輸送需要の増加により、戦略的インフラが予測期間中に最も高い成長を目撃する見込みである。
アプリケーション・カテゴリーでは、化学合成において回収されたco₂を使用する持続可能な原料の需要が増加しているため、化学産業が最も高い成長を目撃する見込みである。
地域別では、APACが予測期間中に最も高い成長を目撃すると予想されている。
150ページ以上の包括的なレポートで、ビジネス上の意思決定のための貴重な洞察を得てください。いくつかの洞察を含むサンプル図を以下に示す。

二酸化炭素輸送インフラ市場の新たな動向
世界が二酸化炭素の回収・利用・貯留(CCUS)に力を入れる中、いくつかの新たなトレンドが二酸化炭素輸送インフラの開発を形成している。これらのトレンドは、気候変動目標の達成における炭素管理の重要性の高まりと、この分野における技術革新と国際協力の必要性を反映している。
- 二酸化炭素輸送と再生可能エネルギーの統合:二酸化炭素輸送インフラを、洋上風力発電所や太陽光発電所などの再生可能エネルギー・プロジェクトと統合する傾向が強まっている。回収されたCO2は、貯蔵場所に輸送されたり、石油増進回収法(EOR)に利用されたりする一方、再生可能エネルギーはCO2回収技術に電力を供給することができる。この相乗効果は、CCUSプロジェクトの経済性を高め、脱炭素化への世界的な取り組みを支援する。再生可能エネルギーを動力源とするCO2輸送システムは、炭素管理の持続可能なループを提供しながら、エネルギー部門全体の二酸化炭素排出量を削減するのに役立つだろう。
- 国境を越えたCO2輸送と国際:大規模な二酸化炭素輸送インフラの必要性が高まるにつれ、国際協力と国境を越えたCO2輸送ネットワークが重要になってきている。ドイツと日本は、地層に貯留するためのCO2の効率的な輸送を可能にするため、ヨーロッパのオーロラ・プロジェクトを含む国際的なCO2パイプラインをすでに検討している。アジア諸国もまた、洋上貯留サイトへのCO2輸送リンクの確立に取り組んでいる。国際的なパートナーシップは、CO2が国境を越えて効率的に輸送され、世界の脱炭素化目標を確実に達成するための鍵となる。
- 高度なパイプライン技術と材料:先進のパイプライン技術は、CO2をより効率的かつコスト効率よく輸送することを可能にしている。新素材とパイプラインコーティングは、特に高圧環境下でのCO2パイプラインの安全性と耐久性を高めています。また、パイプラインの設計における革新は、漏れのリスクを減らし、CO2輸送システムの全体的な完全性を高めています。これらの進歩は、環境リスクを最小限に抑えながら、CO2輸送ネットワークを拡大し、需要の増加に対応するために不可欠です。先進のパイプライン技術は、二酸化炭素輸送インフラに関連する資本コストも引き下げている。
- CCUSプロジェクトに対する規制・政策支援:政府による規制・政策支援は、二酸化炭素輸送インフラ市場を形成する重要な傾向である。カーボンプライシング、補助金、税制優遇措置などの政策が、企業にCCUS技術とインフラへの投資を促している。各国政府はまた、二酸化炭素輸送パイプラインの承認と建設を容易にする規制枠組みを導入しており、開発業者の遅延と不確実性を減らしている。各国政府が気候変動の緩和に注力する中、CO2輸送に対する政策的支援の強化は、インフラの成長を促進し、民間セクターの関与を促し続けるだろう。
- CO2利用と循環型炭素経済:現在、化学物質、燃料、建築材料などの産業プロセスにおけるCO2の活用に焦点が当てられている。例えば、回収されたCO2は、化学物質、燃料、建材を生産する施設を建設するための原料として使用できる場所に輸送される。CO2を回収し、利用し、そして貯蔵するという循環型炭素経済のコンセプトは、アメリカ、中国、ドイツなどの地域に革命をもたらしている。この流れは、CO2輸送のための輸送インフラにさらなる経済的価値を付加する。このため、CO2は隔離される代わりに、商業的利用のために有益な方法で利用される。
このような新たなトレンドは、二酸化炭素輸送インフラ市場を再構築し、再生可能エネルギーとの統合、国際協力、技術革新のための新たな道を開いている。二酸化炭素輸送のネットワークが拡大・発展するにつれて、これらのトレンドは、二酸化炭素の回収・利用・貯留をより効率的で費用対効果の高いものにし、世界的に普及させる上で重要な役割を果たすだろう。

二酸化炭素輸送インフラ市場の最近の動向
二酸化炭素輸送インフラ市場の進化に影響を与えている主要な動きがいくつかある。それらは、二酸化炭素回収・貯留プロジェクトの規模拡大、パイプライン技術の革新、国際協力の傾向を示すものである。
- 二酸化炭素パイプラインネットワークの拡大米国は、テキサス州やワイオミング州など、排出量の多い地域での二酸化炭素輸送インフラ整備の先頭に立っている。また、石油増進回収や貯留の目的で二酸化炭素を輸送する大規模なパイプライン・プロジェクトもいくつか開発中である。これらの新たな開発は、米国政府が産業排出レベルを削減し、ネット・ゼロを目指す上で非常に重要である。45Q税額控除は、CO2回収と輸送をさらに促進し、特に中核地域におけるインフラ開発を後押ししている。
- EOR用CO2パイプラインへの投資:中国は、主に新疆地域における石油増進回収法(EOR)プロジェクトの開発において、二酸化炭素輸送インフラへの投資を行っている。CCUSを促進するために巨大なCO2パイプライン網を構築し、輸送されたCO2を油田に注入できるようにしている。中国が目指している2060年までのカーボンニュートラルは、CO2輸送インフラの建設を後押ししている。この点で、中国はCO2の利用・貯蔵・輸送ネットワーク全体を構築している。
- オーロラ・プロジェクトと国境を越えたCO2輸送:ドイツは、国境を越えたCO2輸送インフラの整備を進めている。これは、ドイツとノルウェーのCO2貯蔵庫を結ぶオーロラ・プロジェクトに象徴される。オーロラ・プロジェクトは、CCUS分野における国際協力のモデルであり、CO2の輸送と貯蔵に関連するコストを削減し、CCUSをヨーロッパ全域でより経済的に実行可能なものにすることが期待されている。
- CO2輸送インフラに対する政府の支援:インドは、CO2の輸送インフラを構築する第一段階として、まだ発展途上にある。しかし、インド政府はこのセクターを支援する方向で政策を大きく動かしている。CO2輸送プロジェクトへの民間投資を誘致するために政府が打ち出した政策のいくつかには、炭素回収・利用・貯留のアプローチが見られる。CCUS技術は、国内の重工業部門のいくつかに強制的に導入されることになり、政府によるパイプラインと貯蔵開発は、こうした方向へと後押しされている。
- 洋上CO2貯蔵・輸送への投資:日本は洋上CO2貯留ソリューションに注力しており、産業資源と洋上貯留サイトを結ぶいくつかのCO2輸送プロジェクトが開発されている。日本政府と民間企業は、2050年までにカーボンニュートラルを達成するという目標を支援するため、CO2パイプラインの構築に投資している。これらの開発は、日本の二酸化炭素排出量を削減するために不可欠であり、洋上CO2貯留インフラを開発しようとしている他の国々のモデルとなるだろう。
一方、二酸化炭素輸送インフラの成長に影響を与える主な動きとしては、投資の増加、国際的な協力体制、それに対応する規制の枠組みへの支援が挙げられる。プロジェクトが進めば進むほど、二酸化炭素輸送のための、より連結された効率的なグローバル・インフラが確立され、世界中で二酸化炭素の回収・利用・貯留技術を拡大することがさらに容易になる。

二酸化炭素輸送インフラ市場における戦略的成長機会
二酸化炭素輸送インフラ市場は、国や産業界が二酸化炭素排出量を削減し、気候変動目標を達成しようと努力する中で、様々な用途において大きな成長の可能性を秘めている。この可能性は、EOR(石油増進回収法)から産業の脱炭素化まで、二酸化炭素輸送インフラに対する需要の変化から生じている。
- EORとCO2利用:石油増進回収法(EOR)は、二酸化炭素輸送インフラの最も直接的な用途のひとつである。回収した二酸化炭素を枯渇した油田に注入して生産を促進するため、ガスを注入地点まで直接運ぶ専用のパイプラインも必要となる。米国、中国、中東など、石油埋蔵量が豊富な地域では、この用途は非常に重要である。EORプロジェクトのためのCO2輸送は、インフラ投資の大きなチャンスとなる可能性がある。
- 製造業の脱炭素化とCO2輸送:鉄鋼、セメント、化学産業は、二酸化炭素排出量を削減する必要に迫られている。このような産業にとって、二酸化炭素回収・貯留(CCS)技術は、二酸化炭素輸送インフラに大きく依存する。二酸化炭素の回収は、産業からの排出を減少させ、世界的な脱炭素プロセスに貢献するために、貯蔵場所や利用するために輸送することができる。産業界の脱炭素化において、CO2輸送インフラに対する需要は、近い将来大幅に増加する。
- 国際協力と洋上CO2貯留:洋上CO2貯留は、特に陸上での貯留容量が非常に限られている国々にとって、二酸化炭素輸送インフラとして急速に台頭しつつある重要な用途のひとつである。ヨーロッパのオーロラのようなプロジェクトは、洋上CO2輸送と貯留における国際協力の道を開いている。国際的な二酸化炭素輸送ネットワークは、各国が資源とインフラを共有することを可能にし、二酸化炭素回収・貯留プロジェクトの総コストを削減する。
- 化学と燃料における炭素利用のためのCO2輸送:化学物質や燃料生産における炭素利用も、CO2輸送インフラとして有望な成長の見込みがある。回収されたCO2は、合成燃料、化学物質、建築材料の合成原料として使用される場所に輸送される。この用途は、化石燃料を使用するセクターにとって、二酸化炭素排出量を削減し、付加価値の高い製品を生み出すという点で特別な意味を持つ。CO2利用に対する需要の高まりは、輸送インフラへの投資の源泉となる。
- 政府出資の大規模CCUSプロジェクト:政府が支援するCCUSプロジェクトは、二酸化炭素輸送インフラに大きな成長機会をもたらしている。各国政府は、大規模な炭素回収・利用・貯留プロジェクトに財政的インセンティブと規制上の支援を提供している。これらのプロジェクトは、回収した二酸化炭素を産業用地から貯蔵・利用場所まで移動させるための大規模な二酸化炭素輸送ネットワークの建設を伴うことが多い。このようなプロジェクトの拡大は、特に排出量の多い地域における二酸化炭素輸送インフラの需要を促進する。
この戦略的成長機会こそが、増進回収法、産業用脱炭素化、海洋貯留、炭素利用などの用途に焦点を当てることで、CO2輸送インフラの開発を促進するものである。これらのネットワークの構築は、世界の脱炭素化目標を達成する上で中心的な役割を果たすと同時に、CO2輸送ソリューションの新たな市場が開拓されることになる。

二酸化炭素輸送インフラ市場の推進要因と課題
二酸化炭素輸送インフラ市場は、さまざまな技術的、経済的、規制的要因の影響を受けている。気候変動問題への取り組みが注目されるにつれ、効果的な二酸化炭素輸送システムへの需要が高まっている。CO2の回収、輸送、貯蔵は、温室効果ガスの排出削減に不可欠である。二酸化炭素輸送インフラの開発には、高コスト、規制問題、技術的障壁など、いくつかの課題がある。この知識は、市場関係者が投資戦略を微調整し、CO2輸送のための持続可能なシステムの開発を早めるのに役立つだろう。
二酸化炭素輸送インフラ市場を牽引している要因は以下の通りである:
1.気候変動緩和目標:気候変動緩和目標:気候変動を緩和するため、二酸化炭素削減目標を掲げる政府や組織が世界中で増えている。二酸化炭素削減のプレッシャーは、二酸化炭素の回収・輸送インフラに対するより高い需要をもたらしている。炭素回収・利用・貯留(CCUS)技術は、回収したCO2を貯留場所まで輸送するもので、こうした取り組みの中核をなす。2050年までにネット・ゼロ・エミッションを達成しようという取り組みが増えつつあり、二酸化炭素輸送インフラの成長に良い刺激となっている。
2.CO2回収・貯留技術の進歩:CO2回収・貯留技術の進歩のスピードは、輸送インフラを強固なものにすることの重要性をさらに高めている。回収技術の進歩は、より効率的に輸送される大量のCO2を回収する。パイプラインと輸送技術の向上は、CO2輸送のための低コストでスケーラブルなソリューションに関する主な進展である。深地層のようなCO2を貯蔵するためのより良い方法は、長期貯蔵の実現可能性を向上させます。これらはすべて、二酸化炭素輸送インフラに対する需要を大きく後押しします。
3.政府の規制と政策:世界各国の政府は、炭素排出を対象とした厳しい環境規制を課している。カーボンプライシング、炭素税優遇措置、削減目標は、二酸化炭素輸送のための強力な規制枠組みを構築する。こうした規制は、企業による回収・輸送・貯蔵プロジェクトへの投資に拍車をかけ、市場の成長を後押しするだろう。インフラ整備に対する補助金、助成金、財政的インセンティブも、CO2輸送ネットワークの展開ペースを押し上げている。
4.産業用炭素回収:セメント、鉄鋼、化学製造業は、これらの工程で大量のCO2を排出するため、CO2の重要な発生源となっている。排出量削減の圧力が高まる中、二酸化炭素輸送インフラに対する需要が高まっている。産業設備から回収された二酸化炭素は、貯蔵場所に輸送されたり、他の場所で使用されたりして、これらの産業の二酸化炭素排出量を削減するのに役立つ。このような産業用二酸化炭素回収のための輸送ソリューションに対するニーズの高まりが、この市場の成長見通しを高めている。
5.公共投資と民間投資:気候目標を達成するためには、CO2の輸送インフラほど重要な手段はないという認識の高まりにより、官民双方からの投資が活発化している。各国政府はCO2輸送網の整備に資金を投入しており、民間企業は炭素回収・貯留イニシアチブをサポートするインフラに投資している。これらの資金は、CO2輸送プロジェクトに関連する資金ギャップを埋めるのに役立っており、世界規模でのCO2輸送プロジェクトの展開を加速させている。

二酸化炭素輸送インフラ市場における課題は以下の通りである:
1.インフラコストの高さ:インフラの建設とメンテナンスにかかるコストの高さは、二酸化炭素輸送インフラ市場が直面する大きな問題のひとつである。二酸化炭素を輸送するためにパイプラインを敷設したり、輸送施設を建設したりするにはコストがかかる。継続的なメンテナンスとモニタリングは、高い運営コストにつながる。また、インフラ・プロジェクトは、技術的な複雑さ、規制当局の承認、物流の課題などのために、しばしば遅延やコスト超過に悩まされる。こうした高コストは、開発のペースを制限し、利害関係者に財務リスクをもたらす可能性がある。
2.規制と安全性への懸念:CO2は特定の条件下では危険物であるため、CO2の輸送は高度に規制され、安全に敏感な活動である。政府や規制機関は、漏洩や事故が発生した場合に適切な安全基準や規制を設け、周辺地域や環境を保護しなければならない。第二に、安定した政策がなければさまざまな利害関係者が資金を投じたがらないため、規制の不確実性が投資の大きな障害となる。二酸化炭素輸送インフラの開発と運用を成功させるには、こうした規制と安全に関する懸念に対処することが不可欠である。
3.国民の認識と受容:これは二酸化炭素輸送インフラにとって極めて重要な課題であり、プロジェクトの発展に影響を与える。パイプラインのルートであれ、貯蔵場所であれ、二酸化炭素輸送インフラに近接して暮らす地域社会は、漏出、環境破壊、健康への影響など、認識されているリスクに対する懸念を提起する可能性がある。これらの問題は、市民との効果的なコミュニケーションと関与、適切な安全対策の実施を通じて対処されなければならない。二酸化炭素輸送プロジェクトが成功裏に展開されるためには、このようなプロジェクトに対する市民の信頼醸成と受け入れが不可欠である。
二酸化炭素輸送インフラ市場は、気候変動緩和の必要性、二酸化炭素回収・貯留の技術進歩、政府の政策、産業需要の増加、投資の増加によって牽引されている。しかし、この市場の可能性を最大限に引き出すためには、高いインフラコスト、規制や安全性への懸念、社会的認知のハードルといった課題に対処しなければならない。炭素排出削減への世界的な取り組みが強化されるなか、CO2輸送システムの普及には、こうした障害を克服することが不可欠となる。技術革新と協力の継続により、二酸化炭素輸送インフラは、気候変動目標の達成と持続可能な未来の創造に不可欠なものとなるだろう。

二酸化炭素輸送インフラ企業リスト
同市場の企業は、提供する製品の品質で競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、二酸化炭素輸送インフラ企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大する。本レポートで紹介する二酸化炭素輸送インフラ企業は以下の通りである。
- ベクテル
- ACSグループ
- グローバルビア・インベルシオネス
- ヴィンチ
- アルストム
- ロイヤルバム・グループ
- CGCOCグループ
- サムスンエンジニアリング
- 中国鉄道建設
- ポスコ・エンジニアリング&コンストラクション

セグメント別二酸化炭素輸送インフラ市場
この調査レポートは、世界の二酸化炭素輸送インフラ市場をタイプ別、用途別、地域別に予測しています。
二酸化炭素輸送インフラ市場:タイプ別【2019年~2031年の金額
- 戦略インフラ
- 構造インフラ
- 地域インフラ

二酸化炭素輸送インフラ市場:用途別【2019年から2031年までの金額
- 化学産業
- 金属産業
- 食品・飲料
- その他

二酸化炭素輸送インフラの地域別市場【2019年から2031年までの金額
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

二酸化炭素輸送インフラ市場の国別展望
二酸化炭素輸送インフラ市場は、二酸化炭素排出量を削減し、気候変動と闘うための世界的な取り組みに不可欠である。このインフラは、二酸化炭素を工業的な発生源から貯蔵場所まで、あるいは石油増進回収、炭素利用、長期的な地中隔離に使用するための移動を容易にする。CO2回収・利用・貯留プロジェクトで重要なことのひとつは、産業の脱炭素化に向けた国際的な取り組みが進む中、CO2輸送網を整備することである。米国、中国、ドイツ、インド、日本は、気候変動目標の達成と排出量削減のために、二酸化炭素輸送インフラの整備を大きく前進させている国のひとつである。
- 米国米国では、石油・ガス部門を中心に、二酸化炭素輸送インフラに大きな投資が行われてきた。テキサス州やワイオミング州などの地域では、EORプロジェクト用に回収された二酸化炭素を輸送するパイプラインへの投資が行われている。米国政府は、炭素回収への投資にインセンティブを与える45Q税額控除のような優遇措置を通じて、CO2輸送を支援してきた。さらに、CO2を産業用脱炭酸や地中貯留に利用することを目的とした、州をまたいだCO2パイプラインを含む大規模プロジェクトがいくつか進行中である。これらの研究は、大規模なCO2輸送を支援する、より精巧で統合されたインフラシステムの促進を目指している。
- 中国中国は、エネルギー・産業部門の脱炭素化プロセスの下で、二酸化炭素輸送インフラの構築を強化している。同国は、石油増進回収プロジェクトや長期隔離のためのCO2パイプラインの確立に大きく貢献している。新疆ウイグル自治区の二酸化炭素輸送ネットワークは、CCUSイニシアチブと炭素回収をサポートするために、非常に大規模なパイプラインシステムを構築した。中国政府はCCUS技術に多くの投資を行い、CO2利用の手段を模索しており、主な分野にはセメントや化学産業が含まれる。中国は、2060年までにカーボンニュートラルを達成するために、二酸化炭素輸送インフラの需要を増やす必要がある。
- ドイツドイツは、二酸化炭素輸送インフラの構築において、ヨーロッパで主導的な役割を担っている。同国は、2045年までにネット・ゼロ・カーボン目標を達成するという野心的な目標を完全にサポートできるよう、パイプと貯蔵施設のネットワークを構築するつもりである。産業界、地域社会、公益企業は、ドイツの二酸化炭素輸送インフラ開発全体を形成する上で、協力的なパートナーとなっている。ドイツとノルウェーが国際的な炭素回収接続のために協力するオーロラの不可欠な部分は、近隣諸国間の協力の模範として言及されている。ドイツは、回収したCO2を多くの産業プロセスで利用できるようにする方法を研究しており、同時にCCUS技術と輸送インフラの開発において、ヨーロッパのリーダー的役割を担っている。
- インドインドは、回収したCO2を輸送するための何らかのインフラ整備に取り組んでいる。この国は、クリーンなエネルギー資源への移行を進めながら、温室効果ガスの排出削減に取り組んでいる。インド政府は、炭素回収・貯留に意欲的な目標を掲げており、タミル・ナードゥ州やグジャラート州などの地域でプロジェクトが提案されている。インドの産業界、特に鉄鋼やセメント製造業は、CCUS技術の採用を迫られており、CO2輸送ネットワークは、これらの目標を達成する上で極めて重要である。インドでは、CO2輸送のためのインフラはまだ黎明期にあるが、政府の継続的な支援と国際的な協力により、パイプラインや貯蔵施設の進展が早まることが期待される。
- 日本日本は、2050年までのカーボンニュートラル達成の一環として、二酸化炭素輸送インフラに注力している。日本は、二酸化炭素を産業資源から海上の貯蔵施設まで輸送するパイプラインの開発に投資してきた。日本はまた、特にオーストラリアとの国境を越えた二酸化炭素輸送網を敷設するために、他国と協力している。政府は、鉄鋼やセメントのような重工業に特化したCCUS技術の探求を開始する重要な企業として、官民両部門から緊密に支援されている。日本におけるCO2輸送インフラ・プロジェクトは、日本の脱炭素化計画にとって特に重要であり、地域的・世界的なCCUSイニシアチブにおいて大きな役割を果たす。

世界の二酸化炭素輸送インフラ市場の特徴
市場規模の推定:二酸化炭素輸送インフラの市場規模を金額(Bドル)で推定。
動向と予測分析:各セグメント・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)。
セグメント別分析:二酸化炭素輸送インフラ市場規模をタイプ別、用途別、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:二酸化炭素輸送インフラ市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:二酸化炭素輸送インフラ市場のタイプ、用途、地域別の成長機会分析。
戦略分析:二酸化炭素輸送インフラ市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化度分析。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.二酸化炭素輸送インフラ市場において、タイプ別(戦略インフラ、構造インフラ、地域インフラ)、用途別(化学産業、金属産業、食品・飲料、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長の機会にはどのようなものがあるか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?



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目次

目次

1.要旨

2.二酸化炭素輸送インフラの世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3: 産業の推進要因と課題

3.2019年から2031年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.2.二酸化炭素輸送インフラの世界市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.3:二酸化炭素輸送インフラの世界市場:タイプ別
3.3.1:戦略インフラ
3.3.2:構造インフラ
3.3.3:地域インフラ
3.4:二酸化炭素輸送インフラの用途別世界市場
3.4.1:化学産業
3.4.2:金属産業
3.4.3:食品・飲料
3.4.4:その他

4. 2019年から2031年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:二酸化炭素輸送インフラの世界地域別市場
4.2:北米の二酸化炭素輸送インフラ市場
4.2.1:北米のタイプ別市場戦略インフラ、構造インフラ、地域インフラ
4.2.2:北米市場:用途別化学産業、金属産業、食品・飲料、その他
4.3:欧州の二酸化炭素輸送インフラ市場
4.3.1:タイプ別欧州市場戦略インフラ、構造インフラ、地域インフラ
4.3.2:欧州の用途別市場化学産業、金属産業、食品・飲料、その他
4.4:APAC二酸化炭素輸送インフラ市場
4.4.1:APACのタイプ別市場戦略インフラ、構造インフラ、地域インフラ
4.4.2:APACの用途別市場化学産業、金属産業、食品・飲料、その他
4.5: ROWの二酸化炭素輸送インフラ市場
4.5.1:ROWのタイプ別市場戦略インフラ、構造インフラ、地域インフラ
4.5.2:ROWの用途別市場化学産業、金属産業、食品・飲料、その他

5. 競合分析
5.1: 製品ポートフォリオ分析
5.2: オペレーションの統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:二酸化炭素輸送インフラ世界市場のタイプ別成長機会
6.1.2:二酸化炭素輸送インフラ世界市場の成長機会:用途別
6.1.3:二酸化炭素輸送インフラ世界市場の地域別成長機会
6.2:二酸化炭素輸送インフラの世界市場の新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:二酸化炭素輸送インフラ世界市場の能力拡大
6.3.3:二酸化炭素輸送インフラの世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:ベクテル社
7.2:ACSグループ
7.3: グローバルビア・インベルシオネス
7.4: ヴィンチ
7.5: アルストム
7.6: ロイヤル・バム・グループ
7.7: CGCOCグループ
7.8: サムスンエンジニアリング
7.9: 中国鉄道建設
7.10: ポスコ建設

 

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Summary

Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market Trends and Forecast
The future of the global carbon dioxide transportation infrastructure market looks promising with opportunities in the chemical industry, metal industry and food & beverage markets. The global carbon dioxide transportation infrastructure market is expected to grow with a CAGR of 11.8% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the increasing global emission and the rising energy production.

Lucintel forecasts that, within the type category, strategic infrastructure is expected to witness the highest growth over the forecast period due to increasing demand for long-distance co₂ transport from industrial hubs to remote storage sites.
Within the application category, chemical industry is expected to witness the highest growth due to growing demand for sustainable feedstocks using captured co₂ in chemical synthesis.
In terms of region, APAC is expected to witness the highest growth over the forecast period.
Gain valuable insights for your business decisions with our comprehensive 150+ page report. Sample figures with some insights are shown below.

Emerging Trends in the Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
As the world focuses more on carbon capture, utilization, and storage (CCUS), several emerging trends are shaping the development of carbon dioxide transportation infrastructure. These trends reflect the growing importance of carbon management in meeting climate goals and the need for technological innovation and international collaboration in the sector.
• Integration Of CO2 Transportation with Renewable Energy : There is an increasing trend of integrating carbon dioxide transportation infrastructure with renewable energy projects, such as offshore wind farms and solar power plants. Captured CO2 can be transported to storage sites or utilized for enhanced oil recovery (EOR), while renewable energy can power CO2 capture technologies. This synergy enhances the economic viability of CCUS projects and supports global efforts to decarbonize. Renewable-powered CO2 transportation systems will help reduce the overall carbon footprint of the energy sector while providing a sustainable loop of carbon management.
• Cross-Border CO2 Transport and International : International collaboration and cross-border CO2 transport networks are becoming more important as the need for large-scale carbon dioxide transportation infrastructure increases. Germany and Japan are already examining international CO2 pipelines, including the Northern Lights project in Europe, to enable the efficient transportation of CO2 for storage in geological formations. Asian nations are also working on establishing links for CO2 transportation to offshore storage sites. International partnerships are the key to ensuring that CO2 can be transported efficiently across borders to support global decarbonization goals.
• Advanced Pipeline Technology and Materials: Advanced pipeline technology is making it possible to transport CO2 more efficiently and cost-effectively. New materials and pipeline coatings are enhancing the safety and durability of CO2 pipelines, especially in high-pressure environments. Innovations in pipeline design also reduce leakage risks, enhancing the overall integrity of CO2 transport systems. These advancements are critical for expanding CO2 transport networks to meet growing demand while ensuring that environmental risks are minimized. Advanced pipeline technology is also lowering the capital costs associated with carbon dioxide transportation infrastructure.
• Regulatory and Policy Support for CCUS Projects: Regulatory and policy support from governments is a significant trend shaping the carbon dioxide transportation infrastructure market. Policies such as carbon pricing, subsidies, and tax incentives are encouraging companies to invest in CCUS technologies and infrastructure. Governments are also implementing regulatory frameworks to facilitate the approval and construction of CO2 transport pipelines, reducing delays and uncertainty for developers. As governments focus on climate change mitigation, enhanced policy support for CO2 transportation will continue to drive the growth of infrastructure and encourage private sector involvement.
• CO2 Utilization and Circular Carbon Economy: Focus is now under way on utilizing CO2 in industrial processes, including chemicals, fuels, and building material. For example, captured CO2 is transported to places where it can be used as a feedstock to build facilities that produce chemicals, fuels, and building materials. The concept of the circular carbon economy, in which CO2 is captured, used, and then stored, is revolutionizing the regions such as the United States, China, and Germany. This trend adds on more economic value to the transportation infrastructure for CO2 transportation. For this reason, CO2 can be utilized in a beneficial way for its commercial use instead of sequestration.
These emerging trends are reshaping the carbon dioxide transportation infrastructure market, opening new avenues for integration with renewable energy, international cooperation, and technological innovation. As networks of CO2 transportation expand and develop, these trends will have a crucial role in making carbon capture, utilization, and storage more efficient, cost-effective, and widespread globally.

Recent Developments in the Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
There are several key developments that are influencing the evolution of the carbon dioxide transportation infrastructure market. These are developments that point to a trend of scaling up carbon capture and storage projects, pipeline technology innovation, and international cooperation.
• CO2 Pipeline Network Expansion: The United States is spearheading the development of carbon dioxide transportation infrastructure in regions with high emissions, including Texas and Wyoming. Several large pipeline projects are also under development that will transport CO2 for the purposes of enhanced oil recovery and sequestration. These new developments are highly important to enabling the U.S. government in reducing industrial emission levels and its goal to move towards net zero. The 45Q tax credit is further driving CO2 capture and transport, and boosting infrastructure development, particularly in core regions.
• Investment in CO2 Pipelines for EOR: China is investing in carbon dioxide transportation infrastructure, mainly in the development of enhanced oil recovery (EOR) projects in the Xinjiang region. It is setting up a huge CO2 pipeline network to facilitate CCUS, thus allowing the transported captured CO2 to be injected into the oil fields. Carbon neutrality by 2060, which China aims to achieve, is propelling the construction of CO2 transport infrastructure. In this respect, China has constructed a whole CO2 utilization, storage, and transportation network.
• Northern Lights Project and Cross-Border CO2 Transport: Germany is well on its way to developing the cross-border transportation infrastructure for CO2. This is exemplified by the Northern Lights project that connects Germany with CO2 storage sites in Norway, as part of a much larger European network for CO2 transportation. The Northern Lights project is a model for international cooperation in the CCUS sector and is expected to help reduce the costs associated with transporting and storing CO2, making CCUS more economically viable across Europe.
• Government Support for CO2 Transport Infrastructure: India is still developing in the primary stage of creating transportation infrastructure of CO2. The Indian government, however has significantly moved in its policy direction towards supporting this sector. One finds a carbon capture, utilization, and storage approach in several of the policies set by the government to entice private investments into CO2 transport projects. CCUS technology will be force-fit upon several of the country's heavy-manufacturing sectors and the pipeline as well as the storage development by the Government is being nudged forward in these directions.
• Investment in Offshore CO2 Storage and Transport: Japan is focusing on offshore CO2 storage solutions, with several CO2 transportation projects being developed to link industrial sources to offshore storage sites. The Japanese government and private companies are investing in the creation of CO2 pipelines to support the country’s carbon neutrality goals by 2050. These developments are critical to reducing Japan’s carbon emissions and will serve as a model for other nations looking to develop offshore CO2 storage infrastructure.
On the other hand, some of the major developments that affect the growth of carbon dioxide transportation infrastructure are increased investment, international collaboration, and support for their corresponding regulatory frameworks. As the projects go ahead, a more connected and efficient global infrastructure for transporting CO2 will be established, which makes scaling up carbon capture, utilization, and storage technologies around the world even easier.

Strategic Growth Opportunities in the Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
The market for carbon dioxide transportation infrastructure holds considerable growth potential across a variety of applications as countries and industries strive to decrease their carbon footprint and achieve their climate targets. This potential stems from changing demand for the transportation of CO2 infrastructure from EOR, enhanced oil recovery, to industrial decarbonization.
• EOR and CO2 Utilization: Enhanced oil recovery (EOR) is one of the most direct applications for carbon dioxide transportation infrastructure. With captured CO2 being injected into depleted oil fields to stimulate production, pipelines dedicated to carrying the gas directly to these injection sites are also required. In regions where such oil reserves abound, including in the United States, China, and the Middle East, the application is extremely important. Transportation of CO2 for EOR projects can become a robust opportunity for infrastructure investment.
• Industrial Decarbonization and CO2 Transport for Manufacturing: Steel, cement, and chemical industries are the ones that have to face increased pressure to decrease their carbon footprint. For such industries, carbon capture and storage (CCS) technologies would be highly dependent on carbon dioxide transportation infrastructure. The capture of CO2 can be transported to storage sites or for utilization in order to decrease the emissions from industries and thus contribute to the global decarbonization process. Demand for CO2 transport infrastructure in industrial decarbonization will be significantly increasing in the near future.
• International Cooperation and Offshore CO2 Storage: Offshore CO2 storage is one of the fast-emerging key applications for carbon dioxide transportation infrastructure, especially for countries with very limited land-based storage capacity. Projects like Northern Lights in Europe are paving the way for international cooperation in offshore CO2 transport and storage. International CO2 transportation networks will enable countries to share resources and infrastructure, which will reduce the overall costs of carbon capture and storage projects.
• CO2 Transportation for Carbon Utilization in Chemicals and Fuels: Carbon utilization for chemicals and fuel production also has promising growth prospects for transportation infrastructure of CO2. It would transport captured CO2 to places used as a feedstock for the synthesis of synthetic fuels, chemicals, and building materials. This application holds special significance for sectors running on fossil fuels since it reduces their carbon footprint and creates value-added products. Growing demand for CO2 utilization will be a source of investment in the transportation infrastructure.
• Large-Scale Government-Funded CCUS Projects: Government-backed CCUS projects are creating significant growth opportunities for carbon dioxide transportation infrastructure. Governments are providing financial incentives and regulatory support for large-scale carbon capture, utilization, and storage projects. These projects often involve the construction of extensive CO2 transportation networks to move captured CO2 from industrial sites to storage or utilization locations. The expansion of these projects will drive demand for carbon dioxide transportation infrastructure, particularly in regions with high emissions.
This strategic growth opportunity is what fuels the development of CO2 transport infrastructure by being focused on applications such as enhanced oil recovery, industrial decarbonization, offshore storage, and carbon utilization. The construction of these networks is going to have a central role in attaining global decarbonization targets, while new markets for transport solutions for CO2 are opened up.

Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market Driver and Challenges
The market for carbon dioxide transportation infrastructure is impacted by a wide array of technological, economic, and regulatory factors. With increasing focus on addressing the issue of climate change, there is an enhanced demand for effective CO2 transportation systems. The capture, transport, and storage of CO2 are vital in reducing greenhouse gas emissions. There are a few challenges associated with the development of carbon dioxide transportation infrastructure, including high costs, regulatory issues, and technological barriers. This knowledge will help the market stakeholders to fine-tune their investment strategy and hasten the development of a sustainable system for transporting CO2.
The factors responsible for driving the carbon dioxide transportation infrastructure market include:
1. Climate Change Mitigation Goals: More and more governments and organizations around the world are pledging carbon reduction targets in order to mitigate climate change. The pressure of carbon reduction has resulted in a higher demand for the capture and transportation infrastructure of CO2. Carbon capture, utilization, and storage (CCUS) technologies, which involve transporting captured CO2 to storage sites, form the core of these efforts. Increasingly, efforts are being made to achieve net-zero emissions by 2050, and that provides good impetus for growth in the carbon dioxide transportation infrastructure.
2. Technological advancements in CO2 capture and storage: The pace at which the CO2 capture and storage technologies are advancing has made it even more important to have robust transportation infrastructure. Advances in capture technologies capture large quantities of CO2 transported more efficiently. Pipelines and shipping technologies improvements are the main developments concerning low-cost and scalable solutions for CO2 transportation. Better methods for storing CO2, such as deep geological formations, improve the feasibility of long-term storage; all these significantly drive the demand for carbon dioxide transportation infrastructure.
3. Government Regulations and Policies: All governments worldwide are imposing stringent environmental regulations that target carbon emissions. Carbon pricing, carbon tax incentives, and reduction targets set up a strong regulatory framework for the transportation of CO2. The regulations will spur companies to invest in capture, transport, and storage projects and will boost market growth. Subsidies, grants, and financial incentives for infrastructure development are also boosting the pace of CO2 transportation network deployment.
4. Industrial Carbon Capture: The cement, steel, and chemical manufacturing industries are significant sources of CO2, as these processes emit large quantities of the gas. With mounting pressure on industries to reduce their emissions, there is an increasing demand for carbon dioxide transportation infrastructure to support industrial carbon capture efforts. Carbon capture from industrial installations can be transported to storage sites or used elsewhere to help decrease the carbon footprint of these industries. This increased need for transportation solutions for industrial CO2 capture enhances the growth prospects of this market.
5. Public and Private Investment: The increasing awareness that no means of reaching climate goals is more critical than transportation infrastructure for CO2 has led to enhanced investment from both the public and private domain. Governments are putting money into developing CO2 transportation networks, while private companies are investing in infrastructure to support carbon capture and storage initiatives. All this money is helping to bridge the financial gaps associated with CO2 transportation projects, which has helped accelerate their deployment on a global scale.

Challenges in the carbon dioxide transportation infrastructure market are:
1. High Infrastructure Costs: High costs for infrastructure building and maintenance are among the major issues that face the carbon dioxide transportation infrastructure market. It is a costly affair to erect pipelines or construct shipping facilities to transport CO2. Ongoing maintenance and monitoring can result in high operating costs. Infrastructure projects are also often plagued by delays and cost overruns because of technical complexities, regulatory approvals, and logistical challenges. These high costs may limit the pace of development and create financial risks for stakeholders.
2. Regulatory and Safety Concerns: The transportation of CO2 is a highly regulated and safety-sensitive activity, as CO2 is a hazardous material under certain conditions. Governments and regulatory agencies have to provide suitable safety standards and regulations in the face of leakage or accident so that the surrounding communities and environment are safeguarded. Secondly, regulatory uncertainty presents a major hindrance to investment since the various stakeholders would be reluctant to put their money there without stable policies. Addressing these regulatory and safety concerns will be vital in the development and operation of successful carbon dioxide transportation infrastructure.
3. Public Perception and Acceptance: This is a crucial challenge for carbon dioxide transportation infrastructure, which affects the development of the project. Communities living in proximity to the carbon dioxide transportation infrastructure, whether it is through pipeline routes or storage sites, may have raised concerns over perceived risks such as leaks, environmental damage, and health impacts. These issues have to be dealt with through effective communication and engagement with the public and implementation of adequate safety measures. Public trust building for and acceptance of CO2 transportation projects are crucial to the successful deployment of such projects.
Carbon dioxide transportation infrastructure market is driven by the need to mitigate climate change, technological advancements in CO2 capture and storage, government policies, rising industrial demand, and increased investment. However, challenges such as high infrastructure costs, regulatory and safety concerns, and public perception hurdles must be addressed to unlock the full potential of this market. As global efforts to reduce carbon emissions intensify, overcoming these obstacles will be critical for the widespread adoption of CO2 transportation systems. With continued innovation and collaboration, the carbon dioxide transportation infrastructure will be crucial for reaching climate goals and creating a sustainable future.

List of Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies carbon dioxide transportation infrastructure companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the carbon dioxide transportation infrastructure companies profiled in this report include-
• Bechtel
• ACS Group
• Globalvia Inversiones
• Vinci
• Alstom
• Royal Bam Group
• CGCOC Group
• Samsung Engineering
• China Railway Construction
• POSCO Engineering & Construction

Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Segment
The study includes a forecast for the global carbon dioxide transportation infrastructure market by type, application, and region.
Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Type [Value from 2019 to 2031]:
• Strategic Infrastructure
• Structural Infrastructure
• Local Infrastructure

Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Application [Value from 2019 to 2031]:
• Chemical Industry
• Metal Industry
• Food And Beverage
• Others

Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Region [Value from 2019 to 2031]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
The carbon dioxide transportation infrastructure market is integral to the global effort to reduce carbon emissions and combat climate change. This infrastructure facilitates the movement of CO2 from industrial sources to storage sites or for use in enhanced oil recovery, carbon utilization, or long-term geological sequestration. One of the critical parts of carbon capture, utilization, and storage projects is the development of CO2 transportation networks in light of the growing international commitment to decarbonize industries. The United States, China, Germany, India, and Japan are among the countries that have made significant progress in the development of carbon dioxide transportation infrastructure for the achievement of climate targets and reduction of emissions.
• United States: There has been significant investment in the carbon dioxide transportation infrastructure in the United States, mainly in the oil and gas sector. There have been investments in pipelines to carry captured CO2 for EOR projects, which are being built in regions like Texas and Wyoming. The US government has supported CO2 transportation through incentives like the 45Q tax credit, which provides incentives for investments in carbon capture. In addition, several large projects are underway with the aim of using CO2 for industrial decarbonization and geological sequestration, involving cross-state pipelines for CO2. These studies seek to promote a more elaborate and integrated infrastructural system that will be supportive of large-scale CO2 transportation.
• China: China is intensifying the creation of carbon dioxide transportation infrastructure under its energy and industrial sector's decarbonizing process. The country has gone significantly in establishing CO2 pipelines for enhanced oil recovery projects and for long-term sequestration. There is the CO2 transportation network in the Xinjiang region, which built a very large-scale pipeline system to support CCUS initiatives and carbon capture. The Chinese government invested a lot in CCUS technologies and explores the means of CO2 utilization, and the main sectors include cement and chemicals industries. China needs to increase its demand for carbon dioxide transportation infrastructure to achieve carbon neutrality by 2060.
• Germany: Germany is taking the lead in Europe in building carbon dioxide transportation infrastructure. The country intends to establish its network of pipes and storage facility to enable full support of such an ambitious goal of achieving the net-zero-carbon goal target by 2045. Industry, local communities, and utilities are being collaborative partners in shaping Germany's overall CO2-transport infrastructure development. An integral part of Northern Lights, involving Germany's and Norway's co-operation for international carbon capture connection, is mentioned as an exemplar of co-operation between neighboring countries. Germany is investigating ways to make captured CO2 applicable in numerous industrial processes while simultaneously taking on the role of one of Europe's leaders in developing CCUS technologies and transport infrastructures.
• India: India has been working to develop some type of infrastructure to transport its captured CO2. This country remains committed to a reduction of greenhouse gas emissions while transitioning into clean energy resources. The Indian government has set ambitious targets for carbon capture and storage, with projects being proposed in regions such as Tamil Nadu and Gujarat. Indian industries, especially in steel and cement manufacturing, are under pressure to adopt CCUS technologies, and CO2 transportation networks will be crucial to achieving these targets. Infrastructure for transporting CO2 remains at its infancy in India, while ongoing government support and international collaborations are expected to speed up the progress of pipelines and storage facilities.
• Japan: The country of Japan has been concentrating on carbon dioxide transportation infrastructure as part of its carbon neutrality by 2050. The country has been investing in the development of pipelines to transport CO2 from industrial sources to offshore storage sites. Japan is also collaborating with other countries to lay cross-border CO2 transport networks, especially with Australia. The government is closely supported by both the public and private sectors as significant companies start exploring CCUS technologies specifically for heavy industries like steel and cement. CO2 transport infrastructure projects in Japan are particularly important to its decarbonization plan and shall play an immense role in regional and global CCUS initiatives.

Features of the Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
Market Size Estimates: Carbon dioxide transportation infrastructure market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Carbon dioxide transportation infrastructure market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Carbon dioxide transportation infrastructure market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, applications, and regions for the carbon dioxide transportation infrastructure market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the carbon dioxide transportation infrastructure market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the carbon dioxide transportation infrastructure market by type (strategic infrastructure, structural infrastructure, and local infrastructure), application (chemical industry, metal industry, food and beverage, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2019 to 2031
3.1. Macroeconomic Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.2. Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.3: Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Type
3.3.1: Strategic Infrastructure
3.3.2: Structural Infrastructure
3.3.3: Local Infrastructure
3.4: Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Application
3.4.1: Chemical Industry
3.4.2: Metal Industry
3.4.3: Food and Beverage
3.4.4: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2019 to 2031
4.1: Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Region
4.2: North American Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
4.2.1: North American Market by Type: Strategic Infrastructure, Structural Infrastructure, and Local Infrastructure
4.2.2: North American Market by Application: Chemical Industry, Metal Industry, Food and Beverage, and Others
4.3: European Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
4.3.1: European Market by Type: Strategic Infrastructure, Structural Infrastructure, and Local Infrastructure
4.3.2: European Market by Application: Chemical Industry, Metal Industry, Food and Beverage, and Others
4.4: APAC Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
4.4.1: APAC Market by Type: Strategic Infrastructure, Structural Infrastructure, and Local Infrastructure
4.4.2: APAC Market by Application: Chemical Industry, Metal Industry, Food and Beverage, and Others
4.5: ROW Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
4.5.1: ROW Market by Type: Strategic Infrastructure, Structural Infrastructure, and Local Infrastructure
4.5.2: ROW Market by Application: Chemical Industry, Metal Industry, Food and Beverage, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Application
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Carbon Dioxide Transportation Infrastructure Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Bechtel
7.2: ACS Group
7.3: Globalvia Inversiones
7.4: Vinci
7.5: Alstom
7.6: Royal Bam Group
7.7: CGCOC Group
7.8: Samsung Engineering
7.9: China Railway Construction
7.10: POSCO Engineering & Construction

 

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2025/08/28 10:28

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