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ワインラベルグラビア市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

ワインラベルグラビア市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


Wine Label Gravure Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

ワインラベルグラビア市場の動向と予測 世界のワインラベルグラビア市場の将来は、酒類パッケージングとワイン情報偽造防止市場にチャンスがあり、有望視されている。世界のワインラベルグラビア市場は、2025年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 言語
Lucintel
ルシンテル
2025年5月16日 US$4,850
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サマリー

ワインラベルグラビア市場の動向と予測
世界のワインラベルグラビア市場の将来は、酒類パッケージングとワイン情報偽造防止市場にチャンスがあり、有望視されている。世界のワインラベルグラビア市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率4.6%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、プレミアムで魅力的なパッケージングに対する需要の高まり、ワイン産業の成長、持続可能性への注目の高まりである。

- Lucintel社は、タイプ別では多層が予測期間中に最も高い成長を遂げると予測している。
- 用途別では、ワイン情報の偽造防止が高い成長を遂げる見込みである。
- 地域別では、欧州が予測期間中に最も高い成長が見込まれる。

ワインラベルグラビア市場の新たな動向
ワインラベルグラビア市場は、新たな消費者の要求、技術の進歩、新たな持続可能性戦略による変化を目の当たりにしている。こうしたトレンドの進化は、ワインラベルの印刷やデザインだけでなく、消費者がラベルをどのように見るかにも影響する。以下に、ワインラベルのグラビア印刷のあり方を変えるトレンドをいくつか挙げる。
- 持続可能で環境に優しいパッケージング:エコ・フレンドリーのパラダイムでは、持続可能性がワインラベルグラビア市場の中心を占めている。ワイナリーは二酸化炭素排出量を削減しようと懸命に取り組んでおり、その結果、ラベルにリサイクル可能な素材や生分解性素材、環境に優しいインク、印刷工程が使用されるようになった。インキやエネルギー消費量の削減など、グラビア印刷におけるエコロジー志向の最適化は、その競争力を飛躍的に高める。他の方法と比較して、グラビア印刷ははるかに持続可能になっている。ワイナリーは持続可能なパッケージを提供することで、環境意識の高い消費者に対応しており、持続可能なラベルの必要性をさらに高めている。
- カスタマイズとパーソナライゼーション:高級ワインラベルの需要は、特にこの業界のパーソナライズおよびカスタマイズ・ニッチにおいて増加傾向にある。高品質で複雑な彫刻デザインによるカスタマイズの導入は、最新のグラビア印刷技術によって容易になった。この技術は、ワイナリーによって採用され、ブランドを独自に表現する色、デザイン、質感のラベルを製造している。リマインダー・ワイン、特別な日のワイン、ギフト・ワインにパーソナライズされたラベルを使用する傾向が高まっており、ワイン市場におけるグラビア印刷の需要を牽引している。この分野でブランドの差別化が容易になり、市場が再構築されるのである。
- 技術の統合:ワインラベルのグラビア印刷市場は、コンピューター技術とグラビア印刷の融合により、完全な変貌を遂げている。デジタル・グラビア印刷は、ワイナリーにとって高品質を維持しながら、より迅速でコスト効率の高いラベル生産を実現する。カスタマイズされたラベル、限定版や特別リリースのラベルは、小ロット印刷でより簡単かつ正確に生産される。環境に優しいデジタル・グラビア印刷は、色の精度を高め、無駄を省く。デジタル技術がワイン業界に採用されるにつれ、ロトグラビアはより柔軟になり、業界内のすべての生産者が利用できるようになる。箱入りテキスト
- 高級化とプレミアム化:ワイナリーは、製品やサービスに高級志向やプレミアム化を採用する傾向が強まっており、そのためグラビア印刷は、視覚に訴える高級ラベルに使用されることが多くなっている。ラベル・ワイン業界では、複雑なデザイン、メタリック仕上げ、エンボス加工などの高品質なアイテムの使用が増加している。ブランドイメージを高め、プレミアムワインの消費者をターゲットとするワイナリーは、高級カスタムラベルのニーズを牽引する高級ワインブランドの増加により、グラビア印刷を選択方法として採用している。
- スマートラベルとインタラクティブ機能:ワインラベルのグラビア印刷市場におけるもう一つのトレンドは、QRコードやNFCタグ、拡張現実などのインタラクティブ機能を含むスマートラベルの採用である。このような新しいラベルは、ワインの原産地、生産、徹底的なテイスティングに関して、消費者との深い関わりを提供する。このコンセプトは、トレーサビリティと透明性を求める消費者の要望により、消費者との関係をさらに深めながら、スマートな採用ラベルの価値を提供するもので、増加の一途をたどっている。ワイナリーにとって、よりスマートな技術は、現代の機会を感覚的な体験へとシフトさせる。
ワインラベル用グラビア印刷市場には、持続可能性、スマートラベル開発、高級パッケージング、プロセスのデジタル化など、新鮮なトレンドがある。さらに、こうしたトレンドはこの分野の成長を促し、ワイナリーは、プレミアムで環境に優しく、技術に精通した消費者の拡大にアピールする絶妙な高品質のラベルを作成できるようになる。ワイン・グラビア・ラベル市場は、進化するトレンドによって革新が成長の余地を作り続けているため、チャンスに心を奪われるに違いない。

ワインラベルグラビア市場の最近の動向
技術的変化、持続可能性、高級で特注のラベルに対する需要の高まりの融合が、ワインラベルのグラビア市場を猛烈なスピードで変化させている。前述のトレンドの中には、ワインラベルの分野で起こっており、市場を成長させるであろう5つの重要な現象が含まれている。
- 環境に優しい素材とその採用シナリオ:ワインラベルのグラビア印刷市場において、主な変化のひとつは環境に優しい素材の採用である。持続可能性を向上させるため、消費者はワイナリーにリサイクル可能、生分解性、堆肥化可能な素材をラベルに使用するよう促している。このような持続可能な素材で高品質の出力を達成するために、グラビア印刷技術を適応させる必要がある。このシフトは、環境に優しいラベリングソリューションの必要性を生み出し、グラビア印刷がワイン業界で持続可能なソリューションとして位置づけられる機会を提供している。
- 印刷技術の新基準の開発:グラビア印刷技術とこの分野における他の技術的進歩の組み合わせは、品質、効率、カスタマイズを通じて市場を変えつつある。グラビア印刷におけるデジタル技術の革新により、ワイナリーはラベルをより正確に、より高速で生産できるようになった。さらに、カラーコントロールの高度な方法と材料の互換性の向上により、グラビア印刷のような工程の難易度が上がり、複雑で高級な装飾品の生産が可能になっている。このような変化はすべて、ワイナリーが市場で競争するのに役立っている。なぜなら、消費者の変化する要求を満たすのに必要な、高品質で、カスタマイズしやすく、魅力的なラベルを手に入れることができるからである。
- プレミアムワインと高級ワインに対する需要の増加:プレミアムワインや高級ワインの需要が着実に増加する中、ワインラベルのグラビア印刷市場は、高級ワインパッケージへのシフトに伴って利益を享受している。グラビア印刷は、製品の高級感を表現する精巧で人目を引くラベルを求めるワイナリーに最も求められている。その結果、ワイナリーが高級ワインを提供し続けるにつれて、市場はさらに拡大している。カスタム機能には、エンボス加工、テクスチャーラベル、メタリック仕上げなどもあり、グラビア印刷のニーズはさらに高まっている。
- デジタルグラビア印刷への変化:ワインラベルのグラビア印刷市場は、デジタルグラビア印刷への方向転換を経験している。迅速な納期とコスト効率によるカスタム機能の利点が大きな要因である。この技術により、ワイナリーは特別なラベルや、限定品用のカスタム・パーソナライズ・パッケージングを、無駄を最小限に抑えて生産できるようになった。デジタル・ルーティングは、規模の大小を問わず、すべてのワイナリーが、卓越した品質と融合した施工の容易なカスタム高級ラベルを作成するために必要とする柔軟性を提供する。
- スマートラベルの新たな成長:スマート・ラベリング・システムの需要の増加は、ワイン・ラベルのグラビア市場にも影響を与えている。QRコード、NFCタグ、AR(拡張現実)を搭載した、現代の市場で販売されるワインに特化したスマートラベルは、消費者が高度で有益なインタラクティブ機能を求めているため、人気が高まっている。これらのワイナリーはすでにグラビア印刷プロセスの採用を開始しており、これによりこれらのスマートラベルの作成が可能になる。スマートラベルによって、ワイナリーは消費者とコミュニケーションをとることができるようになり、革新的なラベリング・ソリューションの採用が増加している。
ワインラベルのグラビア印刷市場における最近の変化は、業界がいかに持続可能性、革新技術、エコフレンドリー、消費者の関心に向けて努力しているかを示している。環境に優しい素材や技術の使用、高級で贅沢なパッケージングの重視などが、この変化の理由である。また、グラビア印刷のデジタル化とスマート・ラベリング技術の応用は、システムの効率と柔軟性を高め、ワイナリーが市場で際立って消費者を満足させることを可能にしている。こうした変化は、ワインラベルのグラビア印刷業界のさらなる発展につながる可能性が高い。

ワインラベルグラビア市場における戦略的成長機会
ワインラベルグラビア市場には、消費者動向、技術の進歩、持続可能性への取り組みに後押しされた、アプリケーション全体にわたる様々な戦略的成長機会がある。以下は、市場の成長を促進すると期待される用途別の5つの成長機会である。
- 持続可能性に基づくパッケージング・ソリューション:環境に優しい製品ラベリングは、消費者が持続可能な製品を求めるようになっているため、高い潜在力を持つ比較的未開拓の市場である。ワインメーカーは、生分解性でリサイクル可能な堆肥化可能な素材を使ったグラビア印刷技術を活用することで、品質を維持しながらエコアピールを向上させることができる。このような持続可能なパッケージングへの変化は、ワインラベルのグラビア印刷市場において、特にワインメーカーが持続可能な製品を求める顧客のニーズに応えようとする中で、成長に関する大きなチャンスとなる。
- プレミアムワインセグメントのカスタマイズ:ワイナリーがグラビア印刷でプレミアムワインや高級ワインのラベルを変更できることは、売上増につながるため、成長機会となる。プレミアム・ワイン市場では、エンボス加工やメタリック加工などのカスタム・ラベルへの需要が高まっている。グラビア印刷を採用することで、ワイナリーは高級セグメントでブランドを強化し、そのカテゴリーでの売上を伸ばすことができる。
- 短納期印刷のためのデジタルグラビアの使用:デジタルグラビア印刷の技術は、小ロットや限定版のワインラベルを必要とするワイナリーにとって多くの利点がある。デジタル・グラビア印刷では、高い精度で高品質のラベルを作成しながら、ワイナリーは迅速な納期と低コストを享受できます。この技術は、特別版やカスタマイズされたラベルを発行したいワイナリーに最適だ。ひいては、ワイン・ラベル・グラビア市場の成長を補完する。
- 消費者の関与を高めるスマート・ラベル:スマートラベルの市場は継続的に成長しており、これはワインラベル・グラビア市場のさらなる発展の機会を示している。ワイナリーは、QRコードやNFCタグ、拡張現実(Augmented Reality)を利用することで、よりインタラクティブで情報量の多いラベルを導入できる。これらの機能はグラビア印刷技術で利用できるため、ワイナリーは顧客の体験を高め、ブランド・ロイヤルティを向上させることができる。
- 世界のワイン市場の斬新さ:世界のワイン市場の統合は、発展途上国のワイナリーにとって、グラビア印刷技術に投資して高品質のラベルをカスタマイズするチャンスとなる。アジアやアフリカの新興ワイン市場は、グラビア印刷メーカーにとって販売拡大の大きなチャンスであり、自社製品を市場で目立たせたいと考えるワインメーカーに、手頃な価格で高品質なラベリングサービスを売り込むことができる。
ワインラベルのグラビア印刷市場における戦略的発展の機会は、持続可能性、カスタマイズ化、デジタル化、スマートラベル、グローバル化によって形成されている。このような変化はゲームを変化させ、ワイナリーは顧客のニーズを満たしながら、混雑した市場で目立つ方法を考え出すことに挑戦している。このようなメーカーは、環境に優しく、オーダーメイドのワインラベルに対するニーズの高まりに応え、こうした機会から利益を得ることになるだろう。

ワインラベルグラビア市場の促進要因と課題
ワインラベルグラビア市場には、社会技術的、経済的、規制的性質のリスクや課題によってもたらされる多くの境界線と機会がある。これらの要素は、ワイナリーとラベルメーカーが市場の動きと新しいエコトレンドにどのように対応するかを決定する。5つの主要な推進要因と3つの主要な市場課題が特定されている。
ワインラベル用グラビア印刷市場を牽引する要因は以下の通り:
1.印刷技術の向上:印刷技術の向上:グラビア印刷技術の向上は、ワインラベルグラビア市場を牽引する要因の1つである。デジタルグラビア印刷とカラーマネジメント、材料プロセスの自動化技術革新により、ワイナリーは高い効率でカスタマイズされたラベルを生産できるようになった。廃棄物の削減、コストの削減、より複雑なデザインを取り入れることができるため、より高品質なパッケージを求めるワイナリーにとって、グラビア印刷の魅力が高まっている。
2.環境的に持続可能なパッケージの必要性ワイナリー、生産者、消費者の環境に対する意識が高まり、持続可能なワインラベルやグラビア印刷物への需要が高まっている。環境に優しいラベルを求める消費者のニーズにより、ワイナリーはより責任あるパッケージングのために、より多くの生分解性素材やリサイクル可能な素材を使用せざるを得なくなっている。このような持続可能性への傾向の高まりは、ワインラベルのグラビア印刷市場をより環境に優しいソリューションへとシフトさせ、成長を促している。
3.ワインラベルのカスタマイズとプレミアム化:ワインラベルのグラビア印刷市場を牽引するもう1つの側面は、ワインラベルのカスタム化とプレミアム化の需要の高まりである。手の込んだデザイン、高品質の仕上げ、パーソナライゼーションにより、グラビア印刷はプレミアムワインにとって優れた技術である。ワイナリーは人目を引く美しいラベルで顧客にアピールし、目立とうとしているため、限定版ワインや高級ワインの登場がグラビア印刷業界の成長を高めている。
4.世界的に拡大するワイン市場:優れた品質のワインラベルに対する需要が増え続けている背景には、世界各地でワイン市場が徐々に拡大していることがある。中国、インド、ブラジルのような地域のワイナリーは、徐々にカスタムラベルのブランディングに移行し、現地の嗜好に合わせてグラビア印刷を採用している。世界的なワインの一貫した上昇傾向は、グラビア印刷がより多くの地域に進出し、ワインラベル印刷の水準を高め、ワインラベリングソリューションがますます求められていることを意味する。
5.提供される製品の透明性への需要:今日、多くの消費者が、購入する製品のトレーサビリティとともに透明性を求めている。そのため、QRコードやNFCタグを搭載したスマートラベルの需要が増加している。技術の進歩に伴い、グラビア印刷は、ワイナリーが製品についてより詳しく説明し、消費者とより高いレベルで対話することを可能にする、これらの機能を備えたラベルを作成するために改良されている。

ワインラベルのグラビア印刷市場における課題は以下の通りである:
1.エンボス加工、民族的固定観念:ワイン・ラベルのグラビア印刷市場が現在直面している課題のひとつは、高級素材を使用することによるコスト面の不利である。グラビア印刷は高品質な仕上がりを実現するが、エンボス加工や特殊インキなど、豪華なインプリント素材を使用するため、高いコストがかかる。この部分のコストは、ワイナリー、特に中小規模の生産者にとっては困難であり、こうしたコスト増のために生産品質の維持に問題を抱えている。
2.同義のサプライチェーンの欠如:材料の供給不足、輸送の遅れ、原材料の不足などの問題は、グラビア印刷に提供される実用的な材料の在庫レベルに影響を与える可能性がある。このような問題は、ラベル生産者と共にワイナリーにとっても、生産の遅れや高コスト、経済的損失をもたらす可能性がある。サプライチェーンを効果的に管理することは、グラビア印刷に十分な材料を確保するために不可欠である。
3.複雑な規則と規制:ワインのラベリングに関する規制構造は複雑さを増しており、地域や国レベルで基準が異なっている。ワイナリーやラベル印刷業者は、持続可能性、成分情報、さらにはラベルの正確さといった地域の規制に直面し、コンプライアンスを難しくしている。国際的な生産者にとっては、このことがワインラベルの製造工程をさらに複雑なものにしている。
技術の進歩、持続可能性、パーソナライゼーションに対する消費者の傾向の高まりといった主要な促進要因が、ワインラベル用グラビア印刷市場のダイナミクスを変化させている。しかし、困難なサプライチェーンのシナリオ、高い材料費、複雑な法的規制は、依然として市場のハードルとなっている。ワイナリーやラベル印刷業者は、ワインラベルグラビア市場の刻々と変化する状況を理解するために、これらの推進要因と課題を認識しておく必要がある。

ワインラベルグラビア企業リスト
市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。こうした戦略により、ワインラベル用グラビア印刷企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するワインラベル・グラビア企業は以下の通りである。
- フリント・グループ
- コダック
- BOBST
- Huangshan Jinggong グラビアシリンダー
- Tresu Group
- 嘉興昊能包装
- KKLヨーロッパ

セグメント別ワインラベルグラビア市場
この調査レポートは、世界のワインラベルグラビア市場をタイプ別、用途別、地域別に予測しています。
タイプ別ワインラベルグラビア市場【2019年から2031年までの金額
- 普通
- ディープ
- マルチレイヤー
- その他

ワインラベル用グラビア印刷の用途別市場【2019年から2031年までの金額
- 酒類包装
- ワイン情報偽造防止
- その他

ワインラベルグラビア市場:地域別【2019年から2031年の金額
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

ワインラベルグラビア市場の国別展望
世界のワイン産業の成長により、高品質で美しいワインラベルの需要が増加しており、これがワインラベルグラビア市場の成長を牽引している。グラビア印刷は、その効率的な再現性と長い印刷サイクルを維持する能力のために人気があり、ワインラベルに好まれている。米国、中国、ドイツ、インド、日本では、先進的な印刷技術と素材の革新、持続可能性が市場を変革している。これらの地域は、ワイン業界における消費者ニーズの変化、環境に優しい問題、最新技術の革新に対応するために前進している。
- 米国:プレミアム化とカスタマイズ化のトレンドが、米国のワインラベルグラビア市場に影響を与えている。ワイナリーは、競争の激しい市場で注目を集めるため、凝ったラベルに力を入れている。消費者が製品に魅了されるためには、グラビア印刷技術で可能な複雑なデザイン、色、耐久性が必要である。加えて、多くの生産者が環境に優しいラベリングのソリューションに注目しており、リサイクル可能でバイオグラダブルなオプションが非常に求められている。このようなプレミアムワインの新しいトレンドと革新的なパッケージングにより、ワインラベルのグラビア印刷の需要は今後数年で確実に高まるだろう。
- 中国中国のワイン産業は増加傾向にあり、プレミアムワインラベルへの要求も高まっている。国内生産の増加と外国産ワインへの関心が、中国のワインラベルグラビア市場を支えている。メーカーはグラビア印刷技術を応用して、エレガントで本物らしく見えるラベルを作成している。また、持続可能な取り組みへのシフトも進んでおり、ラベルにリサイクル可能な素材を使用するワインメーカーも増えている。これらの要因が、中国のプレミアムワインの消費量のアップグレードやプリンター技術の進歩と相まって、ワインラベルのグラビア印刷に新しい世界をもたらしている。
- ドイツワイン生産で知られるドイツでは、ワインラベルのグラビア印刷市場に革新と投資が拡大している。同国のワイン産業は、ラベルへのグラビア印刷を使ったブランディングや洗練されたラベルデザインにより多くの費用を費やし、製品のマーケティングを行っている。ドイツ市場では環境に優しいラベルもトレンドとなっており、特に生分解性やリサイクル可能なラベルへの注目が高まっている。さらに、ドイツのワイナリーは、ラベルの精度を高め、効率を向上させ、余分な材料を排除するデジタルグラビア印刷をより多く使用している。プレミアム製品への需要が高まっていることから、ドイツのワイン生産者はグラビア印刷でカスタマイズされたラベルを作成できる利点を活かしており、多くのワイン生産者がプレミアム品質のラベルを求めていることから、ブランドアピールの向上が期待されている。
- インドインドでは、ワインの生産量とともにワインの消費量も増加しているため、輸入ワインの金額が上昇し、インドワインの高品質ラベル製造に向けた投資が行われている。インドのワイン生産者は、グラビア印刷を取り入れて美しく長持ちするラベルを実現すると同時に、ラベルに持続可能な素材を使用することで環境への配慮を始めている。さらに、ワイン産業は市場のプレミアム製品側へとシフトしており、その結果、消費需要が高まり、複雑で高価なラベリングの必要性が高まっている。インドのワイン生産者は、グラビア印刷を導入することで、新たな競争の中で自社製品をより有利に位置づけることができるだろう。
- 日本日本では、経済の堅調な成長とともにワインの生産量が増加している。日本のワイン生産者は、品質を保証するグラビア印刷技術を活用することで、国内外でのブランドをさらに高めることができると予測されている。また、環境への関心が高まっており、生産者はラベルにグリーン素材を採用するようになっている。革新的な精神は日本では明らかであり、ワイン生産者は、購入者の注意を引く非常に詳細なカスタム・デザインのために、グラビア印刷を容易に使用している。日本ではワイン産業が拡大し、ワイン・ラベル用グラビア印刷の発展の機会が増えると推定されている。

ワインラベル用グラビア印刷の世界市場の特徴
市場規模の推定:ワインラベル用グラビア印刷の市場規模を金額($B)で推定。
動向と予測分析:各セグメント・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年
セグメンテーション分析:ワインラベル用グラビア印刷の市場規模をタイプ別、用途別、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:ワインラベルグラビア市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:ワインラベルグラビア市場のタイプ別、用途別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:M&A、新製品開発、ワインラベル用グラビア印刷市場の競争状況など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化度分析。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.ワインラベルグラビア市場において、タイプ別(通常、深層、多層、その他)、用途別(酒類パッケージング、ワイン情報偽造防止、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長の機会にはどのようなものがあるか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


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目次

目次

1.要旨

2.ワインラベルグラビアの世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3: 産業の推進要因と課題

3.2019年から2031年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.2.ワインラベルグラビアの世界市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.3:ワインラベルグラビュールの世界市場:タイプ別
3.3.1:通常タイプ
3.3.2:ディープ
3.3.3:マルチレイヤー
3.3.4:その他
3.4:ワインラベルグラビアの世界市場:用途別
3.4.1:酒類包装
3.4.2:ワイン情報偽造防止
3.4.3:その他

4.2019年から2031年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:ワインラベルグラビアの世界地域別市場
4.2:北米のワインラベルグラビア市場
4.2.1:北米のタイプ別市場普通、深層、多層、その他
4.2.2:北米市場:用途別用途別:酒類包装、ワイン情報偽造防止、その他
4.3:欧州ワインラベルグラビア市場
4.3.1:タイプ別欧州市場通常 , 深層 , 多層 , その他
4.3.2:欧州市場:用途別用途別:酒類包装、ワイン情報偽造防止、その他
4.4:APACワインラベルグラビア市場
4.4.1:タイプ別APAC市場通常 , ディープ , 多層 , その他
4.4.2:APAC市場:用途別酒類包装、ワイン情報偽造防止、その他
4.5: ROWワインラベルグラビア市場
4.5.1:ROWのタイプ別市場通常、深層、多層、その他
4.5.2:ROW市場:用途別酒類包装、ワイン情報偽造防止、その他

5.競合分析
5.1: 製品ポートフォリオ分析
5.2: オペレーションの統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:世界のワインラベルグラビア市場のタイプ別成長機会
6.1.2:ワインラベルグラビア世界市場の成長機会:用途別
6.1.3:ワインラベルグラビア世界市場の地域別成長機会
6.2:ワインラベルグラビア世界市場の新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:世界のワインラベルグラビア市場の能力拡大
6.3.3:ワインラベルグラビアの世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:フリントグループ
7.2:コダック
7.3: BOBST
7.4: 黄山精工グラビアシリンダー
7.5: Tresu グループ
7.6: 嘉興 Haoneng のパッキング
7.7: KKL ヨーロッパ

 

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Summary

Wine Label Gravure Market Trends and Forecast
The future of the global wine label gravure market looks promising with opportunities in the liquor packaging and wine information anti-counterfeiting markets. The global wine label gravure market is expected to grow with a CAGR of 4.6% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the rising demand for premium & attractive packaging, the growing wine industry, and the increasing focus on sustainability.

• Lucintel forecasts that, within the type category, multi-layer is expected to witness the highest growth over the forecast period.
• Within the application category, wine information anti-counterfeiting is expected to witness higher growth.
• In terms of region, Europe is expected to witness the highest growth over the forecast period.

Emerging Trends in the Wine Label Gravure Market
The market is witnessing wine label gravure changes due to new consumer demands, technological advances, and new sustainability strategies. As these trends evolve, they affect not only how wine labels are printed and designed, but also how consumers view them. Below are some trends that will change how wine label gravure is done.
• Sustainable and Eco-Friendly Packaging: In the Eco-Friendly paradigm, sustainability is taking center stage in the Wine Label Gravure market. Wineries are working very hard to cut down their carbon footprint, which over time, has led to an increased use of recyclable and biodegradable materials for labels, eco-friendly inks, and printing processes. Ecology-oriented optimizations in gravure printing, like reduction of ink and energy consumption, boost its competitiveness drastically. In comparison to other methods, gravure printing has become much more sustainable. Wineries are responding to the environmentally conscious consumer by providing sustainable packaging, which further fuels the need for a sustainable label.
• Customization and Personalization: The demand for high-end wine labels is on the rise, especially in the personalized and customized niches of the industry. The introduction of customization with high quality and complicated carving designs is made easier with modern rotogravure printing technology. This technology is being employed by wineries to produce labels with colors, designs, and textures that uniquely represent the brand. There is an increasing tendency of incorporating personalized labels on reminder wines, special occasion wines, and gift wines which drives the demand of rotogravure printing in the wine market. It is in this area that differentiating brands is made easier, thus reshaping the marketplace.
• Integration of Technology: The wine label gravure market is experiencing a complete transformation due to the merging of computer technology and gravure printing. Digital rotogravure printing results in a faster and cost effective label production while maintaining high quality for the wineries. Customized labels, as well as those with limited edition versions and special releases, are more easily and accurately produced under short-run printing. Environmentally friendly digital rotogravure printing enhances color precision and reduces waste. As digital technology is adopted by the wine industry, rotogravure becomes more flexible and available for all producers within the industry. Boxed Text:
• Luxury and Premiumization: Wineries are increasingly adopting luxury trends and premiumization towards their products and services, therefore gravure is increasingly used in high-end visually appealing, premium labels. The label wine industry is experiencing an increase in the use of intricate designs, metallic finishes, embossed and other high quality items. Wineries that intend to elevate their brand image and target premium wines consumers are adopting gravure printing as the method of choice due to increased luxury wine brands that are driving the need for high end custom labels.
• Smart Labels and Interactive Features: Another trend in the wine label gravure market is the adoption of smart labeling which includes interactive features like QR codes and NFC tags as well as augmented reality. These new labels provide deeper consumer engagement regarding the origin, production, and thorough tasting the wine has to offer. This concept is ever increasing due to consumer demand for traceability and transparency providing smart adoption labels value while furthering relationships with consumers. For wineries, the smarter technologies shifts modern opportunities to sensory enabled experiences.
The gravure market for wine labels has some freshwater trends like sustainability, smart label development, luxury packaging, and the digitalization of processes. Moreover, these trends encourage growth within the sector, enabling wineries to create exquisite high-quality labels appealing to an expanding population of premium, eco-friendly, and tech-savvy consumers. The Wine gravure label market is bound to mind boggle with opportunities as innovation keeps making room for growth, all due to the evolving trends.

Recent Developments in the Wine Label Gravure Market
The amalgamation of technological change, sustainability, and a rising demand for upscale and bespoke labels is transforming the gravure market for wine labels at breakneck speed. Some of the aforementioned trends encompassed five important phenomena that are taking place in the sector of wine label and will grow the market.
• Eco-Friendly Materials and Their Adoption Scenarios: In the wine label gravure market, one of the primary changes is the adoption of eco-friendly materials. To improve sustainability, consumers are encouraging wineries to use recyclable, biodegradable, and compostable materials for labels. There is a need to adapt gravure printing technologies to achieve high quality outputs with these sustainable materials. This shift is creating the need for environmentally friendly labeling solutions and is providing an opportunity for gravure printing to be positioned as a sustainable solution in the wine industry.
• The Development of New Standards in Printing Technology: The combination of gravure printing technologies with other technological advancements in this field is changing the market through quality, efficiency, and customization. Digital innovations in gravure printing are allowing wineries to produce labels more precisely and at higher speeds. Moreover, other sophisticated methods of color control together with an improvement in material compatibility are increasing the reluctance scope of such processes as gravure printing which is making it possible to produce complex and premium decorative articles. All these changes help wineries to compete on the market because they get high quality, easy to customize, and attractive labels needed to satisfy changing demands from consumers.
• Increase in Demand for Premium and Luxury Wines: With the steady increase in demand for premium and luxury wines, the wine label gravure market is reaping the benefits with the shift towards high-end wine packaging. Gravure printing is the most sought after by wineries looking to elaborate and eye-catching labels that represent the premium status of their products. As a result, the market is growing further as wineries continue to upscale their luxury wine offerings. Custom features also include embossing, textured labels, and metallic finishes, which further increases the need for gravure printing.
• Change to Digital Gravure Printing: The wine label gravure market is experiencing a reorientation towards digital gravure printing. The benefits of custom features with quick turnaround time and cost efficiency is a big factor. This technology is allowing wineries to produce special labels and custom personalized packaging for limited edition products with minimal waste. Digital routing offers flexibility that all wineries, big or small, require to create custom high-end labels that are effortless to construct blended with outstanding quality.
• Emerging Growth of Smart Labels: The increase in demand for smart labeling systems is also affecting the wine label gravure market. Smart labels specific to wines selling in modern markets, which have QR codes, NFC tags, and augmented reality, are becoming more popular as consumers want advanced and informative interactive features. These wineries have already started to adopt gravure printing processes, which will enable them to make these smart labels. Smart labels enable wineries to communicate with consumers, which increases the adoption of innovative labeling solutions.
Recent changes within the wine label gravure market demonstrate how the industry is striving towards sustainability, innovation technology, eco-friendliness, and consumer interest. Use of environmentally friendly materials, technology, and emphasis on premium and luxury packaging are the reasons for this change. Also, the digitalization of gravure printing and application of smart labeling techniques is increasing the system’s efficiency and flexibility, which allows wineries to stand out in the market and satisfy consumers. These changes will most likely lead towards further development of the wine label gravure industry.

Strategic Growth Opportunities in the Wine Label Gravure Market
The wine label gravure market offers a range of strategic growth opportunities across applications which are being driven by consumer trends, technological advancements, and sustainability initiatives. The following are the five growth opportunities under application that are expected to drive growth in the market.
• Packaging Solutions Based on Sustainability: Eco-friendly product labeling is a relatively untapped market with high potential as consumers increasingly seek sustainable products. Wine makers can utilize gravure printing techniques with biodegradable, recyclable compostable materials, maintaining quality while improving their eco appeal. This change to sustainable packaging represent a significant opportunity regarding growth within the wine label gravure market, especially as wine producers try to meet customer needs for sustainable products.
• Customization for Premium Wine Segments: Wineries’ ability to modify labels of premium or luxury wines in gravure printing presents a growing opportunity due to higher sales. In the premium wine market, there is higher demand for custom labels that includes embossed and metallic ones. Employing gravure printing enables wineries to strengthen their brand within the luxury segment and increases sales within that category.
• The Use of Digital Gravure for Short-Run Printing: The technology of digital gravure printing has a lot of benefits to wineries that need short-run and limited-edition wine labels. With digital gravure, wineries can enjoy quick turnaround times and lower costs while producing quality labels with high accuracy. This technology is perfect for wineries that would want to issue special editions or customized labels. In turn, it supplements the growth of the wine label gravure market.
• Smart labels for Increased Consumer Involvement: The market for smart labels is continuously growing, and this presents an opportunity for further development in the wine label gravure market. Wineries can introduce more interactive and informative labels with the use of QR codes, NFC tags, and Augmented Reality. These features can be used with gravure printing technology, making it possible for wineries to enhance the experience of their customers and improve brand loyalty.
• The Novelty of World Wine Markets: The integration of world wine markets presents a chance for wineries in developing countries to invest in gravure printing technology to customize labels of high quality. Emerging markets in Asia and Africa wine sales present massive opportunities for gravure printing manufacturers to expand their sales and market their affordable and high-quality labeling services to wine manufacturers who want their products to stand out in the market.
Opportunities for Strategic development in the wine label gravure market are shaped by sustainability, customization, digitalization, smart labels, and globalization. These changes are changing the game and challenge wineries to come up with ways to stand out in a crowded market while meeting customers' needs. Such manufacturers are likely to meet the rising need for eco-friendly, bespoke wine labels and are bound to gain from these opportunities.

Wine Label Gravure Market Driver and Challenges
The wine label gravure market have numerous boundaries and opportunities that are posed by risks and challenges of a socio technological, economical or regulatory nature. These elements determine how wineries and label manufacturers will respond to market movements and the new eco trends. There are five main drivers and three primary market challenges identified.
The factors responsible for driving the wine label gravure market include:
1. Improvement in Printing Technology: Improvements in technology of gravure printing is one of the drivers for the wine label gravure market. Digital gravure printing along with color management and material process automation innovations are enabling wineries to produce customized labels with high efficiency. Reduced waste, lower costs, and the ability to incorporate more complex designs increases the appeal of gravure printing to wineries that want better quality packaging.
2. The Need for Environmentally Sustainable Packages: Wineries, producers, and consumers are becoming more conscious of the environment, which has in turn increased the solitary demand for sustainable wine labels and gravure printed materials. The public's need for eco-friendly labels has forced wineries to use more biodegradable and recyclable materials for more responsible packaging. This rising trend toward sustainability is shifting the wine label gravure market toward greener solutions, thus fostering growth.
3. Customization and Premiumization of Wine Labels: One more aspect that drives the gravure market for wine labels is the growing custom and premium wine label demand. Because of its elaborate designs, high quality finishes and personalization, gravure printing is the superior technology for premium wines. Wineries are trying to stand out and appeal to customers with beautiful eye-catching labels, thus the introduction of limited edition wines and luxury wines is increasing the growth of the gravure printing industry.
4. Expanding Wine Markets Globally: The ever-increasing demand for exceptional quality wine labels is being fueled by the gradual opening of wine markets across the glob, most notably for developing countries. Wineries in regions like China, India and Brazil are gradually shifting to custom label branding and adopting gravure printing to suit local tastes. The consistent upward trend of wine globally means more regions can be entered by gravure printing to elevate the standard of wine label prints and wine labeling solutions that are sought after increasingly.
5. Demand for Transparency in Products offered: A rising number of consumers today expect transparency along with traceability of the products they purchase. This has caused an increase in demand for smart labels that have QR codes and NFC tags. With advances in technology, gravure printing is being modified to create labels with these features that allow wineries to elaborate more on their products and interact with consumers at a much higher level.

Challenges in the wine label gravure market are:
1. Embossed Finishes Ethnic Stereotypes: One of the challenges the wine label gravure market is currently facing is the cost disadvantage for the use of premium materials. Even though gravure printing achieves quality results, it is highly costed due to the lavish imprinted materials such as embossed finishes or specialty inks. This portion of the cost can be challenging for wineries, specifically smaller and medium sized producers who face problems of maintaining quality production due to these increased cost.
2. A Lack of Synonymous Supply Chains: Issues such as a lack of supplying materials, delays in transportation or shortage of raw materials can affect the inventory level of utilitarian materials provided for gravure printing. These issues can result in production delays and high cost and economic losses for the wineries along with label producers. Effective control of the supply chain is vital for the guarantee of sufficient materials for printing using the gravure technique.
3. Complicated Rules and Regulations: There are growing complexities in the regulatory structure for wine labeling, with differences in standards prevailing at the regional and national levels. Wineries and label printers face local regulations such as sustainability, ingredient's information, and even libeling's accuracy which make compliance challenging. For international producers, this adds another layer of complexity to the wine label production process.
Key drivers such as advancement in technology, sustainability, and growing consumer inclination towards personalization are changing the dynamics of The wine label gravure market. However, the challenging supply chain scenario, high material costs, and intricate legal restrictions remain hurdles for the market. Wineries and label printers must be aware of these drivers and challenges as they strive to understand the ever-changing context of the wine label gravure market.

List of Wine Label Gravure Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies wine label gravure companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the wine label gravure companies profiled in this report include-
• Flint Group
• Kodak
• BOBST
• Huangshan Jinggong Gravure Cylinder
• Tresu Group
• Jiaxing Haoneng Packing
• KKL-europe

Wine Label Gravure Market by Segment
The study includes a forecast for the global wine label gravure market by type, application, and region.
Wine Label Gravure Market by Type [Value from 2019 to 2031]:
• Ordinary
• Deep
• Multi-Layer
• Others

Wine Label Gravure Market by Application [Value from 2019 to 2031]:
• Liquor Packaging
• Wine Information Anti-Counterfeiting
• Others

Wine Label Gravure Market by Region [Value from 2019 to 2031]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Wine Label Gravure Market
Due to the growth of the global wine industry, the demand for high quality beautiful wine labels has been on the rise which drives the wine label gravure market growth. Gravure printing, which is popular because of its efficient reproduction and ability to sustain long printing cycles, is the favorite for wine labels. Advanced printing technology and material innovation as well as sustainability in the US, China, Germany, India, and Japan are transforming the market. These regions are advancing to meet the changing consumer needs, eco-friendly issues, and modern technology innovations in the wine industry.
• United States: Trends in premiumization and customization have impacted the wine label gravure market in the United States. Wineries are focusing on elaborate labels to get noticed in a competitive marketplace. For the consumers to get attracted to the products, they need intricate designs, colors and durability which is possible with Gravure printing technology. In addition to that, a lot of producers are looking into eco-friendly solutions for labeling, making recyclable and bio gradable options highly sought after. This new trend of premium wines along with innovative packaging is surely going to boost the demand for wine label gravure in coming years.
• China: China's wine industry is on the rise, and so are the requirements for premium wine labels. The increasing domestic production and interest in foreign wines is supporting the wine label gravure market in China. Manufacturers are applying gravure printing techniques to create labels that look elegant and genuine. There is also a growing shift towards sustainable practices, with an increasing number of wine producers using recyclable materials for labels. These factors combined with China's premium wine upgrades in consumptions, and advancements in printer technology, are creating a brave new world for wine label gravure printing China.
• Germany: Germany, known for its wine production, is seeing the expansion of innovation and investment in the wine label gravure market. The country’s wine industry is marketing its products by spending more on branding and sophisticated label designs using gravure printing on labels. Eco-friendly labels are also trending in the German market, so there is greater attention to biodegradable and recyclable labels in particular. Besides, German wineries are using more digital gravure printing which improves the accuracy of labels, enhances efficiency, and eliminates excess materials. In view of the rising demand for premium products, German wine producers are taking advantage of the ability to produce customized labels using gravure printing, and they expect to have better brand appeal because many of them want premium quality labels.
• India: In India, wine consumption is increasing alongside the production of wine, causing a rise in the dollar value of imported wine and investment towards high quality label manufacturing for Indian wines. India's wine producers are incorporating gravure printing to achieve stunning and long lasting labels, while simultaneously starting to care for the environment by using sustainable materials for labels. Furthermore, the wine industry is also shifting towards the premium product side of the market which in turn drives the consumption demand and need for intricate expensive labeling. The Indian wine producers would be able to better position their products within the emerging competition with the introduction of gravure printing.
• Japan: The production of wine is increasing in Japan along with steady growth in the economy. Japanese wine producers are getting projected to utilize the gravure printing technique which assures the quality and will further enhance the brand in Japan and abroad. There is also greater concern regarding the environment, which drives producers to adopt green materials for the labels. The innovative spirit is evident in Japan where wine producers readily use gravure printing for highly detailed and custom designs that capture the attention of the buyers. It is estimated that Japan will expand in the wine industry which will create more opportunities for advancement of gravure printing for wine labeling.

Features of the Global Wine Label Gravure Market
Market Size Estimates: Wine label gravure market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Wine label gravure market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Wine label gravure market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different type, application, and regions for the wine label gravure market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the wine label gravure market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the wine label gravure market by type (ordinary, deep, multi-layer, and others), application (liquor packaging, wine information anti-counterfeiting, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Wine Label Gravure Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2019 to 2031
3.1. Macroeconomic Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.2. Global Wine Label Gravure Market Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.3: Global Wine Label Gravure Market by Type
3.3.1: Ordinary
3.3.2: Deep
3.3.3: Multi-layer
3.3.4: Others
3.4: Global Wine Label Gravure Market by Application
3.4.1: Liquor Packaging
3.4.2: Wine Information Anti-counterfeiting
3.4.3: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2019 to 2031
4.1: Global Wine Label Gravure Market by Region
4.2: North American Wine Label Gravure Market
4.2.1: North American Market by Type: Ordinary , Deep , Multi-layer , and Others
4.2.2: North American Market by Application: Liquor Packaging, Wine Information Anti-counterfeiting, and Others
4.3: European Wine Label Gravure Market
4.3.1: European Market by Type: Ordinary , Deep , Multi-layer , and Others
4.3.2: European Market by Application: Liquor Packaging, Wine Information Anti-counterfeiting, and Others
4.4: APAC Wine Label Gravure Market
4.4.1: APAC Market by Type: Ordinary , Deep , Multi-layer , and Others
4.4.2: APAC Market by Application: Liquor Packaging, Wine Information Anti-counterfeiting, and Others
4.5: ROW Wine Label Gravure Market
4.5.1: ROW Market by Type: Ordinary , Deep , Multi-layer , and Others
4.5.2: ROW Market by Application: Liquor Packaging, Wine Information Anti-counterfeiting, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Wine Label Gravure Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Wine Label Gravure Market by Application
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Wine Label Gravure Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Wine Label Gravure Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Wine Label Gravure Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Wine Label Gravure Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Flint Group
7.2: Kodak
7.3: BOBST
7.4: Huangshan Jinggong Gravure Cylinder
7.5: Tresu Group
7.6: Jiaxing Haoneng Packing
7.7: KKL-europe

 

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