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百日咳予防ワクチン市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

百日咳予防ワクチン市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


Whooping Cough Preventable Vaccine Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

百日咳予防ワクチンの動向と予測 世界の百日咳予防ワクチン市場の将来は、無細胞ワクチンと全細胞ワクチン市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の百日咳予防ワクチン市場は、2025年から2031... もっと見る

 

 

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Lucintel
ルシンテル
2025年4月25日 US$4,850
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サマリー

百日咳予防ワクチンの動向と予測

世界の百日咳予防ワクチン市場の将来は、無細胞ワクチンと全細胞ワクチン市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の百日咳予防ワクチン市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率3.2%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、ワクチン接種の重要性に対する認識の高まり、世界的な百日咳罹患率の上昇、有効性向上のためのワクチン技術の進歩の高まりです。
- Lucintelの予測では、タイプ別では12ヵ月以下が予測期間中に高い成長を遂げる見込みである。
- 用途別では、無細胞ワクチンが高い成長を遂げると予測される。
- 地域別では、APACが予測期間中に最も高い成長が見込まれる。

150ページを超える包括的なレポートで、ビジネス上の意思決定に役立つ貴重な洞察を得てください。

百日咳予防ワクチン市場の新たな動向

さらに、百日咳予防ワクチン市場でも、今後の市場を形成するいくつかの新しいトレンドが発生しています。これらのトレンドの中には、混合ワクチンの使用、国民を教育するキャンペーンの増加、近代的なワクチン接種方法、より多くの人々がワクチン接種を受けられるようになり、成人へのワクチン接種の人気が高まっていることなどがあります。

- 混合ワクチンの導入百日咳市場における障壁以外のもう一つの顕著な発展は、新しいワクチン性能の混合ワクチンである。これらのワクチンは百日咳だけでなく、破傷風や赤痢などいくつかの病気に対する予防接種を行う。これはまた、接種期間の短縮とコンプライアンスの強化にも役立っている。より多くの医療従事者が必要なワクチンを組み合わせて使用するようになれば、予防接種率は向上し、百日咳感染率や他のワクチンが使用可能な病気の感染率は大幅に減少することが期待される。
- 啓蒙活動の強化:百日咳の予防接種を向上させることを目的とした、より多くの市民への啓発キャンペーンが不可欠である。百日咳という病気の危険性と、妊婦や乳幼児を対象とした健康的なワクチン接種の必要性について、保健当局を通じて地域社会に啓蒙する。このようなステップを踏むことで、ワクチン摂取の課題に対処し、百日咳の制圧活動を向上させることができる。
- ワクチン製造の進歩:ワクチン製造の進歩は、百日咳の予防方法の見通しを変えた。ワクチンの免疫力を高めるアジュバントや、経鼻ワクチン送達システムなどの新しいアプローチも開発されている。こうした技術の向上は、百日咳ワクチンの有効率を高めるだけでなく、患者の満足度を高め、服薬コンプライアンスを向上させる。より多くの変化が現れるにつれ、これらの変化は世界のワクチン接種の全体像を変える可能性を秘めている。
- ワクチンの入手可能性の向上:すべての人々が百日咳の予防接種を受けられるように、ワクチンの入手可能性を改善しなければならない。国際保健機関の支援を得て、発展途上国で予防接種プログラムを構築・拡大する試みが増えている。ワクチンの価格設定や流通経路の改善も、手の届きにくい人々により多くのワクチンを届けるために必要である。これは、百日咳の再発防止を目的とした世界的なワクチン接種目標にとって有益である。
- 成人の予防接種への関心の高まりさらに、成人の百日咳予防接種、特に乳幼児や妊婦の世話をしている人への予防接種に関心が移っているようだ。保健政策立案者は、大人を保護する必要性を理解しており、大人が小児を含む感染しやすい人々の福祉を脅かすことがないようにしている。保健当局は、百日咳に対する防御を強化するために、ブースター・ワクチン接種キャンペーンに乗り出している。この傾向は、最終的に地域社会の免疫システムを向上させる、すべての年齢層へのワクチン接種に役立っている。

これらの若いトレンドは、イノベーションを誘発し、ヘルスリテラシーのコネクトームを高め、リーチを拡大することによって、百日咳予防ワクチン市場を再構築している。混合ワクチンや新技術の開発は、予防接種をより効果的なものにするだろう。国民の意識を高めるキャンペーンが数多く実施され、成人の予防接種問題に多くの関心が集まっていることから、ワクチン接種率が大幅に向上し、百日咳の発症率が低下し、公衆衛生が改善される可能性が高い。

百日咳予防ワクチン市場の最新動向

百日咳予防ワクチン市場は、世界中のワクチン接種率を高め、人々の健康状態を改善することを目的とした多くの新しい開発によって活況を呈しています。新しいワクチン製剤、斬新な予防接種技術、ワクチンの認知度や入手しやすさを高めるための公衆衛生当局による取り組みの増加などが、注目されている主な開発の一部です。百日咳の再流行により、これらの対策は非常に重要であり、全人口をカバーする必要がある。

- 新しいワクチン製剤の導入:アセラーワクチンの開発により、百日咳はかなり市場に受け入れられるようになった。これらのワクチンには副作用が少ないため、保護者や介護者は積極的に受け入れている。このような製剤の開発は、ワクチン接種率を高め、百日咳に罹患しやすい集団全般から百日咳を予防する上で最も重要である。
- 予防接種強化戦略:百日咳の予防接種率を確実に向上させるために、予防接種強化戦略が実施されている。乳幼児や妊婦などのハイリスクグループのキャンペーンに重点が置かれ、乳幼児や妊婦が健康管理を受けることに重点が移されている。さらに、こうした取り組みには、ワクチン接種の新しい方法に関する医療従事者の教育も含まれている。ワクチン接種スケジュールの遵守も強化され、より多くの人々が百日咳から守られることになる。
- 公衆衛生への取り組みの増加:公衆衛生の取り組みが強化されることで、病気に関する知識だけでなく、ワクチン接種による予防措置も向上する。保健プログラムは、この病気と予防接種の必要性について親を教育することによって、この問題に対処しようとしている。ワクチン接種促進キャンペーンは、予防接種に対する消極的な姿勢を克服し、地域住民の健康増進と将来的な百日咳の発生を回避するためのワクチン接種率を向上させるのに有効である。
- 他の国際保健機関との協力:他の国際保健機関との協力は、様々な低・中所得国において、より良いワクチンの配布と入手の実現に役立っている。WHOやユニセフのような機関との連携は、ワクチンの配布や医療従事者のトレーニングを容易にしている。このような協力関係は、百日咳ワクチンの供給における格差を抑制し、さらにはワクチン接種を必要とするすべての人々がサービスを受けられるようにする上で重要であり、病気の大幅な減少に役立っている。
- 疾病発生の評価と推定に集中すること:現在のワクチン業界では、百日咳による疾病の発生や多数の症例を評価・推定することがより重要になってきている。保健当局は、住民の予防接種レベルや疾病の流行を監視する仕組みを整えつつある。このような勧告は、適切なスケジュールでアウトブレイクをコントロールすることを保証するだけでなく、公衆衛生上の問題を考案するのにも役立つ。サーベイランスの対象を一般市民に限定することで、集団免疫を強化し、百日咳が地域社会で再発するような事態を避けることができる。

百日咳予防ワクチン市場の最近の発展は、認知レベルの向上、ワクチンの製剤改善、予防接種へのアクセス向上など、国民にとって有益なものである。新しいワクチンや予防接種プログラムに組み込まれた戦略は、予防接種率の向上や百日咳の減少につながっている。これは、世界的な保健機関の協力と、百日咳の徹底的な管理と住民保護に向けたサーベイランス活動の強化があれば可能なことである。

百日咳予防ワクチン市場の戦略的成長機会

百日咳予防ワクチン市場におけるいくつかの戦略的成長機会は、ワクチン技術の革新、認知度、医療ニーズの変化によってもたらされます。人口が活用できる主な成長機会には、ワクチンへのアクセス改善、アウトリーチへの技術利用、混合ワクチンの構築、公衆衛生機関との提携、無視されているコミュニティへのターゲティングなどがあります。

- ワクチンへのアクセスの拡大:百日咳予防ワクチン市場へのアクセス拡大には、大きな成長の機会がある。最も人口密度の高い中低所得国でのワクチン普及の取り組みは、多くの人々に恩恵をもたらす可能性が最も高い。移動式予防接種クリニックや地域支援プログラムは、リスクのある地域社会に手を差し伸べ、最も重要な百日咳の予防接種を必要とするすべての人が受けられるようにするための戦略の一部である。
- 教育やアウトリーチにおけるテクノロジーの活用:教育やアウトリーチにおけるテクノロジーの活用は、百日咳予防ワクチン市場において大きな成長の可能性を示している。ワクチン接種の利点やそれに関連する一般的な問題に関する情報は、デジタルメディアやモバイルアプリケーションを通じて効果的に提供することができる。医療機関は、ソーシャルメディアやその他のオンライン手段を利用して地域社会にリーチし、ワクチン接種へのためらいを減らし、その結果、対象集団のワクチン接種率を高めることができる。
- 混合ワクチンの導入:混合ワクチンの導入は、百日咳に対する予防接種を向上させる大きなチャンスである。このようなワクチンは、1回の注射で複数の病気を予防することができるため、必要な注射の回数が減り、コンプライアンスも向上する。百日咳を予防する混合ワクチンを開発することで、保護者は予防接種のために何度も医療機関を訪れる必要がなくなり、子どもの予防接種スケジュールも容易になる。
- 公衆衛生機関との連携強化:百日咳ワクチンの市場成長には、公衆衛生機関との連携強化が非常に重要である。非政府組織(NGO)や国際保健機関(IHO)間の政府作業負荷の調整は、予防接種プログラムの資金を増やし、予防接種プログラムを改善するのに役立つ。このようなパートナーシップは、百日咳に対する疾病対策計画を推進し、他の健康問題と闘う戦略を改善するための資源管理や知識の共有に役立っている。
- 十分なサービスを受けていない人々を対象とする:十分なサービスを受けていない人々をターゲットにすることは、百日咳予防ワクチン市場の主要な成長分野である。こうした地域社会が直面する特有の障壁を軽減することを目的とした、的を絞ったプログラムを実施することで、ワクチン接種率を向上させることができる。このような医療戦略により、これらの人々が教育、アクセス、支援を受けられるようになり、百日咳に対する予防接種を適時に受けられるようになる。

このような戦略的な成長機会は、予防接種へのアクセスを向上させ、病気とワクチンに関する認識と教育を高め、関係者間の相乗効果を生み出すことで、百日咳予防ワクチン市場の範囲を変えつつある。未接種の人々をターゲットとし、そのニーズに対応し、このような人々に対して独創的な方法を考案することで、ワクチンの摂取率が高まり、このような人々の間での百日咳の発症率は低くなります。その結果、こうした活動は住民の健康と福祉を向上させ、健康上の緊急事態の発生を回避することになる。

百日咳予防ワクチン市場の推進要因と課題

百日咳予防ワクチン市場には、その成長と効率に影響を与える推進要因と課題があります。ワクチンに対する公衆の知識の向上と暴露、保健プログラムの改善、集団免疫戦略、効果的なワクチンプロモーション、信頼できる法規制などによる人口の増加が、市場の最前線への手がかりとなっています。一方、ワクチン接種へのためらい、高コスト、入手性、接種不足、誤った情報といった困難もある。

百日咳予防ワクチン市場を牽引する要因は以下の通り:
1.ワクチン技術の進歩:ワクチン技術の進歩は百日咳予防ワクチン市場に大きく貢献している。工場で製造され、より快適なワクチンの導入により、ワクチン接種スケジュールの受容性とコンプライアンスが向上した。市販されている混合ワクチンは効率を高め、少ないワクチン数で済むため注射回数が減り、接種率が向上した。
2.健康教育の改善:百日咳ワクチンの普及には、健康教育の向上が必要である。保健行政は、この病気がもたらすリスクの程度とワクチン接種の必要性を社会に理解してもらうための活動を導入する。このような努力は、特に百日咳の流行がある場合や、この病気が一般的である場合に非常に重要である。
3.集団免疫の奨励:百日咳予防ワクチン市場を牽引する上で、集団免疫への注目は非常に重要である。しかし、ごく幼い乳幼児や何らかの持病を持つ人など、特定の人についてはワクチン接種では免疫が得られない可能性がある。地域社会を保護するためにワクチン接種の必要性を強調する公衆衛生対策が増加している。
4.ワクチンの重要性に対する意識の変化:先に述べたように、ワクチンの重要性に関する意識の変化は、百日咳予防ワクチン市場に直接的な影響を与えています。健康啓発キャンペーン、情報教育、コミュニケーション戦略、さらにはメディアは、百日咳という病気とそれに対するワクチン接種の対策に関する人々の知識を変化させる重要な要因となっています。
5.支持的な規制の枠組み百日咳予防ワクチン市場に有利に働くのは、支持的な規制の枠組みである。政府や保健当局は、ワクチン接種プログラムや健康教育キャンペーンの予算化など、ワクチン接種を奨励する政策を実施している。さらに、低投与量の新規ワクチンの承認に関するこうした手続きは、新製品開発の市場を促進している。
百日咳予防ワクチン市場の課題は以下の通り:
1.ワクチン接種のためらい:百日咳予防ワクチン市場において、ワクチン接種へのためらいは依然として重要な課題である。ワクチンの安全性をめぐる誤った情報や恐怖心は、ワクチン接種の遅れや拒否につながり、最終的には集団免疫に影響を与える。公衆衛生機関は、明確で正確な情報を提供し、地域社会と関わり、懸念に対処することで、ワクチン接種のためらいと積極的に闘わなければならない。
2.高額な費用:特に低・中所得国では、ワクチン接種の高額な費用が、咳の病気から命を救うことに影響する可能性がある。経済的な問題は、ワクチン使用の不公平な分配につながり、危険にさらされている人口の大半が予防を受けられないまま放置されることになる。
3.アクセシビリティの問題:アクセシビリティの問題は、百日咳予防ワクチン市場における懸念事項である。地理的、社会経済的、物流的な要因により、特に社会から疎外された人々へのワクチンの供給や摂取が妨げられる可能性がある。しかし、移動式ワクチン接種ユニットや、最も戦略的な場所にワクチンを設置するためのアウトリーチプログラムなど、創造的な解決策を考え出すことによって、これらの課題に取り組む必要があることは明らかである。

百日咳予防ワクチン市場に影響を与える推進要因と課題は、その後に提供されるものをもたらす市場の成り行きにも全体的な影響を与えます。一方では、技術の進歩、公衆衛生対策の強化、社会レベルの向上が市場の成長に寄与しています。一方では、ワクチン接種のためらいや入手のハードルが、その進歩に不利に働く。

百日咳予防ワクチン企業リスト

市場に参入している企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略を通じ、百日咳予防ワクチン企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、製造コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介する百日咳予防ワクチン企業は以下の通りです。

- サノフィパスツール
- GSK
- 田辺三菱製薬
- KM Biologics
- 武漢生物製品研究所
- ウォルバックスバイオテクノロジー
- 成都生物製品研究所


セグメント別百日咳予防ワクチン

百日咳予防ワクチンの世界市場をタイプ別、用途別、地域別に予測しています。

百日咳予防ワクチンのタイプ別市場【2019年から2031年までの金額別分析

- 細胞ワクチン
- ホールセルワクチン


百日咳予防ワクチンの用途別市場【2019年から2031年までの金額別分析

- 12ヶ月未満
- 12ヶ月以上

百日咳予防ワクチン地域別市場【2019年から2031年までの金額別分析

- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

百日咳予防ワクチン市場の国別展望

百日咳予防ワクチン市場が拡大しているのは、世界中の保健当局が、再び増加傾向にあるこの感染症を回避するための対策を打ち出しているためである。ワクチン接種の必要性に対する意識の高まり、より性能の良いワクチンの出現、保健政策が今後の市場に影響を与える。アメリカ、中国、ドイツ、インド、日本のような地域は、百日咳ワクチンの接種率を上げるために努力を惜しまず、百日咳ワクチンをより強力なものにするために新しい政策を考案しているが、これはあってはならないことである。

- アメリカ市場は、複数の病気に対する予防措置を与える混合ワクチンの製造と承認に道を譲っている。特に妊娠中や乳幼児に対する百日咳ワクチンの接種は、さまざまな公衆衛生キャンペーンを通じて推進されている。さらに、集団免疫を獲得するために10代の若者や成人にもワクチン接種を行うよう圧力がかかり、これが百日咳ワクチンの受け入れと入手の可能性を高めている。
- 中国この国は百日咳ワクチン接種キャンペーンを成功裏に進め、特に農村部と都市部の境界線における接種率の拡大に成功した。最近の政府の努力は、百日咳という病気とワクチン接種の必要性について、国民を教育し啓蒙することに向けられている。さらに、ワクチン製造能力の向上や世界的な保健機関との協力も、予防可能なこの病気に対するワクチン接種の提供や効果を高めることに役立っている。
- ドイツドイツの百日咳予防接種キャンペーンも、公衆衛生キャンペーンや予防接種サービスに関する最新のガイドラインの利用を考慮すると、改善されているようである。ドイツの保健当局は、百日咳と他の病気を予防する混合ワクチンの接種を支持している。同時に、百日咳の発生を予防し、集団免疫を維持するために、地域の青少年や成人、特に医療従事者のブースターワクチン接種率を高めることに重点が置かれている。
- インドインドでは、近年、都市部でも農村部でも、百日咳ワクチン接種サービスへのアクセスの改善に重点が置かれていることが指摘された。政府の取り組みは、予防接種プログラムを強化し、予防接種を期限内に受ける必要性を人々に啓蒙することに重点を置いている。また、NGOやWHOと協力してワクチンを提供し、特に5歳以下の子どもたちの間で猛威を振るっている百日咳の問題を軽減する取り組みも行っている。
- 日本百日咳の予防接種プログラムについて、日本はプログラムの新しい戦略を発表した。百日咳のリスクと乳幼児へのワクチン接種の必要性を警告するため、プログラムを通じて保護者に呼びかけている。また、当局は、この病気をよりよくコントロールするために、既存のワクチンを持続的に改良するワクチン開発を模索している。

百日咳予防ワクチンの世界市場の特徴

市場規模の推定:百日咳予防ワクチンの市場規模を金額(Bドル)で予測
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年
セグメント別分析:百日咳予防ワクチン市場規模をタイプ別、用途別、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:百日咳予防ワクチン市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳
成長機会:百日咳予防ワクチン市場のタイプ別、用途別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:百日咳予防ワクチン市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。


百日咳予防ワクチン市場または隣接市場での事業拡大をお考えなら、ぜひ弊社にご相談ください。当社は、市場参入、機会スクリーニング、デューデリジェンス、サプライチェーン分析、M&Aなど、何百もの戦略的コンサルティング・プロジェクトを行ってきました。

本レポートは、以下の11の主要な質問に回答しています:

Q.1.百日咳予防ワクチン市場において、タイプ別(細胞ワクチン、全細胞ワクチン)、用途別(12ヶ月未満、12ヶ月以上)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他地域)に、最も有望で高成長が期待できる事業機会は何か?
Q.2.どのセグメントがより速いペースで成長すると思いますか?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


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目次

目次

1.要旨

2.百日咳予防ワクチンの世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3: 産業の推進要因と課題

3.2019年から2031年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.2.百日咳予防ワクチンの世界市場動向(2019~2024年)と予測(2025~2031年)
3.3:百日咳予防ワクチンの世界市場:タイプ別
3.3.1:細胞性ワクチン
3.3.2:ホールセルワクチン
3.4:百日咳予防ワクチンの世界市場:用途別
3.4.1: 12ヵ月未満
3.4.2: 12ヵ月以上

4.2019年から2031年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:百日咳予防ワクチンの世界地域別市場
4.2:北米の百日咳予防ワクチン市場
4.2.1:北米のタイプ別市場細胞ワクチンと全細胞ワクチン
4.2.2:北米市場:用途別12ヶ月未満と12ヶ月以上
4.3:欧州の百日咳予防ワクチン市場
4.3.1:タイプ別欧州市場細胞ワクチンと全細胞ワクチン
4.3.2:用途別欧州市場12ヵ月未満と12ヵ月以上
4.4:APAC百日咳予防ワクチン市場
4.4.1:APACのタイプ別市場細胞ワクチンと全細胞ワクチン
4.4.2:APACの用途別市場12ヶ月未満と12ヶ月以上
4.5: ROWの百日咳予防ワクチン市場
4.5.1:ROWのタイプ別市場:細胞ワクチンとホールセルワクチン
4.5.2:ROW市場:用途別:12ヵ月未満と12ヵ月以上

5.競合分析
5.1: 製品ポートフォリオ分析
5.2: オペレーションの統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:百日咳予防ワクチンの世界市場におけるタイプ別の成長機会
6.1.2:百日咳予防ワクチンの世界市場における成長機会:用途別
6.1.3: 百日咳予防ワクチンの世界市場における地域別の成長機会
6.2: 百日咳予防ワクチンの世界市場における新たなトレンド
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:百日咳予防ワクチンの世界市場における生産能力拡大
6.3.3:百日咳予防ワクチンの世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:サノフィ・パスツール
7.2:GSK
7.3: 田辺三菱製薬
7.4:KMバイオロジクス
7.5: 武漢生物製品研究所
7.6:ウォルバックスバイオテクノロジー
7.7: 成都生物製品研究所

 

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Summary

Whooping Cough Preventable Vaccine Trends and Forecast

The future of the global whooping cough preventable vaccine market looks promising with opportunities in the acellular vaccine and whole-cell vaccine markets. The global whooping cough preventable vaccine market is expected to grow with a CAGR of 3.2% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the increasing awareness of vaccination importance, the rising incidence of whooping cough globally, and growing advancements in vaccine technology for improved efficacy.
• Lucintel forecasts that, within the type category, 12 months below is expected to witness higher growth over the forecast period.
• Within the application category, acellular vaccine is expected to witness higher growth.
• In terms of regions, APAC is expected to witness the highest growth over the forecast period.

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Emerging Trends in the Whooping Cough Preventable Vaccine Market

Further, even the whooping cough preventable vaccine market is experiencing some new trends that will shape the market going forward. Some of these trends are usage of combination vaccination, more campaigns to educate the population, modern methods of vaccination, and more people getting access to vaccines and the rising popularity of vaccinating adults.

• Combination vaccines incorporation: Another prominent development in the whooping cough market other than the barriers is the new vaccine performance combination vaccines. They immunize against several diseases in addition to whooping cough like tetanus and dysphoria. This also helps to ensure that their timeframe is reduced and compliance is enhanced. When more health practitioners use the combination of all necessary vaccines, the rates of immunization will increase and therefore, it is expected that the rate of whooping cough infection and other diseases whose vaccines are available will reduce drastically.
• Increased public awareness campaigns: More public awareness campaigns aimed at improving vaccination of whooping cough is essential. Communities are being educated regarding the danger of the disease and the need to be vaccinated with healthy campaigns for example pregnant women and babies through health authorities. The steps will help address vaccine uptake challenges improving whooping cough control activities hence outbreaks will be experienced.
• Advances in vaccine manufacturing: Advances in vaccine manufacturing have changed the outlook on how whooping cough can be prevented. Adjuvants that increase the immunity of a vaccine and new approaches, for example, the intranasal vaccine delivery system have also been developed. These improvements in technology will in addition to increasing the effective rate of whooping cough vaccines enhance patients’ satisfaction and enhance patients’ compliance with medication. As more and more changes emerge these changes have the possibility of changing the whole picture of vaccination in the world.
• Enhanced availability of vaccines: Vaccine availability must improve so all populations are able to get immunized against whooping cough. There are increasing attempts to build and expand immunization programs in developing countries with the assistance of international health agencies. Addressing vaccine pricing and improving distribution channels are also necessary to get more people to the hard to reach populations. This is beneficial to global vaccination targets aimed at preventing the re-emergence of whooping cough.
• Increasing attention to immunization in adults: In addition, attention seems to be shifting to adult vaccination against whooping cough, especially for caregivers of babies and pregnant women. Health policymakers understand the need to protect adults so that they do not threaten the welfare of the susceptible populations including children. Health officials are embarking on booster vaccination campaigns to boost the defense against whooping cough. This trend helps in applying vaccination to all age groups which in the end better the community’s immune system.

These young trends are rebuilding the whooping cough preventable vaccine market by triggering innovation, raising the health literacy connectome, and increasing the reach. The development of combination vaccines and new technologies will make immunization more effective. Since the campaigns to raise public awareness have been quite a few and now more heads are turning to the issue of adult vaccinations, there is a great likelihood that the rates of vaccination will get considerable boosts which will in the end bring down the incidence of whooping cough and improve public health.

Recent Developments in the Whooping Cough Preventable Vaccine Market

The whooping cough preventable vaccine market is booming with a plethora of new developments whose aim is to enhance the rates of vaccination across the world and the health status of the people. New vaccine formulations, novel immunization techniques, and increasing efforts by public health authorities to raise awareness and accessibility to vaccines are some of the major developments that have been noted. These measures are of great importance because of the re-emergence of whooping cough and are necessary to cover the entire population.

• Introduction of new vaccine formulations: Acellular vaccine development has brought a considerable acceptance of whooping cough in the market. Because of fewer side effects associated with these vaccines, parents and caregivers have shown willingness to accept them. Development of such formulations is paramount in increasing coverage of vaccination and preventing whooping cough from susceptible populations in general.
• Enhanced immunization strategies: Enhanced immunization strategies have been put in place to make sure there are successful contents ever made in the coverage of vaccination for whooping cough. There is an emphasis on high-risk group campaigns for example for infants, and pregnant women and their focus has shifted to the babies as well as pregnant women to receive health care. Additionally, these initiatives include the education of healthcare providers regarding the new ways of vaccination. Adherence to the vaccination schedules will also be enhanced and more people will be protected against whooping cough.
• Increased public health initiatives: Increased public health initiatives help in improving knowledge concerning the disease as well as the preventive measures available through vaccination. Health programs are trying to handle this problem by educating parents about the disease and the need to vaccinate on time. Vaccine promotion campaigns prove useful in overcoming the reluctance towards vaccinations improving vaccine coverage aimed at good community health and averting future whooping cough occurrences.
• Working with other international health organizations: Collaboration with other international health organizations has helped in achieving better vaccine distribution and availability in various low- and middle-income countries. Partnerships with agencies like the WHO and UNICEF are easing vaccine delivery and training of health care providers. Such collaborations are important in curbing the disparities in the delivery of the whooping cough vaccine and even ensuring that all those who need vaccination are availed of the services to help reduce the disease substantially.
• Concentration on assessing and estimating the occurrence of illness: A concentration on assessing and estimating the occurrence of illness due to whooping cough or a large number of cases has become more important in the current vaccine industry. Authorities in health are putting in place mechanisms to monitor the levels of immunization in the population and the prevalence of diseases. Such recommendations not only ensure that outbreaks are controlled within the right timeline, but they also help devise issues on public health. Limiting the focus of surveillance on the public will enhance herd immunity and avoid a situation where whooping cough will reemerge in the communities.

The recent developments in the whooping cough preventable vaccine market have been beneficial to the population as they have increased awareness levels, improved the formulation of the vaccine, and enhanced access to immunization. New vaccines and strategies that are incorporated into vaccination programs have led to higher vaccination coverage and less whooping cough. This is possible with cooperation from global health organizations and fortified surveillance activities towards an all-rounded way of callous management of whooping cough and protection of the population.

Strategic Growth Opportunities for Whooping Cough Preventable Vaccine Market

Several strategic growth opportunities in the whooping cough preventable vaccine market are driven by innovations in the vaccine technology, awareness and changing health care needs. Some of the key growth opportunities that the population can capitalize on include improving access to vaccines, the use of technology for outreach, the construction of combination vaccines, partnerships with public health organizations, and targeting the neglected communities.

• Expanding access to vaccines: There is a great opportunity for growth in the Access to vaccines to expanding access in the whooping cough preventable vaccine market. The initiatives to promote vaccine deployment in the most densely inhabited low and middle-income countries have the highest potential of benefitting many people. Mobile vaccination clinics and community outreach programs are some of the strategies for reaching out to at-risk communities and making sure that all who need the most important whooping cough inoculation can do so.
• The use of technology within education and outreach: The usage of technology for education and outreach represents a huge growth potential in the whooping cough preventable vaccine market. Information regarding the benefits of vaccination or the common problems related to it can be effectively provided through digital media and mobile applications. Health organizations can reach the community through the use of social media and other online means and help reduce vaccine hesitancy and subsequently increase the rate of vaccination among the intended populations.
• Introduction of combination vaccines: The introduction of combination vaccines presents great opportunities for improving immunization against whooping cough. Such vaccines enable protection against several diseases with just one injection which eases the number of injections a person requires and improves compliance. They can develop more combination products that will have pertussis protection hence relieving parents of many visits to the health facility for immunizations and easing the immunization schedule for children.
• Increasing collaboration with public health organizations: Increasing collaboration with public health organizations is very important for the market growth for the whooping cough vaccine. Government workload coordination between NGOs and international health Organizations themselves helps to increase vaccination programs funding and improve the immunization programs. Such partnerships help in resource management and sharing of knowledge to promote diseases fight plans against whooping cough and improve strategies to fight against other health problems.
• Targeting underserved populations: Targeting underserved populations is a key area of growth in the whooping cough preventable vaccine market. Well target programs that are geared towards mitigating the peculiar barriers confronted by those communities can bring about enhanced vaccination rates. Such healthcare strategies ensure that these individuals receive education, access, and support which will lead to their timely immunization against whooping cough, which is critical if the prevalence of the disease is to be reduced.

Such strategic growth opportunities are changing the scope of the whooping cough preventable vaccine market by enhancing immunization accessibility, increasing awareness and education about the disease and the vaccine as well as creating synergies among the stakeholders. Targeting and addressing the needs of the unattached population and devising creative ways to this population will increase uptake of the vaccine and the incidence of whooping cough among the population will be low. The result is that these activities improve the health and well-being of the population and avert the occurrence of health emergencies.

Whooping Cough Preventable Vaccine Market Driver and Challenges

The whooping cough preventable vaccine market has its drivers and challenges affecting its growth and efficiency. Growth in a populace with improved public knowledge and exposure to vaccines, improved health programs, herd immunity strategies, effective vaccine promotion, and dependable legislation are clues to the forefront of the market. On the other hand, difficulties are posed by vaccine hesitation, high costs, availability, under-vaccination, and wrong information.

The factors responsible for driving the whooping cough preventable vaccine market include:
1. Advancements in vaccine technology: Vaccine technology advancements are a profound contributor to the whooping cough-preventable vaccine market. The introduction of plant-manufactured and more comfortable vaccines improved the acceptance and compliance of vaccination schedules. Marketed combination vaccines increase efficiency, lowering the number of injections due to the necessity of a lower number of vaccines resulting in to increase in vaccination coverage.
2. Improved health education: Improving health education is necessary in promoting vaccine for pertussis. Health governments introduce activities that help society understand the degree of risk that this disease poses, as well as the necessity to get vaccinated. These efforts are of great importance especially when there are outbreaks of the disease or when the disease is common.
3. Encouragement for herd immunity: Focus on herd immunity is very crucial in driving the whooping cough preventable vaccine market. Immunity however may not be obtained by vaccination for certain individuals including very young infants and persons with some medical conditions. There are public health measures emphasizing the need of vaccination for the protection of communities which are increasing.
4. Increasing changing awareness about vaccine importance: As stated earlier, the growing changing awareness about vaccine importance is directly affecting the whooping cough-preventable vaccine market. Health awareness campaigns, information education, communication strategies, and even the media possess the key factor of modifying the knowledge of the people concerning the disease of whooping cough and the measures of vaccinating people against it.
5. Supportive regulatory frameworks: Supportive regulatory frameworks work to the advantage of the whooping cough preventable vaccine market. Governments and health authorities are putting in place policies that encourage vaccination such as budgeting for vaccination programs and health education campaigns. Further, such procedures concerning approval of novel vaccines which are low in administration promote the market of new product generation.
Challenges in the whooping cough preventable vaccine market are:
1. Vaccine hesitancy: Vaccine hesitancy remains a significant challenge in the whooping cough preventable vaccine market. Misinformation and fear surrounding vaccine safety can lead to delays or refusals in vaccination, ultimately affecting herd immunity. Public health organizations must actively combat vaccine hesitancy by providing clear and accurate information, engaging with communities, and addressing concerns.
2. High costs: High cost of vaccination can affect saving a life from coughs diseases especially in low- and medium-income countries. Affordability challenges can lead to inequitable distribution of vaccine usage whereby majority of the population at risk are left with no protection.
3. Accessibility issues: It has to be noted that accessibility issues are an area of concern in the whooping cough preventable vaccine market. Geographical, socioeconomic, and logistical factors can prohibit vaccine delivery and uptake, especially in marginalized groups. It is obvious, however, that these challenges need to be tackled by coming up with creative solutions such as mobile vaccination units or outreach programs for the vaccines to be placed in the most strategic locations.

The drivers and challenges which affect the whooping cough preventable vaccine market also have an overall influence on the course of that market bringing in things to be provided afterward. On the one hand, technological advancement, enhancement of the public health measures, and raising of the level of society help in the growth of the market. On the other hand, vaccine hesitation and accessibility hurdles work against the advance.

List of Whooping Cough Preventable Vaccine Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. Through these strategies whooping cough preventable vaccine companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the whooping cough preventable vaccine companies profiled in this report include-

• Sanofi Pasteur
• GSK
• Mitsubishi Tanabe Pharma
• KM Biologics
• Wuhan Institute Of Biological Products
• Walvax Biotechnology
• Chengdu Institute Of Biological Products


Whooping Cough Preventable Vaccine by Segment

The study includes a forecast for the global whooping cough preventable vaccine market by type, application, and region.

Whooping Cough Preventable Vaccine Market by Type [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• Acellular Vaccines
• Whole-Cell Vaccines


Whooping Cough Preventable Vaccine Market by Application [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• 12 Months Below
• 12 Months Above

Whooping Cough Preventable Vaccine Market by Region [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Whooping Cough Preventable Vaccine Market

There has been a growing vaccine market for the whooping cough disease because health authorities across the globe have put measures to avert the infectious disease that is on the rise again. The growing awareness about the necessity of vaccination, the emergence of better-performing vaccines, and health policies affect the future market. Regions like the USA, China, Germany, India, and Japan are putting low efforts into increasing the coverage of the whooping cough vaccine and devising new policies to make the whooping cough vaccine more potent, which should not be the case.

• US: The market has given way to the production and approval of combination vaccines that impart a precaution for more than one disease. Vaccination is being promoted through various public health campaigns especially during pregnancy and for infants on the whooping cough vaccine. Additionally, there has been pressure to vaccinate teenagers and grown-ups to achieve herd immunity and this has led to more acceptance and availability of the whooping cough vaccine.
• China: The country under review has successfully advanced in the whooping cough vaccination campaign, particularly in the expansion of immunization coverage at the rural-urban interface. Recent efforts from the government are geared towards educating and enlightening the public concerning the disease and the need to be vaccinated against it. Furthermore, increased capability in the production of vaccines and working with global health institutions are also aiding in better provision and effectiveness of vaccination against this disease which is entirely preventable.
• Germany: Germany’s whooping cough vaccination campaigns seem to be improved too considering the use of more public health campaigns and more recent guidelines for immunization services. Health authorities in Germany have backed the administration of combination vaccines, which immunize against pertussis along with other diseases. At the same time, the emphasis has been placed on increasing booster vaccination coverage rates among adolescents and adults, particularly among healthcare workers, in the community to prevent whooping cough outbreaks and sustain herd immunity.
• India: In India, it was noted that in the recent past, greater emphasis has been laid on improving accessibility to whooping cough vaccination services both in the urban and rural areas. The Government's undertakings are focusing on strengthening the immunization programs and educating people on the need to get vaccinated on time. Some of the initiatives include working with NGOs and WHO to provide vaccines and alleviate the problem of whooping cough which has been ravaging the country, especially among children below the age of five years.
• Japan: About the whooping cough vaccination program Japan has rolled out new strategies on how the program is going to work notably how adults can be assisted to boost the uptake of the primary booster doses. Parents are being addressed through the programs to alert them of the risk of whooping cough as well as the need to vaccinate babies and children. Also, the authorities are exploring vaccine development for sustained improvement of existing vaccines for better control of the disease.

Features of the Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market

Market Size Estimates: Whooping cough preventable vaccine market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Whooping cough preventable vaccine market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Whooping cough preventable vaccine market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, applications, and regions for the whooping cough preventable vaccine market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the whooping cough preventable vaccine market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.


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This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the whooping cough preventable vaccine market by type (acellular vaccines and whole-cell vaccines), application (12 months below and 12 months above), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2019 to 2031
3.1. Macroeconomic Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.2. Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.3: Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market by Type
3.3.1: Acellular Vaccines
3.3.2: Whole-Cell Vaccines
3.4: Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market by Application
3.4.1: 12 Months Below
3.4.2: 12 Months Above

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2019 to 2031
4.1: Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market by Region
4.2: North American Whooping Cough Preventable Vaccine Market
4.2.1: North American Market by Type: Acellular Vaccines and Whole-Cell Vaccines
4.2.2: North American Market by Application: 12 Months Below and 12 Months Above
4.3: European Whooping Cough Preventable Vaccine Market
4.3.1: European Market by Type: Acellular Vaccines and Whole-Cell Vaccines
4.3.2: European Market by Application: 12 Months Below and 12 Months Above
4.4: APAC Whooping Cough Preventable Vaccine Market
4.4.1: APAC Market by Type: Acellular Vaccines and Whole-Cell Vaccines
4.4.2: APAC Market by Application: 12 Months Below and 12 Months Above
4.5: ROW Whooping Cough Preventable Vaccine Market
4.5.1: ROW Market by Type: Acellular Vaccines and Whole-Cell Vaccines
4.5.2: ROW Market by Application: 12 Months Below and 12 Months Above

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market by Application
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Whooping Cough Preventable Vaccine Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Sanofi Pasteur
7.2: GSK
7.3: Mitsubishi Tanabe Pharma
7.4: KM Biologics
7.5: Wuhan Institute Of Biological Products
7.6: Walvax Biotechnology
7.7: Chengdu Institute Of Biological Products

 

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2025/05/12 10:26

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