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日本の遠隔医療市場レポート:コンポーネント別(製品、サービス)、モダリティ別(リアルタイム、ストア&フォワード、その他)、デリバリーモード別(ウェブ/モバイル、コールセンター)、施設別(遠隔病院、遠隔在宅)、アプリケーション別(遠隔皮膚科、遠隔放射線科、遠隔精神科、遠隔病理学、遠隔心療内科、その他)、エンドユーザー別(プロバイダー、ペイヤー、患者、その他)、地域別(2025-2033年

日本の遠隔医療市場レポート:コンポーネント別(製品、サービス)、モダリティ別(リアルタイム、ストア&フォワード、その他)、デリバリーモード別(ウェブ/モバイル、コールセンター)、施設別(遠隔病院、遠隔在宅)、アプリケーション別(遠隔皮膚科、遠隔放射線科、遠隔精神科、遠隔病理学、遠隔心療内科、その他)、エンドユーザー別(プロバイダー、ペイヤー、患者、その他)、地域別(2025-2033年


Japan Telemedicine Market Report by Component (Product, Services), Modality (Real-Time, Store and Forward, and Others), Delivery Mode (Web/Mobile, Call Centers), Facility (Tele-hospital, Tele-home), Application (Teledermatology, Teleradiology, Telepsychiatry, Telepathology, Telecardiology, and Others), End User (Providers, Payers, Patients, and Others), and Region 2025-2033

日本の遠隔医療市場規模は2024年に52億ドルに達した。IMARCグループは、2025年から2033年にかけて16.2%の成長率(CAGR)を示し、2033年には200億ドルに達すると予測している。慢性疾患に罹患しやすい老年人口の増... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2025年5月1日 US$2,999
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サマリー

日本の遠隔医療市場規模は2024年に52億ドルに達した。IMARCグループは、2025年から2033年にかけて16.2%の成長率(CAGR)を示し、2033年には200億ドルに達すると予測している。慢性疾患に罹患しやすい老年人口の増加、急速な技術進歩、都市化の進展、スマートフォンの普及、健康管理や医療へのアクセスのためのデジタルソリューションに対する需要の増加、ライフスタイルの変化、さまざまな政府イニシアチブの実施などが、市場を牽引する主な要因となっている。

遠隔医療は、遠隔健康法とも呼ばれ、電気通信技術を利用した医療サービスや医療相談の遠隔提供を指す。医療提供者が直接訪問することなく、患者の診断、治療、監視、管理を行えるようにするサービス、ツール、技術を幅広く網羅している。遠隔医療には、ビデオ通話、電話、安全なメッセージング、データ共有など、さまざまな形態の通信が含まれ、医療相談や医療情報の交換を促進する。さらに、継続的なケア管理とフォローアップを容易にし、慢性疾患や手術後の回復のためのケアの継続性を確保する。遠隔医療は、医療提供者が医療行為を最適化し、転帰を改善する機会を提供すると同時に、アクセシビリティ、利便性、患者エンゲージメントを向上させる。

日本の遠隔医療市場の動向/促進要因:
高齢者人口の増加は、日本の市場成長を促進する主な要因の1つである。遠隔医療は、バイタルサイン、服薬アドヒアランス、症状の進行を追跡することにより、糖尿病、高血圧、心臓病、関節炎などの症状を遠隔監視するために広く利用されている。これに加えて、高速インターネット接続や革新的な医療機器など、国内における最先端技術の成長と発展は、遠隔診察やモニタリングを容易にし、もう一つの成長促進要因として作用している。さらに、日本政府がデジタルヘルスソリューションの導入を奨励するために様々なイニシアチブを実施していることも、市場の成長を後押ししている。さらに、遠隔医療サービスの採用を促進するためのさまざまな財政的優遇措置、免許手続きの合理化、その他の措置が、市場の成長をさらに後押ししている。これとは別に、COVID-19の大流行時に、感染リスクを最小限に抑えながら大衆に医療サービスを提供する手段として遠隔医療が採用されるケースが増加していることも、市場成長に大きな追い風となっている。さらに、自宅や職場に居ながらにして医療を受けることができ、移動の必要性や待ち時間を減らすことができる利便性と費用対効果に起因する遠隔医療の広範な採用が、市場の成長に寄与している。このほか、遠隔医療プラットフォームと電子カルテ(EHR)を統合してケアの継続性を高め、医療提供者が遠隔診察中に患者の病歴や医療情報にアクセスできるようにすることが、市場成長にプラスの影響を与えている。その他、研究開発(R&D)への注力強化、個別化された医療提供に対する需要の増加、ウェルネスと予防医療の重視、急速な都市化などが、市場に有益な成長機会をもたらしている。

日本の遠隔医療産業のセグメンテーション
IMARC Groupは、日本の遠隔医療市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2025年から2033年までの国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、モダリティ、提供形態、施設、用途、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳
- 製品
o ハードウェア
o ソフトウェア
o その他
- サービス
o 遠隔コンサルティング
o 遠隔モニタリング
o 遠隔教育

本レポートでは、コンポーネント別に市場を詳細に分類・分析している。これには、製品(ハードウェア、ソフトウェア、その他)、サービス(遠隔コンサルティング、遠隔モニタリング、遠隔教育)が含まれる。

モダリティ別の内訳
- リアルタイム
- ストア&フォワード
- その他

本レポートでは、モダリティに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これにはリアルタイム、ストア&フォワード、その他が含まれる。

配信モード別の内訳
- ウェブ/モバイル
o 音声/テキストベース
o 視覚化
- コールセンター

本レポートでは、配信モードに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには、ウェブ/モバイル(音声/テキストベースおよび視覚化)およびコールセンターが含まれる。

施設別の内訳
- 遠隔病院
- 在宅医療

本レポートでは、施設別に市場を詳細に分類・分析している。これには遠隔病院と遠隔在宅が含まれる。

アプリケーション別の内訳
- 遠隔皮膚科
- 遠隔放射線学
- 遠隔精神医学
- 遠隔病理学
- 遠隔心臓病学
- その他


本レポートでは、アプリケーションに基づく市場の詳細な分類と分析も行っています。これには、遠隔皮膚科学、遠隔放射線医学、遠隔精神医学、遠隔病理学、遠隔心臓学、その他が含まれます。

エンドユーザー別内訳
- プロバイダー
- 支払者
- 患者
- その他


本レポートでは、エンドユーザーに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これにはプロバイダー、支払者、患者、その他が含まれる。

地域別の内訳
- 関東地方
- 近畿地方
- 中部地方
- 九州・沖縄地方
- 東北地方
- 中国地方
- 北海道地方
- 四国地方

また、関東地方、近畿地方、中部・沖縄地方、九州・沖縄地方、東北地方、中国地方、北海道地方、四国地方といった主要な地域市場についても包括的に分析している。

競争環境:
本レポートでは、市場の競争環境についても包括的に分析しています。市場構造、主要プレイヤーのポジショニング、トップ勝ち抜き戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析が網羅されています。また、主要企業の詳細なプロフィールも掲載しています。

本レポートで扱う主な質問
- 日本の遠隔医療市場はこれまでどのように推移し、今後どのように推移するのか?
- COVID-19が日本の遠隔医療市場に与えた影響は?
- 日本の遠隔医療市場の構成要素別の内訳は?
- 日本の遠隔医療市場のモダリティ別内訳は?
- 日本遠隔医療市場の配信モード別内訳は?
- 日本遠隔医療市場の施設別内訳は?
- 日本遠隔医療市場の用途別内訳は?
- 日本の遠隔医療市場のエンドユーザー別の内訳は?
- 日本の遠隔医療市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
- 日本遠隔医療市場の主要推進要因と課題は何か?
- 日本の遠隔医療市場の構造と主要プレイヤーは?
- 日本の遠隔医療市場における競争の程度は?


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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブサマリー
4 日本の遠隔医療市場 - はじめに
4.1 概要
4.2 市場ダイナミクス
4.3 業界動向
4.4 競合他社の動向
5 日本の遠隔医療市場展望
5.1 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
5.2 市場予測(2025年~2033年)
6 日本の遠隔医療市場-コンポーネント別内訳
6.1 製品
6.1.1 概要
6.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
6.1.3 市場セグメント
6.1.3.1 ハードウェア
6.1.3.2 ソフトウェア
6.1.3.3 その他
6.1.4 市場予測(2025年~2033年)
6.2 サービス
6.2.1 概要
6.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
6.2.3 市場セグメンテーション
6.2.3.1 遠隔コンサルティング
6.2.3.2 遠隔モニタリング
6.2.3.3 遠隔教育
6.2.4 市場予測(2025年~2033年)
7 日本の遠隔医療市場-モダリティ別内訳
7.1 リアルタイム
7.1.1 概要
7.1.2 過去と現在の市場動向(2019-2024)
7.1.3 市場予測(2025年~2033年)
7.2 ストア&フォワード
7.2.1 概要
7.2.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
7.2.3 市場予測(2025-2033年)
7.3 その他
7.3.1 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
7.3.2 市場予測(2025年~2033年)
8 日本の遠隔医療市場 - 配信モード別内訳
8.1 ウェブ/モバイル
8.1.1 概要
8.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
8.1.3 市場セグメンテーション
8.1.3.1 音声/テキストベース
8.1.3.2 視覚化
8.1.4 市場予測(2025年~2033年)
8.2 コールセンター
8.2.1 概要
8.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.2.3 市場予測(2025年~2033年)
9 日本の遠隔医療市場-施設別内訳
9.1 遠隔病院
9.1.1 概要
9.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019~2024年)
9.1.3 市場予測(2025年~2033年)
9.2 遠隔在宅
9.2.1 概要
9.2.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
9.2.3 市場予測(2025年~2033年)
10 日本の遠隔医療市場-用途別内訳
10.1 遠隔皮膚科
10.1.1 概要
10.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
10.1.3 市場予測(2025年~2033年)
10.2 遠隔画像診断
10.2.1 概要
10.2.2 歴史的・現在の市場動向(2019~2024年)
10.2.3 市場予測(2025-2033年)
10.3 遠隔精神医学
10.3.1 概要
10.3.2 歴史的・現在の市場動向(2019~2024年)
10.3.3 市場予測(2025-2033年)
10.4 テレパソロジー
10.4.1 概要
10.4.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
10.4.3 市場予測(2025-2033年)
10.5 テレカーディオロジー
10.5.1 概要
10.5.2 歴史的・現在の市場動向(2019~2024年)
10.5.3 市場予測(2025-2033年)
10.6 その他
10.6.1 過去と現在の市場動向(2019〜2024年)
10.6.2 市場予測(2025年~2033年)
11 日本の遠隔医療市場:エンドユーザー別内訳
11.1 プロバイダー
11.1.1 概要
11.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
11.1.3 市場予測(2025年~2033年)
11.2 ペイヤー
11.2.1 概要
11.2.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
11.2.3 市場予測(2025-2033年)
11.3 患者
11.3.1 概要
11.3.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
11.3.3 市場予測(2025-2033年)
11.4 その他
11.4.1 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
11.4.2 市場予測(2025年~2033年)
12 日本の遠隔医療市場-地域別内訳
12.1 関東地域
12.1.1 概要
12.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
12.1.3 コンポーネント別市場構成比
12.1.4 モダリティ別市場構成比
12.1.5 デリバリーモード別市場構成比
12.1.6 施設別市場構成比
12.1.7 用途別市場構成比
12.1.8 エンドユーザー別市場構成比
12.1.9 主要プレイヤー
12.1.10 市場予測(2025年~2033年)
12.2 近畿地域
12.2.1 概要
12.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.2.3 コンポーネント別市場構成比
12.2.4 モダリティ別市場構成比
12.2.5 デリバリーモード別市場構成比
12.2.6 施設別市場構成比
12.2.7 用途別市場構成比
12.2.8 エンドユーザー別市場構成比
12.2.9 主要プレイヤー
12.2.10 市場予測(2025年~2033年)
12.3 中部/中部地域
12.3.1 概要
12.3.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.3.3 コンポーネント別市場構成
12.3.4 モダリティ別市場構成比
12.3.5 医療提供形態別市場構成比
12.3.6 施設別市場構成比
12.3.7 用途別市場構成比
12.3.8 エンドユーザー別市場構成比
12.3.9 主要プレイヤー
12.3.10 市場予測(2025年~2033年)
12.4 九州・沖縄地域
12.4.1 概要
12.4.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.4.3 コンポーネント別市場構成比
12.4.4 モダリティ別市場構成比
12.4.5 デリバリーモード別市場構成比
12.4.6 施設別市場構成比
12.4.7 用途別市場構成比
12.4.8 エンドユーザー別市場構成比
12.4.9 主要プレイヤー
12.4.10 市場予測(2025年~2033年)
12.5 東北地域
12.5.1 概要
12.5.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.5.3 コンポーネント別市場構成比
12.5.4 モダリティ別市場構成比
12.5.5 配信モード別市場構成比
12.5.6 施設別市場構成比
12.5.7 用途別市場構成比
12.5.8 エンドユーザー別市場構成比
12.5.9 主要プレイヤー
12.5.10 市場予測(2025年~2033年)
12.6 中国地域
12.6.1 概要
12.6.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.6.3 コンポーネント別市場構成比
12.6.4 モダリティ別市場構成比
12.6.5 デリバリーモード別市場構成比
12.6.6 施設別市場構成比
12.6.7 用途別市場構成比
12.6.8 エンドユーザー別市場構成比
12.6.9 主要プレイヤー
12.6.10 市場予測(2025年~2033年)
12.7 北海道地域
12.7.1 概要
12.7.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.7.3 コンポーネント別市場構成比
12.7.4 モダリティ別市場構成比
12.7.5 デリバリーモード別市場構成比
12.7.6 施設別市場構成比
12.7.7 用途別市場構成比
12.7.8 エンドユーザー別市場構成比
12.7.9 主要プレイヤー
12.7.10 市場予測(2025年~2033年)
12.8 四国地域
12.8.1 概要
12.8.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.8.3 コンポーネント別市場構成比
12.8.4 モダリティ別市場構成比
12.8.5 デリバリーモード別市場構成比
12.8.6 施設別市場構成比
12.8.7 用途別市場構成比
12.8.8 エンドユーザー別市場構成比
12.8.9 主要プレイヤー
12.8.10 市場予測(2025年~2033年)
13 日本の遠隔医療市場 - 競争環境
13.1 概要
13.2 市場構造
13.3 市場プレイヤーのポジショニング
13.4 勝つための戦略
13.5 競争ダッシュボード
13.6 企業評価象限
14 主要プレーヤーのプロフィール
14.1 A社
14.1.1 事業概要
14.1.2 提供サービス
14.1.3 事業戦略
14.1.4 SWOT分析
14.1.5 主要ニュースとイベント
14.2 B社
14.2.1 事業概要
14.2.2 提供サービス
14.2.3 事業戦略
14.2.4 SWOT分析
14.2.5 主要ニュースとイベント
14.3 C社
14.3.1 事業概要
14.3.2 提供サービス
14.3.3 事業戦略
14.3.4 SWOT分析
14.3.5 主要ニュースとイベント
14.4 D社
14.4.1 事業概要
14.4.2 提供サービス
14.4.3 事業戦略
14.4.4 SWOT分析
14.4.5 主要ニュースとイベント
14.5 E社
14.5.1 事業概要
14.5.2 提供サービス
14.5.3 事業戦略
14.5.4 SWOT分析
14.5.5 主要ニュースとイベント
15 日本の遠隔医療市場 - 産業分析
15.1 推進要因
阻害要因
および機会
15.1.1 概要
15.1.2 推進要因
15.1.3 制止要因
15.1.4 機会
15.2 ポーターズファイブフォース分析
15.2.1 概要
15.2.2 買い手の交渉力
15.2.3 供給者の交渉力
15.2.4 競争の程度
15.2.5 新規参入の脅威
15.2.6 代替品の脅威
15.3 バリューチェーン分析
16 付録

 

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Summary

The Japan telemedicine market size reached USD 5.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 20 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.2% during 2025-2033. The rising geriatric population prone to chronic illnesses, rapid technological advancements, growing urbanization, proliferation of smartphones, increasing demand for digital solutions for managing their health and accessing medical care, lifestyle changes, and the implementation of various government initiatives represent some of the key factors driving the market.

Telemedicine, also known as telehealth, refers to the remote provision of healthcare services and medical consultations using telecommunications technology. It encompasses a broad range of services, tools, and technologies that enable healthcare providers to diagnose, treat, monitor, and manage patients without the need for in-person visits. Telemedicine encompasses various forms of communication, such as video calls, phone calls, secure messaging, and data sharing, to facilitate medical consultations and the exchange of medical information. Moreover, it facilitates ongoing care management and follow-up, ensuring continuity of care for chronic conditions and post-surgical recovery. Telemedicine offers enhanced accessibility, convenience, and patient engagement while also providing opportunities for healthcare providers to optimize medical practice and improve outcomes.

Japan Telemedicine Market Trends/Drivers:
The rising geriatric population is one of the key factors driving the market growth in the country. Telemedicine is widely used to remotely monitor conditions such as diabetes, hypertension, heart disease, and arthritis by tracking vital signs, medication adherence, and symptom progression. Besides this, the growth and development of cutting-edge technology in the country, such as high-speed internet connections and innovative medical devices, facilitate remote consultations and monitoring, is acting as another growth-inducing factor. Moreover, the implementation of various initiatives by the Japanese government to encourage the adoption of digital health solutions is favoring the market growth. Furthermore, various financial incentives, streamlined licensing procedures, and other measures to promote the adoption of telemedicine services are further propelling the market growth. Apart from this, the increasing adoption of telemedicine during the COVID-19 pandemic as a means to provide healthcare services to the masses while minimizing the risk of infection is providing a considerable boost to the market growth. Additionally, the widespread adoption of telehealth, owing to its convenience and cost-effectiveness of receiving medical care from the comfort of homes or workplaces, and reducing the need for travel and waiting times, is contributing to the market growth. Besides this, the integration of telemedicine platforms with electronic health records (EHR) to enhance the continuity of care, enabling healthcare providers to have access to patient histories and medical information during remote consultations, is positively influencing the market growth. Other factors, including an enhanced focus on research and development (R&D), increasing demand for personalized healthcare delivery, rowing emphasis on wellness and preventive healthcare, and rapid urbanization, are providing remunerative growth opportunities for the market.

Japan Telemedicine Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the Japan telemedicine market report, along with forecasts at the country levels for 2025-2033. Our report has categorized the market based on component, modality, delivery mode, facility, application, and end-user.

Breakup by Component:
• Product
o Hardware
o Software
o Others
• Services
o Tele-consulting
o Tele-monitoring
o Tele-education

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the component. This includes product (hardware, software and others), and services (tele-consulting, tele-monitoring and tele-education).

Breakup by Modality:
• Real-time
• Store and Forward
• Others

A detailed breakup and analysis of the market based on the modality has also been provided in the report. This includes real-time, store and forward, and others.

Breakup by Delivery Mode:
• Web/Mobile
o Audio/Text-based
o Visualized
• Call Centers

A detailed breakup and analysis of the market based on the delivery mode has also been provided in the report. This includes web/mobile (audio/text-based and visualized) and call centers.

Breakup by Facility:
• Tele-hospital
• Tele-home

A detailed breakup and analysis of the market based on the facility has also been provided in the report. This includes tele-hospital and tele-home.

Breakup by Application:
• Teledermatology
• Teleradiology
• Telepsychiatry
• Telepathology
• Telecardiology
• Others


A detailed breakup and analysis of the market based on the application has also been provided in the report. This includes teledermatology, teleradiology, telepsychiatry, telepathology, telecardiology, and others.

Breakup by End User:
• Providers
• Payers
• Patients
• Others


A detailed breakup and analysis of the market based on the end user has also been provided in the report. This includes providers, payers, patients, and others.

Breakup by Region:
• Kanto Region
• Kinki Region
• Central/Chubu Region
• Kyushu-Okinawa Region
• Tohoku Region
• Chugoku Region
• Hokkaido Region
• Shikoku Region

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Kanto Region, Kinki Region, Central/Chubu Region, Kyushu-Okinawa Region, Tohoku Region, Chugoku Region, Hokkaido Region, and Shikoku Region.

Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Competitive analysis such as market structure, key player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided.

Key Questions Answered in This Report:
• How has the Japan telemedicine market performed so far and how will it perform in the coming years?
• What has been the impact of COVID-19 on the Japan telemedicine market?
• What is the breakup of the Japan telemedicine market on the basis of component?
• What is the breakup of the Japan telemedicine market on the basis of modality?
• What is the breakup of the Japan telemedicine market on the basis of delivery mode?
• What is the breakup of the Japan telemedicine market on the basis of facility?
• What is the breakup of the Japan telemedicine market on the basis of application?
• What is the breakup of the Japan telemedicine market on the basis of end user?
• What are the various stages in the value chain of the Japan telemedicine market?
• What are the key driving factors and challenges in the Japan telemedicine market?
• What is the structure of the Japan telemedicine market and who are the key players?
• What is the degree of competition in the Japan telemedicine market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Japan Telemedicine Market - Introduction
4.1 Overview
4.2 Market Dynamics
4.3 Industry Trends
4.4 Competitive Intelligence
5 Japan Telemedicine Market Landscape
5.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
5.2 Market Forecast (2025-2033)
6 Japan Telemedicine Market - Breakup by Component
6.1 Product
6.1.1 Overview
6.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
6.1.3 Market Segmentation
6.1.3.1 Hardware
6.1.3.2 Software
6.1.3.3 Others
6.1.4 Market Forecast (2025-2033)
6.2 Services
6.2.1 Overview
6.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
6.2.3 Market Segmentation
6.2.3.1 Tele-consulting
6.2.3.2 Tele-monitoring
6.2.3.3 Tele-education
6.2.4 Market Forecast (2025-2033)
7 Japan Telemedicine Market - Breakup by Modality
7.1 Real-time
7.1.1 Overview
7.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
7.1.3 Market Forecast (2025-2033)
7.2 Store and Forward
7.2.1 Overview
7.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
7.2.3 Market Forecast (2025-2033)
7.3 Others
7.3.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
7.3.2 Market Forecast (2025-2033)
8 Japan Telemedicine Market - Breakup by Delivery Mode
8.1 Web/Mobile
8.1.1 Overview
8.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
8.1.3 Market Segmentation
8.1.3.1 Audio/Text-based
8.1.3.2 Visualized
8.1.4 Market Forecast (2025-2033)
8.2 Call Centers
8.2.1 Overview
8.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
8.2.3 Market Forecast (2025-2033)
9 Japan Telemedicine Market - Breakup by Facility
9.1 Tele-hospital
9.1.1 Overview
9.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.1.3 Market Forecast (2025-2033)
9.2 Tele-home
9.2.1 Overview
9.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.2.3 Market Forecast (2025-2033)
10 Japan Telemedicine Market - Breakup by Application
10.1 Teledermatology
10.1.1 Overview
10.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
10.1.3 Market Forecast (2025-2033)
10.2 Teleradiology
10.2.1 Overview
10.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
10.2.3 Market Forecast (2025-2033)
10.3 Telepsychiatry
10.3.1 Overview
10.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
10.3.3 Market Forecast (2025-2033)
10.4 Telepathology
10.4.1 Overview
10.4.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
10.4.3 Market Forecast (2025-2033)
10.5 Telecardiology
10.5.1 Overview
10.5.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
10.5.3 Market Forecast (2025-2033)
10.6 Others
10.6.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
10.6.2 Market Forecast (2025-2033)
11 Japan Telemedicine Market - Breakup by End User
11.1 Providers
11.1.1 Overview
11.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.1.3 Market Forecast (2025-2033)
11.2 Payers
11.2.1 Overview
11.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.2.3 Market Forecast (2025-2033)
11.3 Patients
11.3.1 Overview
11.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.3.3 Market Forecast (2025-2033)
11.4 Others
11.4.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.4.2 Market Forecast (2025-2033)
12 Japan Telemedicine Market – Breakup by Region
12.1 Kanto Region
12.1.1 Overview
12.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.1.3 Market Breakup by Component
12.1.4 Market Breakup by Modality
12.1.5 Market Breakup by Delivery Mode
12.1.6 Market Breakup by Facility
12.1.7 Market Breakup by Application
12.1.8 Market Breakup by End User
12.1.9 Key Players
12.1.10 Market Forecast (2025-2033)
12.2 Kinki Region
12.2.1 Overview
12.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.2.3 Market Breakup by Component
12.2.4 Market Breakup by Modality
12.2.5 Market Breakup by Delivery Mode
12.2.6 Market Breakup by Facility
12.2.7 Market Breakup by Application
12.2.8 Market Breakup by End User
12.2.9 Key Players
12.2.10 Market Forecast (2025-2033)
12.3 Central/Chubu Region
12.3.1 Overview
12.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.3.3 Market Breakup by Component
12.3.4 Market Breakup by Modality
12.3.5 Market Breakup by Delivery Mode
12.3.6 Market Breakup by Facility
12.3.7 Market Breakup by Application
12.3.8 Market Breakup by End User
12.3.9 Key Players
12.3.10 Market Forecast (2025-2033)
12.4 Kyushu-Okinawa Region
12.4.1 Overview
12.4.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.4.3 Market Breakup by Component
12.4.4 Market Breakup by Modality
12.4.5 Market Breakup by Delivery Mode
12.4.6 Market Breakup by Facility
12.4.7 Market Breakup by Application
12.4.8 Market Breakup by End User
12.4.9 Key Players
12.4.10 Market Forecast (2025-2033)
12.5 Tohoku Region
12.5.1 Overview
12.5.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.5.3 Market Breakup by Component
12.5.4 Market Breakup by Modality
12.5.5 Market Breakup by Delivery Mode
12.5.6 Market Breakup by Facility
12.5.7 Market Breakup by Application
12.5.8 Market Breakup by End User
12.5.9 Key Players
12.5.10 Market Forecast (2025-2033)
12.6 Chugoku Region
12.6.1 Overview
12.6.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.6.3 Market Breakup by Component
12.6.4 Market Breakup by Modality
12.6.5 Market Breakup by Delivery Mode
12.6.6 Market Breakup by Facility
12.6.7 Market Breakup by Application
12.6.8 Market Breakup by End User
12.6.9 Key Players
12.6.10 Market Forecast (2025-2033)
12.7 Hokkaido Region
12.7.1 Overview
12.7.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.7.3 Market Breakup by Component
12.7.4 Market Breakup by Modality
12.7.5 Market Breakup by Delivery Mode
12.7.6 Market Breakup by Facility
12.7.7 Market Breakup by Application
12.7.8 Market Breakup by End User
12.7.9 Key Players
12.7.10 Market Forecast (2025-2033)
12.8 Shikoku Region
12.8.1 Overview
12.8.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.8.3 Market Breakup by Component
12.8.4 Market Breakup by Modality
12.8.5 Market Breakup by Delivery Mode
12.8.6 Market Breakup by Facility
12.8.7 Market Breakup by Application
12.8.8 Market Breakup by End User
12.8.9 Key Players
12.8.10 Market Forecast (2025-2033)
13 Japan Telemedicine Market – Competitive Landscape
13.1 Overview
13.2 Market Structure
13.3 Market Player Positioning
13.4 Top Winning Strategies
13.5 Competitive Dashboard
13.6 Company Evaluation Quadrant
14 Profiles of Key Players
14.1 Company A
14.1.1 Business Overview
14.1.2 Services Offered
14.1.3 Business Strategies
14.1.4 SWOT Analysis
14.1.5 Major News and Events
14.2 Company B
14.2.1 Business Overview
14.2.2 Services Offered
14.2.3 Business Strategies
14.2.4 SWOT Analysis
14.2.5 Major News and Events
14.3 Company C
14.3.1 Business Overview
14.3.2 Services Offered
14.3.3 Business Strategies
14.3.4 SWOT Analysis
14.3.5 Major News and Events
14.4 Company D
14.4.1 Business Overview
14.4.2 Services Offered
14.4.3 Business Strategies
14.4.4 SWOT Analysis
14.4.5 Major News and Events
14.5 Company E
14.5.1 Business Overview
14.5.2 Services Offered
14.5.3 Business Strategies
14.5.4 SWOT Analysis
14.5.5 Major News and Events
15 Japan Telemedicine Market - Industry Analysis
15.1 Drivers
Restraints
and Opportunities
15.1.1 Overview
15.1.2 Drivers
15.1.3 Restraints
15.1.4 Opportunities
15.2 Porters Five Forces Analysis
15.2.1 Overview
15.2.2 Bargaining Power of Buyers
15.2.3 Bargaining Power of Suppliers
15.2.4 Degree of Competition
15.2.5 Threat of New Entrants
15.2.6 Threat of Substitutes
15.3 Value Chain Analysis
16 Appendix

 

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