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減量サプリメント成分の世界市場規模調査:成分別、形態別(カプセル/錠剤、粉末)、用途別(脂肪燃焼剤、食欲抑制剤)、地域別予測 20222032

減量サプリメント成分の世界市場規模調査:成分別、形態別(カプセル/錠剤、粉末)、用途別(脂肪燃焼剤、食欲抑制剤)、地域別予測 20222032


Global Weight Loss Supplement Ingredients Market Size study, by Ingredient, Form (Capsules/Tablets, Powder), Application (Fat Burners, Appetite Suppressants), and Regional Forecasts 20222032

世界の減量サプリメント成分市場は、2023年に約64億9000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて6.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。より健康的なライフスタイルの追求と肥満関... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2025年4月20日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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3-5営業日以内 285 英語

 

サマリー

世界の減量サプリメント成分市場は、2023年に約64億9000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて6.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。より健康的なライフスタイルの追求と肥満関連の健康懸念の高まりにより、減量サプリメント成分への関心が世界的にかつてないほど高まっている。植物抽出物から合成活性物質まで、これらの化合物は代謝機能を高め、食欲を抑制し、脂肪の酸化をサポートするよう綿密に配合されている。体重管理が世界的な公衆衛生の焦点となる中、効果的で安全かつ汎用性の高いサプリメント成分への需要が、先進国と新興国の両方に浸透している。
この市場の背景にある勢いは、ホリスティック、クリーンラベル、パフォーマンス重視の健康サプリメントへの消費者シフトの高まりによってさらに加速している。消費者は成分に対する知識を深めており、刺激の強い刺激物や遺伝子組み換え作物、人工添加物を含まない体重管理ソリューションを求めることが多い。これに対応するため、メーカーは成分の革新に投資を傾けており、熱発性物質とアダプトゲンや微量栄養素を組み合わせた独自のブレンドを開発し、効能と耐性を高めている。カプセルと錠剤は、その利便性、安定性、事前測定可能な投与量により、引き続き主流を占めているが、粉末は、カスタムスタックのソリューションを求めるフィットネス・コミュニティで支持を集めている。
大手サプリメントブランドや受託製造業者は、高品質でトレーサビリティのある原料を確保し、規制遵守を確実にするため、原料サプライヤーと戦略的パートナーシップを結んでいる。科学的検証は製品マーケティングの要となりつつあり、ブランドは臨床試験データや栄養士の推薦を活用して信頼を築いている。さらに、パーソナライズされた栄養とAIを活用した健康プラットフォームの急増により、個々の代謝タイプ、食事パターン、フィットネス目標に合わせた成分の組み合わせの創出が推進され、競争環境が再定義されつつある。
有望な見通しとは裏腹に、市場にはいくつかの障害もある。偽造品や未規制製品の蔓延は、消費者の信頼と製品の有効性にリスクをもたらす。規制の枠組みは地域によって大きく異なるため、グローバルな標準化が課題となっている。さらに、原材料価格の変動やサプライチェーンの混乱は、製剤の安定性やコスト競争力に影響を与える。しかし、エコロジカル・フットプリントを削減し、製品の主張を強化するため、企業は持続可能な調達、グリーンケミストリー、高度な抽出方法にますます傾注している。
地域別に見ると、北米は肥満率の高さ、フィットネス中心の文化、医療が推奨する体重管理に対する有利な償還制度に支えられ、減量サプリメント原料市場をリードしている。欧州は、ドイツ、フランス、英国などの国々で天然素材や植物由来の製剤に対する需要が急増しており、これに続いている。アジア太平洋地域は、都市化、可処分所得の増加、予防健康に対する意識の高まり-特に中国、インド、韓国などのダイナミックな市場で-に後押しされ、最も速い成長が見込まれている。ラテンアメリカと中東・アフリカも、デジタル・ウェルネス・トレンドの出現と高級栄養補助食品へのアクセスの高まりに後押しされて、成長を続けている。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りである:
- ハーバライフ・ニュートリション社
- アムウェイ社
- GNCホールディングスLLC
- グランビアPLC
- アボット・ラボラトリーズ
- ネスレヘルスサイエンス
- ナウ・ヘルス・グループ
- ネイチャーズバウンティ
- ビタコヘルス社
- ユサナ・ヘルスサイエンス社
- バイオノバライフサイエンス
- ニュートラサイエンス・ラボラトリーズ
- アルコファーマ・ラボラトリーズ
- バイオテックUSA
- マッスルテック
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
成分別
- 植物エキス
- タンパク質とアミノ酸
- 繊維・炭水化物
- その他
形態別
- カプセル/錠剤
- 粉末
用途別
- 脂肪燃焼剤
- 食欲抑制剤
地域別
北米
- 米国
- カナダ
欧州
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- その他のヨーロッパ
アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
- その他のラテンアメリカ
中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- その他の中東・アフリカ
調査対象年は以下の通りである:
- 過去年 - 2022年
- 基準年 - 2023年
- 予測期間 - 2024年から2032年
主な内容
- 2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

目次
第1章.世界の減量サプリメント成分市場 エグゼクティブサマリー
1.1.減量サプリメント成分の世界市場規模・予測(2022-2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.成分別
1.3.2.形態別
1.3.3.用途別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論
第2章.世界の減量サプリメント成分市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート
第3章.減量サプリメント成分の世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.肥満の蔓延と健康意識の高まり
3.1.2.消費者のクリーンラベルおよびパフォーマンスサプリメントへのシフト
3.1.3.個別化栄養とAI主導型製剤の革新
3.2.市場の課題
3.2.1.偽造品や規制外製品の拡散
3.2.2.地域によって異なる規制の枠組み
3.3.市場機会
3.3.1.持続可能な調達とグリーン抽出技術
3.3.2.個別化栄養プラットフォームとDTCモデル
3.3.3.新興市場での事業拡大とデジタル・ウェルネスのトレンド
第4章.世界の減量サプリメント成分市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝利戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章.減量サプリメント成分の世界市場規模・成分別予測 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.減量サプリメント成分の世界市場成分収入動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
5.2.1.植物エキス
5.2.2.タンパク質・アミノ酸
5.2.3.繊維と炭水化物
5.2.4.その他
第6章.減量サプリメント成分の世界市場規模・予測:形態別2022-2032年
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.減量サプリメント成分の世界市場2022年および2032年の形態別売上高動向分析 (億米ドル)
6.2.1.カプセル/錠剤
6.2.2.粉末
第7章.減量サプリメント成分の世界市場規模・用途別予測 2022-2032
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.減量サプリメント成分の世界市場アプリケーション別収益動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
7.2.1.脂肪燃焼剤
7.2.2.食欲抑制剤
第8章 競争力競合情報
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.ハーバライフ・ニュートリション
8.1.2.アムウェイ社
8.1.3.GNCホールディングス
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.ハーバライフ・ニュートリション
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.アムウェイ社
8.3.3.GNCホールディングス
8.3.4.グランビアPLC
8.3.5.アボット・ラボラトリーズ
8.3.6.ネスレヘルスサイエンス
8.3.7.ナウヘルスグループ
8.3.8.ネイチャーズ・バウンティ社
8.3.9.ビタコヘルス社
8.3.10.ユサナ・ヘルス・サイエンシズ社
8.3.11.バイオノバライフサイエンス
8.3.12.ニュートラサイエンス・ラボ
8.3.13.アルコファーマ・ラボラトリーズ
8.3.14.バイオテックUSA
8.3.15.マッスルテック
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

Global Weight Loss Supplement Ingredients Market is valued approximately at USD 6.49 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.90% over the forecast period 2024–2032. The pursuit of healthier lifestyles and the rising tide of obesity-related health concerns have spurred unprecedented interest in weight loss supplement ingredients globally. These compounds—ranging from botanical extracts to synthetic actives—are meticulously formulated to enhance metabolic function, suppress appetite, and support fat oxidation. With weight management becoming a global public health focus, the demand for effective, safe, and versatile supplement ingredients has permeated across both developed and emerging economies.
The momentum behind this market is further fueled by an increasing consumer shift toward holistic, clean-label, and performance-focused health supplements. Consumers are growing more ingredient-savvy, often seeking weight management solutions free from harsh stimulants, GMOs, or artificial additives. In response, manufacturers are channeling investments into ingredient innovation—developing proprietary blends that combine thermogenic agents with adaptogens or micronutrients to enhance efficacy and tolerance. Capsules and tablets continue to dominate due to their convenience, stability, and pre-measured dosing, while powders are gaining favor in fitness communities seeking custom-stack solutions.
Major supplement brands and contract manufacturers are entering strategic partnerships with raw material suppliers to secure high-quality, traceable ingredients and ensure regulatory compliance. Scientific validation is becoming a cornerstone of product marketing, with brands leveraging clinical trial data and endorsements from nutritionists to build trust. Moreover, the surge in personalized nutrition and AI-powered health platforms is driving the creation of ingredient combinations tailored to individual metabolic types, dietary patterns, and fitness goals—redefining the competitive landscape.
Despite its promising outlook, the market contends with a few speed bumps. The proliferation of counterfeit or unregulated products poses a risk to consumer trust and product efficacy. Regulatory frameworks differ vastly across regions, making global standardization a challenge. Furthermore, fluctuating raw material prices and supply chain disruptions impact formulation stability and cost competitiveness. However, companies are increasingly leaning on sustainable sourcing, green chemistry, and advanced extraction methods to reduce ecological footprints and strengthen product claims.
From a regional standpoint, North America leads the weight loss supplement ingredients market, underpinned by high obesity rates, fitness-centered culture, and favorable reimbursement structures for medically-endorsed weight management. Europe follows closely with a surging demand for natural and plant-based formulations in countries such as Germany, France, and the UK. Asia Pacific is expected to witness the fastest growth, bolstered by urbanization, increasing disposable incomes, and growing awareness around preventive health—especially in dynamic markets like China, India, and South Korea. Latin America and the Middle East & Africa are also progressing, driven by the emergence of digital wellness trends and rising access to premium nutraceuticals.
Major market player included in this report are:
• Herbalife Nutrition Ltd.
• Amway Corp.
• GNC Holdings LLC
• Glanbia PLC
• Abbott Laboratories
• Nestlé Health Science
• NOW Health Group, Inc.
• The Nature’s Bounty Co.
• Vitaco Health Ltd.
• USANA Health Sciences, Inc.
• Bionova Lifesciences
• NutraScience Labs
• Arkopharma Laboratories
• BioTech USA
• MuscleTech
The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Ingredient
• Botanical Extracts
• Proteins & Amino Acids
• Fibers & Carbohydrates
• Others
By Form
• Capsules/Tablets
• Powder
By Application
• Fat Burners
• Appetite Suppressants
By Region:
North America
• U.S.
• Canada
Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• Rest of Europe
Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• Rest of Asia Pacific
Latin America
• Brazil
• Mexico
• Rest of Latin America
Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• South Africa
• Rest of Middle East & Africa
Years considered for the study are as follows:
• Historical year – 2022
• Base year – 2023
• Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Table of Contents
Chapter 1. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market Executive Summary
1.1. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market Size & Forecast (2022–2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Ingredient
1.3.2. By Form
1.3.3. By Application
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 2. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory Frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Rising obesity prevalence and health awareness
3.1.2. Consumer shift toward clean label and performance supplements
3.1.3. Innovation in personalized nutrition and AI driven formulations
3.2. Market Challenges
3.2.1. Proliferation of counterfeit and unregulated products
3.2.2. Heterogeneous regulatory frameworks across regions
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Sustainable sourcing and green extraction technologies
3.3.2. Personalized nutrition platforms and DTC models
3.3.3. Expansion in emerging markets and digital wellness trends
Chapter 4. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top Investment Opportunity
4.4. Top Winning Strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market Size & Forecasts by Ingredient 2022–2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market: Ingredient Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Botanical Extracts
5.2.2. Proteins & Amino Acids
5.2.3. Fibers & Carbohydrates
5.2.4. Others
Chapter 6. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market Size & Forecasts by Form 2022–2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market: Form Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. Capsules/Tablets
6.2.2. Powder
Chapter 7. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market Size & Forecasts by Application 2022–2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Weight Loss Supplement Ingredients Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Fat Burners
7.2.2. Appetite Suppressants
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Herbalife Nutrition Ltd.
8.1.2. Amway Corp.
8.1.3. GNC Holdings LLC
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Herbalife Nutrition Ltd.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Amway Corp.
8.3.3. GNC Holdings LLC
8.3.4. Glanbia PLC
8.3.5. Abbott Laboratories
8.3.6. Nestlé Health Science
8.3.7. NOW Health Group, Inc.
8.3.8. The Nature’s Bounty Co.
8.3.9. Vitaco Health Ltd.
8.3.10. USANA Health Sciences, Inc.
8.3.11. Bionova Lifesciences
8.3.12. NutraScience Labs
8.3.13. Arkopharma Laboratories
8.3.14. BioTech USA
8.3.15. MuscleTech
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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