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アジア太平洋地域のコネクテッドデバイスアナリティクス市場規模調査、コンポーネント別(ソリューション、サービス)、企業規模別(大企業、中小企業)、導入モデル別(オンプレミス、クラウド)、用途別(販売・顧客管理、セキュリティ・緊急管理、遠隔監視、予知保全・資産管理、在庫管理、エネルギー管理、ビルオートメーション、その他)、業種別(製造業、運輸・物流、エネルギー・公益事業、小売・eコマース、BFSI、健康・ライフサイエンス、政府・防衛、その他)、国別予測、2022年~2032年


Asia Pacific Connected Device Analytics Market Size study, by Component (Solution, Service) by Enterprise Size (Large Enterprise, SMEs) by Deployment Model (On-Premise, Cloud) , by Application (Sales and Customer Management, Security and Emergency Management, Remote Monitoring, Predictive Maintenance and Asset Management, Inventory Management, Energy Management, Building Automation, Others), by Industry Vertical (Manufacturing, Transport and logistics, Energy and Utilities, Retail and eCommerce, BFSI, Health and life science, Government and defence, Others) and Country Forecasts 2022-2032

アジア太平洋地域のコネクテッドデバイスアナリティクス市場は、2023年に約52億6000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて23.48%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。コネクテッドデ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月28日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

アジア太平洋地域のコネクテッドデバイスアナリティクス市場は、2023年に約52億6000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて23.48%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。コネクテッドデバイスアナリティクスは、アプリケーション、個人、オブジェクト間のシームレスな接続を促進することで、顧客とのコミュニケーション環境を向上させるように設計されたクラウドベースのプラットフォームとして機能する。このプラットフォームは、APIを通じてメッセージング機能、音声、ビデオ機能をシームレスに統合することで、企業が既存のソフトウェアを充実させることを可能にする。さらに、コネクテッド・デバイス・アナリティクスは、異常を検出し、潜在的な脆弱性を特定し、積極的にリスクを軽減することで、相互接続システムのセキュリティと信頼性を確保する上で重要な役割を果たしている。アジア太平洋地域のコネクテッド・デバイス・アナリティクス市場は、5Gインフラの展開を含む通信ネットワークの拡大により、アジア太平洋地域全体でより大きな接続性とデータ伝送能力が実現されているため、大きな成長を遂げている。この接続性により、リアルタイムデータ処理、エッジコンピューティング、低遅延分析アプリケーション向けのコネクテッドデバイス分析ソリューションの展開が容易になる。

アジア太平洋地域の多くの国では、都市インフラ、交通、エネルギー管理、公共サービスを改善するため、スマートシティ構想に投資している。コネクテッドデバイスのアナリティクスは、リアルタイムモニタリング、予知保全、データ主導の意思決定を可能にし、効率性と持続可能性を高めることで、スマートシティの展開において重要な役割を果たしている。さらに、アジア太平洋地域の医療分野では、患者ケアの改善、業務の合理化、医療成果の向上を目的としたIoT技術の導入が進んでいる。コネクテッドデバイス分析ソリューションは、遠隔患者モニタリング、健康データ分析、予測分析に活用され、個別化医療と予防医療イニシアチブをサポートしています。さらに、アジア太平洋地域のコネクテッドデバイス分析は、産業用IoT(IIoT)の出現とIoTの急速な普及が原動力となっている。しかし一方で、データプライバシーとセキュリティに関する懸念が、2022年から2032年にかけての市場成長を抑制すると予想されている。

アジア太平洋地域コネクテッドデバイスアナリティクス市場調査で考慮した主要国には、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域が含まれる。2023年には、中国が最大の地域市場シェアとなった。中国は、コネクテッドデバイスアナリティクス市場の主要プレーヤーである。中国がこの分野で突出しているのにはいくつかの要因がある。第一に、中国はIoTデバイスとテクノロジーにとって世界最大級の市場であり、製造、スマートシティ、ヘルスケア、輸送などさまざまな分野でコネクテッドデバイスのエコシステムが急速に拡大している。これらのデバイスから生成される膨大な量のデータは、コネクテッドデバイス分析を活用して実用的な知見を導き出し、ビジネスの成果を促進する絶大な機会をもたらしている。さらに中国は、5Gネットワーク、クラウド・コンピューティング、エッジ・コンピューティング機能など、デジタル・インフラに多額の投資を行ってきた。こうした投資により、リアルタイムのデータ処理と分析の基盤が構築され、企業はコネクテッドデバイス分析ソリューションを大規模に展開し、IoTデータの可能性を最大限に活用できるようになりました。一方、インド市場は予測期間中、最も速い速度で成長すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
Huawei Technologies Co.
アリババクラウド
テンセント・クラウド
日本電気株式会社
株式会社NTTデータ
サムスンSDS
7社
8社
9社
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

コンポーネント別
ソリューション
サービス

企業規模別
大企業
中小企業

導入モデル別
オンプレミス
クラウド

アプリケーション別
販売・顧客管理
セキュリティと緊急事態管理
遠隔監視
予知保全と資産管理
在庫管理
エネルギー管理
ビルオートメーション
その他

業種別
製造業
輸送・物流
エネルギー・公益事業
小売・eコマース
BFSI
健康・ライフサイエンス
政府・防衛
その他

地域別
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な内容
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.アジア太平洋地域のコネクテッドデバイス分析市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.アジア太平洋地域のコネクテッドデバイス分析市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.コンポーネント別
2.3.2.企業規模別
2.3.3.展開モデル別
2.3.4.アプリケーション別
2.3.5.業種別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章 アジア太平洋地域アジア太平洋地域のコネクテッドデバイス分析市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章 アジア太平洋地域アジア太平洋地域のコネクテッドデバイス分析市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済
4.2.3.社会
4.2.4.技術
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 コネクテッドデバイス分析コネクテッドデバイス分析の世界市場 コンポーネント別規模・予測 2022-2032
5.1.ソリューション
5.2.サービス
第6章 コネクテッドデバイス分析の世界市場コネクテッドデバイス分析の世界市場規模・予測:企業規模別 2022年~2032年
6.1.大企業
6.2.中小企業
第7章 コネクテッドデバイスアナリティクスの世界市場コネクテッドデバイス分析の世界市場規模・予測:展開モデル別 2022-2032
7.1.オンプレミス
7.2.クラウド
第8章 コネクテッドデバイス分析の世界市場コネクテッドデバイスアナリティクスの世界市場規模推移と予測:アプリケーション規模別 2022-2032
8.1.販売・顧客管理
8.2.セキュリティと緊急事態管理
8.3.遠隔監視
8.4.予知保全と資産管理
8.5.在庫管理
8.6.エネルギー管理
8.7.ビルオートメーション
8.8.その他
第9章 コネクテッドデバイス分析コネクテッドデバイス分析の世界市場規模・産業分野別予測 2022-2032
9.1.製造業
9.2.輸送・物流
9.3.エネルギー・公益事業
9.4.小売・eコマース
9.5.BFSI
9.6.健康・ライフサイエンス
9.7.政府・防衛
9.8.その他
第10章 アジア太平洋地域アジア太平洋地域のコネクテッドデバイス分析市場規模・国別予測 2022-2032
10.1.中国コネクテッドデバイス分析市場
10.1.1.1.コンポーネントの内訳サイズと予測、2022年〜2032年
10.1.1.2.企業規模の内訳サイズと予測、2022年~2032年
10.1.1.3.展開モデルの内訳サイズと予測、2022-2032年
10.1.1.4.アプリケーションの内訳サイズと予測、2022-2032年
10.1.1.5.産業別内訳サイズと予測、2022-2032年
10.2.インドのコネクテッドデバイス分析市場
10.3.日本コネクテッドデバイス分析市場
10.4.オーストラリアのコネクテッドデバイス分析市場
10.5.韓国コネクテッドデバイス分析市場
10.6.その他のアジア太平洋地域コネクテッドデバイス分析市場
第11章 市場競合他社のインテリジェンス
11.1.主要企業のSWOT分析
11.1.1.企業1
11.1.2.企業2
11.1.3.会社3
11.2.トップ市場戦略
11.3.企業プロフィール
11.3.1.華為技術股份有限公司
11.3.1.1.主要情報
11.3.1.2.概要
11.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
11.3.1.4.製品概要
11.3.1.5.市場戦略
11.3.2.アリババクラウド
11.3.3.テンセントクラウド
11.3.4.日本電気株式会社
11.3.5.株式会社NTTデータ
11.3.6.サムスンSDS
11.3.7.7社
11.3.8.8社
11.3.9.9社
11.3.10.10社
第12章.研究プロセス
12.1.研究プロセス
12.1.1.データマイニング
12.1.2.分析
12.1.3.市場推定
12.1.4.バリデーション
12.1.5.出版
12.2.研究属性

 

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Summary

Asia Pacific Connected Device Analytics Market is valued approximately USD 5.26 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 23.48% over the forecast period 2024-2032. Connected device analytics serves as a cloud-based platform designed to elevate the customer communications landscape by facilitating seamless connectivity among applications, individuals, and objects. This platform empowers businesses to enrich their existing software by seamlessly integrating messaging functionalities, voice and video features through APIs. Moreover, connected device analytics play a crucial role in ensuring the security and reliability of interconnected systems by detecting anomalies, identifying potential vulnerabilities, and proactively mitigating risks. In, Asia Pacific Connected Device Analytics Market is witnessing significant growth as there is a growing expansion of telecommunications networks, including 5G infrastructure deployment, is enabling greater connectivity and data transmission capabilities across the Asia Pacific region. This connectivity facilitates the deployment of connected device analytics solutions for real-time data processing, edge computing, and low-latency analytics applications.

Many countries in the Asia Pacific region are investing in smart city initiatives to improve urban infrastructure, transportation, energy management, and public services. Connected device analytics play a crucial role in smart city deployments by enabling real-time monitoring, predictive maintenance, and data-driven decision-making to enhance efficiency and sustainability. Moreover, the healthcare sector in Asia Pacific is increasingly adopting IoT technologies to improve patient care, streamline operations, and enhance medical outcomes. Connected device analytic solutions are utilized for remote patient monitoring, health data analytics and predictive analytics to support personalized medicine and preventive healthcare initiatives. Furthermore, Asia Pacific Connected Device Analytics is driven by the emergence of Industrial IoT (IIoT) and Rapid IoT Adoption. However, data privacy and security concerns, on the other hand are expected to stifle the market growth between 2022 and 2032.

The key countries considered for the Asia Pacific Connected Device Analytics market study includes China, India, Japan, South Korea, Australia and Rest of Asia Pacific. In 2023, China was the largest regional market share. China is leading player in the connected device analytics market. Several factors contribute to China's prominence in this field. Firstly, China is one of the world's largest markets for IoT devices and technologies, with a rapidly expanding ecosystem of connected devices across various sectors, including manufacturing, smart cities, healthcare, and transportation. The sheer volume of data generated by these devices presents immense opportunities for leveraging connected device analytics to derive actionable insights and drive business outcomes. Moreover, China has made significant investments in digital infrastructure, including 5G networks, cloud computing, and edge computing capabilities. These investment have laid the foundation for real-time data processing and analysis, enabling organizations to deploy connected device analytics solutions at scale and leverage the full potential of IoT data. The market in India, on the other hand, is expected to grow at the fastest rate over the forecast period.

Major market player included in this report are:
Huawei Technologies Co., Ltd.
Alibaba Cloud
Tencent Cloud
NEC Corporation
NTT DATA Corporation
Samsung SDS
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component
Solution
Service

By Enterprise Size
Large Enterprise
SMEs

By Deployment Model
On-Premise
Cloud

By Application
Sales and Customer Management
Security and Emergency Management
Remote Monitoring
Predictive Maintenance and Asset Management
Inventory Management
Energy Management
Building Automation
Others

By Industry Vertical
Manufacturing
Transport and logistics
Energy and Utilities
Retail and eCommerce
BFSI
Health and life science
Government and defense
Others

By Region:
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Asia Pacific Connected Device Analytics Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Asia Pacific Connected Device Analytics Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Component
2.3.2. By Enterprise Size
2.3.3. By Deployment Model
2.3.4. By Application
2.3.5. By Industry Vertical
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Asia Pacific Connected Device Analytics Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Asia Pacific Connected Device Analytics Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economic
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Connected Device Analytics Market Size & Forecasts by Component 2022-2032
5.1. Solution
5.2. Service
Chapter 6. Global Connected Device Analytics Market Size & Forecasts by Enterprise Size 2022-2032
6.1. Large Enterprise
6.2. SMEs
Chapter 7. Global Connected Device Analytics Market Size & Forecasts by Deployment Model 2022-2032
7.1. On-Premise
7.2. Cloud
Chapter 8. Global Connected Device Analytics Market Size & Forecasts by Application Size 2022-2032
8.1. Sales and Customer Management
8.2. Security and Emergency Management
8.3. Remote Monitoring
8.4. Predictive Maintenance and Asset Management
8.5. Inventory Management
8.6. Energy Management
8.7. Building Automation
8.8. Others
Chapter 9. Global Connected Device Analytics Market Size & Forecasts by Industry Vertical Size 2022-2032
9.1. Manufacturing
9.2. Transport and logistics
9.3. Energy and Utilities
9.4. Retail and eCommerce
9.5. BFSI
9.6. Health and life science
9.7. Government and defense
9.8. Others
Chapter 10. Asia Pacific Connected Device Analytics Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
10.1. China Connected Device Analytics Market
10.1.1.1. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
10.1.1.2. Enterprise Size breakdown size & forecasts, 2022-2032
10.1.1.3. Deployment Model breakdown size & forecasts, 2022-2032
10.1.1.4. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
10.1.1.5. Industry Verical breakdown size & forecasts, 2022-2032
10.2. India Connected Device Analytics Market
10.3. Japan Connected Device Analytics Market
10.4. Australia Connected Device Analytics Market
10.5. South Korea Connected Device Analytics Market
10.6. Rest of Asia Pacific Connected Device Analytics Market
Chapter 11. Competitive Intelligence
11.1. Key Company SWOT Analysis
11.1.1. Company 1
11.1.2. Company 2
11.1.3. Company 3
11.2. Top Market Strategies
11.3. Company Profiles
11.3.1. Huawei Technologies Co., Ltd.
11.3.1.1. Key Information
11.3.1.2. Overview
11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
11.3.1.4. Product Summary
11.3.1.5. Market Strategies
11.3.2. Alibaba Cloud
11.3.3. Tencent Cloud
11.3.4. NEC Corporation
11.3.5. NTT DATA Corporation
11.3.6. Samsung SDS
11.3.7. Company 7
11.3.8. Company 8
11.3.9. Company 9
11.3.10. Company 10
Chapter 12. Research Process
12.1. Research Process
12.1.1. Data Mining
12.1.2. Analysis
12.1.3. Market Estimation
12.1.4. Validation
12.1.5. Publishing
12.2. Research Attributes

 

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