米国の前立腺癌検査市場 - 国別分析:バイオマーカーの種類、癌の種類、用途、エンドユーザー、地域に注目 - 2025-2035年の分析と予測
U.S. Prostate Cancer Testing Market - A Country Analysis: Focus on Type of Biomarker, Cancer Type, Application, End User, and Region - Analysis and Forecast, 2025-2035
米国前立腺がん検査市場産業概要
米国の前立腺癌検査市場の成長は、癌研究分野への高額の投資と米国における前立腺癌の有病率の上昇によって牽引されると予想される。さらに、ビジネスリーダーの焦点は、米国... もっと見る
サマリー 米国前立腺がん検査市場産業概要
米国の前立腺癌検査市場の成長は、癌研究分野への高額の投資と米国における前立腺癌の有病率の上昇によって牽引されると予想される。さらに、ビジネスリーダーの焦点は、米国の前立腺癌検査市場を理解するために、臨床研究におけるアンメットニーズに対処するための深い理解を確立することである。
市場ライフサイクルステージ
米国の前立腺がん検査市場は進行段階にある。一般集団におけるPSAスクリーニングまたは検査は、ここ数十年で前立腺がんの発生率を増加させている。また、前立腺がん検査は、オーダーメイド治療の安全かつ成功を保証するため、精密医療において不可欠である。米国の前立腺がん検査市場の大半の企業は、尿、血液、組織をベースとしたバイオマーカー検査と検査サービスを提供している。さらに、前立腺がん検査の用途は主に臨床と研究である。
影響
米国の前立腺がん検査市場が今後数年で拡大する主な理由の1つは、前立腺がん患者の増加である。前立腺がんは、男性で診断される頻度が2番目に高い疾患であり、その頻度は世界中で上昇している。前立腺がんは、世界中で毎年100万症例が追加診断されると考えられている。人口の高齢化、都市化の進展、それに伴うライフスタイルの変化により、前立腺癌の全体的な罹患率は過去数十年の間に増加している。
市場細分化:
セグメンテーション1:バイオマーカータイプ別
- 初期評価:前立腺特異抗原(総PSA、フリーPSA)
- 生検前/生検後陰性検査
- 生検後の組織検査
バイオマーカー・タイプに基づくと、米国の前立腺がん検査市場における生検前検査はバイオマーカー・タイプ・セグメントによって支配されると予想される。これは、前立腺がん検査の人気の高まりと前立腺がん検査に関連する意識の高まりによるものである。
セグメンテーション2:がんタイプ別
- 前立腺腺がん
- 小細胞がん
- その他の前立腺がんタイプ
がんの種類別では、前立腺腺がんが米国の前立腺がん検査市場で最大のシェアを占めている。これは、前立腺がんの罹患率の増加と前立腺がん検査の人気の高まりによるものである。
セグメンテーション3:用途別
- 診断用バイオマーカー
- 予後診断バイオマーカー
アプリケーション別に見ると、米国の前立腺がん検査市場は、前立腺がん検査の開発に焦点を当てた研究開発活動が活発化していることから、診断バイオマーカー部門が支配的である。前立腺がんの診断では、分子ベースの新しい診断技術が開発されている。診断時に臨床的に関連性のあるがんを検出するためには、患者のQOLを改善するためのいくつかのツールや治療オプションが必要である。
セグメンテーション4:エンドユーザー別
- がん研究機関
- 診断研究所
- 病院および診療所
- 外来手術センター(ASCs)
- その他
エンドユーザー別に見ると、米国の前立腺がん検査市場は、その数の増加により外来手術センター(ASC)部門が支配的である。ASCは、検査や保護処置を含む外科的治療を即日提供することに専念している。ASCは、質の高い治療と患者の転帰を成功に導いてきた実績があり、患者に病院での外来手術より便利な選択肢を提供することで、何百万人もの米国人の外来体験を変えてきた。
セグメント5:地域別
- 米国北東部
- 米国中西部
- 米国南部
- 米国西部
米国前立腺がん検査市場の最新動向
- 2022年9月、Veracyte, Inc.は、Journal of the National Cancer Instituteに同社のdecipher prostate genomic classifierが、より侵攻性の高い疾患を保有する可能性の高い早期限局性前立腺がんのアフリカ系米国人男性の同定に役立つ可能性を示すデータを発表した。
- 2019年8月、BioReference Laboratories, Inc.は、The IPA Association of America(TIPAAA)がラボラトリーサービスのプロバイダーとして選定し、会員の患者のデータ分析を支援することを発表した。この契約は、39州、667以上の医療機関が加盟するTIPAAA会員に、患者ケアを強化し、協力的な健康管理ツールを提供することを目的としている。TIPAAA会員は、BioReferenceの総合的な検査メニュー(ルーチン検査や専門検査、進行性前立腺がんを検出するための4Kscoreなど)を便利に利用することができる。
- 2021年6月、サーモフィッシャーサイエンティフィックは、腫瘍学の臨床研究プロジェクトを支援するOncomine Clinical Research Grantプログラムの申請受付開始を発表した。この助成金は、がん患者に対する免疫に基づく治療の影響に焦点を当てた質の高い分子プロファイリング研究に資金を提供することを目的としている。
需要-原動力と限界
米国の前立腺がん検査市場の需要促進要因は以下のとおりである:
- 米国における前立腺がんの有病率の上昇
- 前立腺がんスクリーニングおよび検査の増加
- 前立腺がんに関する政府の取り組み
同市場は、以下の課題によりいくつかの制約に直面すると予想される:
- 前立腺がん検査における偽陽性の確率の高さ
- 前立腺がん検査に関する臨床的ギャップ
本レポートは組織にどのような付加価値をもたらすのか?
ワークフロー/イノベーション戦略:ワークフロー・セグメントは、読者が2つの前立腺がん検査、すなわち初期評価:前立腺特異抗原(総PSA、遊離PSA)、生検前/生検後陰性検査、生検後組織検査を理解するのに役立ち、これらはさらに診断の助けとなる。さらに、本研究は、臨床および研究用途における前立腺がん検査のさまざまな応用について、読者に詳細な理解を提供する。
成長/マーケティング戦略:前立腺がん検査は、研究と臨床応用の両方で利用されている。さまざまな企業が診断に役立つ尿や血液、組織ベースのバイオマーカーを提供しており、これは米国の前立腺がん検査市場のプレーヤーが現在の米国前立腺がん検査市場で優位に立つための重要な戦略でもある。
競争戦略:本調査では、新製品の発売、買収、事業拡大、戦略的提携を行うメーカーなど、米国の前立腺がん検査市場の主要企業を分析し、プロファイリングしています。さらに、米国の前立腺癌検査市場で事業を展開するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングを行い、読者がプレイヤー同士のスタックを理解できるようにし、明確な市場展望を提示しています。さらに、提携、合意、協力などの包括的な競争戦略は、読者が米国の前立腺癌市場における未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。
主要市場プレイヤーと競合の概要
前立腺がん(PCa)スクリーニング技術を強化するために、PSAやそのアイソフォームよりもPCa特異性の高い前立腺がん(PCa)バイオマーカーの新しい波が出現している。バイオマーカーとは、検出または評価されることにより、従来の臨床的特徴を超えた疾患の詳細を明らかにする分子のことである。バイオマーカーは、血液、尿、組織サンプルなど様々な場所に存在する。バイオマーカーは診断と予後の両方のデータを提供することができ、医療専門家が個人ごとに治療法の選択を行うための疾病予測を立てる際に役立つ。PSA検査を除く米国の前立腺がん検査市場(バイオマーカータイプ別)は、生検前/生検後陰性検査と生検後組織検査に区分される。
米国の前立腺がん検査市場で著名な企業は以下の通りである:
- ダナハー(ベックマン・コールター社)。
- オプコ・ヘルス社(ジェンパス社)
- バイオテクネ
- クリーブランド・ダイアグノスティックス社
- mdxhealth
- ミリアド・ジェネティクス社
- イグザクト・サイエンシズ・コーポレーション
- ベラサイト社
- mdxhealth
前述のプールに属さない企業も、本レポートのさまざまなセクション(該当する場合)で十分に紹介されている。
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目次 エグゼクティブ・サマリー
範囲と定義
市場/製品の定義
包含と除外
主な質問
分析と予測
調査方法
1.市場概要
1.1 市場の足跡と成長の可能性
1.2 将来の可能性
1.3 前立腺がん検査の進化
1.4 米国における前立腺癌の疫学
1.4.1 米国南部
1.4.2 米国中西部
1.4.3 米国中部大西洋岸
1.4.4 米国西部
1.4.5 米国南西部
1.4.6 ニューイングランド
2.産業分析
2.1 概要
2.2 米国における法的要件と枠組み
2.2.1 全米総合がんネットワーク(NCCN)ガイドライン
2.2.2 米国泌尿器科学会(AUA)
2.2.3 米国がん協会(ACS)
2.2.4 米国予防サービス専門委員会(USPSTF)
2.3 特許分析
2.3.1 特許出願動向
2.4 前立腺がん管理におけるバイオマーカーの役割
3.市場ダイナミクス
3.1 概要
3.1.1 影響分析
3.2 市場促進要因
3.3 市場の抑制要因
3.4 市場機会
4.米国の前立腺がん検査市場競争環境
4.1 概要
4.2 企業戦略
4.2.1 合併と買収
4.2.2 シナジー活動
4.2.3 事業拡大と資金調達
4.3 事業戦略
4.3.1 製品の上市と承認
4.3.2 出版物
4.3.3 ライセンスと契約
4.3.4 その他の活動
4.4 米国における償還シナリオ
5.米国の前立腺癌検査市場(バイオマーカータイプ別)(百万ドル)、2023-2035年
5.1 概要
5.2 初期評価前立腺特異抗原(総PSA、フリーPSA)
5.3 生検前/生検後陰性検査
5.3.1 血液ベースのバイオマーカー
5.3.2 尿バイオマーカー
5.3.3 画像検査
5.3.3.1 マルチパラメトリック磁気共鳴画像法(mp-MRI)
5.4 生検後の組織検査
5.5 生検後試験
6.米国の前立腺癌検査市場(癌タイプ別)、(百万ドル)、2023-2035年
6.1 概要
6.2 前立腺腺がん
6.3 小細胞がん
6.4 その他の前立腺がんタイプ
7.米国の前立腺癌検査市場(用途別)、(百万ドル)、2023-2035年
7.1 概要
7.2 臨床診断用バイオマーカー
7.3 予後バイオマーカー(Prolaris、OncotypeDx、Decipherなど)
8.米国の前立腺癌検査市場(エンドユーザー別):(百万ドル)、2023-2035年
8.1 概要
8.2 がん研究機関
8.3 診断研究所
8.4 病院および診療所
8.5 外来手術センター(ASCs)
8.6 その他
9.米国の前立腺癌検査市場(地域別)、(百万ドル)、2023-2035年
9.1 概要
9.2 米国北東部
9.2.1 米国北東部(前立腺特異抗原(PSA)
9.2.2 米国北東部(生検前/生検後陰性検査)
9.2.3 米国北東部(生検後の組織検査)
9.3 米国中西部
9.3.1 米国中西部(前立腺特異抗原(PSA)
9.3.2 米国中西部(生検前/生検後陰性検査)
9.3.3 米国中西部(生検後の組織検査)
9.4 米国南部
9.4.1 米国南部(前立腺特異抗原(PSA)
9.4.2 米国南部(生検前/生検後陰性検査)
9.4.3 米国南部(生検後の組織検査)
9.5 米国西部
9.5.1 米国西部(前立腺特異抗原(PSA)
9.5.2 米国西部(生検前/生検後陰性検査)
9.5.3 米国西部(生検後の組織検査)
10.企業プロフィール
10.1 アボット
10.1.1 概要
10.1.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.1.3 競合他社
10.1.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.1.5 キーパーソン
10.1.6 アナリストの見解
10.2 Abcam plc.
10.2.1 概要
10.2.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.2.3 競合企業
10.2.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.2.5 キーパーソン
10.2.6 アナリストの見解
10.3 アジレント・テクノロジー
10.3.1 概要
10.3.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.3.3 競合他社
10.3.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.3.5 キーパーソン
10.3.6 アナリストの見解
10.4 バイオテクネ.(エクソデックス)
10.4.1 概要
10.4.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.4.3 競合他社
10.4.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.4.5 キーパーソン
10.4.6 アナリストの見解
10.5 クリーブランド・ダイアグノスティックス社
10.5.1 概要
10.5.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.5.3 競合他社
10.5.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.5.5 キーパーソン
10.5.6 アナリストの見解
10.6 ダナハー(ベックマン・コールター社)
10.6.1 概要
10.6.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.6.3 競合他社
10.6.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.6.5 キーパーソン
10.6.6 アナリストの見解
10.7 エグザクト・サイエンシズ・コーポレーション
10.7.1 概要
10.7.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.7.3 競合企業
10.7.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.7.5 キーパーソン
10.7.6 アナリストの見解
10.8 F.ホフマン・ラ・ロシュ (ファウンデーション・メディシン社)
10.8.1 概要
10.8.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.8.3 競合他社
10.8.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.8.5 キーパーソン
10.8.6 アナリストの見解
10.9 エイチユーグループホールディングス(富士レビオ)
10.9.1 概要
10.9.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.9.3 競合他社
10.9.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.9.5 キーパーソン
10.9.6 アナリストの見解
10.10 Mdxhealth
10.10.1 概要
10.10.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.10.3 競合他社
10.10.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.10.5 キーパーソン
10.10.6 アナリストの見解
10.11 シーメンスヘルスケアGmbH
10.11.1 概要
10.11.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.11.3 競合他社
10.11.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.11.5 キーパーソン
10.11.6 アナリストの見解
10.12 Myriad Genetics, Inc.
10.12.1 概要
10.12.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.12.3 競合他社
10.12.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.12.5 キーパーソン
10.12.6 アナリストの見解
10.13 ネオジェノミクス・ラボラトリーズ
10.13.1 概要
10.13.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.13.3 競合他社
10.13.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.13.5 キーパーソン
10.13.6 アナリストの見解
10.14 OPKO Health, Inc.
10.14.1 概要
10.14.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.14.3 競合他社
10.14.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.14.5 キーパーソン
10.14.6 アナリストの見解
10.15 ベラサイト社
10.15.1 概要
10.15.2 主要製品/製品ポートフォリオ
10.15.3 競合他社
10.15.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
10.15.5 キーパーソン
10.15.6 アナリストの見解
図表一覧
図:米国の前立腺がん検査市場、ダイナミクスインパクト分析
図:米国の前立腺癌検査市場のカバー範囲
図:米国の前立腺癌検査市場米国の前立腺癌検査市場:主要動向、影響分析、2023-2035年
図:米国前立腺癌検査市場米国の前立腺癌検査市場、特許分析、2022年1月〜2025年3月
表一覧
表:米国の前立腺癌検査市場、特許分析、2022年1月-2025年3月
表:米国の前立腺癌検査市場動向、影響分析
表:米国前立腺癌検査市場米国の前立腺癌検査市場(バイオマーカータイプ別)、百万ドル、2023年〜2035年
表:米国前立腺癌検査市場米国の前立腺癌検査市場(癌タイプ別)、百万ドル、2023-2035年
表:米国の前立腺癌検査市場(用途別)、100万ドル、2023-2035年
表:米国の前立腺癌検査市場(エンドユーザー別)、100万ドル、2023-2035年
表:米国の前立腺癌検査市場米国の前立腺癌検査市場(地域別)、百万ドル、2023-2035年
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プレスリリース
ビーアイエスリサーチ(BIS Research)の高級市場情報調査レポート「米国の前立腺癌検査市場」によると、市場動向、成長要因、将来機会に関する重要な洞察を提供している。この調査レポートはまた、市場が予測期間2025-2035年に11%のCAGRを目撃するように設定されていることを強調している。
レポートのUSP
- 上位15社に関する広範な競合ベンチマーキングにより、米国の前立腺癌検査市場の全体像を提供
- 製品ポートフォリオ、最近の開発、地域的広がりに基づく市場ランキング分析
- 製品採用シナリオ、資金調達、特許分析を含む投資状況
アナリストの視点
BIS Researchの主席アナリストSwati Sood氏によると、「前立腺がん検査には、過去数年間続いている様々な検査が含まれる。治療は、予備検査、すなわち前立腺特異抗原検査と直腸指診(DRE)を含む前立腺がんスクリーニングから始まる。スクリーニング検査の結果や症状、PSA検査の上昇から前立腺がんが疑われる場合、患者は泌尿器科医に紹介される。すなわち、生検前検査(血液ベースおよび尿ベースのバイオマーカー検査)および画像検査(mp-MRI(Multi-parametric Magnetic Resonance Imaging))、前立腺生検、および組織ベース生検などの生検後の処置である。
主な企業
本レポートに掲載されている主要企業には、Abbott, Abcam plc, Agilent Technologies, Inc.(ExoDx)、Cleveland Diagnostics, Inc.、Danaher.(ベックマン・コールター)、Exact Sciences Corporation、F. Hoffmann-La Roche Ltd (FOUNDATION MEDICINE, INC.)、H.U. Group Holdings, Inc.(フジバイオ)、mdxhealth.、Siemens Healthcare GmbH、Myriad Genetics, Inc.、NeoGenomics Laboratories.、OPKO Health, Inc.(GenPath)、Veracyte, Inc.
本レポートで扱う主な質問
- 米国の前立腺がん検査市場は前立腺がん業界にどのような革命をもたらしているのか?
- 米国の前立腺がん検査市場における主な市場促進要因、課題、機会は何か?
- 米国の前立腺癌検査市場内の新たなトレンドをもたらした根本的な構造は何か?
- 市場で存続するために主要企業が実施している主な開発戦略とは?
- 製品およびサービスの使用に関連する米国地域の主な規制上の意味合いは何か?
- 市場において特定地域への参入を希望する企業が直面すると予想される潜在的な参入障壁は何か?
- 予測期間2025-2035年における米国の前立腺がん検査市場の成長率は?
- 前立腺がん検査企業の米国における事業展開の成長機会は何か?
- 米国の前立腺がん検査市場で重要な製品を提供している主要企業はどこか?
- 今後、高い破壊力を発揮すると予想される企業とその理由は?
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Summary U.S. Prostate Cancer Testing Market Industry Overview
The growth in the U.S. prostate cancer testing market is expected to be driven by high investments in the field of cancer research and the rising prevalence of prostate cancer in the U.S. In addition, the focus of business leaders is establishing a deep understanding to address the unmet needs in clinical research to understand the U.S. prostate cancer testing market.
Market Lifecycle Stage
The U.S. prostate cancer testing market is in the progressing phase. PSA screening or testing in a general population has increased the incidence of prostate cancer in recent decades. In addition, prostate cancer testing is essential in precision medicine because it assures the safe and successful use of tailored therapies. The majority of the companies in the U.S. prostate cancer testing market provide biomarker tests that are urine, blood, and tissue-based, as well as testing services. Furthermore, applications of prostate cancer testing are primarily clinical and research.
Impact
One of the main reasons for the expansion of the U.S. prostate cancer testing market in the upcoming years is the rise in prostate cancer cases. Prostate cancer is the second most frequent disease diagnosed in men, and its frequency is rising across the globe. Prostate cancer is thought to be diagnosed in one million additional cases worldwide each year. Due to an aging population, growing urbanization, and accompanying lifestyle changes, the overall incidence of prostate cancer has increased over the past few decades.
Market Segmentation:
Segmentation 1: by Biomarker Type • Initial Evaluation: Prostate-Specific Antigen (Total PSA, Free PSA) • Pre-Biopsy/Post-Negative Biopsy Testing • Post-Biopsy Tissue Testing
Based on biomarker type, the pre-biopsy test in the U.S. prostate cancer testing market is expected to be dominated by the biomarker type segment. This is due to the increasing popularity of prostate cancer testing and rising awareness related to prostate cancer testing.
Segmentation 2: by Cancer Type • Prostatic Adenocarcinoma • Small Cell Carcinoma • Other Prostate Cancer Types
Based on Cancer type, prostatic adenocarcinoma accounted for the largest share of the U.S. prostate cancer testing market. This is due to the increasing incidences of prostate cancer and increasing popularity of prostate cancer testing.
Segmentation 3: by Application • Diagnostics Biomarkers • Prognostics Biomarkers
Based on application, the U.S. prostate cancer testing market is dominated by the diagnostics biomarkers segment owing to the rising R&D activity focused on the development of prostate cancer testing. The diagnosis of prostate cancer has developed a new molecular-based diagnostics technology. To detect clinically relevant cancer upon diagnosis, several tools or therapeutic options are required to improve the patient’s quality of life.
Segmentation 4: by End User • Cancer Research Institutes • Diagnostic Laboratories • Hospitals and Clinics • Ambulatory Surgical Centers (ASCs) • Others
Based on end user, the U.S. prostate cancer testing market is dominated by the ambulatory surgical centers (ASCs) segment owing to their rise in number. They are dedicated to offering same-day surgical care, including testing and protective procedures. ASCs, which have a proven track record of providing high-quality treatment and successful patient outcomes, have altered the outpatient experience for millions of Americans by giving patients a more convenient option for hospital-based outpatient operations.
Segmentation 5: by Region • Northeast U.S. • Midwest U.S • South U.S. • West U.S.
Recent Developments in the U.S. Prostate Cancer Testing Market
• In September 2022, Veracyte, Inc. announced the publishing of data in the Journal of the National Cancer Institute to demonstrate the company’s decipher prostate genomic classifier may help identify African American men with early, localized prostate cancer who are most likely to harbor more aggressive disease. • In August 2019, BioReference Laboratories, Inc. announced the selection by The IPA Association of America (TIPAAA) as its provider of laboratory services and to assist with data analytics for its members’ patients. The agreement is designed to enhance patient care and offers collaborative health management tools to TIPAAA members, which includes more than 667 medical organizations in 39 states. The members can have convenient access to BioReference’s comprehensive laboratory testing menu, including routine and specialty tests, as well as the 4Kscore for detecting aggressive prostate cancer. • In June 2021, Thermo Fisher Scientific announced submissions open for the Oncomine Clinical Research Grant program to support clinical research projects in oncology. The grant aims to provide funding for high-quality molecular profiling studies focusing on the impact of immune-based treatments for cancer patients.
Demand - Drivers and Limitations
The following are the demand drivers for the U.S. prostate cancer testing market:
• Rising prevalence of prostate cancer in the U.S. • Increasing number of prostate cancer screening and testing • Government initiatives related to prostate cancer
The market is expected to face some limitations due to the following challenges:
• High Probability of false positive results of prostate cancer testing • Clinical gaps related to prostate cancer testing
How can this report add value to an organization?
Workflow/Innovation Strategy: The workflow segment helps the reader understand the two prostate cancer testing, i.e., initial evaluation: prostate-specific antigen (total PSA, free PSA), pre-biopsy/post-negative biopsy testing, and post-biopsy tissue testing, which further aid in diagnosis. Moreover, the study provides the reader with a detailed understanding of the different applications of prostate cancer testing in clinical and research applications.
Growth/Marketing Strategy: Prostate cancer testing is being used for both research and clinical application. Various companies are providing urine and blood, and tissue-based biomarkers that aid in the diagnosis, which is also the key strategy for U.S. prostate cancer testing market players to excel in the current U.S. prostate cancer testing market.
Competitive Strategy: Key players in the U.S. prostate cancer testing market are analyzed and profiled in the study, including manufacturers who are involved in new product launches, acquisitions, expansions, and strategic collaborations. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the U.S. prostate cancer testing market has been done to help the reader understand how players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the U.S. prostate cancer market.
Key Market Players and Competition Synopsis
A new wave of prostate cancer (PCa) biomarkers with greater PCa specificity than PSA and its isoforms have emerged to enhance PCa screening techniques. Biomarkers are molecules that, when detected or assessed, reveal details about a disease that goes beyond conventional clinical characteristics. They can be found in a number of places, including blood, urine, and tissue samples. Both diagnostic and prognostic data can be provided by biomarkers, supporting healthcare professionals in formulating illness projections intended to inform treatment choices on an individual basis. The U.S. prostate cancer testing market (by biomarker type) excluding PSA Tests is segmented into pre-biopsy/post-negative biopsy testing and post-biopsy tissue testing.
Some of the prominent names in the U.S. prostate cancer testing market are:
• Danaher. (Beckman Coulter, Inc.) • Opko Health, Inc. (Genpath, Inc.) • Bio-Techne • Cleaveland Diagnostics, Inc. • mdxhealth • Myriad Genetics, Inc. • Exact Sciences Corporation • Veracyte, Inc. • mdxhealth
Companies that are not a part of the aforementioned pool have been well represented across different sections of the report (wherever applicable).
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Table of Contents Executive Summary Scope and Definition Market/Product Definition Inclusion and Exclusion Key Questions Answered Analysis and Forecast Note Research Methodology 1. Markets Overview 1.1 Market Footprint and Growth Potential 1.2 Future Potential 1.3 Evolution of Prostate Cancer Testing 1.4 Epidemiology of Prostate Cancer in the U.S. 1.4.1 Southern U.S. 1.4.2 Midwest U.S. 1.4.3 Mid-Atlantic U.S. 1.4.4 West U.S. 1.4.5 Southwest U.S. 1.4.6 New England e 2. Industry Analysis 2.1 Overview 2.2 Legal Requirements and Framework in the U.S 2.2.1 National Comprehensive Cancer Network (NCCN) Guidelines 2.2.2 American Urological Association (AUA) 2.2.3 American Cancer Society (ACS) 2.2.4 U.S. Preventive Services Task Force (USPSTF) 2.3 Patent Analysis 2.3.1 Patent Filing Trend 2.4 Role of Biomarkers in Prostate Cancer Management 3. Market Dynamics 3.1 Overview 3.1.1 Impact Analysis 3.2 Market Drivers 3.3 Market Restraints 3.4 Market Opportunities 4. U.S. Prostate Cancer Testing Market: Competitive Landscape 4.1 Overview 4.2 Corporate Strategies 4.2.1 Mergers and Acquisitions 4.2.2 Synergistic Activities 4.2.3 Business Expansions and Funding 4.3 Business Strategies 4.3.1 Product Launches and Approvals 4.3.2 Publications 4.3.3 Licenses and Agreements 4.3.4 Other Activities 4.4 Reimbursement Scenario in the U.S. 5. U.S. Prostate Cancer Testing Market (by Biomarker Type), ($Million), 2023-2035 5.1 Overview 5.2 Initial Evaluation: Prostate-Specific Antigen (Total PSA, Free PSA) 5.3 Pre-Biopsy/Post-Negative Biopsy Testing 5.3.1 Blood-Based Biomarker 5.3.2 Urine-Based Biomarker 5.3.3 Imaging 5.3.3.1 Multiparametric Magnetic Resonance Imaging (mp-MRI) 5.4 Post-Biopsy Tissue Testing 5.5 Post-Biopsy Test 6. U.S. Prostate Cancer Testing Market (by Cancer Type), ($Million), 2023-2035 6.1 Overview 6.2 Prostatic Adenocarcinoma 6.3 Small Cell Carcinoma 6.4 Other Prostate Cancer Type 7. U.S. Prostate Cancer Testing Market (by Application), ($Million), 2023-2035 7.1 Overview 7.2 Clinical Diagnostic Biomarkers 7.3 Prognostic Biomarkers (Prolaris, OncotypeDx, Decipher, etc.) 8. U.S. Prostate Cancer Testing Market (by End User), ($Million), 2023-2035 8.1 Overview 8.2 Cancer Research Institutes 8.3 Diagnostic Laboratories 8.4 Hospitals and Clinics 8.5 Ambulatory Surgical Centers (ASCs) 8.6 Others 9. U.S. Prostate Cancer Testing Market (by Region), ($Million), 2023-2035 9.1 Overview 9.2 Northeast U.S. 9.2.1 Northeast U.S. (Prostate-Specific Antigen (PSA) 9.2.2 Northeast U.S. (Pre-Biopsy/Post-Negative Biopsy Testing) 9.2.3 Northeast U.S. (Post-Biopsy Tissue Testing) 9.3 Midwest U.S. 9.3.1 Midwest U.S. (Prostate-Specific Antigen (PSA) 9.3.2 Midwest U.S. (Pre-Biopsy/Post-Negative Biopsy Testing) 9.3.3 Midwest U.S. (Post-Biopsy Tissue Testing) 9.4 South U.S. 9.4.1 South U.S. (Prostate-Specific Antigen (PSA) 9.4.2 South U.S. (Pre-Biopsy/Post-Negative Biopsy Testing) 9.4.3 South U.S. (Post-Biopsy Tissue Testing) 9.5 West U.S. 9.5.1 West U.S. (Prostate-Specific Antigen (PSA) 9.5.2 West U.S. (Pre-Biopsy/Post-Negative Biopsy Testing) 9.5.3 West U.S. (Post-Biopsy Tissue Testing) 10. Company Profiles 10.1 Abbott 10.1.1 Overview 10.1.2 Top Products / Product Portfolio 10.1.3 Top Competitors 10.1.4 Target Customers/End-Users 10.1.5 Key Personnel 10.1.6 Analyst View 10.2 Abcam plc. 10.2.1 Overview 10.2.2 Top Products / Product Portfolio 10.2.3 Top Competitors 10.2.4 Target Customers/End-Users 10.2.5 Key Personnel 10.2.6 Analyst View 10.3 Agilent Technologies, Inc. 10.3.1 Overview 10.3.2 Top Products / Product Portfolio 10.3.3 Top Competitors 10.3.4 Target Customers/End-Users 10.3.5 Key Personnel 10.3.6 Analyst View 10.4 Bio-Techne. (ExoDx) 10.4.1 Overview 10.4.2 Top Products / Product Portfolio 10.4.3 Top Competitors 10.4.4 Target Customers/End-Users 10.4.5 Key Personnel 10.4.6 Analyst View 10.5 Cleveland Diagnostics, Inc. 10.5.1 Overview 10.5.2 Top Products / Product Portfolio 10.5.3 Top Competitors 10.5.4 Target Customers/End-Users 10.5.5 Key Personnel 10.5.6 Analyst View 10.6 Danaher. (Beckman Coulter, Inc.) 10.6.1 Overview 10.6.2 Top Products / Product Portfolio 10.6.3 Top Competitors 10.6.4 Target Customers/End-Users 10.6.5 Key Personnel 10.6.6 Analyst View 10.7 Exact Sciences Corporation 10.7.1 Overview 10.7.2 Top Products / Product Portfolio 10.7.3 Top Competitors 10.7.4 Target Customers/End-Users 10.7.5 Key Personnel 10.7.6 Analyst View 10.8 F. Hoffmann-La Roche Ltd (FOUNDATION MEDICINE, INC.) 10.8.1 Overview 10.8.2 Top Products / Product Portfolio 10.8.3 Top Competitors 10.8.4 Target Customers/End-Users 10.8.5 Key Personnel 10.8.6 Analyst View 10.9 H.U. Group Holdings, Inc. (Fujeribio) 10.9.1 Overview 10.9.2 Top Products / Product Portfolio 10.9.3 Top Competitors 10.9.4 Target Customers/End-Users 10.9.5 Key Personnel 10.9.6 Analyst View 10.10 Mdxhealth 10.10.1 Overview 10.10.2 Top Products / Product Portfolio 10.10.3 Top Competitors 10.10.4 Target Customers/End-Users 10.10.5 Key Personnel 10.10.6 Analyst View 10.11 Siemens Healthcare GmbH 10.11.1 Overview 10.11.2 Top Products / Product Portfolio 10.11.3 Top Competitors 10.11.4 Target Customers/End-Users 10.11.5 Key Personnel 10.11.6 Analyst View 10.12 Myriad Genetics, Inc. 10.12.1 Overview 10.12.2 Top Products / Product Portfolio 10.12.3 Top Competitors 10.12.4 Target Customers/End-Users 10.12.5 Key Personnel 10.12.6 Analyst View 10.13 NeoGenomics Laboratories 10.13.1 Overview 10.13.2 Top Products / Product Portfolio 10.13.3 Top Competitors 10.13.4 Target Customers/End-Users 10.13.5 Key Personnel 10.13.6 Analyst View 10.14 OPKO Health, Inc. (GenPath) 10.14.1 Overview 10.14.2 Top Products / Product Portfolio 10.14.3 Top Competitors 10.14.4 Target Customers/End-Users 10.14.5 Key Personnel 10.14.6 Analyst View 10.15 Veracyte, Inc. 10.15.1 Overview 10.15.2 Top Products / Product Portfolio 10.15.3 Top Competitors 10.15.4 Target Customers/End-Users 10.15.5 Key Personnel 10.15.6 Analyst View List of Figures Figure: U.S. Prostate Cancer Testing Market, Dynamics Impact Analysis Figure: U.S.Prostate Cancer Testing Market Coverage Figure: U.S.Prostate Cancer Testing Market Key Trends, Impact Analysis, 2023-2035 Figure: U.S.Prostate Cancer Testing Market, Patent Analysis, January 2022-March 2025 List of Tables Table: U.S. Prostate Cancer Testing Market, Patent Analysis, January 2022-March 2025 Table: U.S.Prostate Cancer Testing Market Dynamics, Impact Analysis Table: U.S.Prostate Cancer Testing Market (by Biomarker Type), $Million, 2023-2035 Table: U.S.Prostate Cancer Testing Market (by Cancer Type), $Million, 2023-2035 Table: U.S.Prostate Cancer Testing Market (by Application), $Million, 2023-2035 Table: U.S. Prostate Cancer Testing Market (by End User), $Million, 2023-2035 Table: U.S. Prostate Cancer Testing Market (by Region), $Million, 2023-2035
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Press Release
According to a premium market intelligence study by BIS Research, the U.S. prostate cancer testing market, providing crucial insights into market trends, growth factors, and future opportunities. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 11% during the forecast period 2025-2035.
USP of the Report
• Extensive competitive benchmarking of the top 15 players to offer a holistic view of the U.S. prostate cancer testing market landscape • Market ranking analysis based on product portfolio, recent developments, and regional spread • Investment landscape, including product adoption scenario, funding, and patent analysis
Analyst Perspective
According to Swati Sood, Principal Analyst, BIS Research, “Prostate cancer testing includes various tests being followed for past several years. The treatment starts with the prostate cancer screening that includes preliminary tests, i.e., prostate-specific antigen test and digital rectal exam (DRE). If prostate cancer is suspected based on the results of screening tests or symptoms and an elevated PSA test, the patient is referred to a urologist. To determine whether cancer has spread beyond the prostate, the following testing is undertaken, i.e., pre-biopsy test (biomarker test which is blood-based and urine-based biomarker) and imaging (mp-MRI (Multi-parametric Magnetic Resonance Imaging)), prostate biopsy, and post-biopsy procedures such as tissue-based biopsy”.
Key Companies Profiled
The key players profiled in the report include Abbott., Abcam plc., Agilent Technologies, Inc., Bio-Techne. (ExoDx), Cleveland Diagnostics, Inc., Danaher. (Beckman Coulter, Inc.), Exact Sciences Corporation, F. Hoffmann-La Roche Ltd (FOUNDATION MEDICINE, INC.), H.U. Group Holdings, Inc. (Fujeribio), mdxhealth., Siemens Healthcare GmbH, Myriad Genetics, Inc., NeoGenomics Laboratories., OPKO Health, Inc. (GenPath), and Veracyte, Inc.
Key Questions Answered in the Report
• How is the U.S. prostate cancer testing market revolutionizing the prostate cancer industry? • What are the major market drivers, challenges, and opportunities in the U.S. prostate cancer testing market? • What are the underlying structures resulting in the emerging trends within the U.S. prostate cancer testing market? • What are the key development strategies that are being implemented by major players to sustain themselves in the market? • What are the key regulatory implications in U.S. regions pertaining to the use of products and services? • What are the potential entry barriers that are expected to be faced by the companies willing to enter a particular region in the market? • What will be the growth rate of the U.S. prostate cancer testing market during the forecast period 2025-2035? • What are the growth opportunities for the prostate cancer testing companies in the U.S. of their operation? • Who are the leading players with significant offerings in the U.S. prostate cancer testing market? • Which companies are anticipated to be highly disruptive in the future and why?
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